abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 mei 2012 @ 22:45:21 #201
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_112068640
TimeJumper, hier is het langste wat Draakje geen ontlasting heeft gehad zo'n 10 dagen. Zolang de buik niet hard aanvoelt, hij er zelf geen last van heeft en bv nog als hoofdvoeding is kunnen kindjes langere tijd geen ontlasting hebben zonder dat het problemen geeft.

En ik ben die k*t stad hier toch zo beu! Welke randdebiel verzint het om om 22.00uur vuurwerk af te gaan steken. Draakje ligt nu op mij, die is zo verschrikkelijk geschrokken dat ze een half uur compleet van de kaart is geweest. Dat ontroostbare huiltje ging door merg en been, zelfs de tiet was niet goed genoeg om haar te kalmeren.
pi_112069200
Draakje :* Heeeel zielig als ze zo schrikken!
pi_112069261
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 22:13 schreef bitterend het volgende:
TJ..tot een jaar is borstvoeding melk de hoofdvoeding..wellicht dat hij genoeg voedingstoffen uit je melk haalt
fixed. Zoals het er stond lijkt het alsof kinderen die om wat voor reden dan ook geen borstvoeding krijgen hun hoofdvoeding ontzegd wordt.

jajaja, ik weet dat ik hiermee misschien de aloude nutteloze discussie weer naar boven haal. Maar ik trek dit soort stellingen normaal al niet goed, en vandaag zo mogelijk nog minder
pi_112069394
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 22:45 schreef NotTheSame het volgende:
*knip*

En ik ben die k*t stad hier toch zo beu! Welke randdebiel verzint het om om 22.00uur vuurwerk af te gaan steken. Draakje ligt nu op mij, die is zo verschrikkelijk geschrokken dat ze een half uur compleet van de kaart is geweest. Dat ontroostbare huiltje ging door merg en been, zelfs de tiet was niet goed genoeg om haar te kalmeren.
Das inderdaad wel sneu. Maar als het vandaag niet was dan wel met Oud&Nieuw. Dus misschien beter nu om 22.00, lligt Draakje er ook weer 2 uur eerder in dan met Oud&Nieuw zou zijn waardoor de nacht ook weer wat lager duurt.

SC-tje was met Oud&Nieuw net iets ouder dan een maand en heeft er totaal niets van meegekregen. Dus ik heb verder geen idee of voorgaande opmerking een beetje hout snijdt hoor...
pi_112069571
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 22:56 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

fixed. Zoals het er stond lijkt het alsof kinderen die om wat voor reden dan ook geen borstvoeding krijgen hun hoofdvoeding ontzegd wordt.

jajaja, ik weet dat ik hiermee misschien de aloude nutteloze discussie weer naar boven haal. Maar ik trek dit soort stellingen normaal al niet goed, en vandaag zo mogelijk nog minder
Hoezo, Rayen krijgt toch bv, dan is bv zijn hoofdvoeding. Niet alles op jezelf betrekken hoor ;)
  zaterdag 26 mei 2012 @ 23:03:13 #206
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_112069582
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 22:13 schreef bitterend het volgende:
TJ..tot een jaar is borstvoeding de hoofdvoeding..wellicht dat hij genoeg voedingstoffen uit je melk haalt
Ja dan zal dat het wel zijn.

Ik heb trouwens een gesprek met een lactatiekundige gehad over het in slaap voeden.
Zij zegt dat als je baby's dat niet leert ze dit niet zelf ineens gaan doen.
Dus we moeten hem laten liggen en laten huilen, natuurlijk geen uren, zij had het over een half uur max. maar onze doordrammer drimt makkelijk een half uur door hoor.
Dus ja theorie is makkelijk maar de praktijk om dit af te leren is toch weer wat anders helaas.
Ze zei dat mijn vriend de tweede keer maar hem moest troosten en zijn speen geven en misschien een beetje water. en dat hij dan wel door zou hebben dat die geen borst zou krijgen.
Het zou even 3 dagen kwaad werk zijn. ;(
Maar ja, Rayen geeft niet zomaar op. En wij zijn tot de slotsom gekomen dat we watjes zijn en hem niet zo lang kunnen laten huilen :{
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 26 mei 2012 @ 23:10:52 #207
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_112069986
NTS ppfff zonde voor Draakje zeg, dat gaat inderdaad door merg en been en als zelfs de borst geen troost kan bieden.
Rayen 2½ jaar!
pi_112070150
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 22:56 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Niet helemaal waar ;)

Van een kv baby wordt wel eerder verwacht dat het flink aan de bijvoeding gaat omdat je nou eenmaal aan die max liter zit.
Er zijn weinig 1 jarigen die nog hun meerderheid uit kv halen terwijl je toch ziet dat bv baby's er langer over doen om voornamelijk vast voedsel te eten op een dag.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 26 mei 2012 @ 23:17:13 #209
348178 NotTheSame
pi_112070291
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 22:59 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Das inderdaad wel sneu. Maar als het vandaag niet was dan wel met Oud&Nieuw. Dus misschien beter nu om 22.00, lligt Draakje er ook weer 2 uur eerder in dan met Oud&Nieuw zou zijn waardoor de nacht ook weer wat lager duurt.

SC-tje was met Oud&Nieuw net iets ouder dan een maand en heeft er totaal niets van meegekregen. Dus ik heb verder geen idee of voorgaande opmerking een beetje hout snijdt hoor...
Met oud op nieuw was Draakje 2 weken oud en was ik er op voorbereid. Ramen dicht, wiegje naast m'n bed en zelf erbij blijven en wat denk je... Ze gaf geen kik!
Nu waren we er niet van op de hoogte en stonden alle ramen open om te luchten dus het kabaal kwam letterlijk hard binnen... Maar ze ligt nu weer lekker te slapen, thanx voor het meedenken!
pi_112070356
Dat lijkt me ook helemaal niet makkelijk TJ! :*

Het is warm, dus zonder slaapzak naar bed.. En ipv een romper alleen maar zn boxpakje met korte pijpjes en mouwen.

Hij begon meteen in bed te kruipen en stortte aan t einde van zn bed meteen in een diepe slaap :')

pi_112070435
TJ het is of accepteren dat je je kind voorlopig in slaap voedt of er toch mee aan de slag gaan maar hier zeggen dat je niet wilt voeden en niet wilt laten huilen brengt je dus nergens.

Je kan consequent papa hem op bed laten leggen en papa er telkens naar toe laten gaan.
Controlled crying heeft ook voor sommigen hier op fok gewerkt.
Het zal in ieder geval niet in éen half uurtje gepiept zijn. Wat je ook kiest wees er consequent in anders snapt je kind er helemaal niks meer van. En een half uur voor niks huilen is nog sneuer als je dan toch weer toegeeft.
Laat papa elke 5 minuten gaan bijv.
Er zijn verschillende manieren zoals niet praten, maar gewoon weer neer leggen, aai over de bol/kus en weer weg. Zo weet hij dat jullie er wel zijn en reageren als hij huilt.
Er naast blijven zitten (papa) werkt wellicht ook.

[ Bericht 12% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 26-05-2012 23:25:37 ]
The way you rock'n'roll
pi_112070635
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 23:18 schreef Nirak het volgende:
Dat lijkt me ook helemaal niet makkelijk TJ! :*

Het is warm, dus zonder slaapzak naar bed.. En ipv een romper alleen maar zn boxpakje met korte pijpjes en mouwen.

Hij begon meteen in bed te kruipen en stortte aan t einde van zn bed meteen in een diepe slaap :')

[ afbeelding ]
kruipen in deze warmte is ook erg vermoeiend, dus ik geef hem groot gelijk ;)

E even uit nieuwsgierigheid: wat staat er linksboven in zijn bedje?
pi_112070750
Dat is een lamp van uhhhh.. Zoeken we op :)
  zaterdag 26 mei 2012 @ 23:27:34 #214
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_112070816
Wat DML zegt .. Arwen heeft de eerste 2 jaar practisch op alleen KV geleefd.. Al was dit wel speciale KV en allerlei toevoegingen :)

Je kunt ook geen appels met peren vergelijken :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_112070981
Een goedenacht sterrenhemel :) Groot succes! Erg handig voor entertainment in de vroege morgen als je bv zelf nog even je tanden wil poetsen. Toen hij kleiner was en in de box lag vond ie t prachtig :)

http://www.bol.com/nl/p/g(...)7368/#product_images
pi_112071046
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 23:27 schreef _evenstar_ het volgende:
Wat DML zegt .. Arwen heeft de eerste 2 jaar practisch op alleen KV geleefd.. Al was dit wel speciale KV en allerlei toevoegingen :)

Je kunt ook geen appels met peren vergelijken :)
Arwen was ook net een van de uitzonderingen idd die helaas heel lang kv nodig had ;(

Hoe gaat het met Ollie en de allergieen?
The way you rock'n'roll
  zaterdag 26 mei 2012 @ 23:37:31 #217
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_112071466
Goed :)! Vorige week voorzichtig volle yoghurt theelepeltje per dag geprobeerd maar weinig succes bij dag 3 was het funest ;( Maar toch zie ik er winst in want zijn reactie is lang niet zo heftig als het was :)!

Hij blijft wel iets wat "achter" met groei ook een kleintje maar ook flink ziek geweest en hij ontwikkelt zich te snel , kruipen en tot staan optrekken en wat hij ook graag doet is zich opdrukken :D. Echt op zijn buik teentjes op de grond en dan zijn hele arm omhoog en lijfje recht gespannen :D
Zwaait als je dag dag zegt O+

Hij doet het heel goed O+ O+
pi_112071695
Fijn dat hij zich zo lekker ontwikkelt!
Bleef dat bij Arwen eigenlijk ook achter door alles of dat niet?

Ik hoop dat je ventje er met een jaar gewoon lekker overheen gegroeid is als jullie nu al vooruitgang zien in de reactie.

Jullie gaan lekker samen :*
The way you rock'n'roll
  zondag 27 mei 2012 @ 00:15:54 #219
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_112073681
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 23:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
TJ het is of accepteren dat je je kind voorlopig in slaap voedt of er toch mee aan de slag gaan maar hier zeggen dat je niet wilt voeden en niet wilt laten huilen brengt je dus nergens.

Je kan consequent papa hem op bed laten leggen en papa er telkens naar toe laten gaan.
Controlled crying heeft ook voor sommigen hier op fok gewerkt.
Het zal in ieder geval niet in éen half uurtje gepiept zijn. Wat je ook kiest wees er consequent in anders snapt je kind er helemaal niks meer van. En een half uur voor niks huilen is nog sneuer als je dan toch weer toegeeft.
Laat papa elke 5 minuten gaan bijv.
Er zijn verschillende manieren zoals niet praten, maar gewoon weer neer leggen, aai over de bol/kus en weer weg. Zo weet hij dat jullie er wel zijn en reageren als hij huilt.
Er naast blijven zitten (papa) werkt wellicht ook.
Ik weet dat het me nergens brengt.
Maar ik meld gewoon op dit forum wat ik moeilijk vind, dat mag toch. Alle tips die voorheen gegeven zijn negeer ik niet maar gebruik ik.
Ik geef gewoon aan dat ik de aanpak van die lactatiekundige en de tips die gegeven zijn en wat jij nu net zegt totaal begrijp, maar het toch moeilijk vind om uit te voeren.
En het merendeel van de tijd is mijn vriend er niet omdat hij natuurlijk werkt.
Dus komende week gaan we op vakantie dat zou de enigste tijd zijn dat we dat konden proberen.

Maar dat ik er niets mee op schiet ben ik me zeer bewust van. :{
Rayen 2½ jaar!
pi_112074156
Voordat je het gaat proberen moet je samen wel duidelijke afspraken maken. Want voor je het weet heb je onderling flinke irritaties te pakken omdat je halverwege de 30 minuten toch toe wil geven en de ander niet. Het zijn lastige zaken..
Zou een ander bedritueel misschien kunnen helpen hierbij? Dat je de volgorde van dingen anders doet, of wat anders doet ipv het voeden, bijvoorbeeld een paar slokjes water idd?
  zondag 27 mei 2012 @ 00:46:41 #221
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112075317
Wat Nirak zegt. Maak duidelijke afspraken idd sowieso. Consequent zijn is belangrijk. Het maakt niet uit wat je doet als je het maar consequent doet. Behalve in elkaar rossen :+

Is papa op tijd thuis voor de nacht slaap? Laat hem dan 's avonds iig het ritueel oppakken en idd komende week wellicht alle slaapjes.

Probeer een manier te zoeken die jullie aan staat en hou die dan vol. Bedenk je wat je het wel en niet waard vindt om van het in slaap voeden af te komen.
Als veel huilen niet jouw manier is dan maak je het jezelf een stuk makkelijker door je dan er voorlopig bij neer te leggen.
Het is ook zeker niet abnormaal en er komt een eind aan wat je kan proberen te bespoedigen door papa en water en het ritueel veranderen in te zetten.

Overigens kan je natuurlijk altijd je verhaal hier doen maar je zegt dat je het lastig vindt de tips uit te voeren.
Dan wordt het voor iedereen hier ook steeds lastiger tips geven natuurlijk ;)

Succes en veel plezier aankomende week :*
The way you rock'n'roll
  zondag 27 mei 2012 @ 08:23:33 #222
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_112080619
Dml Neuh dat is ook nog steeds een vlotte dame net als in de baby tijd :) O+

En ja die hoop Heb ik ook wel!

TJ hoe wil je dat water er in krijgen? En waarom water en niet wat afgekolfde melk?
pi_112080648
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 23:02 schreef Sannne het volgende:

[..]

Hoezo, Rayen krijgt toch bv, dan is bv zijn hoofdvoeding. Niet alles op jezelf betrekken hoor ;)
ja dat dus en wat dml zei.

urgh rot nacht! warm, muggen, en nu hoofdpijn :(
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 27 mei 2012 @ 08:47:55 #224
280897 BakkerHenk
Callsign 'Baker'
pi_112080735
Alweer een tijdje geleden dat ik actief was op Fok.
Sindsdien trotse papa geworden van een mooie zoon. :)
Wat betreft de warmte, hij ligt hier gewoon lekker in z'n romper in de wipstoel.
's nachts ligt 'ie in een mouwloze slaapzak zonder verder dekentjes over hem heen te hebben en dat gaat prima. :)
Baker: "Fox one! Fox one!"
Formerly known as DaCybrsrfr
Hardpore Corn
  zondag 27 mei 2012 @ 09:52:59 #225
100412 mefke79
komt goed!
pi_112081326
mijn 'kleine' baby wordt groot. We dachten het gisteren al te horen, maar vanochtend was het heel duidelijk. Hij noemt zijn grote broer bij naam! Het klopt wel niet helemaal, maar klinkt enorm schattig. Sowieso de interactie tussen de broertjes is zo gaaf om te zien.

TJ, ik heb geen tips voor je. Wij hebben bij oudste wel een paar keer die laten huilen methode moeten toepassen (toen hij niet meer alleen op zijn kamer wilde slapen) en ik vond het echt niet leuk. We keken de minuten om. Maar, hij leerde er snel van en het was dus zo over. Wie weet is dat bij jou ook wel zo. Sterkte iig.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_112081679
Welkom henk! Hie oud is je zoontje?

Mefke, wat schattig O+
pi_112081771
Hebben jullie het ook zo warm? :% Hier in huis zweten we weg ;). We gaan zo even de verkoeling van het water opzoeken, heerlijk even de IJssel op. Gisteren hebben we voor Cas een zwemvest gekocht zodat hij ook mee kan op de boot, ben heel benieuwd wat hij er van gaat vinden. Zal meteen onze camera even in de tas stoppen!

Fijne dag iedereen!
pi_112082634
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 10:29 schreef Cyntiaa het volgende:
Hebben jullie het ook zo warm? :% Hier in huis zweten we weg ;). We gaan zo even de verkoeling van het water opzoeken, heerlijk even de IJssel op. Gisteren hebben we voor Cas een zwemvest gekocht zodat hij ook mee kan op de boot, ben heel benieuwd wat hij er van gaat vinden. Zal meteen onze camera even in de tas stoppen!

Fijne dag iedereen!
veel plezier! En ik kijk uit naar de beelden van een varende Cas
  zondag 27 mei 2012 @ 11:23:54 #229
280897 BakkerHenk
Callsign 'Baker'
pi_112082827
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 10:23 schreef Nirak het volgende:
Welkom henk! Hie oud is je zoontje?

Mefke, wat schattig O+
Onze Marten is op 7 maart geboren. Ruim 2 mnd dus.
Hardpore Corn
pi_112085206
Welkom Henk!

Cas O+ O+

Mef dat is echt leuk!

We waren ook buiten bij het speelslootje O+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_112086310
Wij hebben hier zo onze eigen manier om te genieten van he warme weer :)

En omdat je daar honger van krijgt, ging meneer een kwartje tosti uit onze hand zitten kijken.. Alleen met kaas overigens..

En hoewel brood er eigenlijk helemaal niet goed in gaat, verdween dit stuk tosti als sneeuw voor de zon in ons kereltje...
pi_112087043
Oh oh oh wat een heerlijke ventje is het!!
En wat een leuke zwembad! wat is het voor een?? wil ik ook!
pi_112088906
Welkom Henk.

We zijn hier nu druk bezig om het zwembadje te vullen. We hadden eerst in de planning staan om vandaag naar het zwembad te gaan met de kleine meid, maar vanwege Pinksteren zijn de openingstijden voor vrijzwemmen aangepast. Ze gaan over een uurtje dicht, dus dat is de moeite niet.

Danne geniet zichtbaar van het water (en de tosti). O+
pi_112089208
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:31 schreef Nirak het volgende:
Wij hebben hier zo onze eigen manier om te genieten van he warme weer :)

[ afbeelding ]

En omdat je daar honger van krijgt, ging meneer een kwartje tosti uit onze hand zitten kijken.. Alleen met kaas overigens..

[ afbeelding ]

En hoewel brood er eigenlijk helemaal niet goed in gaat, verdween dit stuk tosti als sneeuw voor de zon in ons kereltje...
Wij ook!

gister, en vandaag ben ik er zelf ook maar bij in gaan zitten
  zondag 27 mei 2012 @ 15:15:28 #235
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_112089778
Nirak, ik hoor wel vaker dat kleintjes liever brood uit de broodrooster hebben. Even wat meer structuur dan dat sompige brood ;)
pi_112091458
Heerlijk die waterpret met die kleintjes :)
Net in het bos geweest, we zijn lekgeprikt door de muggen, de kleine man gelukkig niet :) Nu weer buiten op het speelkleed in een luier :)

Dat zwembadje hebben we bij intratuin gekocht, een rood dakje zit er nog op. Maar we hadden van de week een opblaasbootje en daar was hij ook heel content mee :) Deze is net wat groter.
  zondag 27 mei 2012 @ 16:22:50 #237
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_112091761
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 00:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat Nirak zegt. Maak duidelijke afspraken idd sowieso. Consequent zijn is belangrijk. Het maakt niet uit wat je doet als je het maar consequent doet. Behalve in elkaar rossen :+

Is papa op tijd thuis voor de nacht slaap? Laat hem dan 's avonds iig het ritueel oppakken en idd komende week wellicht alle slaapjes.

Probeer een manier te zoeken die jullie aan staat en hou die dan vol. Bedenk je wat je het wel en niet waard vindt om van het in slaap voeden af te komen.
Als veel huilen niet jouw manier is dan maak je het jezelf een stuk makkelijker door je dan er voorlopig bij neer te leggen.
Het is ook zeker niet abnormaal en er komt een eind aan wat je kan proberen te bespoedigen door papa en water en het ritueel veranderen in te zetten.

Overigens kan je natuurlijk altijd je verhaal hier doen maar je zegt dat je het lastig vindt de tips uit te voeren.
Dan wordt het voor iedereen hier ook steeds lastiger tips geven natuurlijk ;)

Succes en veel plezier aankomende week :*
Ja ik denk alle tips die er te geven zijn al gegeven zijn ;)
Nou gelukkig is het niet abnormaal maar ik was in de overtuiging dat hij op een gegeven moment zelf gaat slapen. Als hij wat ouder is.
Dit wordt overal ontkend en gezegd dat als ik nu niet wat doe ik er totdat hij 1 of 2 jaar is eraan vastzit om het zo maar te zeggen.
Is dit zo of is dit niet zo?
Want als ik weet dat hij het op een gegeven moment zelf gaat doen, het in slaap vallen dan zit ik er wat minder mee.

Nirak inderdaad wij kunnen allebei niet tegen hartverscheurend huilen. Dus op hetmoment dat de één zich sterk voelt om door te zetten. Heeft de ander de groots mogelijke moeite :+

Evenstar omdat Rayen steeds liggend gevoed word voor zijn slaapjes is hij eigenlijk niet meer gewend om op schoot te drinken. En hij wilde dat dus niet meer. Dus dat ben ik weer terug aan het brengen en daarom mocht ik hem geen melk geven.
Tsja en hoe ik het erin krijg, daar had de lactatiekundige ook geen antwoord op. Hij heeft wel een antilekbeker maar die heeft hij nog niet helemaal door. Dus dat is per toeval dat hij er wat uitkrijgt.

BakkerHenk gefeliciteerd, dat vraagt om een foto *O*

Wij hebben ondertussen een ikea kinderstoel en het eten geven gaat echt een stuk makkelijker.
En hetschoonmaken daarna ook ;) inplaats van in zo'n wippertje eten geven.
Trouwens die "ronde" babylepeltjes van Ikea voor babyvoeding "happen"' een stuk makkelijker weg inplaats van die smallere babylepeltjes (als je snapt wat ik bedoel ;) )
Rayen 2½ jaar!
  zondag 27 mei 2012 @ 16:28:08 #238
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112091912
Danne O+ en Lex O+ Leuk dat waterpret!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 27 mei 2012 @ 17:02:50 #239
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_112092979
Waterpret danne & lex O+ O+

Dames wat voor beker is handig voor de wat dikkere sapjes/smoothies. Ik zie alleen antilekbekers met van die hele smalle gaatjes, voor melk of roosvicespul.

Het is hier drama met fruit, maar als t vloeibaar is, wil ie soms wel

Ik doe nu gewoon glas, maar wat een geknoei
pi_112095218
je kan een harde tuitbeker met meerdere gaatjes proberen, een rietje, of gewoon laten proberen uit ene gewoon bekertje.. en er zijn uiteraard ook gewoon papspenen verkrijgbaar.
  zondag 27 mei 2012 @ 18:41:42 #241
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112095723
Of zo'n 3 standen speen, werkt hier prima voor de wat dikkere spul. Zo'n papspeen guts het ook nog uit.
pi_112097100
Hier een tuitfles van kruidvat. Eigen merk. Deze heeft een zachte ruit met een spleetje ipv gaatje(s).
  zondag 27 mei 2012 @ 21:36:07 #243
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_112102673
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 16:28 schreef Susie het volgende:
Danne O+ en Lex O+ Leuk dat waterpret!
Nou krijg gelijk zin om ook zo'n badje te kopen :P :Y ;)
En handig die badring :Y in dat badje.
Rayen 2½ jaar!
  zondag 27 mei 2012 @ 21:46:47 #244
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112103159
Wij hebben hier best een groot bad (kan ik er zelf ook bij ;) ) en dan zit ze in zo'n ring geval. Geloof alleen dat het in het begin wat koud was, ze vond het in ieder geval niet leuk om erin te gaan :D
pi_112103263
Dat is het voordeel van een kleiner badje susie, wij gooien er 2 emmers "warm" water in voordat meneer erin gaat.
pi_112106637
Trouwens kan Danne al zelfstandig zitten?? in dat eerste foto ziet het er zo uit!
pi_112107164
en ze kunnen makkelijker leren kruipen en optrekken in het water ;) Lex vond het heerlijk
  zondag 27 mei 2012 @ 23:07:11 #248
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112107279
Tja, deze is wel erg groot, maar ja, was niet duur :D
pi_112107428
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:56 schreef bitterend het volgende:
Trouwens kan Danne al zelfstandig zitten?? in dat eerste foto ziet het er zo uit!
Ja, en sinds een dag of twee valt hij ook niet zomaar om. Hij kan ook van zitten naar kruipen zonder om te vallen. Alleen van kruipen naar zitten lukt nog niet (hij probeert het wel). En "kruipen" dan dus wel tussen aanhalingstekens. Het is meer tijgeren en met een beetje mazzel vooruit kruipen, maar hij is volop aan het expirimenteren. Verplaatsen lukt in ieder geval prima, als je maar lang genoeg rondjes draait kom je er ook wel :')
pi_112107582
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 23:07 schreef Susie het volgende:
Tja, deze is wel erg groot, maar ja, was niet duur :D
Deze ook "maar" ¤14,-
Nog even 2 seconden staan twijfelen, want we dachten dat hij misschien nog net te jong zou zijn. Maar hij vermaakt zich prima! Wel iedere keer maar 15 minuutjes ofzo, dan wil hij weer op het droge :)
  zondag 27 mei 2012 @ 23:11:48 #251
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112107591
Wat super Nirak! Anouk die doet er veel pogingen om te kruipen, maar het lijkt nu meer op rupsen: benen onder d'r kont en dan heen en weer en vervolgens schuift ze iets O+
pi_112107678
idem hier, hij rupst en in bad kruipt ie en gaat ie van buiklig in zit en hij kan zich optrekken aan de badrand, ze gaan een beetje gelijk op dus :)
pi_112107840
sc-tje vond het vooral liggend op haar buik in het badje helemaal leuk. Echt de kruipbeweging maken in het water zeg maar. Of zwemmen zoals honden het doen, zo kun je het ook omschrijven.

Waar ze in het echte bad wel goed kan blijven zitten llukte dat haar in het buitenbadje niet. Bodem was ook wel erg glad. maar zitten op de vloer houdt ze zo een minuut of 15 vol. Tenzij ze minder lang wil. Zodra ze het zitten zat is vouwt ze zich dubbel met haar neus tussenhaar voetjes, zet haar armen ernaast en doet dan 1 voor 1 haar benen naar achteren. Of ze laat zich gewoon naar opzij vallen. Werkt ook.
pi_112108177
Heerlijk zoals onze kindertjes zich nog dubbel kunnen vouwen he :')

En ze gaan idd redelijk gelijk op, in het bad in de badkamer trekt onze kleine man zich ook al op aan de badrand. En als ik er in lig, dan wordt ik gebruikt als klimtoestel :D
  maandag 28 mei 2012 @ 08:27:28 #255
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112116010
Wat een leuke foto's van de badderpret! O+

Midas heeft vooral veel geslapen. We zijn we even buiten geweest maar onze tuin ligt vol op het zuiden dus in de brandende zon was geen goed idee. Misschien vanmiddag lekker wandelen.

Ik vind het zo leuk dat hij nu steeds meer dingen aan het ontdekken is. Zo hebben we gister naar de regen gekeken in de deuropening en vanochtend naar de vogeltjes geluisterd. En dan met hele grote ogen rondkijken O+

En het hardop lachen is ook zo leuk. Beetje kietelen en hij schatert het uit. *smelt*
  maandag 28 mei 2012 @ 10:09:06 #256
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_112116939
Ollie alweer 6 maanden :o :') O+ :D
  maandag 28 mei 2012 @ 10:11:14 #257
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112116989
Gefeliciteerd met Ollie _evenstar_ *O* 6 maanden alweer :o

fotospam?
  maandag 28 mei 2012 @ 10:21:31 #258
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_112117198
Als ik laptop tijd heb of ik mail ze naar iemand dat kan ook maar ik krijg dat niet geprutst via iPhone ;(
  maandag 28 mei 2012 @ 10:25:25 #259
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112117269
Dan houden we de spam gewoon tegoed! Ollie 6 maanden *O*
pi_112117374
Olliebollie!! *O* *O* *O*
pi_112117432
Gefeliciteerd Ollie! Lex is vandaag 8 maanden!
pi_112117653
Evenstar, gefeliciteerd met Ollie. Een half jaar alweer. *O*
En Lex alweer 8 maanden. Gaat snel.

Hier gisteravond het eerste slaapdrama door de warmte gehad. Het was 28 graden op haar kamertje en dat vond ze dus echt te warm. We hebben haar dus maar weer mee naar beneden genomen, en toen haar raam open gezet met de ventilator ervoor om ze te proberen koele lucht naar binnen te halen. Ondertussen zijn we lekker gaan douchen en daarna was het inderdaad lekker koel op haar kamer. Uiteindelijk sliep ze dus pas tegen tienen (terwijl het normaal half 8 is). Vanmorgen wel lekker uitgeslapen. Ze werd om half 7 wakker voor een fles, maar sliep alweer voordat ze hem leeg had. Daarna lekker alledrie nog tot 9 uur geslapen.

Nu ligt ze alweer op bed en zodra ze wakker is gaan we lekker naar het zwembad. Ik heb er zin in!
  maandag 28 mei 2012 @ 10:55:13 #263
348178 NotTheSame
pi_112117902
Snelle Ollie 6 maanden!!! Gefeliciteerd!!!

Stoere Lex alweer 8 maanden, de tijd gaat echt veeeeel te snel zo!

Hier weer een redelijke nacht gehad. Wel wat moeilijker in bed gekregen, ben zo'n 1,5uur bezig geweest en toen viel ze als een blok in slaap. Daarna 23.00-2.00-6.00-9.00. Er zit dus wel vooruitgang in!
  maandag 28 mei 2012 @ 11:02:22 #264
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_112118091
Ollie en lexxie *O*

SB, naar zo'n drama zeg. Gelukkig is ze nog wel lekker gaan slapen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Deepfreeze op 28-05-2012 11:07:43 ]
  maandag 28 mei 2012 @ 11:11:39 #265
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_112118303
NTS, fijn dat het beter gaat. Als die van 6 nou nog iets naar achteren gaat, heb je nog maar 1 nachtvoeding ;)
pi_112118344
NTS fijn voor de vooruitgang! ik heb juist een klaar wakkere baby om 4 uur 'sochtends al een paar dagen! dan wordt ze echt wild en speels..kan de hele buurt mee genieten :@ :D
  maandag 28 mei 2012 @ 11:16:03 #267
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_112118399
*O* voor de vermaanddag van Ollie en Lex *O*

NTS, fijn dat het weer iets beter lijkt te gaan ! ^O^
pi_112120651
Ik heb al dagen een plakbaby. Niet vanwege het plakkerige weer maar ik kan echt niet uit haar buurt verdwijnen of het is alweer miepen. Geeft op zich niets hoor maar ik moet toch ook een keertje m'n huishouden doen :') het is echt een rommeltje in huis en ik erger me er echt groen en geel aan ;(
Manlief is zeilen en als hij niet meer hoeft te zeilen is ie aan t werk, en volgend weekend is ie ook het hele weekend weg. Dat vind ik trouwens wel heel spannend, ik ben nog nooit een hele nacht alleen geweest en nu gaat ie 2 nachten weg ;( ik ben nooit zo'n held in een leeg huis in de avond :')
Tralalalaaa
  maandag 28 mei 2012 @ 12:36:12 #269
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112121053
Lex 8 maanden alweer? :o

Fijn dat het de goede kant op gaat NTS!

Spannend TAP, komt vast goed :*

Ik heb een beetje te fanatiek luiers ingeslagen bij de vorige aanbiedingen. Keek net op de verpakking en zag dat maat 2 tot 6 kg gaat. Geen wonder dat die 's nachts niet meer voldoen. :X
Overdag gaat nog even maar ik heb teveel pakken om ze op te maken. Nou ja, bewaren voor een eventuele nummer 2 dan maar.
pi_112121645
Húúú. ;(. De griep heeft hier toegeslagen.
Billie is de enige die niks mankeert in huis.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_112121981
We moeten binnenkort naar maat 4 *)
Ze komt ook soms met een maat 5 uit de opvang lol
  maandag 28 mei 2012 @ 13:01:55 #272
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_112122045
Wij gaan denk ook over op maat 3...Vind dat de nr 2 ook nie tmeer zo lekker zit bij dr...Nog maar een half pak, en ik moet woensdag/donderdag weer boodschappen doen, dus dan maar nr 3 halen.

heb je erg veel pakken over Kyara?
  maandag 28 mei 2012 @ 13:03:26 #273
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112122102
Beterschap Kuukske!

2 pakken pampers en 2 pakken etos huismerk over. Gelukkig wel al maat 3 op voorraad dus vannacht in elk geval over op de maat 3.
  maandag 28 mei 2012 @ 13:03:44 #274
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112122117
Bij mij precies andersom, bij het kdv met mt 3 thuis komen en ik doe al 4 om! :D

Ah bah Kuukske! Ik loop ook al sinds vrijdag te snotteren en te hoesten! Beterschap!

Misschien wil er iemand bij je komen logeren TAP? Niet gezellig dat ie zoveel weg is!
  maandag 28 mei 2012 @ 13:07:08 #275
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112122241
Ik heb geen idee wat ie bij het kdv krijgt. Staat de maat er op eigenlijk? :@ Volgens mij wel iets groters als wat ie thuis heeft.
  maandag 28 mei 2012 @ 13:14:00 #276
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_112122503
Ik Heb nog steeds newborn maat 2..!!
  maandag 28 mei 2012 @ 13:14:31 #277
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112122529
Zou er wel op moeten staan ergens.
pi_112123147
Hier ook 1,5 pak maat 2 over.. Bewaren we maar voor een eventuele volgende :)

Dit weekend op maat 4 overgestapt, want 3 kan nog wel, maar dat duurt geen heel pak meer.... En van 2 naar 3 ging het ook van de ene op de andere dag ineens niet meer..
pi_112123646
evenstar :D :D :D

Kyara staat toch op de luier welke maat het is :P
pi_112124848
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 13:03 schreef Susie het volgende:
Misschien wil er iemand bij je komen logeren TAP? Niet gezellig dat ie zoveel weg is!
Er zou iemand komen logeren, maar die heeft afgezegd ;(
Ach ik ben een grote meid, het moet gewoon kunnen...

Wat luiermaten betreft, Eva zit al eventjes weer in maat 4. Bij het kdv krijgt ze soms nog maat 3 aan maar ook wel maat 4 zag ik laatst. 4 zit net even wat lekkerder denk ik, maat 3 wordt wel erg krap.

Ik kwam laatst een maatje 1 tegen. En een rompertje maat 50. Wat is dat kleeeeiiiiin!!!!! Echt ongelooflijk dat m'n hummeltje daar in heeft gepast... M'n baby wordt groot :')
Tralalalaaa
  maandag 28 mei 2012 @ 14:14:06 #281
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112125014
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 13:40 schreef bitterend het volgende:
evenstar :D :D :D

Kyara staat toch op de luier welke maat het is :P
ik zal volgende week eens kijken. Meestal zie ik alleen iejoor. Maten is me eigenlijk nooit opgevallen :D
  maandag 28 mei 2012 @ 14:17:37 #282
280897 BakkerHenk
Callsign 'Baker'
pi_112125169
Een heerlijk kereltje is het...
Lekker lachen in z'n slaap.

Hardpore Corn
pi_112128425
Aaaahhh wat schattig O+
Tralalalaaa
pi_112129536
Zo, wij zijn terug van het zwembad. sc-tje vond het geweldig. Na anderhalf uur spetteren, spelen, lachen, gieren en brullen was dit het resultaat

Helaas geen foto's van haar in het water. Er werd iets te hard gespetterd door andere kindjes dat we dat niet veilig vonden voor de camera.
pi_112129840
Wat n lieve foto's O+

Tap
Ik ken het gevoel, m'n vriend gaat wo,do,vrij weg voor z'n werk
Voor t eerst n paar daagjes alleen met de baby, vind het wel spannend

M'n zus & moeder gaan me wat ondersteunen, ben nog niet zo mobiel
Dat vind ik wel fijn, maar de nachten moet ik alleen doen (nu helpt m'n vriend snachts met verschonen & ik voed)
  maandag 28 mei 2012 @ 20:09:27 #286
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_112138318
Wat een mooie foto's!!!

TAP en Zoe, het komt vast wel goed! En anders hier 's avonds maar wat meer posten, vast wel iemand die terugpraat ;)
  maandag 28 mei 2012 @ 20:24:33 #287
280897 BakkerHenk
Callsign 'Baker'
pi_112139070
Ik heb de eerste paar weken vrij genomen zodat ik mijn vriendin kon helpen.
Daarnaast was het wel prettig om ook de kraamhulp in de buurt te hebben.
Het is vooral wennen aan een nieuw ritme. Ik denk altijd maar... als een ander het kan...dan moet het ons ook lukken. :)
Hardpore Corn
pi_112140260
Haha dat is ook een goed idee DF

Bakkerhenk
Mijn vriend heeft na de geboorte 2weken vrij genomen maar die gaat morgen dus weer aan het werk. Wel erg fijn dat hij thuis was!
  maandag 28 mei 2012 @ 21:39:01 #289
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112143070
Oh, wat een grijns Bakkerhenk! O+

En sc-tje, wat ligt ze lekker, dat vuistje ook O+
  dinsdag 29 mei 2012 @ 08:29:01 #290
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_112156074
Lekker geslapen? Al iets koeler gelukkig.

Bakkerhenk, mijn man was de eerste weekjes ook thuis van zijn werk. Dat is wel fijn om samen te wennen aan alles. Alleen op dag 7 moest mijn man een hele dag weg, tot 's avonds laat voor zijn eigen bedrijfje. Gelukkig konden we met de kraam wat uren sparen van de dagen eerder(kerstdagen maar kort geweest), en zat ik pas vanaf 5 uur alleen met 2 kids..

Zo, mooi 7 uur vanochtend.. Jammer van de fles om 2 uur, omdat hij wakker werd van onze bed-verschoonactie, omdat grote broer zo hard moest hoesten dat zijn eten niet binnen bleef.. :{
  dinsdag 29 mei 2012 @ 08:35:14 #291
348178 NotTheSame
pi_112156131
Mogguh! Hier vanaf 2.00uur elk uur van de klok gezien... Buh. En nu ligt ze langs me te stuiteren, maar o wee als moeders nog even d'r ogen dicht wil doen, dan is het brullen...

Deepfreeze, wat vervelend zeg! Hopelijk is C. er nu wat beter aan!
pi_112156164
Goedemorgen iedereen!

Mijn vriend heeft na de bevalling 2 weekjes vrij gehad, daarna was ik overdag alleen. Heb me prima kunnen redden :)

Gisteren ons neefje weer gezien, wat is zo'n pasgeboren hummeltje dan klein hé O+
  dinsdag 29 mei 2012 @ 08:42:16 #293
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_112156200
Cynthia. Leuk die kleintjes dan weer.. Nog geen rammels? :P
Ik zit te wachten op bericht van mijn zusje. Die was 17 mei uitgerekend. De anderen waren 9 en 10 dagen te laat, maar deze maakt het wel erg bont ;)

NTS, Chris heeft na die actie prima verder geslapen. Hij heeft het wel vaker als hij hard moest hoesten. Alleen ligt zijn beddegoed op Daan zijn kamer. Dat was nu niet zo handig. En hij heeft ons bed ook nog geraakt :{
pi_112156213
hier ook latertjes :o elin slaapt nu zelfs nog JEEEEEEEEEEJ
pi_112156217
Nog geen rammels, ben eigenlijk heel blij met mijn 10 maanden baby. Ik heb de tijd ;)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 08:47:30 #296
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_112156263
Oeh KD. Lekker rustig ochtendje ;)

Cynthia, ik heb net de huisarts gebeld voor de pil. Eerst deze maar een fatsoenlijk doorslapen.. (Als we al een 3e willen)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 09:13:25 #297
100412 mefke79
komt goed!
pi_112156657
Tienus bedacht afgelopen zondag dat hij wel naar het muziekspeeltje van zijn grote broer kon duiken, mistte het touwtje en dook zo met zijn gezicht tegen de muur. Auw. Mijn man greep em nog wel, maar het was echt te laat. Het leek eerst gewoon blauw/paars, maar toen ie gisteren wakker werd zagen we pas goed dat het dus gewoon schaafwondjes zijn. Ze zitten op zijn neus en wang, lekker handige plaatsen ook.

En verder heeft ons manneke echt genoten van de warmte. Hij vind zwemmen heerlijk en kruipt zelf het bad in en uit. Mijn vader vierde zijn verjaardag en hij heeft daar de hele familie vermaakt. Lopen achter de kar gaat ook steeds beter en buiten op het gras liep hij zelfs met mijn moeder mee aan 1 hand. Hij wordt gewoon echt heel erg graag groot geloof ik.

Rammelen? Wat is dat? Toen Driekus zo oud was als Tienus nu was ik net zwanger van Tienus. Daar moet ik echt niet meer aan denken. Wij houden het bij twee, dat is beter voor ons allemaal.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 09:15:19 #298
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_112156692
Mefke, balen van die duikactie..
Ik moest even in de OP kijken, maar tienus klinkt wel als een echte bijna dreumes ;)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 09:18:58 #299
100412 mefke79
komt goed!
pi_112156752
Ja DF, hij kan echt niet meer voor baby door. Nog een dag of 10 en dan is de babytijd echt over.
pi_112156791
Ik rammelde alweer toen Lex net geboren was :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')