Verzin maar wat leuksquote:Op donderdag 17 mei 2012 19:48 schreef Markeerstift het volgende:
Kan een mod er anders een mooie TT van maken?
quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:48 schreef Markeerstift het volgende:
Zou niet moeten hoeven. Dit soort ellende hoort erbij.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:48 schreef Markeerstift het volgende:
"e = mcc"quote:
Lijkt mij niet, of de Tex tags moeten daar ook werken.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:53 schreef StephanL het volgende:
[..]
Het is e=mc2. Geen idee of dat in de TT kan?
Dat is hetzelfde als e=mcc, slimmerd.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:53 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ik dacht dat mcc misschien ook wel iets wasquote:Op donderdag 17 mei 2012 19:53 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dus welke belangrijke les heb je geleerd?quote:
Dat ik best wel dom benquote:Op donderdag 17 mei 2012 19:54 schreef hexje het volgende:
[..]
Dus welke belangrijke les heb je geleerd?
Das gewoon hetzelfdequote:Op donderdag 17 mei 2012 19:54 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik dacht dat mcc misschien ook wel iets wasIk probeer het wel even.
Maar niet hetzelfde genoteerd paaseiquote:Op donderdag 17 mei 2012 19:54 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als e=mcc, slimmerd.
Ja oké.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:54 schreef StephanL het volgende:
[..]
Maar niet hetzelfde genoteerd paasei
Je bent te hard voor jezelf.quote:
Nee, als cadeau aan het mooiste meisje achter hem gegevenquote:Op donderdag 17 mei 2012 19:55 schreef Specularium het volgende:
Zou Matthijs die grapefruit nog hebben?
Gelukkig gaat dat niet om een metertjequote:Op donderdag 17 mei 2012 19:56 schreef b4kl4p het volgende:
Hoe komt het dan dat de aarde precies zo snel gaat dat hij niet richting zon gaat. Hoeveel mazzel moet je hebben.
Een metertje verder en we gaan steeds verder van de zon af, een metertje dichterbij en we versnellen richting zon.
uiteindelijk wel toch?quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:56 schreef Baszh het volgende:
[..]
Gelukkig gaat dat niet om een metertje
Waarvan?quote:
Ik vind de achtergrondinfo wel leuk.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:58 schreef wdn het volgende:
[..]
Waarvan?
Tot nu toe heb ik niks nieuws gehoord.
Alleen die video had ik nog niet gezien
quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:56 schreef Karina het volgende:
Sjesus mensen, ik probeer op te letten.
Was het eerste waar ik aan moest denken, Sheldon.
Zekers. Daarom kijk ik ook.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind de achtergrondinfo wel leuk.
We gaan sowieso niet in een perfect cirkel om de zon een, staan soms dichterbij de zon dan weer verderwegquote:
Dat komt omdat de REST van het universum achter ons OOK aan ons trekt. En laat dat nu ongeveer net zo hard zijn als dat de zon aan ons trekt.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:56 schreef b4kl4p het volgende:
Hoe komt het dan dat de aarde precies zo snel gaat dat hij niet richting zon gaat. Hoeveel mazzel moet je hebben.
Een metertje verder en we gaan steeds verder van de zon af, een metertje dichterbij en we versnellen richting zon.
Maar waarom klappen we dan niet een keer uit die baan? Als het zo is als op die trampoline dan zou je of eruit moeten vliegen of richting zon moeten gaan. Maar misschien ben ik dom aan het lullen omdat ruimtetijd natuurlijk geen weerstand kent. (behalve af en toe een meteorietje of een raketlancering ofzo)quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:00 schreef Baszh het volgende:
[..]
We gaan sowieso niet in een perfect cirkel om de zon een, staan soms dichterbij de zon dan weer verderweg
Zie mijn vorige postquote:Op donderdag 17 mei 2012 20:02 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Maar waarom klappen we dan niet een keer uit die baan? Als het zo is als op die trampoline dan zou je of eruit moeten vliegen of richting zon moeten gaan. Maar misschien ben ik dom aan het lullen omdat ruimtetijd natuurlijk geen weerstand kent. (behalve af en toe een meteorietje of een raketlancering ofzo)
Zo groot is dat verschil niet, de baan rondom de zon is bijna circulair.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:00 schreef Baszh het volgende:
[..]
We gaan sowieso niet in een perfect cirkel om de zon een, staan soms dichterbij de zon dan weer verderweg
Oke maar dan krijg je dus die van die ballon. De rest van het heelal dijt uit, dus gaan ze minder aan ons trekken of is dat niet waar?quote:
Die hebben vast wel sterretjes op hun pakkenquote:Op donderdag 17 mei 2012 20:05 schreef tong80 het volgende:
Wel mooi dat de Toppers niet met die vragen zitten.
Het was geen knal, je kunt het beter vergelijken met een langzaam rijzend brood met rozijnen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:04 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja dat is weer een nieuwe uitdaging... en waarom knalde het ?
wutquote:Op donderdag 17 mei 2012 20:10 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik geloof niet in God maar ik geloof wel dat er iets mis is.
quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:10 schreef Scrutinizer het volgende:
Hanna Tokkie ook.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:11 schreef Koudewinter het volgende:
troost we zijn allemaal sterrestof lol
Iets meldt zichquote:Op donderdag 17 mei 2012 20:10 schreef Scrutinizer het volgende:
Deze vraag is trouwens niet relevant. Dat is dezelfde vraag stellen als 'Welke snelheid heb je als je je minder snel voortbeweegt dan wanneer je stilstaat?'quote:
Ja zo, in de internetuitzending.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:17 schreef Ambrosius het volgende:
Gaat 'ie nog wat met de kijkersvragen doen?
Hahaha over ??quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:18 schreef tong80 het volgende:
Trouwens een hoorcollege van Sterretje vanavond in de Melkweg.
Moest ik ook aan denkenquote:Op donderdag 17 mei 2012 20:20 schreef Quyxz_ het volgende:
South Park plot door een wetenschapper voorgesteld als ekte theorie.
die nu dan ook vastloopt.....quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:21 schreef Specularium het volgende:
Even switchen naar het enorm achterlopende streampje.
Dat is toch een stomme verwachting, kom op zeg.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:21 schreef Stickertje het volgende:
leuk.. maar ik heb niks nieuws gehoord. ik verwachte dat het een beetje verder ging dan het algemene discovery channel gehalte
Hoopte ik ook, maar dan wordt het gelijk veel te complex en theoretisch.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:21 schreef Stickertje het volgende:
leuk.. maar ik heb niks nieuws gehoord. ik verwachte dat het een beetje verder ging dan het algemene discovery channel gehalte
Ja, maar daar kijkt de gemiddelde DWDD kijker niet naar.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:23 schreef rioolheffing het volgende:
[..]
Gemiddelde Discovery is wel boeiender eigenlijk, maar ja, dat kon je wel verwachten.
een draaiende aardbol is een echte cliche leader voor een journaalquote:Op donderdag 17 mei 2012 20:24 schreef Evertjan het volgende:
dat van die aardbol in de leader is dat ook al niet zo bij the Daily Show
oh ja dat iso ok leukquote:Op donderdag 17 mei 2012 20:27 schreef chufi het volgende:
Nu eens kijken wat er bij de Geschiedenis kwis allemaa gezegd wordt over het laatste deel ... op Ned2
Zovaak aanhaalde? 2x ofzo...pff...Ik vond juist die tussenfilmpjes erg goed, het was gewoon perfect voor een gemiddeld publiek. Erg knap hoe Dijkgraaf dit soort dingen altijd doet.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:28 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Mwah, wel aardig. Vond het allemaal een beetje te hip, werelddraaitdoorderig met de tussenfilmpjes ed. (van modellen zie ik het nut dan nog wel in). Dijkgraaf kan wel boeiend vertellen, alleen jammer dat 'ie z'n kinderen zo vaak aanhaalde. Dat vond ik niet echt passen.
Ja, dat vind ik dan al twee keer te vaak. Wat boeit mij het nu dat z'n zoontje TBBT erin wilde en z'n dochter die scene uit de Truman Show? Zoiets is precies wat ik eraan vond mankeren, dat het allemaal vooral niet te ingewikkeld moest zijn en ook voor de kijker die Yvon Jaspers, Marc Marie Huibregts of zo als tafelgast verwacht leuk moest blijven en er dus wel iets familieachtigs in moest.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zovaak aanhaalde? 2x ofzo...pff...Ik vond juist die tussenfilmpjes erg goed, het was gewoon perfect voor een gemiddeld publiek. Erg knap hoe Dijkgraaf dit soort dingen altijd doet.
quote:
quote:MartinGeke#vraagdeoerknal. Hoe kan het dat de adromidanevel dichter bij de Melkweg komt terwijl de. Ruimte uideid?
minder dan een minuut geleden
quote:
quote:Als tijd en ruimte 1 is, dan betekent dat dus dat alles er al is. Zowel heden als toekomst toch?
Die is nog wel interessant opzichquote:
quote:versneld uitdijen van het heelal: niet door donkere energie maar door afwezigheid van materie?
quote:DooM_DeLo#vraagdeoerknal als er geen tijd is in een zwartgat voorbeeld je komt wel uit het zwartegat heb je het nooit doorgehad ?
quote:RedouanIbo#vraagdeoerknal In de Koran staat: "De hemel hebben Wij duurzaam gebouwd en Wij breiden het uit". Koran 51: 47. Hoe verklaart u dit?
quote:Motiondust#vraagdeoerknal wat is de kans dat de aarde door een gammastraal geraakt zal worden?
quote:Is er dan ook een kans dat onze aarde in 1 keer uit elkaar knalt?
quote:olivierruben05#vraagdeoerknal ik ben oliver 6.5 jaar oud vraag hoe is het eerste puntje van het heelal onstaan voor het oerknal?
Wat hem zo slim maakt is dat ie alles op elk level kan uitleggen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:45 schreef rioolheffing het volgende:
Hij kan wel alles rustig en duidelijk vertellen. Als ik zo slim als hij was zou ik gek worden van al die domme vragen.
Goeie vraagquote:an_karinaRT @LiquidEyes_: #vraagdeoerknal hoe kan het dat die drie melkwegen op elkaar afkomen terwijl in het heelal alles van elkaar af beweegt?
quote:Golft_witterHoe klein is eigenlijk de financiele crisis....? #inperspectief #dwdd #vraagdeoerknal
deze vind ik nog wel wat hebben. klinkt een beetje als een zwart gat.quote:als we de bal in de trampoline door trekken komt de ruimte tegen elkaar aan. Wat gebeurd er dan?
WTF?quote:fredjquint#vraagdeoerknal En wat als de "oerknal" een celdeling was?
quote:ReneKruithof#vraagdeoerknal Als je de oerknalruis achteruit afspeelt, hoor je dan de openingtune van The Big Bang Theory?
quote:Hoe kunnen wij oerknal zien, tenzij het heelal met uitdijt met een snelheid groter dan die van het licht? En dat kan niet!
Nee. Het toont een duidelijk gebrek aan inzicht.quote:
whut?quote:fazielabdulAls de ruis er op een gegeven moment mee ophoudt, houdt het heelal dan op met uitdijen?
quote:Gelooft Robbert Dijkgraaf in de evolutietheorie, in God of...?
Hehe.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:52 schreef Baszh het volgende:
Vraagje: hoe lang blijft mijn vriendin nog uitdijen?
no shitquote:Op donderdag 17 mei 2012 21:00 schreef wdn het volgende:
Oh en
E=mc2
klopt niet want dit wil zeggen 2 maal m maal x. Het is
E=mcc
m maal c maal c
Hey als je geen superscript kunt gebruiken ga je niet wiskunde formules vernaggelen als er een duidelijke afspraak is over hoe het wel moetquote:
het is een topictitel, geen fucking paper, doe niet zo bijdehand zeg.. waarom ga ik hier ook op in, laat maarquote:Op donderdag 17 mei 2012 21:05 schreef wdn het volgende:
[..]
Hey als je geen superscript kunt gebruiken ga je niet wiskunde formules vernaggelen als er een duidelijke afspraak is over hoe het wel moet
Dat krijgt het. Matthijs kondigde in het begin al aan dat ze al langer speelden met het idee van colleges die ze periodiek zouden uitzenden. Het was alleen pas gepland om later (volgend seizoen?) van start te gaan, maar door het vertrek van Dijkgraaf naar Amerika hadden ze besloten om wat eerder te starten met de eerste uitzending.quote:Op donderdag 17 mei 2012 23:14 schreef w8jij17 het volgende:
Dat extra half uur 'online' na de uitzending komt toch hopelijk ook nog wel online he? Nu staat alleen de tv uitzending online.
Ik vond het echt ontzettend leuk om te kijken. Hoop dat ze DWDD University een vervolg krijgt.
Hopelijk met Joost Zwagerman.quote:Op donderdag 17 mei 2012 23:14 schreef w8jij17 het volgende:
Ik vond het echt ontzettend leuk om te kijken. Hoop dat ze DWDD University een vervolg krijgt.
En Wouter Lewinquote:
Ja, laat ze het maar allebei doen inderdaadquote:Op donderdag 17 mei 2012 23:40 schreef Felagund het volgende:
Zijn broer Walter Lewin gaat iig al wel college geven, tenminste hij is hiervoor gevraagd.
Geloof massa ter grote van een tennisbalquote:Op donderdag 17 mei 2012 23:42 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Maar kan iemand mij nu uitleggen wat er precies vóór de oerknal was? Gewoon een lege ruimte, helemaal niks? Ik vind het eigenlijk zo bizar
Vind ik ook bizar. Als er helemaal niks was, hoe kan dan toch het universum zoals we dat kennen uit ''niks'' ontstaan.quote:Op donderdag 17 mei 2012 23:42 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Maar kan iemand mij nu uitleggen wat er precies vóór de oerknal was? Gewoon een lege ruimte, helemaal niks? Ik vind het eigenlijk zo bizar
Maar hoe is die massa ter grote van een tennisbal ontstaan? Dan moet ervoor toch ook iets zijn geweestquote:Op donderdag 17 mei 2012 23:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Geloof massa ter grote van een tennisbal
Een tennisser?quote:Op donderdag 17 mei 2012 23:51 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Maar hoe is die massa ter grote van een tennisbal ontstaan? Dan moet ervoor toch ook iets zijn geweest
Niks, maar dat valt nauwelijks uit te leggen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 23:42 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Instant nobel prijs voor diegene die hier het antwoord op weetquote:Op donderdag 17 mei 2012 23:50 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Vind ik ook bizar. Als er helemaal niks was, hoe kan dan toch het universum zoals we dat kennen uit ''niks'' ontstaan.
En als er wel ''iets'' was, dan moet er voor dat ''iets'' toch ook ''iets'' zijn geweest waaruit ''iets'' is ontstaan.
eensquote:Op vrijdag 18 mei 2012 02:37 schreef Eenskijken het volgende:
heb 't gezien. natuurlijk moet iedereen hier weer zeggen hoe simpel het was en dat ze alles al wistenyea right.
het was gewoon een interessant en leuk college
Had je iets anders verwacht hier?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 02:37 schreef Eenskijken het volgende:
heb 't gezien. natuurlijk moet iedereen hier weer zeggen hoe simpel het was en dat ze alles al wistenyea right.
Het gaat vooral om de manier van denken, hier staat kort wat uitgelegd voor de mensen die het interessant vinden:quote:Op donderdag 17 mei 2012 23:50 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Vind ik ook bizar. Als er helemaal niks was, hoe kan dan toch het universum zoals we dat kennen uit ''niks'' ontstaan.
En als er wel ''iets'' was, dan moet er voor dat ''iets'' toch ook ''iets'' zijn geweest waaruit ''iets'' is ontstaan.
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/94649quote:Op donderdag 17 mei 2012 23:14 schreef w8jij17 het volgende:
Dat extra half uur 'online' na de uitzending komt toch hopelijk ook nog wel online he? Nu staat alleen de tv uitzending online.
quote:- Tofik Dibi lijkt van het GroenLinks partijbestuur geen lijsttrekker te mogen worden. Aan tafel: Thijs Niemantsverdreit en Frénk van der Linden.
- In 1993 kreeg George Sluizer de film 'Dark Blood' niet af door het plotselinge overlijden van hoofdrolspeler River Phoenix. Hij is nu bezig met voltooiing van de film, maar de tijd dringt.
- In 'De Week Draait Door' bespreekt Wim T. Schippers de 'Queen of Disco' Donna Summer. In 1974 trad ze op in het programma 'Sjef van Oekels Discohoek' dat hij produceerde.
- Ook stand-up comedy met Pieter Derks, Soundbites en JeMistMeerDanJeZiet!
Muziek is er van Alain Clark en tafeldame is Claudia de Breij.
quote:Op vrijdag 18 mei 2012 18:35 schreef BobW het volgende:
Hopelijk heeft Pieter nog steeds de vorm van vorige week.
Praten in soundbites en zulks?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 19:09 schreef Tem het volgende:
Hopelijk gaat Wim T de boel lekker ontregelen.
Met pindakaas gooien, als Paul Haenen er nou ook was, dan konden ze Ernie en Bert doen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 19:09 schreef Tem het volgende:
Hopelijk gaat Wim T de boel lekker ontregelen.
would they?!quote:Op vrijdag 18 mei 2012 19:21 schreef Karina het volgende:
[..]
Met pindakaas gooien, als Paul Haenen er nou ook was, dan konden ze Ernie en Bert doen.
Ow die is er ookOverheen gelezen zeker.
quote:
quote:Op vrijdag 18 mei 2012 19:34 schreef Specularium het volgende:
Ik weet nog niet of ik het songfestival ga kijken.
fok topic is altijd epischquote:Op vrijdag 18 mei 2012 19:34 schreef Specularium het volgende:
Ik weet nog niet of ik het songfestival ga kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |