Nee, ja, wat kan ik zeggen? Wil geen mensen uit dit topic wegsturen maar mocht er ook maar iemand zijn die mn verhaal in twijfel trekt, verzoek ik om gewoon niet te reageren.... Ik denk dat dat de meest wijze oplossing isquote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:07 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Joh, niks van aantrekken wat eeb ander erover denkt of zegt. Er zullen altijd mensen zijn die je wantrouwen. Lekker laten lullen
Als ze zich eraan houden wel. Anders gewoon negerenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:13 schreef billie1985 het volgende:
[..]
Nee, ja, wat kan ik zeggen? Wil geen mensen uit dit topic wegsturen maar mocht er ook maar iemand zijn die mn verhaal in twijfel trekt, verzoek ik om gewoon niet te reageren.... Ik denk dat dat de meest wijze oplossing is
Ik ken deze medicijn, een maat van me (ook collega) slikt deze ook.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:47 schreef billie1985 het volgende:
Ik heb inderdaad een geschiedenis met epilepsie. Vanaf mijn 12 slik ik daar Depakine Chrono 300 voor.
Dat heb ik wel eens meegemaakt op mijn werk, ik werk in de sociale werkvoorziening (ben ook voorzien van een EHBO diploma)quote:Dan heb je het nog enkel over het lichamelijke gedeelte. Ik kan je zeggen, misschien heb je dat es meegemaakt bij anderen, een tongbeet (zoals ik die gisteren had) voelt op zn zachtst gezegd, niet prettig... Maar daarnaast ben je de tijd daarna ook even in de war, zoals net, ben 2 keer teruggegaan naar de winkels omdat ik wat was vergeten mee te nemen.
Nouja, wat is vaak? De laatste jaren 1 x per 2-3 maanden waar dat vroeger veel ruimer lag.quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:12 schreef achterlijke_gladiool het volgende:
Ik ken deze medicijn, een maat van me (ook collega) slikt deze ook.
Maar heb je er vaak last van?
Klopt, de vergelijking van een marathon lopen is zo gek nog niet, lichamelijk. Geestelijk ben je gewoon enorm... In de war... Kan het niet anders beschrijven. Vergelijk het met knetter stoned zijn, dat komt misschien het dichtste in de buurt?quote:Dat heb ik wel eens meegemaakt op mijn werk, ik werk in de sociale werkvoorziening (ben ook voorzien van een EHBO diploma)
En daar heb ik een aantal collega's met epilepsie.
En het in de war zijn is ook iets wat erbij kan horen, want het is toch een behoorlijke rommel wat signalen in je hersenen.
Hier stopte ik met lezen. Nog zo iemand die alles zo goed weet, maar overduidelijk niet uit eenzelfde situatie komt.quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:53 schreef wolkenkrabber het volgende:
Epilepsie word meestal.niet getriggerd door stress net zoals yet niet erfelijk is vermeld ik maar even bij... Ik zeg niet dat je liegt... Ik zeg dat je dingen erbij vergeet te melden... Je hebt altijd zelf ook schuld aan je situatie...
quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:28 schreef LaLouchi het volgende:
Ja echt geweldig! Scheelt al een hoop! Nu nog een fornuisje en meubeltjes. Je komt er wel! Super dat dit nu gebeurd! Gun het je zo
Dit, ik kan nog wel een hartverscheurender verhaal dan TS hier neer plempen, met 1 verschil, degene waar dat verhaal overgaat heeft wel ballen en geeft niet iedereen behalve zichzelf de schuld.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 05:12 schreef wolkenkrabber het volgende:
Oke jij bent overduidelijk iemand die alleen wilt horen hoe erg jouw situatie wel niet is...
dat is verdomd knap meneer de huispsycholoogquote:Op vrijdag 25 mei 2012 05:17 schreef MPC60 het volgende:
uit je verhaal haal ik dat je de slachtofferrol stiekem best lekker vind.
Valt opzich nog wel mee, ik heb collega's die vaker aanvallen hebben.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:20 schreef billie1985 het volgende:
Nouja, wat is vaak? De laatste jaren 1 x per 2-3 maanden waar dat vroeger veel ruimer lag.
Dat kan best heel goed in de buurt komen, maar dat gevoel verschilt ook per persoon net als de aanvallen en de hevigheid ervan.quote:Klopt, de vergelijking van een marathon lopen is zo gek nog niet, lichamelijk. Geestelijk ben je gewoon enorm... In de war... Kan het niet anders beschrijven. Vergelijk het met knetter stoned zijn, dat komt misschien het dichtste in de buurt?
Dat is hartstikke positief nieuws man, en van daaruit elke keer een stapje verder.quote:Teven een kleine (nouja, kleine?) update! Positief nieuws
Mijn stagebegeleider hadden afgelopen dagen contact over mijn vloer (die er dus niet is) en hij heeft met wat andere mensen geregeld dat ik een nieuwe laminaatvloer krijg, helemaal gratis!
Dus vanavond rond 11 uur komen ze hier de platen brengen zodat ze kunnen "wennen" aan het klimaat ofzo, en ze willen me zelfs helpen met leggen! Al moet dat geen probleem zijn lijkt me? Nog nooit laminaat gelegd
Aldus de update, verder weinig verandering. Met dit mooie weer ga ik heus naar buiten hoor, maar het zou toch leuker zijn om (veel) vrienden te hebben om mee af te spreken
Ik vind het oprecht erg voor je hoe sommige dingen in jou leven zijn gelopen en ik vind het goed dat je nu (kleine) voorwaartse stappen maakt. Toen ik je verhaal las, leefde ik met je mee en kon ik je wel begrijpen. Maar toen ik jou posts las, viel me erg op dat je aan de ene kant zegt dat je er alles aan wil doen om uit deze situatie te komen maar je aan de andere kant alle (vrij simpele) manieren al hebt afgeschreven. Het komt op mij over alsof je wel uit de situatie wil komen, maar er zelf niks/weinig voor wil doen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:21 schreef billie1985 het volgende:
[..]
Hier stopte ik met lezen. Nog zo iemand die alles zo goed weet, maar overduidelijk niet uit eenzelfde situatie komt.
Je verwacht nu dat iemand zo'n preek pikt?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:19 schreef mangler_fcu het volgende:
[..]
Ik vind het oprecht erg voor je hoe sommige dingen in jou leven zijn gelopen en ik vind het goed dat je nu (kleine) voorwaartse stappen maakt. Toen ik je verhaal las, leefde ik met je mee en kon ik je wel begrijpen. Maar toen ik jou posts las, viel me erg op dat je aan de ene kant zegt dat je er alles aan wil doen om uit deze situatie te komen maar je aan de andere kant alle (vrij simpele) manieren al hebt afgeschreven. Het komt op mij over alsof je wel uit de situatie wil komen, maar er zelf niks/weinig voor wil doen.
Wolkenkrabber en Rechten_Student maken namelijk wel een goed punt. Ze geven waardevolle tips en ze hebben op veel punten gelijk. Op een bepaald punt moet je stoppen met in het verleden blijven hangen en vooruit gaan kijken. Je hebt een moeilijke jeugd gehad, oké dat is zo, daar kun je niks meer aan veranderen maar je kunt de toekomst, jou toekomst wel veranderen. Maar als je steeds maar blijft zeggen 'ik kan er niks aan doen, het komt door wat er allemaal is gebeurd' dan loop je weg voor je eigen verantwoordelijkheid, want jou toekomst is jou verantwoordelijkheid en niet die van iemand anders.
Maar ik heb het idee, naar aanleiding van onder andere je bovenstaande reactie, dat jij het eigenlijk wel prima vindt om in deze situatie te zitten en andere de schuld te geven, want zolang jij er niks aan kan doen, hoef je er niks aan te doen. Jij vindt dat, omdat jou in het verleden (door verschillende mensen) onrecht is aangedaan en omdat jou de steun en liefde die je nodig had(waar je recht op had) is ontzegt, het nu aan andere is om dat recht te zetten omdat dat eerlijk is, je verdient het je hebt het vroeger immers nooit gehad en nu nog niet. En eerlijk waar, je verdient ook alle steun en liefde die jou is ontzegt nu en in het verleden, maar helaas werkt het zo niet.
Om vooruit te komen moet je keuzes maken en dingen opgeven, dat is inderdaad niet eerlijk want je hebt al zoveel opgegeven en je bent al zoveel kwijt geraakt, maar het is nou eenmaal niet eerlijk. Je woont nu in een huis dat je eigenlijk niet kunt betalen, ga op kamers. Er zijn genoeg kamers waar je alsnog de rust hebt die je zoekt (soms zijn er bijvoorbeeld mensen die alleen in een groot huis wonen en een kamer verhuren, die mensen zoeken vaak een rustige huurder) Kijk eens op kamernet.nl. Als je niet wil stoppen met roken kun je ook potten met sjagge kopen en hulzen (scheelt je ook weer heel wat euro's) En zo zijn er nog veel meer manieren waarop je geld kunt besparen en uit deze situatie te klimmen, maar dat moet jij doen en niet iemand anders.
Ik verwacht nu al dat jij van mening bent dat ik niet in jou schoenen sta en niet weet hoe het is, maar vergeet het je bent niet de enige die een moeilijke jeugd heeft gehad en ik weet hoe het is maar ik laat me daar niet door tegenhouden, sterker nog, ik ben er sterk en zelfstandig uitgekomen en dat kan jij ook.. Je moet alleen je instelling veranderen.
Gek genoeg pik ik die preek ja, omdat er punten tussen zitten waar wel waarheid in zit, en eerlijk gezegd is dit een hele goede post die me raakte. Ik wil er morgen even op reageren, aangezien ik nu bij m'n vader thuis slaap vannacht en op een mobieltje moet posten nu.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:35 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Je verwacht nu dat iemand zo'n preek pikt?
Een moeilijke jeugd kan veel dingen betekenen. Vaak ruzie met je ouders of 2 jaar op de basisschool te zijn gepest is heel iets anders dan bijvoorbeeld thuis mishandeld of misbruikt worden.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:19 schreef mangler_fcu het volgende:
Ik verwacht nu al dat jij van mening bent dat ik niet in jou schoenen sta en niet weet hoe het is, maar vergeet het je bent niet de enige die een moeilijke jeugd heeft gehad en ik weet hoe het is maar ik laat me daar niet door tegenhouden, sterker nog, ik ben er sterk en zelfstandig uitgekomen en dat kan jij ook.. Je moet alleen je instelling veranderen.
Zeker, maar wat het ook betekent, je zult het toch achter je moeten laten, hoe moeilijk dat ook is. Veel sterkte, TS, ik herken sommige dingen in je verhaal hier wel en heb mijn leven uiteindelijk ook drastisch verbeterd.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:01 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Een moeilijke jeugd kan veel dingen betekenen. Vaak ruzie met je ouders of 2 jaar op de basisschool te zijn gepest is heel iets anders dan bijvoorbeeld thuis mishandeld of misbruikt worden.
Niet dat die eerste 2 dingen niet erg zijn, maar het is toch van een ander kaliber.
En hiermee zette je me aan het denken. Misschien is dat ook wel zo... Ik zal het even uitleggen. Toen ik nog een kleine jongen was, ouders nog bij elkaar en die dingen, ben ik opgegroeid met de gedachte alles voor elkaar te kunnen krijgen van mn ouders. Kreeg ik mijn zin niet? Avondje mokken/chagrijnen/janken did the trick. Zaten mijn ouders een maand krap bij kas (wat vrij vaak voorkwam), telefoontje naar oma om 100 gulden te mogen lenen (wat uiteindelijk dus ook nooit werd terugbetaald) did the trick. Even voor alle duidelijkheid, ik was en ben geen rijkeluiskindje, maar in mijn kinderjaren kreeg ik gewoon wat vaker mijn zin dan de rest van mijn leeftijdsgenoten, omdat ik m'n ouder's zwakke plek wist te raken (of omdat zij zo weinig weerstand daartegen boden, zo kun je het ook zien aangezien elk kind zoiets kan verzinnen), heb ik minder goed leren omgaan met teleurstellingen (beter gezegd: niet geleerd). En dat merk ik nu tot op de dag van vandaag nog steeds. Om een voorbeeld te geven -> relaties. Ik kan het níet verkroppen als mn relaties worden verbroken. Nu hebben meer mensen daar last van, maar ik heb nog steeds regelmatig momenten dat ik terugdenk aan "die tijd", toen ik nog met mijn ex van 2009 had. Maargoed. Dit was eigenlijk alleen maar om uit te leggen waarom ik zo overkom of ben. Misschien ben ik materialistisch wel een beetje verwend vroeger, meer dan goed voor me is.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:19 schreef mangler_fcu het volgende:
[..]
Ik vind het oprecht erg voor je hoe sommige dingen in jou leven zijn gelopen en ik vind het goed dat je nu (kleine) voorwaartse stappen maakt. Toen ik je verhaal las, leefde ik met je mee en kon ik je wel begrijpen. Maar toen ik jou posts las, viel me erg op dat je aan de ene kant zegt dat je er alles aan wil doen om uit deze situatie te komen maar je aan de andere kant alle (vrij simpele) manieren al hebt afgeschreven. Het komt op mij over alsof je wel uit de situatie wil komen, maar er zelf niks/weinig voor wil doen.
Misschien wel, maar de manier van HOE je iets brengt is ook belangrijk he?quote:Wolkenkrabber en Rechten_Student maken namelijk wel een goed punt. Ze geven waardevolle tips en ze hebben op veel punten gelijk.
Dat vind ik wel een heel erg makkelijke denkwijze. Dus stel, jouw ouders komen morgen om bij een heel zwaar ongeluk, dan kom ik naar jou toe en zeg ik tegen jou "Joh, heel lullig allemaal, maar ze zijn nu toch al dood, je kunt er niets meer aan veranderen dus ga maar verder met je leven". Wat ik er mee wil zeggen is, je verleden kan je heden en toekomst bepalen. Ik ben het met je eens dat je je toekomst zelf in de hand hebt (grotendeels dan), maar een patroon, een manier van denken (mijn denken) veranderen, dat doe je niet in 1 dag. Zoiets kan misschien wel jaaaaren duren, en al helemaal als een bepaald patroon er in je kinderjaren (je basis, fundament) is ingeslopen.quote:Op een bepaald punt moet je stoppen met in het verleden blijven hangen en vooruit gaan kijken. Je hebt een moeilijke jeugd gehad, oké dat is zo, daar kun je niks meer aan veranderen maar je kunt de toekomst, jou toekomst wel veranderen.
foutquote:Maar als je steeds maar blijft zeggen 'ik kan er niks aan doen, het komt door wat er allemaal is gebeurd' dan loop je weg voor je eigen verantwoordelijkheid, want jou toekomst is jou verantwoordelijkheid en niet die van iemand anders.
Maar ik heb het idee, naar aanleiding van onder andere je bovenstaande reactie, dat jij het eigenlijk wel prima vindt om in deze situatie te zitten
Weet ik eerlijk gezegd niet, normaal ben ik nooit zo van de schuld op anderen afschuivenquote:en andere de schuld te geven,
Ik zal om deze opmerking wel een lading stront over me heen krijgen, dat zij dan maar zo, maar denk dat je hier wel gelijk hebt, jaquote:want zolang jij er niks aan kan doen, hoef je er niks aan te doen.
Ik weet niet in welke context je dit precies bedoelt. Ik wil hier overigens wel meteen even zeggen dat ik het schandalig vind van de Sociale Dienst Drechtsteden dat ze, zelfs nu ze van de situate af weten, ze ALSNOG voet bij stuk houden door mij geen verhuiskosten of andere bijzondere bijstand toe te kennen. Daar ís dat toch voor? Al was het maar iets van 1500 euro, desnoods een renteloze lening? Zodat ik alsnog me van mn basisbehoefte kan voorzien. Een koelkast (niet geheel ondenkbaar met deze dagen), een wasmachine, een vloer, een bed. Ze laten je gewoon stikken, zelfs als je voor de 6e keer belt of ze een voorschot van je geld (desnoods 50 euro ofzo) om wat brood, melk en avondeten van te kunnen kopen. DAT vind ik een schande!quote:Jij vindt dat, omdat jou in het verleden (door verschillende mensen) onrecht is aangedaan en omdat jou de steun en liefde die je nodig had(waar je recht op had) is ontzegt, het nu aan andere is om dat recht te zetten omdat dat eerlijk is, je verdient het je hebt het vroeger immers nooit gehad en nu nog niet.
Ik heb er over nagedacht, maar dat zou me NOG meer kosten opleveren dan ik nu al gemaakt hebquote:En eerlijk waar, je verdient ook alle steun en liefde die jou is ontzegt nu en in het verleden, maar helaas werkt het zo niet.
Om vooruit te komen moet je keuzes maken en dingen opgeven, dat is inderdaad niet eerlijk want je hebt al zoveel opgegeven en je bent al zoveel kwijt geraakt, maar het is nou eenmaal niet eerlijk. Je woont nu in een huis dat je eigenlijk niet kunt betalen, ga op kamers.
Ik rook van nelle exportquote:Er zijn genoeg kamers waar je alsnog de rust hebt die je zoekt (soms zijn er bijvoorbeeld mensen die alleen in een groot huis wonen en een kamer verhuren, die mensen zoeken vaak een rustige huurder) Kijk eens op kamernet.nl. Als je niet wil stoppen met roken kun je ook potten met sjagge kopen
Misschien moet ik maar maatschappelijk werk aanvragen.quote:en hulzen (scheelt je ook weer heel wat euro's) En zo zijn er nog veel meer manieren waarop je geld kunt besparen en uit deze situatie te klimmen, maar dat moet jij doen en niet iemand anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |