abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111441154
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:14 schreef BasOne het volgende:

[..]

Ik ben trouwens een voorstander van Panspermia, een aannemelijkere theorie dan een oppermachtig wezen hoog in de hemel die een wereld kan creėren maar zijn schepselen laat creperen... en dan nog beweren dat 'Hij' barmhartig is.
"Hij" bestaat niet. "Hij" is een perverse karikatuur, bedoeld om mensen af te richten.
pi_111441338
Pfff die Craig ... dan heeft hij het over een aantal arbitraire parameters in het universum ... "OF die parameters zijn bepaald door toeval OF het is design"

:') ?

Waarom niet gewoon eerlijk zeggen: "We weten het niet."
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:21:35 #53
75049 BasOne
Spaceship!
pi_111441381
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

"Hij" bestaat niet. "Hij" is een perverse karikatuur, bedoeld om mensen af te richten.
Dat is duidelijk uit het boek dat in 'zijn' naam is geschreven.
Jammer dat relatief zo weinig mensen dat inzien.

Als je dan in een God wil geloven, dan is Bacchus een betere :P
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_111441402
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:02 schreef Eventjes-dan het volgende:

[..]

Ok duidelijk, God kan dus niet om onze vrije wil heen.
Klopt, vrije wil is een geschenk van God aan de mens, alleen hebben we er misbruik van gemaakt door daarmee te gaan zondigen. God kan je nooit verplichten om Hem te kiezen, want dan zou God jouw vrije wil overtreden.

quote:
Dan nu dit, stel dat je gelijk hebt en ik geloof je....
Wat moet ik dan doen Man1986?
Aan Jezus om vergiffenis vragen. Vergiffenis vragen duurt maar een paar seconden.

Hier een voorbeeld van vergiffenis:
Jezus, ik heb gezondigd, ik vraag U om al mijn zonden te vergeven.

Was toch niet moeilijk?
quote:
Ik kan er niets aan doen dat ik het verhaal van de bijbel niet geloof.
Ik kan niet zeggen dat ik daar voor kies.
Mijn verstand, mijn logisch denken, mijn geweten laat mij maar 1 mogelijkheid.

Ik kan dit niet zomaar aannamen...

Is er dan nog redding voor mij mogelijk?

Of moet ik kiezen om het te geloven zonder dat ik dat doe?
Vraagt God onoprechtheid van mij?

Zal ik op grond daarvan naar de hel gaan?
Als je nog steeds niet bereid bent om vergiffenis te vragen, dan vraagt God jou het volgende:

"Come now, let us reason together," says the LORD. Isaiah 1:18

Namelijk, niet meteen de bijbel afwijzen, maar het te bestuderen en al je (terechte) vragen zo te kunnen beantwoorden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:03 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Goed toch? Die vrouw gaat naar de hel, maar haar baby heeft een zeker eeuwig bestaan bij God. Wat een heldin. Als we allemaal is stopte met neuken zou god niemand hoeven te verdoemen toch?

Waarom gaf hij ons ballen en hormonen? Viel homoseksualiteit over ons allen, zaten er nu niet miljarden te branden.
God verdoemt niemand, wij verdoemen onszelf.

En over man en vrouw in huwelijk:
‘Wees vruchtbaar en word talrijk, bevolk de aarde. Genesis 1:28

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:03 schreef BasOne het volgende:

[..]

Ik hoef geen clips te kijken voor een discussie die al eeuwen bestaat.

Waar komt de mens vandaan, waarom besta ik, wat is mijn nut.
Vragen waar mensen al eeuwen mee worstelen en geen antwoord op weten.
Sommigen willen een antwoord en verzinnen er 1, Er moet een hoger wezen bestaan dat ons op deze aarde heeft gezet met een bepaald nut, en die noemen we God.
Kun je ons laten zien dat het Woord van God verzonnen is?
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:25:29 #55
75049 BasOne
Spaceship!
pi_111441565
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:22 schreef man1986 het volgende:

[..]

Klopt, vrije wil is een geschenk van God aan de mens, alleen hebben we er misbruik van gemaakt door daarmee te gaan zondigen. God kan je nooit verplichten om Hem te kiezen, want dan zou God jouw vrije wil overtreden.
Oeh, je word niet verplicht?
Pure chantage, als je niet in 'hem' gelooft beland je in de hel.

Je hebt de vrije keus om te branden in de hel of om in 'hem' te geloven en naar de hemel te gaan :')
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_111441615
Craig: "In the atheistic view there is nothing really wrong with raping someone."

:X ?!
pi_111441649
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:26 schreef Klauz het volgende:
Craig: "In the atheistic view there is nothing really wrong with raping someone."

Yep, dat is de kwaliteit van het betoog...
pi_111441691
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:26 schreef Klauz het volgende:

Voor veel christenen horen moraliteit en God bij elkaar. Zonder God geen moraliteit. Absurd natuurlijk.. maar dat soort mensen denken vaak wel zo.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_111441799
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Voor veel christenen horen moraliteit en God bij elkaar. Zonder God geen moraliteit. Absurd natuurlijk.. maar dat soort mensen denken vaak wel zo.
Net zoals dat geneuzel over die joods-christelijke cultuur die we zouden hebben. Nonsens natuurlijk. Alsof moord hier legaal zou zijn als Nederland niet eeuwenlang onder de tirannie van het christendom had geleden.
pi_111441800
En ik zou graag van man1986 willen weten waar in de bijbel staat dat baby's automatisch naar de hemel gaan. Heb dat namelijk nog nooit gehoord in 18 jaar christelijke opvoeding. Behalve dingen als "God is goed" en " God is rechtvaardig" en daar dan die conclusie uit trekken.
pi_111441830
quote:

En over man en vrouw in huwelijk:
‘Wees vruchtbaar en word talrijk, bevolk de aarde. Genesis 1:28

Dus god heeft er ook geen problemen mee dat 90% naar de hel gaat. :')

Serieus, je negeert weer is alles. Dus ik reageer niet meer op je. Veel plezier met je doctrines.
We're slowly approaching inevitable death.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:30:39 #62
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111441842
not this shit again...
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:30:43 #63
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111441844
quote:

[..]

Dat komt vanwege het volgende probleem: moraliteit en causaliteit gaan moeilijk samen.
The view from nowhere.
pi_111441881
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
En ik zou graag van man1986 willen weten waar in de bijbel staat dat baby's automatisch naar de hemel gaan. Heb dat namelijk nog nooit gehoord in 18 jaar christelijke opvoeding. Behalve dingen als "God is goed" en " God is rechtvaardig" en daar dan die conclusie uit trekken.
In het theoretische geval dat er zoiets als een 'God' zou bestaan, dan is hij zeker niet goed.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:32:12 #65
75049 BasOne
Spaceship!
pi_111441933
quote:
Kun je ons laten zien dat het Woord van God verzonnen is?
Ja.
De aarde is ouder dan de 12.000 jaar volgens de bijbel, dat kan je wetenschappelijk bewijzen.
De bijbel is een beijngeraapt zooitje verzinsels, ergo het woord van god is verzonnen.

Wat velen schijnen te vergeten, vooral gelovigen is dat er een verschil is in het geloven in een hogere macht en het volgen van de bijbel.

Serieus, een wezen dat de macht heeft een geheel universum te scheppen zal ook echt de tijd nemen om met een paar van zijn creaties in discussie te gaan over wat wel en niet goed is en de tijd nemen om 10 stenen tabletten te maken :')

Voor een wezen met die macht zouden wij als mens niet meer zijn dan microben.
Laboro te salutante
pi_111442049
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 21:15 schreef Eventjes-dan het volgende:
@man1986,

Ligt het binnen de mogelijkheden dat jij ooit een argument in overweging neemt als plausibel, wanneer die het uitgangspunt van de absolute waarheid van de bijbel tegenspreekt?
En zou je daar dan ook de consequentie uit te trekken dat je je uitgangspositie moet bijstellen?

Of

Heb je de houding dat ieder argument, hoe logisch ook, wel fout moet zijn wanneer het de bijbel tegenspreekt?
Ik neem elke redelijke argument als plausibel aan en zal het nadat ik het getest heb of accepteren en mijn positie bijstellen of verwerpen als de argument niet consistent blijkt te zijn.

quote:
...ik zag trouwens dat je een reactie van mij ge-quote had,, maar geen reactie eronder geschreven heb..Ik neem aan dat je sprakeloos was? :P
deze dus:
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:52 schreef Eventjes-dan het volgende:

[..]

Dit verzin je gewoon ter plekken hč?!
Dus even doorgaan op jou beredeneer...als Adam dan perfect was...dan moeten zijn keuzes toch ook perfect zijn?
Hoe kan een perfect wezen imperfecte keuzes maken dat desastreuze gevolgen heeft voor miljarden mensen.
Waar is die perfectie dan op gebaseerd?

Je kunt dit niet een perfecte schepping noemen.... eerder een domme of tenminste een erg onnozele , toch?

Als ik een robot maak, met keuze mogelijkheden, en die Robot zit aan allemaal knopjes waarmee hij de halve mensheid vernietigt ...
Dan zou ik tegen mezelf zeggen... "tja, dat was niet zo'n goed ontwerp"
Er bestaat niet zoiets als een perfecte keuze, maar wel een vrije keuze.
Adam's keuze leidde hem tot zonde door God's waarshuwing te negeren.
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_111442080
Ik vind alle argumenten van Craig niet overtuigend, man1986, wat moet ik nu doen?
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:37:51 #68
75049 BasOne
Spaceship!
pi_111442202
Trouwens een grappige observatie die ik gemaakt heb.

Gelovigen geloven niet in buitenaards leven....

Maar wat is God dan?

:P
Laboro te salutante
pi_111442264
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:37 schreef BasOne het volgende:

Maar wat is God dan?

Die is makkelijk. Dan zeggen ze dat god daarbuiten staat.
pi_111442289
Day see me trollin.... Day haaaatin.
We're slowly approaching inevitable death.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:40:30 #71
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111442341
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:34 schreef man1986 het volgende:

Er bestaat niet zoiets als een perfecte keuze, maar wel een vrije keuze.
Adam's keuze leidde hem tot zonde door God's waarshuwing te negeren.
Dat hangt ervan af of hij zelf kon beoordelen wat de situatie was. Als het daaraan schort, is hij onvoldoende perfect. Als het daar niet aan schort, dan was hij alleen ongehoorzaam. Maar wat heb je aan een vrije wil als je die moet gebruiken om blind gehoorzaam te zijn.
The view from nowhere.
pi_111442416
Maar weer even een poging om er een wat serieuzer gesprek van te maken: hoe is het mogelijk om met alle wetenschappelijke kennis van tegenwoordig toch nog steeds in de christelijke god te geloven? Dat riedeltje van 'je kunt niet bewijzen dat er helemaal geen soort god bestaat' even buiten beschouwing gelaten, maar puur uitgaand van de christelijke god. Die bestaat niet. Dat staat vast. Hoe kan het dan dat er nog steeds mensen zijn die denken dat er wel zoiets bestaat?
pi_111442448
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Luke 18:16

quote:

[..]

Correctie: Zonder God geen absolute/objectieve moraliteit.
Als je William Craig aanhaalt, gebruik dan wel zijn eigen woorden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:30 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Dus god heeft er ook geen problemen mee dat 90% naar de hel gaat. :')

Serieus, je negeert weer is alles. Dus ik reageer niet meer op je. Veel plezier met je doctrines.
God wil dat niemand naar de hel gaat, daarom heeft Jezus zich voor ons Opgeofferd voor al onze zonden. Maar iedereen moet wel daar uit eigen vrije wil voor kiezen.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:43:21 #74
75049 BasOne
Spaceship!
pi_111442462
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die is makkelijk. Dan zeggen ze dat god daarbuiten staat.
Als buitenaards al te moeilijk is is een pandemensionaal wezen helemaal te ver gegrepen :P
Laboro te salutante
pi_111442510
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

In het theoretische geval dat er zoiets als een 'God' zou bestaan, dan is hij zeker niet goed.
Ben ik met je eens. Maar het ligt er maar net aan hoe zeer je gelooft dat je "schuldig" bent. Zo zie je bijvoorbeeld ook vaak dat vrouwen slecht behandeld worden door hun man, maar toch van hem houden en hem zelfs verdedigen omdat ze zijn geloven dat ze die behandeling verdienen.
pi_111442525
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:42 schreef Jigzoz het volgende:
Maar weer even een poging om er een wat serieuzer gesprek van te maken: hoe is het mogelijk om met alle wetenschappelijke kennis van tegenwoordig toch nog steeds in de christelijke god te geloven? Dat riedeltje van 'je kunt niet bewijzen dat er helemaal geen soort god bestaat' even buiten beschouwing gelaten, maar puur uitgaand van de christelijke god. Die bestaat niet. Dat staat vast. Hoe kan het dan dat er nog steeds mensen zijn die denken dat er wel zoiets bestaat?
Wetenschap en God's woord zijn niet tegenstrijdig.
pi_111442560
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:44 schreef man1986 het volgende:

[..]

Wetenschap en God's woord zijn niet tegenstrijdig.
Dat zijn ze wel.
pi_111442597
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:42 schreef man1986 het volgende:

Correctie: Zonder God geen absolute/objectieve moraliteit.
Als je William Craig aanhaalt, gebruik dan wel zijn eigen woorden.
Kijktip:
pi_111442601
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Maar het ligt er maar net aan hoe zeer je gelooft dat je "schuldig" bent. Zo zie je bijvoorbeeld ook vaak dat vrouwen slecht behandeld worden door hun man, maar toch van hem houden en hem zelfs verdedigen omdat ze zijn geloven dat ze die behandeling verdienen.
Hm... Zit wat in...
pi_111442624
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat zijn ze wel.
Ik bedoel daarmee wetenschappelijke feiten.
pi_111442637
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:46 schreef man1986 het volgende:

[..]

Ik bedoel daarmee wetenschappelijke feiten.
Ik ook.
pi_111442696
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:42 schreef man1986 het volgende:

[..]

Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Luke 18:16

Het koninkrijk van God komt mensen toe die zijn ALS kinderen. De karakteristieken, niet letterlijk :')

Lees vers 25 ook maar eens letterlijk: alle rijke mensen naar de hel :')
pi_111442709
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik ook.
Het heelal is x miljard jaar oud is geen wetenschappelijke feit, maar een aanname en gebaseerd op foutieve redenatie van de bewijzen/observaties.
pi_111442747
quote:
deze ga ik later bekijken, dus verwacht hierop een reactie van mij.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:50:08 #85
75049 BasOne
Spaceship!
pi_111442767
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:48 schreef man1986 het volgende:

[..]

Het heelal is x miljard jaar oud is geen wetenschappelijke feit, maar een aanname en gebaseerd op foutieve redenatie van de bewijzen/observaties.
De aarde bestaat omdat God die heeft gemaakt in net zo fout.
Laboro te salutante
pi_111442777
quote:

[..]

Nee, dat is een wetenschappelijk feit en dat is op talloze manieren wetenschappelijk bewezen.
pi_111442853
quote:

[..]

Had je al ergens daadwerkelijk aangegeven wat er exact fout aan is
Zeker als je deze reeks start met een video waarin de big bang gebruikt wordt als bewijs voor God :7
pi_111443118
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:49 schreef man1986 het volgende:

[..]

deze ga ik later bekijken, dus verwacht hierop een reactie van mij.
Het probleem met Craig is dat hij lijkt te denken dat subjectief gelijk staat aan arbitrair ... dat wanneer er geen objectieve moraal zou zijn, geen goed of kwaad in een situatie ongeacht wat we er zelf van vinden, dan zou alles niks uitmaken. Dit klopt natuurlijk niet, mensen hebben ook hun eigen leefregels en idealen. Omdat het mensen zijn van vlees en bloed die pijn en empathie kunnen voelen.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:03:44 #89
275553 Eventjes-dan
subtilissima
pi_111443334
Aangezien Man1986 ons uitnodigde ook filmpjes te posten hier wat van de
"The Atheist Experience" waar christenen kunnen bellen om te debatteren.

beetje de discussie zoals hier...

Soms zitter er goeie tussen; hier zomaar wat random voorbeelden:
Gewoon grappig om af en toe te kijken in een verloren uurtje :P

[ Bericht 8% gewijzigd door Eventjes-dan op 11-05-2012 23:12:39 ]
Non scire
pi_111443387
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:35 schreef Klauz het volgende:
Ik vind alle argumenten van Craig niet overtuigend, man1986, wat moet ik nu doen?
De bijbel bestuderen, want daar staan de antwoorden op je vragen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:37 schreef BasOne het volgende:

Maar wat is God dan?

God is de Schepper van het universum en de mens is gemaakt in Zijn Evenbeeld.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:42 schreef Jigzoz het volgende:
Wetenschap en God's Woord zijn niet tegenstrijdig.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Het koninkrijk van God komt mensen toe die zijn ALS kinderen. De karakteristieken, niet letterlijk :')

Lees vers 25 ook maar eens letterlijk: alle rijke mensen naar de hel :')
Dat staat er ook niet bij in de passage zoals jij beweert.
En er staat ook niet bij dat alle rijken naar de hel gaan zoals je weer beweert.

quote:
3s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:52 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Zeker als je deze reeks start met een video waarin de big bang gebruikt wordt als bewijs voor God :7
Ik heb met een paar voorbeelden aangegeven waarom de aannames niet kloppen. Deze staan in een andere topic, maar heb er verder niet op gereageerd omdat de discussie daar uitliep op ad hominems aanvallen.
pi_111443498
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:04 schreef man1986 het volgende:

[..]

Dat gaat me niet helpen met het antwoord op mijn vraag, want:
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 17:11 schreef man1986 het volgende:

[..]

Nergens heb ik (of William Craig) gezegd dat God bestaat, omdat het in de Bijbel staat.
Zulke redenering komt in deze discussie niet ter sprake.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:08:12 #92
75049 BasOne
Spaceship!
pi_111443554
quote:

God is de Schepper van het universum en de mens is gemaakt in Zijn Evenbeeld.

Een bisexuele hermofradiete transexueel?
Laboro te salutante
pi_111443695
quote:
Wetenschap en God's Woord zijn niet tegenstrijdig.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:45 schreef Jigzoz het volgende:
Dat zijn ze wel.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:14:37 #94
75049 BasOne
Spaceship!
pi_111443835
quote:

De bijbel is een menselijk verzinsel om dingen die men destijds niet kon verklaren te verklaren.
De wetenschap is de bijbel ver voorbij gelopen, we hebben de bijbel niet meer nodig om onverklaarbare dingen te verklaren.
Onze moraliteit is geciviliseerder dan dat het was en ook daar hebben we geen God meer voor nodig die ons iets gebied te doen op straffe van.
Laboro te salutante
pi_111443916
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:14 schreef BasOne het volgende:

[..]

De bijbel is een menselijk verzinsel om dingen die men destijds niet kon verklaren te verklaren.
En om mensen te onderdrukken. Zeker niet onbelangrijk.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:18:32 #96
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111444007
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:52 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Ja, hij denkt dat 'het licht van de sterren' niet van de sterren afkomstig is maar in in full-flight geschapen is, zodat het alleen lijkt alsof er sterren zijn.
The view from nowhere.
pi_111444021
quote:

Ik heb met een paar voorbeelden aangegeven waarom de aannames niet kloppen. Deze staan in een andere topic, maar heb er verder niet op gereageerd omdat de discussie daar uitliep op ad hominems aanvallen.
je gaat er voor het gemak aan voorbij dat je deze reeks gestart bent met een debat waarin meneer Craig de big bang theorie gebruikt als bewijs voor god
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:19:27 #98
75049 BasOne
Spaceship!
pi_111444044
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En om mensen te onderdrukken. Zeker niet onbelangrijk.
Ook dat.

En zeker niet onbelangrijk.

Maar Goden zijn er gekomen merendeel om dingen te verklaren, en met name de Griekse, Romeinse en Germaanse Goden.

Maarja, zoveel Goden... 1tje is makkelijker.... of was het gewoon luiheid...

Hey die vind ik wel aardig...

Christenen zijn lui, ze eren maar 1 God, de Romeinen hadden er tientallen :P ;)
Laboro te salutante
pi_111444095
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:14 schreef BasOne het volgende:

[..]

De wetenschap is de bijbel ver voorbij gelopen, we hebben de bijbel niet meer nodig om onverklaarbare dingen te verklaren.
Onze moraliteit is geciviliseerder dan dat het was en ook daar hebben we geen God meer voor nodig die ons iets gebied te doen op straffe van.
Dus daarom plegen mensen tegenwoordig zoveel abortus (moord)? Omdat de wetenschap dus zo'n grote voorsprong heeft gemaakt en hierdoor objectieve moraliteit niet meer nodig is?

Zo dachten vele autoritaire staten (nazi-Duitsland en het communisme) er ook zo over..
Dus nee bedankt, ik kies voor God's Morele Wetten.
pi_111444158
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:19 schreef BasOne het volgende:

[..]

Ook dat.

En zeker niet onbelangrijk.

Maar Goden zijn er gekomen merendeel om dingen te verklaren, en met name de Griekse, Romeinse en Germaanse Goden.

Maarja, zoveel Goden... 1tje is makkelijker.... of was het gewoon luiheid...

Hey die vind ik wel aardig...

Christenen zijn lui, ze eren maar 1 God, de Romeinen hadden er tientallen :P ;)
Nee, die enkele god was nodig om er een centrale organisatie omheen te kunnen bouwen. Met tientallen goden kun je geen machtige kerk opzetten.

Smerig volk, die lui die dit soort systemen bedacht hebben. De ergste misdadigers ooit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')