Ook daar komt nog wel een einde aan. Het gaat langzaam omhoog.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:57 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
overdrijven is ook een vak. ik verdien iets boven modaal en hou per maand genoeg over. gewoon kwestie van keuzes maken en het geluk hebben weinig te geven om consumeren
Het verbaast mij vooral dat Jan Kees de Jaeger nog niet gelyncht is laat staan dat het CDA enorme zetels zou verliezen.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
En zo naderen we het punt, waarop iemand met een modaal salaris maandelijks geen cent meer over houdt, met rasse schreden. Wat zou ik die homofiele hamburgerconnaisseur met zijn "we krijgen dat geld gegarandeerd en tot op de laatste cent terug" graag over de kling willen jagen, net als de rest van die zelfverrijkende ratten in Den Haag...
ja en mijn salaris binnenkort ookquote:Op maandag 14 mei 2012 23:01 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ook daar komt nog wel een einde aan. Het gaat langzaam omhoog.
Prima, hoe hoger het salaris des te groter de val bij baanverlies. Want daar gaat het om. Daarbij gaat het niet om het individu. Het gaat om het totaal plaatje. Maar velen zien dit schijnbaar niet. Kort gezegd: ik woon liever niet in een buurt waar het percentage werklozen toeneemt of gezinnen die in verval geraken want dat kost mij vroeg of laat ook de kop.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:11 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
ja en mijn salaris binnenkort ook
waarom groter de val? mijn uitgavepatroon blijft gelijk want ik geef weinig om luxe. dus alles wat extra binnenkomt gaat voornamelijk naar mijn spaarrekening voor de buffer.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:14 schreef Cherna het volgende:
[..]
Prima, hoe hoger het salaris des te groter de val bij baanverlies. Want daar gaat het om. Daarbij gaat het niet om het individu. Het gaat om het totaal plaatje. Maar velen zien dit schijnbaar niet. Kort gezegd: ik woon liever niet in een buurt waar het percentage werklozen toeneemt of gezinnen die in verval geraken want dat kost mij vroeg of laat ook de kop.
Werken is voor de dommen, ga maar de bijstand in, kan je zwart bijklussen en uit alle subsidie potjes eten.quote:
Een betere aflaat (terwijl de handelsbarrières intact blijven, zodat die ontwikkelingslanden in een impasse blijven) kan je inderdaad niet wensen .quote:Op maandag 14 mei 2012 23:22 schreef Wokkel het volgende:
Men moet niet zo zeuren, wees liever blij dat we nog jaarlijks de miljarden richting ontwikkelingslanden kunnen sturen. Die mensen hebben het pas slecht.
Inderdaad, die arme warlords en verknipte dictators. Zielug!!!quote:Op maandag 14 mei 2012 23:22 schreef Wokkel het volgende:
Men moet niet zo zeuren, wees liever blij dat we nog jaarlijks de miljarden richting ontwikkelingslanden kunnen sturen. Die mensen hebben het pas slecht.
Onrust in een maatschappij is iets dat je altijd moet vermijden. En ook al heb je spaargeld zelfs dat word je ontnomen als het tegenzit. Er was al sprake om eerst je huis op te vreten bij te hoge ziektekosten. En neem maar van mij aan dat dit de volgende stap word.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:20 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
waarom groter de val? mijn uitgavepatroon blijft gelijk want ik geef weinig om luxe. dus alles wat extra binnenkomt gaat voornamelijk naar mijn spaarrekening voor de buffer.
waarom zou het jou de kop kosten als mensen in je omgeving hun baan verliezen?
Lijkt mij eigenlijk geen slecht idee, maar dan kan ik weer niet op vakantie enzulks, 24/7 in nederland zittenquote:Op maandag 14 mei 2012 23:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
Werken is voor de dommen, ga maar de bijstand in, kan je zwart bijklussen en uit alle subsidie potjes eten.
Tja. De PvdA of de SP zijn naar mijn weten ook niet voor korten op OS dus deze regeling is gewoon wat de meerderheid wiltquote:Op maandag 14 mei 2012 23:25 schreef Shodan het volgende:
[..]
Een betere aflaat (terwijl de handelsbarrières intact blijven, zodat die ontwikkelingslanden in een impasse blijven) kan je inderdaad niet wensen .
schandalig als het daarop uitloopt! moet je je voorstellen dat iemand zuinig leeft om tegenslagen in de toekomst het hoofd te bieden en dan wordt diegene gestraft. schande.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:28 schreef Cherna het volgende:
[..]
Onrust in een maatschappij is iets dat je altijd moet vermijden. En ook al heb je spaargeld zelfs dat word je ontnomen als het tegenzit. Er was al sprake om eerst je huis op te vreten bij te hoge ziektekosten. En neem maar van mij aan dat dit de volgende stap word.
Het punt dat meer werkende dan werklozen hulp moeten zoeken bij de schuldsanering is al een voorbode. Door deze lastenverzwaring zal dit enorm gaan toenemen ook al omdat het aantal werklozen aan het stijgen is.
Waarom niet ? Je mag gewoon op vakantie hoor, allochtonen gaan wel 8 weken naar Marokko.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:28 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Lijkt mij eigenlijk geen slecht idee, maar dan kan ik weer niet op vakantie enzulks, 24/7 in nederland zitten
Ja werken heeft echt geen zin meer. Ik ga er ook 100 euro per maand aan verliezen + 20 energie + 30 zorg (en 400 eigen risico) BTW en noem maar op.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:33 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
schandalig als het daarop uitloopt! moet je je voorstellen dat iemand zuinig leeft om tegenslagen in de toekomst het hoofd te bieden en dan wordt diegene gestraft. schande.
http://www.skipr.nl/actue(...)te-financieren-.htmlquote:Op maandag 14 mei 2012 23:33 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
schandalig als het daarop uitloopt! moet je je voorstellen dat iemand zuinig leeft om tegenslagen in de toekomst het hoofd te bieden en dan wordt diegene gestraft. schande.
jemig wat een controversieel idee....ow wacht dat hoorde ik een klein jaar geleden al bij een lezing van Bakas bij de presentatie van z'n boek (http://www.bakas.nl/de-toekomst-van-gezondheid/) de zorg, huisvesting en pensioenen worden in elkaar gedrukt tot 1 produkt waarbij de verdeelsleutel afhankelijk is van de gezondheid...hij zei toen al in overleg met de top van NL erover te zijn, en zie hier de eerste ideeën doordruppelen....quote:Op maandag 14 mei 2012 23:43 schreef Cherna het volgende:
http://www.skipr.nl/actue(...)te-financieren-.html
Dit was al een idee. Het pensioen is eigenlijk precies hetzelfde. Het pensioen is je eigen gespaarde geld(vaak verplicht bij arbeid) en ook daar gaan ze aan. Denk maar aan de verhoging naar 67 jaar.
Max 4 weken (of 3?) aaneensluitend, laat ik nu regelmatig voor 2 maanden weg zijnquote:Op maandag 14 mei 2012 23:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarom niet ? Je mag gewoon op vakantie hoor, allochtonen gaan wel 8 weken naar Marokko.
Tja weet je nu gelijk waarom je moet afbetalen aan je huis en geen aflossingsvrije hypo meer mag hebben. Dan kan het rijk na 30 jaar ff vangen mocht het nodig zijn.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:47 schreef YuckFou het volgende:
[..]
jemig wat een controversieel idee....ow wacht dat hoorde ik een klein jaar geleden al bij een lezing van Bakas bij de presentatie van z'n boek (http://www.bakas.nl/de-toekomst-van-gezondheid/) de zorg, huisvesting en pensioenen worden in elkaar gedrukt tot 1 produkt waarbij de verdeelsleutel afhankelijk is van de gezondheid...hij zei toen al in overleg met de top van NL erover te zijn, en zie hier de eerste ideeën doordruppelen....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |