abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 oktober 2012 @ 17:00:19 #1
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_117737467
Hoi! Ik had een vogel maar helaas is die dood.
Nu heb ik drie kooien, een grote parkietenkooi, een kamervoliere en een xl kamervoliere, maar geen vogel meer. En ik lijd ernstig aan een legekooisyndroom :{
Ik mis de gezelligheid van een vogel in huis.
Ik kijk nu rond naar welke soorten vogels er zijn en was eigenlijk al op zoek naar een jong grasparkietje, tot ik de gouldamadine tegenkwam O+
Plaatje:

De vogel die ik had was supertam, ik weet dat goulds dit niet per definitie worden, maar ze maken leuk geluid en ze zijn een lust voor het oog en ze vertonen heel leuk gedrag.
Ik ben op zoek naar een kweekkoppeltje.
Zijn er hier mensen die ze hebben?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_117746952
Wij hebben ze gehad, hele mooie vogeltjes en ik had een nestkastje in de kooi gehangen, gewoon om te kijken of er iets zou gebeuren en toen kregen we jonkies :)
  maandag 8 oktober 2012 @ 20:23:30 #3
176471 oh-oh
pi_117747039
Waren ze makkelijk in onderhoud? Ze schijnen heel makkelijk te kweken idd, lijkt me ook erg leuk O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_117747443
De kweker waar ik ze vandaan had die stond eigenlijk een beetje raar te kijken toen ik zei dat ik jonkies had, bij mij zaten ze in een doodordinaire hoge koperkleurige kooi en waar het kastje met tiewraps ? aan de tralies vastgemaakt was aan de binnenkant van de kooi (dus er even in kijken kon niet) terwijl hij broedkooien had enzo.
Het was ook geen echt koppel.
Voorzover ik me kan herinneren eten/water geven, bodem 1 keer in de week verschonen en af en toe de tralies afnemen dat was het wel.
Voor de rest zijn het leuke vogeltjes om naar te kijken en het geluid wat ze produceren is ook niet storend
  maandag 8 oktober 2012 @ 20:34:09 #5
176471 oh-oh
pi_117747625
Nee ze maken een leuk geluid, het zijn geen schreeuwerds, daar hou ik niet zo van, gewoon lekkere pruttelaars O+ ik heb een hok van 1 bij .50 bij 1.50. dat lijkt me groot zat om te beginnen met 1 koppeltje :D
( Groucho Marx )
pi_117749561
Dat is zeker groot genoeg die kooi die ik had was 80 bij 40 bij 40 denk dus jouw hok is een villa :)
  maandag 8 oktober 2012 @ 21:09:26 #7
176471 oh-oh
pi_117749784
Ik heb er nog twee staan, een van 50 bij 50 bij 1.50 en een van jouw afmetingen ongeveer :D
( Groucho Marx )
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 00:48:04 #8
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117760462
Prachtige vogeltjes, en aangezien het vinkjes zijn, zaadetertjes, ook heel makkelijk te houden.
Ik hoop dat je kooi snel weer gevuld is, oh_oh! :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  † In Memoriam † dinsdag 9 oktober 2012 @ 01:28:37 #9
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_117761277
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:09 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb er nog twee staan, een van 50 bij 50 bij 1.50 en een van jouw afmetingen ongeveer :D
Het zijn wel hele mooie vogeltjes! O+
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
pi_117761749
Ik had ze en ook ooit een jongen van ze gehad. Zebravinkjes zijn trouwens ook erg leuk, heb ik al 15 jaar want steeds eigen kweek (dus nieuwe generaties maar vreemd genoeg nooit teveel jongen, ze reguleerden zichzelf uitstekend hier :D ) met af en toe wat vreemd gekocht bloed erbij om de boel gezond te houden. Nu nog alleen mannen over dus dat fokken is even voorbij. :P Zebravinken maken ook een "gezellig" geluid en zijn onderling ook gezellig, Ze vormen koppeltjes en zitten dan gezellig 's avonds en 's nachts in de nestkastjes te slapen, dicht tegen elkaar aan. *;
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 14:48:23 #11
176471 oh-oh
pi_117774668
Ja zebravinken vind ik ook erg leuk! Zouden ze samen kunnen denk je?
:P
( Groucho Marx )
pi_117775472
Denk je niet dat je ze op den duur een beetje saai gaat vinden, vergeleken met Piet? :@ Ik vind ze prachtig hoor, daar niet van, maar kun je wel een echte band opbouwen met dit soort vogeltjes? Ze zijn volgens mij toch een beetje dommig en hechten zich dacht ik niet zo snel aan mensen, zeker vergeleken met parkieten en (dwerg)papegaaien (en spreeuw- en kraaiachtigen). Het lijkt me dat er zo weinig interactie mogelijk is met zulke vogeltjes, meer kijkdieren dan huisdieren lijkt me haast :@
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:10:07 #13
176471 oh-oh
pi_117775582
Ja nou en? Ook een stuk minder werk dus :P
En het schijnt dat als je zelf jongen krijgt, dat ze nog wel es handtam willen worden ( de meeste mensen houden ze sowieso buiten en in grote aantallen in volieres ).
Zo leuk als Piet wordt toch nooit meer wat.
Valkparkieten vind ik echt stom, gewone parkieten leren ook maar zelden praten, dwergpapegaaien schreeuwen alleen maar wat stom. Dan heb ik liever vogels die leuk zingen en pruttelen en leuk zijn om naar te kijken. We hadden vroeger altijd kanaries , die worden ook handtam hoor, als je ze zelf kweekt.
En er zijn dus wel goulds die geluiden nadoen en zelfs een beetje praten.
Aangezien ik nog een egel kan dresseren als ik wil zie ik wel hoe dat bij mij gaat lopen *)
( Groucho Marx )
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:11:11 #14
176471 oh-oh
pi_117775623
Ik heb ook altijd aquaria gehad en schildpadden en zo, daar bouw je ook geen band mee op maar dat is evengoed leuk om te hebben.
( Groucho Marx )
pi_117776462
Ah, zo. Dit leek me al zo'n stap terug voor je na Piet waar je juist zoveel contact mee had! Maar als de insteek zo anders is dan zullen dit vast hele leuke diertjes zijn om wat leven in de kooi te brengen zonder al teveel verzorging te vragen :Y
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:44:27 #16
176471 oh-oh
pi_117777168
Met Piet was ik werkelijk waar uren per dag bezig.
Ik had het met liefde nog 15 jaar gedaan, maar ik schrik er nu echt van hoeveel tijd ik over houd op een avond hoor. En hoe schoon mijn huis blijft ook :')
( Groucho Marx )
pi_117778229
ik had even gemist van piet! :o

wat jammer! Op naar een nieuw iets..
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:22:00 #18
176471 oh-oh
pi_117778488
:{ Ja, ik mis Piet wel echt echt echt heel erg hoor.
( Groucho Marx )
pi_117778510
Kleurrijk! O+.
pi_117778595
De Goulds amadine toch?

Wel raar dat je ze als huisdier mag houden als ze bedreigd zijn...
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:29:00 #21
176471 oh-oh
pi_117778757
Hoezo is dat raar? Dat ze in het wild bedreigd zijn wil niet zeggen dat je gekweekte vogels niet mag houden, wildvang mag niet denk ik.
( Groucho Marx )
pi_117778813
Wat een mooierds :o
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:31:50 #23
176471 oh-oh
pi_117778851
Leuk zijn ze he :D O+
( Groucho Marx )
pi_117781436
Japanse meeuwtjes zijn ook hele leuke vogeltjes, niet erg kleurrijk maar qua karakter zijn het net clowntjes.
pi_117783894
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 14:48 schreef oh-oh het volgende:
Ja zebravinken vind ik ook erg leuk! Zouden ze samen kunnen denk je?
:P
Hier zaten ze samen in één volière, nooit een probleem geweest. Beiden leven op tropenzaad met wat eivoer en het liefst ook nog wat universeelvoer ...... hier werden ze in ieder geval altijd jaren ouder dan dat in de boeken als maximale leeftijd stond. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')