SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Troel op 21-05-2012 21:38:05 ]troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Ik heb het wel eens gehoord en dan werd er iets lacherig over gedaan als op de middelbare school de voorletters echt genoemd worden, maar dat is nagenoeg nooit natuurlijk.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:00 schreef Kersjes het volgende:
Troel, die naam doet me denken aan Lex.iany, een jochie van het kdv. Een stuk beter uitspreekbaar in ieder geval.
Hoe erg is het om als voornaaminitialen S.M. te hebben? Ik vind het beter dan andersom...
Even topicreport doen op vorige topic?quote:Op maandag 21 mei 2012 13:47 schreef Handheld het volgende:
Hmm, nu wil ik de naam verwijderen in het vorige topic, kan het niet omdat het gesloten is.
Ik heet liever ms dan sm.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:00 schreef Kersjes het volgende:
Troel, die naam doet me denken aan Lex.iany, een jochie van het kdv. Een stuk beter uitspreekbaar in ieder geval.
Hoe erg is het om als voornaaminitialen S.M. te hebben? Ik vind het beter dan andersom...
Ja idd, die combi hebben wij wellicht ook in de toekomst.. vandaar ook een 2e naam maar idd, hoe vaak gebruik je die 2e naam nou?quote:Op maandag 21 mei 2012 15:06 schreef Leandra het volgende:
Alle voornamen met een S vielen voor ons al af omdat de achternaam met een S begint.
Waar mijn oudste overigens wel de initialen BH heeft, dat alleen al was een reden hem een tweede naam te geven, maar hij gebruikt die tweede letter nooit, en als paraaf heeft hij gewoon BH
Hij heeft iig de keuze om die 2de letter te gebruiken met paraferen, dat hij het niet doet en BH als geuzennaam gebruikt verbaast me weer niet zoquote:Op maandag 21 mei 2012 15:31 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ja idd, die combi hebben wij wellicht ook in de toekomst.. vandaar ook een 2e naam maar idd, hoe vaak gebruik je die 2e naam nou?Ik heb zelf initialen MS, ook niet al te handig, maar SM of SS lijkt me dan nog vager.
En idd, zo kan je bij alles wat blijven verzinnen.. Alhoewel een vriendin van mij de initialen SGP heeft, haal je de middelste naam weg is het SP
XD
Ben jij dit, BE?quote:Op maandag 21 mei 2012 15:36 schreef Finland. het volgende:
Ik had een docent op school die ook als initialen SS had. Geen idee of zijn roepnaam ook zijn echte voornaam is, maar het zou me niks verbazen.
XDquote:Op maandag 21 mei 2012 15:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij heeft iig de keuze om die 2de letter te gebruiken met paraferen, dat hij het niet doet en BH als geuzennaam gebruikt verbaast me weer niet zo
Dat denk ik ook. En eigenlijk vind ik een nare ziekte (M.S.) ook erger dan een bijzondere hobby (S.M.).quote:Op maandag 21 mei 2012 15:26 schreef Kirb het volgende:
Mijn broer heeft die voorletters (S.M.), nooit gedoe mee gehad! Ik denk dat er veel vervelendere combinaties zijn
Ach ja, ik moet het er maar mee doen hequote:Op maandag 21 mei 2012 15:52 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. En eigenlijk vind ik een nare ziekte (M.S.) ook erger dan een bijzondere hobby (S.M.).
En ik wil gewoon graag die met de S als roepnaam
quote:Op maandag 21 mei 2012 15:43 schreef -Spring het volgende:
[..]
Hè, denk ik ook eens een kloon te raden.
Nederlands? Of Engels?quote:Op maandag 21 mei 2012 20:00 schreef SacreCoeur het volgende:
En over namen gesproken.. weten jullie leuke stoere jongensnamen?
Heb ik ook.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:08 schreef -Spring het volgende:
Ik heb twee collega's gehad die SS als initialen hadden.
Larsquote:Op maandag 21 mei 2012 20:00 schreef SacreCoeur het volgende:
En over namen gesproken.. weten jullie leuke stoere jongensnamen?
Dan zet je het in het feedbacktopic hier in OUDquote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:37 schreef Handheld het volgende:
[..]
Heb ik nu 2 keer gedaan, maar hij wordt niet weggehaald.
daar ben ik ook benieuwd naar!quote:
Oke thanks! Ga ik doen!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dan zet je het in het feedbacktopic hier in OUD
Neeeeee... zeker een Friesquote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:32 schreef -Spring het volgende:
Ik ken iemand die als voornaam Rimmert heeft.
Da's waar! Mag toch hopen dat kinderen die betekenis niet kennen neequote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:29 schreef bellelena het volgende:
En dan zijn het gelukkig nog maar je voorletters, ik ken iemand die R.immert heet... Voor zover ik weet is hij er verder nooit mee gepest, kleine kindjes kennen de betekenis niet en wanneer je wat ouder bent wordt er volgens mij niemand meer echt gepest met zijn of haar naam, maar ik moet toch elke keer aan hele andere dingen denken wanneer ik z'n naam voorbij hoor komen.
Sterre vind ik dan wel weer heel mooiquote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:43 schreef -Spring het volgende:
Sterre vind ik in Zeeland ook zo'n belachelijke naam trouwens. Betekent 'ster(retje)' hier.
Nou, maak daar maar 25 jaar van X-) volgens mij zijn er echt heel veel mensen die dat woord niet kennen, gelukkig. Rimmert heb ik al best vak gehoord als voornaam trouwens!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:53 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Mijn zus haar voorletters zijn R.I.M. De eerste pakweg 20 jaar van ons leven (we zijn tweeling) hebben we daar nooit een betekenis aan toegekend. Tot iemand ons op het werkwoord rimmen wees. Sindsdien is ze iets minder blij
Oh enne, zoek het even op zou ik zeggen, mocht het je ook niet bekend voorkomen
Oh snorry, ik heb de periode dat we inmiddels in deze bittere wetenschap leven sterk overschat...tropenjaren waren het.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:17 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Nou, maak daar maar 25 jaar van X-) volgens mij zijn er echt heel veel mensen die dat woord niet kennen, gelukkig. Rimmert heb ik al best vak gehoord als voornaam trouwens!
Zo hadden wij op de middelbare school een Patrick in de klas die ook zo nu en dan als 'trekpik' door het leven gingquote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:43 schreef Kersjes het volgende:
Ach, ik heb 2 Remco's gekend die geheel afzonderlijk van elkaar standaard Remspoor genoemd werden. Zo kun je overal wel wat van maken.
No probz, met jouw carrière had je het natuurlijk al veel eerder door muhahaha!!! 11!!! 123456789!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:20 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Oh snorry, ik heb de periode dat we inmiddels in deze bittere wetenschap leven sterk overschat...tropenjaren waren het.
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:23 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
No probz, met jouw carrière had je het natuurlijk al veel eerder door muhahaha!!! 11!!! 123456789!
Ik kan echt alleen nog maar Pretpik zetten als ik die naam ergens zie staanquote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:20 schreef bellelena het volgende:
[..]
Zo hadden wij op de middelbare school een Patrick in de klas die ook zo nu en dan als 'trekpik' door het leven gingWas altijd puur vriendschappelijk trouwens, niemand die hem werkelijk pestte en hem dan zo uitschold.
Tennisfans?quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:10 schreef Gerberaatje het volgende:
In het regionale krantje hier:
Arantxa
quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:10 schreef Gerberaatje het volgende:
In het regionale krantje hier:
Arantxa
Spaanse naam, je spreekt hem uit als Arantsja. Er was een tennisster met die naam, Arantxa Sanchez, misschien ambiëren deze ouders ook een tenniscarière voor hun kindquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:58 schreef DanseMacabre het volgende:
Die naam heb ik een keer bij een hond gezien.
Handig uitspreken.
Bij S.M denk ik gelijk aan sadomasochisme, bij MS aan motorschip en dan pas aan de ziekte.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:00 schreef Kersjes het volgende:
S is ook S.M. als initialen en wij vonden dat geen probleemquote:Op maandag 21 mei 2012 14:00 schreef Kersjes het volgende:
Serieus, hoe moet je dit uitspreken dan?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:44 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik wil niet veel zeggen hoormaar serieus
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 16:48 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb echt geen idee, is iig het broertje van A'many
Mijn initialen zijn S.M. Ik heb mijn moeder ooit eens gevraagd hoe ze dat kan doen. Haar antwood was: "Dat bestond nog niet in onze tijd"...quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:53 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Mijn zus haar voorletters zijn R.I.M. De eerste pakweg 20 jaar van ons leven (we zijn tweeling) hebben we daar nooit een betekenis aan toegekend. Tot iemand ons op het werkwoord rimmen wees. Sindsdien is ze iets minder blij
Oh enne, zoek het even op zou ik zeggen, mocht het je ook niet bekend voorkomen
Ze woont op de antillen. Die kinderen heten gewoon Jan en Kees.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:30 schreef livelink het volgende:
De moeder van A'Dean en A'Many is logopediste (en taalkundige), ze heeft dus wel al de juiste voorzorgsmaatregelen genomen voor als de kinderen over hun eigen naam gaan struikelen.
http://www.babybytes.nl/vip-kids/Bruin%20Buikje/A%60dean
Lol, op het journaal net hoorde ik 'Aranksa' als uitspraak.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:06 schreef Rewimo het volgende:
[..]
[..]
Spaanse naam, je spreekt hem uit als Arantsja. Er was een tennisster met die naam, Arantxa Sanchez, misschien ambiëren deze ouders ook een tenniscarière voor hun kind
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |