Je geeft zelf de beste oplossing al. Bij gebrek aan een ruggengraat lekker blijven rukkenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:20 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja een paar keer mij is het god weet ik hoe vaak overkomen, op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee en dat punt heb ik ruimschoots bereikt durex zal aan mij geen cent meer verdienen ik verdom het... dan ruk ik wel
ik vind echt wel weer een vriendin hoor en dan ga ik dit probleem tacklen voor de 2e date en als ze condooms voor lange termijn wil kan ze meteen opkrassen geen hand vol maar een land vol veel succes met je rubber paradijsquote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:57 schreef blek het volgende:
[..]
Je geeft zelf de beste oplossing al. Bij gebrek aan een ruggengraat lekker blijven rukken
nog een dokter die vanaf dr stoel ziet wat het probleem isquote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:31 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Maar die klachten zitten ook tussen de oren! Tussen de oren betekent niet 'is onzin', hè? Maar als jij 'm echt niet omhoog kan krijgen met een condoom, is dat een psychisch probleem, niet fysiek. Wel een probleem dus. De beste (of eigenlijk enige) manier om daarmee om te gaan is, helaas voor jou, toch om veel te oefenen en eraan te wennen. Tsja, je hebt gewoon pech dat er nog geen pil voor mannen bestaat.
Dat die condoom het probleem levert is ook iets wat tussen de oren zit. Of gebruik jij speciale condooms die juist ervoor zorgen dat je slap wordt?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:27 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nog een dokter die vanaf dr stoel ziet wat het probleem ishet zit tussen mn oren daarom heb ik het ook alleen en enkel en alleen met een condoom zonder condoom nooit een probleem
even gezocht op vrouwen condoom en een topic gevonden nou wil er wel een paar euro aan besteden maar vermoed dat ik wel weet hoe het gaat bevallenquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:31 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Dat die condoom het probleem levert is ook iets wat tussen de oren zit. Of gebruik jij speciale condooms die juist ervoor zorgen dat je slap wordt?
Ik snap best dat het niet fijn is en op lange termijn zou ik ook wat anders willen. Maar een condoom is en blijft de makkelijkste vorm van anti-conceptie (vrouwen condoom een optie??). Elke andere vorm komt aan op hormonen of één of andere invasie behandelingen die veel bijwerkingen of klachten kunnen veroorzaken. Ik zou zeggen; get over it of zoek een vrouw die al aan de pil oid is.
Dat bewijst vooral dat het tussen de oren zit, waarmee niet bedoeld wordt dat het niet serieus is.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:27 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nog een dokter die vanaf dr stoel ziet wat het probleem ishet zit tussen mn oren daarom heb ik het ook alleen en enkel en alleen met een condoom zonder condoom nooit een probleem
ik heb 1x merk glyder gehad en daar reageerde mijn komkommer hetzelfde opquote:Op woensdag 16 mei 2012 10:54 schreef erodome het volgende:
Oh gewoneman, ik lees alleen dat je durex varianten hebt geprobeerd, is dat zo, of heb je ook andere soorten, bv latexvrij geprobeerd en verschillende maten van verschillende merken?
het is het gebrek aan zwellingquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:02 schreef erodome het volgende:
Glyder is natuurlijk verder gewoon hetzelfde, vrijwel gelijk aan durex, zelfde matriaal e.d.
Je hebt alleen last van verslapping en geen gevoel he, niet van andere reactie's, bv jeuk, een schrijnend gevoel, roodheid of zelfs zwelling?
Als je bereid bent om je te steriliseren dan is er eigenlijk geen probleem toch?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:16 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik vind echt wel weer een vriendin hoor en dan ga ik dit probleem tacklen voor de 2e date en als ze condooms voor lange termijn wil kan ze meteen opkrassen geen hand vol maar een land vol veel succes met je rubber paradijs
;en ja ben bereid me te steriliseren voor dat doel dus kom niet aan met egoistisch of whatever
nou ja voor lange termijn wel... tevens bestaat er een kans dat een arts me niet wil sterriliseren omdat ik geen kids heb. maar goed zover is het nog niet.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:08 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Als je bereid bent om je te steriliseren dan is er eigenlijk geen probleem toch?
is dat alleen voldoende betrouwbaar? want als ik het goed begrijp doe je met een pessarium hetzelfde die moet je immers ook met zaaddodende pasta insmeren maar dat is toch minder betrouwbaar en een heel gedoequote:Op woensdag 16 mei 2012 16:51 schreef erodome het volgende:
Ik bedenk me ineens iets, heb alleen geen idee van de betrouwbaarheid. Zaaddodende pasta.
Dat zou een oplossing kunnen zijn, zit je nogsteeds met dat begin tot er een soa test is, maar dat is overkomelijk.
http://nhg.artsennet.nl/k(...)entenbrief/PBU3a.htmquote:Weinig of niet betrouwbare methoden
Het pessarium is een kapje van rubber. Voor het vrijen doet u er eerst zaaddodende pasta op. Dan brengt u het kapje in de vagina en plaatst u het over de baarmoedermond. Het pessarium mag u pas acht uur na het vrijen verwijderen. Dan weet u zeker dat de zaadcellen dood zijn. Het pessarium is niet zo betrouwbaar. De kans op zwangerschap is 6 tot 26% per jaar. Het pessarium moet worden aangemeten en elk jaar worden gecontroleerd.
Zaaddodende middelen op zich geven onvoldoende bescherming tegen zwangerschap. Daarom worden ze alleen in combinatie met een condoom of pessarium gebruikt.
Periodieke onthouding betekent dat u niet mag vrijen op de dagen dat de vrouw vruchtbaar is. Deze dagen worden berekend aan de hand van temperatuurmetingen van de vrouw of volgens de data van de menstruatie. Maar de eisprong is niet altijd regelmatig en kan dus niet met zekerheid worden voorspeld. Periodieke onthouding is daarom niet altijd betrouwbaar.
Het terugtrekken van de penis vlak voor het klaarkomen is geen betrouwbare methode om zwangerschap te voorkomen. Er komt namelijk vóór het klaarkomen vaak al wat zaad vrij.
ach je denkt mee en dat waardeer ik echt wel. maar conclussie is wel dat er vraag is naar een beter alternatief want ik ben verre van de enige die problemen heeft met condoom en de vrouwen die aan hormonen willen (en ik neem ze dat niet kwalijk constateer het enkel) worden zeldzaamquote:Op woensdag 16 mei 2012 17:23 schreef erodome het volgende:
[..]
http://nhg.artsennet.nl/k(...)entenbrief/PBU3a.htm
Sorry, dat is een dood spoor dus....
Ze zijn er echt nog wel, don't worry! Er zijn ook steeds meer middelen die kleinere doseringen hormonen afgeven...quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:25 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
... en de vrouwen die aan hormonen willen (en ik neem ze dat niet kwalijk constateer het enkel) worden zeldzaam
Dat hebben ze misschien wel geroepen, maar ik zie niet zo snel waarom dat dan invloed gehad zou moeten hebben. Het is niet dat de feministische lobby erg machtig is ofzo, machtig genoeg om een medicijn waar veel mensen om te springen zitten kunnen blokken.quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:01 schreef Polarcat het volgende:
Wat dat onderwerp betreft is het erg interessant wat Elsimar Coutinho hierover te zeggen heeft. Dat is een vooraanstaande wetenschapper die een rol speelde bij het ontwikkelen van de pil voor vrouwen en later ook voor mannen. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Elsimar_M._Coutinho#Career .
Deze man claimt dat mainstream feministische organisaties het proces hebben geprobeerd te blokkeren, onder het mom "We take the pill. When we want to get pregnant, we stop taking it."
Zie het betreffende stuk op 6:00 - 7:30.
wat gebruiken jullie nu?quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:10 schreef Polarcat het volgende:
Betty Friedan (de vrouw van de uitspraken in 't filmpje) was absoluut een invloedrijke lobbyist, het staat op Wikipedia en ik heb het er niet eens zojuist zelf opgezet. http://en.wikipedia.org/wiki/Betty_Friedan . Maar even zonder gekheid, die vrouw werd niet voor niets uitgenodigd op de World Population Conference. Ze heeft met succes campagne gevoerd voor het aannemen van het Equal Rights Amendment op de Amerikaanse grondwet en kon gewoon zo even 50 000 mensen op de been krijgen voor een femimars door NYC.
Maar inderdaad, een mannenpil zou inderdaad een uitkomst zijn voor veel vrouwen. Mijn vriendin en ik zouden dit graag proberen.
Misschien moet jij eens wat minder pessimistisch worden, voor ieder idee heb je wel weer iets te verzinnen waardoor het toch niks is.quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:56 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
even gezocht op vrouwen condoom en een topic gevonden nou wil er wel een paar euro aan besteden maar vermoed dat ik wel weet hoe het gaat bevallen
ik wil op lange termijn (zeg na +/- 4 mnd) gewoon sex hebben zonder condoom thats fucking all als dat pessimistisch isquote:Op woensdag 16 mei 2012 18:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Misschien moet jij eens wat minder pessimistisch worden, voor ieder idee heb je wel weer iets te verzinnen waardoor het toch niks is.
Nu vraag ik me een ding af, wat zou jouw ideale oplossing zijn?
Nou, die is er toch? Dus wat is het probleem?quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:44 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik wil op lange termijn (zeg na +/- 4 mnd) gewoon sex hebben zonder condoom thats fucking all als dat pessimistisch is![]()
een methode om zonder condoom te neuken niets meer niets minder
dat doe ik zodra ik het woord in de mond kan nemen zonder gifgroen uit te slaan van frustratie. vrouwencondoom ga ik testen als er weer een vrouw gescoord isquote:Op woensdag 16 mei 2012 19:01 schreef snakelady het volgende:
En anders met condoom en penisring proberen?
nee die heb ik nog niet geprobeerd, zet hem op het lijstjequote:Op woensdag 16 mei 2012 19:17 schreef erodome het volgende:
Heb je de durex xl comfort al geprobeert? Die schijnt vaak te helpen als iemand of een langere voorhuid heeft(die bij erectie nog over de eikel heen zit/kan) of bij een korte voorhuid/besneden.
Nou ja, dat zeggen ze zelf van durex, maar ook op wat andere plaatsen wel, dat ding schijnt een iets andere pasvorm te hebben.
Wat denk jij dan, dat je een puur lichamelijk probleem hebt?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:27 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik denk dat condooms en ik niet goed samengaan. en dus wil ik mijn komkommer graag zo min mogelijk in contact brengen met condooms. helaas is dat bij gebrek aan een vaste relatie momenteel niet mogelijk.quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:23 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Wat denk jij dan, dat je een puur lichamelijk probleem hebt?
Er bestaan mensen met blindheid of verlammingen, die tussen de oren zit! Is een slappe lul zoveel onwaarschijnlijker dan? En dat is heel vervelend, maar oefenen kan je zeker helpen.
Die dingen zijn primair gemaakt om zwangerschap en geslachtsziektes te voorkomen, terwijl je nog een vorm van sex kunt hebben. Dat dat voor sommige mannen niet zo aangenaam is als zonder condoom is een gegeven, dat moet je niet op GewoneMan afschuiven. Alsof alle mannen hetzelfde zijn zeg.quote:Op donderdag 17 mei 2012 03:11 schreef snakelady het volgende:
Maar waaromgaan condooms en jij niet samen? Denk je dat dag iets lichamelijks is? Misschien dan even de fabrikant bellen, misschien hebben die een idee.
Die dingen zijn gemaakt om seks mee te hebben, als dat niet lukt is dag nogal apart te noemen .
Een vorm van sex?quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:17 schreef DannyDomGelul het volgende:
[..]
Die dingen zijn primair gemaakt om zwangerschap en geslachtsziektes te voorkomen, terwijl je nog een vorm van sex kunt hebben. Dat dat voor sommige mannen niet zo aangenaam is als zonder condoom is een gegeven, dat moet je niet op GewoneMan afschuiven. Alsof alle mannen hetzelfde zijn zeg.
Waarom loop je zo te zeuren als je snapt wat ik bedoel ... man je lijkt wel een wijf.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:20 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Een vorm van sex?Ik weet niet waar jij dat condoom om schuift maar ik kan gewoon dezelfde standjes doen als zonder condoom hoor, hoef echt niet dubbel te liggen ofzo om hem er in te stoppen omdat er een condoom om zit. Dat het gevoel minder is klopt, dat vind ik ook een enorm groot nadeel aan condooms.
conclusie is dus dat condooms kut zijn daar waren alle mannen het al over eens. maar dat is niet het punt van dit topic punt is dat steeds meer vrouwen geen hormonen willen en dan wordt er van de man verlangt dat hij condooms gaat gebruiken ook voor de lange termijn en daar pas ik echt voorquote:Op woensdag 23 mei 2012 15:20 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Een vorm van sex?Ik weet niet waar jij dat condoom om schuift maar ik kan gewoon dezelfde standjes doen als zonder condoom hoor, hoef echt niet dubbel te liggen ofzo om hem er in te stoppen omdat er een condoom om zit. Dat het gevoel minder is klopt, dat vind ik ook een enorm groot nadeel aan condooms.
precies!quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:17 schreef DannyDomGelul het volgende:
[..]
Die dingen zijn primair gemaakt om zwangerschap en geslachtsziektes te voorkomen, terwijl je nog een vorm van sex kunt hebben. Dat dat voor sommige mannen niet zo aangenaam is als zonder condoom is een gegeven, dat moet je niet op GewoneMan afschuiven. Alsof alle mannen hetzelfde zijn zeg.
ok condooms zijn kut maar om de schuld bij de vrouwen te leggenquote:Op woensdag 23 mei 2012 15:46 schreef Ffleamig het volgende:
Condooms zijn een vloek, als de vrouwen gewoon eens opletten waar ze de benen voor wijd doen waren comdooms helemaal niet nodig, bedankt vrouwen
UR welcome!!quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:46 schreef Ffleamig het volgende:
Condooms zijn een vloek, als de vrouwen gewoon eens opletten waar ze de benen voor wijd doen waren comdooms helemaal niet nodig, bedankt vrouwen
Nou heb ik misschien wat posts overgeslagen maar ik heb je nog steeds geen antwoord zien geven op wat voor jou een oplossing is. Je roept alleen maar "alles behalve met condoom", dat is geen oplossing.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:50 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ok condooms zijn kut maar om de schuld bij de vrouwen te leggenehhh nee dan nog eerder de technologie sector die hadden in meer dan 2000 jaar toch wel eens wat beters kunnen verzinnen damn....
Tuurlijk, hartstikke zielig, maar daar elke dag mee bezig moeten zijn zoals vrouwen moeten is dan niet erg.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:40 schreef DannyDomGelul het volgende:
[..]
Waarom loop je zo te zeuren als je snapt wat ik bedoel ... man je lijkt wel een wijf.
En het is niet alleen dat je minder voelt. Het gaat er ook om dat je je op het moment supreme niet druk hoeft te maken om dat ding, het idee dat je je moet beschermen tegen iets dat dat meisje kan meedragen uit haar verleden, het zit letterlijk tussen jou en je partner.
Ik vind dat een afknapper, en met mij meer mannen.
Euhm nee, dat zit niet tussen de oren.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:21 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Nou heb ik misschien wat posts overgeslagen maar ik heb je nog steeds geen antwoord zien geven op wat voor jou een oplossing is. Je roept alleen maar "alles behalve met condoom", dat is geen oplossing.
En tuurlijk hebben condooms nadelen. Maar zonder condoom neuken heeft ook nadelen. Je bent gewoon een ongelooflijk zeikwijf als je een lekkere chick kan neuken, en in plaats van dat je (iets verminderd) geniet met condoom, gaat lopen huilen dat je zonder wil. En zo kom je hier in ieder geval over
Ik vraag me trouwens wel echt af of de klachten met pilgebruik niet bij vrouwen tussen de oren zit. Ik heb me er nooit echt in verdiept, maar ik begreep dat er in orale anticonceptie juist mínder hormonen zitten dan dat je lichaam zelf zou aanmaken. En het gooit niets in de war, maar het neemt het over, denk dat als je netjes je pilletje elke dag om dezelfde tijd slikt en niet te vaak ziek bent enzo, je stabielere hormoonspiegels hebt dan als je lichaam het zelf regelt. En blijkbaar ook minder hormoon. Snap ik niet waar alle problemen vandaan komen (Maar niet snappen betekent niet dat ze er niet zijn, I know)
nou ja als man heb je bar weinig opties het is condoom of sterilisatiequote:Op woensdag 23 mei 2012 16:21 schreef Dizorn het volgende:
Nou heb ik misschien wat posts overgeslagen maar ik heb je nog steeds geen antwoord zien geven op wat voor jou een oplossing is. Je roept alleen maar "alles behalve met condoom", dat is geen oplossing.
ja das leuk maar bij mij weigert de dienst in zijn geheel zodra het condoom omgaatquote:En tuurlijk hebben condooms nadelen. Maar zonder condoom neuken heeft ook nadelen. Je bent gewoon een ongelooflijk zeikwijf als je een lekkere chick kan neuken, en in plaats van dat je (iets verminderd) geniet met condoom, gaat lopen huilen dat je zonder wil. En zo kom je hier in ieder geval over
hmmm als ik de vrouwen mag geloven is dat niet zo maar goed ben zelf geen vrouwquote:Ik vraag me trouwens wel echt af of de klachten met pilgebruik niet bij vrouwen tussen de oren zit. Ik heb me er nooit echt in verdiept, maar ik begreep dat er in orale anticonceptie juist mínder hormonen zitten dan dat je lichaam zelf zou aanmaken. En het gooit niets in de war, maar het neemt het over, denk dat als je netjes je pilletje elke dag om dezelfde tijd slikt en niet te vaak ziek bent enzo, je stabielere hormoonspiegels hebt dan als je lichaam het zelf regelt. En blijkbaar ook minder hormoon. Snap ik niet waar alle problemen vandaan komen (Maar niet snappen betekent niet dat ze er niet zijn, I know)
Ik was altijd heel tevreden over de pil, gebruikte het al vanaf mijn 15de om mijn menstruatie te regelen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:21 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Ik vraag me trouwens wel echt af of de klachten met pilgebruik niet bij vrouwen tussen de oren zit. Ik heb me er nooit echt in verdiept, maar ik begreep dat er in orale anticonceptie juist mínder hormonen zitten dan dat je lichaam zelf zou aanmaken. En het gooit niets in de war, maar het neemt het over, denk dat als je netjes je pilletje elke dag om dezelfde tijd slikt en niet te vaak ziek bent enzo, je stabielere hormoonspiegels hebt dan als je lichaam het zelf regelt. En blijkbaar ook minder hormoon. Snap ik niet waar alle problemen vandaan komen (Maar niet snappen betekent niet dat ze er niet zijn, I know)
quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:21 schreef Dizorn het volgende:
Ik vraag me trouwens wel echt af of de klachten met pilgebruik niet bij vrouwen tussen de oren zit.
Maar waarom nu ineens zo'n gehaaste beslissing maken? Je bent vrijgezel dus wat maakt het uit?quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:54 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nou ja als man heb je bar weinig opties het is condoom of sterilisatiedat laatste overweeg ik nu dus. mag ik even aan toevoegen dat ik op korte termijn geen probleem heb het gaat mij om lange termijn wil ik geen condooms
dat doe ik ook ondertussen denk ik erover. en binnenkort maar eens wat dingen proberenquote:Op woensdag 23 mei 2012 17:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar waarom nu ineens zo'n gehaaste beslissing maken? Je bent vrijgezel dus wat maakt het uit?
One night stands kan je sowieso niet hebben ivm dat je geen condoom kan dragen.
Dus wacht gewoon op een volgende relatie, wie weet is ze wel gewoon aan de anticonceptie.
Dat idd, want alhoewel anticonseptie voor de vrouw ook meestal een compromis is vinden verreweg de meeste vrouwen pil/spiraal en dat soort zaken ook een beter compromis als het condoom voor de lange termijn.quote:Op woensdag 23 mei 2012 17:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar waarom nu ineens zo'n gehaaste beslissing maken? Je bent vrijgezel dus wat maakt het uit?
One night stands kan je sowieso niet hebben ivm dat je geen condoom kan dragen.
Dus wacht gewoon op een volgende relatie, wie weet is ze wel gewoon aan de anticonceptie.
quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:21 schreef Dizorn het volgende:
Ik vraag me trouwens wel echt af of de klachten met pilgebruik niet bij vrouwen tussen de oren zit.
Misschien minder hormonen dan een vrouw tijdens haar zwangerschap binnenkrijgt. Het zijn andere hormonen dan lichaamseigen (deels patentkwestie). Van natuurlijk progesteron wordt een vrouw moe, als je dat in de pil zou stoppen. Daarom zit in de pil een synthetisch progestageen. Ook het oestrogeen in de pil is een synthetisch oestrogeen (in het gros van de pillen zit ethinylestradiol, afgekort e.e.).quote:Ik heb me er nooit echt in verdiept, maar ik begreep dat er in orale anticonceptie juist mínder hormonen zitten dan dat je lichaam zelf zou aanmaken.
Door de hormonen in de pil (dat is een reden dat er niet alleen een progestageen in de pil zit, maar ook een oestrogeen) krijgt de hypofyse een seintje dat de hormoonspiegel boven een bepaald niveau is. De hypofyse regelt zelf niet meer dat er oestrogeen wordt aangemaakt en de eigen hormooncyclus van het lichaam wordt inderdaad overgenomen door de pil. Per persoon is het afhankelijk hoe hoog de hormoonspiegel over de dag is, als ik het wel heb wordt op dag 11 van de pilcyclus het maximum bereikt (ivm halfwaardetijd is in het begin van de cyclus de hormoonspiegel lager dan aan het einde).quote:En het gooit niets in de war, maar het neemt het over, denk dat als je netjes je pilletje elke dag om dezelfde tijd slikt en niet te vaak ziek bent enzo, je stabielere hormoonspiegels hebt dan als je lichaam het zelf regelt. En blijkbaar ook minder hormoon. Snap ik niet waar alle problemen vandaan komen (Maar niet snappen betekent niet dat ze er niet zijn, I know)
Die baseer ik op bovengenoemd onderzoek. Van een condoom heb je niet na 2 jaar nog meetbaar een verhoogd shbg-gehalte, het effect ben je kwijt als je het condoom wegmikt. De negatieve effecten van de pil zijn na 2 jaar nog meetbaar.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:47 schreef GewoneMan het volgende:
dat is jouw mening, waarop basseer je dat? stel de vraag eens aan 1000 mannen ik geef je op een briefje dat 950+ aangeven het zwaar kut te vinden. stel het aan 1000 vrouwen en je kan de cijfers omdraaien
dat kan niet daar de mannenpil work in progress is en zelfs dan mogelijk niet te vergelijken is. maar je hoeft mij niet te overtuigen hoor ik geloof het wel. hoe zit dat trouwens met de middelen die extreem weinig hormonen toedienen zoals sommige spiraaltjes en implanon b.v.?quote:
nee met condoom is de sex voor de man gewoon heel veel minder en in sommige gevallen zoals ikquote:Die baseer ik op bovengenoemd onderzoek. Van een condoom heb je niet na 2 jaar nog meetbaar een verhoogd shbg-gehalte, het effect ben je kwijt als je het condoom wegmikt. De negatieve effecten van de pil zijn na 2 jaar nog meetbaar.
Ik ken geen man die een anti-conceptiemiddel zou willen gebruiken met het risico dat z'n libido permanent negatief beinvloedt wordt. En als ik man was, zou ik niet willen dat m'n vriendin zoiets gebruikte om mij een plezier te doen.
Rustig maar. Niemand wil je dwingen om de pil te nemen. En niet zo kinderachtig doen als je eens te horen krijgt hoe een man het beleeft.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Tuurlijk, hartstikke zielig, maar daar elke dag mee bezig moeten zijn zoals vrouwen moeten is dan niet erg.
Ik vind dat een uitzondering als gewoneman waarbij de dienst geheel weigerd best wat mag klagen erover, dat is dan ook een naar probleem. Maar dit gejank heb ik geen enkel medelijden mee als vrouw zijnde die al vanah haar tienertijd(toen om de nog onregelmatige cyclus op te vangen) mag denken aan al die gevolgen, dagelijks met die klote pil.
Interessant. Ik heb meerdere vriendinnen gehad die inderdaad ook jong begonnen waren met de pil maar er op een gegeven moment niet meer aan wilden nadat ze merkten wat voor invloed het op hun lichaam had. Ik trek dat ook niet in twijfel, en zal ook niet zeggen dat dat tussen de oren zit. Het maakt niet uit waar het zit, als je er last van hebt heb je er last van. Net als wanneer je geen bevredigende sex kunt hebben als je een condoom gebruikt.quote:Op donderdag 24 mei 2012 01:20 schreef loveli het volgende:
[..]Probeer het eens zelf een maandje
[..]
Misschien minder hormonen dan een vrouw tijdens haar zwangerschap binnenkrijgt. Het zijn andere hormonen dan lichaamseigen (deels patentkwestie). Van natuurlijk progesteron wordt een vrouw moe, als je dat in de pil zou stoppen. Daarom zit in de pil een synthetisch progestageen. Ook het oestrogeen in de pil is een synthetisch oestrogeen (in het gros van de pillen zit ethinylestradiol, afgekort e.e.).
[..]
Door de hormonen in de pil (dat is een reden dat er niet alleen een progestageen in de pil zit, maar ook een oestrogeen) krijgt de hypofyse een seintje dat de hormoonspiegel boven een bepaald niveau is. De hypofyse regelt zelf niet meer dat er oestrogeen wordt aangemaakt en de eigen hormooncyclus van het lichaam wordt inderdaad overgenomen door de pil. Per persoon is het afhankelijk hoe hoog de hormoonspiegel over de dag is, als ik het wel heb wordt op dag 11 van de pilcyclus het maximum bereikt (ivm halfwaardetijd is in het begin van de cyclus de hormoonspiegel lager dan aan het einde).
Het is bekend dat pilgebruiksters een tekort hebben aan vitamine B6. Dit is vaak vooral merkbaar tijdens de stopweek (klachten waardoor vrouwen denken dat de pil slikken beter voor ze is, omdat de klachten als ze weer gaan slikekn minder worden).
Correct me if I'm wrong, graag zelfs, want dat betekent dat je je er veel beter in verdiept dan je tot nu toe hebt gedaan. Gezien je vakgebied kan dat geen kwaad.
Ten slotte bestaat er iets als shbg, een eiwit dat vrije hormonen bindt, die libido-gerelateerd zijn. Hoe hoger de concentratie shbg, des te lager het libido. Pilgebruiksters hebben een (veel) hogere waarde dan vrouwen die geen hormonen gebruiken. Bij vrouwen die al 2 jaar zijn gestopt met de pil, is die waarde nog steeds 2 keer zo hoog als bij vrouwen die nooit hormonen gebruikt hebben.
leesvoer:
http://www.telegraph.co.u(...)ss-of-sex-drive.html
iets meer van het artikel:
http://www.disease-treatment.com/showthread.php?t=65736
Conclusie: pil is aantoonbaar slecht voor het libido en mogelijk is dit niet reversibel.
[..]
Die baseer ik op bovengenoemd onderzoek. Van een condoom heb je niet na 2 jaar nog meetbaar een verhoogd shbg-gehalte, het effect ben je kwijt als je het condoom wegmikt. De negatieve effecten van de pil zijn na 2 jaar nog meetbaar.
Ik ken geen man die een anti-conceptiemiddel zou willen gebruiken met het risico dat z'n libido permanent negatief beinvloedt wordt. En als ik man was, zou ik niet willen dat m'n vriendin zoiets gebruikte om mij een plezier te doen.
En nogmaals, als ik me ergens in het verhaal over hormonen vergis, dan word ik daar graag op gewezen. Het onderwerp is interessant genoeg en graag baseer ik mijn kennis op wetenschappelijke onderzoeken.
Welke drempel?quote:Op donderdag 24 mei 2012 09:46 schreef DannyDomGelul het volgende:
[..]
Eigenlijk zou de drempel voor sterilisatie van de man lager moeten worden.
Dat er een vreemde gast met een scherp mes in je ballen gaat snijden is voor mij wel een drempel waar ik overheen moet. Voor jou niet?quote:
Och watje, dat stelt dus echt geen zakquote:Op donderdag 24 mei 2012 09:52 schreef DannyDomGelul het volgende:
[..]
Dat er een vreemde gast met een scherp mes in je ballen gaat snijden is voor mij wel een drempel waar ik overheen moet. Voor jou niet?
Tuurlijk jongen ik zie je wel weer als de oorlog begint he.quote:Op donderdag 24 mei 2012 10:02 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Och watje, dat stelt dus echt geen zakvoor, ik heb het jaren geleden met een glimlach ondergaan, als je dat al niet aan kunt dan krijg je wel een heel zwaar leven zeg, jij bent zeker niet in militaire dienst geweest en het ergste dat je ooit is overkomen is een onverwachte overhoring op school? Waar zijn de echte mannen gebleven?
nou ja daar heb ik niet zo`n moeite mee en ja ik overweeg het maar daar ik nu op dit moment geen relatie heb blijft het even bij denken.quote:Op donderdag 24 mei 2012 09:52 schreef DannyDomGelul het volgende:
[..]
Dat er een vreemde gast met een scherp mes in je ballen gaat snijden is voor mij wel een drempel waar ik overheen moet. Voor jou niet?
omdat iemand angst heeft voor scherpe messen, naalden of weet ik wat maakt hem dat niet meteen een mietje en de link naar millitaire dienst zie ik helemaal nietquote:Op donderdag 24 mei 2012 10:02 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Och watje, dat stelt dus echt geen zakvoor, ik heb het jaren geleden met een glimlach ondergaan, als je dat al niet aan kunt dan krijg je wel een heel zwaar leven zeg, jij bent zeker niet in militaire dienst geweest en het ergste dat je ooit is overkomen is een onverwachte overhoring op school? Waar zijn de echte mannen gebleven?
Die was aan Dizorn gericht, volgens zijn profiel student geneeskunde. En mijn idee was dat hij de vrouwenpil een maandje zou slikken, zodat hij later gegrond aan zijn patienten kan vertellen of de pil effect heeft op je libido/hormoonhuishouding, of dat het wellicht toch tussen de oren zit.quote:Op donderdag 24 mei 2012 02:17 schreef GewoneMan het volgende:
dat kan niet daar de mannenpil work in progress is en zelfs dan mogelijk niet te vergelijken is.
De mirena en implanon geven netto mminder af, het doel is wel dat de hormoonspiegel boven een bepaald niveau blijft. Met de pil verdwijnt een groot deel weer linea recta in het riool zonder opgenomen te worden (met alle onvruchtbare vissen van dien, no kidding).quote:maar je hoeft mij niet te overtuigen hoor ik geloof het wel. hoe zit dat trouwens met de middelen die extreem weinig hormonen toedienen zoals sommige spiraaltjes en implanon b.v.?
Dwang, letterlijke dwang is er niet nee, maar geen huisarts die me als jong meisje vertelde dat er ook wel nadelen aan de pil kleven. Die pil werd met groot gemak aangeraden en uitgeschreven enkel en alleen omdat mijn cyclus toen nog rommelig was, wat vrij normaal is in dat begin en meestal vanzelf weer overgaat.quote:Op donderdag 24 mei 2012 09:32 schreef DannyDomGelul het volgende:
[..]
Rustig maar. Niemand wil je dwingen om de pil te nemen. En niet zo kinderachtig doen als je eens te horen krijgt hoe een man het beleeft.
Omdat het nogal een verschil is.quote:Op donderdag 24 mei 2012 10:49 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nou ja daar heb ik niet zo`n moeite mee en ja ik overweeg het maar daar ik nu op dit moment geen relatie heb blijft het even bij denken.
wat mij heel erg opvalt is dat als ik (of welke man dan ook) aangeeft condooms geen optie te vinden dan is het. "het zit tussen je oren" "ach zet je eroverheen" "dan neuk je maar niet" "wen er maar aan" "bla bla vul random gezeik in"
en als een vrouw aangeeft geen hormonen te willen dan moeten we dat klakkeloos accepteren, begrijp me niet verkeerd ik accepteer dat ook wel. maar waarom is dat niet wederzijds?
Artsen moet je niet vertrouwen, die hebben pillen en daar proberen ze alles mee op te lossen. Chirurgen idem met messen. Daar moet je voor waken en je kinderen tegen al te enthousiaste medici beschermen, want veel mensen in de medische wereld hebben maar een zeer beperkt oog voor de alternatieven die er zijn.quote:Op donderdag 24 mei 2012 10:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Dwang, letterlijke dwang is er niet nee, maar geen huisarts die me als jong meisje vertelde dat er ook wel nadelen aan de pil kleven. Die pil werd met groot gemak aangeraden en uitgeschreven enkel en alleen omdat mijn cyclus toen nog rommelig was, wat vrij normaal is in dat begin en meestal vanzelf weer overgaat.
Dat werd me niet verteld, wel werd de pil voorgeschreven.
Vriendin van me met acne, hoppa, pil erin op haar 13de, een anticonseptiemiddel dat het gehele lichaam beinvloed.
Wat andere meisjes in mijn omgeving, beetje buikpijn bij menstruatie, hoppa pil erin, onregelmatig, hoppa pil erin en geen arts die heeft gezegd, jullie zijn nog zo jong, wacht nog even, zorg voor goede voeding, het komt allemaal wel goed na dat proefdraaien.
Daarnaast ligt de verwachting dat vrouwen wel voor anticonseptie zorgen, lees elk topic over condooms er maar op na, er wordt gelijk gezegd, als je toch een vriendin hebt, zet haar dan zo snel mogelijk op de pil, want dan kun je zonder. Zowel onder mannen als vrouwen is het zo goed als vanzelfsprekend dat de vrouw aan de pil gaat.
Nee, er is geen letterlijke dwang, maar toch wel wat, alleen al door het feit wat dan, want lange termijn condooms, dat zien de meeste vrouwen ook niet zitten. Wat je wat zou moeten vertellen, dat condooms ook voor vrouwen gevoel verminderen. Alleen huilen vrouwen daar wat minder over, soms kunnen ze gewoon niet anders en bij losse contacten zijn de risiko's gewoon te groot, soa is prut, ongewenste zwangerschap ook.
die natuurmethodes moet ik me wat meer in verdiepen maar klinkt een beetje als gokkenquote:Op donderdag 24 mei 2012 10:53 schreef loveli het volgende:
De 'uitdaging' is om met je nieuwe partner een compromis te vinden waarbij zwangerschapskans, verstoring van de beleving en invloed op libido allemaal zijn meegenomen. Je kunt bv. kiezen voor een combinatie van de natuurlijke methode en dan op de onveilige dagen een spermicide + evt barrieremiddel gebruiken, of op een andere manier aan de slag gaan (probeer het het vrouwencondoom eens).
zal er eens naar kijkenquote:Google op de pearl-index om erachter te komen wat de kans op zwangerschap is van alle beschikbare middelen. Je ziet vaak een (groot) verschil tussen klinische studies en huis-, tuin- en keukengebruik. Afhankelijk van je eigen nauwkeurigheid kun je een aardige inschatting maken van welk risico een middel heeft en of het voor jou en je nieuwe vriendin acceptabel is.
dat is jouw interpretatie en of de interpretatie van nagenoeg alleen maar vrouwen. ik heb in het verleden een paar keer succesvol sex gehad met een condoom geen idee waarom het toen wel lukte is te lang geleden maar zoals aangegeven is het altijd een probleem geweestquote:
nou ja weet niet er zijn duidelijk een paar mannen (ja dat is een klein groepje) die minder tot nauwelijks problemen hebben met condooms. de meeste vinden het zoveel gedoe en verschil dat ze het kut met peren vinden kan ik wel inkomenquote:En meestal is het ook aanstellerij gewoneman, jij bent best wel een uitzondering hoor, verreweg de meeste mannen kunnen prima met condoom, ook degene die wat huilen en zich er zo door uit het veld laten slaan dat ze wat verslappen.
Als je die zover krijgt dat ze hun hoofd niet teveel bij het condoom hebben kunnen ze ineens prima hard blijven en snel klaarkomen is ook al geen probleem dan.
Mijn ervaring daarmee is (ik neem aan dat er gedoeld wordt op het bepalen van de eisprong dmv. temperaturen, slijmvliessamenstelling e.d.) is dat dat goed werkt bij vrouwen die hun eisprong kunnen voelen, kan werken bij vrouwen met een regelmatige menstruatie en een drama is bij vrouwen met een onregelmatige menstruatie.quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:15 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
die natuurmethodes moet ik me wat meer in verdiepen maar klinkt een beetje als gokken![]()
ik ook... het is gewoon een extra motivator zo van: ja maar schat voor mij is het ook veel minder hoor. de exen waar ik succesvol met condoom sex heb gehad merkten geen van allen verschil met of zonder en als ik zie hoe graag vrouwen het hier promoten zeg ik dat het voor hun geen tot nauwelijks verschil maakt.quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:15 schreef DannyDomGelul het volgende:
Dat vrouwen evenveel verminderde sensatie hebben van een condoom durf ik te betwijfelen. Het zou wel beleefd van je zijn als je eens ophoudt met onze emoties kleineren door het als gehuil en gejank af te doen.
Een cockring is geen beschermingsmiddel.quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:15 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
die natuurmethodes moet ik me wat meer in verdiepen maar klinkt een beetje als gokken![]()
die staat op mijn lijstje voor de compleetheid zal ik mijn lijstje ecven opsommen
* vrouwencondoom
* condoom met andere pasvorm
* condoom van ander materiaal
* cockring
Nope. Je krijgt meer inzicht in de cyclus van een vrouw, waardoor je beter weet op welke momenten een condoom absuluut wel of juist niet nodig is. Afhankelijk van de cyclus van je vriendin en het risico op zwangerschap dat voor jou acceptabel is, kun je je activiteiten daarop aanpassen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:15 schreef GewoneMan het volgende:
Gecombineerd met condoom zodat hij niet slap wordt.quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:26 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Een cockring is geen beschermingsmiddel.
quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Nope. Je krijgt meer inzicht in de cyclus van een vrouw, waardoor je beter weet op welke momenten een condoom absuluut wel of juist niet nodig is. Afhankelijk van de cyclus van je vriendin en het risico op zwangerschap dat voor jou acceptabel is, kun je je activiteiten daarop aanpassen.
Imho is dat een stuk veiliger dan bv. random vertrouwen op een condoom. Weten waar je mee bezig bent, weten wat de risico's zijn. Als je in je upje op een kaarsrechte snelweg rijdt is 200 km/h niet vreselijk gevaarlijk, op een bochtig bergweggetje kan 50 km/h gevaarlijk zijn. Vruchtbaarheid snappen = risico's beter inschatten.
snap ik maar om een condoom om te krijgen zonder dat de erectie instortquote:Op donderdag 24 mei 2012 11:26 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Een cockring is geen beschermingsmiddel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |