quote:Op zondag 13 mei 2012 20:29 schreef rosepetals het volgende:
Het is altijd ordinair en onaantrekkelijk.
Viel mij ook al op.quote:Op zondag 13 mei 2012 20:31 schreef Apuleius het volgende:
Open jij niet ietwat teveel topics die nergens over gaan, Weka?
Mijn topics worden altijd geapprecieerd, vandaar. Ik heb Klaagbaak pas net ontdekt, dus mijn hele kutleven moet ik hier nog kwijt.quote:Op zondag 13 mei 2012 20:31 schreef Apuleius het volgende:
Open jij niet ietwat teveel topics die nergens over gaan, Weka?
We wachten met spanning af.quote:Op zondag 13 mei 2012 20:32 schreef Weka het volgende:
[..]
Mijn topics worden altijd geapprecieerd, vandaar. Ik heb Klaagbaak pas net ontdekt, dus mijn hele kutleven moet ik hier nog kwijt.
Voortaan iets meer moeite in het verhaal stoppen.quote:Op zondag 13 mei 2012 20:32 schreef Weka het volgende:
[..]
Mijn topics worden altijd geapprecieerd, vandaar. Ik heb Klaagbaak pas net ontdekt, dus mijn hele kutleven moet ik hier nog kwijt.
Geil. Maar bedoel je echt alleen schelden of ook als stopwoord? Zo van, die auto daar is echt kankerdik.quote:Op zondag 13 mei 2012 20:32 schreef Weka het volgende:
[..]
Die tip neem ik mee in mijn FOK!bagagequote:Op zondag 13 mei 2012 20:34 schreef sthomass het volgende:
[..]
Voortaan iets meer moeite in het verhaal stoppen.
Beide mogelijkheden.quote:Op zondag 13 mei 2012 20:34 schreef Leia_Organa het volgende:
[..]
Geil. Maar bedoel je echt alleen schelden of ook als stopwoord? Zo van, die auto daar is echt kankerdik.
Arme jij. Waarschijnlijk is het de oplossing voor al je problemen. Dan heb je niet eens meer door dat er dikke tokkies bestaan die met bepaalde woorden schelden.quote:Op zondag 13 mei 2012 20:36 schreef Weka het volgende:
[..]
Ik heb nooit seks dus daar weet ik niks op te zeggen.
En als iemand er mee scheldt dan wat? Het klinkt niet lekker in het gehoor als het constant om je hoofd wordt geslingerd maar meer ook niet.. Wel terechte klachtquote:Op zondag 13 mei 2012 20:34 schreef AppelCake het volgende:
Ik heb problemen met iedereen die met kanker scheld, al mijn opa's en oma's zijn eraan overleden... en ik ga er waarschijnlijk ook aan dood...
Griepjoch. Koortsmannetje. Pokkenventje. Boflijer.quote:Op zondag 13 mei 2012 20:42 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik vind het gebruik van dit woord als scheldwoord altijd verwerpelijk, maar dat geldt ook het gebruik van andere ziekten als scheldwoord.
quote:Op zondag 13 mei 2012 20:29 schreef HSG het volgende:
Met "kanker" schelden.
Echt iets voor paupers en kanslozen.
TROLLETJE TOCH!quote:Op zondag 13 mei 2012 20:43 schreef Weka het volgende:
[..]
Griepjoch. Koortsmannetje. Pokkenventje. Boflijer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doei!
quote:Op zondag 13 mei 2012 21:03 schreef Meloewa het volgende:
Ja hard he,
maar dat hoort niemand te doen ook mannen niet.Oke Meloewa!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En als je nou je je kleine teen stoot en de pijn schiet door je lichaam?quote:Op maandag 14 mei 2012 16:02 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb het mezelf afgeleerd want het vloog er steeds vaker uit.
Nu zeg ik gewoon weer netjes kut, klote, godverdomme etc.
Iemand, snel, geef hem een dagboek!!quote:Op zondag 13 mei 2012 20:32 schreef Weka het volgende:
[..]
Kanker... zo'n klein woordje....quote:Op maandag 14 mei 2012 16:44 schreef blue-eye het volgende:
wat maakt het verschil of je als vrouw of man met kanker scheld?
moeten wij vrouwen intelligenter zijn ofzo omdat borstkanker zo erg in de media is.
het doet uit beide monden net zon pijn. Misschien valt het je op dat vrouwen om de meeste kleine dingen al kanker roepen, terwijl mannen tering zeggen. (in mijn omgeving opvallend).
Dat dus inderdaad.quote:Op zondag 13 mei 2012 20:28 schreef Knaller het volgende:
Wel ordinair en aso, maar dat geldt ook voor mannen.
Vrouwen van stand schelden niet zozeer.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:52 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Waar schelden vrouwen van stand dan mee? "Jij plebse troglodiet"?
Dus schelden is sowieso voor ordinaire mensen?quote:Op maandag 14 mei 2012 16:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Vrouwen van stand schelden niet zozeer.
Persoonlijk ben ik meer van de "Fuck" en "Shit", maar ik scheld niet veel moet ik zeggen.
Als superlatief bedoel je?quote:Op maandag 14 mei 2012 16:52 schreef Fascination het volgende:
Ik hou wel van vrouwen die af toe kanker bezigen als krachtterm.
Dat is wel heel stijlvol inderdaad.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Vrouwen van stand schelden niet zozeer.
Persoonlijk ben ik meer van de "Fuck" en "Shit", maar ik scheld niet veel moet ik zeggen.
Nee, ik scheld ook wel eens maar ik ben niet ordinair.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:54 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dus schelden is sowieso voor ordinaire mensen?
Nee, maar ik heb ook nooit beweerd stijlvol te zijn.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:54 schreef Fascination het volgende:
[..]
Dat is wel heel stijlvol inderdaad.!
quote:Op maandag 14 mei 2012 16:56 schreef Chai het volgende:
Als ik teveel gedronken heb floept het er weleens uit, want dan komt mijn ware aard, een ordinaire slet, boven.
Nee echt waar, maar mensen verwachten dat niet van mij, dus dan is het altijd 'Huh wat zei je nou dan Chai :S?'quote:
Gek wel, mensen die volwassener worden.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:58 schreef Skillstorm het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat nog geen 2 jaar geleden iedereen met kanker aan het schelden was op deze website en elkaar vertelden dat ze gewoon niet zo butthurt moeten zijn en nu is iedereen opeens braaf.
quote:Op zondag 13 mei 2012 20:29 schreef HSG het volgende:
Met "kanker" schelden.
Echt iets voor paupers en kanslozen.
Dus omdat een bepaalde groep iets gebruikt wordt het ordinair? Dat is vreemd.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, ik scheld ook wel eens maar ik ben niet ordinair.
Maar "kanker" is een scheldwoord wat voornamelijk tokkies en marokkanen gebruiken.
Nee, andere users eigenlijk.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:59 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Gek wel, mensen die volwassener worden.
Haha, Chai heeft een piemelquote:Op maandag 14 mei 2012 16:56 schreef Chai het volgende:
Als ik teveel gedronken heb floept het er weleens uit, want dan komt mijn ware aard, een ordinaire slet, boven.
Haha, bij mij ook, ja.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:59 schreef Chai het volgende:
[..]
Nee echt waar, maar mensen verwachten dat niet van mij, dus dan is het altijd 'Huh wat zei je nou dan Chai :S?'
Mja, waar leg je de grens dan? Grenzen moeten er zijn om chaos te verhinderen.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:02 schreef HostiMeister het volgende:
Mensen die zich druk maken over de scheldwoordkeuze van anderen.
Nou vind vooral het tijdstip van schelden erg belangrijk. Tokkies kankeren altijd overal op, alles ligt aan een ander nooit aan hunzelf. Zo kun je de hele dag wel loepen te vloeken en te tieren en dan vind ik het tokkie.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:03 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Mja, waar leg je de grens dan? Grenzen moeten er zijn om chaos te verhinderen.
Precies.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:04 schreef Chai het volgende:
[..]
Nou vind vooral het tijdstip van schelden erg belangrijk. Tokkies kankeren altijd overal op, alles ligt aan een ander nooit aan hunzelf. Zo kun je de hele dag wel loepen te vloeken en te tieren en dan vind ik het tokkie.
Dus schelden mag voor jou, maar dan moet het gepast zijn bij het moment?quote:Op maandag 14 mei 2012 17:04 schreef Chai het volgende:
[..]
Nou vind vooral het tijdstip van schelden erg belangrijk. Tokkies kankeren altijd overal op, alles ligt aan een ander nooit aan hunzelf. Zo kun je de hele dag wel loepen te vloeken en te tieren en dan vind ik het tokkie.
Ja. Bij jou niet dan?quote:Op maandag 14 mei 2012 17:07 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dus schelden mag voor jou, maar dan moet het gepast zijn bij het moment?
Dat heb ik dus met mensen die schelden met 'chips' of 'kipnugget'.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:10 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Mensen die met kanker schelden vind ik gewoon onaantrekkelijk.
Wat ik vind is volgens mij niet zo relevant, dat verhindert mensen toch niet met hun doen en laten. Ik scheld zelf nooit, heb vroeger wel veel "kanker" gebruikt als overtreffende trap, maar daar ben ik al van afgestapt, de mensen waarmee ik normaliter converseer appreciëren dat gewoon niet. Ik vind het echter niet echt een probleem als mensen "kanker" gebruiken, maar als ze het vaak zeggen, dan irriteert het. Maar dat geldt voor elk scheldwoord.quote:
Welke grens? Vloeken doe je als jij vindt dat er iets is om over te vloeken, in welke hoedanigheid moet je lekker zelf weten.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:03 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Mja, waar leg je de grens dan? Grenzen moeten er zijn om chaos te verhinderen.
Grens van fatsoensnorm en wijze van converseren. Je hebt mensen die dingen doen zonder een feitelijk einddoel, je hebt echt mensen die zomaar vloeken, omdat het voor hen een tweede natuur is geworden.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:16 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Welke grens? Vloeken doe je als jij vindt dat er iets is om over te vloeken, in welke hoedanigheid moet je lekker zelf weten.
kieskeurige frikandel dat je der rondlooptquote:Op maandag 14 mei 2012 17:11 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat heb ik dus met mensen die schelden met 'chips' of 'kipnugget'.
dat vindt ik het grootste probleem. Als sommige vrienden van je schelden met kanker weet je dat het hetzelfde is als kl*te. Het stoort je niet meer tot je met ze buiten bent, en je mensen ziet kijken.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:58 schreef sinepedraap het volgende:
Ik heb een paar vrienden (non-fictie) en dat zijn op zich best goede kerels alleen ik erger me er alleen aan als ze kanker gebruiken op straat. Je bent gewoon leuk aan het praten en aan het lopen en verhalen vertellen aan elkaar je kent dat wel en dan worden ze enthousiast en gaat overal kanker voor. Best kut als je dan als sociaal mens op de blikken let die je toegeworpen krijgt als ze nog al luidruchtig zijn. Echter is dit niet genoeg reden om ze irl te ontvrienden maar het is best vervelend.
Mijn collega 'scheldt' met behulp van de woorden 'dikke kip' en 'dikke chips'!quote:Op maandag 14 mei 2012 17:11 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat heb ik dus met mensen die schelden met 'chips' of 'kipnugget'.
Ik vind dit zeer herkenbaar, zo'n stelletje lui heb ik ook bij elkaar.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:58 schreef sinepedraap het volgende:
Ik heb een paar vrienden (non-fictie) en dat zijn op zich best goede kerels alleen ik erger me er alleen aan als ze kanker gebruiken op straat. Je bent gewoon leuk aan het praten en aan het lopen en verhalen vertellen aan elkaar je kent dat wel en dan worden ze enthousiast en gaat overal kanker voor. Best kut als je dan als sociaal mens op de blikken let die je toegeworpen krijgt als ze nog al luidruchtig zijn. Echter is dit niet genoeg reden om ze irl te ontvrienden maar het is best vervelend.
Haha, de woorden 'gladjakker' en 'addergebroed' gebruik ik ook nog weleens!quote:
Iedereen met een vagina is een vrouw, koekwaus!quote:Op zondag 13 mei 2012 20:27 schreef Weka het volgende:
Bah! Van die niet-vrouwen met een vagina die dat woord in de mond nemen.
Goed opgemerkt, maar omdat ik het woord niet-vrouwen gebruikte wilde ik misverstanden voorkomen.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:56 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Iedereen met een vagina is een vrouw, koekwaus!
Daar bestaat gelukkig een woord voor.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:58 schreef Weka het volgende:
[..]
Goed opgemerkt, maar omdat ik het woord niet-vrouwen gebruikte wilde ik misverstanden voorkomen.
quote:Op maandag 14 mei 2012 16:56 schreef Chai het volgende:
Ik scheld juist als iets mislukt of ik me ergens tegenaan stoot. Hoeft niet perse om anderen te gaan.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:14 schreef probeer het volgende:
[..]
schelden is toch bedoeld om iemand te kwetsen? noudan..
schavuit, vlegel, rapalje, schorriemorrie!quote:Op maandag 14 mei 2012 17:46 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Haha, de woorden 'gladjakker' en 'addergebroed' gebruik ik ook nog weleens!
ja ok, dat is inderdaad een onderscheid. maar dan zou ik dat eerder vloeken noemen, of gebruik van een krachtterm.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:15 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Ik scheld juist als iets mislukt of ik me ergens tegenaan stoot. Hoeft niet perse om anderen te gaan.
Vloeken dan, idd. Als scheldwoord komt het nauwelijks mijn strot uit, behalve als iemand wel heel lelijk of irri is op tv.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:18 schreef probeer het volgende:
[..]
ja ok, dat is inderdaad een onderscheid. maar dan zou ik dat eerder vloeken noemen, of gebruik van een krachtterm.
schelden is dan (vind ik) meer gericht naar een ander persoon, ipv in algemeen.
vind het als vloek al abject, maar als je iemand echt serieus met volle verstand de ziekte toewenst, wetende wat het met iemand kan doen, ben je imo echt een onmens.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:19 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Vloeken dan, idd. Als scheldwoord komt het nauwelijks mijn strot uit, behalve als iemand wel heel lelijk of irri is op tv.
Nee, ik vind het ordinair,net als dat ik gouden naamkettingen, uggs en extreem zware make-up ordinair vind, dat is gewoon mijn mening.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:00 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dus omdat een bepaalde groep iets gebruikt wordt het ordinair? Dat is vreemd.
Ik wens niemand kanker toe, maar ik vind bijv. Nico Dijkshoorn kankerirritant.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:31 schreef Chocolatebear het volgende:
Al die mensen die het verschil tussen toewensen en profileren niet kennen.
Net zoals dit een waar kankertopic is.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:32 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Ik wens niemand kanker toe, maar ik vind bijv. Nico Dijkshoorn kankerirritant.
Een vrouw als alle anderen dus.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:56 schreef Chai het volgende:
quote:Op maandag 14 mei 2012 19:46 schreef evarulesz het volgende:
Tering is een veel ergere ziekte dan kanker. Tering zou erger moeten zijn.
Ja, want iedereen kent wel iemand die aan de tering is overleden.quote:Op maandag 14 mei 2012 19:46 schreef evarulesz het volgende:
Tering is een veel ergere ziekte dan kanker. Tering zou erger moeten zijn.
die 'K' en die 'NK' doet et emquote:Op maandag 14 mei 2012 22:22 schreef Fruitsalade het volgende:
Weinig woorden waarin je meer frustratie in kwijt kan dan het woord kanker. Puur als krachtterm.
Iedere flapdrol hier noemt alles tokkie. Maar dit forum wordt dan ook bevolkt door de elitequote:Op dinsdag 15 mei 2012 07:18 schreef Black-beauty-babe het volgende:
Als vrouwen met het k..... woord schelden tokkies zijn dan zijn mannen die het k...... woord gebruiken net zo goed tokkies
De geletterde elite wel te verstaan; vergeet dat niet.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 07:29 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Iedere flapdrol hier noemt alles tokkie. Maar dit forum wordt dan ook bevolkt door de elite
Ik heb dat, en een verscheidenheid aan superlatieven voor het gemak en de overzichtelijkheid maar even weggelatenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 07:35 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
De geletterde elite wel te verstaan; vergeet dat niet.
Maar als je een heel lief en sierlijk meisje hebt dan zijn die scherpe randjes juist schattigquote:Op dinsdag 15 mei 2012 07:44 schreef rosepetals het volgende:
Vrouwen horen sierlijker te zijn, daarom denk ik dat ik het wel erger vind.
Maar dan prefereer ik wel andere scheldwoorden. Vind kanker nooit echt mooi klinkenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 07:59 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Maar als je een heel lief en sierlijk meisje hebt dan zijn die scherpe randjes juist schattig
Met een limburgs accent vond ik het alleszins doenbaar.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:02 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Maar dan prefereer ik wel andere scheldwoorden. Vind kanker nooit echt mooi klinken
Ik geloof dat ik dit erger vind.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 07:18 schreef Black-beauty-babe het volgende:
Als vrouwen met het k..... woord schelden tokkies zijn dan zijn mannen die het k...... woord gebruiken net zo goed tokkies
Idd. Waarom onderscheid?quote:Op zondag 13 mei 2012 20:29 schreef rosepetals het volgende:
Zelfcensuur.. Kankerquote:Op dinsdag 15 mei 2012 07:18 schreef Black-beauty-babe het volgende:
Vrouwen horen ofwel gelijkheid aan te hangen, ofwel op te rotten naar de keuken en hun stemrecht in te leveren. Er is geen middenweg in dezen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 07:44 schreef rosepetals het volgende:
Vrouwen horen sierlijker te zijn, daarom denk ik dat ik het wel erger vind.
Niet het verschil weten tussen gelijkheid en gelijkwaardigquote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:37 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Zelfcensuur.. Kanker
[..]
Vrouwen horen ofwel gelijkheid aan te hangen, ofwel op te rotten naar de keuken en hun stemrecht in te leveren. Er is geen middenweg in dezen.
Je wenst het niemand toe maar je profileert je graag je door gebruik van het woord kanker.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:31 schreef Chocolatebear het volgende:
Al die mensen die het verschil tussen toewensen en profileren niet kennen.
quote:Op zondag 13 mei 2012 20:28 schreef Knaller het volgende:
Wel ordinair en aso, maar dat geldt ook voor mannen.
Gelijkheid in de zin van het gelijkheidsbeginsel, in de grondwettelijke zin. Gelijkheid van rechten dus.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:40 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Niet het verschil weten tussen gelijkheid en gelijkwaardig
Zoek eens de definities van profileren op en probeer het dan weer.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:14 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Je wenst het niemand toe maar je profileert je graag je door gebruik van het woord kanker.
Weet jij het verschil wel?
Hoe noem jij die wezens - met zo'n rosbief tussen de benen - die aandacht het allermooist vinden en altijd klagen over hoe dik ze wel niet zijn dan?quote:
Ik vind mannen en vrouwen even veel waard, maar als een vrouw zulke woorden gebruikt vind ik dat erger ja, omdat ze juist zo mooi zijn, het is gewoon anders. Net als ik een man die met zijn benen over elkaar zit nou weer niet erg mannelijk vind ogen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:55 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Gelijkheid in de zin van het gelijkheidsbeginsel, in de grondwettelijke zin. Gelijkheid van rechten dus.
Overigens doet dat niets af aan het feit dat jouw "vrouwen horen.." per definitie haaks staat op gelijkwaardigheid, net als het feit dat je hetzelfde gedrag voor mannen en vrouwen anders waardeert.
Toch leuk geprobeerd hoor.
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:26 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Ik vind mannen en vrouwen even veel waard, maar als een vrouw zulke woorden gebruikt vind ik dat erger ja, omdat ze juist zo mooi zijn, het is gewoon anders. Net als ik een man die met zijn benen over elkaar zit nou weer niet erg mannelijk vind ogen.
Ik doelde meer op de aanhalingstekens. Alsof je geen vrouw meer bent als je kanker zegtquote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:26 schreef Weka het volgende:
[..]
Hoe noem jij die wezens - met zo'n rosbief tussen de benen - die aandacht het allermooist vinden en altijd klagen over hoe dik ze wel niet zijn dan?
En arrogantie siert ook nietquote:
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:26 schreef rosepetals het volgende:
[..]
maar als een vrouw zulke woorden gebruikt vind ik dat erger ja, omdat ze juist zo mooi zijn
Vrouwen op een voetstuk plaatsen is nog kanslozer.quote:
Hahaha ja van zulke types vind ik het nog steeds ordinair maar ik ben wel minder geschoktquote:
Inderdaad die bitches moeten gewoon hun plek kennen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:40 schreef Chocolatebear het volgende:
[..]
Vrouwen op een voetstuk plaatsen is nog kanslozer.
Goddamn I love bitches, especially when all they do is suck dick and wash dishes.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:42 schreef Piye het volgende:
[..]
Inderdaad die bitches moeten gewoon hun plek kennen.
Eh.. Als ik me zeer heb gedaan kan ik wel kut of shit roepen, maar meestal ben ik meer van de geluidenquote:
Poëzie.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:42 schreef Chocolatebear het volgende:
[..]
Goddamn I love bitches, especially when all they do is suck dick and wash dishes.
Geluiden?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:44 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Eh.. Als ik me zeer heb gedaan kan ik wel kut of shit roepen, maar meestal ben ik meer van de geluiden![]()
En ook dat vind ik niet charmant aan mezelf hoor
Haha zoiets ik bedoel gewoon dingen roepen als auquote:
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:47 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Haha zoiets ik bedoel gewoon dingen roepen als auEn als ik dan mijn kleine teen stoot roep ik vaker dingen als ''waarom moet alles altijd mij overkomen'' ect
![]()
Maar ik werk ook met kinderen dus dan moet ik helemaal opletten met wat ik zeg.
Zit je daar erg mee ja?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:50 schreef SonicVolcano het volgende:
Mensen die kanker als krachtterm gebruiken
Zwaar levenquote:
Ik zelf krijg het woord zelf amper uit mijn mond ja. Althans als krachtterm, niet als het om de ziekte gaat. Vind het gewoon ongemakkelijk. Gebruik liever 'kut' of 'rot'.quote:
Hoezo dat nou weer? Met ziektes schelden is gewoon ons ding in Nederland, waarom dan 1 ziekte bombarderen tot een woord zo lelijk dat je kansloos bent als je ermee vloekt?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:02 schreef AdoraBelle het volgende:
Oja dat is ook gewoon een lelijk woord.
Mensen die dat zeggen zijn gewoon kansloos.
Met welke ziektes schelden we nog meer dan??quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:05 schreef Piye het volgende:
[..]
Hoezo dat nou weer? Met ziektes schelden is gewoon ons ding in Nederland, waarom dan 1 ziekte bombarderen tot een woord zo lelijk dat je kansloos bent als je ermee vloekt?
Tering.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:08 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Met welke ziektes schelden we nog meer dan??
Tyfus.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:08 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Maar als je er af en toe in woede mee scheld vind ik dat ook heel anders als het gebruiken als stopwoord. Dat laatst vind ik wel echt vervelend.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:05 schreef Piye het volgende:
[..]
Hoezo dat nou weer? Met ziektes schelden is gewoon ons ding in Nederland, waarom dan 1 ziekte bombarderen tot een woord zo lelijk dat je kansloos bent als je ermee vloekt?
Tubercolose (tering), pest, cholera (k(o)lere) en bij uitzondering zelfs met de griep.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:08 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Nou dat vind ik anders ook lelijke woorden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:09 schreef Piye het volgende:
[..]
Tubercolose (tering), pest, cholera (k(o)lere) en bij uitzondering zelfs met de griep.
Harnas maar weer eens uit de kast gerukt, moraalridder?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:10 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Nou dat vind ik anders ook lelijke woorden.
Nou in informele kringen moet je gewoon kunnen schelden vind ik, ook als stopwoord.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:09 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Maar als je er af en toe in woede mee scheld vind ik dat ook heel anders als het gebruiken als stopwoord. Dat laatst vind ik wel echt vervelend.
En toch is het ons ding om met ziektes te schelden. In het Engels schelden ze dan weer met seksueel getinte zaken en in het Jamaicaanse Patois schelden ze met ongesteldheid.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:10 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Neeeeeeeee, ik ben geen moraalridderquote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:11 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Harnas maar weer eens uit de kast gerukt, moraalridder?
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:11 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Harnas maar weer eens uit de kast gerukt, moraalridder?
Dit dus; het is inderdaad typisch Nederlands om met ziektes te schelden. In het Engels zal je nooit iemand de ander voor cancer... horen uitmaken of andere ziektes. Dat is echt iets typisch Nederlands, wij vullen het wel aan met scheldwoorden uit andere talen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:12 schreef Piye het volgende:
En toch is het ons ding om met ziektes te schelden. In het Engels schelden ze dan weer met seksueel getinte zaken en in het Jamaicaanse Patois schelden ze met ongesteldheid.Ik zie het probleem niet.
Nou ja, ik vind het niet zo'n ramp. In het openbaar zal ik nooit doen maar als ik gewoon thuis ben of met vrienden wil ik nog weleens 'kanker' gebruiken als superlatief.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:13 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Neeeeeeeee, ik ben geen moraalridder.
Ik gebruik alleen kut of godver, geen kanker of iets in die geest.
Maar we zijn niet bang voor wat lelijke woorden of daden toch? We nemen er gewoon verantwoording voor enzo!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:10 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
kankerdownpatient.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:22 schreef dustbrain het volgende:
Of noem de ziekte anders. Net zoals bij het woord mongool.(Al moet Nederland weer eens tegen de draad ingaan door downkinderen alsnog mongolen te noemen.
Dan krijg je zoiets als:quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:22 schreef dustbrain het volgende:
Of noem de ziekte anders. Net zoals bij het woord mongool.(Al moet Nederland weer eens tegen de draad ingaan door downkinderen alsnog mongolen te noemen.
Doe maar niet.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:24 schreef Okian het volgende:
[..]
Dan krijg je zoiets als:
Wat een neoplasma malignum zooi
Mijn vriendin moet altijd in de keuken staan. De deur opslot en ze roept maar wanneer ze wat eten wil, dat gooi ik door het deurklepje.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:42 schreef Piye het volgende:
[..]
Inderdaad die bitches moeten gewoon hun plek kennen.
Een keukendeur met een deurklepje?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:27 schreef Zenato het volgende:
[..]
Mijn vriendin moet altijd in de keuken staan. De deur opslot en ze roept maar wanneer ze wat eten wil, dat gooi ik door het deurklepje.
lolquote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:55 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Een keukendeur met een deurklepje?
Ik geloof er niks van. Je zal zelf wel op het balkon staan en je vreten door het kattenluikje krijgen.
Zij staat in de keuken, maar moet jou roepen voor eten? Is dat niet verkeerd om?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:27 schreef Zenato het volgende:
[..]
Mijn vriendin moet altijd in de keuken staan. De deur opslot en ze roept maar wanneer ze wat eten wil, dat gooi ik door het deurklepje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |