quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 10:55 schreef LatonOne het volgende:Als een evt aangepraat schuldgevoel de aanschaf van toekomstige dieren voorkomt is dat een prima resultaat. En ik blijf er bij dat met mijn 2e post niks mis is.
Met je tweede post was misschien niets mis (is ook niet genote ofzo

) maar op een gegeven moment trekken we een streep en is de discussie klaar. Geloof me, als we dat niet doen zitten we straks in deel 3 van dat topic waar TS nog steeds alleen maar d'r oren krijgt gewassen. Vertrouw een beetje op ons gevoel en ervaring hierin

Vanaf het punt dat we zeiden 'de discussie is klaar' heb ik zelfs de pro-TS posts verwijderd die reageerden op kritiek. Wel zo fair.
quote:
Ze moeten naar asiel tenzij jullie helpen is nonsens en emotionele chantage. Er is altijd een oplossing maar ts kiest de makkelijke weg. Desnoods een plaid over de dure meubels of tijdelijk met bak in de logeerkamer tot er een nieuw baasje is. Asiel doe je niet, en zouden jullie niet moeten tolereren als pressie middel.
Zoals je zag heb ik zelf ook gevraagd of er een Plan B is, omdat ik ook niet houd van 'als ik binnen 2 weken geen baasje heb gaan ze naar het asiel'. Zo bracht deze TS het gelukkig ook niet zo cru, want er is nog een soort tijdelijke noodopvang in de tussentijd mogelijk.
Hóe we er ook over denken, wij zijn allemaal niet in de positie om een TS te dwingen om de katten niet in het asiel te doen. Al raast men 3 topics door. Net als dat een TS ons niet kan dwingen de katten dan maar over te nemen.
Omdat we (wij als mods) het gevoel van de overige users begrijpen en in sommige gevallen ook delen dat dieren soms te gemakkelijk weg gedaan worden, laten we een gedeelte van de kritiek ook staan. Het is niet zo dat er alléén maar lieve dingen gepost mogen worden of alléén maar nieuwe huisjes mogen worden aangeboden. Maar op een gegeven moment trekken we de grens. Da's vooral voor de dieren in kwestie op een gegeven moment het beste.
Dus nogmaals, ik hoop en reken echt een beetje op begrip in deze. Het is een lastige kwestie, we zoeken een 'gulden middenweg'.
[ Bericht 1% gewijzigd door Greys op 12-10-2012 13:29:38 ]