gefeliciteerd, je bent de goeistequote:Op vrijdag 11 mei 2012 17:29 schreef motorbloempje het volgende:
Blijkbaar niet zoveel, maargoed, dat is gelukkig niet mijn probleem. Al mijn docenten kunnen (en willen!) mij gelukkig van een prima referentie voorzien voor vervolgopleidingen, stages en wat dies meer zij.
Dus in plaats van het naar je docent mailen heb je het aan een collega student gemaild??quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:36 schreef Neo-Mullen het volgende:
Had ik kunnen doen, heb ik niet gedaan. Ook dom van me.
Een school is geen werkgever!quote:Ga jij later (of nu als je al werkt) bij je baas ook huilen dat je ouders het niet zo tof vinden als je ontslagen wordt omdat je je werk niet naar behoren doet?
Mijn voorstel: laat de student het op een computer uitwerken of een foto maken die van voldoende kwaliteit is en die foto opsturen als bewijs dat hij op tijd zijn werk af had.quote:Zeker dit. Ik hoor zó vaak dat verslagen kwijt zijn en dat het compleet over moet.
Op tijd af hebben is niet per se op tijd ingeleverd.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mijn voorstel: laat de student het op een computer uitwerken of een foto maken die van voldoende kwaliteit is en die foto opsturen als bewijs dat hij op tijd zijn werk af had.
Gast, ik geloof dat je punt al door 20 anderen is gemaakt en dat ik de fout al sinds de OP erken. Kunnen we constructieve ideeën op tafel leggen? Anders mag je wmb. het topic verlaten, want je herhaalt enkel wat al tig keer eerder is gezegd.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 21:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Op tijd af hebben is niet per se op tijd ingeleverd.
Als ik docent of excie was in deze zou ik het verweer ook verwerpen. Hij kon het per e-mail inleveren bij de docent maar kiest ervoor het een dag voor de deadline aan een andere student te mailen.... Snap ik iets dan niet? Als ik weet dat ik niet persoonlijk kan inleveren en het mag per mail doe ik de mail direct aan de docent en niet aan een andere student...
Tja, je zegt alleen nog nergens waarom je voor deze weg gekozen hebtquote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:17 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Gast, ik geloof dat je punt al door 20 anderen is gemaakt en dat ik de fout al sinds de OP erken. Kunnen we constructieve ideeën op tafel leggen? Anders mag je wmb. het topic verlaten, want je herhaalt enkel wat al tig keer eerder is gezegd.
Zoals ik in mijn vorige post schetste zou ik daar niet al te veel van verwachten. Al is het maar zodat heet resultaat je niet heel rauw op de dak komt vallen.quote:Bezwaarschrift is inmiddels ingeleverd bij de commissie, die nemen het volgende week of de week erop in beraad. Ik krijg na enkele weken schriftelijk bevestiging met daarin de goed- of afkeuring van mijn bezwaar.
Vaak kan dat de inlevering zijn (als er geen foto hoeft te worden gemaakt), anders kan je het een keer door de vingers zien als de papieren versie een dag later komt.quote:Op tijd af hebben is niet per se op tijd ingeleverd.
Ook ik begrijp dat niet.quote:Maar als excie zou ik me juist afvragen waarom je het niet per mail bij de docent ingeleverd hebt en daarom geen coulance verlenen.
Probleem is nu niet zozeer dat er een versie te laat is ingeleverd, maar dat er wel iets is ingeleverd maar de verkeerde versie.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vaak kan dat de inlevering zijn (als er geen foto hoeft te worden gemaakt), anders kan je het een keer door de vingers zien als de papieren versie een dag later komt.
leedvermaak? Ik ben het met je eens hoor ,maar wie doet er aan leedvermaak dan?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:36 schreef Mishu het volgende:
Ik vind het in ieder geval super kut voor je, iedereen maakt wel eens een foutje. En zo moeilijk is het niet om een beetje coulant te zijn.
Ik vind juist dat je in tijden van crisis elkaar moet steunen als studenten ipv dat walgelijke leedvermaak.
quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:36 schreef Neo-Mullen het volgende:
... Vandaag had ik de inzage van de herkansing en wat bleek is dat mijn studiegenoot een tussentijdse versie heeft uitgeprint en ingeleverd. Die tussentijdse versie had ik hem enkele maanden eerder toegestuurd, zodat hij er eens naar kon kijken.
De mail met de echte herkansing heeft hij dus nooit geopend en uitgeprint. Ik snap niet hoe dom je kunt zijn om deze fout te maken, maar dit is dus echt gebeurd en dat kwam vandaag aan het licht.
..
Het verhaal begint te rammelen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:16 schreef Neo-Mullen het volgende:
Waarom ik niets per mail heb ingeleverd weet ik niet. Normaal gesproken doe ik dat wel, maar ik heb er helemaal geen rekening mee gehouden.
De medestudent had het bestand uit de mail gedownload en dat kwam in dezelfde map terecht. De bestandsnamen leken op elkaar en daardoor heeft hij de verkeerde uitgeprint. That's what he said.
Was het mailtje ook daadwerkelijk toen al afgeleverd of niet.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:30 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Je verwacht niet dat iemand een mailtje opent van een maand oud, terwijl er eentje van een paar uur oud op je staat te wachten.
Nogmaals, tis mijn eigen verantwoordelijkheid en dat besef ik heel goed.
Ja klinkt stom, dat eerste was een aanname vlak nadat ik het nieuws had. Na nadere navraag en onderzoek van mijn kant bleek de 2e stelling waar te zijn. Liet hij me zelf zien.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:56 schreef drijfhout het volgende:
[..]
[..]
Het verhaal begint te rammelen.
Ja, ook in zijn postvak was het mailtje verschenen voor de deadline verliep.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:01 schreef klipper het volgende:
[..]
Was het mailtje ook daadwerkelijk toen al afgeleverd of niet.
Het is niet altijd zo dat een verstuurd mailtje gelijk afgeleverd wordt.
Neo-Mullen, ik doelde op dit leedvermaak.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 15:43 schreef dude1960 het volgende:
Denk je trouwens niet dat die studiegenoot van je dat gewoon met opzet gedaan heeft?? Het klinkt als een fout die een normaal persoon niet zou maken en Nederlanders zijn natuurlijk per definitie gek op leedvermaak. Ik weet nog toch ik studeerde die gezichten als ik vertelde dat ik een tentamen niet gehaald had, dat vonden ze schitterend...
Ik ben zelf docent, en geloof me, heel veel docenten willen best een beetje coulant zijn. Alleen, een beetje coulant zijn betekent vaak dat je dan meteen de docent bent bij wie alles kan. En dat wil je ook niet.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:36 schreef Mishu het volgende:
Ik vind het in ieder geval super kut voor je, iedereen maakt wel eens een foutje. En zo moeilijk is het niet om een beetje coulant te zijn.
Je kan de grens toch leggen bij het per ongeluk het verkeerde document te hebben laten uitprinten en het wel op tijd maar via mail in te hebben geleverd?quote:Stel ik was Neo-Mullen's docent, en maakte voor hem een uitzondering... Waarom voor hem wel en niet voor student b? Of c, d, e, f, etc... Het klinkt heel eenvoudig: even een uitzondering maken. Maar dat is het in de praktijk helaas niet. Dan ga je snel studenten voortrekken of andere mensen (onterecht) benadelen.
Ik kots op mensen die zulk gedrag vertonen. Je bent ergens voor verantwoordelijk, als je je daar niet aan houdt moet je ook geen huillie huillie doen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 17:02 schreef dude1960 het volgende:
slijmen of zielig doen (boehoe mn ouders vinden het ook zo erg, bohoe ik moest werken want mn collega was zooo ziek). Meen ik serieus dat werkt vaak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |