SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Troel op 21-05-2012 21:38:05 ]troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Ik heb het wel eens gehoord en dan werd er iets lacherig over gedaan als op de middelbare school de voorletters echt genoemd worden, maar dat is nagenoeg nooit natuurlijk.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:00 schreef Kersjes het volgende:
Troel, die naam doet me denken aan Lex.iany, een jochie van het kdv. Een stuk beter uitspreekbaar in ieder geval.
Hoe erg is het om als voornaaminitialen S.M. te hebben? Ik vind het beter dan andersom...
Even topicreport doen op vorige topic?quote:Op maandag 21 mei 2012 13:47 schreef Handheld het volgende:
Hmm, nu wil ik de naam verwijderen in het vorige topic, kan het niet omdat het gesloten is.
Ik heet liever ms dan sm.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:00 schreef Kersjes het volgende:
Troel, die naam doet me denken aan Lex.iany, een jochie van het kdv. Een stuk beter uitspreekbaar in ieder geval.
Hoe erg is het om als voornaaminitialen S.M. te hebben? Ik vind het beter dan andersom...
Ja idd, die combi hebben wij wellicht ook in de toekomst.. vandaar ook een 2e naam maar idd, hoe vaak gebruik je die 2e naam nou?quote:Op maandag 21 mei 2012 15:06 schreef Leandra het volgende:
Alle voornamen met een S vielen voor ons al af omdat de achternaam met een S begint.
Waar mijn oudste overigens wel de initialen BH heeft, dat alleen al was een reden hem een tweede naam te geven, maar hij gebruikt die tweede letter nooit, en als paraaf heeft hij gewoon BH
Hij heeft iig de keuze om die 2de letter te gebruiken met paraferen, dat hij het niet doet en BH als geuzennaam gebruikt verbaast me weer niet zoquote:Op maandag 21 mei 2012 15:31 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ja idd, die combi hebben wij wellicht ook in de toekomst.. vandaar ook een 2e naam maar idd, hoe vaak gebruik je die 2e naam nou?Ik heb zelf initialen MS, ook niet al te handig, maar SM of SS lijkt me dan nog vager.
En idd, zo kan je bij alles wat blijven verzinnen.. Alhoewel een vriendin van mij de initialen SGP heeft, haal je de middelste naam weg is het SP
XD
Ben jij dit, BE?quote:Op maandag 21 mei 2012 15:36 schreef Finland. het volgende:
Ik had een docent op school die ook als initialen SS had. Geen idee of zijn roepnaam ook zijn echte voornaam is, maar het zou me niks verbazen.
XDquote:Op maandag 21 mei 2012 15:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij heeft iig de keuze om die 2de letter te gebruiken met paraferen, dat hij het niet doet en BH als geuzennaam gebruikt verbaast me weer niet zo
Dat denk ik ook. En eigenlijk vind ik een nare ziekte (M.S.) ook erger dan een bijzondere hobby (S.M.).quote:Op maandag 21 mei 2012 15:26 schreef Kirb het volgende:
Mijn broer heeft die voorletters (S.M.), nooit gedoe mee gehad! Ik denk dat er veel vervelendere combinaties zijn
Ach ja, ik moet het er maar mee doen hequote:Op maandag 21 mei 2012 15:52 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. En eigenlijk vind ik een nare ziekte (M.S.) ook erger dan een bijzondere hobby (S.M.).
En ik wil gewoon graag die met de S als roepnaam
quote:Op maandag 21 mei 2012 15:43 schreef -Spring het volgende:
[..]
Hè, denk ik ook eens een kloon te raden.
Nederlands? Of Engels?quote:Op maandag 21 mei 2012 20:00 schreef SacreCoeur het volgende:
En over namen gesproken.. weten jullie leuke stoere jongensnamen?
Heb ik ook.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:08 schreef -Spring het volgende:
Ik heb twee collega's gehad die SS als initialen hadden.
Larsquote:Op maandag 21 mei 2012 20:00 schreef SacreCoeur het volgende:
En over namen gesproken.. weten jullie leuke stoere jongensnamen?
Dan zet je het in het feedbacktopic hier in OUDquote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:37 schreef Handheld het volgende:
[..]
Heb ik nu 2 keer gedaan, maar hij wordt niet weggehaald.
daar ben ik ook benieuwd naar!quote:
Oke thanks! Ga ik doen!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dan zet je het in het feedbacktopic hier in OUD
Neeeeee... zeker een Friesquote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:32 schreef -Spring het volgende:
Ik ken iemand die als voornaam Rimmert heeft.
Da's waar! Mag toch hopen dat kinderen die betekenis niet kennen neequote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:29 schreef bellelena het volgende:
En dan zijn het gelukkig nog maar je voorletters, ik ken iemand die R.immert heet... Voor zover ik weet is hij er verder nooit mee gepest, kleine kindjes kennen de betekenis niet en wanneer je wat ouder bent wordt er volgens mij niemand meer echt gepest met zijn of haar naam, maar ik moet toch elke keer aan hele andere dingen denken wanneer ik z'n naam voorbij hoor komen.
Sterre vind ik dan wel weer heel mooiquote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:43 schreef -Spring het volgende:
Sterre vind ik in Zeeland ook zo'n belachelijke naam trouwens. Betekent 'ster(retje)' hier.
Nou, maak daar maar 25 jaar van X-) volgens mij zijn er echt heel veel mensen die dat woord niet kennen, gelukkig. Rimmert heb ik al best vak gehoord als voornaam trouwens!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:53 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Mijn zus haar voorletters zijn R.I.M. De eerste pakweg 20 jaar van ons leven (we zijn tweeling) hebben we daar nooit een betekenis aan toegekend. Tot iemand ons op het werkwoord rimmen wees. Sindsdien is ze iets minder blij
Oh enne, zoek het even op zou ik zeggen, mocht het je ook niet bekend voorkomen
Oh snorry, ik heb de periode dat we inmiddels in deze bittere wetenschap leven sterk overschat...tropenjaren waren het.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:17 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Nou, maak daar maar 25 jaar van X-) volgens mij zijn er echt heel veel mensen die dat woord niet kennen, gelukkig. Rimmert heb ik al best vak gehoord als voornaam trouwens!
Zo hadden wij op de middelbare school een Patrick in de klas die ook zo nu en dan als 'trekpik' door het leven gingquote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:43 schreef Kersjes het volgende:
Ach, ik heb 2 Remco's gekend die geheel afzonderlijk van elkaar standaard Remspoor genoemd werden. Zo kun je overal wel wat van maken.
No probz, met jouw carrière had je het natuurlijk al veel eerder door muhahaha!!! 11!!! 123456789!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:20 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Oh snorry, ik heb de periode dat we inmiddels in deze bittere wetenschap leven sterk overschat...tropenjaren waren het.
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:23 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
No probz, met jouw carrière had je het natuurlijk al veel eerder door muhahaha!!! 11!!! 123456789!
Ik kan echt alleen nog maar Pretpik zetten als ik die naam ergens zie staanquote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:20 schreef bellelena het volgende:
[..]
Zo hadden wij op de middelbare school een Patrick in de klas die ook zo nu en dan als 'trekpik' door het leven gingWas altijd puur vriendschappelijk trouwens, niemand die hem werkelijk pestte en hem dan zo uitschold.
Tennisfans?quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:10 schreef Gerberaatje het volgende:
In het regionale krantje hier:
Arantxa
quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:10 schreef Gerberaatje het volgende:
In het regionale krantje hier:
Arantxa
Spaanse naam, je spreekt hem uit als Arantsja. Er was een tennisster met die naam, Arantxa Sanchez, misschien ambiëren deze ouders ook een tenniscarière voor hun kindquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:58 schreef DanseMacabre het volgende:
Die naam heb ik een keer bij een hond gezien.
Handig uitspreken.
Bij S.M denk ik gelijk aan sadomasochisme, bij MS aan motorschip en dan pas aan de ziekte.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:00 schreef Kersjes het volgende:
S is ook S.M. als initialen en wij vonden dat geen probleemquote:Op maandag 21 mei 2012 14:00 schreef Kersjes het volgende:
Serieus, hoe moet je dit uitspreken dan?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:44 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik wil niet veel zeggen hoormaar serieus
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 16:48 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb echt geen idee, is iig het broertje van A'many
Mijn initialen zijn S.M. Ik heb mijn moeder ooit eens gevraagd hoe ze dat kan doen. Haar antwood was: "Dat bestond nog niet in onze tijd"...quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:53 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Mijn zus haar voorletters zijn R.I.M. De eerste pakweg 20 jaar van ons leven (we zijn tweeling) hebben we daar nooit een betekenis aan toegekend. Tot iemand ons op het werkwoord rimmen wees. Sindsdien is ze iets minder blij
Oh enne, zoek het even op zou ik zeggen, mocht het je ook niet bekend voorkomen
Ze woont op de antillen. Die kinderen heten gewoon Jan en Kees.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:30 schreef livelink het volgende:
De moeder van A'Dean en A'Many is logopediste (en taalkundige), ze heeft dus wel al de juiste voorzorgsmaatregelen genomen voor als de kinderen over hun eigen naam gaan struikelen.
http://www.babybytes.nl/vip-kids/Bruin%20Buikje/A%60dean
Lol, op het journaal net hoorde ik 'Aranksa' als uitspraak.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:06 schreef Rewimo het volgende:
[..]
[..]
Spaanse naam, je spreekt hem uit als Arantsja. Er was een tennisster met die naam, Arantxa Sanchez, misschien ambiëren deze ouders ook een tenniscarière voor hun kind
Is meissie ook echt een naam?quote:
chelsea is idd niet zo erg, maar helaas heeft ze meissie er gratis bij gekregenquote:Op woensdag 30 mei 2012 11:11 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Is meissie ook echt een naam?Want Chelsea komt wel vaker voor, toch?
Ik ken best wat Pucks eigenlijk, vind het niet echt een rare naam. Je zou er pukkel van kunnen maken maar op die manier kun je bij iedere naam wel iets verzinnen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:00 schreef Poem het volgende:
Bij ons om de hoek is een P.uck geboren. Een meisje. Maar wat als dat kind over een jaar of 12 acne krijgt? Dat wordt vanzelf P.uckel...
Voor een meisje heb ik het nog nooit gehoord, voor een jongen niet inderdaad, er zijn zat volwassen mannen met die naam.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:56 schreef Sjeen het volgende:
Kick is niet zo'n heel vreemde naam, toch?
quote:
De stam van de holebeer!quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vandaag kwam ik Ayla tegen, voor een meisje. Vind ik erg mooi
Nou ja, ik begreep van Kursos dat die naam inderdaad in een (vrij bekend) boek voorkomt! Dat wist ik heul nietquote:
Ava is inderdaad ook mooi!quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:49 schreef oh-oh het volgende:
Ayla's ken ik er ook een paar.
Ava vind ik veel mooier
jammer van de Rquote:
Ja ik had ze ook gezienquote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:12 schreef Gerberaatje het volgende:
In de WIJ:
Femque
Isaline (doet me denken aan insuline)
Hmmmzz.....
Aya vind ik mooi <3 stiekem zou ik best een aya willenquote:Op donderdag 31 mei 2012 17:17 schreef hugsy33 het volgende:
Mijn neefje heet aron maar kon dat zelf niet uitspreken dus noemde zich zelf altijd Aya, dat vind ik ook een lieve naam.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit las ik, vond het al geen vreemde naamquote:
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:22 schreef hugsy33 het volgende:
Ik hoop ook op een ayamaar eerst maar eens een man vinden
Stel nou dat ik de naam van het kind van m'n buurvrouw een verschrikkelijke naam vind, dan kan ik hier gewoon neerzetten dat ze haar kind P.latina-D.iamantha genoemd heeft, en als zij dan op de naam Platina-Diamantha gaat googlen dan komt ze niet tegen dat haar buurvrouw, die op kraamvisite zat te kirren dat ze het ee prachtige naam vond, het eigenlijk een vreselijke naam vindt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, het is tenminste een dubbele naam, het kind kan zich nog altijd PD laten noemen![]()
Nee natuurlijk niet, ten eerste woon ik niet in een buurt waar dat soort namen gegeven worden (en N. ook niet), ten tweede zou ik de naam dan nooit zonder punt herhalen, ten derde heb ik gewoon een rijke fantasie, maar heb ik wel eerst bij Meertens gekeken of de namen Platina en Diamantha voorkomen in NL... en je raadt het alquote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:42 schreef danic het volgende:
Omdat je leert dat de klank que als kwe uitgesproken hoort te worden. Maar je zegt nu automatisch kuh, omdat je weet wat er bedoeld wordt.
Leandra, door je laatste zin ga ik twijfelen, je buuf heeft dat kind toch niet echt zo genoemd hè?!
*blond is*
Fienequote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:19 schreef mignonne het volgende:
[..]
Aya vind ik mooi <3 stiekem zou ik best een aya willen
vandaag geboortekaartjes gezien van een A.ster (m), F.iene (m), A.sa met friebel op de s, ik gok op uitspraak als Aicha. En ehm, ohja, R.afke (m), ehm ehm, even denken ook een A.rie maar ik weet niet meer of dat nou een jongen of een meisje was. Een J.ur (j) en nog een rits die ik vergeten ben. Zaten heel erg leuke kaartjes tussen ook
ik weet niet waar jij frans hebt gehad, maar que spreek je gewoon uit als [kuh] hoor!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:42 schreef danic het volgende:
Omdat je leert dat de klank que als kwe uitgesproken hoort te worden. Maar je zegt nu automatisch kuh, omdat je weet wat er bedoeld wordt.
Ze heet toch Arya?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:19 schreef Vlindur het volgende:
Sinds we Game of Thrones kijken ben ik waus van Ayra
Maar hijs niet Fries dus hij zal er nooit komen
Wat trui zegt. In het Italiaans, Frans én spaans is que gewoon kuh of keh... Alleen in kerklatijn niet...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:42 schreef danic het volgende:
Maar in NL toch niet?!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:20 schreef trui het volgende:
[..]
ik weet niet waar jij frans hebt gehad, maar que spreek je gewoon uit als [kuh] hoor!
quote:Op woensdag 6 juni 2012 09:14 schreef Kleurdoos het volgende:
ik wilde dus komen vertellen dat ik een Femque in de WIJ zag staan(te laat)
Je zegt toch ook moniek tegen moniquequote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:42 schreef danic het volgende:
Leandra, door je laatste zin ga ik twijfelen, je buuf heeft dat kind toch niet echt zo genoemd hè?!
*blond is*
niet als deze gevolgd wordt door de 'stomme e'.quote:Op woensdag 6 juni 2012 10:08 schreef Grijs het volgende:
Maar als je het op z'n Frans uitspreekt, zou ik van de e een a maken: Famke. Dan vind ik Femque een ingewikkelde spelling voor Famke. En verwarrend.
In het Nederlands wordt de 'qu' uitgesproken als kw. Bijvoorbeeld aquarium, aquaduct, qua, queeste.
IK had het niet over frans, maar gewoon over Nederlands.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:20 schreef trui het volgende:
[..]
ik weet niet waar jij frans hebt gehad, maar que spreek je gewoon uit als [kuh] hoor!
het gaat om de letter die erop volgt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:58 schreef danic het volgende:
[..]
IK had het niet over frans, maar gewoon over Nederlands.
Neem het woord aquarium maar als voorbeeld.
edit: oh beetje spuit 11, zie dat Isis en Grijs ook al een dergelijk antwoord geven. Naja...
Mwah, ik vind er weinig chic aan, meer heel pauperig "kijk ons eens even een aparte spelling gebruiken".quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:14 schreef Fee-nix het volgende:
Ja echt een gevalletje van sjiek-de-la-poepie(of moet ik zeggen sjique-de-la-poepie, hehehe)
Ja dat bedoel ik dus ook... Ik dacht dat die uitspraak 'sjiek-de-la-poepie' dat automatisch al inhield. Dat het dus juist niet sjiek is.quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik vind er weinig chic aan, meer heel pauperig "kijk ons eens even een aparte spelling gebruiken".
Ik vind Thijs heel erg leuk passen en Jurre ook. Met 4 letters toch leuker als nog een naam met 3 letters erbijquote:Op woensdag 6 juni 2012 13:39 schreef Fee-nix het volgende:
Estrys bedoel je dat je zelf genoeg meisjesnamen weet, of wil je daar ook nog suggesties voor?
Voor een jongen:
Seb & Kai (vind ik niet komisch-duo achtig)
Seb & Marc
Seb & Finn
Seb & Quinn
Seb & Thijs
Seb & Jesse
Seb & Jurre
Seb & Noah (of Joah/Jonah)
En voor een meisje zet ik er toch nog eentje bij Seb & Fenna
Ah, in mijn tijd was poepiesjiek niet automatisch negatief bedoeld, meer om aan te geven dat casual echt not-done was: het was een poepiesjieke toestand, die trouwerij.quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:39 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik dus ook... Ik dacht dat die uitspraak 'sjiek-de-la-poepie' dat automatisch al inhield. Dat het dus juist niet sjiek is.
Dan schop ik er nog eens tegen aan: bij Monique zeggen we in het NL toch meestal Moniek en niet Monieke.quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
het gaat om de letter die erop volgt.
quiz = kwiz
qua = kwa
quelle = kelle als in zo'n bron-geval
maquette = makette en geen makwette.
Dat idee. Dat bedoelt trui. In het Nederlands is -que nooit kwuh maar ook altijd -kuh.
Maar jemig wat een overdreven gedoe zeg die naam![]()
Klopt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:31 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Dan schop ik er nog eens tegen aan: bij Monique zeggen we in het NL toch meestal Moniek en niet Monieke.Dan zou Femque dus Femk worden. Lol.
Queeste spreek je wel uit als kweeste...quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
het gaat om de letter die erop volgt.
quiz = kwiz
qua = kwa
quelle = kelle als in zo'n bron-geval
maquette = makette en geen makwette.
Dat idee. Dat bedoelt trui. In het Nederlands is -que nooit kwuh maar ook altijd -kuh.
Maar jemig wat een overdreven gedoe zeg die naam![]()
maar daar staat dan ook -ee- en geen -e-quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:02 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Queeste spreek je wel uit als kweeste...
+1quote:Op woensdag 6 juni 2012 17:25 schreef Leandra het volgende:
Gewoon doen, dat is zo ver weg dat ik me er niet door zou laten weerhouden.
In jouw situatie zou ik het absoluut doen! Het is iets anders wanneer je elkaar wekelijks ziet, maar voor die ene keer per jaar zou ik mijn favoriete naam niet weggooien. Wij hebben ook een paar achterneefjes in de familie met dezelfde naam of nagenoeg dezelfde naam, ook mensen die elkaar een paar keer per jaar zien. Bij ons heeft in ieder geval niemand er een probleem mee voor zover ik weetquote:Op woensdag 6 juni 2012 17:18 schreef -Spring het volgende:
Als wij ooit een twee meisje krijgen, wil ik 'r zo graag Floor noemen.Maar het dochtertje van N's neef heet al zo.
Zit nu al te dubben of dat wel 'done' is. We zien hen zo'n één keer per jaar op de verjaardag van N's oma. Maar die is al dik in de tachtig en heeft ook niet het eeuwige leven natuurlijk.
N zegt gewoon doen en ik neig naar iig even melden van tevoren.
Wat vinden jullie?
Ja Valt nog tegen hè. En alle namen vallen zo tegen omdat ik de naam Seb nog steeds de mooiste vind,quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:34 schreef oh-oh het volgende:
Seb is zo een leuke naam, maar best wel moeilijk met combineren idd![]()
Seb en Mees
Seb en Boaz
Seb en Hugo
Seb en Aram
Nee dat heeft geen voorkeurquote:Op woensdag 6 juni 2012 18:44 schreef Leandra het volgende:
Ah, heeft het weer de voorkeur voor een officiële naam die als roepnaam afgekort kan worden?
quote:Op woensdag 6 juni 2012 18:46 schreef Leandra het volgende:
Jonathan; Jonah
Alexander; Lex
Thomas; Thom (Tom)
Timothy; Tim
Wij hadden Jasmijn hoog op de lijst staan voor een meisje bij nr 2, uiteindelijk hebben we het niet gedaan omdat een nicht van B. zo heet, we zien haar nauwelijks eigenlijk maar ze heeft wel dezelfde achternaam als B. (en dus als onze kinderen.) Daarom hebben we t uiteindelijk niet gedaan.quote:Op woensdag 6 juni 2012 17:18 schreef -Spring het volgende:
Als wij ooit een twee meisje krijgen, wil ik 'r zo graag Floor noemen.Maar het dochtertje van N's neef heet al zo.
Zit nu al te dubben of dat wel 'done' is. We zien hen zo'n één keer per jaar op de verjaardag van N's oma. Maar die is al dik in de tachtig en heeft ook niet het eeuwige leven natuurlijk.
N zegt gewoon doen en ik neig naar iig even melden van tevoren.
Wat vinden jullie?
vetgedrukte namen vind ik leuk maar zijn aardig populair. Dat is wat me een beetje tegen staan op 1 of andere manier.quote:Op woensdag 6 juni 2012 22:32 schreef Kleurdoos het volgende:
Noortje & Madelief
Noortje & Bram
Noortje & Brent
Noortje & Toby
Noortje & Rens
Noortje & Mees
Noortje & Thijmen
Noortje & Merijn --> zo heet Noortje d'r kdv.
Noortje & Jasmijn
Noortje & Elin
Noortje & Roos
Noortje & Saar
Noortje & Floor
Noortje & Anna
Noortje & Marlien
Noortje & Merel
Noortje & Veerle
Noortje & Thomas
Lidewij!quote:Op woensdag 6 juni 2012 22:38 schreef becky27 het volgende:
Een beetje kak mag wel hoor, maar geen dubbele namelijk of Roderick of zo
Wij hadden Jasmijn ook voor de 2e op de lijst staanquote:Op woensdag 6 juni 2012 22:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wij hadden Jasmijn hoog op de lijst staan voor een meisje bij nr 2, uiteindelijk hebben we het niet gedaan omdat een nicht van B. zo heet, we zien haar nauwelijks eigenlijk maar ze heeft wel dezelfde achternaam als B. (en dus als onze kinderen.) Daarom hebben we t uiteindelijk niet gedaan.
quote:Op woensdag 6 juni 2012 22:42 schreef Lamb29 het volgende:
Jaaa maak de proefdruk van het kaartje maarNoortje & Ella
(Zie net mijn eigen Noortje & Nora fail haha)
Als het (destijds) aan mij had gelegen, was Jasmijn L dr tweede naam geweest. Maar N vond A mber mooier. Achter vind ik de combi zoals ie nu eigenlijk ook mooier.quote:Op woensdag 6 juni 2012 22:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wij hadden Jasmijn hoog op de lijst staan voor een meisje bij nr 2, uiteindelijk hebben we het niet gedaan omdat een nicht van B. zo heet, we zien haar nauwelijks eigenlijk maar ze heeft wel dezelfde achternaam als B. (en dus als onze kinderen.) Daarom hebben we t uiteindelijk niet gedaan.
Ja de naam van jouw oudste stond op de lijst van onze oudste!quote:Op woensdag 6 juni 2012 22:40 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Wij hadden Jasmijn ook voor de 2e op de lijst staanBij de eerste hadden we ook al soortgelijke namen op de lijst toch? Maar wij vonden 'm in combinatie met de naam van oudste een beetje hippie worden
Heet die nicht toevallig H oning met dr achternaam?quote:Op woensdag 6 juni 2012 22:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja de naam van jouw oudste stond op de lijst van onze oudste!maar B. had een nicht die zo heet
en zo ging dat met héél veel namen
damn you grote familie...
En Aimée. ik hou van die naam <3 jij ook he?
maar hier gaat die er niet meer komen door de combi met oudste, t wordt teveel jut en jul ofzo.
Noortje & Bentequote:Op woensdag 6 juni 2012 22:39 schreef becky27 het volgende:
Wat ik ook leuk vind is Pepijn, Thijn, Rosalie, Isabel, Robin etc etc
Ja bij ons stond de naam van jouw oudste op onze lijst voor oudstequote:Op woensdag 6 juni 2012 22:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja de naam van jouw oudste stond op de lijst van onze oudste!maar B. had een nicht die zo heet
en zo ging dat met héél veel namen
damn you grote familie...
En Aimée. ik hou van die naam <3 jij ook he?
maar hier gaat die er niet meer komen door de combi met oudste, t wordt teveel jut en jul ofzo.
Die heeft N ook voor bij ons genoemd. Maar een van mijn clienten (een man) op mijn werk heet zo. Ik heb dr dan zo een beeld bij. Kan die naam niet voor een meisje zien.quote:
ik ken best wat jongens die zo heten maar toch zie het wel als een naam voor een meisje. Ik weet wel dat heel veel mensen bij Noortje echt zoiets hadden 'een leuke naam die je niet heel veel hoort'. Ik ken ook nog steeds geen Noortjes van haar leeftijd.quote:Op woensdag 6 juni 2012 22:52 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Die heeft N ook voor bij ons genoemd. Maar een van mijn clienten (een man) op mijn werk heet zo. Ik heb dr dan zo een beeld bij. Kan die naam niet voor een meisje zien.
Eerst maar eens afwachten wat het is.
quote:Op woensdag 6 juni 2012 22:55 schreef Kleurdoos het volgende:
Noortje & Beatrix
Noortje & Friso
Noortje & Alexander
Noortje & Mabel
Noortje & Margriet
ik vind Evianne en Vivienne ook lieve namen maar t past niet bij ons, van die lange namen.
quote:
quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:14 schreef Spees_Eend het volgende:
Sofie en Neele vind ik echt elkaars tegenpolen
Sofie vind ik lief, beetje popperig, en bij Neele denk ik aan een grote, schele juffrouw Bulstronk met harige puist
De (belgische) Neele die bij de geboorte van Fleur van Chacama was, was lief en best popperigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
Je weet hoe N heet?? Plak de naam van je dochter er maar voor. Niet echt een combi.quote:
Boeddhisten? Of in elk geval een boeddhabeeld in de woonkamer.quote:
eh als in lindehoning?quote:Op woensdag 6 juni 2012 22:48 schreef -Spring het volgende:
[..]
Heet die nicht toevallig H oning met dr achternaam?
Zo ja.quote:
Absoluut de liefste Neele die ik ooit heb meegemaakt. En ik ken ook nog een Neele (ook belgische) en die is ook absoluut niet nors.quote:Op donderdag 7 juni 2012 12:18 schreef Sjeen het volgende:
[..]
De (belgische) Neele die bij de geboorte van Fleur van Chacama was, was lief en best popperig
Het is bij mij niet doorslaggevend geweest. Een van mijn dochters heet Judith en ik ken een Judith aan wie ik echt een hekel had. Vond ik in het begin wel een beetje lastig, maar toen mijn dochter er eenmaal was, kreeg de naam een mooie associatie (nou ja, ik ken wel meer Judiths en die waren wel leuk).quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:21 schreef Kwisted het volgende:
Hoe erg speelt het voor jullie mee als je een associatie bij een naam hebt?
Bijvoorbeeld je vind een naam erg mooi, maar kent een ander vervelend kind met die naam bijvoorbeeld. Of de naam komt al eens voor in de familie.
Mijn gevoelens wisselen heel erg. Het ene moment interesseert het me geen moer, want wij vinden de naam heel mooi. Het andere moment baal ik dan toch dat ik er een minder leuke associatie bij heb..
Een naam die ik erg leuk vind is ook de naam van een vriend van N. en ik heb geen hekel aan hem, maar het is ook zeker geen persoon zoals ik mijn kind graag zou zien, de associatie was dus sowieso wel een reden om die naam direct te laten afvallen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:21 schreef Kwisted het volgende:
Hoe erg speelt het voor jullie mee als je een associatie bij een naam hebt?
Bijvoorbeeld je vind een naam erg mooi, maar kent een ander vervelend kind met die naam bijvoorbeeld. Of de naam komt al eens voor in de familie.
Mijn gevoelens wisselen heel erg. Het ene moment interesseert het me geen moer, want wij vinden de naam heel mooi. Het andere moment baal ik dan toch dat ik er een minder leuke associatie bij heb..
Nou ben ik heel benieuwd!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:15 schreef SummerBreeze het volgende:
Buuf, leuk om te zien dat mijn naam bij jouw lijstje meisjesnamen staat en de naam van een van mijn broertjes bij de jongensnamen. Je hebt dezelfde smaak als mijn moeder
En dan vergeet je nog Noortje & Christina/Marijkequote:Op woensdag 6 juni 2012 22:55 schreef Kleurdoos het volgende:
Noortje & Beatrix
Noortje & Friso
Noortje & Alexander
Noortje & Mabel
Noortje & Margriet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |