abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 mei 2012 @ 23:01:11 #101
321876 Cherna
Fuck the System
pi_111559040
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:57 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

overdrijven is ook een vak. ik verdien iets boven modaal en hou per maand genoeg over. gewoon kwestie van keuzes maken en het geluk hebben weinig te geven om consumeren :)
Ook daar komt nog wel een einde aan. Het gaat langzaam omhoog.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_111559136
Hoog tijd dat die Neerlandsche kikvorsch eens uit de pan met kokend water springt in ieder geval...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_111559637
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
En zo naderen we het punt, waarop iemand met een modaal salaris maandelijks geen cent meer over houdt, met rasse schreden. Wat zou ik die homofiele hamburgerconnaisseur met zijn "we krijgen dat geld gegarandeerd en tot op de laatste cent terug" graag over de kling willen jagen, net als de rest van die zelfverrijkende ratten in Den Haag...
Het verbaast mij vooral dat Jan Kees de Jaeger nog niet gelyncht is laat staan dat het CDA enorme zetels zou verliezen.
Deze bezuinigingen zijn nog maar kinderspel vergeleken met wat er nog komen gaat. Dat ESM verdrag is inmiddels goed gekeurd wat dus betekent dat wanneer er ergens geld naar toe moet dat dat binnen zeven dagen overgemaakt moet zijn zonder dat we het kunnen aanvechten of dat we zelfs maar nee zouden kunnen zeggen.
De media is er weer eens oorverdovend stil over en een referendum kunnen we al helemaal op de buik schrijven.
Heil de EUSSR, waar rijk worden een zonde is en we verplicht solidair moeten zijn met kansloze zuid Europeanen. ^O^
pi_111559751
quote:
12s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:01 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ook daar komt nog wel een einde aan. Het gaat langzaam omhoog.
ja en mijn salaris binnenkort ook :)
pi_111559787
Geweldig...
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  maandag 14 mei 2012 @ 23:14:56 #106
321876 Cherna
Fuck the System
pi_111560017
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:11 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

ja en mijn salaris binnenkort ook :)
Prima, hoe hoger het salaris des te groter de val bij baanverlies. Want daar gaat het om. Daarbij gaat het niet om het individu. Het gaat om het totaal plaatje. Maar velen zien dit schijnbaar niet. Kort gezegd: ik woon liever niet in een buurt waar het percentage werklozen toeneemt of gezinnen die in verval geraken want dat kost mij vroeg of laat ook de kop.
pi_111560107
Dan moet men natuurlijk ook niet klagen als de consument de hand op de knip houdt. Heel simpel.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_111560327
quote:
12s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:14 schreef Cherna het volgende:

[..]

Prima, hoe hoger het salaris des te groter de val bij baanverlies. Want daar gaat het om. Daarbij gaat het niet om het individu. Het gaat om het totaal plaatje. Maar velen zien dit schijnbaar niet. Kort gezegd: ik woon liever niet in een buurt waar het percentage werklozen toeneemt of gezinnen die in verval geraken want dat kost mij vroeg of laat ook de kop.
waarom groter de val? mijn uitgavepatroon blijft gelijk want ik geef weinig om luxe. dus alles wat extra binnenkomt gaat voornamelijk naar mijn spaarrekening voor de buffer.

waarom zou het jou de kop kosten als mensen in je omgeving hun baan verliezen?
pi_111560473
Men moet niet zo zeuren, wees liever blij dat we nog jaarlijks de miljarden richting ontwikkelingslanden kunnen sturen. Die mensen hebben het pas slecht.
pi_111560485
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:03 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Werken is voor de rijken! _O_
Werken is voor de dommen, ga maar de bijstand in, kan je zwart bijklussen en uit alle subsidie potjes eten.
pi_111560629
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:22 schreef Wokkel het volgende:
Men moet niet zo zeuren, wees liever blij dat we nog jaarlijks de miljarden richting ontwikkelingslanden kunnen sturen. Die mensen hebben het pas slecht.
Een betere aflaat (terwijl de handelsbarrières intact blijven, zodat die ontwikkelingslanden in een impasse blijven) kan je inderdaad niet wensen .
pi_111560667
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:22 schreef Wokkel het volgende:
Inderdaad, die arme warlords en verknipte dictators. Zielug!!!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 14 mei 2012 @ 23:28:21 #113
321876 Cherna
Fuck the System
pi_111560764
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:20 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

waarom groter de val? mijn uitgavepatroon blijft gelijk want ik geef weinig om luxe. dus alles wat extra binnenkomt gaat voornamelijk naar mijn spaarrekening voor de buffer.

waarom zou het jou de kop kosten als mensen in je omgeving hun baan verliezen?
Onrust in een maatschappij is iets dat je altijd moet vermijden. En ook al heb je spaargeld zelfs dat word je ontnomen als het tegenzit. Er was al sprake om eerst je huis op te vreten bij te hoge ziektekosten. En neem maar van mij aan dat dit de volgende stap word.

Het punt dat meer werkende dan werklozen hulp moeten zoeken bij de schuldsanering is al een voorbode. Door deze lastenverzwaring zal dit enorm gaan toenemen ook al omdat het aantal werklozen aan het stijgen is.
  maandag 14 mei 2012 @ 23:28:23 #114
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111560766
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:23 schreef macca728 het volgende:

[..]

Werken is voor de dommen, ga maar de bijstand in, kan je zwart bijklussen en uit alle subsidie potjes eten.
Lijkt mij eigenlijk geen slecht idee, maar dan kan ik weer niet op vakantie enzulks, 24/7 in nederland zitten :'(
pi_111560800
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:25 schreef Shodan het volgende:

[..]

Een betere aflaat (terwijl de handelsbarrières intact blijven, zodat die ontwikkelingslanden in een impasse blijven) kan je inderdaad niet wensen .
Tja. De PvdA of de SP zijn naar mijn weten ook niet voor korten op OS dus deze regeling is gewoon wat de meerderheid wilt :)
pi_111561055
quote:
12s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:28 schreef Cherna het volgende:

[..]

Onrust in een maatschappij is iets dat je altijd moet vermijden. En ook al heb je spaargeld zelfs dat word je ontnomen als het tegenzit. Er was al sprake om eerst je huis op te vreten bij te hoge ziektekosten. En neem maar van mij aan dat dit de volgende stap word.

Het punt dat meer werkende dan werklozen hulp moeten zoeken bij de schuldsanering is al een voorbode. Door deze lastenverzwaring zal dit enorm gaan toenemen ook al omdat het aantal werklozen aan het stijgen is.
schandalig als het daarop uitloopt! moet je je voorstellen dat iemand zuinig leeft om tegenslagen in de toekomst het hoofd te bieden en dan wordt diegene gestraft. schande. :N
pi_111561238
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:28 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Lijkt mij eigenlijk geen slecht idee, maar dan kan ik weer niet op vakantie enzulks, 24/7 in nederland zitten :'(
Waarom niet ? Je mag gewoon op vakantie hoor, allochtonen gaan wel 8 weken naar Marokko.
  maandag 14 mei 2012 @ 23:37:51 #118
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_111561305

call me a fucking hippie oO<
ja ik&vriendje moeten inleveren en nee, ik eet er geen biefstuk minder om
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_111561339
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:33 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

schandalig als het daarop uitloopt! moet je je voorstellen dat iemand zuinig leeft om tegenslagen in de toekomst het hoofd te bieden en dan wordt diegene gestraft. schande. :N
Ja werken heeft echt geen zin meer. Ik ga er ook 100 euro per maand aan verliezen + 20 energie + 30 zorg (en 400 eigen risico) BTW en noem maar op.
  maandag 14 mei 2012 @ 23:43:52 #120
321876 Cherna
Fuck the System
pi_111561659
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:33 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

http://www.skipr.nl/actue(...)te-financieren-.html
Dit was al een idee. Het pensioen is eigenlijk precies hetzelfde. Het pensioen is je eigen gespaarde geld(vaak verplicht bij arbeid) en ook daar gaan ze aan. Denk maar aan de verhoging naar 67 jaar.
  maandag 14 mei 2012 @ 23:47:35 #121
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_111561864
quote:
12s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:43 schreef Cherna het volgende:
http://www.skipr.nl/actue(...)te-financieren-.html
Dit was al een idee. Het pensioen is eigenlijk precies hetzelfde. Het pensioen is je eigen gespaarde geld(vaak verplicht bij arbeid) en ook daar gaan ze aan. Denk maar aan de verhoging naar 67 jaar.
jemig wat een controversieel idee....ow wacht dat hoorde ik een klein jaar geleden al bij een lezing van Bakas bij de presentatie van z'n boek (http://www.bakas.nl/de-toekomst-van-gezondheid/) de zorg, huisvesting en pensioenen worden in elkaar gedrukt tot 1 produkt waarbij de verdeelsleutel afhankelijk is van de gezondheid...hij zei toen al in overleg met de top van NL erover te zijn, en zie hier de eerste ideeën doordruppelen....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  maandag 14 mei 2012 @ 23:51:43 #122
39581 Salvad0R
universal
pi_111562069
:')
pi_111562173
nou ja, weten jullie, het is wel zo dat voor niets de zon opkomt en verder kost bijna alles geld. je kunt zeggen dat deze bezuinigingen leiden tot een stap terug in de tijd, maar hebben we door de jaren heen niet te veel stappen vooruit gezet? onrealistisch veel stappen? er zijn structurele problemen die het leven ontzettend duur maken en daar zal toch eens wat aan moeten worden gedaan.

ik heb (nog) geen kinderen, maar dat idee wordt sowieso wel minder aantrekkelijk. een vriend van mij is een tijd geleden werkloos geworden en zijn vrouw hangt ook tussen verschillende baantjes in en ze hebben een kind. als volwassene red je je wel, maar zo'n kind is toch wel een molensteen om je nek lijkt me. :o
  maandag 14 mei 2012 @ 23:54:03 #124
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111562210
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waarom niet ? Je mag gewoon op vakantie hoor, allochtonen gaan wel 8 weken naar Marokko.
Max 4 weken (of 3?) aaneensluitend, laat ik nu regelmatig voor 2 maanden weg zijn :(
  dinsdag 15 mei 2012 @ 00:05:17 #125
321876 Cherna
Fuck the System
pi_111562848
quote:
14s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:47 schreef YuckFou het volgende:

[..]

jemig wat een controversieel idee....ow wacht dat hoorde ik een klein jaar geleden al bij een lezing van Bakas bij de presentatie van z'n boek (http://www.bakas.nl/de-toekomst-van-gezondheid/) de zorg, huisvesting en pensioenen worden in elkaar gedrukt tot 1 produkt waarbij de verdeelsleutel afhankelijk is van de gezondheid...hij zei toen al in overleg met de top van NL erover te zijn, en zie hier de eerste ideeën doordruppelen....
Tja weet je nu gelijk waarom je moet afbetalen aan je huis en geen aflossingsvrije hypo meer mag hebben. Dan kan het rijk na 30 jaar ff vangen mocht het nodig zijn.
Nu was dit ook al zo tot de jaren 90 als ik het goed heb, waar je ook alles moest afgeven als je in een zorgtehuis terecht kwam. Je pensioen, eigen vermogen etc ging er destijds aan, als je het niet op tijd aan de kinderen geschonken had. Nu is dat niet meer zo maar dat komt wel weer terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')