Nee, Syriza is alleen tegen bezuinigen, maar wel voor transfers van euro's van andere landen naar Griekenland. Volgens mij is alleen KKE (communisten) tegen de euro/EU.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:24 schreef GeileSoeplepel het volgende:
PVV is tegen Europa, Syriza is tegen Europa. Beetje vreemd eigenlijk dat PVV Syriza niet steunt.
Het was natuurlijk ook een grap van mijn kant, maar kon me wel voorstellen dat de PVV enigszins sympathiek voelde voor Syriza's standpunt.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, Syriza is alleen tegen bezuinigen, maar wel voor transfers van euro's van andere landen naar Griekenland. Volgens mij is alleen KKE (communisten) tegen de euro/EU.
Qua retoriek passen de partijen anders prima door één deur. Syriza komt er openlijk voor uit dat ze wel het geld willen hebben maar dat de EU het verder uit kan zoeken. Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk en je ondermijnt je eigen positie, maar daar is de PVV ook niet vies van.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, Syriza is alleen tegen bezuinigen, maar wel voor transfers van euro's van andere landen naar Griekenland. Volgens mij is alleen KKE (communisten) tegen de euro/EU.
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Qua retoriek passen de partijen anders prima door één deur. Syriza komt er openlijk voor uit dat ze wel het geld willen hebben maar dat de EU het verder uit kan zoeken. Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk en je ondermijnt je eigen positie, maar daar is de PVV ook niet vies van.
Als je (zoals GroenLinks) er van uit gaat dat op termijn alle EU landen ook de Euro invoeren is het best logisch.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:38 schreef Igen het volgende:
Het EP bestaat ook voor een aanzienlijk deel uit leden uit niet-eurolanden. Vindt GroenLinks nou serieus dat die over het euro-noodfonds zeggenschap hadden moeten hebben?
Ik neem aan dat het gros van die partijen verwachten dat als er nu niet wordt ingestemd en weer terug naar de onderhandelingstafel moet worden gegaan er pas na de verkiezingen opnieuw over gestemd kan worden, met alle gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:55 schreef Igen het volgende:
Hmm. De voorstanders willen ook dat De Jager zich voor allerlei dingen in de 'by-laws' gaat inzetten. Maar als je nu met het ESM instemt, dan heb je toch totaal geen onderhandelingspositie meer?
Antwoord was ook leuk. "Dat woord zeg ik wel vaker."quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:01 schreef remlof het volgende:
Verburg tegen SGP'er: "er ontstond verwarring omdat u by-laws zei, ik verstond bijbels"
Dat is ook wat ik aanneem. Maar ik vind dat wel belachelijk. Een volksvertegenwoordiging zou nooit een besluit gauw erdoor moeten drukken alleen omdat ze bang zijn dat er na verkiezingen geen meerderheid meer voor is.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:59 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het gros van die partijen verwachten dat als er nu niet wordt ingestemd en weer terug naar de onderhandelingstafel moet worden gegaan er pas na de verkiezingen opnieuw over gestemd kan worden, met alle gevolgen van dien.
Ja, gekke poldertalibanquote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:02 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Antwoord was ook leuk. "Dat woord zeg ik wel vaker."
Dat is het punt ook niet, het punt is dat de crisis voortduurt en niet even pauze neemt tot de Nederlandse verkiezingen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik aanneem. Maar ik vind dat wel belachelijk. Een volksvertegenwoordiging zou nooit een besluit gauw erdoor moeten drukken alleen omdat ze bang zijn dat er na verkiezingen geen meerderheid meer voor is.
Angst is een slechte raadgever.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is het punt ook niet, het punt is dat de crisis voortduurt en niet even pauze neemt tot de Nederlandse verkiezingen.
Het is al meer dan 4 jaar geleden dan Bear Stearns onderging en ook al jaren sinds er problemen zijn in de EU. Een paar maanden kunnen er wel bij indien men met een betere plannen komt. Als het zo urgent was dan had men dit veel eerder kunnen behandelen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is het punt ook niet, het punt is dat de crisis voortduurt en niet even pauze neemt tot de Nederlandse verkiezingen.
Het inwerkingtreden is niet afhankelijk van ons. En zijn er überhaupt andere eurolanden die op dit moment met een demissionair kabinet zitten, behalve Griekenland? Volgens mij niet.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat moet jou toch juist tegenspreken.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:33 schreef robin007bond het volgende:
Ik vind het wel een fijn idee, dat mits we in een belabberde positie zitten, wij ook van het fonds gebruik kunnen maken.
Zie het als een collectieve verzekering.
wel een verrot dure ..quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:33 schreef robin007bond het volgende:
Ik vind het wel een fijn idee, dat mits we in een belabberde positie zitten, wij ook van het fonds gebruik kunnen maken.
Nah ja, ik vind het een prettig idee dat als Nederland iets overkomt, dat we ook nog te redden zullen zijn. Daar moeten we helaas wel wat voor inleveren.quote:
Maar een verzekering tegen wat? Het is niet dat een land ziek wordt oid waar het zelf niets aan kon doen. Misbeleid hoort gewoon afgestraft te worden. Anders is het einde zoek.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:33 schreef robin007bond het volgende:
Dat zou je ook over veel banken kunnen zeggen, maar helaas worden veel landen ook 'too big to fail'.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:47 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Maar een verzekering tegen wat? Het is niet dat een land ziek wordt oid waar het zelf niets aan kon doen. Misbeleid hoort gewoon afgestraft te worden. Anders is het einde zoek.
In het debat werd dan ook steeds benadrukt dat we niet aan het ESM meedoen voor Griekenland, maar dat het juist erom gaat om landen die er géén beroep op hoeven doen, te beschermen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:47 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Maar een verzekering tegen wat? Het is niet dat een land ziek wordt oid waar het zelf niets aan kon doen. Misbeleid hoort gewoon afgestraft te worden. Anders is het einde zoek.
Precies. Al moet ik toegeven dat ik me wat dieper in de materie moet verdiepen. Ik vind het allemaal heel dubbel.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:51 schreef Igen het volgende:
[..]
In het debat werd dan ook steeds benadrukt dat we niet aan het ESM meedoen voor Griekenland, maar dat het juist erom gaat om landen die er géén beroep op hoeven doen, te beschermen.
Dat is trouwens steeds de insteek geweest. We hebben nooit Griekenland gered omdat zij zielig zijn of omdat zij beter af zijn met noodhulp ipv. een faillissement, maar alleen om een domino-effect te voorkomen.
Een verzekering is hoe dan ook een slecht iets. Je hebt er geen snars aan. En als het er op aankomt krijg je nooit wat. Verzekeren is slecht. En het is ronduit kwalijk dat we een zorgverzekering MOETEN hebben.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:33 schreef robin007bond het volgende:
Wat is je standpunt nu precies over solidariteit? Als "wij" er gebruik van moeten maken betalen anderen mee. Aan iets meebetalen voor anderen past niet bij jouw visie op de toekomstige maatschappij.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nah ja, ik vind het een prettig idee dat als Nederland iets overkomt, dat we ook nog te redden zullen zijn. Daar moeten we helaas wel wat voor inleveren.
1 mil. per jaar en de rest moeten we garantie op geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |