We maken hem rond 23.30 uur wakker voor de laatste fles. Andere flessen rond 08.00 - 12.00 - 16.00 - 20.00.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:34 schreef Susie het volgende:
Hoe laat geef je die laatste fles dan Kyara?
Wat fijn SB!
Ah ok. Vroeg het mij gewoon af.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:54 schreef Kyara het volgende:
[..]
We maken hem rond 23.30 uur wakker voor de laatste fles. Andere flessen rond 08.00 - 12.00 - 16.00 - 20.00.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een van de goede vrienden blijkbaarquote:Op woensdag 23 mei 2012 14:16 schreef Kyara het volgende:
ik post op fb een echo foto van precies een jaar geleden en nu word ik gefeliciteerd met zijn 1e verjaardag![]()
Kyara je zegt dat je wel met Midas samen met je moeder skypt. Herkend hij haar dan via Skype dat jij kunt herkennen? Werkt je schoonmoeder die dag of zou zij misschien even kunnen bijspringen om op te starten?quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:44 schreef Kyara het volgende:
Bedankt voor de reacties! Voor mij is het helaas niet mogelijk om later te beginnen of eerder weg te gaan maar misschien kan mijn man de middag vrij nemen. En inderdaad een handleiding schrijven en misschien wil mijn schoonmoeder de avond van tevoren nog even langskomen om Midas weer te zien (en dan kunnen we meteen een en ander doorspreken).
Bitterend, hoe gaat dat bij jullie? Jouw ouders wonen toch ook niet in de buurt?
Daarvoor hoef je die stoel niet te hebben. SC-tje heeft vanmiddag even in het badje (gewoon die van de badderset) in de tuin gezeten. Laagje water erin zodat haar billetjes net onder water waren. Ik heb haar erin gezet en ben er zelf achter gaan zitten om haar indien nodig op te vangen als ze dreigde te om te kukelen. Ik was binnen 10 minuten even nat als zij. Ze spetterde namelijk niet alleen ze had ook door dat als je met je handen onder water gaat en ze dan snel omhoog doet alles om je heen ook nat wordt.quote:Op woensdag 23 mei 2012 17:23 schreef mefke79 het volgende:
leuk spelletje trouwens voor iedereen met een ikea kinderstoel met blad: beetje water op het blad, kindje in de stoel en een meter of twee uit de buurt gaan staan. Spetteren maar!
Dat is zo. Ik heb de mazzel en SC-tje de luxe dat ik nog maar 1 kindje heb. Die kan de onverdeelde aandacht krijgen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 17:38 schreef mefke79 het volgende:
ja badje hebben we hier ook al gedaan, maar dan moet je er wel goed bijblijven. Al had tienus vleugels om, maar tja, peuterbroer is ook niet de voorzichtigste. En in stoeltje hoef je er niet bovenop te zitten, dat is wel zo fijn.
misschien juist een mooie manier om het leuk te maken? Lekker kliederen en klieren en spelen in de tuin laat Midas het badje van een heel andere kant zien waardoor het dan misschien over een tijdje tijdens het echte badderen minder naar is in zijn ogen?quote:Op woensdag 23 mei 2012 17:49 schreef Kyara het volgende:
Tinu, ik zal het vanavond wel even met mijn man overleggen. Mijn moeder wil anders wel in de ochtend komen om het samen te doen en dan 's middags weg gaan. Vanavond maar even met mijn man overleggen.
Hier is badje al een noodzakelijk kwaad dus badjes in de tuin en zo is hier nog een no-go helaas.
Nou, ze zei dat er een goede kans was dat het dmv fysio wegtrekt en een helm dan niet nodig is. Maar ze zei ook dat als ze nu 5 maanden was geweest,, met deze afplatting, dat ze dan dus een helm had gekregen. (gelukkig zijn we nog niet zoverquote:Op woensdag 23 mei 2012 19:23 schreef Deepfreeze het volgende:
PE, fijn dat je nu snel aan de fysio kunt beginnen. En hopelijk trekt het dan goed weg.. Hebben ze nog iets gezegd over de kans dat een helmpje wel/niet moet?
Kyara, lastig dilemma. Ik zou ook niet zo makkelijk Daan Midas achterlaten bij iemand die hem niet zo goed kent in zijn dagelijkse ding.
Geen onweer hier hoor, heerlijk weer zelfs nog! Denk dat wij het vannacht krijgen... Ben er overigens niet echt bang voor, maar wel afhankelijk van hoe hard de klappen zijn zeg maarquote:Op woensdag 23 mei 2012 21:06 schreef PiercedGal het volgende:
ohh wat een onweer!!
zijn jullie daar ook zo bang voor?? Hoop dat het niet de hele nacht zo doorgaat, wordt nog een leuke nacht dan :s
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ja, de helmtherapie staat nog steeds ter discussie. Wij zagen tussen de verschillende metingen voor de helm zeker verbetering, maar het bleef enorm scheef. Met helm zagen we het ook beter worden. En omdat Tienus zijn voorkeurshouding wel kwijt was, maar wel graag op zijn zij slaapt, denken we zelf dat dat de grootste winst geweest is, dat ie in de nacht niet verder kon afplatten. De reden dat je trouwens met 5 maanden moet beslissen is dat de grootste groei zit tussen 6 en 12 maanden. Doordat de metingen bij ons telkens herhaalt werden, kon je ook zien hoeveel groter het hoofd werd, iets dat anders veel minder opvalt.
Mijn uk lijkt helemaal geen last van de warmte te hebben. Hij drinkt alleen wat meer, maar dat is geen probleem. En hij heeft echt mijn huid. Ondanks maar even in de zon na 4 uur in de middag en factor 30 is hij gewoon bruin geworden vandaag.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze heeft gisteren trouwens ook niet de hele fles leeggedronken...Vanochtend dan weer wel.....apart.....150 vind ze nu weer genoeg.
Lex doet t ook goed zie ik. fijn hoor![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mag yoghurt al zo vroeg? Wij kregen van de kinderarts te horen dat het bij kindjes zonder allergie pas met een maand of 9 mag.quote:Op donderdag 24 mei 2012 13:10 schreef bitterend het volgende:
Gefeliciteerd SB met de 6 maanden van SC!
Olliebollie![]()
Zoe je spekkie![]()
![]()
Mijn kleintje heeft vandaag heerlijk van bio-garde roer yoghurt genoten
Ja Draakje heeft je filmpje gezien en dacht: Dat kan ik ook!quote:
Wat goed van draakje!quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:13 schreef NotTheSame het volgende:
OMG OMG OMG Waar is mijn baby!!?!
Van buik naar rug, rug naar buik, op handjes en knietjes en dan een poging tot kruipen ondernemen! En dat 3x op rij!
Jaaaa, zag je filmpje op fb! Kon daar om wat voor reden dan ook niet reageren, maar wat zag dat er leuk uit!quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:23 schreef _evenstar_ het volgende:
NTS wat denk je van hier.. Te bizar hoe snel het gaat!
Ik kan me niet herinneren dat ze gevraagd hebben in de OP opgenomen te worden.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:40 schreef Kyara het volgende:
Beterschap voor je oudste Octo!
Missen we trouwens niet nog wat babies in de OP? Van Asy en Zoe? Zo weinig nieuwe aanwas in 2012 lijkt het.
Oeh!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:49 schreef Sannne het volgende:
En ik wacht op een babyspam van R van Bittertje die vandaag 6 maanden is![]()
Jaaah!, babyspam van R.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:49 schreef Sannne het volgende:
En ik wacht op een babyspam van R van Bittertje die vandaag 6 maanden is![]()
[ Bericht 33% gewijzigd door bitterend op 25-05-2012 17:18:54 ]**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
Ik niet hoor.. Had wel een pethidineprik gehad, de persweeen deden geen pijn daardoor (heerlijk na die helse ontsluitingsweeenpijn!) maar die knip deed verrekte zeer!!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 13:25 schreef Xanteh het volgende:
@sannne: knippen deed pijn? Ik kreeg een verdoving voor de knip en bij het hechten ook.
En Erwtensoep toch? Net als wat wij toen hebben gedaanquote:
De snert was hier. Ik zat door een rekenfoutje toen met bijna 1 liter soep...quote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:01 schreef PureEvil het volgende:
[..]
En Erwtensoep toch? Net als wat wij toen hebben gedaanIk heb trouwens nog steeds boerenkoolstamppot in de vriezer staan
En tomatensoep, maar dat is dus niet lekker als je dat invriest
![]()
Bitterend, gefeliciteerd met je meisje, alweer 6 maand![]()
Leuke foto's trouwens !
Ja dat kan ik me ook nog herinneren hihi!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:15 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
De snert was hier. Ik zat door een rekenfoutje toen met bijna 1 liter soep...
En daar heb je genoeg aan dan? Wij hebben 2 grote vriezers staan, en die zitten echt stampvol...(Al ligt dat misschien ook aan de voorraad brood die ik elke 2 weken haal ca. 10/12 broden)quote:Op zaterdag 26 mei 2012 07:40 schreef Deepfreeze het volgende:
En in ons volgende huis wil ik een grotere vriezer. Er is nu precies genoeg ruimte voor de basis (brood, vlees en snacks) maar niet voor veel invriesmaaltijden.
quote:Op zaterdag 26 mei 2012 08:30 schreef Sannne het volgende:
Volgens mij zijn er baby's die constant verkouden zijn... In ieder geval langere periodes!
Ja dat kan ook, had dr gister even in een doek bij me buiten (schaduw) maar t ging waaien & toen naar binnen gegaan. (was n soortgelijke temp als binnen, daarom dacht ik dat t wel kon, tot er meer wind kwam dus)quote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:15 schreef Deepfreeze het volgende:
Zoe, het zou kunnen door de warmte, of juist net effe te koud gelegen?
PE, het is ook wel klein, 2,5lade. Maar als ik meer ruimte zou hebben, zouden er ook meer snacks inpassen, wat weer niet zo goed is![]()
Lekker opgeruimd mefke!
fixed. Zoals het er stond lijkt het alsof kinderen die om wat voor reden dan ook geen borstvoeding krijgen hun hoofdvoeding ontzegd wordt.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 22:13 schreef bitterend het volgende:
TJ..tot een jaar is borstvoeding melk de hoofdvoeding..wellicht dat hij genoeg voedingstoffen uit je melk haalt
Das inderdaad wel sneu. Maar als het vandaag niet was dan wel met Oud&Nieuw. Dus misschien beter nu om 22.00, lligt Draakje er ook weer 2 uur eerder in dan met Oud&Nieuw zou zijn waardoor de nacht ook weer wat lager duurt.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 22:45 schreef NotTheSame het volgende:
*knip*
En ik ben die k*t stad hier toch zo beu! Welke randdebiel verzint het om om 22.00uur vuurwerk af te gaan steken. Draakje ligt nu op mij, die is zo verschrikkelijk geschrokken dat ze een half uur compleet van de kaart is geweest. Dat ontroostbare huiltje ging door merg en been, zelfs de tiet was niet goed genoeg om haar te kalmeren.
Hoezo, Rayen krijgt toch bv, dan is bv zijn hoofdvoeding. Niet alles op jezelf betrekken hoorquote:Op zaterdag 26 mei 2012 22:56 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
fixed. Zoals het er stond lijkt het alsof kinderen die om wat voor reden dan ook geen borstvoeding krijgen hun hoofdvoeding ontzegd wordt.
jajaja, ik weet dat ik hiermee misschien de aloude nutteloze discussie weer naar boven haal. Maar ik trek dit soort stellingen normaal al niet goed, en vandaag zo mogelijk nog minder
Ja dan zal dat het wel zijn.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 22:13 schreef bitterend het volgende:
TJ..tot een jaar is borstvoeding de hoofdvoeding..wellicht dat hij genoeg voedingstoffen uit je melk haalt
Niet helemaal waarquote:Op zaterdag 26 mei 2012 22:56 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
fixed. Zoals het er stond lijkt het alsof kinderen die om wat voor reden dan ook geen borstvoeding krijgen hun hoofdvoeding ontzegd wordt.
jajaja, ik weet dat ik hiermee misschien de aloude nutteloze discussie weer naar boven haal. Maar ik trek dit soort stellingen normaal al niet goed, en vandaag zo mogelijk nog minder
Met oud op nieuw was Draakje 2 weken oud en was ik er op voorbereid. Ramen dicht, wiegje naast m'n bed en zelf erbij blijven en wat denk je... Ze gaf geen kik!quote:Op zaterdag 26 mei 2012 22:59 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Das inderdaad wel sneu. Maar als het vandaag niet was dan wel met Oud&Nieuw. Dus misschien beter nu om 22.00, lligt Draakje er ook weer 2 uur eerder in dan met Oud&Nieuw zou zijn waardoor de nacht ook weer wat lager duurt.
SC-tje was met Oud&Nieuw net iets ouder dan een maand en heeft er totaal niets van meegekregen. Dus ik heb verder geen idee of voorgaande opmerking een beetje hout snijdt hoor...
kruipen in deze warmte is ook erg vermoeiend, dus ik geef hem groot gelijkquote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:18 schreef Nirak het volgende:
Dat lijkt me ook helemaal niet makkelijk TJ!
Het is warm, dus zonder slaapzak naar bed.. En ipv een romper alleen maar zn boxpakje met korte pijpjes en mouwen.
Hij begon meteen in bed te kruipen en stortte aan t einde van zn bed meteen in een diepe slaap
[ afbeelding ]
Arwen was ook net een van de uitzonderingen idd die helaas heel lang kv nodig hadquote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:27 schreef _evenstar_ het volgende:
Wat DML zegt .. Arwen heeft de eerste 2 jaar practisch op alleen KV geleefd.. Al was dit wel speciale KV en allerlei toevoegingen![]()
Je kunt ook geen appels met peren vergelijken
Ik weet dat het me nergens brengt.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
TJ het is of accepteren dat je je kind voorlopig in slaap voedt of er toch mee aan de slag gaan maar hier zeggen dat je niet wilt voeden en niet wilt laten huilen brengt je dus nergens.
Je kan consequent papa hem op bed laten leggen en papa er telkens naar toe laten gaan.
Controlled crying heeft ook voor sommigen hier op fok gewerkt.
Het zal in ieder geval niet in éen half uurtje gepiept zijn. Wat je ook kiest wees er consequent in anders snapt je kind er helemaal niks meer van. En een half uur voor niks huilen is nog sneuer als je dan toch weer toegeeft.
Laat papa elke 5 minuten gaan bijv.
Er zijn verschillende manieren zoals niet praten, maar gewoon weer neer leggen, aai over de bol/kus en weer weg. Zo weet hij dat jullie er wel zijn en reageren als hij huilt.
Er naast blijven zitten (papa) werkt wellicht ook.
ja dat dus en wat dml zei.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:02 schreef Sannne het volgende:
[..]
Hoezo, Rayen krijgt toch bv, dan is bv zijn hoofdvoeding. Niet alles op jezelf betrekken hoor
veel plezier! En ik kijk uit naar de beelden van een varende Casquote:Op zondag 27 mei 2012 10:29 schreef Cyntiaa het volgende:
Hebben jullie het ook zo warm?Hier in huis zweten we weg
. We gaan zo even de verkoeling van het water opzoeken, heerlijk even de IJssel op. Gisteren hebben we voor Cas een zwemvest gekocht zodat hij ook mee kan op de boot, ben heel benieuwd wat hij er van gaat vinden. Zal meteen onze camera even in de tas stoppen!
Fijne dag iedereen!
Onze Marten is op 7 maart geboren. Ruim 2 mnd dus.quote:Op zondag 27 mei 2012 10:23 schreef Nirak het volgende:
Welkom henk! Hie oud is je zoontje?
Mefke, wat schattig
Wij ook!quote:Op zondag 27 mei 2012 13:31 schreef Nirak het volgende:
Wij hebben hier zo onze eigen manier om te genieten van he warme weer
[ afbeelding ]
En omdat je daar honger van krijgt, ging meneer een kwartje tosti uit onze hand zitten kijken.. Alleen met kaas overigens..
[ afbeelding ]
En hoewel brood er eigenlijk helemaal niet goed in gaat, verdween dit stuk tosti als sneeuw voor de zon in ons kereltje...
Ja ik denk alle tips die er te geven zijn al gegeven zijnquote:Op zondag 27 mei 2012 00:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat Nirak zegt. Maak duidelijke afspraken idd sowieso. Consequent zijn is belangrijk. Het maakt niet uit wat je doet als je het maar consequent doet. Behalve in elkaar rossen
Is papa op tijd thuis voor de nacht slaap? Laat hem dan 's avonds iig het ritueel oppakken en idd komende week wellicht alle slaapjes.
Probeer een manier te zoeken die jullie aan staat en hou die dan vol. Bedenk je wat je het wel en niet waard vindt om van het in slaap voeden af te komen.
Als veel huilen niet jouw manier is dan maak je het jezelf een stuk makkelijker door je dan er voorlopig bij neer te leggen.
Het is ook zeker niet abnormaal en er komt een eind aan wat je kan proberen te bespoedigen door papa en water en het ritueel veranderen in te zetten.
Overigens kan je natuurlijk altijd je verhaal hier doen maar je zegt dat je het lastig vindt de tips uit te voeren.
Dan wordt het voor iedereen hier ook steeds lastiger tips geven natuurlijk
Succes en veel plezier aankomende week
Nou krijg gelijk zin om ook zo'n badje te kopenquote:
Ja, en sinds een dag of twee valt hij ook niet zomaar om. Hij kan ook van zitten naar kruipen zonder om te vallen. Alleen van kruipen naar zitten lukt nog niet (hij probeert het wel). En "kruipen" dan dus wel tussen aanhalingstekens. Het is meer tijgeren en met een beetje mazzel vooruit kruipen, maar hij is volop aan het expirimenteren. Verplaatsen lukt in ieder geval prima, als je maar lang genoeg rondjes draait kom je er ook welquote:Op zondag 27 mei 2012 22:56 schreef bitterend het volgende:
Trouwens kan Danne al zelfstandig zitten?? in dat eerste foto ziet het er zo uit!
Deze ook "maar" ¤14,-quote:Op zondag 27 mei 2012 23:07 schreef Susie het volgende:
Tja, deze is wel erg groot, maar ja, was niet duur
Er zou iemand komen logeren, maar die heeft afgezegdquote:Op maandag 28 mei 2012 13:03 schreef Susie het volgende:
Misschien wil er iemand bij je komen logeren TAP? Niet gezellig dat ie zoveel weg is!
ik zal volgende week eens kijken. Meestal zie ik alleen iejoor. Maten is me eigenlijk nooit opgevallenquote:Op maandag 28 mei 2012 13:40 schreef bitterend het volgende:
evenstar![]()
![]()
Kyara staat toch op de luier welke maat het is![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |