abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111375355
Ik doe de opleiding HBO Bestuurskunde en daarvoor moeten wij in ons propedeusejaar elk blok (blok = 10 weken, 4 blokken per schooljaar) een zogenaamd beroepsproduct inleveren.
Dit beroepsproduct weegt 5,5 studiepunten en is het grootste onderdeel per blok. We moeten 52 studiepunten halen om over te mogen gaan naar het tweede jaar.
Voor het beroepsproduct heb je 2 kansen. Je eerste kans en je herkansing dus.

Mijn eerste kans behaalde een 5 en dat zou betekenen dat ik 5,5 studiepunten zou mislopen. Ik heb dus enorm veel tijd en moeite gestoken in de herkansing. Bovendien heb ik bij de inzage een aantal belangrijke punten te horen gekregen waar ik aan moest werken. Zo gezegd zo gedaan.

De dag van inleveren moest ik werken. Hier kon ik niets meer aan veranderen want er was iemand ziek en ik had al toegezegd voordat ik wist dat ik moest herkansen, en hier ligt de grootste fout van mijzelf. Ik had een goede vriend/studiegenoot gevraagd of hij de herkansing voor mij kon inleveren. Aangezien hij zelf ook zijn herkansing moest inleveren zat dat dus wel goed.
Maar toen ik het cijfer daarvan terugkreeg bleek ik weer een 5 te hebben en ik begreep totaal niet hoe dat kon. Vandaag had ik de inzage van de herkansing en wat bleek is dat mijn studiegenoot een tussentijdse versie heeft uitgeprint en ingeleverd. Die tussentijdse versie had ik hem enkele maanden eerder toegestuurd, zodat hij er eens naar kon kijken.
De mail met de echte herkansing heeft hij dus nooit geopend en uitgeprint. Ik snap niet hoe dom je kunt zijn om deze fout te maken, maar dit is dus echt gebeurd en dat kwam vandaag aan het licht.
Mijn docent (tevens tutor) zegt dat hij procedureel gezien de echte herkansing niet mag beoordelen, omdat de tussentijdse versie is ingeleverd. Volgens hem is er geen speld tussen te krijgen, ookal kan ik bewijzen dat de bijlage van de herkansing in de mail zit die 13 april was verstuurd (dag voor de deadline).

Ik besef dat het heel dom is dat ik het niet zelf heb ingeleverd, maar ik kon na de toezegging niet zomaar meer wegblijven van mijn werk.
De verantwoording ligt bij mij en daar kan m'n tutor niets meer aan doen zegt hij. Als ik een second opinion zou willen krijgen over het werk, dan kan dat alleen over dat tussentijde prul gaan en niet over de echte herkansing.

Wat kan ik het beste doen? De examencommissie?

Ik hoef overigens niet te horen hoe dom het is geweest van mij, want daar zit ik al behoorlijk mee. Ik hoor liever constructieve dingen die me enigszins kunnen helpen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

[ Bericht 1% gewijzigd door Neo-Mullen op 10-05-2012 17:08:01 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111375430
Nou ik denk dat je erg weinig kans maakt bij de examencommissie. Je hebt tenslotte iets ingeleverd en dat zal dan ook beoordeeld worden. Wat zijn de consequenties nu dan? Heb je al eerder punten gemist?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_111375511
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:39 schreef Seam het volgende:
Nou ik denk dat je erg weinig kans maakt bij de examencommissie. Je hebt tenslotte iets ingeleverd en dat zal dan ook beoordeeld worden. Wat zijn de consequenties nu dan? Heb je al eerder punten gemist?
Ja, anderhalf, dus mijn toekomst of ik op de opleiding mag blijven wordt heel erg klein.
Ik kan nog max 53 studiepunten halen, dus als er eentje ontbreekt moet ik van de opleiding af.

Bovendien moet ik volgend jaar de oefening opnieuw doen (mocht ik dit jaar halen), terwijl het tweede jaar sowieso al veel zwaarder wordt beschreven. Dan kan ik zo'n herkansing niet gebruiken.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111375587
De fout zit hem overigens in het feit dat je je opdracht niet zelf een dag eerder had ingeleverd....
pi_111375602
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:41 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ja, anderhalf, dus mijn toekomst of ik op de opleiding mag blijven wordt heel erg klein.
Ik kan nog max 53 studiepunten halen, dus als er eentje ontbreekt moet ik van de opleiding af.

Bovendien moet ik volgend jaar de oefening opnieuw doen (mocht ik dit jaar halen), terwijl het tweede jaar sowieso al veel zwaarder wordt beschreven. Dan kan ik zo'n herkansing niet gebruiken.
Je kan het nog altijd proberen, maar ik verwacht dat het niets zal uitmaken. Maar je moet nu dus gewoon nog alles halen, dat moet toch nog haalbaar zijn?
Verder moet je natuurlijk nooit werk voor studie laten gaan en nooit verantwoordelijkheden overdragen aan een medestudent.
pi_111375668
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:43 schreef zatoichi het volgende:
De fout zit hem overigens in het feit dat je je opdracht niet zelf een dag eerder had ingeleverd....
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:44 schreef Seam het volgende:

[..]

Je kan het nog altijd proberen, maar ik verwacht dat het niets zal uitmaken. Maar je moet nu dus gewoon nog alles halen, dat moet toch nog haalbaar zijn?
Verder moet je natuurlijk nooit werk voor studie laten gaan en nooit verantwoordelijkheden overdragen aan een medestudent.
Eens, maar zo is het niet gelopen, dus ik zoek naar een eventuele andere oplossing. Voor zover die er uberhaupt is ;(

En alles halen wordt erg lastig want ik heb een slechte tentamenweek achter de rug waar ik waarschijnlijk ook nog best wel wat voor moet herkansen.
Het gaat allemaal niet zo lekker met m'n cijfers :{
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111376876
quote:
9s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:36 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik besef dat het heel dom is dat ik het niet zelf heb ingeleverd, maar je begrijpt vast wel dat ik niet zomaar weg kan blijven van mijn werk om dit in te leveren.
Je wist natuurlijk pas op het laatste moment dat je die dag zou werken en heb je tot de laatste dag gewacht om de documenten in te leveren.

Succes, ik hoop dat het alsnog goed komt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2012 14:23:06 ]
pi_111377175
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:22 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je wist natuurlijk pas op het laatste moment dat je die dag zou werken en heb je tot de laatste dag gewacht om de documenten in te leveren.

Succes, ik hoop dat het alsnog goed komt.
Je verwacht niet dat iemand een mailtje opent van een maand oud, terwijl er eentje van een paar uur oud op je staat te wachten.
Nogmaals, tis mijn eigen verantwoordelijkheid en dat besef ik heel goed.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111377283
1e stap: contact opnemen met de examencommissie.
Dat is denk ik ook de enige mogelijkheid, hier kan niemand je verder helpen.
Leg je verhaal uit en hoop op het beste, maar kom dan niet opdagen zonder je definitieve versie. Je kan natuurlijk ook laten zien dat je die definitive versie op die datum gemaild had als bewijs, misschien helpt dat.
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:34:52 #10
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_111377363
wat is dat voor school als je niet eens per email kunt inleveren
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:35:04 #11
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_111377375
hogeschool zuyd zeker
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_111377403
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:33 schreef MarMar het volgende:
1e stap: contact opnemen met de examencommissie.
Dat is denk ik ook de enige mogelijkheid, hier kan niemand je verder helpen.
Leg je verhaal uit en hoop op het beste, maar kom dan niet opdagen zonder je definitieve versie. Je kan natuurlijk ook laten zien dat je die definitive versie op die datum gemaild had als bewijs, misschien helpt dat.
Dit was ook mijn idee ja. Ik laat het voor vandaag even bezinken. Binnen enkele dagen ga ik contact opnemen
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:34 schreef Waaghals het volgende:
wat is dat voor school als je niet eens per email kunt inleveren
Had ik kunnen doen, heb ik niet gedaan. Ook dom van me.

Nee, geen HS Zuyd.
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:36:58 #13
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111377433
dat kost je dus 3000
pi_111377448
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:36 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Dit was ook mijn idee ja. Ik laat het voor vandaag even bezinken. Binnen enkele dagen ga ik contact opnemen

[..]

Nee, geen HS Zuyd.
Watnou binnen enkele dagen... NEE, meteen doen!!! Echt, lambal dat je er bent!
pi_111377508
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:37 schreef MarMar het volgende:

[..]

Watnou binnen enkele dagen... NEE, meteen doen!!! Echt, lambal dat je er bent!
En dan in alle haast en snelheid een rapport opstellen naar de commissie? Ik kan toch beter even alles op een rijtje zetten zodat ik straks een beter geformuleerd iets heb, toch?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111377609
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:36 schreef Life2.0 het volgende:
dat kost je dus 3000
Leg dat eens uit.
pi_111377647
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:39 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

En dan in alle haast en snelheid een rapport opstellen naar de commissie? Ik kan toch beter even alles op een rijtje zetten zodat ik straks een beter geformuleerd iets heb, toch?
Dat is niet wat je gaat doen..
Je gaat het laten bezinken, dan pak je wat biertjes, dan is het weekend voorbij, dan ga je wel of niet nog snel wat nasturen na veel te veel tijd omdat je het passief hebt laten sloeren en dan krijg je te horen dat je te laat bent en kom je hier weer een topic openen om uit te huilen.

Slappe excuses.. wil je een oplossing of wil je zielig zijn?
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:43:30 #18
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111377657
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:30 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Je verwacht niet dat iemand een mailtje opent van een maand oud, terwijl er eentje van een paar uur oud op je staat te wachten.
Normaal vind ik altijd wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten, maar dat lijkt mij hier toch wel weer erg hard gezien het feit dat je niet verzaakt hebt maar toch nog alles in gang had gezet om de hele handel op zijn plaats te laten vallen.

Ik zou uiteraard naar de examencommissie gaan maar onderwijl ook nog bij de betreffende docent blijven aandringen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_111377769
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:39 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

actie ondernemen, liever al een paar uur geleden dan nu, zeker in zo'n geval als dit. dan laat je namelijk zien dat het je echt wat kan schelen.
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:49:02 #20
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111377857
quote:
13s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:46 schreef Adelovici het volgende:

[..]

actie ondernemen, liever al een paar uur geleden dan nu, zeker in zo'n geval als dit. dan laat je namelijk zien dat het je echt wat kan schelen.
Dat inderdaad. Tempo tempo tempo. Je hebt wat in handen, nu niet gaan afwachten of halfzacht een beetje gaan miepen.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_111377912
Oke oke, ben er nu gelijk mee bezig!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111377933
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:49 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Tempo tempo tempo. Je hebt wat in handen, nu niet gaan afwachten of halfzacht een beetje gaan miepen.
Eens. En probeer het vooral via de docent te spelen, stuur hem bijvoorbeeld de mails door die jij en die vriend van je hebben uitgewisseld over het inleveren van het werkstuk. Docenten kunnen de regels buigen, de examencommissie niet.
pi_111377976
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:50 schreef Finitio het volgende:

[..]

Eens. En probeer het vooral via de docent te spelen, stuur hem bijvoorbeeld de mails door die jij en die vriend van je hebben uitgewisseld over het inleveren van het werkstuk. Docenten kunnen de regels buigen, de examencommissie niet.
Docent buigt niet, heb dit al aangegeven, maar hij zegt dit niet aan te durven, omdat ik dan een extra kans zou krijgen om het later in te leveren. Hij doet het niet.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111378124
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:52 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Docent buigt niet, heb dit al aangegeven, maar hij zegt dit niet aan te durven, omdat ik dan een extra kans zou krijgen om het later in te leveren. Hij doet het niet.
Daarom moet je de mail met bijlage doorsturen die je aan die vriend van je hebt gestuurd om in te leveren. Dan kan de docent ook zelf zien wanneer je die verstuurd hebt en is duidelijk dat je dit verhaal niet verzint.
pi_111378675
Sorry TS maar dit ga je denk ik niet meer rechtbreien.
Je hebt zo te horen weken gehad om het in te leveren maar jij kiest ervoor om het op de dag van de deadline door iemand anders te laten doen.
Het argument: ja maar ik moest werken zal je niet helpen want:

A) een hogeschool heeft hier geen boodschap aan, officieel moet je 5 dagen per week beschikbaar zijn voor school als je voltijd studeert
B) Je kon het toch 1, 2, 3, 6 dagen van te voren zelf gaan inleveren? Of op zn minst zelf uitprinten en mee geven aan de klasgenoot.

Dus ben bang dat ze niet gevoelig zullen zijn voor je brieven!
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_111378840
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:12 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Sorry TS maar dit ga je denk ik niet meer rechtbreien.
Je hebt zo te horen weken gehad om het in te leveren maar jij kiest ervoor om het op de dag van de deadline door iemand anders te laten doen.
Het argument: ja maar ik moest werken zal je niet helpen want:

A) een hogeschool heeft hier geen boodschap aan, officieel moet je 5 dagen per week beschikbaar zijn voor school als je voltijd studeert
B) Je kon het toch 1, 2, 3, 6 dagen van te voren zelf gaan inleveren? Of op zn minst zelf uitprinten en mee geven aan de klasgenoot.

Dus ben bang dat ze niet gevoelig zullen zijn voor je brieven!
Duidelijk, maar ik heb tot de laatste dag verbeteringen aan mijn product aangebracht.
Bovendien kan ik aantonen dat mijn definitieve werk is afgemaakt voor de officiele deadline en ik dus geen extra tijd heb gebruikt om het product te verbeteren.

Dat het een enorme inschattingsfout is geweest ben ik met iedereen eens, maar een heel klein beetje hoop bij de examencommissie heb ik toch.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111378943
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:16 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Duidelijk, maar ik heb tot de laatste dag verbeteringen aan mijn product aangebracht.
Bovendien kan ik aantonen dat mijn definitieve werk is afgemaakt voor de officiele deadline en ik dus geen extra tijd heb gebruikt om het product te verbeteren.

Dat het een enorme inschattingsfout is geweest ben ik met iedereen eens, maar een heel klein beetje hoop bij de examencommissie heb ik toch.
Hoe dan ook laat het een les voor je zijn, want zulke dingen kun je in je latere baan absoluut niet maken.
pi_111379194
Mja weet je wat het is, je kunt als het goed is 90 studiepunten halen in je eerste jaar (die heb je nodig voor je P) maar je hoeft er maar 52 te halen om over te gaan
Maar toch nekken deze 5,5 punten je en krijg je daardoor wellicht een negatief studieadvies, dat ligt allemaal niet echt in je voordeel..
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_111379470
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:24 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Mja weet je wat het is, je kunt als het goed is 90 studiepunten halen in je eerste jaar (die heb je nodig voor je P) maar je hoeft er maar 52 te halen om over te gaan
Maar toch nekken deze 5,5 punten je en krijg je daardoor wellicht een negatief studieadvies, dat ligt allemaal niet echt in je voordeel..
60 studiepunten, geen 90... dit zijn, na die anderhalf die ik al miste, de enige studiepunten die ik misloop.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111379557
Oh excuus, fase 2 is idd 90 studie punten
pi_111386729
Ik kon het vandaag niet meer inleveren, omdat ze om 16u waren gesloten.
Maar ik kan/moet bijlages toevoegen. Wat raden jullie aan om bij te voegen? De mail van 13 april doe ik er sowieso bij. Moet ik het officiele herkansproduct ook bijvoegen?

Het originele (eerste kans) beroepsproduct en die lamme herkansing liggen bij mijn tutor en daar mag de examencommissie in kijken.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111386832
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:52 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Hoe ironisch dat een bestuurskundedocent zich beroept op bureaucratische regeltjes :')

Erg sneu voor je TS, dat wel.
pi_111387473
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:31 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik kon het vandaag niet meer inleveren, omdat ze om 16u waren gesloten.
Maar ik kan/moet bijlages toevoegen. Wat raden jullie aan om bij te voegen? De mail van 13 april doe ik er sowieso bij. Moet ik het officiele herkansproduct ook bijvoegen?

Het originele (eerste kans) beroepsproduct en die lamme herkansing liggen bij mijn tutor en daar mag de examencommissie in kijken.
Voeg allles toe! Hoe moeilijk kan het zijn. Je moet nu natuurlijk zo volledig mogelijk zijn. Dit is verdulleme je laatste kans.

Overigens logisch dat je docent je niet extra laat herkansen, hij moet zich aan de regels houden anders verplaatst het probleem zich van jou naar hem. Lijkt me niet de bedoeling.
pi_111394670
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:51 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Voeg allles toe! Hoe moeilijk kan het zijn. Je moet nu natuurlijk zo volledig mogelijk zijn. Dit is verdulleme je laatste kans.

Overigens logisch dat je docent je niet extra laat herkansen, hij moet zich aan de regels houden anders verplaatst het probleem zich van jou naar hem. Lijkt me niet de bedoeling.
Ik betwijfel of de examencommissie daar naar zal kijken (de verbeterde versie). Ik zit zelf in een examencommissie van een hogeschool, en inhoudelijk beoordelen wij dat soort zaken in ieder geval niet.

Volg het niet helemaal though: je bent nog een eerstejaars? Of je bent een tweedejaars en hebt nog tentamens uit de eerste openstaan?

In beide gevallen kun je je altijd beroepen op de zgn. hardheidsclausule (ik vermoed dat iedere hogeschool die heeft), en dat betekent -heel simpel gezegd- dat je vraagt of men een uitzondering voor je wil maken.

Wat al eerder gezegd is: dat je iemand anders het hebt laten inleveren is gewoon niet handig. En in principe gaat de hogeschool er van uit dat je als student gewoon op werkdagen tussen 9 en 6 beschikbaar bent. Ik zou dus in ieder geval aangeven dat je je goed beseft wat je eigen verantwoordelijkheid is. En dat je begrijpt dat je zelf fout zit, maar dat je hoopt dat er rekening kan worden gehouden met 'verzachtende omstandigheden' (even heel simpel gezegd) en dat het je laatste kans is (dan wordt er eerder een uitzondering gemaakt).

Ben je al bij je mentor/coach langs geweest? Ik zou het ook even met die persoon opnemen. Kan nooit kwaad.

Verder: absoluut zo snel mogelijk reageren. Ga er gerust even een paar uur voor zitten (om een goede mail in elkaar te zetten), maar hoe sneller je reageert, hoe meer je laat zien dat het écht belangrijk voor je is. Hoe langer je wacht, hoe 'onbelangrijker' het overkomt, zeg maar.
pi_111394736
Overigens geldt voor heel veel opleidingen dat je helemaal niet je volledige P moet halen om door te mogen naar de hoofdfase; is dat bij jullie wel het geval?
pi_111395635
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:09 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik betwijfel of de examencommissie daar naar zal kijken (de verbeterde versie). Ik zit zelf in een examencommissie van een hogeschool, en inhoudelijk beoordelen wij dat soort zaken in ieder geval niet.

Volg het niet helemaal though: je bent nog een eerstejaars? Of je bent een tweedejaars en hebt nog tentamens uit de eerste openstaan?

In beide gevallen kun je je altijd beroepen op de zgn. hardheidsclausule (ik vermoed dat iedere hogeschool die heeft), en dat betekent -heel simpel gezegd- dat je vraagt of men een uitzondering voor je wil maken.

Wat al eerder gezegd is: dat je iemand anders het hebt laten inleveren is gewoon niet handig. En in principe gaat de hogeschool er van uit dat je als student gewoon op werkdagen tussen 9 en 6 beschikbaar bent. Ik zou dus in ieder geval aangeven dat je je goed beseft wat je eigen verantwoordelijkheid is. En dat je begrijpt dat je zelf fout zit, maar dat je hoopt dat er rekening kan worden gehouden met 'verzachtende omstandigheden' (even heel simpel gezegd) en dat het je laatste kans is (dan wordt er eerder een uitzondering gemaakt).

Ben je al bij je mentor/coach langs geweest? Ik zou het ook even met die persoon opnemen. Kan nooit kwaad.

Verder: absoluut zo snel mogelijk reageren. Ga er gerust even een paar uur voor zitten (om een goede mail in elkaar te zetten), maar hoe sneller je reageert, hoe meer je laat zien dat het écht belangrijk voor je is. Hoe langer je wacht, hoe 'onbelangrijker' het overkomt, zeg maar.
_O_ bedankt voor deze reactie.
Het komt ook bijna overeen met de opstelling die ik heb gemaakt voor de examencommissie. Ik heb aangegeven dat het mijn schuld is en dat ik mijn verantwoordelijkheid onvoldoende heb genomen en de situatie verkeerd heb ingeschat. Ook heb ik aangegeven dat de herkansing wel binnen de deadline is gemaakt en er dus geen sprake is van extra tijdgebruik. Ik kan bewijzen dat het stuk dat ik ga uitprinten voor de deadline is afgerond.
Ik heb gevraagd of bij wijze van hoge uitzondering ik het alsnog mag inleveren, omdat ik anders veel studiepunten verlies die belangrijk voor me zijn om door te kunnen gaan met de opleiding.

De klasgenoot die het verkeerde inleverde heeft ook al met mijn docent/tutor/mentor (ja, in dat blok was hij dat alledrie) gemaild en aangegeven dat hij als bewijs wil dienen tegenover de commissie, mocht dat nodig zijn.
Morgen lever ik het in bij de commissie en hoop ik op het beste.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:11 schreef Cocotrimonium het volgende:
Overigens geldt voor heel veel opleidingen dat je helemaal niet je volledige P moet halen om door te mogen naar de hoofdfase; is dat bij jullie wel het geval?
Wij moeten in het eerste jaar 52 punten halen om over te gaan naar het 2e jaar (waar de hoofdfase begint), maar we moeten in dat 2e jaar wel die 8 studiepunten van het eerste jaar wel zien te halen dmv. herkansingen. Lukt dat in het 2e jaar alsnog niet, dan moet je ook stoppen moet de opleiding.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111395871
Misschien een idee om die student zelf ook een korte mail te laten sturen naar de examencommissie.

Maar als ik het goed begrijp dan heb je in principe wél genoeg punten om door te mogen naar de tweede? Of kom je onder die 52 uit zonder de punten voor dat verslag/rapport?
pi_111395987
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:31 schreef Cocotrimonium het volgende:
Misschien een idee om die student zelf ook een korte mail te laten sturen naar de examencommissie.

Maar als ik het goed begrijp dan heb je in principe wél genoeg punten om door te mogen naar de tweede? Of kom je onder die 52 uit zonder de punten voor dat verslag/rapport?
Het valt allemaal met bloed zweet en tranen te halen als ik deze 5,5 mis zou lopen.
De kans wordt wel klein, aangezien ik dan nog maar 2,5 studiepunt speling heb en ik 2 herkansingen van tentamens open heb staan.

Een lat van 52 studiepunten in het eerste jaar is erg hoog vergeleken met andere scholen en opleidingen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111402728
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:18 schreef Seam het volgende:

[..]

Hoe dan ook laat het een les voor je zijn, want zulke dingen kun je in je latere baan absoluut niet maken.
Op je collega's vertrouwen kan je later absoluut niet maken?
pi_111411519
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:43 schreef zatoichi het volgende:
Ja doei.
pi_111412496
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 10:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nuttige bijdrage. Lekker constructief ook.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111412575
Ik probeer hiermee aan te geven dat de examencommissie hier helemaal niets mee hoeft te doen.
Goed dat je - op aandringen van FOK!kers - meteen bent gaan mailen, maar ik zou het niet meer dan normaal vinden als de examencommissie zegt "ja, pech jongen, had je zelf maar moeten zorgen dat je je zaakjes op orde had".

Zoiets belangrijks af laten hangen van een studiegenoot.. :N ik zou 't niet eens dúrven.
Ja doei.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 12:25:10 #43
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_111414682
Sorry maar reken er maar op dat de examencommissie niet gevoelig zal zijn voor je verzoek. Linksom of rechtsom, je bent er zelf verantwoordelijk voor dat het op tijd wordt ingeleverd.
Persoonlijk vind ik het overigens een slechte zaak wanneer je enkel een papieren versie moet inleveren tenzij dit aangetekend gebeurt aangezien altijd iets zoek kan raken, hoe klein de kans ook is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_111418736
Ik ben bang dat jullie inderdaad gelijk hebben, but if you never try, you never know.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111426153
Die docent van je is gewoon een dikke lul. Ik heb die fout ook wel eens gemaakt (bijv. iets via mail inleveren maar vergeten het document te attachen :')) maar mijn docenten maakten daar nooit echt een probleem van. Dat jouw docent weet dat je de goede versie al op tijd af had maar toch niet na wil kijken op grond van procedures wetende hoe belangrijk dat cijfer voor jou is getuigt er gewoon weer van wat er mis is op het HBO.

Ik zou toch blijven vechten voor een extra herkansing dus probeer het hogerop te zoeken. Dit is trouwens wel het moment om meer middelen in de strijd te gooien zoals bijvoorbeeld slijmen of zielig doen (boehoe mn ouders vinden het ook zo erg, bohoe ik moest werken want mn collega was zooo ziek). Meen ik serieus dat werkt vaak.
pi_111426387
Ga jij later (of nu als je al werkt) bij je baas ook huilen dat je ouders het niet zo tof vinden als je ontslagen wordt omdat je je werk niet naar behoren doet?
Ja doei.
pi_111426458
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 12:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Persoonlijk vind ik het overigens een slechte zaak wanneer je enkel een papieren versie moet inleveren tenzij dit aangetekend gebeurt aangezien altijd iets zoek kan raken, hoe klein de kans ook is.
Zeker dit. Ik hoor zó vaak dat verslagen kwijt zijn en dat het compleet over moet.
Maar dat zal TS niet helpen. Het is echt je eigen schuld en je moet ervan leren. Nooit uitstellen tot het laatste moment en vanaf nu je best doen om 53 studiepunten te kunnen halen.
pi_111426607
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 17:10 schreef motorbloempje het volgende:
Ga jij later (of nu als je al werkt) bij je baas ook huilen dat je ouders het niet zo tof vinden als je ontslagen wordt omdat je je werk niet naar behoren doet?
Nee want dat is op m'n werk en niet op HBO
pi_111426908
Oh ja, dat is waar ook. Tijdens je opleiding ben je niet gebonden aan verantwoordelijkheden en regels. Sorry. Stom van mij.

|:(
Ja doei.
pi_111427010
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 17:24 schreef motorbloempje het volgende:
Oh ja, dat is waar ook. Tijdens je opleiding ben je niet gebonden aan verantwoordelijkheden en regels. Sorry. Stom van mij.

|:(
Tuurlijk wel, maar je integriteit staat veel minder op het spel. Het doel heiligt daarom de middelen. Wat interesseert het mij nou wat die kutdocenten op het hbo van mij denken.
pi_111427072
Blijkbaar niet zoveel, maargoed, dat is gelukkig niet mijn probleem. Al mijn docenten kunnen (en willen!) mij gelukkig van een prima referentie voorzien voor vervolgopleidingen, stages en wat dies meer zij. ^O^
Ja doei.
pi_111427221
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 17:29 schreef motorbloempje het volgende:
Blijkbaar niet zoveel, maargoed, dat is gelukkig niet mijn probleem. Al mijn docenten kunnen (en willen!) mij gelukkig van een prima referentie voorzien voor vervolgopleidingen, stages en wat dies meer zij. ^O^
gefeliciteerd, je bent de goeiste
  vrijdag 11 mei 2012 @ 17:34:08 #53
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_111427279
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:36 schreef Neo-Mullen het volgende:
Dus in plaats van het naar je docent mailen heb je het aan een collega student gemaild??
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 19:53:59 #54
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_111433142
quote:
Een school is geen werkgever!
Verder mag die leraar er n.m.m. ook wel rekening mee houden dat er een redelijk strenge BSA wordt gehanteerd op die school. Laat het de eerste keer bij een waarschuwing en geef iemand een tweede kans, bij volharding zal die leerling er op termijn vanzelf wel de dupe van worden. Het is gemakkelijk te bewijzen op welke datum het document voor de laatste keer is gewijzigd, daar zou ik als ik zijn leraar was gebruik van hebben gemaakt.
Laat die leraar liever op het inhoudelijke vlak strenge eisen stellen, daar zijn zijn leerlingen en de samenleving meer mee gediend. Nu krijg je met wat pech enkel veel geldverspilling omdat die jongen voor niets een jaar langer over zijn opleiding doet.
Dit doet uiteraard geen afbreuk aan zijn eigen verantwoordelijkheid en aan het feit dat hij hier beter wat van leert.

@Loki
quote:
Zeker dit. Ik hoor zó vaak dat verslagen kwijt zijn en dat het compleet over moet.
Mijn voorstel: laat de student het op een computer uitwerken of een foto maken die van voldoende kwaliteit is en die foto opsturen als bewijs dat hij op tijd zijn werk af had.
#NoDAPL
  vrijdag 11 mei 2012 @ 21:35:56 #55
65960 sanger
pi_111439047
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 19:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mijn voorstel: laat de student het op een computer uitwerken of een foto maken die van voldoende kwaliteit is en die foto opsturen als bewijs dat hij op tijd zijn werk af had.
Op tijd af hebben is niet per se op tijd ingeleverd.

Als ik docent of excie was in deze zou ik het verweer ook verwerpen. Hij kon het per e-mail inleveren bij de docent maar kiest ervoor het een dag voor de deadline aan een andere student te mailen.... Snap ik iets dan niet? Als ik weet dat ik niet persoonlijk kan inleveren en het mag per mail doe ik de mail direct aan de docent en niet aan een andere student...
pi_111441195
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 21:35 schreef sanger het volgende:

[..]

Als ik docent of excie was in deze zou ik het verweer ook verwerpen. Hij kon het per e-mail inleveren bij de docent maar kiest ervoor het een dag voor de deadline aan een andere student te mailen.... Snap ik iets dan niet? Als ik weet dat ik niet persoonlijk kan inleveren en het mag per mail doe ik de mail direct aan de docent en niet aan een andere student...
Gast, ik geloof dat je punt al door 20 anderen is gemaakt en dat ik de fout al sinds de OP erken. Kunnen we constructieve ideeën op tafel leggen? Anders mag je wmb. het topic verlaten, want je herhaalt enkel wat al tig keer eerder is gezegd.

Bezwaarschrift is inmiddels ingeleverd bij de commissie, die nemen het volgende week of de week erop in beraad. Ik krijg na enkele weken schriftelijk bevestiging met daarin de goed- of afkeuring van mijn bezwaar.
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 12 mei 2012 @ 05:50:53 #57
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_111451193
Ben benieuwd. Altijd klote dit soort dingen.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 09:38:22 #58
65960 sanger
pi_111452293
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:17 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Gast, ik geloof dat je punt al door 20 anderen is gemaakt en dat ik de fout al sinds de OP erken. Kunnen we constructieve ideeën op tafel leggen? Anders mag je wmb. het topic verlaten, want je herhaalt enkel wat al tig keer eerder is gezegd.
Tja, je zegt alleen nog nergens waarom je voor deze weg gekozen hebt :P

De reden waarom ik het aanhaal is dat er enkele zijn die aangeven dat als je kunt aantonen dat je het de dag voor de deadline aan een andere student hebt kunnen mailen je het normaliter wel op tijd had moeten kunnen inleveren, en je daarom coulance zou moeten krijgen. Maar als excie zou ik me juist afvragen waarom je het niet per mail bij de docent ingeleverd hebt en daarom geen coulance verlenen. (en ik heb dit ook bij paar medestudenten gezien, waarbij 1 voor een heel groepje zou hardcopy inleveren maar met autopech kwam te staan. Excie oordeelde dat ze zelf verantwoordelijk waren en dat ze ook de mogelijkheid hadden om per e-mail in te leveren).

Constructief? In ieder geval zorgen dat je de rest allemaal haalt. Dan is er geen probleem op zich, en dat is het enige waar je zelf invloed op uit kunt oefenen. Voor de rest ben je afhankelijk van anderen, en dat is geen prettige situatie.

quote:
Bezwaarschrift is inmiddels ingeleverd bij de commissie, die nemen het volgende week of de week erop in beraad. Ik krijg na enkele weken schriftelijk bevestiging met daarin de goed- of afkeuring van mijn bezwaar.
Zoals ik in mijn vorige post schetste zou ik daar niet al te veel van verwachten. Al is het maar zodat heet resultaat je niet heel rauw op de dak komt vallen.
pi_111460987
Denk je trouwens niet dat die studiegenoot van je dat gewoon met opzet gedaan heeft?? Het klinkt als een fout die een normaal persoon niet zou maken en Nederlanders zijn natuurlijk per definitie gek op leedvermaak. Ik weet nog toch ik studeerde die gezichten als ik vertelde dat ik een tentamen niet gehaald had, dat vonden ze schitterend...
pi_111461895
quote:
Vaak kan dat de inlevering zijn (als er geen foto hoeft te worden gemaakt), anders kan je het een keer door de vingers zien als de papieren versie een dag later komt.
#NoDAPL
pi_111461992
quote:
Maar als excie zou ik me juist afvragen waarom je het niet per mail bij de docent ingeleverd hebt en daarom geen coulance verlenen.
Ook ik begrijp dat niet.
#NoDAPL
  zaterdag 12 mei 2012 @ 16:31:25 #62
145052 NEGERZOEN
Zoekende....
pi_111462473
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 16:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Vaak kan dat de inlevering zijn (als er geen foto hoeft te worden gemaakt), anders kan je het een keer door de vingers zien als de papieren versie een dag later komt.
Probleem is nu niet zozeer dat er een versie te laat is ingeleverd, maar dat er wel iets is ingeleverd maar de verkeerde versie.
Interesse?
pi_111465409
Waarom ik niets per mail heb ingeleverd weet ik niet. Normaal gesproken doe ik dat wel, maar ik heb er helemaal geen rekening mee gehouden.
De medestudent had het bestand uit de mail gedownload en dat kwam in dezelfde map terecht. De bestandsnamen leken op elkaar en daardoor heeft hij de verkeerde uitgeprint. That's what he said.
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 12 mei 2012 @ 18:36:26 #64
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_111465977
Ik vind het in ieder geval super kut voor je, iedereen maakt wel eens een foutje. En zo moeilijk is het niet om een beetje coulant te zijn.

Ik vind juist dat je in tijden van crisis elkaar moet steunen als studenten ipv dat walgelijke leedvermaak.
pi_111466243
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 18:36 schreef Mishu het volgende:
Ik vind het in ieder geval super kut voor je, iedereen maakt wel eens een foutje. En zo moeilijk is het niet om een beetje coulant te zijn.

Ik vind juist dat je in tijden van crisis elkaar moet steunen als studenten ipv dat walgelijke leedvermaak.
leedvermaak? Ik ben het met je eens hoor ,maar wie doet er aan leedvermaak dan?
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 12 mei 2012 @ 18:56:17 #66
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_111466548
quote:
9s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:36 schreef Neo-Mullen het volgende:
... Vandaag had ik de inzage van de herkansing en wat bleek is dat mijn studiegenoot een tussentijdse versie heeft uitgeprint en ingeleverd. Die tussentijdse versie had ik hem enkele maanden eerder toegestuurd, zodat hij er eens naar kon kijken.
De mail met de echte herkansing heeft hij dus nooit geopend en uitgeprint. Ik snap niet hoe dom je kunt zijn om deze fout te maken, maar dit is dus echt gebeurd en dat kwam vandaag aan het licht.
..
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 18:16 schreef Neo-Mullen het volgende:
Waarom ik niets per mail heb ingeleverd weet ik niet. Normaal gesproken doe ik dat wel, maar ik heb er helemaal geen rekening mee gehouden.
De medestudent had het bestand uit de mail gedownload en dat kwam in dezelfde map terecht. De bestandsnamen leken op elkaar en daardoor heeft hij de verkeerde uitgeprint. That's what he said.
Het verhaal begint te rammelen.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_111466693
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:30 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Was het mailtje ook daadwerkelijk toen al afgeleverd of niet.
Het is niet altijd zo dat een verstuurd mailtje gelijk afgeleverd wordt.
pi_111466700
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 18:56 schreef drijfhout het volgende:

[..]

[..]

Het verhaal begint te rammelen.
Ja klinkt stom, dat eerste was een aanname vlak nadat ik het nieuws had. Na nadere navraag en onderzoek van mijn kant bleek de 2e stelling waar te zijn. Liet hij me zelf zien.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111466734
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 19:01 schreef klipper het volgende:

[..]

Was het mailtje ook daadwerkelijk toen al afgeleverd of niet.
Het is niet altijd zo dat een verstuurd mailtje gelijk afgeleverd wordt.
Ja, ook in zijn postvak was het mailtje verschenen voor de deadline verliep.
Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 15 mei 2012 @ 00:39:06 #70
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_111564384
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 15:43 schreef dude1960 het volgende:
Denk je trouwens niet dat die studiegenoot van je dat gewoon met opzet gedaan heeft?? Het klinkt als een fout die een normaal persoon niet zou maken en Nederlanders zijn natuurlijk per definitie gek op leedvermaak. Ik weet nog toch ik studeerde die gezichten als ik vertelde dat ik een tentamen niet gehaald had, dat vonden ze schitterend...
Neo-Mullen, ik doelde op dit leedvermaak.
pi_111569044
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 18:36 schreef Mishu het volgende:
Ik ben zelf docent, en geloof me, heel veel docenten willen best een beetje coulant zijn. Alleen, een beetje coulant zijn betekent vaak dat je dan meteen de docent bent bij wie alles kan. En dat wil je ook niet.

Stel ik was Neo-Mullen's docent, en maakte voor hem een uitzondering... Waarom voor hem wel en niet voor student b? Of c, d, e, f, etc... Het klinkt heel eenvoudig: even een uitzondering maken. Maar dat is het in de praktijk helaas niet. Dan ga je snel studenten voortrekken of andere mensen (onterecht) benadelen.

Dus zo simpel is het helaas niet, 'een beetje coulant zijn'.
  woensdag 16 mei 2012 @ 00:33:23 #72
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_111609545
Ik vind zelf dat je best wel als docent aan kan voelen als iets meer urgent is of niet. Dat leer je als je meer ervaren raakt, dan durf je meer je eigen koers te varen.
pi_111609745
Ben toch benieuwd welke school je zit eigenlijk?!
Onverslaanbaar eiwit, niet te kloppen.
pi_111610411
Het is toch ook afhankelijk van hoe stevig je in je schoenen staat en hoeveel overwicht je hebt? De leraren die ik had die de meeste authoriteit hadden gebruikten het minst regels. Ze hoefden ook weinig in te grijpen aangezien ze binnen luttele seconden de leerlingen weer aandachtig kregen.

quote:
Stel ik was Neo-Mullen's docent, en maakte voor hem een uitzondering... Waarom voor hem wel en niet voor student b? Of c, d, e, f, etc... Het klinkt heel eenvoudig: even een uitzondering maken. Maar dat is het in de praktijk helaas niet. Dan ga je snel studenten voortrekken of andere mensen (onterecht) benadelen.
Je kan de grens toch leggen bij het per ongeluk het verkeerde document te hebben laten uitprinten en het wel op tijd maar via mail in te hebben geleverd?
#NoDAPL
pi_111612780
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 17:02 schreef dude1960 het volgende:
slijmen of zielig doen (boehoe mn ouders vinden het ook zo erg, bohoe ik moest werken want mn collega was zooo ziek). Meen ik serieus dat werkt vaak.
Ik kots op mensen die zulk gedrag vertonen. Je bent ergens voor verantwoordelijk, als je je daar niet aan houdt moet je ook geen huillie huillie doen.
pi_111612890
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 01:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is toch ook afhankelijk van hoe stevig je in je schoenen staat en hoeveel overwicht je hebt? De leraren die ik had die de meeste authoriteit hadden gebruikten het minst regels. Ze hoefden ook weinig in te grijpen aangezien ze binnen luttele seconden de leerlingen weer aandachtig kregen.

[..]

Je kan de grens toch leggen bij het per ongeluk het verkeerde document te hebben laten uitprinten en het wel op tijd maar via mail in te hebben geleverd?
Ja, natuurlijk! Per mail is geen probleem. Of als studenten een ander bewijs hebben. Maar als iemand alleen 'beweert' het echt op tijd te hebben ingeleverd, dan kun je niet zomaar een uitzondering maken.

Einddeadlines zijn helaas vrij 'hard'.

Coulant met andere dingen is een heel ander verhaal. Ik ken docenten bij wie studenten nog geen minuut te laat binnen mogen komen, bij wie tijdens de colleges nog geen woord gezegd mag worden, waar petjes af en jassen uit moeten, niet gedronken mag worden, etc. Kijk, respect kun je niet afdwingen.

Ik denk dat ik een heel coulante docent ben, en heb met vrijwel alle studenten een goede klik, maar sommige uitzonderingen kun je eenvoudigweg niet zelf maken.

Wat je dan wel kunt doen, is een goed woordje voor de student doen bij de examencommissie. In een situatie als van TS is mijn ervaring dat er ook zeker naar de docent wordt geluisterd.
pi_111612961
Ik snap dat op het laatste moment inleveren ook niet, lever het lekker een week van tevoren in. Heb je dat gezeik iig niet. Wat cocotrimonium beschrijft kan ik me namelijk goed voorstellen. Echter denken studenten altijd dat de docent het maar op moet lossen.
  woensdag 16 mei 2012 @ 09:26:53 #78
65960 sanger
pi_111613842
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 01:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als het op tijd via mail was ingeleverd wel ja. Alleen is daar hier geen sprake van.
  woensdag 16 mei 2012 @ 09:27:31 #79
65960 sanger
pi_111613864
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 00:33 schreef Mishu het volgende:
Ik vind zelf dat je best wel als docent aan kan voelen als iets meer urgent is of niet. Dat leer je als je meer ervaren raakt, dan durf je meer je eigen koers te varen.
Misschien wel. Maar je krijgt toch gezeur omdat wat voor jou als docent niet urgent is voor een leerling wel urgent is.
  woensdag 16 mei 2012 @ 09:28:35 #80
65960 sanger
pi_111613896
Is er al nieuws trouwens?
pi_111615369
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 11:17 schreef motorbloempje het volgende:
Zoiets belangrijks af laten hangen van een studiegenoot.. :N ik zou 't niet eens dúrven.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 17:29 schreef motorbloempje het volgende:
Lekker he, je zelfbeeld nog wat kunnen opkrikken met behulp van de domme fout van iemand anders. Wat een naar moralistisch toontje leg je aan de dag zeg, niet normaal. Dat je maar erg trots op jezelf bent.
pi_111615565
^O^
Ja doei.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 11:55:09 #83
330855 ejiraM
for the greater good
pi_111698943
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 09:28 schreef sanger het volgende:
Is er al nieuws trouwens?
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
pi_111699013
Nog niet, maar het blijkt dat het nog even kan duren.
Ze nemen max. 3 weken na je bezwaar contact met je op middels een brief met daarin of je bezwaar wordt toe- of afgewezen
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111861344
Ik heb het net helemaal gelezen. Beetje lullig verhaal. Normaalgesproken zou ik zeggen, vette pech, maar aangezien er een BSA dreigt vind ik het wel wat overdreven als het aantoonbaar een misverstand is.

Ik heb een tijd geleden ook wel soortgelijke missers gehad. Zo zou ik een eindverslag editen en inleveren. Deze zou ik per mail krijgen, maar die verscheen nooit. Bleek te groot om gemaild te worden :') kwam ik de volgende dag achter. Was een beetje suf, ik had geen telefoon (tja, het was in '00 ) en ze konden me dus niet bereiken. Mailtjes, altijd inclusief attachment, kwamen nooit aan. Het ergste was nog dat de kerel die mij probeerde te mailen letterlijk in de flat naast me woonde, ook daar kwam ik later achter. Zijn we overigens gewoon mee weggekomen.

Een andere keer miste ik een eindpresentatie. Compleet verslapen :z de wekker heeft een uur lopen loeien, ik werd wakker toen deze ophield. ( Huh, wat is het stil opeens....WTF->PANIEK ) Ik kwam dus een half uur te laat, ze waren net klaar. Ter verdediging, ik was de vorige dag van 9 uur 's ochtends tot 6 uur 's nachts bezig om de software te verbeteren en dacht dat ik beter ff een powernap tot 8 uur kon doen aangezien ik totaal uitgeput was 8)7
Was uiteindelijk ook geen probleem.

Beide keren waren er verzachtende omstandigheden, maar eigenlijk gewoon een faalactie van mij.

Ik vind dat je tot ongeveer ~20 jaar best wel domme fouten mag maken, maar daarna moet het een keer ophouden. Ik ben eigenlijk ook geen fan van BSA's in het algemeen, men schuift grote verantwoordelijkheden af op jongetjes en meisjes die dat nog nauwelijks aankunnen. We hebben het hier over carrières van ~40 jaar en schulden van tienduizenden euro's die bepaald worden door een combinatie van compleet arbitraire regeltjes en grotendeels minderjarige studenten.

Studenten moeten nauwer begeleid worden. Ik ken wel tientallen voorbeelden van zwaar falende studenten, bijna altijd is het een kwestie van discipline, die mensen kunnen echt wel wat. Al die studenten die wegglippen en misschien nooit een fatsoenlijk diploma halen kost de BV Nederland geld. Docenten moeten gewoon op de man af vragen waarom zij denken dat ze een vak niet gehaald hebben en hoe ze dat willen verbeteren. Hou ze vervolgens daar aan. Lopen ze de boel voor te liegen of houden ze zich structureel niet aan afspraken, alleen dan moet je met een BSA gaan zwaaien.

Maar ach, wat weet ik er van...
pi_111974724
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111974963
Zuur voor jou. Ga je nog bezwaar aantekenen tegen het besluit of laat je 't hierbij?
Ja doei.
pi_111975003
Ik laat het hierbij... mijn fout, mijn consequenties.

Nu komt het neer op enorm hard studeren en geen fouten meer maken.
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 24 mei 2012 @ 16:36:59 #90
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111975058
Mooi klote. Nouja, niet te lang stilstaan bij "wat als".
Bis bis bis
pi_111975072
quote:
13s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:36 schreef eriksd het volgende:
Mooi klote. Nouja, niet te lang stilstaan bij "wat als".
True that, een leermoment. Wel een hard leermoment, maar dit gebeurt me nooit meer. Volgend jaar weer een kans.
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 24 mei 2012 @ 18:01:20 #93
65960 sanger
pi_111978364
Wat ik al zei inderdaad. Klote en gewoon de rest halen, dan is er niets aan de hand.
pi_112010707
Toont precies aan waar het misgaat in het onderwijs, gaat niet meer over inhoud maar over miereneukerij over bsa's. Kijk eens hoeveel energie er verspilt is voor helemaal niks...
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_112015547
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 17:29 schreef -Spring het volgende:
Wat vindt je studiegenoot ervan?
Hij voelt zich er schuldig om, maar ik besef me dat het gewoon een fout is gemaakt en dat je fouten niet tot in het einde der tijden iemand kwalijk moet nemen.
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 25 mei 2012 @ 13:38:25 #96
65960 sanger
pi_112015932
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:23 schreef DaDude1987 het volgende:
Toont precies aan waar het misgaat in het onderwijs, gaat niet meer over inhoud maar over miereneukerij over bsa's. Kijk eens hoeveel energie er verspilt is voor helemaal niks...
Ja en nee. Een student moet ook leren dat er eigen verantwoordelijkheid bestaat e.d. Als je dit op scholen gaat toestaan dan zal de student straks in het bedrijfsleven weleens voor een verrassing komen te staan...
  vrijdag 25 mei 2012 @ 22:43:38 #97
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_112036597
quote:
Stel je voor, eisen stellen. :)
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')