http://www.datapointed.net/2009/11/the-steeps-of-san-francisco/quote:The Steepest Streets in the City, Purportedly
1. (tie) Filbert between Leavenworth and Hyde (31.5% grade)
1. (tie) 22nd between Church and Vicksburg (31.5% grade)
3. Jones between Union and Filbert (29% grade)
4. Duboce between Buena Vista and Alpine (27.9% grade)
5. Jones between Green and Union (26% grade)
6. Webster between Vallejo and Broadway (26% grade)
7. Duboce between Alpine and Divisadero (25% grade)
8. Jones between Pine and California (24.8 grade)
9. Fillmore between Vallejo and Broadway (24% grade)
http://radioshacktourtracker.amgentourofcalifornia.com/quote:Op zondag 13 mei 2012 23:39 schreef tompsv18 het volgende:
oja hele tijd reclames bij eurosport, vreselijk irritant
Thanks maar kijk liever gewoon via de tvquote:Op zondag 13 mei 2012 23:40 schreef Sautor het volgende:
[..]
http://radioshacktourtracker.amgentourofcalifornia.com/
ATOC is in alles een potentiële topkoers.quote:Op zondag 13 mei 2012 23:38 schreef Sautor het volgende:
[..]
Amerikanen kennende zouden ze het liefst nog meer data erin stoppen.
Dat is ook niet zo moeilijkquote:Op maandag 14 mei 2012 00:05 schreef Sautor het volgende:
Deze etappe is nu al leuker dan de hele Giro tot nu toe
Volgens mij was hij diegene die uitweek.quote:
Raakte achterwiel van voorganger dacht ik.quote:Op maandag 14 mei 2012 00:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Volgens mij was hij diegene die uitweek.
quote:Tour of California 2012 (2.HC)
Uitslag etappe 1: Santa Rosa - Santa Rosa
1. Peter Sagan (Slowakije/Liquigas-Cannondale) 4u42m35s
2. Heinrich Haussler (Australië/Garmin-Barracuda) allen z.t.
3. Fred Rodriguez (Verenigde Staten/Team Exergy)
4. Leigh Howard (Australië/GreenEDGE Cycling)
5. Greg Van Avermaet (België/BMC Racing Team)
6. George Hincapie (Verenigde Staten/BMC Racing Team)
7. Ryan Anderson (Canada/Team SpiderTech)
8. Stijn Vandenbergh (België/Omega Pharma-Quick Step)
9. Lawson Craddock (Verenigde Staten/Bontrager-Livestrong)
10. Luis León Sánchez (Spanje/Rabobank)
Op wat? Tour toch niet al?quote:Op maandag 14 mei 2012 23:21 schreef Marcoss het volgende:
Kittel heeft niet het ideale rondje gekozen om zich voor te bereiden
Eigenlijk trapte vooral Garmin als een malle, maar uiteindelijk heeft het weinig opgebracht.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:10 schreef Sautor het volgende:
Flink gat trouwens ontstaan in de afdaling, Rabobank gast als een malle. Zullen wel wat klassementsmannen hebben liggen slapen
Fredje Rodriguez zit er ook nog bij![]()
Ja, net op het moment dat ik keek reed Rabo op kop. Daarna idd Garminquote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
Eigenlijk trapte vooral Garmin als een malle, maar uiteindelijk heeft het weinig opgebracht.
Gisteren stopten ze helemaal niet. Dus ze gaan vooruit.quote:
Ja ik kijk op Eurosportquote:Op dinsdag 15 mei 2012 01:18 schreef Sautor het volgende:
[..]
Lol mijn stream gaat nu pas onder de laatste kilomter door
Dat aansnijden van de bocht was inderdaad lekker, daar pakte hij al +10km/h op de GreenEdge manquote:Op dinsdag 15 mei 2012 01:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Pff wat een gemak weer... heerlijk aangesneden....
Fred weer 5e!
Ach dat vind ik wat overdreven. Ik kon me het ook wel voorstellen, want ik had ook helemaal niet zien aankomen dat dit een sprint werd. Er gebeurde alleen helemaal niets op die klim. En na die klapper van gisteren zal Matthews ook niet helemaal 100% zijn geweest.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:12 schreef Mani89 het volgende:
Ja het lijkt wel of er geen competent persoon meer achter het stuur zit bij Rabo.
Het is me allemaal veel te zwart/wit. Verhoeven was het destijds helemaal bij de Continentals en dit jaar las ik ook al berichten dat ie er niets van zou kunnen. Van Houwelingen was de man achter de Girozege van Menchov in 2009 en nu zou ie er opeens niets meer van kunnen. Het is mij allemaal veel te makkelijk.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:20 schreef Mani89 het volgende:
Nee ok maar het lijken me allemaal van die lulletje rozenwaters daar bij Rabo, ik bedoel wie neemt Jan Boven nou serieus?
Denken jullie niet dat het met een andere ploegleiding misschien beter zou gaan? In vrijwel iedere sport was de trainer nu al lang op straat gezet hoor, ook al ligt het vaak inderdaad niet aan de trainer maar aan het spelersmateriaal.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:16 schreef Leatherface het volgende:
Het Rabobashen wordt soms een tikkeltje ongenuanceerd. Van Houwelingen heeft echt wel een en ander al laten zien als ploegleider, maar je bent natuurlijk ook altijd afhankelijk van de kwaliteiten van je renners.
Nee dat zou niets helpen. Het probleem is gewoon het rennersmateriaal. Dat komt gewoon tekort. Het enige waar ik me koerstechnisch wel eens aan stoor, is dat het allemaal zo strak geregiseerd is. Als er een kopman is voor het klasement moet ie gelijk met vijf man beschermd worden. Dan is er ook geen andere tactiek dan alleen maar die kopman bijstaan. En als er een sprinter is die enig kans heeft, denkt men steeds dat ze de koers vol in handen moeten nemen en zodoende komt men in de laatste twee km heel regelmatig mannetjes tekort. Het mag allemaal wel wat luchtiger, wat vrijer.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Denken jullie niet dat het met een andere ploegleiding misschien beter zou gaan? In vrijwel iedere sport was de trainer nu al lang op straat gezet hoor, ook al ligt het vaak inderdaad niet aan de trainer maar aan het spelersmateriaal.
Zit wel wat in ja. Hoe vaak wint Rabobank nou uit een lange ontsnapping? LL Sanchez doet het nog wel eens, maar dan houdt het ook op. Rabobank rijdt met een tactiek alsof ze Contador en Cavendish in de ploeg hebben, terwijl het daadwerkelijke rennersmateriaal op zijn best een kleurloze 6e plek kan halen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:44 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee dat zou niets helpen. Het probleem is gewoon het rennersmateriaal. Dat komt gewoon tekort. Het enige waar ik me koerstechnisch wel eens aan stoor, is dat het allemaal zo strak geregiseerd is. Als er een kopman is voor het klasement moet ie gelijk met vijf man beschermd worden. Dan is er ook geen andere tactiek dan alleen maar die kopman bijstaan. En als er een sprinter is die enig kans heeft, denkt men steeds dat ze de koers vol in handen moeten nemen en zodoende komt men in de laatste twee km heel regelmatig mannetjes tekort. Het mag allemaal wel wat luchtiger, wat vrijer.
Mja, dat is dus de vraag natuurlijk. Als hij zich echt heeft gespaard, is het toch logisch dat hij al op de 1ste klim loste? Hij loste ook niet als 1ste, dus hij wist dat hij in een mooie groep terecht zou komen. Gezien de grootte van de groep en de rit van zondag had Matthews vast die beklimmingen wel overleefd. Dan hij dan tegen Sagan kansloos zou zijn in de sprint, is een ander verhaalquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:42 schreef Sautor het volgende:
Plus dat Matthews het gisteren op de eerste klim het al moeilijk had en moest lossen. No way dat als hij had gewild om die bergen in het peloton over te komen, dat hij dan nog in de buurt van Sagan was gekomen.
Ze rijden als de bank, met beperkte risico's.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:44 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee dat zou niets helpen. Het probleem is gewoon het rennersmateriaal. Dat komt gewoon tekort. Het enige waar ik me koerstechnisch wel eens aan stoor, is dat het allemaal zo strak geregiseerd is. Als er een kopman is voor het klasement moet ie gelijk met vijf man beschermd worden. Dan is er ook geen andere tactiek dan alleen maar die kopman bijstaan. En als er een sprinter is die enig kans heeft, denkt men steeds dat ze de koers vol in handen moeten nemen en zodoende komt men in de laatste twee km heel regelmatig mannetjes tekort. Het mag allemaal wel wat luchtiger, wat vrijer.
Frank zit in de Giro, Andy zal zoals gewoonlijk niet zo'n zin hebben ofzoquote:
Ik dacht dat hij als een van de eerste al achteraan reed (al moet ik zeggen dat ik toen nog niet aandachtig heb gekeken). Maar het leek in ieder geval alsof hij er niet uit vrije wil zat.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, dat is dus de vraag natuurlijk. Als hij zich echt heeft gespaard, is het toch logisch dat hij al op de 1ste klim loste? Hij loste ook niet als 1ste, dus hij wist dat hij in een mooie groep terecht zou komen. Gezien de grootte van de groep en de rit van zondag had Matthews vast die beklimmingen wel overleefd. Dan hij dan tegen Sagan kansloos zou zijn in de sprint, is een ander verhaal
Ik heb het gevoel dat Andy nog nauwelijks iets gedaan heeft dit jaar eigenlijk... Ben benieuwd of ie nog optijd op stoom komt.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:21 schreef Sautor het volgende:
[..]
Frank zit in de Giro, Andy zal zoals gewoonlijk niet zo'n zin hebben ofzo
http://www.cqranking.com/(...)2012&all=0¤t=0quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:25 schreef SiIk het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat Andy nog nauwelijks iets gedaan heeft dit jaar eigenlijk... Ben benieuwd of ie nog optijd op stoom komt.
Ieder jaar zo en altijd staat hij er wel tijdens de tour dus komt wel goed lijkt me.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:25 schreef SiIk het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat Andy nog nauwelijks iets gedaan heeft dit jaar eigenlijk... Ben benieuwd of ie nog optijd op stoom komt.
Het leven van een prof-wielrenner is zwaarquote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:40 schreef OProg het volgende:
Dan kan hij of in de Dauphine of in Zwitserland wedstrijdritme opdoen en dan hebben we dit jaar na de Tour wel weer gehad.
Eens. Is ook meteen 1 van de redenen dat dit een van m'n favo rondes isquote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Livecenter hiervan is echt geniaal trouwens, kunnen andere koersen een voorbeeld aannemen (vooral de tour)
En in het verslag op de Rabo-site staat dat ze zelf mede het iniatief hebben genomen om het op de klimmetjes uit elkaar te rijden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:04 schreef Marcoss het volgende:
Volgens van Houwelingen hebben ze Matthews gespaard voor de komende dagen, omdat ze hadden verwacht dat het vandaag toch uit elkaar gereden zou worden. Als je dan de uitslag ziet, had hij vrij simpel mee kunnen sprinten voor de zege..
Klopt. Had het idee dat het toen een goede voorbereiding was op de Tour. Goede resultaten neergezet. Daarom ook een beetje teleurgesteld dat ie nu niet meerijdt..quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:10 schreef Marcoss het volgende:
Vorig jaar reed Andy best goed in Californië trouwens, werd zelfs nog 2de bij de 1ste aankomst bergop. Maar dit jaar is het alles op Horner daar blijkbaar. Daarnaast las ik dat Fränk elke morgen en avond contact had met z'n broertje, dan is het onmogelijk voor Andy om 's avonds nog in Californië te fietsen natuurlijk!
de ploegleiding heeft echteen trap onder hun reet nodigquote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:11 schreef wimderon het volgende:
[..]
En in het verslag op de Rabo-site staat dat ze zelf mede het iniatief hebben genomen om het op de klimmetjes uit elkaar te rijden.
Die hebben naar een andere koers zitten kijken dan ik. Gesink reed inderdaad voorop, maar het was vooral Garmin die er wat probeerde van te maken.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:11 schreef wimderon het volgende:
[..]
En in het verslag op de Rabo-site staat dat ze zelf mede het iniatief hebben genomen om het op de klimmetjes uit elkaar te rijden.
Ik wou zeggen de Giro, maar daar reden ze ook niet echt vooropquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:19 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Die hebben naar een andere koers zitten kijken dan ik. Gesink reed inderdaad voorop, maar het was vooral Garmin die er wat probeerde van te maken.
Of ze moeten serieus gaan schiften daar. Had al gezocht naar een profieltje van die klim, maar kon het nergens vinden. Ik denk dat als er flink gas gegeven wordt daar, het niet zo heel makkelijk voor Sagan gaat zijn.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:54 schreef OProg het volgende:
Als ik het zo bekijk ook vandaag weer een Sagannetje. Heuvel van 450 meter met piek op een km of 17 voor de streep.
Hangt er idd vanaf maar heb mijn twijfels of dat gaat gebeuren. Voor mensen die wat met het klassement willen komen de ritten nog en je moet nog best je best doen om hem te lossen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:08 schreef Sautor het volgende:
[..]
Of ze moeten serieus gaan schiften daar. Had al gezocht naar een profieltje van die klim, maar kon het nergens vinden. Ik denk dat als er flink gas gegeven wordt daar, het niet zo heel makkelijk voor Sagan gaat zijn.
uitzending op eurosport begint nuquote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:31 schreef thettes het volgende:
eerste keer dat ik tijd heb om te kijken... is er een stream, en hoe laat ongeveer?
Ik wilde juist zeggen dat je deze rit niet voor het landschap hoeft te zien... (dor, industrieel, leuke heuveltjes, maar niks bijzonders)quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:48 schreef marcodej het volgende:
Wat een klim, die uitzichten.
Waarom is dit nog geen WT?
Rabobank heeft in deze rit niks te winnen, heeft helemaal geen zin om hier aan te vallenquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:48 schreef Sautor het volgende:
Rabobank kan straks weer schrijven dat ze de koers in handen hebben genomen
Kijken of je het een beetje kan schiften mag wel. Of een LLS laten aanvallen en de etappe winnenquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Rabobank heeft in deze rit niks te winnen, heeft helemaal geen zin om hier aan te vallen
Liever doen ze dat in de echte bergritten van deze koers, en sparen ze hun krachtenquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:53 schreef Sautor het volgende:
[..]
Kijken of je het een beetje kan schiften mag wel. Of een LLS laten aanvallen en de etappe winnen
Hebben ze met Freire natuurlijk ook nooit gedaan, die zocht het zelf wel uit met Flecha.quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:12 schreef marcodej het volgende:
Sagan dus.
Timen blijdt lastig voor Rabo. Waren een km te vroeg door hun mannen heen. Bovendien zat Matthews heel slecht en verloor te veel in de laatste bocht.
Matthews is sowieso niet zo heel bijzonder in vlakke sprints. Maar wel doodleuk meehelpen met controleren en een (wel veel te vroege) trein opzetten.quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:12 schreef marcodej het volgende:
Sagan dus.
Timen blijdt lastig voor Rabo. Waren een km te vroeg door hun mannen heen. Bovendien zat Matthews heel slecht en verloor te veel in de laatste bocht.
Niet alles hoeft centraalquote:Op woensdag 16 mei 2012 10:27 schreef Gillingham het volgende:
Ah een eigen topic zelfs! Ik vond het al zo stil omtrent deze Ronde in het centraal wielertopic.
Ik mag toch hopen dat de andere ploegen iets gaan doen om nummer 4 te voorkomen...quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:11 schreef borisz het volgende:
[..]
Niet alles hoeft centraal.
Maar goed Sagan voor 4?
Stage: 4 - 16 May : Sonora - Clovis, 209.60 km
http://wpc.0ad2.edgecastc(...)2AToCStage4Mapv2.pdf
http://wpc.0ad2.edgecastc(...)CStage4Profilev2.pdf
quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:35 schreef SiIk het volgende:
Sagan al gelost op de eerste klim blijkbaar. Ben benieuwd wat vandaag met het klassement kan doen.
70 km na de laatste berg is echter nog een rotend.. Als de sprinters een beetje over de heuvels komen is er best kans dat het allemaal weer bij elkaar komt.quote:
Nog steeds voorop? Peloton is niet zo groot, dus ik zie wel een late vlucht winnen, omdat het lastig controleren zal zijn met zo weinig man in de laatste 10 km (oid)quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:23 schreef SiIk het volgende:
Lijkt erop dat het weer een sprint wordt, als je het mij vraagt. Sagan is nooit lang weggeweest uit het peleton uiteindelijk, dus weer eentje voor hem?
Nu 6 man in de ontsnapping, waaronder Tankink. Vind dat hij zich leuk laat zien deze tour
Heel Rabo trouwens wel.
Het parcours leent zich er natuurlijk totaal niet voor.quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:01 schreef marcodej het volgende:
Dit worden een hele saaie 43 kilometer als er niks gebeurt.
Ik heb het idee dat ze vorig jaar eerder aankwamen. Of dat kan komen omdat ik toen vrij was.quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:31 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Het blijft raar om 00:35, live wielrennen te kijken
same herequote:Op donderdag 17 mei 2012 00:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ze vorig jaar eerder aankwamen. Of dat kan komen omdat ik toen vrij was.
Haussler wordt toch weer 2equote:Op donderdag 17 mei 2012 00:46 schreef Mani89 het volgende:
Kom op even afsprinten, dan kan ik slapen.
Nou ja...quote:Op maandag 14 mei 2012 09:57 schreef Leatherface het volgende:
Rare renner, die Haussler.
4e in het Volk, het hele voorjaar zie je hem verder amper en dan nu weer tweede. Het woord constant komt niet in zijn woordenboek voor.
Heb je geen glazen bol voor nodigquote:
Geweldig dit!quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:12 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Heb je geen glazen bol voor nodig
De Backstage-passes van GreenEdge zijn overigens ook weer erg vermakelijk voor deze ronde
Hele voorjaar staat er ook op. Zeker de moeite waardquote:
Jens Mouris. Helaas de slechtste van de co-commentatoren die al voorbij zijn gekomen. Honig, TD en Langeveld waren veel beter.quote:Op donderdag 17 mei 2012 23:14 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Hele voorjaar staat er ook op. Zeker de moeite waardIs erg leuk om naar te kijken, die lekker laidback mentaliteit van die Australiërs.
Ze hebben gelukkig Martijn Berkhout een sidekick gegeven vandaag.(heb de naam niet meegekregen) Niet gemakkelijk om een complete tijdrit in je eentje te doen.
Kreder vond ik ook niet heel sterk in Turkije eigenlijk.quote:Op donderdag 17 mei 2012 23:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jens Mouris. Helaas de slechtste van de co-commentatoren die al voorbij zijn gekomen. Honig, TD en Langeveld waren veel beter.
Ik vond vooral Honig zeer relaxt.quote:Op donderdag 17 mei 2012 23:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kreder vond ik ook niet heel sterk in Turkije eigenlijk.
Maar Mouris ook helemaal niks inderdaad.
Er is een onderzoek gestart in NL met een icepack/jas tijdens het hardlopen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 23:26 schreef Sheepcidus het volgende:
levi is zijn ijs zak vergeten weg te halen
Je moet niet teveel op het ge-eeh letten, dan wordt het snel irritant.quote:Op donderdag 17 mei 2012 23:27 schreef Dom_Konijn het volgende:
Pff de commentator probeert werkelijk de texten uit de co-commentator te trekken.En de beste man komt niet verder als <frank de boer-gebrom > euhrrrr ja ik weet het niet</>
Best irritant aan te horen
Hij was wel als snelste onderweg. Maar het verschil is op het eind nog groot, zeker met de nr. 3 nu.quote:Op donderdag 17 mei 2012 23:31 schreef TheArt het volgende:
Zo de knetters Voigt, dat had ik niet verwacht.
Het verschil wordt duidelijk gemaakt op het 2e deel en aangezien Tjallingii daar juist zijn tijd pakte, dacht ik nog wel dat Voigt zou stilvallen t.o.v. hem. Het is dus juist omgekeerd.quote:Op donderdag 17 mei 2012 23:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij was wel als snelste onderweg. Maar het verschil is op het eind nog groot, zeker met de nr. 3 nu.
quote:
Verschijnen onder in beeld. Of kijk je niet op Eurosport?quote:
Nee heb de officiële stream opstaan, maar let niet heel goed op dus kan zijn dat ik het gemist hebquote:Op donderdag 17 mei 2012 23:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Verschijnen onder in beeld. Of kijk je niet op Eurosport?
Wat is zijn achterstand?quote:
Zijn tijdrit in Romandië was ook niet slechtquote:Op donderdag 17 mei 2012 23:59 schreef TheArt het volgende:
Weening op dat harkverzet sneller dan Grabsch
quote:Op vrijdag 18 mei 2012 00:07 schreef tompsv18 het volgende:
Die co-commentator van Eurosport is amper te verstaan
Ze zijn ontzettend hard weer aan het werk geweest in de windtunnel om aan de tijdrit te werken en dat begint zijn vruchten af te werpen. Tankink goed, Martens goed, Tjallingii en Gesink top.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 00:09 schreef Littlecreep het volgende:
Godsamme, wat hebben ze in die spuiten van Rabo gedaan vandaag?
Tegenover Nibali is dat gewoon erg goed.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 00:13 schreef TheArt het volgende:
Robert 26" sneller dan Danielson, 1'05" sneller dan Leipheimer, 1'13" sneller dan Nibali.
En die heeft nota bene Horner ingehaaldquote:Op vrijdag 18 mei 2012 00:17 schreef Felagund het volgende:
TJ valt tegen, als 37:20 echt zijn eindtijd is.
Zaten er niet meer rond de tijd van Z, om daarna op afstand gereden te worden?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 00:15 schreef TheArt het volgende:
LLS rijdt het hele jaar belabberde tijdritten en zit nu op het tussenpunt maar 5 sec. achter Zabriskie
TJ van Garderen had de snelste tussentijd en heeft in het tweede deel bijna anderhalve minuut verloren. Peter Velits en LL Sanchez zaten ook dichtbij de tijd van Zabriskie.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 00:18 schreef marcodej het volgende:
[..]
Zaten er niet meer rond de tijd van Z, om daarna op afstand gereden te worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |