quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:26 schreef rosepetals het volgende:
[..]
maar als een vrouw zulke woorden gebruikt vind ik dat erger ja, omdat ze juist zo mooi zijn
Vrouwen op een voetstuk plaatsen is nog kanslozer.quote:
Hahaha ja van zulke types vind ik het nog steeds ordinair maar ik ben wel minder geschoktquote:
Inderdaad die bitches moeten gewoon hun plek kennen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:40 schreef Chocolatebear het volgende:
[..]
Vrouwen op een voetstuk plaatsen is nog kanslozer.
Goddamn I love bitches, especially when all they do is suck dick and wash dishes.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:42 schreef Piye het volgende:
[..]
Inderdaad die bitches moeten gewoon hun plek kennen.
Eh.. Als ik me zeer heb gedaan kan ik wel kut of shit roepen, maar meestal ben ik meer van de geluidenquote:
Poëzie.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:42 schreef Chocolatebear het volgende:
[..]
Goddamn I love bitches, especially when all they do is suck dick and wash dishes.
Geluiden?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:44 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Eh.. Als ik me zeer heb gedaan kan ik wel kut of shit roepen, maar meestal ben ik meer van de geluiden![]()
En ook dat vind ik niet charmant aan mezelf hoor
Haha zoiets ik bedoel gewoon dingen roepen als auquote:
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:47 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Haha zoiets ik bedoel gewoon dingen roepen als auEn als ik dan mijn kleine teen stoot roep ik vaker dingen als ''waarom moet alles altijd mij overkomen'' ect
![]()
Maar ik werk ook met kinderen dus dan moet ik helemaal opletten met wat ik zeg.
Zit je daar erg mee ja?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:50 schreef SonicVolcano het volgende:
Mensen die kanker als krachtterm gebruiken
Zwaar levenquote:
Ik zelf krijg het woord zelf amper uit mijn mond ja. Althans als krachtterm, niet als het om de ziekte gaat. Vind het gewoon ongemakkelijk. Gebruik liever 'kut' of 'rot'.quote:
Hoezo dat nou weer? Met ziektes schelden is gewoon ons ding in Nederland, waarom dan 1 ziekte bombarderen tot een woord zo lelijk dat je kansloos bent als je ermee vloekt?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:02 schreef AdoraBelle het volgende:
Oja dat is ook gewoon een lelijk woord.
Mensen die dat zeggen zijn gewoon kansloos.
Met welke ziektes schelden we nog meer dan??quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:05 schreef Piye het volgende:
[..]
Hoezo dat nou weer? Met ziektes schelden is gewoon ons ding in Nederland, waarom dan 1 ziekte bombarderen tot een woord zo lelijk dat je kansloos bent als je ermee vloekt?
Tering.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:08 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Met welke ziektes schelden we nog meer dan??
Tyfus.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:08 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Maar als je er af en toe in woede mee scheld vind ik dat ook heel anders als het gebruiken als stopwoord. Dat laatst vind ik wel echt vervelend.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:05 schreef Piye het volgende:
[..]
Hoezo dat nou weer? Met ziektes schelden is gewoon ons ding in Nederland, waarom dan 1 ziekte bombarderen tot een woord zo lelijk dat je kansloos bent als je ermee vloekt?
Tubercolose (tering), pest, cholera (k(o)lere) en bij uitzondering zelfs met de griep.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:08 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Nou dat vind ik anders ook lelijke woorden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:09 schreef Piye het volgende:
[..]
Tubercolose (tering), pest, cholera (k(o)lere) en bij uitzondering zelfs met de griep.
Harnas maar weer eens uit de kast gerukt, moraalridder?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:10 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Nou dat vind ik anders ook lelijke woorden.
Nou in informele kringen moet je gewoon kunnen schelden vind ik, ook als stopwoord.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:09 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Maar als je er af en toe in woede mee scheld vind ik dat ook heel anders als het gebruiken als stopwoord. Dat laatst vind ik wel echt vervelend.
En toch is het ons ding om met ziektes te schelden. In het Engels schelden ze dan weer met seksueel getinte zaken en in het Jamaicaanse Patois schelden ze met ongesteldheid.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:10 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Neeeeeeeee, ik ben geen moraalridderquote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:11 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Harnas maar weer eens uit de kast gerukt, moraalridder?
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:11 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Harnas maar weer eens uit de kast gerukt, moraalridder?
Dit dus; het is inderdaad typisch Nederlands om met ziektes te schelden. In het Engels zal je nooit iemand de ander voor cancer... horen uitmaken of andere ziektes. Dat is echt iets typisch Nederlands, wij vullen het wel aan met scheldwoorden uit andere talen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:12 schreef Piye het volgende:
En toch is het ons ding om met ziektes te schelden. In het Engels schelden ze dan weer met seksueel getinte zaken en in het Jamaicaanse Patois schelden ze met ongesteldheid.Ik zie het probleem niet.
Nou ja, ik vind het niet zo'n ramp. In het openbaar zal ik nooit doen maar als ik gewoon thuis ben of met vrienden wil ik nog weleens 'kanker' gebruiken als superlatief.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:13 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Neeeeeeeee, ik ben geen moraalridder.
Ik gebruik alleen kut of godver, geen kanker of iets in die geest.
Maar we zijn niet bang voor wat lelijke woorden of daden toch? We nemen er gewoon verantwoording voor enzo!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:10 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
kankerdownpatient.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:22 schreef dustbrain het volgende:
Of noem de ziekte anders. Net zoals bij het woord mongool.(Al moet Nederland weer eens tegen de draad ingaan door downkinderen alsnog mongolen te noemen.
Dan krijg je zoiets als:quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:22 schreef dustbrain het volgende:
Of noem de ziekte anders. Net zoals bij het woord mongool.(Al moet Nederland weer eens tegen de draad ingaan door downkinderen alsnog mongolen te noemen.
Doe maar niet.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:24 schreef Okian het volgende:
[..]
Dan krijg je zoiets als:
Wat een neoplasma malignum zooi
Mijn vriendin moet altijd in de keuken staan. De deur opslot en ze roept maar wanneer ze wat eten wil, dat gooi ik door het deurklepje.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:42 schreef Piye het volgende:
[..]
Inderdaad die bitches moeten gewoon hun plek kennen.
Een keukendeur met een deurklepje?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:27 schreef Zenato het volgende:
[..]
Mijn vriendin moet altijd in de keuken staan. De deur opslot en ze roept maar wanneer ze wat eten wil, dat gooi ik door het deurklepje.
lolquote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:55 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Een keukendeur met een deurklepje?
Ik geloof er niks van. Je zal zelf wel op het balkon staan en je vreten door het kattenluikje krijgen.
Zij staat in de keuken, maar moet jou roepen voor eten? Is dat niet verkeerd om?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:27 schreef Zenato het volgende:
[..]
Mijn vriendin moet altijd in de keuken staan. De deur opslot en ze roept maar wanneer ze wat eten wil, dat gooi ik door het deurklepje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |