Die hebben het slecht omdat wij geld sturen!quote:Op maandag 14 mei 2012 23:22 schreef Wokkel het volgende:
Men moet niet zo zeuren, wees liever blij dat we nog jaarlijks de miljarden richting ontwikkelingslanden kunnen sturen. Die mensen hebben het pas slecht.
Die grieken hebben hier geen schuld aan hoor. Worden harder genaaid dan wij.quote:Op maandag 14 mei 2012 19:59 schreef Bastard het volgende:
Hee maar de Grieken kunnen blijven lachen, dat is toch ook wat waard.
De slogan is ook wel toepasselijk: "May the odds.. be EVER in your favor."quote:
5% van de werkenden gaat met de trein er werken in NL ongeveer 7 a 8 miljoen mensen, dat komt dus neer op 400.000 werkenden die dagelijks te trein nemen niet die miljhoen waar men het over heeft.quote:
Wou net zeggen, daar worden mensen 25% gekort op hun salaris, terwijl de vaste lasten tegelijk ook nog eens ~25% stijgen. Doe mij dan maar deze verhogingen, ook niet leuk, maar zeker wel te behappen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:03 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Die grieken hebben hier geen schuld aan hoor. Worden harder genaaid dan wij.
dat is afgerond een half miljoen. En ze moeten 's avonds terug naar huis, dus rekent de NS het 2x. kortom, ongeveer een miljoen...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:43 schreef Basp1 het volgende:
5% van de werkenden gaat met de trein er werken in NL ongeveer 7 a 8 miljoen mensen, dat komt dus neer op 400.000 werkenden die dagelijks te trein nemen niet die miljhoen waar men het over heeft.
Totdat iedereen afhankelijk is ja.quote:Op maandag 14 mei 2012 19:46 schreef Maraca het volgende:
Wat bizar dit. Dacht juist dat ze het OV wilden stimuleren?
Ja, ook fijn om te weten dat bijvoorbeeld dove mensen wat GroenLinks betreft het water achter de longen kunnen krijgen. Maar met ov-reizigers heeft die partij dus kennelijk ook niet zo heel veel op.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:47 schreef trancethrust het volgende:
GroenLinks heeft dit akkoord getekend? Interessant.
Je bedoeld dus iedereen die nu leeft?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:48 schreef NiGeLaToR het volgende:
Vind het ook niet leuk, maar dank degene die de afgelopen 40 jaar het geld al hadden uitgegeven voor het verdiend werd. Het geld is op, we leven elke dag van/op geld wat niet van ons is, wat we ook ooit weer moeten terugbetalen.
Inderdaad. Je vraagt je af of Sap het akkoord uberhaupt goed bestudeerd heeft voordat ze hierin stapte.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:47 schreef trancethrust het volgende:
GroenLinks heeft dit akkoord getekend? Interessant.
Je kunt ook zeggen dat Nederland een subsidieland is.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:01 schreef Freak188 het volgende:
Inderdaad. Je vraagt je af of Sap het akkoord uberhaupt goed bestudeerd heeft voordat ze hierin stapte.
Het is weleens interessant om te zien hoe hoog de belastingdruk in Nederland is. Want eigenlijk is de ziektekostenverzekering ook een soort van indirecte belasting. We hebben het niet slecht in Nederland, maar volgens mij leggen we nu iets teveel nadruk op bezuinigen waardoor het doel (economisch herstel, meer productiviteit) uit zicht raakt. Betaal je belasting om de overheid in stand te houden of moet de overheid een pas op de plaats maken?
Die subsidies hangen samen met de belastingdruk, als je de subsidies stopt dan moet de te betalen belasting ook naar beneden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:05 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Je kunt ook zeggen dat Nederland een subsidieland is.
Dat draaien ze nu terug en nu weten we weer dat gratis niet bestaat.
Dat komt vanzelf.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:07 schreef Leandra het volgende:
Die subsidies hangen samen met de belastingdruk, als je de subsidies stopt dan moet de te betalen belasting ook naar beneden.
Nou nee, ervaring uit het verleden geeft niet het vertrouwen dat dat dan vanzelf wel komt... Het kwartje van Kok was ook een tijdelijke maatregel.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:10 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Dat komt vanzelf.
Eerst moet er minder uitgegeven worden dan dat er binnenkomt.
Psies. De overheid vind die inkomsten na een paar jaar wel lekker en denkt dat iedereen er gewend aan is.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, ervaring uit het verleden geeft niet het vertrouwen dat dat dan vanzelf wel komt... Het kwartje van Kok was ook een tijdelijke maatregel.
alleen voor criminelen wel natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:05 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Je kunt ook zeggen dat Nederland een subsidieland is.
Dat draaien ze nu terug en nu weten we weer dat gratis niet bestaat.
Hmm. Het feit dat ze collectief al jaren geen belasting, water en energie hebben betaald heeft er zeker niets mee te maken.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:03 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Die grieken hebben hier geen schuld aan hoor. Worden harder genaaid dan wij.
Mja, over het geheel gesproken heb je natuurlijk gelijk maar in de afgelopen jaren dat ik er geweest ben had ik nou niet het idee dat ik een ultrarijk hipmodern land bezocht ofzo...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:17 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Hmm. Het feit dat ze collectief al jaren geen belasting, water en energie hebben betaald heeft er zeker niets mee te maken.
Tijdens de beide wereld oorlogen ging de belasting extreem omhoog. Na de oorlog maar een beetje naar beneden want dan waren de mensen eraan gewend. Nu zijn we zover dat bij de minste gedachte aan bezuinigen er al mensen roepen dat ze DOOD GAAN/GEEN LEVEN/DURF NIET MEER NAAR BUITEN/GEEN TOEKOMST!!!! Helaas vrees ik dat we door deze langzaam stervende overheid in een hele lange stagnatie terecht gaan komen. Niemand die durft knopen te hakken want iedereen heeft zijn eigen subsidie pot waar ze echt niet zonder van kunnen leven. De gedachte dat ze 2/3e van hun tijd voor die inefficiënte subsidie met gigantische overhead moeten werken komt er niet in. Gratis kinderdagverblijf is nog zo'n mooie bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:15 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Psies. De overheid vind die inkomsten na een paar jaar wel lekker en denkt dat iedereen er gewend aan is.
http://www.nujij.nl/polit(...).lynkx#axzz1uvJAQl4Cquote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:27 schreef Black-beauty-babe het volgende:
Volgens mij is dit een fabeltje, geen bron vermeld en op nu.nl is er niks over te vinden
Hele volksstammen nog. Het rechtse rampenkabinet is gevallen voordat de maatregelen echt goed zichtbaar worden. Dit is ook weer zo'n voorbeeld: een maatregel die pas volgend jaar echt effect heeft.quote:Op maandag 14 mei 2012 19:40 schreef PalmRoyale het volgende:
En wat was Samsom volgens de meesten toch een sukkel omdat hij hier niet aan mee wilde doen. Ik vraag me af hoeveel mensen de Kunduz coalitie nog steeds geweldig vinden.
Nee, energie wordt zo duur, dat zonnepanelen ineens uit kunnen.quote:
Mijn contract loopt binnenkort af, ik geloof zo langzamerhand dat het idd goedkoper is om thuis te blijven.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:13 schreef MaGNeT het volgende:
Je kan nog beter werkloos thuis gaan zitten, zo langzamerhand...
Toch is het wel een bezuinigingsakkoord. Niet dat de overheid bezuinigt, maar wij als burgers des te meer.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:32 schreef teknomist het volgende:
[..]
Bezuinigingsakkoord?Dit akkoord is op een paar uitzonderingen na 1 en al lastenverzwaring. Er is in Nederland sinds de WOII bijna nooit een financieringsoverschot geweest, hoe kun je dan beweren dat de overheid bezuinigt?
Inderdaad. Zelfs ik wist met mijn MAVO-hoofd dat dat geld de bodemloze put inging.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
En zo naderen we het punt, waarop iemand met een modaal salaris maandelijks geen cent meer over houdt, met rasse schreden. Wat zou ik die homofiele hamburgerconnaisseur met zijn "we krijgen dat geld gegarandeerd en tot op de laatste cent terug" graag over de kling willen jagen, net als de rest van die zelfverrijkende ratten in Den Haag...
Nee, want mensen die een nieuwe hypotheek afsluiten worden met hogere lasten opgezadeldquote:Op zondag 20 mei 2012 09:25 schreef yyyentle het volgende:
Lekker groen. Mensen stimuleren met het OV te gaan en dan de lasten woon/werkverkeer verzwaren.
Een ander geluid wordt vrij snel kalt gesteld. Neem Pim.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:18 schreef PalmRoyale het volgende:
En toch snap ik al jullie geklaag niet. Jullie houden met z'n allen al decennia lang dezelfde partijen aan de macht en dan maar zeuren als ze iets doen wat je als je naar het verleden kijkt allang had kunnen zien aankomen.
quote:Ik stem al jaren niet meer precies om dit soort naaistreken.
je niet-stem komt bij de grootste.quote:Als er iemand is die mag klagen dan ben ik het wel omdat jullie ze iedere keer weer de middelen geven. Als jullie nou echt iets willen veranderen dan moet je ze gewoon de macht ontnemen, dus heel NL niet gaan stemmen op 12 september. Dan geef je pas een signaal af.
Uit nieuwsgierigheid, waarop stem jij dan, Lambiekje?quote:Op zondag 20 mei 2012 19:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Een ander geluid wordt vrij snel kalt gesteld. Neem Pim.
[..]
[..]
je niet-stem komt bij de grootste.
Niet als je blanco stemt. Dat is ook niet stemmen.quote:
Nee ze zijn akkoord dat het volk veel meer moet betalen om alle subsidies te blijven betalenquote:Op zondag 20 mei 2012 10:37 schreef Leandra het volgende:
Jullie lezen bezuinigingsakkoord verkeerd, ze hebben geen akkoord waarin de overheid moet bezuinigen, ze zijn gewoon akkoord dat het volk moet bezuinigen.
Dan wordt je stem evenredig verdeeld. Dan kun je beter echt niet stemmen.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:38 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Niet als je blanco stemt. Dat is ook niet stemmen.
Was het maar zo goedkoop. Mijn kaart kost 6.088,00 euro p/j. Dat is dus 3000 euro per jaar erbij!quote:Op maandag 14 mei 2012 19:17 schreef Automatisch het volgende:
Wie met het openbaar vervoer naar zijn werk gaat, is volgend jaar een stuk duurder uit. Het kan meer dan 1000 euro per jaar schelen.
NS/OV-jaarkaart: tot 155 euro per maand
Veel mensen reizen nog verder met de trein, en krijgen van hun baas een NS/OV-jaarkaart. Zo'n kaart kost 3581 euro per jaar, dat is iets minder dan 300 euro per maand. Als je daar belasting over moet betalen, kost je dat tussen de 98 en 155 euro per maand extra.
Klop afquote:Op zondag 20 mei 2012 20:26 schreef LXIV het volgende:
Als de plannen doorgaan, ga ik er volgend jaar denk ik zo'n 8000 euro op achteruit in koopkracht. Maar ik zit dan ook net in de verkeerde categorie als werkende, rokende,ver-reizende, van kinderopvang gebruik makende, bovenmodale en hurende, bierdrinkende, ambtenaar. Dan zit je dus net iedere keer in de verkeerde categorie.
Gelukkig ben ik nooit ziek!
Ja, je weet het maar nooit!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |