SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.------------------------------------------------------------------
Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?
Sorbootje:
Draagmoeder to be voor schoonzus. Embryootjes in de vriezer. Eén poging mislukt, bezig met tweede poging. Met heeeel goed nieuws in #110!!
Cathmar
Door PCOS helemaal geen cyclus. In 2006 na lang voortraject bij 2e IUI poging zwanger geworden en in 2007 moeder geworden van een meisje. Nu bezig met IUI. De vierde roooondeee.
Klumsy
Al voor dat er überhaupt een kinderwens was PCOS geconstateerd,
daardoor gelijk een doorverwijzing gekregen naar de Gynaecoloog toen we in augustus 2010 voor kindje wilden gaan. Zowel clomid 50, 100 en 150 gaven geen ei. Uiteindelijk half april 2011
begonnen met Puregon injecties. Na 30 dagen spuiten 2 eitjes. Op 26 mei 2011 getest, Zwanger van een tweeling!! In week 19 bevallen van een zoon, Roan en een week later van een dochter Senna . Inmiddels veel onderzoeken gehad, maar geen duidelijke oorzaak kunnen vinden waardoor de zwangerschap zo vroeg geëindigd is. Zodra de bloeduitslagen voor het onderzoek van eventuele stollingsfactor binnen is opnieuw beginnen met Puregon.
Dananana
Oktober 2010 de eerste poging maar na een jaar toch maar naar de dokter gegaan. Deze heeft doorverwezen naar het ziekenhuis waar na onderzoek de conclusie is getrokken dat ICSI onze beste optie is. Uit bloedonderzoek en temperatuur overzichtjes is bij mij nog niets ontdekt wat afwijkt, ICSI is geadviseerd op de kwaliteit van de opleveringen van manlief. Eind april is een groeps informatiesessie waarna we (als het goed is) van start gaan.
LadyBlack
In juli 2010 mirena verwijderd, na eerste menstruatie begonnen met proberen zwanger te worden. Na 1 jaar onsuccesvol proberen bij de dokter aangeklopt, en na positieve eerste testresultaten doorverwezen naar het ziekenhuis. Nu in het orienterend fertiliteitsonderzoek.
Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.
Droomvrouwtje
Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen en in mei 2012 mogen we starten met IVF
Incantrix
Volgens de officiële teller van de gyneacoloog nu zes keer zwanger geweest, zevende zwangerschap is een twijfelgeval. Eén zwangerschap resulteerde in de geboorte van zoon Stef, 4 zwangerschappen eindigden in een vroege miskraam (langste zwangerschap ca. 9 weken, doch al wel met kloppend hartje op de echo). De laatste zwangerschap haalde de 13 weken, maar na voorzichtige blijdschap werd er bij de nekplooimeting een nekplooi gemeten van 11 mm (3,5 mm is te veel, 6 mm is extreem, 8 mm is bijna ongehoord). Vlokkentest wees uit dat de baby trisomie 18 (Edwards syndroom) had, een syndroom dat niet verenigbaar is met het leven. Besloten het lijden van onze zoon voor zijn zekere overlijden zoveel mogelijk te beperkenen dus de zwangerschap af te breken. Met nagenoeg 15 weken zwangerschap, op 13 december 2011, is onze zoon Gabriël geboren en overleden.
Medisch onderzoek naar de oorzaak van de miskramen heeft niets opgeleverd; in principe is er groen licht voor een nieuwe zwangerschap. Ascal (bloedverdunner) is in huis voor wanneer er opnieuw een positieve test is ter bevordering van de innesteling.
Nu zie ik ons allemaal voor me met duim in de mondquote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:21 schreef Tally het volgende:
Ook hier word nog stevig doorgeduimd!
Uhm.. Nee.. Doorgedraaid. Of duimen gedraaid! Dat!
Ik ook toen ik het tiktequote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:29 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nu zie ik ons allemaal voor me met duim in de mond
Ik doe ook mee met duimen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:04 schreef Kyara het volgende:
Klums en Omentielvo. Veel succes morgen. Duimen draaien
Stomme vraag, maar wát bloed of wel heel duidelijk bloed?quote:Op zondag 13 mei 2012 09:14 schreef klumsy het volgende:
Nou vannacht bijna niet geslapen van de kramp, om 4 uur er toch maar uit gegaan en wat bloed. Dus heb geen test meer gedaan... Op naar de volgende ronde!
Die is zwanger. Heeft ze gepost in het twee streepjes topic.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:38 schreef Jose81 het volgende:
Balen Klumsy...!!![]()
Omentielvo, hoe is het met jou?
Ik feliciteer liever hier: gefeli!quote:Op zondag 13 mei 2012 19:40 schreef Tally het volgende:
[..]
Die is zwanger. Heeft ze gepost in het twee streepjes topic.
Wat goed!!!!!quote:Op maandag 14 mei 2012 12:21 schreef Kolonia het volgende:
Ik heb vanochtend de eerste follikelmeting gehad.
Fostimon heeft wonderen gedaan: zowaar tien follikels!
Ik voel me prima en heb er deze keer veel vertrouwen in!quote:Op maandag 14 mei 2012 13:22 schreef LadyBlack het volgende:
Wauw!!![]()
Hoe voel je je verder? Goeie moed?
Had jij niet vorige week nog 9 follikels?quote:Op maandag 14 mei 2012 16:20 schreef dananana het volgende:
Zohee kolonia! Klinkt heel goed!
Ik ben vanmorgen weer geweest voor een echo..ben nu een week gonal f aan het spuiten en ze heeft 3 follikels gezien van 15mm of meer. Ze gaf aan dat er nog wel meer maar kleine follikels te zien zijn. Donderdag weer en dan hopelijk ook wat meer! Afwachten dus!
Hoe is je echo gegaan LB?
Fijnquote:Op maandag 14 mei 2012 13:29 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Ik voel me prima en heb er deze keer veel vertrouwen in!
quote:Op maandag 14 mei 2012 13:29 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Ik voel me prima en heb er deze keer veel vertrouwen in!
Ik heb ze zien zwemmen inderdaadquote:Op maandag 14 mei 2012 19:39 schreef Kyara het volgende:
volgens mij leggen ze dat meteen onder de microscoop. Soms mag je zelf ook nog even kijken....
quote:Op maandag 14 mei 2012 19:48 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]![]()
[..]
Ik heb ze zien zwemmen inderdaad
Het is niet dat ze die boel kunnen bewaren of zoquote:Op dinsdag 15 mei 2012 07:44 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat gaat m hier niet worden denk ik, ik moet namelijk een week wachten op het resultaat
Nu wordt ik nieusgierigquote:Op maandag 14 mei 2012 21:55 schreef Tally het volgende:
Wat vreemd is want ik heb dr niet gezegd dat we er weer voor willen gaan aangezien zij daar een beetje op tegen is
Ik heb tijdens de zwangerschap veel in het ziekenhuis gelegen. 1 keer zo erg dat de arts in paniek raakte en bang was dat ik er aan zou bezwijkenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:30 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Nu wordt ik nieusgierigWaarom is ze erop tegen?
Ach, ik weet hoe ze het bedoelt. En ik vertel daarom maar niets. Pas als ik weer uit mijn broeken groei vertel ik dr ietsquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:30 schreef LadyBlack het volgende:
Nou tally, ik kan me voorstellen dat je moeder bezorgd is om jouw gezondheid, maar dat gaat dan wel voorbij aan jouw wens voor een tweede... en dat vind ik nooit zo netjes.
Ophelia, het ziekenhuis hier is een opleidingsziekenhuis, dus alles wordt inderdaad uitvoerig besproken. Opzich heel goed, maar voor mij ook wel jammer ja
Volgens mij mg je na een eerdere keizersnede kiezenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:19 schreef Tally het volgende:
Vanmorgen stond ik onder de douche en dacht ik opeens aan: Ja wat als het nu raak is over een tijdje. Medisch ben ik al door de keizersnede (en waarschijnlijk ook door de vorm van mijn baarmoeder) maar mag ik dan ook al meteen voor een keizersnede kiezen of krijg ik die pas als het kindje dan weer in stuit ligt?
Absoluut!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:37 schreef Tally het volgende:
O en mag ik even klagen dat ik 4 weken wachten veeeeeel te lang vind
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerst één met 19, dat is de reguliere controle (voordeel van zkh is iedere controle een echo) en de donderdag erop de 20. Twee weken spannend achter elkaar dusquote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:53 schreef LadyBlack het volgende:
Volgende echo is de 20 weken echo? Is ook spannend toch, maar je gaat gewoon lekker genieten
En Tally, brrrrrr....
En twee keer mooie plaatjesquote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Eerst één met 19, dat is de reguliere controle (voordeel van zkh is iedere controle een echo) en de donderdag erop de 20. Twee weken spannend achter elkaar dus
Yes, ik doe met je mee!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:15 schreef klumsy het volgende:
Spannend Ophelia
Hier vanavond weer de eerste spuit puregon en dan maandag echo.
Hopelijk deze maand een mooi eindresultaat!
Wanneer kom je terug?quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:51 schreef kahlie het volgende:
Dames, ik ga lekker op vakantie! Vorige keer toen ik terug kwam was er iemand zwanger - kunnen we dat aub herhalen? Zou leuk zijn
Veel sterkte iedereen met spuiten (@klumsy), eitjes (@Kolonia & @Dananana), echo's (@Ophelia) en wachten (de rest!)
Dat is al stukken beter te overzienquote:Op woensdag 16 mei 2012 09:12 schreef LadyBlack het volgende:
Ah, dat scheelt, ik word vrijdag gebeld met de uitslagartsassistent had zich vast vergist de vorige keer.
We hebben LB voor over twee weken in de planning volgens mij, en als je iets langer wacht doen we Klums, Koloon en Dana erbij (hoop dat ik niemand overslaquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:51 schreef kahlie het volgende:
Dames, ik ga lekker op vakantie! Vorige keer toen ik terug kwam was er iemand zwanger - kunnen we dat aub herhalen? Zou leuk zijn
Veel sterkte iedereen met spuiten (@klumsy), eitjes (@Kolonia & @Dananana), echo's (@Ophelia) en wachten (de rest!)
Dat zou jammer zijnquote:Op woensdag 16 mei 2012 18:23 schreef LadyBlack het volgende:
Ik zit net even te rekenen... heb vanochtend kunnen zien dat mijn eisprong waarschijnlijk gisteren is geweest, want het grote follikel van maandag was weg. Vroeg dit keer, op dag 12 al. Dus dan zal deze cyclus ook wel in een vloek en een zucht weer klaar zijn.
Nah, het maakt niet zo heel veel uit... maar het is gewoon vervelend als ik dan weer in Berlijn ongesteld loop te zijn, gezien de kop-, buik- en rugpijn die ik er vaak van heb.quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat zou jammer zijn![]()
*duimt stiekem dat het op het einde van de nacht was...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:52 schreef LadyBlack het volgende:
Bij de laatste IUI presteerden ze het om er een velletje tussen te krijgenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Bwaaaaaahhhh, het ideequote:Op woensdag 16 mei 2012 18:59 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Bij de laatste IUI presteerden ze het om er een velletje tussen te krijgen![]()
Ja alleen bij de laatste keer?quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:59 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Bij de laatste IUI presteerden ze het om er een velletje tussen te krijgen![]()
Dat is minderquote:Op woensdag 16 mei 2012 19:14 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja alleen bij de laatste keer?
Ik heb er altijd zo'n last van
quote:Op vrijdag 18 mei 2012 09:50 schreef Tally het volgende:
Ik wilde gister tikken dat ik geen eerdere afspraak heb gemaakt want ik was al een paar dagen ongesteldloos. Was ja
Tja, in wezen is er maar een heel korte piek waarin alles optimaal is, alleen hebben sommige mensen ook buiten die piek genoeg kans en anderen blijkbaar niet... ik zal bij het laatste groepje horen (of er moet toch iets mis zijn)quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:42 schreef Soempie het volgende:
Had nooit gedacht dat dat zo precies zou komen. Wel balen LB, weer een maand wachten, maargoed, in elk geval wordt het onderzocht.
* duimt weer verder voor iedereen hier
Volgende keer moet ik op dag 9 komen voor een echoquote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:13 schreef dananana het volgende:
Jammer LB dat het over moet! Hoe gaan ze zorgen dat ze het moment niet volgende keer ook missen? Of is dat bijna niet mogelijk?
Door de pregnyl kunnen de kleintjes nog een groeispurt krijgen.quote:Op zondag 20 mei 2012 11:35 schreef dananana het volgende:
We zijn gisteren weer voor een echo geweest. Er waren nu 12 follikels zichtbaar maar wel in verschillende grotes.
Heerlijkquote:
Morgenochtend word ik gebeld, dan horen we hoeveel embryo's er zijn.quote:Op zondag 20 mei 2012 14:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Koloon wanneer weet jij weer meer?
Ah kijk, ze rekenen dus vanaf de punctie, en niet vanaf de terugplaatsing.quote:Op zondag 20 mei 2012 15:59 schreef Gerberaatje het volgende:
Ze rekenen na een tp ongeveer 14/15 dagen na de punctie (= de theoretische eisprong) voor je mag testen... Sommige ziekenhuizen rekenen zelfs 14/15 dagen na de tp, maar dan zit je wel al 3 dagen na je nod
Heb jij in de week na de punctie al getest?quote:Op zondag 20 mei 2012 16:11 schreef Gerberaatje het volgende:
En als er pregnyl is geprikt om de eisprong op te wekken (bij IUI/punctie) dan moet daar wel rekening mee gehouden worden (pregnyl is HCG, dus geeft vals positieve testen). Hier was telkens de pregnyl (10.000 IE) een week na de punctie/eisprong eruit (negatieve testen)...
Pregnant until proven otherwisequote:Op zondag 20 mei 2012 23:59 schreef Nanuke het volgende:
Ik duim mee voor streepjes! Ik vind het een boeiend topic om te volgen, maar moet eerlijk toegeven dat ik van de helft nog niet weet wat het betekend. Wat is bijvoorbeeld PUPO?Het voelt allemaal nog een beetje als een 'ver van mijn bed' verhaal, terwijl ik hier (hopelijk) binnenkort ook echt thuis hoor. Soms ben ik er nog wel een beetje verdrietig om.
Wat een mooie uitdrukking.quote:
quote:Op maandag 21 mei 2012 10:31 schreef Kolonia het volgende:
3 embryo's!![]()
Alledrie van heel goede kwaliteit.
Vanmiddag worden een 8- en een 7-cellige teruggeplaatst.
De 6-cellige mag nog een dagje doorgroeien en morgen horen we of die kan worden ingevroren.
Succes vandaag Dananana!
quote:Op maandag 21 mei 2012 17:24 schreef bodpa09 het volgende:
Misschien een vervelende vraag, maar het is echt goed bedoeld:Lief.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bij ovutestjes krijg je vaak gratis zwangerschapstestjes dus ik heb voorlopig even genoeg, zelfs als ik een Gerberaatje doe.![]()
Er zijn best wel wat verzekeraard die uit coulance die eigen bijdrage vergoeden zolang pregnyl slecht leverbaar is, altijd even navragen dusquote:Op maandag 21 mei 2012 17:18 schreef klumsy het volgende:
Otrivelle, schijnt de eigen bijdrage een stuk hoger van te zijn, ze kon me alleen niet vertellen hoeveel...
Dat is je verplicht eigen risico, had je ook bij een gebroken been moeten betalenquote:Op maandag 21 mei 2012 18:08 schreef dananana het volgende:
Ik had helemaal niet stil gestaan bij een eigen bijdrage..vorige week overzicht van de verzekering ontvangen en we moeten iets van 220 euro zelf betalen dus terug betalen. Ik wilde daar nog voor bellen hoe dat nou precies werkt. Hebben jullie dat ook gehad? Ik had decapeptyl, gonal f, pregnyl en die tabletten. Ik ben dit traject ook misschien wat onvoorbereid ingegaan :-)
T geld is geen probleem hoor, maar had het niet echt verwacht :-)
quote:Op maandag 21 mei 2012 18:29 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Lief.
bij ovutestjes krijg je vaak gratis zwangerschapstestjes dus ik heb voorlopig even genoeg, zelfs als ik een Gerberaatje doe.
*knuf*quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:40 schreef LadyBlack het volgende:
Ik zit weer in niemandsland en ik ben het zo zat..... 7dpo, dus ik kan vanalles voelen, maar ook de wetenschap dat het overmorgen duidelijk mis kan zijn.
En het zal het laatste wel weer worden, maar ik wil het zo graag....![]()
Dikke knufquote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:40 schreef LadyBlack het volgende:
Ik zit weer in niemandsland en ik ben het zo zat..... 7dpo, dus ik kan vanalles voelen, maar ook de wetenschap dat het overmorgen duidelijk mis kan zijn.
En het zal het laatste wel weer worden, maar ik wil het zo graag....![]()
I know...quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:25 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
*knuf*
je kan niks meer doen dan afwachten en afleiding proberen te vinden
Ik heb ook na een week ontzettende steken en krampen gehad. En dat krampje ligt nu naast me te snurkenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:27 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
I know...
Die afleiding gaat opzich wel lukken hoor, wij gaan donderdag naar Berlijn(had jij nog tips?)
Maar nu ben ik alleen thuis, en had ik vanmiddag onbehoorlijk pijnlijke steken down under, dus dan is alle focus weer daar...
Jullie zijn ook van start bij het ziekenhuis las ik elders? Spannend!
straks ff testje halen, dan weet je waar je aan toe bentquote:Op donderdag 24 mei 2012 10:08 schreef Tally het volgende:
Ik had zaterdag een mailtje gestuurd naar het ziekenhuis met wat te doen nu met die lange menstruatie belt de assistente net terug. Doosch als ik ben heb hem naar de verkeerde afdeling gestuurd
Maar ik heb nu 31 mei een afspraak voor een echo. De afspraak voor 11 juni blijft staan.
Of ik morgen wel even een zwangerschapstestje wil doenWant misschien ben je wel zwanger geraakt en is dat nu de reden waarom je bloed. Hmmm zelf niet bij nagedacht maar zo ging het de eerste weken van mijn zwangerschap wel
Daarom een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen
Dat testje morgen is negatief natuurlijk. Maar toch weer gekOf misschien straks al even een testje halen om te testen?
Ja maar stel.. Stel he.. Hij is positief.. Dan zit ik hier op mijn werkquote:Op donderdag 24 mei 2012 10:10 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
straks ff testje halen, dan weet je waar je aan toe bent
En dan ga je eerst even yoga ademhalen, je weet wel, in door de neus, uit door de mond... En dan kom je even gillen hier of via whatsapp of msnquote:Op donderdag 24 mei 2012 10:12 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja maar stel.. Stel he.. Hij is positief.. Dan zit ik hier op mijn werk
Dan kan je me echt naar de eerste hulp brengen hoor zoals je eerder hebt moeten doenquote:Op donderdag 24 mei 2012 10:15 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En dan ga je eerst even yoga ademhalen, je weet wel, in door de neus, uit door de mond... En dan kom je even gillen hier of via whatsapp of msn
Ben ik best goed in hoorquote:Op donderdag 24 mei 2012 10:16 schreef Tally het volgende:
[..]
Dan kan je me echt naar de eerste hulp brengen hoor zoals je eerder hebt moeten doen
quote:Op donderdag 24 mei 2012 09:23 schreef Sjeen het volgende:
Hier moet ik even komen jompelen![]()
![]()
kleine, kale beebs in de maak
![]()
![]()
Weet je. Stress doet ook een hoop. En als je geen vertrouwen in het ziekenhuis hebt, dat werkt ook niet mee in het hele trajectquote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:06 schreef klumsy het volgende:
tja vind het een lastige keuze...
als ik ga overstappen, moet ik helemaal vanaf het begin gaan beginnen icl. wachtlijst en lage dosis...
dus misschien dat ik me anders daar maar moet gaan inschrijven en ondertussen hier onder behandeling blijven ofzo.
Al hoop ik dat het niet meer nodig is...
10 dagen na mij!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:52 schreef klumsy het volgende:
21 juni afspraak in het antonius met Tesse
hopelijk kan ik de afspraak afzeggen, maar zo niet dan zal ik dan net de nieuwe ronde daar kunnen beginnen
Goed zo! Ga maar goed om tafel, misschien kunnen ze je gezien de geschiedenis tussendoor plannen! Die eppo's waar je nu zit zoeken het maar uit, onprofessioneel gedoe zeg..quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:52 schreef klumsy het volgende:
21 juni afspraak in het antonius met Tesse
hopelijk kan ik de afspraak afzeggen, maar zo niet dan zal ik dan net de nieuwe ronde daar kunnen beginnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |