Precies.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:04 schreef Chai het volgende:
[..]
Nou vind vooral het tijdstip van schelden erg belangrijk. Tokkies kankeren altijd overal op, alles ligt aan een ander nooit aan hunzelf. Zo kun je de hele dag wel loepen te vloeken en te tieren en dan vind ik het tokkie.
Dus schelden mag voor jou, maar dan moet het gepast zijn bij het moment?quote:Op maandag 14 mei 2012 17:04 schreef Chai het volgende:
[..]
Nou vind vooral het tijdstip van schelden erg belangrijk. Tokkies kankeren altijd overal op, alles ligt aan een ander nooit aan hunzelf. Zo kun je de hele dag wel loepen te vloeken en te tieren en dan vind ik het tokkie.
Ja. Bij jou niet dan?quote:Op maandag 14 mei 2012 17:07 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dus schelden mag voor jou, maar dan moet het gepast zijn bij het moment?
Dat heb ik dus met mensen die schelden met 'chips' of 'kipnugget'.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:10 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Mensen die met kanker schelden vind ik gewoon onaantrekkelijk.
Wat ik vind is volgens mij niet zo relevant, dat verhindert mensen toch niet met hun doen en laten. Ik scheld zelf nooit, heb vroeger wel veel "kanker" gebruikt als overtreffende trap, maar daar ben ik al van afgestapt, de mensen waarmee ik normaliter converseer appreciėren dat gewoon niet. Ik vind het echter niet echt een probleem als mensen "kanker" gebruiken, maar als ze het vaak zeggen, dan irriteert het. Maar dat geldt voor elk scheldwoord.quote:
Welke grens? Vloeken doe je als jij vindt dat er iets is om over te vloeken, in welke hoedanigheid moet je lekker zelf weten.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:03 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Mja, waar leg je de grens dan? Grenzen moeten er zijn om chaos te verhinderen.
Grens van fatsoensnorm en wijze van converseren. Je hebt mensen die dingen doen zonder een feitelijk einddoel, je hebt echt mensen die zomaar vloeken, omdat het voor hen een tweede natuur is geworden.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:16 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Welke grens? Vloeken doe je als jij vindt dat er iets is om over te vloeken, in welke hoedanigheid moet je lekker zelf weten.
kieskeurige frikandel dat je der rondlooptquote:Op maandag 14 mei 2012 17:11 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat heb ik dus met mensen die schelden met 'chips' of 'kipnugget'.
dat vindt ik het grootste probleem. Als sommige vrienden van je schelden met kanker weet je dat het hetzelfde is als kl*te. Het stoort je niet meer tot je met ze buiten bent, en je mensen ziet kijken.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:58 schreef sinepedraap het volgende:
Ik heb een paar vrienden (non-fictie) en dat zijn op zich best goede kerels alleen ik erger me er alleen aan als ze kanker gebruiken op straat. Je bent gewoon leuk aan het praten en aan het lopen en verhalen vertellen aan elkaar je kent dat wel en dan worden ze enthousiast en gaat overal kanker voor. Best kut als je dan als sociaal mens op de blikken let die je toegeworpen krijgt als ze nog al luidruchtig zijn. Echter is dit niet genoeg reden om ze irl te ontvrienden maar het is best vervelend.
Mijn collega 'scheldt' met behulp van de woorden 'dikke kip' en 'dikke chips'!quote:Op maandag 14 mei 2012 17:11 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat heb ik dus met mensen die schelden met 'chips' of 'kipnugget'.
Ik vind dit zeer herkenbaar, zo'n stelletje lui heb ik ook bij elkaar.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:58 schreef sinepedraap het volgende:
Ik heb een paar vrienden (non-fictie) en dat zijn op zich best goede kerels alleen ik erger me er alleen aan als ze kanker gebruiken op straat. Je bent gewoon leuk aan het praten en aan het lopen en verhalen vertellen aan elkaar je kent dat wel en dan worden ze enthousiast en gaat overal kanker voor. Best kut als je dan als sociaal mens op de blikken let die je toegeworpen krijgt als ze nog al luidruchtig zijn. Echter is dit niet genoeg reden om ze irl te ontvrienden maar het is best vervelend.
Haha, de woorden 'gladjakker' en 'addergebroed' gebruik ik ook nog weleens!quote:
Iedereen met een vagina is een vrouw, koekwaus!quote:Op zondag 13 mei 2012 20:27 schreef Weka het volgende:
Bah! Van die niet-vrouwen met een vagina die dat woord in de mond nemen.
Goed opgemerkt, maar omdat ik het woord niet-vrouwen gebruikte wilde ik misverstanden voorkomen.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:56 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Iedereen met een vagina is een vrouw, koekwaus!
Daar bestaat gelukkig een woord voor.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:58 schreef Weka het volgende:
[..]
Goed opgemerkt, maar omdat ik het woord niet-vrouwen gebruikte wilde ik misverstanden voorkomen.
quote:Op maandag 14 mei 2012 16:56 schreef Chai het volgende:
Als ik teveel gedronken heb floept het er weleens uit, want dan komt mijn ware aard, een ordinaire slet, boven.
Ik scheld juist als iets mislukt of ik me ergens tegenaan stoot. Hoeft niet perse om anderen te gaan.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:14 schreef probeer het volgende:
[..]
schelden is toch bedoeld om iemand te kwetsen? noudan..
schavuit, vlegel, rapalje, schorriemorrie!quote:Op maandag 14 mei 2012 17:46 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Haha, de woorden 'gladjakker' en 'addergebroed' gebruik ik ook nog weleens!
ja ok, dat is inderdaad een onderscheid. maar dan zou ik dat eerder vloeken noemen, of gebruik van een krachtterm.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:15 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Ik scheld juist als iets mislukt of ik me ergens tegenaan stoot. Hoeft niet perse om anderen te gaan.
Vloeken dan, idd. Als scheldwoord komt het nauwelijks mijn strot uit, behalve als iemand wel heel lelijk of irri is op tv.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:18 schreef probeer het volgende:
[..]
ja ok, dat is inderdaad een onderscheid. maar dan zou ik dat eerder vloeken noemen, of gebruik van een krachtterm.
schelden is dan (vind ik) meer gericht naar een ander persoon, ipv in algemeen.
vind het als vloek al abject, maar als je iemand echt serieus met volle verstand de ziekte toewenst, wetende wat het met iemand kan doen, ben je imo echt een onmens.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:19 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Vloeken dan, idd. Als scheldwoord komt het nauwelijks mijn strot uit, behalve als iemand wel heel lelijk of irri is op tv.
Nee, ik vind het ordinair,net als dat ik gouden naamkettingen, uggs en extreem zware make-up ordinair vind, dat is gewoon mijn mening.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:00 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dus omdat een bepaalde groep iets gebruikt wordt het ordinair? Dat is vreemd.
Ik wens niemand kanker toe, maar ik vind bijv. Nico Dijkshoorn kankerirritant.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:31 schreef Chocolatebear het volgende:
Al die mensen die het verschil tussen toewensen en profileren niet kennen.
Net zoals dit een waar kankertopic is.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:32 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Ik wens niemand kanker toe, maar ik vind bijv. Nico Dijkshoorn kankerirritant.
Een vrouw als alle anderen dus.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:56 schreef Chai het volgende:
Als ik teveel gedronken heb floept het er weleens uit, want dan komt mijn ware aard, een ordinaire slet, boven.
quote:Op zondag 13 mei 2012 20:29 schreef rosepetals het volgende:
Het is altijd ordinair en onaantrekkelijk.
quote:Op maandag 14 mei 2012 19:46 schreef evarulesz het volgende:
Tering is een veel ergere ziekte dan kanker. Tering zou erger moeten zijn.
Ja, want iedereen kent wel iemand die aan de tering is overleden.quote:Op maandag 14 mei 2012 19:46 schreef evarulesz het volgende:
Tering is een veel ergere ziekte dan kanker. Tering zou erger moeten zijn.
die 'K' en die 'NK' doet et emquote:Op maandag 14 mei 2012 22:22 schreef Fruitsalade het volgende:
Weinig woorden waarin je meer frustratie in kwijt kan dan het woord kanker. Puur als krachtterm.
Iedere flapdrol hier noemt alles tokkie. Maar dit forum wordt dan ook bevolkt door de elitequote:Op dinsdag 15 mei 2012 07:18 schreef Black-beauty-babe het volgende:
Als vrouwen met het k..... woord schelden tokkies zijn dan zijn mannen die het k...... woord gebruiken net zo goed tokkies
De geletterde elite wel te verstaan; vergeet dat niet.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 07:29 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Iedere flapdrol hier noemt alles tokkie. Maar dit forum wordt dan ook bevolkt door de elite
Ik heb dat, en een verscheidenheid aan superlatieven voor het gemak en de overzichtelijkheid maar even weggelatenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 07:35 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
De geletterde elite wel te verstaan; vergeet dat niet.
Maar als je een heel lief en sierlijk meisje hebt dan zijn die scherpe randjes juist schattigquote:Op dinsdag 15 mei 2012 07:44 schreef rosepetals het volgende:
Vrouwen horen sierlijker te zijn, daarom denk ik dat ik het wel erger vind.
Maar dan prefereer ik wel andere scheldwoorden. Vind kanker nooit echt mooi klinkenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 07:59 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Maar als je een heel lief en sierlijk meisje hebt dan zijn die scherpe randjes juist schattig
Met een limburgs accent vond ik het alleszins doenbaar.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:02 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Maar dan prefereer ik wel andere scheldwoorden. Vind kanker nooit echt mooi klinken
Ik geloof dat ik dit erger vind.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 07:18 schreef Black-beauty-babe het volgende:
Als vrouwen met het k..... woord schelden tokkies zijn dan zijn mannen die het k...... woord gebruiken net zo goed tokkies
Idd. Waarom onderscheid?quote:Op zondag 13 mei 2012 20:29 schreef rosepetals het volgende:
Het is altijd ordinair en onaantrekkelijk.
Zelfcensuur.. Kankerquote:Op dinsdag 15 mei 2012 07:18 schreef Black-beauty-babe het volgende:
Vrouwen horen ofwel gelijkheid aan te hangen, ofwel op te rotten naar de keuken en hun stemrecht in te leveren. Er is geen middenweg in dezen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 07:44 schreef rosepetals het volgende:
Vrouwen horen sierlijker te zijn, daarom denk ik dat ik het wel erger vind.
Niet het verschil weten tussen gelijkheid en gelijkwaardigquote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:37 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Zelfcensuur.. Kanker
[..]
Vrouwen horen ofwel gelijkheid aan te hangen, ofwel op te rotten naar de keuken en hun stemrecht in te leveren. Er is geen middenweg in dezen.
Je wenst het niemand toe maar je profileert je graag je door gebruik van het woord kanker.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:31 schreef Chocolatebear het volgende:
Al die mensen die het verschil tussen toewensen en profileren niet kennen.
quote:Op zondag 13 mei 2012 20:28 schreef Knaller het volgende:
Wel ordinair en aso, maar dat geldt ook voor mannen.
Gelijkheid in de zin van het gelijkheidsbeginsel, in de grondwettelijke zin. Gelijkheid van rechten dus.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:40 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Niet het verschil weten tussen gelijkheid en gelijkwaardig
Zoek eens de definities van profileren op en probeer het dan weer.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:14 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Je wenst het niemand toe maar je profileert je graag je door gebruik van het woord kanker.
Weet jij het verschil wel?
Hoe noem jij die wezens - met zo'n rosbief tussen de benen - die aandacht het allermooist vinden en altijd klagen over hoe dik ze wel niet zijn dan?quote:
Ik vind mannen en vrouwen even veel waard, maar als een vrouw zulke woorden gebruikt vind ik dat erger ja, omdat ze juist zo mooi zijn, het is gewoon anders. Net als ik een man die met zijn benen over elkaar zit nou weer niet erg mannelijk vind ogen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:55 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Gelijkheid in de zin van het gelijkheidsbeginsel, in de grondwettelijke zin. Gelijkheid van rechten dus.
Overigens doet dat niets af aan het feit dat jouw "vrouwen horen.." per definitie haaks staat op gelijkwaardigheid, net als het feit dat je hetzelfde gedrag voor mannen en vrouwen anders waardeert.
Toch leuk geprobeerd hoor.
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:26 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Ik vind mannen en vrouwen even veel waard, maar als een vrouw zulke woorden gebruikt vind ik dat erger ja, omdat ze juist zo mooi zijn, het is gewoon anders. Net als ik een man die met zijn benen over elkaar zit nou weer niet erg mannelijk vind ogen.
Ik doelde meer op de aanhalingstekens. Alsof je geen vrouw meer bent als je kanker zegtquote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:26 schreef Weka het volgende:
[..]
Hoe noem jij die wezens - met zo'n rosbief tussen de benen - die aandacht het allermooist vinden en altijd klagen over hoe dik ze wel niet zijn dan?
En arrogantie siert ook nietquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |