abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 mei 2012 @ 18:44:15 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111841181
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_111841439
Mijn vrijwel definitieve lijstje:

O: havermout met banaan
T: appel
L: 400 gram wortelsalade, 2 volkorenboterhammen, 2 gekookte eieren
T: yoghurt met wat muesli
S: 6 km. hardlopen
T: plak rauwe ham
D: sperziebonen, broccoli, worst, quinoa/bulghur
T: stuk bananenbrood met volkorenmeel en walnoten.
  maandag 21 mei 2012 @ 18:57:18 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111841809
Ik heb extra B gehad dankzij het OV :7 Tram ging te vroeg dus 15 min gesnelwandeld naar de metro en toen deed de bovenleiding bij Alkmaar stom dus mochten we van centraal naar Noord lopen (ongeveer 20-25 min).

B-) :')
pi_111841878
Henkie Panky :D

Met dat idee ga ik naar de super :W
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111842088
Wat een dag. Studeren lukt voor geen meter, wel redelijk fijn gehupst (bicycle crunches zit verbetering in!) maar hardlopen wordt 'm niet meer. Heb me prima aan m'n lijstje gehouden maar stond net op en zag sterretjes en voel me helemaal futvrij. Bah.

Dus ik ga zo douchen, eten, en daarna gaan Mr.Mo en ik lekker even een avondwandeling maken. :)
Ja doei.
pi_111842242
@ jagartrut!

Klopt het is weinig, maar ik ben pas om 11 uur mijn bed uitgegaan!

Daarnaast wil ik echt niet korter dan 2 uur voor mijn D nog iets eten, aangezien ik nogal snel vol zit, en dan bang ben om niet de juiste voedingsstoffen met mijn D binnen te krijgen! Vandaar dat ik vanaf 5 uur eigenlijk niets meer wil eten..
pi_111842406
De doperwtjessalade was lekker!
Vandaag externe training gehad, zat eten bij.

O: twee boterhammen pindakaas
L: 3 tarwekadetjes, 2 met kaas/sla, 1 met parmaham/sla, kopje homemade groentesoep, fruitsalade.
T: split
T: 3 zalmwraphapjes, 4 zoute sticks, 15 borrelnootjes.
D: doperwtjes/munt/feta/olijfolie met citroen, gegrilde kipfilet.
S: stukje hardlopen (3-3-4-4 ofzo?), misschien wat buikspieren
T: misschien wat yoghurt, met wat rabarber?

Laatste t weet ik nog niet. Misschien heb ik geen trek meer, en heb misschien ook wel genoeg gehad al vandaag.
  maandag 21 mei 2012 @ 19:14:51 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111842661
Kiss me here, touch me there, hanky panky :').

Zit nog in de trein. Moest Via Schiphol.
Niet meer actief op Fok!
pi_111843144
Werk jij op de wallen Maria? Want daar zit Henky Panky! :)
Be someone that makes you happy
  maandag 21 mei 2012 @ 19:23:39 #10
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111843154
Kippenlevertjes waren weer heerlijk... Ook niet vaker dan 6 x in het jaar eten maar toch :9
Nog 2 overgehouden voor morgen op brood O+

Ik hou van chinees maar dat wisten jullie al he?

Zo, lekker gedoucht en nu neem ik een cola-berenburg en ga lekekr even met de laptopje buiten zitten.

Wat is het leven toch een stuk mooier zonder kou!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 21 mei 2012 @ 19:23:48 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111843162
Potver. Net te laat met ontslag nemen. Nu gaan ze me zogenaamd helpen zodat mijn falen zogenaamd mijn eigen schuld is.
*kutbaan
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_111843302
Oi tink, dat is mooi beroerd. Klinkt alsof ze een stok zoeken om mee te slaan...

Ben net weer thuis. Net even lekker gedoucht na het sporten. Laatste stuk mtben ging lekker, pas de laatste 10 km kwam ik lekker in het ritme en kon ik echt helemaal los gaan op de fiets.. Ondanks tegenwind het laatste stuk heb ik de laatste 10 km de hele tijd rond 31-32 km/u gefietst :D Gemiddeld 28km/u met stop en flink stuk stadsverkeer.. Voor het eerst in lange tijd dat het weer zo lekker ging!
  maandag 21 mei 2012 @ 19:28:31 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111843484
Oeh Tink, dat klinkt niet al te best :(
En nu?

Goed bezig 85! *O* Fijn gevoel he?
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_111843659
he bah, tink!

Uniek, wat vind je van m'n lijstje?
pi_111843694
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 19:23 schreef Tinkepink het volgende:
Potver. Net te laat met ontslag nemen. Nu gaan ze me zogenaamd helpen zodat mijn falen zogenaamd mijn eigen schuld is.
*kutbaan
Hmmzz buiten het emotioneel rotte... zelf ontslag nemen zorgt er in Nl voor dat je niks krijgt.
Ontslagen worden is een ander verhaal..
Als je er puf voor hebt jouw kant goed verwoorden op papier.
  maandag 21 mei 2012 @ 19:35:36 #16
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111843874
Jeager, vind je lijstje O+ Echt super mooi, zoveel voedingsstoffen O+
pi_111843997
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 19:35 schreef uniekhoorn het volgende:
yay, dan zit ik weer op de goede weg. Geloof dat ik weer een knop gevonden heb.
pi_111844037
Oh tink dat klinkt rot! Je moet jezelf ook wel snel bewijzen lijkt het zeg!

Net lekker pastasalade met garnalen op, door vriendje :9 en straks weer jillian doen. Level 1 moet je wel een paar keer herhalen toch, of is het elke keer een nieuwe?
  maandag 21 mei 2012 @ 19:55:06 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111844884
Niet de Wallen nee :D

Tink :o Mooi rot zeg -O- Dus het werd niet leuker?
pi_111845084
Moet nog eten en boodschappen halen. :o maar weet nog niet wat. Moet snel klaar zijn en lekker, lust eigenlijk alles behalve zalm.. (dat lus ik alleen als sushi :+ )
pi_111845180
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 19:58 schreef the85mc het volgende:
Moet nog eten en boodschappen halen. :o maar weet nog niet wat. Moet snel klaar zijn en lekker, lust eigenlijk alles behalve zalm.. (dat lus ik alleen als sushi :+ )
Ik heb net een broccoli en een paprika in stukjes gesneden, en flink wat sperziebonen uit de diepvries erbij. Op een bakplaat, met een worst in stukjes. In de oven, tot gaar. In de tussentijd wat rijst/bulghur/quinoa koken, als de groenten klaar zijn er wat citroensap overheen, alles mixen en lekker eten.
pi_111845270
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:00 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik heb net een broccoli en een paprika in stukjes gesneden, en flink wat sperziebonen uit de diepvries erbij. Op een bakplaat, met een worst in stukjes. In de oven, tot gaar. In de tussentijd wat rijst/bulghur/quinoa koken, als de groenten klaar zijn er wat citroensap overheen, alles mixen en lekker eten.
hmm klinkt goed.. Gebruik je als worst echt kruidige worst, zoals salami/chorizo ofzo?
pi_111845568
Hey Jag, ik heb ook groenten uit de oven met beetje quinoa! Maar dan pompoen, aubergine, courgette en knoflook :9 met beetje geitenkaas erbij. Nom nom nom
pi_111845572
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:01 schreef the85mc het volgende:

[..]

hmm klinkt goed.. Gebruik je als worst echt kruidige worst, zoals salami/chorizo ofzo?
ja, zoiets. Ik had nu een of andere italiaanse worst. weet niet of je dat soort dingen in NL kunt krijgen. Maar, chorizo zou lekker zijn denk ik.
pi_111845901
Tink :o Lekker oneerlijk ook, je zit er nog maar net. Je kan veel, maar toveren hoorde daar waarschijnlijk niet bij :{ ;)

Ben verder niet zo fan van Chinees eten (sorry uniek :@) dus weet ook geen adresjes.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_111845926
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 19:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Nou dat! Klinkt ook echt heerlijk allemaal!

En sterkte Tink, klinkt als een hoop energievretend gedoe :{ maar wat MI zegt, kan je het niet aanvechten?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2012 20:18:05 ]
pi_111846039
quote:
*kutbaan
Wat vervelend. Sterkte :*
pi_111846293
Soms zou ik wel eens over een pietsje meer voor-de-klas assertiviteit ook in het dagelijks leven willen beschikken :') Zie lang verhaal:

SPOILER: Boos op Siebel/mezelf rant
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2012 20:17:26 ]
  maandag 21 mei 2012 @ 20:20:04 #29
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111846542
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 19:23 schreef Nallie het volgende:
Werk jij op de wallen Maria? Want daar zit Henky Panky! :)
_O-.
Niet meer actief op Fok!
pi_111846645
Ach razz, meer mensen hebben dat en die winkelmensen kunnen altijd proberen. Gewoon weer proberen tegen te prutteren in de volgende gelegenheid :)
  maandag 21 mei 2012 @ 20:22:33 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111846696
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:16 schreef Razztwizzle het volgende:
Soms zou ik wel eens over een pietsje meer voor-de-klas assertiviteit ook in het dagelijks leven willen beschikken :') Zie lang verhaal:

Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel schattig, though :P. Zoiets had ik ook een keer bij V&D. Werd wel goed opgelost toen, maar M. deed het woord :@ :') (terwijl ik me van tevoren heel druk had lopen maken: "oh, als ze dit doen...", "oh als ze dat zeggen..." :( :( :'))

Tjee Tink... wat naar... :*.
Niet meer actief op Fok!
pi_111846939
quote:

Herkenbaar. Ik ben er ook zo slecht in, assertief zijn. Fijn dat het toch gelukt is.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_111847145
quote:

Wat goed dat je wel die mail bij je had. Ik zou het ook lastig vinden hoor. Zonder die mail zou het mij ook niet gelukt zijn.
pi_111847410
Die mail stond gelukkig nog in m'n iPhone :D Yay for iPhones. En ik ga maar gewoon oefenen op tegensputteren. Bij pubers lukt het al prima, nu nog bij vervelende winkelmevrouwen.

En mijn lijstje is wat gepimpt na advies:

O: 300 ml magere yoghurt met muesli en twee kiwi's
L: twee volkoren boterhammen pindakaas/komkommer, thee
T: banaan
T: rode paprika, paar wortels
B: half uur naar stad wandelen, half uur terugwandelen
D: pasta met saus van spinazie/sperzieboontjes/tonijn/kappertjes/groene paprika/ui/knoflook
T: kopje espresso, blokje pure choco, straks nog een handje noten

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2012 20:35:10 ]
pi_111847638
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 19:09 schreef LieLie het volgende:

S: stukje hardlopen (3-3-4-4 ofzo?)
3 x 10 minuten!!! :o *O* :%

Wel dood nu, de laatste was echt killing. Maar man wat voel ik me stoer! :D :@
  maandag 21 mei 2012 @ 20:39:25 #36
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111847671
Mooi lijstje ook Razz.. handje noten is inderdaad nog wel handig

LieLIe *O*
  maandag 21 mei 2012 @ 20:42:16 #37
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111847852
quote:
14s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:11 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Nou dat! Klinkt ook echt heerlijk allemaal!

En sterkte Tink, klinkt als een hoop energievretend gedoe :{ maar wat MI zegt, kan je het niet aanvechten?
Er valt niets aan te vechten. Ik faal en dat is zogenaamd mijn eigen schuld
pi_111847902
Tien kilometer fietsen, hoe lang doe je daar ongeveer over als je niet heel vaak fietst en ook niet op maximaal gaat (vanwege niet de hele dag in je zwetende kloffie willen zitten :P )? Ben van plan om morgen in plaats van de bus te pakken te gaan fietsen naar het station, maar ik twijfel nog een beetje. :+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_111848028
quote:
*kutbaan
heb je het over je huidige baan Tink? :{
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_111848126
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:42 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

En er zijn geen nadrukkelijke feiten waarmee jij kunt aantonen dat het 'falen' niet aan jou ligt? Wat een rotsituatie, zeg. Bah! :*
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  maandag 21 mei 2012 @ 20:47:31 #41
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111848174
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:43 schreef Goodbye het volgende:
Tien kilometer fietsen, hoe lang doe je daar ongeveer over als je niet heel vaak fietst en ook niet op maximaal gaat (vanwege niet de hele dag in je zwetende kloffie willen zitten :P )? Ben van plan om morgen in plaats van de bus te pakken te gaan fietsen naar het station, maar ik twijfel nog een beetje. :+
Rustig? 3 kwartier
pi_111848177
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:26 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik ben er ook zo slecht in, assertief zijn. Fijn dat het toch gelukt is.
over assertief gesproken, heb je nog iets gehoord van de dakkapel?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 21 mei 2012 @ 20:48:23 #43
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111848228
LieLie, goed zeg! *O* Da's het dubbele van wat ik kan tot nu toe :@ :D

Net even vrienden gemaakt met meneer Konijn :') Hij had een plak poep aan zn bips zitten en dat moet dan weg want 1. Bah en 2. Gevaarlijk voor nijnen. Dus in een badje met lauw water gezet en vegen maar, was niet alleen heel smerig (net maar weer even gedoucht :+ ), maar meneer vond het (logisch) niet tof. Dus tja :') Gek genoeg heeft Tami het nooit en hij al twee keer, terwijl Tami langer haar heeft en ze hetzelfde voer krijgen enz.
pi_111848302
quote:

[..]

Heb je met je leidinggevende geen succesfactoren/meetmomenten etc. afgesproken?

Ik kan het ff niet goed verwoorden want brak, maar doelstellingen die je na een maand moest halen/ een kwartaal etc. ?
pi_111848473
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:00 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Het is toch nog iets nog makkelijkers geworden :+ Kant en klare :@ salade nicoise.. maar ik gebruik de dressing niet, maar pesto.. 1 zo'n bakkie is niet genoeg dus dr komt nog een groot blik tonijn bij. En kwark na.. Lekker hoog in eiwitten na een training.
pi_111848519
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:47 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Rustig? 3 kwartier
Merci, ik denk dat ik het gewoon ga doen! *)
pi_111848532
An24 hoeveel eieren gaan er in je cake? En doe je nog iets met het eiwit?
Worry is a misuse of imagination
  maandag 21 mei 2012 @ 20:52:54 #48
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111848536
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:52 schreef Goodbye het volgende:

[..]

*O*
pi_111848568
quote:

[..]

Ik kan me ook zo voorstellen dat je hoofd er niet naar staan om daar over na te denken. Ik zou me persoonlijk gewoon eerst ff kut willen voelen ;(
pi_111848622
Jeetje Tink, das balen...
pi_111848642
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:52 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Uitproberen is de beste manier ^O^ ! Zo vond ik vorig jaar uit dat fietsen naar school voor mij echt niet haalbaar is. Dan moet ik om 6:45 van huis om om 8:30 met een bezweet hoofd voor de klas te staan :') 4HAVO vond me wel stoer, maar ik was echt bekaf de hele dag. Toch maar weer met de auto, kan ik rustig om 7:30 weg.
pi_111848691
quote:

[..]

Als het zogenaamd is dan moeten ze dat toch nog bewijzen?
Maar goed als je er al klaar mee was, zsm afronden.
pi_111848733
lijstje:

O: Dik plak volkorenbrood met sandwichspread, een gekookt ei en thee met melk
S: 45 minuten krachttraining en 25 minuten cardio. Na drie weken geen sportschool ben ik tevreden
*O*
L: roerei van twee eieren, met melk en boter. 2/3e broccolistronk en zelfgefabriceerde foe yong hai saus
T: weyshake
T: thee met melk en een blokje pure chocola
D: wok/ soep ding van kipfilet, mihoen eiernoodles en veel verschillende groenten. Wat empeng casewnoten erbij.
T: Griekse yoghurt met rabarbercompote Griesmeelpap
pi_111848750
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:54 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Uitproberen is de beste manier ^O^ ! Zo vond ik vorig jaar uit dat fietsen naar school voor mij echt niet haalbaar is. Dan moet ik om 6:45 van huis om om 8:30 met een bezweet hoofd voor de klas te staan :') 4HAVO vond me wel stoer, maar ik was echt bekaf de hele dag. Toch maar weer met de auto, kan ik rustig om 7:30 weg.
Hoe ver is dat dan wel niet? bijna 2 uur fietsen.. 30 km ofzo?
pi_111848763
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:48 schreef MariaEtcetera het volgende:
LieLie, goed zeg! *O* Da's het dubbele van wat ik kan tot nu toe :@ :D

Net even vrienden gemaakt met meneer Konijn :') Hij had een plak poep aan zn bips zitten en dat moet dan weg want 1. Bah en 2. Gevaarlijk voor nijnen. Dus in een badje met lauw water gezet en vegen maar, was niet alleen heel smerig (net maar weer even gedoucht :+ ), maar meneer vond het (logisch) niet tof. Dus tja :') Gek genoeg heeft Tami het nooit en hij al twee keer, terwijl Tami langer haar heeft en ze hetzelfde voer krijgen enz.
Toch wellicht hem ander voer geven?
Mensen reageren tenslotte ook anders ;)
pi_111848985
ik ben trouwens mijn laptop vergeten op de zaak en ik moet morgen naar de klant. En laptop en klant liggen 150 km uit elkaar nu :')
  maandag 21 mei 2012 @ 20:59:55 #57
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111849005
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:56 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Toch wellicht hem ander voer geven?
Mensen reageren tenslotte ook anders ;)
Ze zitten bij elkaar in 1 hok dus hoe we dat moeten reguleren.. :+ Ze hebben iig heel basic doch algemeen aanvaard goed voer geloof ik! Maar misschien kan ik eens testen of ander voer bij hen beide goed gaat :Y
pi_111849040
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:59 schreef _aurum_ het volgende:
ik ben trouwens mijn laptop vergeten op de zaak en ik moet morgen naar de klant. En laptop en klant liggen 150 km uit elkaar nu :')
Au, kun je niet vanuit huis inloggen en op een usb gooien?
Of een collega laten mailen?
pi_111849190
nope, want ik kom alleen op ons netwerk met je raadt het al, mijn laptop :X En mijn collega's kunnen niet bij mijn backup files want privacy, jeweetz :Y)

Ik ga morgen wel lekker veel praten :D
pi_111849200
Zo, ik zweet weer goed!
Lijstje vandaag
O: dubbele boterham pindakaas
L: 2 broodjes kaas, appel
T: appel
D: glaasje witte wijn, 4 dadels in spek :9, pastasalade met garnalen
T: weet nog niet wat
pi_111849330
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:56 schreef the85mc het volgende:

[..]

Hoe ver is dat dan wel niet? bijna 2 uur fietsen.. 30 km ofzo?
Nee, 20 kilometer. Maar: ik heb een omafiets, moet over de Hollandse Brug en dat is een enorm steil fietspad en vervolgens door allerlei kronkelweggetjes in het Gooi. En dan ga ik om 6:45 weg, ben ik om 7:45/8:00 op school en dan nog even bijkomen, spullen kopiëren, dingen klaarzetten, etc. Oftewel ik ga liever met de auto :')
  maandag 21 mei 2012 @ 21:06:18 #62
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111849404
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:49 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Heb je met je leidinggevende geen succesfactoren/meetmomenten etc. afgesproken?

Ik kan het ff niet goed verwoorden want brak, maar doelstellingen die je na een maand moest halen/ een kwartaal etc. ?
Mijn leidinggevende (grote ba as)praat niet met me, en dat zou mijn grootste faal zijn, want dat had ik moeten afdwingen. Dus ook geen doelstellingen, ook al wilde ik die zelf wel graag afdpreken. Te ingewikkeld verhaal. Ik hou er over op. Bedankt voor jullie luisterend oor.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:07:08 #63
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_111849472
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:05 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Nee, 20 kilometer. Maar: ik heb een omafiets, moet over de Hollandse Brug en dat is een enorm steil fietspad en vervolgens door allerlei kronkelweggetjes in het Gooi. En dan ga ik om 6:45 weg, ben ik om 7:45/8:00 op school en dan nog even bijkomen, spullen kopiëren, dingen klaarzetten, etc. Oftewel ik ga liever met de auto :')
zelfde hier, ik moet om 8 uur beginnen, het is 45 minuten fietsen (o.a. door stoplichten), maar ik wil wel echt tussen half acht en kwart voor acht op school zijn. dan is het het me niet waard om elke dag met zware tassen om kwart voor zeven de deur uit te gaan. sowwy.
Kwak
  maandag 21 mei 2012 @ 21:07:24 #64
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_111849496
balen Tink :*
Kwak
  maandag 21 mei 2012 @ 21:07:35 #65
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111849512
Ik liep in Amersfoort langs een Plus en ik herinnerde me dat iemand in het coca cola vanilla-topic zei dat bepaalde Plus-filialen het hadden. En idd. Lang geleden dat ik zo stond te stralen bij de kassa _O-. Ook een doosje gemengde noten meegenomen en een handje gehad in de trein ^O^.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 21 mei 2012 @ 21:07:58 #66
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111849543
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:06 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Mijn leidinggevende praat niet met me, en dat zou mijn grootste faal zijn, want dat had ik moeten afdwingen. Te ingewikkeld verhaal. Ik hou er over op. Bedankt voor jullie luisterend oor.
-O- Dan alleen maar een :* verders.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:09:23 #67
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111849648
Ooh, ik wil ook op de fiets naar het werk. Het kan als ik naar Amersfoort ga verhuizen. Het liefst zou ik dat ook doen, maar ja...
Niet meer actief op Fok!
pi_111849775
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:09 schreef Viking84 het volgende:
Ooh, ik wil ook op de fiets naar het werk. Het kan als ik naar Amersfoort ga verhuizen. Het liefst zou ik dat ook doen, maar ja...
Maar ja?
  maandag 21 mei 2012 @ 21:13:15 #69
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111849893
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:11 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Maar ja?
Maar ja, ik woon hier nu vrij goedkoop en wil niet in m'n eentje wonen en ik woon met iemand die nu in Delft werkt en dus echt niet gaat verhuizen :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_111850145
Ik moet na die tien kilometer fietsen ook nog een kwartier met de trein en daarna tien minuten lopen, maar lijkt me juist wel lekker.
  Vis een optie? maandag 21 mei 2012 @ 21:17:05 #71
70532 loveli
N
pi_111850173
quote:

[..]

Omdat de testosteronego's hun eigen plan trekken? Zoiets is bij ons in het bedrijf gebeurd en de manager die er niet tegenop kon, is op een manier weggegaan die voor alle partijen uiteindelijk bevredigend is (behalve die van het Grote Alfa Ego). En zonder gezichtsverlies.
crap in = crap out
pi_111850203
Hmm 20 km is eigenlijk net wat ver.. Maar eigenlijk zou het na een paar weken maar max een uurtje moeten duren. Gewoon je banden lekker hard oppompen en je zadel lekker hoog zetten. Zo hoog dat je met een been nog net met je tenen bij de grond komt. Dan kun je effectief trappen..Mijn stadsfiets is ook een omafiets en als ik echt ontspannen fiets ga ik nog steeds 22, dus relaxt 20 fietsen moet wel lukken..
pi_111850288
Ik heb korte pootjes, dat gaat minder hard. B-)
  maandag 21 mei 2012 @ 21:18:43 #74
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_111850292
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:17 schreef the85mc het volgende:
Hmm 20 km is eigenlijk net wat ver.. Maar eigenlijk zou het na een paar weken maar max een uurtje moeten duren. Gewoon je banden lekker hard oppompen en je zadel lekker hoog zetten. Zo hoog dat je met een been nog net met je tenen bij de grond komt. Dan kun je effectief trappen..Mijn stadsfiets is ook een omafiets en als ik echt ontspannen fiets ga ik nog steeds 22, dus relaxt 20 fietsen moet wel lukken..
dat heeft bij een fietstocht door de stad echt geen zin :') dan flikker ik bij elk stoplicht van mijn fiets en ben ik meer bezig met remmen dan met tempo maken. ik rijd namelijk niet door rood op de fiets.
Kwak
  maandag 21 mei 2012 @ 21:19:39 #75
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111850356
- Yoga voor dag en nacht
- Nooit meer een depressie
- hoe werkt mijn baby
- van tofu krijg je geheugenverlies

Nou ben ik nog maar met zo ongeveer A met het downen van boeken :') Wat een werk om het te sorteren :P
pi_111850406
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:02 schreef _aurum_ het volgende:
nope, want ik kom alleen op ons netwerk met je raadt het al, mijn laptop :X En mijn collega's kunnen niet bij mijn backup files want privacy, jeweetz :Y)

Ik ga morgen wel lekker veel praten :D
:D dat kan jij :Y

Vandaag complimenten gehad voor een presentatie die ik even vlug uitgeschreven had. Prima!
pi_111850478
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:19 schreef uniekhoorn het volgende:
- Yoga voor dag en nacht
- Nooit meer een depressie
- hoe werkt mijn baby
- van tofu krijg je geheugenverlies

Nou ben ik nog maar met zo ongeveer A met het downen van boeken :') Wat een werk om het te sorteren :P
Oh ja, je vroeg om aanraders voor boeken die lekker weglezen toch? Ik vond 'Een keukenmeidenroman' (The Help) van Kathryn Stockett erg leuk! :Y
pi_111850491
Zou het wel kunnen fietsen denk ik..even zien.
pi_111850544
Wat een rotsituatie Tink, sterkte ermee :*

10 km fietsen is inderdaad 45 minuten denk ik? Ik moet 5,5 km fietsen en doe er 15/20 minuten over.

En ik ben nu een beetje verdrietig.. Meneer heeft de weegschaal gerepareerd en dat viel echt vies tegen.. Voelt echt als een enorme domper op het hardlopen van net, terwijl het ergens ook niks met elkaar te maken heeft. En ik moest huilen. Hormonen. ;( :') :@
pi_111850587
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:17 schreef the85mc het volgende:
Zadel niet te hoog zetten. Schijnt nogal wat problemen op te leveren bij mannen. :X -O-
pi_111850612
Beetje te positief, het is 36 km daar doe ik zo'n 2 uur over max.
Dan moet ik om 5 uur de deur uit :O
pi_111850681
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:18 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dat heeft bij een fietstocht door de stad echt geen zin :') dan flikker ik bij elk stoplicht van mijn fiets en ben ik meer bezig met remmen dan met tempo maken. ik rijd namelijk niet door rood op de fiets.
Haha zadel moet natuurlijk niet gevaarlijk hoog ;) je moet net kunnen leunen, dan staat ie vaak wel goed. Vaak kun je aan je knieen wel voelen of je zadel te laag staat.
pi_111850703
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:24 schreef Ml-etje het volgende:
Beetje te positief, het is 36 km daar doe ik zo'n 2 uur over max.
Dan moet ik om 5 uur de deur uit :O
Dat zou ik ook ongeveer moeten doen als ik tot aan mijn werk zou fietsen. Tot het station fietsen leek me dus beter.

Trouwens alleen voor mijn OV dagen, ik blijf wel gewoon meerijden met mijn collega indien mogelijk. Maar hij zei in de zomer misschien ook nog wel eens te willen gaan fietsen, dus dat zou ook wel gezellig zijn. :)
pi_111850915
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:23 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Zadel niet te hoog zetten. Schijnt nogal wat problemen op te leveren bij mannen. :X -O-
Haha, de punt van je zadel moet je niet omhoog zetten he :P Anders hoef je geen condoom meer te gebruiken ;)
pi_111851130
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:25 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Dat zou ik ook ongeveer moeten doen als ik tot aan mijn werk zou fietsen. Tot het station fietsen leek me dus beter.

Trouwens alleen voor mijn OV dagen, ik blijf wel gewoon meerijden met mijn collega indien mogelijk. Maar hij zei in de zomer misschien ook nog wel eens te willen gaan fietsen, dus dat zou ook wel gezellig zijn. :)
Ik zou met mijn Mr kunnen meerijden de eerste 25 km maar hij werkt van 7 tot 17h en ik van 7 tot wanneer me uitkomt dus dat is nogal een verschil.

Mocht het ooit nodig zijn kan het wel en ik mag thuiswerken als ik wil dus opties genoeg maar voorlopig vind ik 4 dagen@kantoor en af en toe thuis prima.
pi_111851286
Lijstje:

O: 2,5 gebakken ei met veel champi's want die moesten op
T: boterham geitenkaas
T: boterham geitenkaas en jam en pistache
L: heb een meloen, 2 peren, bulghur, paprika, tomaat en wat sla bij me daar fabriek ik wel wat van tesamen met yoghurt
T: stukje choco en wat amandelen/pistache x2 en stukje noga
D: wortelen/doperwten en loempia
T: splitijsje
pi_111851325
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:20 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:D dat kan jij :Y

Vandaag complimenten gehad voor een presentatie die ik even vlug uitgeschreven had. Prima!
:')

Ik heb altijd wel wat te vertellen he :')
pi_111851519
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:34 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

:')

Ik heb altijd wel wat te vertellen he :')
Dat is niet :') dat is ^O^

Ben degene die sollicitanten die hun mondje bij hebben het liefste direct aanneemt :+ tot spijt van sommige leidinggevenden.
pi_111852423
Mijn lijstje is vandaag wel goed (vind ik zelf dan) , maar dat was ook wel nodig na de hoeveelheid bier dit weekend :@ Maar het was wel gezellig!

O: 4 boterhammen met ham, smeerkaas, halve beker volle melk. (Mijn eigen magere was op..)
L: 2 boterhammen ham smeerkaas
T: 2 boterhammen
T : banaan
S: 45 km fietsen
D: salade nicoise, vrij weinig dus nog 280 gram tonijn op water, 300 gram magere kwark
T straks nog een appel, glas magere melk.
Dat was het vandaag, ik denk dat ik vrij laag in calorieen zit, aangezien ik met fietsen ongeveer 1500 kcal heb verbrand.
Ik schat zo in dat ik vandaag 2100 kcal heb gegeten. Dus netto hou ik maar 600 over. Toch heb ik echt geen trek gehad vandaag..
pi_111852729
Mijn laatste T is een banaan geworden trouwens.
pi_111852773
Zit er ook over na te denken om volgend jaar naar mijn stage te fietsen.
Het is 11km en zover moest ik een paar jaar geleden ook fietsen om naar school te gaan, dus moet kunnen.
Probleem is alleen dat ik heel snel ga zweten.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:58:21 #92
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111852833
ML, is het genoeg voor vandaag?

85, veel is het niet maar voor een dag is het helemaal niet erg toch?
En volle melk..........NOM!
pi_111852861
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 19:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
Oh tink dat klinkt rot! Je moet jezelf ook wel snel bewijzen lijkt het zeg!

Net lekker pastasalade met garnalen op, door vriendje :9 en straks weer jillian doen. Level 1 moet je wel een paar keer herhalen toch, of is het elke keer een nieuwe?
Bij bepaalde functies en bepaalde salarissen worden er ook bepaalde eisen aan je gesteld.
Maar als ik me niet vergis was de sollicitatieprocedure ook al niet een van de meest voortvarende en daar kun je vaak al conclusies uit trekken.

Ik ga zo iig weer lekker in mn eigen bed liggen. Nu al zin in. O+
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_111852947
Owja, en voor de combinatie fietsen en zweten: een schoon shirt en deo meenemen.
Ik heb jarenlang 20 km enkele reis naar mn werk gefietst en mis het nog steeds.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_111852967
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:58 schreef uniekhoorn het volgende:
ML, is het genoeg voor vandaag?

85, veel is het niet maar voor een dag is het helemaal niet erg toch?
En volle melk..........NOM!
Heb nog wel trek maar geen idee wat te eten, geen trek in fruit of groenvoer.
pi_111852990
Waarom magere melk the85mc?

In de stad fietsen is zonder goede route inderdaad irritant, hier heb ik bijna overal voorrang en in m'n woonplaats is het een kwestie van timen bij stoplichten wat naarmate je de route fietst wel komt. Alleen bij kleine kieners stop ik altijd want ik heb een voorbeeldfunctie :')
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
  maandag 21 mei 2012 @ 22:01:24 #97
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111853071
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:57 schreef Sarabi het volgende:
Zit er ook over na te denken om volgend jaar naar mijn stage te fietsen.
Het is 11km en zover moest ik een paar jaar geleden ook fietsen om naar school te gaan, dus moet kunnen.
Probleem is alleen dat ik heel snel ga zweten.
5 jaar geleden werkte ik 3 km van huis en ik ging met de auto omdat ik echt moe werd van fietsen, veel zweten en te lui....
:@
Nu gaat mijn hartslag niet eens meer echt omhoog van fietsen... Dus conditie is wel erg belangrijk en dat krijg je natuurlijk alleen van conditie kweken.
pi_111853084
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 22:00 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Waarom magere melk the85mc?

In de stad fietsen is zonder goede route inderdaad irritant, hier heb ik bijna overal voorrang en in m'n woonplaats is het een kwestie van timen bij stoplichten wat naarmate je de route fietst wel komt. Alleen bij kleine kieners stop ik altijd want ik heb een voorbeeldfunctie :')
Aftrainen, lichter worden..
  Vis een optie? maandag 21 mei 2012 @ 22:04:16 #99
70532 loveli
N
pi_111853262
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 22:00 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ei/vlees/kaas.
crap in = crap out
pi_111853264
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 22:00 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

eitje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')