Ja. Door rijden NOG duurder te maken!quote:Op maandag 14 mei 2012 19:46 schreef Maraca het volgende:
Wat bizar dit. Dacht juist dat ze het OV wilden stimuleren?
Een NS jaarabbo kost inderdaad 3581 euro per jaar, maar een OV kaart kost 4190 euro per jaar.quote:Zo'n kaart kost 3581 euro per jaar, dat is iets minder dan 300 euro per maand. Als je daar belasting over moet betalen, kost je dat tussen de 98 en 155 euro per maand extra.
Vind ik meevallen.quote:Op maandag 14 mei 2012 19:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een NS jaarabbo kost inderdaad 3581 euro per jaar, maar een OV kaart kost 4190 euro per jaar.
Wat overigens per definitie belachelijk duur is, maar goed.
De huidige vrijstelling van 19 ct/km is anders wel royaler dan de belastingvrije OV-vergoeding. In euro's krijg je bij een kilometervergoeding toch een stukje meer. Het voordeel van de OV-vrijstelling is eigenlijk alleen dat je (optisch) een volledige reiskostenvergoeding kunt geven als je in de cao expliciet kiest voor het OV. Als je autokilometers wil vergoeden kan dat niet. Maar als het fiscale voordeel voor de OV-kaart vervalt is er geen enkele reden meer om voor iets anders dan een kilometervergoeding te kiezen, of voor een vrij besteedbaar reiskostenbudget. Ik verwacht wel dat de meeste cao's op dit punt dan ook opengebroken gaan worden. En de NS kan vrezen voor zijn klandizie, zeker als ze ook nog eens het in- en uitchecken voor abonnementhouders gaan verplichten per 2013.quote:Op maandag 14 mei 2012 19:29 schreef Tja..1986 het volgende:
Dat geldt toch ook voor de reiskostenvergoeding van automobilisten?
Het OV kan je echter opvoeren als aftrekpost. Dat is dan wel weer een voordeeltje wat je bijv met de auto weer misloopt.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:03 schreef Lurf het volgende:
[..]
De huidige vrijstelling van 19 ct/km is anders wel royaler dan de belastingvrije OV-vergoeding. In euro's krijg je bij een kilometervergoeding toch een stukje meer. Het voordeel van de OV-vrijstelling is eigenlijk alleen dat je (optisch) een volledige reiskostenvergoeding kunt geven als je in de cao expliciet kiest voor het OV. Als je autokilometers wil vergoeden kan dat niet. Maar als het fiscale voordeel voor de OV-kaart vervalt is er geen enkele reden meer om voor iets anders dan een kilometervergoeding te kiezen, of voor een vrij besteedbaar reiskostenbudget. Ik verwacht wel dat de meeste cao's op dit punt dan ook opengebroken gaan worden. En de NS kan vrezen voor zijn klandizie, zeker als ze ook nog eens het in- en uitchecken voor abonnementhouders gaan verplichten per 2013.
Zelden problemen met het OV. Met de auto heb je met alle files en het zoeken naar (betaalde) parkeerplekken vaker vertraging.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik niet. Zeker niet gezien de kwaliteit die wij daarvoor krijgen.
Fietsbelasting is next.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:13 schreef Life2.0 het volgende:
Ik fiets gewoon elke dag, met je koekblik in de file
De treinen zijn ontzettend smerig en in de spits zijn ze te kort. Verder zijn er te weinig directe verbindingen tussen de grote steden. Het is onzinnig dat een trein 1 uur en 10 minuten doet over een traject als Amsterdam - Rotterdam bijv.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zelden problemen met het OV. Met de auto heb je met alle files en het zoeken naar (betaalde) parkeerplekken vaker vertraging.
Fyra doet er ongeveer 3 kwartier over.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De treinen zijn ontzettend smerig en in de spits zijn ze te kort. Verder zijn er te weinig directe verbindingen tussen de grote steden. Het is onzinnig dat een trein 1 uur en 10 minuten doet over een traject als Amsterdam - Rotterdam bijv.
De vraag is nu hoelang de burger dit nog pikt. Hier in NL waarschijnlijk nog heel lang zolang om 6 uur het eten op tafel staat en we lekker HVN kunnen kijken.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:11 schreef teknomist het volgende:
KK overheid.Eerst zelf gaten in de begroting veroorzaken en vervolgens deze dichten door van de burger te roven.
En daar moet je weer extra voor dokken. Dat slaat helemaal nergens op. Zogenaamd hogesnelheid.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:15 schreef teknomist het volgende:
[..]
Fyra doet er ongeveer 3 kwartier over.
De boel gaat een keer goed klappen. Je kunt je niet continu bijlenen of de belastingen te verhogen om gaten te dichten. Het is enkel uitstel van executie; de schuld en rente worden alleen maar hoger. En de burger stemt alleen maar meer op extremere partijen aan de flanken, waar geen land mee te bezeilen valt.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:15 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
De vraag is nu hoelang de burger dit nog pikt. Hier in NL waarschijnlijk nog heel lang zolang om 6 uur het eten op tafel staat en we lekker HVN kunnen kijken.
nederland gaat de straten op? echt niet, we zijn helemaal zwak en mank gehoudenquote:Op maandag 14 mei 2012 20:19 schreef teknomist het volgende:
[..]
De boel gaat een keer goed klappen. Je kunt je niet continu bijlenen of de belastingen te verhogen om gaten te dichten. Het is enkel uitstel van executie; de schuld en rente worden alleen maar hoger. En de burger stemt alleen maar meer op extremere partijen aan de flanken, waar geen land mee te bezeilen valt.
Nee, omdat we het relatief nog te goed hebben.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nederland gaat de straten op? echt niet, we zijn helemaal zwak en mank gehouden
Oja hoor. Het wordt smullen. Ik was altijd als de dood voor een saai 9 tot 5 bestaan en de dood achter de bloemen. Dat hoeft nu niet meer. Er gaan me toch spannende dingen gebeuren de komende tijd. Heerlijk.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:19 schreef teknomist het volgende:
[..]
De boel gaat een keer goed klappen. Je kunt je niet continu bijlenen of de belastingen te verhogen om gaten te dichten. Het is enkel uitstel van executie; de schuld en rente worden alleen maar hoger. En de burger stemt alleen maar meer op extremere partijen aan de flanken, waar geen land mee te bezeilen valt.
Ach, voor een economische ramp-toerist als ik is het wel vermakelijk.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:22 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
Oja hoor. Het wordt smullen. Ik was altijd als de dood voor een saai 9 tot 5 bestaan en de dood achter de bloemen. Dat hoeft nu niet meer. Er gaan me toch spannende dingen gebeuren de komende tijd. Heerlijk.
Ja hoor, het ov is prima, zolang je de regio Amsterdam/Schiphol maar mijdt, aangezien daar nog wel eens een seintje of wisseltje raar wil doen, en Utrecht, omdat daar wel eens een stop springt.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zelden problemen met het OV. Met de auto heb je met alle files en het zoeken naar (betaalde) parkeerplekken vaker vertraging.
Jij denkt dat ze dat niet aanpakken ?quote:Op maandag 14 mei 2012 20:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het OV kan je echter opvoeren als aftrekpost. Dat is dan wel weer een voordeeltje wat je bijv met de auto weer misloopt.
Nee omdat Nederlanders makke schapen zijn.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:22 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nee, omdat we het relatief nog te goed hebben.
En waarom zijn we mak?quote:Op maandag 14 mei 2012 20:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee omdat Nederlanders makke schapen zijn.
Het is volgens mij alleen aftrekbaar, als je baas het niet vergoed toch?quote:Op maandag 14 mei 2012 20:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het OV kan je echter opvoeren als aftrekpost. Dat is dan wel weer een voordeeltje wat je bijv met de auto weer misloopt.
Prima toch. Baas verhoogt je salaris. Jij trekt kosten af. Klaar.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:33 schreef teknomist het volgende:
[..]
Het is volgens mij alleen aftrekbaar, als je baas het niet vergoed toch?Dus als je zelf de kosten maakt en niet een kaartje of abo declareert.
Over mijn salaris betaal ik IB en voor hetzelfde geld kom ik zelfs in ene hogere box ...quote:Op maandag 14 mei 2012 20:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Prima toch. Baas verhoogt je salaris. Jij trekt kosten af. Klaar.
Gelijk minder regels. Want dat willen we allemaal zo graag.
Meer regeltjes en ambtenarij is dus beter?quote:Op maandag 14 mei 2012 20:40 schreef teknomist het volgende:
[..]
Over mijn salaris betaal ik IB en voor hetzelfde geld kom ik zelfs in ene hogere box ...
quote:Op maandag 14 mei 2012 20:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Meer regeltjes en ambtenarij is dus beter?
quote:
250 euro p/m. Jeetje wat een geldquote:Op maandag 14 mei 2012 20:47 schreef speknek het volgende:
Ik heb een ov jaarkaart, want woon 80km van m'n werk vandaan, vanaf het volgende jaar gaat mijn werk ook nog eens maar de helft vergoeden van wat ze nu doen, dus ik ga er 250 euro per maand op achteruit. Verdien ik straks als docent aan de universiteit gewoon bijna minder dan toen ik nog promovendus was..
Werken is voor de rijken!quote:Op maandag 14 mei 2012 21:00 schreef Janneke141 het volgende:
Je kunt het ook omdraaien: je hebt de afgelopen jaren behoorlijk kunnen profiteren van een stukje belastingvrij inkomen, en dit voordeel wordt nu afgeschaft. Het is wat mij betreft helemaal niet zo vanzelfsprekend dat een reiskostenvergoeding belastingvrij zou moeten zijn.
Je kunt je wel afvragen of het op dit moment verstandig is om de koopkracht op zoveel manieren tegelijk geweld aan te doen. Geldt ook voor de km.vergoeding.
zie sig.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:03 schreef Athlon64x het volgende:
het wordt tijd een stel extremisten aanslagen gaan plegen op deze hypocriete overheid
Ik zat meer te denken aan een massale belastingstaking. Bedrijven die en masse zwart uitbetalen, winkeliers die geen meer bonnetjes uitschrijven, overige inkomsten achterhouden et cetera. Belasting is diefstal, dus een dergelijke actie is nog moreel gerechtvaardigd ook.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:03 schreef Athlon64x het volgende:
het wordt tijd een stel extremisten aanslagen gaan plegen op deze hypocriete overheid
Het is ook aftrekbaar als je het gedeeltelijk vergoed krijgt. Niet als je het geheel vergoed krijgt inderdaad.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:33 schreef teknomist het volgende:
[..]
Het is volgens mij alleen aftrekbaar, als je baas het niet vergoed toch?Dus als je zelf de kosten maakt en niet een kaartje of abo declareert.
Ik krijg mijn OV (NS-maandkaart) volledig vergoed, maar het gaat niet via de salarisadministratie - ik declareer het gewoon via de crediteurenadministratie, dus het staat ook niet op mijn loonstrookje i.t.t. bijvoorbeeld een vaste reiskostenvergoeding of bijtelling van een lease-auto. Ik ben benieuwd hoe de fiscus dat extra wil gaan belasten.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is ook aftrekbaar als je het gedeeltelijk vergoed krijgt. Niet als je het geheel vergoed krijgt inderdaad.
Klopt. Zoals een echte Nederlander maar alles pikken en over je heen laten komen.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:17 schreef Mutant01 het volgende:
Maar goed, laten we wel wezen. Iedereen zit hier te klagen op het forum, maar niemand zal ook daadwerkelijk luidkeels gaan demonstreren.
Daar word je kennelijk wel met rust gelaten 'Bijstandsfraudeurs onvoldoende aangepakt'quote:Op maandag 14 mei 2012 21:13 schreef MaGNeT het volgende:
Je kan nog beter werkloos thuis gaan zitten, zo langzamerhand...
Als je in de bijstand elke gemeentelijk potje aanboort dat er bestaat, kun je behoorlijk ruim leven.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:22 schreef quo_ het volgende:
[..]
Daar word je kennelijk wel met rust gelaten 'Bijstandsfraudeurs onvoldoende aangepakt'
Maar het betaalt wel slecht, dus of dat zo'n goed alternatief is.....
Alsof maatregelen als een BTW-verhoging en verhoging van eigen risico over een paar jaar weer teruggedraaid worden. Het is een bekend patroon: het falen van de overheid wordt "opgelost" door nog meer overheid.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:19 schreef Ringo het volgende:
Wen er maar aan; met een beetje geluk is het over een paar jaar weer over.
Onzin kunduz is een bezuiniging akkoord. Net zoals de overheid al sinds ik geboren ben ieder jaar bezuinigd.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:25 schreef teknomist het volgende:
[..]
Alsof maatregelen als een BTW-verhoging en verhoging van eigen risico over een paar jaar weer teruggedraaid worden. Het is een bekend patroon: het falen van de overheid wordt "opgelost" door nog meer overheid.
Bezuinigingsakkoord?quote:Op maandag 14 mei 2012 21:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Onzin kunduz is een bezuiniging akkoord. Net zoals de overheid al sinds ik geboren ben ieder jaar bezuinigd.
Sarcasme. Dacht dat die tweede zin het duidelijk zou maken.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:32 schreef teknomist het volgende:
[..]
Bezuinigingsakkoord?Dit akkoord is op een paar uitzonderingen na 1 en al lastenverzwaring. Er is in Nederland sinds de WOII bijna nooit een financieringsoverschot geweest, hoe kun je dan beweren dat de overheid bezuinigt?
Duhh mensen eten te veel vlees en dat is slecht dus betaal ik meer belasting. Als niemand meer vlees eet gaat de belasting omlaag!!!quote:Op maandag 14 mei 2012 21:41 schreef PKRChamp het volgende:
Nog steeds voorstanders hier voor Europese integratie en meebetalen aan falende zuid-Europeanen?
Zoja mond houden en gewoon een biefstukje minder in de week. En als het zo doorgaat verplicht vegetariër worden over 2 jaar. Dan is het voor iedereen weer stampot zonder worst en zonder spek.
![]()
Omhoog, vlees kost meer om te maken, minder productie is minder belasting en minder banen..quote:Op maandag 14 mei 2012 21:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Duhh mensen eten te veel vlees en dat is slecht dus betaal ik meer belasting. Als niemand meer vlees eet gaat de belasting omlaag!!!
Geen gyros meer dan?quote:Op maandag 14 mei 2012 21:41 schreef PKRChamp het volgende:
Nog steeds voorstanders hier voor Europese integratie en meebetalen aan falende zuid-Europeanen?
Zoja mond houden en gewoon een biefstukje minder in de week. En als het zo doorgaat verplicht vegetariër worden over 2 jaar. Dan is het voor iedereen weer stampot zonder worst en zonder spek.
![]()
Gebruik dan ook smilies.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Sarcasme. Dacht dat die tweede zin het duidelijk zou maken.
Vlees is het meest gesubsidieerde product te koop denk ik.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:50 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Omhoog, vlees kost meer om te maken, minder productie is minder belasting en minder banen..
QFT.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:19 schreef Ringo het volgende:
Maar goed, laten we eerlijk zijn. Wie de afgelopen jaren gewoon een baan had, heeft nog geen snipper van die hele godverdomse crisis gemerkt. Voor zo iemand is het vooral een krantenkoppendrama geweest. Nu gaat ook de veilige klasse de koude voelen. Zo is het nu eenmaal, en niet anders. Wen er maar aan; met een beetje geluk is het over een paar jaar weer over.
Over de duim is het simpel te berekenen: Kunduz bezuinigt 12 miljard. Dat is grofweg 700 euro per inwoner. Een gezin met 4 personen en een modaal inkomen gaat er dan 8% op achteruit. Dat is grofweg de loonstijging van de laatste 5 jaar, als je nog niet op de nullijn zat. Dat zie ik niet gebeuren.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:37 schreef MaGNeT het volgende:
Snelle berekening van alle maatregelen:
Ik ga er volgend jaar minimaal zo'n 90 Euro op achteruit, ofwel zo'n 6%.
En dat is alleen maar van de maatregelen die bekend zijn.
Als jij het zegt.. op welk eten zit meer subsidies dan?quote:Op maandag 14 mei 2012 22:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vlees is het meest gesubsidieerde product te koop denk ik.
Overdrijven is ook een vak.quote:Op maandag 14 mei 2012 19:47 schreef Ulx het volgende:
Gewoon afschaffen en salaris omhoog gooien. Al die vergoedingsregeltjes zijn bullshit. Je kunt niet eens fatsoenlijk de salarisaanbiedingen van potentiele werkgevers vergelijken door al die debiele extras.
.
overdrijven is ook een vak. ik verdien iets boven modaal en hou per maand genoeg over. gewoon kwestie van keuzes maken en het geluk hebben weinig te geven om consumerenquote:Op maandag 14 mei 2012 22:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
En zo naderen we het punt, waarop iemand met een modaal salaris maandelijks geen cent meer over houdt, met rasse schreden. Wat zou ik die homofiele hamburgerconnaisseur met zijn "we krijgen dat geld gegarandeerd en tot op de laatste cent terug" graag over de kling willen jagen, net als de rest van die zelfverrijkende ratten in Den Haag...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |