Het was dan ook gelijk de laatste keer van de playoffs om het kampioenschapquote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:16 schreef depr0x het volgende:
Sinds ze die play-off wedstrijden om het kampioenschap daar hebben ingevoerd, neem ik de Turkse competitie niet meer serieus.
Rete boeiend!quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:16 schreef depr0x het volgende:
Sinds ze die play-off wedstrijden om het kampioenschap daar hebben ingevoerd, neem ik de Turkse competitie niet meer serieus.
Doe dat lekker in het VBL hoekje knulquote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:23 schreef depr0x het volgende:
[..]
Ga een discussie aan of reageer niet jonge, mongool.
Dan blijft het in Nederland....quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:30 schreef Strani het volgende:
Ik lees dat ze zelfs een tunnel geblokkeerd hebben ergens?
Waarom een Turks kampioensfeest zo massaal in Nederland vieren? Met overlast tot gevolg ook nog? Doe dat lekker ergens binnen of zo.
Inderdaad, maar dan in elk geval zonder overlast.quote:
Het is wel de beste derby van de wereld, jonguh.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Inderdaad, maar dan in elk geval zonder overlast.
Zo belangrijk is de Turkse league echt niet, dat het over de hele wereld buiten gevierd moet worden.
Dat bepaal jij toch niet? Voor turken is het blijkbaar wel belangrijk.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Inderdaad, maar dan in elk geval zonder overlast.
Zo belangrijk is de Turkse league echt niet, dat het over de hele wereld buiten gevierd moet worden.
Die site heeft gewoon heel veel Turkse stemmersquote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:34 schreef Julis het volgende:
[..]
Het is wel de beste derby van de wereld, jonguh.
http://www.footballderbies.com/
Hahah gelukkig niet, helemaal geen turkquote:
Het is geen competitie met een grote reputatie dus om het in het buitenland en masse te vieren dat jouw club in jouw land kampioen is geworden is vrij onzinnig.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:35 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dat bepaal jij toch niet? Voor turken is het blijkbaar wel belangrijk.
Als er 100 man dat deden in Turkije om een KNVB beker werden ze waarschijnlijk opgepakt en kregen ze nog klappen. Waarom hier dan wel zo primitief gedragen ?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:35 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dat bepaal jij toch niet? Voor turken is het blijkbaar wel belangrijk.
Nee dus, zoals blijkt!quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is geen competitie met een grote reputatie dus om het in het buitenland en masse te vieren dat jouw club in jouw land kampioen is geworden is vrij onzinnig.
Het is een binnenlands feestje.
Dat ze het allemaal in Nederland vieren maakt het nog niet juistquote:
Dat is juist niet primitief, de reactie in Turkije op de 100 man die de KNVB beker winnen, dat is primitief.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:38 schreef BDIL het volgende:
[..]
Als er 100 man dat deden in Turkije om een KNVB beker werden ze waarschijnlijk opgepakt en kregen ze nog klappen. Waarom hier dan wel zo primitief gedragen ?
Ga lekker meevieren joh, zure azijnzeiker. Veel gezelliger dan je eenzame, donkere zolder.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:39 schreef Strani het volgende:
Als alle immigranten hun eigen kampioensschappen zo zouden vieren, zou Amsterdam iets van 200 kampioensfeesten per jaar hebben.
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:40 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ga lekker meevieren joh, zure azijnzeiker. Veel gezelliger dan je eenzame, donkere zolder.
Ik heb het niet over juist en onjuist.... jij had het in eerste instantie over of het belangrijk is of niet... dat vinden veel Turken in Nederland dus blijkbaar wel....quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat ze het allemaal in Nederland vieren maakt het nog niet juist
Zeker niet nu het overlast tot gevolg heeft.
Kan niet, ik woon niet in Nederland.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:40 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ga lekker meevieren joh, zure azijnzeiker. Veel gezelliger dan je eenzame, donkere zolder.
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:40 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ah okay. Daar blijf ik ook bij. Het is niet alsof Turkije zojuist Europees kampioen is geworden.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:41 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over juist en onjuist.... jij had het in eerste instantie over of het belangrijk is of niet... dat vinden veel Turken in Nederland dus blijkbaar wel....
Ik niet en ik woon wel in Nederlandquote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Kan niet, ik woon niet in Nederland.
Ik vind een feestje leuk hoor, maar niet zo'n feestje. Als Turkse fans voor een binnenlandse aangelegenheid in Nederland overlast geven (door tunnels te blokkeren bijvoorbeeld) vind ik dat te ver gaan.
Nee, dus?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Ah okay. Daar blijf ik ook bij. Het is niet alsof Turkije zojuist Europees kampioen is geworden.
Dat is geen excuus, een Turkloos land bestaat niet.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Kan niet, ik woon niet in Nederland.
Ik vind een feestje leuk hoor, maar niet zo'n feestje. Als Turkse fans voor een binnenlandse aangelegenheid in Nederland overlast geven (door tunnels te blokkeren bijvoorbeeld) vind ik dat te ver gaan.
Want?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:43 schreef BDIL het volgende:
Gelukkig zijn ze pas in 2018 ofzo weer op een groot kampioenschap
In Nederland ja, niet in Turkije. Men stond toch niet en masse in Oranje-shirtjes de toegang tot de veerboot over de bosporus te blokkeren?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:43 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee, dus?
Hier in Nederland wordt zelfs een 2e plaats gevierd met de nodige oponthoud op openbare weg.
Dat doe ik ookquote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:43 schreef Bilge het volgende:
[..]
Dat is geen excuus, een Turkloos land bestaat niet.![]()
Mag je wel een mening vormen over Nederland als je je niet in Nederland bevindt? Waarom hou je je niet bezig met de lokale problemen van je nieuwe land? [/moraalridder]
Een Nederlandse club in Rotterdam, ten 2e was het in de Kuip wat afgesloten is ipv op de openbare weg.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:43 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee, dus?
Hier in Nederland wordt zelfs een 2e plaats gevierd met de nodige oponthoud op openbare weg.
Alsof ze boven Nederland eindigen in de groepsfasequote:
Dit feestje geeft ook geen overlast, heur. Ik durf te wedden dat er niet meer dan een handjevol supporters feest vieren. In het weekend valt dat al helemaal niet op.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat doe ik ook
En ja meningen mogen natuurlijk, die geven dacht ik weinig overlast.
Nou čn? Nederlanders in het buitenland vieren net zo goed feestelijkheden hoor.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:44 schreef Strani het volgende:
[..]
In Nederland ja, niet in Turkije. Men stond toch niet en masse in Oranje-shirtjes de toegang tot de veerboot over de bosporus te blokkeren?
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:46 schreef Bilge het volgende:
[..]
Dit feestje geeft ook geen overlast, heur. Ik durf te wedden dat er niet meer dan een handjevol supporters feest vieren. In het weekend valt dat al helemaal niet op.
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:46 schreef BDIL het volgende:
[..]
Alsof ze boven Nederland eindigen in de groepsfase
Ik heb er helemaal geen last van. Waarom zou je alleen maar meningen mogen hebben over dingen waar je zelf last van hebt? Ik ga er van uit dat anderen er last van hebben en dat is voor mij al genoeg reden.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:46 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nou čn? Nederlanders in het buitenland vieren net zo goed feestelijkheden hoor.
Wat heb jij er trouwens voor last van?
Daarom, ik snap best een kleine feest maar dit is nu geëscaleerd en er is klaarblijkelijk ergens een tunnel afgezet door hun dusquote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:48 schreef Bilge het volgende:
Ok, dat vind ik ook te ver gaan. ME erop afsturen!
Tunnel was voor korte tijd afgezet in Utrecht, zegt Teletekst.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:50 schreef BDIL het volgende:
[..]
Daarom, ik snap best een kleine feest maar dit is nu geëscaleerd en er is klaarblijkelijk ergens een tunnel afgezet door hun dus
Waarom zeg ik dat jij geen mening mag hebben knul?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:49 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb er helemaal geen last van. Waarom zou je alleen maar meningen mogen hebben over dingen waar je zelf last van hebt? Ik ga er van uit dat anderen er last van hebben en dat is voor mij al genoeg reden.
Dat insinueer je, en ik neem aan dat je 'waar' bedoelde.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:51 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Waarom zeg ik dat jij geen mening mag hebben knul?
Jij bent wel slim hč?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:52 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat insinueer je, en ik neem aan dat je 'waar' bedoelde.
Dat knul is jammer, met denigreren kom je nooit ver in een gesprek.
1 euro hier bij de plaatselijke moskee, gaat ook nog naar het goede doel.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:53 schreef Geelman het volgende:
Kenser, ik heb nu trek in een Turkse pizza...
Hey kijk, een aapje in de paalquote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:46 schreef BDIL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Trams kunnen niet rijden en auto's ook niet over de weg om de rotonde heen
Ik insinueer dat helemaal niet, knul.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:52 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat insinueer je, en ik neem aan dat je 'waar' bedoelde.
Dat knul is jammer, met denigreren kom je nooit ver in een gesprek.
Nou ja, hoe dan ook, jammer. Ik dacht dat jij een vrij volwassen kerel was maar nu laat je helaas het tegenovergestelde zien. Even goede vrienden.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:56 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik insinueer dat helemaal niet, knul.
Dat maak jij ervan.
Oh jij dacht dat op basis van een internetprofiel?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja, hoe dan ook, jammer. Ik dacht dat jij een vrij volwassen kerel was maar nu laat je helaas het tegenovergestelde zien. Even goede vrienden.
Veel plezier en gedraag jequote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:00 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Oh jij dacht dat op basis van een internetprofiel?
Knap joh.
Maar goed, ik moet zo langs het 'feestgedruis' dus ik laat je lekker in je waan.
Kusje!
Het zijn Russen hoor.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:02 schreef gers het volgende:
klote Marokkanenveroorzaken altijd overlast.
Jammer dat-ie in het Frans is. Niet alles, maar toch.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:30 schreef TheMagnificent het volgende:
Cantona's documentaire over deze derby...
van die kale kippen kan je niet plukken..... je moet ze hardhandig duidelijk maken dat ze te ver gaanquote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:34 schreef Equites het volgende:
Elke keer claxoneren kost je 220 euro! Spekken die kas!!!!
Wapenstok erover vind ik ook prima hoor. Sla die turken maar terug waar ze horen! Achter de balie bij de kebab.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:36 schreef vincerusso het volgende:
[..]
van die kale kippen kan je niet plukken..... je moet ze hardhandig duidelijk maken dat ze te ver gaan
Net als dat een shitload mensen hier vierden dat Nederland van Uruguay had gewonnen en naar de finale ging 9000 km verderop.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:37 schreef Equites het volgende:
[..]
Wapenstok erover vind ik ook prima hoor. Sla die turken maar terug waar ze horen! Achter de balie bij de kebab.
Hoe kan je nou buiten gaan vieren dat een club 2500 km verderop kampioen is geworden.
Mensen die Galatasaray niet kunnen waarderenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:32 schreef vincerusso het volgende:
kneuzenvolk viert die shit maar in hun eigen land
oh wacht...![]()
![]()
in het vliegtuig ermee en droppen zonder parachute boven de feestende hooligans in Ottomaan landquote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:37 schreef Equites het volgende:
[..]
Wapenstok erover vind ik ook prima hoor. Sla die turken maar terug waar ze horen! Achter de balie bij de kebab.
Hoe kan je nou buiten gaan vieren dat een club 2500 km verderop kampioen is geworden.
Hakan Sukerquote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:46 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Mensen die Galatasaray niet kunnen waarderenZelfs ik kan het, en ik ben niet eens een Turk
Ow Galatasary in NL vieren is idd hetzelfde als vieren in Nederland dat NL verder is in het WK. Sorry man.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:44 schreef WH141 het volgende:
[..]
Net als dat een shitload mensen hier vierden dat Nederland van Uruguay had gewonnen en naar de finale ging 9000 km verderop.
Volgend jaar naar Real?quote:
Met als verschil dat er een Nederlands team meedeed.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:44 schreef WH141 het volgende:
[..]
Net als dat een shitload mensen hier vierden dat Nederland van Uruguay had gewonnen en naar de finale ging 9000 km verderop.
Je bent toch Nederlander als je hier woont? Als je dat niet zo ziet ga je lekker terug naar Turkije. Een prima welvarend land.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:52 schreef Strani het volgende:
[..]
Met als verschil dat er een Nederlands team meedeed.
Maar ook dan: Als Turkije het WK ooit wint mogen ze dat in Nederland (op een respectvolle wijze) best vieren. Maar het kampioenschap in de Turkse league waar geen Nederlandse teams aan meedoen?
Nederlanders in de rest van de wereld hebben idd automatisch schijt eraan wanneer Nederland het WK wint.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:51 schreef Equites het volgende:
[..]
Ow Galatasary in NL vieren is idd hetzelfde als vieren in Nederland dat NL verder is in het WK. Sorry man.
Dat is ook weer niet helemaal waar natuurlijk. Dat mensen met een Turkse achtergrond zich naast Nederlands ook Turks voelen begrijp ik best. Maar een binnenlands feestje hoef je niet in Nederland zo overdreven te vieren.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:53 schreef Equites het volgende:
[..]
Je bent toch Nederlander als je hier woont? Als je dat niet zo ziet ga je lekker terug naar Turkije. Een prima welvarend land.
Ik woon in het buitenland en als Nederland wint zal ik dolblij zijn. Als ik dan toevallig in een Nederlandse bar ben zal ik dat vast met een oranjeshirt vieren.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:55 schreef WH141 het volgende:
[..]
Nederlanders in de rest van de wereld hebben idd automatisch schijt eraan wanneer Nederland het WK wint.
Ies koeltoerquote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:56 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik woon in het buitenland en als Nederland wint zal ik dolblij zijn. Als ik dan toevallig in een Nederlandse bar ben zal ik dat vast met een oranjeshirt vieren.
Maar ik ga hier niet de fonteinen in of pleinen blokkeren.
Hij is gestopt in 2008.quote:
Misschien moeten we dat maar eens gewoon doen volgend jaar, om te zien wat er gebeurt.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:58 schreef Equites het volgende:
Zie je ons Nederlanders al een plein bezetten in Turkije als Ajax kampioen word? Dat is ongeveer hetzelfdeBelachelijk.
Dan krijg je met z'n allen een enkeltje Nederland.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Misschien moeten we dat maar eens gewoon doen volgend jaar, om te zien wat er gebeurt.
Als er genoeg Nederlanders zijn, zou dat kunnen gebeuren. Matige vergelijking dus.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:58 schreef Equites het volgende:
Zie je ons Nederlanders al een plein bezetten in Turkije als Ajax kampioen word? Dat is ongeveer hetzelfdeBelachelijk.
Toch denk ik dat een onschuldig koninginnedagfeestje een andere indruk geeft dan wilde voetbalsupporters.quote:Op zondag 13 mei 2012 00:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als er genoeg Nederlanders zijn, zou dat kunnen gebeuren. Matige vergelijking dus.
Zie Koninginnedag 2012 in Istanbul: http://www.nederlandersin(...)nedag-2012-istanbul/.
Dat maakt het inderdaad wel problematischer ja. Toch geloof ik nog altijd niet dat grote groepen Nederlanders in Turkije pleinen zouden bezetten als Ajax of Feyenoord kampioen wordt. Het moet ook in je karakter zitten.quote:Op zondag 13 mei 2012 00:12 schreef zarGon het volgende:
Wat ik wil aangeven is dat de situatie van de Turken hier en de situatie van de Nederlanders daar (in Turkije) niet vergelijkbaar is. Alleen al door de aantallen.
Ja, ik ben een Turk. Een Turkse Nederlander, welteverstaan.quote:Op zondag 13 mei 2012 00:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat maakt het inderdaad wel problematischer ja. Toch geloof ik nog altijd niet dat grote groepen Nederlanders in Turkije pleinen zouden bezetten als Ajax of Feyenoord kampioen wordt. Het moet ook in je karakter zitten.
Ik krijg bij veel Turken toch vaak het gevoel dat men zo'n antipathie voelt voor Nederland, dat men dit soort dingen overdreven viert om elkaar en de Nederlanders te laten zien hoe Turks men wel niet is.
Jij bent geloof ik Turks, misschien kan jij dit ontkrachten?
quote:Op zondag 13 mei 2012 01:50 schreef Bilge het volgende:
http://videonuz.ensonhabe(...)a-galatasaray-gecidi
Türktür, ne yapsa yeridir.![]()
Turken mogen dingen misschien op andere manieren vieren maar ik zie deze turken niet staan tijdens WK waar Nederland finale haalt bijvoorbeeld. Als je een Turkse Nederlander bent steun dan Nederland net zo goed als Turkije als het om iets belangrijks gaat. En niet gedrag vertonen van kk nederland dit fuck nederland dat en zelf je eigen gang gaan in iemands anders land.quote:Op zondag 13 mei 2012 00:30 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, ik ben een Turk. Een Turkse Nederlander, welteverstaan.
Je moet het niet zien als een actie tegen Nederland of Nederlanders. Turken uiten een aantal dingen anders dan Nederlanders en dat valt meer op in Nederland, omdat er een cultuurverschil is. Wat overdreven lijkt voor jou, hoeft dus niet zo te zijn voor de Turken. Misschien komt het ook omdat er een groepsgevoel is en dat op bepaalde momenten zichtbaar wordt.
Ik ben ermee eens dat het op een wat 'beschaafdere' manier zou moeten plaatsvinden. Het is onnodig om het verkeer te ontregelen bijvoorbeeld.
Ok rustig maar hoor. Zaterdagnacht-frustratie?quote:Op zondag 13 mei 2012 02:30 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Praat voor jezelf mensen, praat voor jezelf!!!!!!!!!!!!!!!! Doe niet alsof dingen wetenschappelijke feiten zijn, want dat zijn het niet!!
quote:Op zondag 13 mei 2012 02:29 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
OMG weet je waar ik echt niet tegen kan? Mensen die voor anderen praten. Mensen: speak for yourselfs!
Dan snap jij sws niet wat politiek inhoudquote:Op zondag 13 mei 2012 02:30 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Praat voor jezelf mensen, praat voor jezelf!!!!!!!!!!!!!!!! Doe niet alsof dingen wetenschappelijke feiten zijn, want dat zijn het niet!!
En hoe weet je zo zeker dat het niet zo is? Ikzelf steun zowel Nederland als Turkije. En dat geldt niet alleen bij voetbal.quote:Op zondag 13 mei 2012 02:25 schreef BDIL het volgende:
[..]
Turken mogen dingen misschien op andere manieren vieren maar ik zie deze turken niet staan tijdens WK waar Nederland finale haalt bijvoorbeeld. Als je een Turkse Nederlander bent steun dan Nederland net zo goed als Turkije als het om iets belangrijks gaat. En niet gedrag vertonen van kk nederland dit fuck nederland dat en zelf je eigen gang gaan in iemands anders land.
De dag begint met de nacht. Zondagnacht.quote:Op zondag 13 mei 2012 02:51 schreef thewhiteguy het volgende:
[..]
Ok rustig maar hoor. Zaterdagnacht-frustratie?
Ik generaliseer niet, het is een feit. Ik heb zelf heel goede Turkse vrienden, die ik zeker al de helft van me leven ken maar dit aspect blijft naar boven komen. Ook al is iemand hoog opgeleid of niet een bepaalde gedachtegang blijft plaatsvinden binnen een groep mensen. Weinigen die zich volledig hebben geanticipeerd aan het Nederlandse systeem. Het nationalistisch gevoel blijft een groot probleem, probeer maar een Turk te overtuigen van wat er is gebeurt in Armenie ( dat gaat niet werken). Uiteindelijk gaat het om het feit dat er massaal feest wordt gevierd in het openbaar over voetbal en dan niet eens een kampioenschap waarmee iedereen zich wel verbonden kan voelen zoals een EK of een WK maar om een landstitel uit de Super ligquote:Op zondag 13 mei 2012 05:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
En hoe weet je zo zeker dat het niet zo is? Ikzelf steun zowel Nederland als Turkije. En dat geldt niet alleen bij voetbal.
Je bent ontzettend aan het generaliseren. Ik ben het niet geheel oneens met je, gezien het gespuis, maar zie dat soort Turken niet als vertegenwoordigers van 'de Turken'. Net zoals dat ik tokkies los kan zien van de beschaafde Nederlanders, om maar wat te noemen.
Ah, 'het nationalistisch gevoel'. Had ik aan zien moeten komen. Ik wil niet te veel zeggen over Armenië, want dan glijdt de discussie die richting op. Het probleem met Armenië is dat de manier van overtuigen verkeerd is. Hetzelfde geldt voor Cyprus. Iedereen heeft er een mening over, al is het allemaal gebasseerd op 'van horen zeggen'.quote:Op zondag 13 mei 2012 05:16 schreef BDIL het volgende:
[..]
Ik generaliseer niet, het is een feit. Ik heb zelf heel goede Turkse vrienden, die ik zeker al de helft van me leven ken maar dit aspect blijft naar boven komen. Ook al is iemand hoog opgeleid of niet een bepaalde gedachtegang blijft plaatsvinden binnen een groep mensen. Weinigen die zich volledig hebben geanticipeerd aan het Nederlandse systeem. Het nationalistisch gevoel blijft een groot probleem, probeer maar een Turk te overtuigen van wat er is gebeurt in Armenie ( dat gaat niet werken). Uiteindelijk gaat het om het feit dat er massaal feest wordt gevierd in het openbaar over voetbal en dan niet eens een kampioenschap waarmee iedereen zich wel verbonden kan voelen zoals een EK of een WK maar om een landstitel uit de Super ligVorige jaar was er toch helemaal niks aan de hand op straat en nu moet he opeens wel gefeest worden ?
Harde waarheden hier.quote:Op zondag 13 mei 2012 05:48 schreef zarGon het volgende:
En omdat er met de mobiele lay-out niet gequoot kan worden uit een vol topic:
Je constatering klopt. Turken zijn - om het
even te nuanceren: over het algemeen -
trotser op hun land. Nationalisme roept
geen ongunstige associaties op in Turkije
en wordt juist gezien als een positieve
eigenschap.
Wat betreft trots: dat zouden Nederlanders ook moeten zijn op Nederland. Trotser dan ze nu al zijn. Het veel meer uiten, laten merken. En dan niet op de infantiele manier eh. Verder, wat betreft nationalisme kunnen we discussiëren tot we een ons wegen, je zal het als Nederlander niet (kunnen) begrijpen. Eenieder uit de Balkan en Anatolië weet waar ik het over heb.
Wat een belachelijke redenering.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:53 schreef Equites het volgende:
[..]
Je bent toch Nederlander als je hier woont?
Wat een gelulquote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is geen competitie met een grote reputatie dus om het in het buitenland en masse te vieren dat jouw club in jouw land kampioen is geworden is vrij onzinnig.
Het is een binnenlands feestje.
Ik herken het niet zo moet ik zeggen. Laatste WK hadden de meeste Turken hier in A'dam volgens mij een toptijd met zowel NL als Turkije.quote:Op zondag 13 mei 2012 02:25 schreef BDIL het volgende:
[..]
Turken mogen dingen misschien op andere manieren vieren maar ik zie deze turken niet staan tijdens WK waar Nederland finale haalt bijvoorbeeld. Als je een Turkse Nederlander bent steun dan Nederland net zo goed als Turkije als het om iets belangrijks gaat. En niet gedrag vertonen van kk nederland dit fuck nederland dat en zelf je eigen gang gaan in iemands anders land.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |