Ja. Door rijden NOG duurder te maken!quote:Op maandag 14 mei 2012 19:46 schreef Maraca het volgende:
Wat bizar dit. Dacht juist dat ze het OV wilden stimuleren?
Een NS jaarabbo kost inderdaad 3581 euro per jaar, maar een OV kaart kost 4190 euro per jaar.quote:Zo'n kaart kost 3581 euro per jaar, dat is iets minder dan 300 euro per maand. Als je daar belasting over moet betalen, kost je dat tussen de 98 en 155 euro per maand extra.
Vind ik meevallen.quote:Op maandag 14 mei 2012 19:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een NS jaarabbo kost inderdaad 3581 euro per jaar, maar een OV kaart kost 4190 euro per jaar.
Wat overigens per definitie belachelijk duur is, maar goed.
De huidige vrijstelling van 19 ct/km is anders wel royaler dan de belastingvrije OV-vergoeding. In euro's krijg je bij een kilometervergoeding toch een stukje meer. Het voordeel van de OV-vrijstelling is eigenlijk alleen dat je (optisch) een volledige reiskostenvergoeding kunt geven als je in de cao expliciet kiest voor het OV. Als je autokilometers wil vergoeden kan dat niet. Maar als het fiscale voordeel voor de OV-kaart vervalt is er geen enkele reden meer om voor iets anders dan een kilometervergoeding te kiezen, of voor een vrij besteedbaar reiskostenbudget. Ik verwacht wel dat de meeste cao's op dit punt dan ook opengebroken gaan worden. En de NS kan vrezen voor zijn klandizie, zeker als ze ook nog eens het in- en uitchecken voor abonnementhouders gaan verplichten per 2013.quote:Op maandag 14 mei 2012 19:29 schreef Tja..1986 het volgende:
Dat geldt toch ook voor de reiskostenvergoeding van automobilisten?
Het OV kan je echter opvoeren als aftrekpost. Dat is dan wel weer een voordeeltje wat je bijv met de auto weer misloopt.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:03 schreef Lurf het volgende:
[..]
De huidige vrijstelling van 19 ct/km is anders wel royaler dan de belastingvrije OV-vergoeding. In euro's krijg je bij een kilometervergoeding toch een stukje meer. Het voordeel van de OV-vrijstelling is eigenlijk alleen dat je (optisch) een volledige reiskostenvergoeding kunt geven als je in de cao expliciet kiest voor het OV. Als je autokilometers wil vergoeden kan dat niet. Maar als het fiscale voordeel voor de OV-kaart vervalt is er geen enkele reden meer om voor iets anders dan een kilometervergoeding te kiezen, of voor een vrij besteedbaar reiskostenbudget. Ik verwacht wel dat de meeste cao's op dit punt dan ook opengebroken gaan worden. En de NS kan vrezen voor zijn klandizie, zeker als ze ook nog eens het in- en uitchecken voor abonnementhouders gaan verplichten per 2013.
Zelden problemen met het OV. Met de auto heb je met alle files en het zoeken naar (betaalde) parkeerplekken vaker vertraging.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik niet. Zeker niet gezien de kwaliteit die wij daarvoor krijgen.
Fietsbelasting is next.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:13 schreef Life2.0 het volgende:
Ik fiets gewoon elke dag, met je koekblik in de file
De treinen zijn ontzettend smerig en in de spits zijn ze te kort. Verder zijn er te weinig directe verbindingen tussen de grote steden. Het is onzinnig dat een trein 1 uur en 10 minuten doet over een traject als Amsterdam - Rotterdam bijv.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zelden problemen met het OV. Met de auto heb je met alle files en het zoeken naar (betaalde) parkeerplekken vaker vertraging.
Fyra doet er ongeveer 3 kwartier over.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De treinen zijn ontzettend smerig en in de spits zijn ze te kort. Verder zijn er te weinig directe verbindingen tussen de grote steden. Het is onzinnig dat een trein 1 uur en 10 minuten doet over een traject als Amsterdam - Rotterdam bijv.
De vraag is nu hoelang de burger dit nog pikt. Hier in NL waarschijnlijk nog heel lang zolang om 6 uur het eten op tafel staat en we lekker HVN kunnen kijken.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:11 schreef teknomist het volgende:
KK overheid.Eerst zelf gaten in de begroting veroorzaken en vervolgens deze dichten door van de burger te roven.
En daar moet je weer extra voor dokken. Dat slaat helemaal nergens op. Zogenaamd hogesnelheid.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:15 schreef teknomist het volgende:
[..]
Fyra doet er ongeveer 3 kwartier over.
De boel gaat een keer goed klappen. Je kunt je niet continu bijlenen of de belastingen te verhogen om gaten te dichten. Het is enkel uitstel van executie; de schuld en rente worden alleen maar hoger. En de burger stemt alleen maar meer op extremere partijen aan de flanken, waar geen land mee te bezeilen valt.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:15 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
De vraag is nu hoelang de burger dit nog pikt. Hier in NL waarschijnlijk nog heel lang zolang om 6 uur het eten op tafel staat en we lekker HVN kunnen kijken.
nederland gaat de straten op? echt niet, we zijn helemaal zwak en mank gehoudenquote:Op maandag 14 mei 2012 20:19 schreef teknomist het volgende:
[..]
De boel gaat een keer goed klappen. Je kunt je niet continu bijlenen of de belastingen te verhogen om gaten te dichten. Het is enkel uitstel van executie; de schuld en rente worden alleen maar hoger. En de burger stemt alleen maar meer op extremere partijen aan de flanken, waar geen land mee te bezeilen valt.
Nee, omdat we het relatief nog te goed hebben.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nederland gaat de straten op? echt niet, we zijn helemaal zwak en mank gehouden
Oja hoor. Het wordt smullen. Ik was altijd als de dood voor een saai 9 tot 5 bestaan en de dood achter de bloemen. Dat hoeft nu niet meer. Er gaan me toch spannende dingen gebeuren de komende tijd. Heerlijk.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:19 schreef teknomist het volgende:
[..]
De boel gaat een keer goed klappen. Je kunt je niet continu bijlenen of de belastingen te verhogen om gaten te dichten. Het is enkel uitstel van executie; de schuld en rente worden alleen maar hoger. En de burger stemt alleen maar meer op extremere partijen aan de flanken, waar geen land mee te bezeilen valt.
Ach, voor een economische ramp-toerist als ik is het wel vermakelijk.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:22 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
Oja hoor. Het wordt smullen. Ik was altijd als de dood voor een saai 9 tot 5 bestaan en de dood achter de bloemen. Dat hoeft nu niet meer. Er gaan me toch spannende dingen gebeuren de komende tijd. Heerlijk.
Ja hoor, het ov is prima, zolang je de regio Amsterdam/Schiphol maar mijdt, aangezien daar nog wel eens een seintje of wisseltje raar wil doen, en Utrecht, omdat daar wel eens een stop springt.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zelden problemen met het OV. Met de auto heb je met alle files en het zoeken naar (betaalde) parkeerplekken vaker vertraging.
Jij denkt dat ze dat niet aanpakken ?quote:Op maandag 14 mei 2012 20:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het OV kan je echter opvoeren als aftrekpost. Dat is dan wel weer een voordeeltje wat je bijv met de auto weer misloopt.
Nee omdat Nederlanders makke schapen zijn.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:22 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nee, omdat we het relatief nog te goed hebben.
En waarom zijn we mak?quote:Op maandag 14 mei 2012 20:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee omdat Nederlanders makke schapen zijn.
Het is volgens mij alleen aftrekbaar, als je baas het niet vergoed toch?quote:Op maandag 14 mei 2012 20:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het OV kan je echter opvoeren als aftrekpost. Dat is dan wel weer een voordeeltje wat je bijv met de auto weer misloopt.
Prima toch. Baas verhoogt je salaris. Jij trekt kosten af. Klaar.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:33 schreef teknomist het volgende:
[..]
Het is volgens mij alleen aftrekbaar, als je baas het niet vergoed toch?Dus als je zelf de kosten maakt en niet een kaartje of abo declareert.
Over mijn salaris betaal ik IB en voor hetzelfde geld kom ik zelfs in ene hogere box ...quote:Op maandag 14 mei 2012 20:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Prima toch. Baas verhoogt je salaris. Jij trekt kosten af. Klaar.
Gelijk minder regels. Want dat willen we allemaal zo graag.
Meer regeltjes en ambtenarij is dus beter?quote:Op maandag 14 mei 2012 20:40 schreef teknomist het volgende:
[..]
Over mijn salaris betaal ik IB en voor hetzelfde geld kom ik zelfs in ene hogere box ...
quote:Op maandag 14 mei 2012 20:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Meer regeltjes en ambtenarij is dus beter?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |