abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111427072
Blijkbaar niet zoveel, maargoed, dat is gelukkig niet mijn probleem. Al mijn docenten kunnen (en willen!) mij gelukkig van een prima referentie voorzien voor vervolgopleidingen, stages en wat dies meer zij. ^O^
Ja doei.
pi_111427221
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 17:29 schreef motorbloempje het volgende:
Blijkbaar niet zoveel, maargoed, dat is gelukkig niet mijn probleem. Al mijn docenten kunnen (en willen!) mij gelukkig van een prima referentie voorzien voor vervolgopleidingen, stages en wat dies meer zij. ^O^
gefeliciteerd, je bent de goeiste
  vrijdag 11 mei 2012 @ 17:34:08 #53
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_111427279
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:36 schreef Neo-Mullen het volgende:
Had ik kunnen doen, heb ik niet gedaan. Ook dom van me.
Dus in plaats van het naar je docent mailen heb je het aan een collega student gemaild??
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 19:53:59 #54
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_111433142
quote:
Ga jij later (of nu als je al werkt) bij je baas ook huilen dat je ouders het niet zo tof vinden als je ontslagen wordt omdat je je werk niet naar behoren doet?
Een school is geen werkgever!
Verder mag die leraar er n.m.m. ook wel rekening mee houden dat er een redelijk strenge BSA wordt gehanteerd op die school. Laat het de eerste keer bij een waarschuwing en geef iemand een tweede kans, bij volharding zal die leerling er op termijn vanzelf wel de dupe van worden. Het is gemakkelijk te bewijzen op welke datum het document voor de laatste keer is gewijzigd, daar zou ik als ik zijn leraar was gebruik van hebben gemaakt.
Laat die leraar liever op het inhoudelijke vlak strenge eisen stellen, daar zijn zijn leerlingen en de samenleving meer mee gediend. Nu krijg je met wat pech enkel veel geldverspilling omdat die jongen voor niets een jaar langer over zijn opleiding doet.
Dit doet uiteraard geen afbreuk aan zijn eigen verantwoordelijkheid en aan het feit dat hij hier beter wat van leert.

@Loki
quote:
Zeker dit. Ik hoor zó vaak dat verslagen kwijt zijn en dat het compleet over moet.
Mijn voorstel: laat de student het op een computer uitwerken of een foto maken die van voldoende kwaliteit is en die foto opsturen als bewijs dat hij op tijd zijn werk af had.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 11 mei 2012 @ 21:35:56 #55
65960 sanger
pi_111439047
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 19:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mijn voorstel: laat de student het op een computer uitwerken of een foto maken die van voldoende kwaliteit is en die foto opsturen als bewijs dat hij op tijd zijn werk af had.
Op tijd af hebben is niet per se op tijd ingeleverd.

Als ik docent of excie was in deze zou ik het verweer ook verwerpen. Hij kon het per e-mail inleveren bij de docent maar kiest ervoor het een dag voor de deadline aan een andere student te mailen.... Snap ik iets dan niet? Als ik weet dat ik niet persoonlijk kan inleveren en het mag per mail doe ik de mail direct aan de docent en niet aan een andere student...
pi_111441195
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 21:35 schreef sanger het volgende:

[..]

Als ik docent of excie was in deze zou ik het verweer ook verwerpen. Hij kon het per e-mail inleveren bij de docent maar kiest ervoor het een dag voor de deadline aan een andere student te mailen.... Snap ik iets dan niet? Als ik weet dat ik niet persoonlijk kan inleveren en het mag per mail doe ik de mail direct aan de docent en niet aan een andere student...
Gast, ik geloof dat je punt al door 20 anderen is gemaakt en dat ik de fout al sinds de OP erken. Kunnen we constructieve ideeën op tafel leggen? Anders mag je wmb. het topic verlaten, want je herhaalt enkel wat al tig keer eerder is gezegd.

Bezwaarschrift is inmiddels ingeleverd bij de commissie, die nemen het volgende week of de week erop in beraad. Ik krijg na enkele weken schriftelijk bevestiging met daarin de goed- of afkeuring van mijn bezwaar.
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 12 mei 2012 @ 05:50:53 #57
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_111451193
Ben benieuwd. Altijd klote dit soort dingen.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 09:38:22 #58
65960 sanger
pi_111452293
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:17 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Gast, ik geloof dat je punt al door 20 anderen is gemaakt en dat ik de fout al sinds de OP erken. Kunnen we constructieve ideeën op tafel leggen? Anders mag je wmb. het topic verlaten, want je herhaalt enkel wat al tig keer eerder is gezegd.
Tja, je zegt alleen nog nergens waarom je voor deze weg gekozen hebt :P

De reden waarom ik het aanhaal is dat er enkele zijn die aangeven dat als je kunt aantonen dat je het de dag voor de deadline aan een andere student hebt kunnen mailen je het normaliter wel op tijd had moeten kunnen inleveren, en je daarom coulance zou moeten krijgen. Maar als excie zou ik me juist afvragen waarom je het niet per mail bij de docent ingeleverd hebt en daarom geen coulance verlenen. (en ik heb dit ook bij paar medestudenten gezien, waarbij 1 voor een heel groepje zou hardcopy inleveren maar met autopech kwam te staan. Excie oordeelde dat ze zelf verantwoordelijk waren en dat ze ook de mogelijkheid hadden om per e-mail in te leveren).

Constructief? In ieder geval zorgen dat je de rest allemaal haalt. Dan is er geen probleem op zich, en dat is het enige waar je zelf invloed op uit kunt oefenen. Voor de rest ben je afhankelijk van anderen, en dat is geen prettige situatie.

quote:
Bezwaarschrift is inmiddels ingeleverd bij de commissie, die nemen het volgende week of de week erop in beraad. Ik krijg na enkele weken schriftelijk bevestiging met daarin de goed- of afkeuring van mijn bezwaar.
Zoals ik in mijn vorige post schetste zou ik daar niet al te veel van verwachten. Al is het maar zodat heet resultaat je niet heel rauw op de dak komt vallen.
pi_111460987
Denk je trouwens niet dat die studiegenoot van je dat gewoon met opzet gedaan heeft?? Het klinkt als een fout die een normaal persoon niet zou maken en Nederlanders zijn natuurlijk per definitie gek op leedvermaak. Ik weet nog toch ik studeerde die gezichten als ik vertelde dat ik een tentamen niet gehaald had, dat vonden ze schitterend...
pi_111461895
quote:
Vaak kan dat de inlevering zijn (als er geen foto hoeft te worden gemaakt), anders kan je het een keer door de vingers zien als de papieren versie een dag later komt.
#NoDAPL
pi_111461992
quote:
Maar als excie zou ik me juist afvragen waarom je het niet per mail bij de docent ingeleverd hebt en daarom geen coulance verlenen.
Ook ik begrijp dat niet.
#NoDAPL
  zaterdag 12 mei 2012 @ 16:31:25 #62
145052 NEGERZOEN
Zoekende....
pi_111462473
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 16:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Vaak kan dat de inlevering zijn (als er geen foto hoeft te worden gemaakt), anders kan je het een keer door de vingers zien als de papieren versie een dag later komt.
Probleem is nu niet zozeer dat er een versie te laat is ingeleverd, maar dat er wel iets is ingeleverd maar de verkeerde versie.
Interesse?
pi_111465409
Waarom ik niets per mail heb ingeleverd weet ik niet. Normaal gesproken doe ik dat wel, maar ik heb er helemaal geen rekening mee gehouden.
De medestudent had het bestand uit de mail gedownload en dat kwam in dezelfde map terecht. De bestandsnamen leken op elkaar en daardoor heeft hij de verkeerde uitgeprint. That's what he said.
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 12 mei 2012 @ 18:36:26 #64
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_111465977
Ik vind het in ieder geval super kut voor je, iedereen maakt wel eens een foutje. En zo moeilijk is het niet om een beetje coulant te zijn.

Ik vind juist dat je in tijden van crisis elkaar moet steunen als studenten ipv dat walgelijke leedvermaak.
pi_111466243
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 18:36 schreef Mishu het volgende:
Ik vind het in ieder geval super kut voor je, iedereen maakt wel eens een foutje. En zo moeilijk is het niet om een beetje coulant te zijn.

Ik vind juist dat je in tijden van crisis elkaar moet steunen als studenten ipv dat walgelijke leedvermaak.
leedvermaak? Ik ben het met je eens hoor ,maar wie doet er aan leedvermaak dan?
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 12 mei 2012 @ 18:56:17 #66
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_111466548
quote:
9s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:36 schreef Neo-Mullen het volgende:
... Vandaag had ik de inzage van de herkansing en wat bleek is dat mijn studiegenoot een tussentijdse versie heeft uitgeprint en ingeleverd. Die tussentijdse versie had ik hem enkele maanden eerder toegestuurd, zodat hij er eens naar kon kijken.
De mail met de echte herkansing heeft hij dus nooit geopend en uitgeprint. Ik snap niet hoe dom je kunt zijn om deze fout te maken, maar dit is dus echt gebeurd en dat kwam vandaag aan het licht.
..
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 18:16 schreef Neo-Mullen het volgende:
Waarom ik niets per mail heb ingeleverd weet ik niet. Normaal gesproken doe ik dat wel, maar ik heb er helemaal geen rekening mee gehouden.
De medestudent had het bestand uit de mail gedownload en dat kwam in dezelfde map terecht. De bestandsnamen leken op elkaar en daardoor heeft hij de verkeerde uitgeprint. That's what he said.
Het verhaal begint te rammelen.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_111466693
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:30 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Je verwacht niet dat iemand een mailtje opent van een maand oud, terwijl er eentje van een paar uur oud op je staat te wachten.
Nogmaals, tis mijn eigen verantwoordelijkheid en dat besef ik heel goed.
Was het mailtje ook daadwerkelijk toen al afgeleverd of niet.
Het is niet altijd zo dat een verstuurd mailtje gelijk afgeleverd wordt.
pi_111466700
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 18:56 schreef drijfhout het volgende:

[..]

[..]

Het verhaal begint te rammelen.
Ja klinkt stom, dat eerste was een aanname vlak nadat ik het nieuws had. Na nadere navraag en onderzoek van mijn kant bleek de 2e stelling waar te zijn. Liet hij me zelf zien.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111466734
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 19:01 schreef klipper het volgende:

[..]

Was het mailtje ook daadwerkelijk toen al afgeleverd of niet.
Het is niet altijd zo dat een verstuurd mailtje gelijk afgeleverd wordt.
Ja, ook in zijn postvak was het mailtje verschenen voor de deadline verliep.
Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 15 mei 2012 @ 00:39:06 #70
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_111564384
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 15:43 schreef dude1960 het volgende:
Denk je trouwens niet dat die studiegenoot van je dat gewoon met opzet gedaan heeft?? Het klinkt als een fout die een normaal persoon niet zou maken en Nederlanders zijn natuurlijk per definitie gek op leedvermaak. Ik weet nog toch ik studeerde die gezichten als ik vertelde dat ik een tentamen niet gehaald had, dat vonden ze schitterend...
Neo-Mullen, ik doelde op dit leedvermaak.
pi_111569044
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 18:36 schreef Mishu het volgende:
Ik ben zelf docent, en geloof me, heel veel docenten willen best een beetje coulant zijn. Alleen, een beetje coulant zijn betekent vaak dat je dan meteen de docent bent bij wie alles kan. En dat wil je ook niet.

Stel ik was Neo-Mullen's docent, en maakte voor hem een uitzondering... Waarom voor hem wel en niet voor student b? Of c, d, e, f, etc... Het klinkt heel eenvoudig: even een uitzondering maken. Maar dat is het in de praktijk helaas niet. Dan ga je snel studenten voortrekken of andere mensen (onterecht) benadelen.

Dus zo simpel is het helaas niet, 'een beetje coulant zijn'.
  woensdag 16 mei 2012 @ 00:33:23 #72
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_111609545
Ik vind zelf dat je best wel als docent aan kan voelen als iets meer urgent is of niet. Dat leer je als je meer ervaren raakt, dan durf je meer je eigen koers te varen.
pi_111609745
Ben toch benieuwd welke school je zit eigenlijk?!
Onverslaanbaar eiwit, niet te kloppen.
pi_111610411
Het is toch ook afhankelijk van hoe stevig je in je schoenen staat en hoeveel overwicht je hebt? De leraren die ik had die de meeste authoriteit hadden gebruikten het minst regels. Ze hoefden ook weinig in te grijpen aangezien ze binnen luttele seconden de leerlingen weer aandachtig kregen.

quote:
Stel ik was Neo-Mullen's docent, en maakte voor hem een uitzondering... Waarom voor hem wel en niet voor student b? Of c, d, e, f, etc... Het klinkt heel eenvoudig: even een uitzondering maken. Maar dat is het in de praktijk helaas niet. Dan ga je snel studenten voortrekken of andere mensen (onterecht) benadelen.
Je kan de grens toch leggen bij het per ongeluk het verkeerde document te hebben laten uitprinten en het wel op tijd maar via mail in te hebben geleverd?
#NoDAPL
pi_111612780
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 17:02 schreef dude1960 het volgende:
slijmen of zielig doen (boehoe mn ouders vinden het ook zo erg, bohoe ik moest werken want mn collega was zooo ziek). Meen ik serieus dat werkt vaak.
Ik kots op mensen die zulk gedrag vertonen. Je bent ergens voor verantwoordelijk, als je je daar niet aan houdt moet je ook geen huillie huillie doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')