abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111375355
Ik doe de opleiding HBO Bestuurskunde en daarvoor moeten wij in ons propedeusejaar elk blok (blok = 10 weken, 4 blokken per schooljaar) een zogenaamd beroepsproduct inleveren.
Dit beroepsproduct weegt 5,5 studiepunten en is het grootste onderdeel per blok. We moeten 52 studiepunten halen om over te mogen gaan naar het tweede jaar.
Voor het beroepsproduct heb je 2 kansen. Je eerste kans en je herkansing dus.

Mijn eerste kans behaalde een 5 en dat zou betekenen dat ik 5,5 studiepunten zou mislopen. Ik heb dus enorm veel tijd en moeite gestoken in de herkansing. Bovendien heb ik bij de inzage een aantal belangrijke punten te horen gekregen waar ik aan moest werken. Zo gezegd zo gedaan.

De dag van inleveren moest ik werken. Hier kon ik niets meer aan veranderen want er was iemand ziek en ik had al toegezegd voordat ik wist dat ik moest herkansen, en hier ligt de grootste fout van mijzelf. Ik had een goede vriend/studiegenoot gevraagd of hij de herkansing voor mij kon inleveren. Aangezien hij zelf ook zijn herkansing moest inleveren zat dat dus wel goed.
Maar toen ik het cijfer daarvan terugkreeg bleek ik weer een 5 te hebben en ik begreep totaal niet hoe dat kon. Vandaag had ik de inzage van de herkansing en wat bleek is dat mijn studiegenoot een tussentijdse versie heeft uitgeprint en ingeleverd. Die tussentijdse versie had ik hem enkele maanden eerder toegestuurd, zodat hij er eens naar kon kijken.
De mail met de echte herkansing heeft hij dus nooit geopend en uitgeprint. Ik snap niet hoe dom je kunt zijn om deze fout te maken, maar dit is dus echt gebeurd en dat kwam vandaag aan het licht.
Mijn docent (tevens tutor) zegt dat hij procedureel gezien de echte herkansing niet mag beoordelen, omdat de tussentijdse versie is ingeleverd. Volgens hem is er geen speld tussen te krijgen, ookal kan ik bewijzen dat de bijlage van de herkansing in de mail zit die 13 april was verstuurd (dag voor de deadline).

Ik besef dat het heel dom is dat ik het niet zelf heb ingeleverd, maar ik kon na de toezegging niet zomaar meer wegblijven van mijn werk.
De verantwoording ligt bij mij en daar kan m'n tutor niets meer aan doen zegt hij. Als ik een second opinion zou willen krijgen over het werk, dan kan dat alleen over dat tussentijde prul gaan en niet over de echte herkansing.

Wat kan ik het beste doen? De examencommissie?

Ik hoef overigens niet te horen hoe dom het is geweest van mij, want daar zit ik al behoorlijk mee. Ik hoor liever constructieve dingen die me enigszins kunnen helpen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

[ Bericht 1% gewijzigd door Neo-Mullen op 10-05-2012 17:08:01 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111375430
Nou ik denk dat je erg weinig kans maakt bij de examencommissie. Je hebt tenslotte iets ingeleverd en dat zal dan ook beoordeeld worden. Wat zijn de consequenties nu dan? Heb je al eerder punten gemist?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_111375511
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:39 schreef Seam het volgende:
Nou ik denk dat je erg weinig kans maakt bij de examencommissie. Je hebt tenslotte iets ingeleverd en dat zal dan ook beoordeeld worden. Wat zijn de consequenties nu dan? Heb je al eerder punten gemist?
Ja, anderhalf, dus mijn toekomst of ik op de opleiding mag blijven wordt heel erg klein.
Ik kan nog max 53 studiepunten halen, dus als er eentje ontbreekt moet ik van de opleiding af.

Bovendien moet ik volgend jaar de oefening opnieuw doen (mocht ik dit jaar halen), terwijl het tweede jaar sowieso al veel zwaarder wordt beschreven. Dan kan ik zo'n herkansing niet gebruiken.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111375587
De fout zit hem overigens in het feit dat je je opdracht niet zelf een dag eerder had ingeleverd....
pi_111375602
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:41 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ja, anderhalf, dus mijn toekomst of ik op de opleiding mag blijven wordt heel erg klein.
Ik kan nog max 53 studiepunten halen, dus als er eentje ontbreekt moet ik van de opleiding af.

Bovendien moet ik volgend jaar de oefening opnieuw doen (mocht ik dit jaar halen), terwijl het tweede jaar sowieso al veel zwaarder wordt beschreven. Dan kan ik zo'n herkansing niet gebruiken.
Je kan het nog altijd proberen, maar ik verwacht dat het niets zal uitmaken. Maar je moet nu dus gewoon nog alles halen, dat moet toch nog haalbaar zijn?
Verder moet je natuurlijk nooit werk voor studie laten gaan en nooit verantwoordelijkheden overdragen aan een medestudent.
pi_111375668
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:43 schreef zatoichi het volgende:
De fout zit hem overigens in het feit dat je je opdracht niet zelf een dag eerder had ingeleverd....
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:44 schreef Seam het volgende:

[..]

Je kan het nog altijd proberen, maar ik verwacht dat het niets zal uitmaken. Maar je moet nu dus gewoon nog alles halen, dat moet toch nog haalbaar zijn?
Verder moet je natuurlijk nooit werk voor studie laten gaan en nooit verantwoordelijkheden overdragen aan een medestudent.
Eens, maar zo is het niet gelopen, dus ik zoek naar een eventuele andere oplossing. Voor zover die er uberhaupt is ;(

En alles halen wordt erg lastig want ik heb een slechte tentamenweek achter de rug waar ik waarschijnlijk ook nog best wel wat voor moet herkansen.
Het gaat allemaal niet zo lekker met m'n cijfers :{
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111376876
quote:
9s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:36 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik besef dat het heel dom is dat ik het niet zelf heb ingeleverd, maar je begrijpt vast wel dat ik niet zomaar weg kan blijven van mijn werk om dit in te leveren.
Je wist natuurlijk pas op het laatste moment dat je die dag zou werken en heb je tot de laatste dag gewacht om de documenten in te leveren.

Succes, ik hoop dat het alsnog goed komt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2012 14:23:06 ]
pi_111377175
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:22 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je wist natuurlijk pas op het laatste moment dat je die dag zou werken en heb je tot de laatste dag gewacht om de documenten in te leveren.

Succes, ik hoop dat het alsnog goed komt.
Je verwacht niet dat iemand een mailtje opent van een maand oud, terwijl er eentje van een paar uur oud op je staat te wachten.
Nogmaals, tis mijn eigen verantwoordelijkheid en dat besef ik heel goed.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111377283
1e stap: contact opnemen met de examencommissie.
Dat is denk ik ook de enige mogelijkheid, hier kan niemand je verder helpen.
Leg je verhaal uit en hoop op het beste, maar kom dan niet opdagen zonder je definitieve versie. Je kan natuurlijk ook laten zien dat je die definitive versie op die datum gemaild had als bewijs, misschien helpt dat.
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:34:52 #10
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_111377363
wat is dat voor school als je niet eens per email kunt inleveren
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:35:04 #11
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_111377375
hogeschool zuyd zeker
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_111377403
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:33 schreef MarMar het volgende:
1e stap: contact opnemen met de examencommissie.
Dat is denk ik ook de enige mogelijkheid, hier kan niemand je verder helpen.
Leg je verhaal uit en hoop op het beste, maar kom dan niet opdagen zonder je definitieve versie. Je kan natuurlijk ook laten zien dat je die definitive versie op die datum gemaild had als bewijs, misschien helpt dat.
Dit was ook mijn idee ja. Ik laat het voor vandaag even bezinken. Binnen enkele dagen ga ik contact opnemen
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:34 schreef Waaghals het volgende:
wat is dat voor school als je niet eens per email kunt inleveren
Had ik kunnen doen, heb ik niet gedaan. Ook dom van me.

Nee, geen HS Zuyd.
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:36:58 #13
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111377433
dat kost je dus 3000
pi_111377448
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:36 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Dit was ook mijn idee ja. Ik laat het voor vandaag even bezinken. Binnen enkele dagen ga ik contact opnemen

[..]

Had ik kunnen doen, heb ik niet gedaan. Ook dom van me.

Nee, geen HS Zuyd.
Watnou binnen enkele dagen... NEE, meteen doen!!! Echt, lambal dat je er bent!
pi_111377508
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:37 schreef MarMar het volgende:

[..]

Watnou binnen enkele dagen... NEE, meteen doen!!! Echt, lambal dat je er bent!
En dan in alle haast en snelheid een rapport opstellen naar de commissie? Ik kan toch beter even alles op een rijtje zetten zodat ik straks een beter geformuleerd iets heb, toch?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111377609
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:36 schreef Life2.0 het volgende:
dat kost je dus 3000
Leg dat eens uit.
pi_111377647
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:39 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

En dan in alle haast en snelheid een rapport opstellen naar de commissie? Ik kan toch beter even alles op een rijtje zetten zodat ik straks een beter geformuleerd iets heb, toch?
Dat is niet wat je gaat doen..
Je gaat het laten bezinken, dan pak je wat biertjes, dan is het weekend voorbij, dan ga je wel of niet nog snel wat nasturen na veel te veel tijd omdat je het passief hebt laten sloeren en dan krijg je te horen dat je te laat bent en kom je hier weer een topic openen om uit te huilen.

Slappe excuses.. wil je een oplossing of wil je zielig zijn?
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:43:30 #18
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111377657
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:30 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Je verwacht niet dat iemand een mailtje opent van een maand oud, terwijl er eentje van een paar uur oud op je staat te wachten.
Nogmaals, tis mijn eigen verantwoordelijkheid en dat besef ik heel goed.
Normaal vind ik altijd wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten, maar dat lijkt mij hier toch wel weer erg hard gezien het feit dat je niet verzaakt hebt maar toch nog alles in gang had gezet om de hele handel op zijn plaats te laten vallen.

Ik zou uiteraard naar de examencommissie gaan maar onderwijl ook nog bij de betreffende docent blijven aandringen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_111377769
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:39 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

actie ondernemen, liever al een paar uur geleden dan nu, zeker in zo'n geval als dit. dan laat je namelijk zien dat het je echt wat kan schelen.
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:49:02 #20
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111377857
quote:
13s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:46 schreef Adelovici het volgende:

[..]

actie ondernemen, liever al een paar uur geleden dan nu, zeker in zo'n geval als dit. dan laat je namelijk zien dat het je echt wat kan schelen.
Dat inderdaad. Tempo tempo tempo. Je hebt wat in handen, nu niet gaan afwachten of halfzacht een beetje gaan miepen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_111377912
Oke oke, ben er nu gelijk mee bezig!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111377933
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:49 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Tempo tempo tempo. Je hebt wat in handen, nu niet gaan afwachten of halfzacht een beetje gaan miepen.
Eens. En probeer het vooral via de docent te spelen, stuur hem bijvoorbeeld de mails door die jij en die vriend van je hebben uitgewisseld over het inleveren van het werkstuk. Docenten kunnen de regels buigen, de examencommissie niet.
pi_111377976
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:50 schreef Finitio het volgende:

[..]

Eens. En probeer het vooral via de docent te spelen, stuur hem bijvoorbeeld de mails door die jij en die vriend van je hebben uitgewisseld over het inleveren van het werkstuk. Docenten kunnen de regels buigen, de examencommissie niet.
Docent buigt niet, heb dit al aangegeven, maar hij zegt dit niet aan te durven, omdat ik dan een extra kans zou krijgen om het later in te leveren. Hij doet het niet.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111378124
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:52 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Docent buigt niet, heb dit al aangegeven, maar hij zegt dit niet aan te durven, omdat ik dan een extra kans zou krijgen om het later in te leveren. Hij doet het niet.
Daarom moet je de mail met bijlage doorsturen die je aan die vriend van je hebt gestuurd om in te leveren. Dan kan de docent ook zelf zien wanneer je die verstuurd hebt en is duidelijk dat je dit verhaal niet verzint.
pi_111378675
Sorry TS maar dit ga je denk ik niet meer rechtbreien.
Je hebt zo te horen weken gehad om het in te leveren maar jij kiest ervoor om het op de dag van de deadline door iemand anders te laten doen.
Het argument: ja maar ik moest werken zal je niet helpen want:

A) een hogeschool heeft hier geen boodschap aan, officieel moet je 5 dagen per week beschikbaar zijn voor school als je voltijd studeert
B) Je kon het toch 1, 2, 3, 6 dagen van te voren zelf gaan inleveren? Of op zn minst zelf uitprinten en mee geven aan de klasgenoot.

Dus ben bang dat ze niet gevoelig zullen zijn voor je brieven!
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_111378840
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:12 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Sorry TS maar dit ga je denk ik niet meer rechtbreien.
Je hebt zo te horen weken gehad om het in te leveren maar jij kiest ervoor om het op de dag van de deadline door iemand anders te laten doen.
Het argument: ja maar ik moest werken zal je niet helpen want:

A) een hogeschool heeft hier geen boodschap aan, officieel moet je 5 dagen per week beschikbaar zijn voor school als je voltijd studeert
B) Je kon het toch 1, 2, 3, 6 dagen van te voren zelf gaan inleveren? Of op zn minst zelf uitprinten en mee geven aan de klasgenoot.

Dus ben bang dat ze niet gevoelig zullen zijn voor je brieven!
Duidelijk, maar ik heb tot de laatste dag verbeteringen aan mijn product aangebracht.
Bovendien kan ik aantonen dat mijn definitieve werk is afgemaakt voor de officiele deadline en ik dus geen extra tijd heb gebruikt om het product te verbeteren.

Dat het een enorme inschattingsfout is geweest ben ik met iedereen eens, maar een heel klein beetje hoop bij de examencommissie heb ik toch.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111378943
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:16 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Duidelijk, maar ik heb tot de laatste dag verbeteringen aan mijn product aangebracht.
Bovendien kan ik aantonen dat mijn definitieve werk is afgemaakt voor de officiele deadline en ik dus geen extra tijd heb gebruikt om het product te verbeteren.

Dat het een enorme inschattingsfout is geweest ben ik met iedereen eens, maar een heel klein beetje hoop bij de examencommissie heb ik toch.
Hoe dan ook laat het een les voor je zijn, want zulke dingen kun je in je latere baan absoluut niet maken.
pi_111379194
Mja weet je wat het is, je kunt als het goed is 90 studiepunten halen in je eerste jaar (die heb je nodig voor je P) maar je hoeft er maar 52 te halen om over te gaan
Maar toch nekken deze 5,5 punten je en krijg je daardoor wellicht een negatief studieadvies, dat ligt allemaal niet echt in je voordeel..
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_111379470
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:24 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Mja weet je wat het is, je kunt als het goed is 90 studiepunten halen in je eerste jaar (die heb je nodig voor je P) maar je hoeft er maar 52 te halen om over te gaan
Maar toch nekken deze 5,5 punten je en krijg je daardoor wellicht een negatief studieadvies, dat ligt allemaal niet echt in je voordeel..
60 studiepunten, geen 90... dit zijn, na die anderhalf die ik al miste, de enige studiepunten die ik misloop.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111379557
Oh excuus, fase 2 is idd 90 studie punten
pi_111386729
Ik kon het vandaag niet meer inleveren, omdat ze om 16u waren gesloten.
Maar ik kan/moet bijlages toevoegen. Wat raden jullie aan om bij te voegen? De mail van 13 april doe ik er sowieso bij. Moet ik het officiele herkansproduct ook bijvoegen?

Het originele (eerste kans) beroepsproduct en die lamme herkansing liggen bij mijn tutor en daar mag de examencommissie in kijken.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111386832
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:52 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Hoe ironisch dat een bestuurskundedocent zich beroept op bureaucratische regeltjes :')

Erg sneu voor je TS, dat wel.
pi_111387473
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:31 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik kon het vandaag niet meer inleveren, omdat ze om 16u waren gesloten.
Maar ik kan/moet bijlages toevoegen. Wat raden jullie aan om bij te voegen? De mail van 13 april doe ik er sowieso bij. Moet ik het officiele herkansproduct ook bijvoegen?

Het originele (eerste kans) beroepsproduct en die lamme herkansing liggen bij mijn tutor en daar mag de examencommissie in kijken.
Voeg allles toe! Hoe moeilijk kan het zijn. Je moet nu natuurlijk zo volledig mogelijk zijn. Dit is verdulleme je laatste kans.

Overigens logisch dat je docent je niet extra laat herkansen, hij moet zich aan de regels houden anders verplaatst het probleem zich van jou naar hem. Lijkt me niet de bedoeling.
pi_111394670
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:51 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Voeg allles toe! Hoe moeilijk kan het zijn. Je moet nu natuurlijk zo volledig mogelijk zijn. Dit is verdulleme je laatste kans.

Overigens logisch dat je docent je niet extra laat herkansen, hij moet zich aan de regels houden anders verplaatst het probleem zich van jou naar hem. Lijkt me niet de bedoeling.
Ik betwijfel of de examencommissie daar naar zal kijken (de verbeterde versie). Ik zit zelf in een examencommissie van een hogeschool, en inhoudelijk beoordelen wij dat soort zaken in ieder geval niet.

Volg het niet helemaal though: je bent nog een eerstejaars? Of je bent een tweedejaars en hebt nog tentamens uit de eerste openstaan?

In beide gevallen kun je je altijd beroepen op de zgn. hardheidsclausule (ik vermoed dat iedere hogeschool die heeft), en dat betekent -heel simpel gezegd- dat je vraagt of men een uitzondering voor je wil maken.

Wat al eerder gezegd is: dat je iemand anders het hebt laten inleveren is gewoon niet handig. En in principe gaat de hogeschool er van uit dat je als student gewoon op werkdagen tussen 9 en 6 beschikbaar bent. Ik zou dus in ieder geval aangeven dat je je goed beseft wat je eigen verantwoordelijkheid is. En dat je begrijpt dat je zelf fout zit, maar dat je hoopt dat er rekening kan worden gehouden met 'verzachtende omstandigheden' (even heel simpel gezegd) en dat het je laatste kans is (dan wordt er eerder een uitzondering gemaakt).

Ben je al bij je mentor/coach langs geweest? Ik zou het ook even met die persoon opnemen. Kan nooit kwaad.

Verder: absoluut zo snel mogelijk reageren. Ga er gerust even een paar uur voor zitten (om een goede mail in elkaar te zetten), maar hoe sneller je reageert, hoe meer je laat zien dat het écht belangrijk voor je is. Hoe langer je wacht, hoe 'onbelangrijker' het overkomt, zeg maar.
pi_111394736
Overigens geldt voor heel veel opleidingen dat je helemaal niet je volledige P moet halen om door te mogen naar de hoofdfase; is dat bij jullie wel het geval?
pi_111395635
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:09 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik betwijfel of de examencommissie daar naar zal kijken (de verbeterde versie). Ik zit zelf in een examencommissie van een hogeschool, en inhoudelijk beoordelen wij dat soort zaken in ieder geval niet.

Volg het niet helemaal though: je bent nog een eerstejaars? Of je bent een tweedejaars en hebt nog tentamens uit de eerste openstaan?

In beide gevallen kun je je altijd beroepen op de zgn. hardheidsclausule (ik vermoed dat iedere hogeschool die heeft), en dat betekent -heel simpel gezegd- dat je vraagt of men een uitzondering voor je wil maken.

Wat al eerder gezegd is: dat je iemand anders het hebt laten inleveren is gewoon niet handig. En in principe gaat de hogeschool er van uit dat je als student gewoon op werkdagen tussen 9 en 6 beschikbaar bent. Ik zou dus in ieder geval aangeven dat je je goed beseft wat je eigen verantwoordelijkheid is. En dat je begrijpt dat je zelf fout zit, maar dat je hoopt dat er rekening kan worden gehouden met 'verzachtende omstandigheden' (even heel simpel gezegd) en dat het je laatste kans is (dan wordt er eerder een uitzondering gemaakt).

Ben je al bij je mentor/coach langs geweest? Ik zou het ook even met die persoon opnemen. Kan nooit kwaad.

Verder: absoluut zo snel mogelijk reageren. Ga er gerust even een paar uur voor zitten (om een goede mail in elkaar te zetten), maar hoe sneller je reageert, hoe meer je laat zien dat het écht belangrijk voor je is. Hoe langer je wacht, hoe 'onbelangrijker' het overkomt, zeg maar.
_O_ bedankt voor deze reactie.
Het komt ook bijna overeen met de opstelling die ik heb gemaakt voor de examencommissie. Ik heb aangegeven dat het mijn schuld is en dat ik mijn verantwoordelijkheid onvoldoende heb genomen en de situatie verkeerd heb ingeschat. Ook heb ik aangegeven dat de herkansing wel binnen de deadline is gemaakt en er dus geen sprake is van extra tijdgebruik. Ik kan bewijzen dat het stuk dat ik ga uitprinten voor de deadline is afgerond.
Ik heb gevraagd of bij wijze van hoge uitzondering ik het alsnog mag inleveren, omdat ik anders veel studiepunten verlies die belangrijk voor me zijn om door te kunnen gaan met de opleiding.

De klasgenoot die het verkeerde inleverde heeft ook al met mijn docent/tutor/mentor (ja, in dat blok was hij dat alledrie) gemaild en aangegeven dat hij als bewijs wil dienen tegenover de commissie, mocht dat nodig zijn.
Morgen lever ik het in bij de commissie en hoop ik op het beste.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:11 schreef Cocotrimonium het volgende:
Overigens geldt voor heel veel opleidingen dat je helemaal niet je volledige P moet halen om door te mogen naar de hoofdfase; is dat bij jullie wel het geval?
Wij moeten in het eerste jaar 52 punten halen om over te gaan naar het 2e jaar (waar de hoofdfase begint), maar we moeten in dat 2e jaar wel die 8 studiepunten van het eerste jaar wel zien te halen dmv. herkansingen. Lukt dat in het 2e jaar alsnog niet, dan moet je ook stoppen moet de opleiding.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111395871
Misschien een idee om die student zelf ook een korte mail te laten sturen naar de examencommissie.

Maar als ik het goed begrijp dan heb je in principe wél genoeg punten om door te mogen naar de tweede? Of kom je onder die 52 uit zonder de punten voor dat verslag/rapport?
pi_111395987
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:31 schreef Cocotrimonium het volgende:
Misschien een idee om die student zelf ook een korte mail te laten sturen naar de examencommissie.

Maar als ik het goed begrijp dan heb je in principe wél genoeg punten om door te mogen naar de tweede? Of kom je onder die 52 uit zonder de punten voor dat verslag/rapport?
Het valt allemaal met bloed zweet en tranen te halen als ik deze 5,5 mis zou lopen.
De kans wordt wel klein, aangezien ik dan nog maar 2,5 studiepunt speling heb en ik 2 herkansingen van tentamens open heb staan.

Een lat van 52 studiepunten in het eerste jaar is erg hoog vergeleken met andere scholen en opleidingen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111402728
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:18 schreef Seam het volgende:

[..]

Hoe dan ook laat het een les voor je zijn, want zulke dingen kun je in je latere baan absoluut niet maken.
Op je collega's vertrouwen kan je later absoluut niet maken?
pi_111411519
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:43 schreef zatoichi het volgende:
Ja doei.
pi_111412496
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 10:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nuttige bijdrage. Lekker constructief ook.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111412575
Ik probeer hiermee aan te geven dat de examencommissie hier helemaal niets mee hoeft te doen.
Goed dat je - op aandringen van FOK!kers - meteen bent gaan mailen, maar ik zou het niet meer dan normaal vinden als de examencommissie zegt "ja, pech jongen, had je zelf maar moeten zorgen dat je je zaakjes op orde had".

Zoiets belangrijks af laten hangen van een studiegenoot.. :N ik zou 't niet eens dúrven.
Ja doei.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 12:25:10 #43
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_111414682
Sorry maar reken er maar op dat de examencommissie niet gevoelig zal zijn voor je verzoek. Linksom of rechtsom, je bent er zelf verantwoordelijk voor dat het op tijd wordt ingeleverd.
Persoonlijk vind ik het overigens een slechte zaak wanneer je enkel een papieren versie moet inleveren tenzij dit aangetekend gebeurt aangezien altijd iets zoek kan raken, hoe klein de kans ook is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_111418736
Ik ben bang dat jullie inderdaad gelijk hebben, but if you never try, you never know.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_111426153
Die docent van je is gewoon een dikke lul. Ik heb die fout ook wel eens gemaakt (bijv. iets via mail inleveren maar vergeten het document te attachen :')) maar mijn docenten maakten daar nooit echt een probleem van. Dat jouw docent weet dat je de goede versie al op tijd af had maar toch niet na wil kijken op grond van procedures wetende hoe belangrijk dat cijfer voor jou is getuigt er gewoon weer van wat er mis is op het HBO.

Ik zou toch blijven vechten voor een extra herkansing dus probeer het hogerop te zoeken. Dit is trouwens wel het moment om meer middelen in de strijd te gooien zoals bijvoorbeeld slijmen of zielig doen (boehoe mn ouders vinden het ook zo erg, bohoe ik moest werken want mn collega was zooo ziek). Meen ik serieus dat werkt vaak.
pi_111426387
Ga jij later (of nu als je al werkt) bij je baas ook huilen dat je ouders het niet zo tof vinden als je ontslagen wordt omdat je je werk niet naar behoren doet?
Ja doei.
pi_111426458
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 12:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Persoonlijk vind ik het overigens een slechte zaak wanneer je enkel een papieren versie moet inleveren tenzij dit aangetekend gebeurt aangezien altijd iets zoek kan raken, hoe klein de kans ook is.
Zeker dit. Ik hoor zó vaak dat verslagen kwijt zijn en dat het compleet over moet.
Maar dat zal TS niet helpen. Het is echt je eigen schuld en je moet ervan leren. Nooit uitstellen tot het laatste moment en vanaf nu je best doen om 53 studiepunten te kunnen halen.
pi_111426607
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 17:10 schreef motorbloempje het volgende:
Ga jij later (of nu als je al werkt) bij je baas ook huilen dat je ouders het niet zo tof vinden als je ontslagen wordt omdat je je werk niet naar behoren doet?
Nee want dat is op m'n werk en niet op HBO
pi_111426908
Oh ja, dat is waar ook. Tijdens je opleiding ben je niet gebonden aan verantwoordelijkheden en regels. Sorry. Stom van mij.

|:(
Ja doei.
pi_111427010
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 17:24 schreef motorbloempje het volgende:
Oh ja, dat is waar ook. Tijdens je opleiding ben je niet gebonden aan verantwoordelijkheden en regels. Sorry. Stom van mij.

|:(
Tuurlijk wel, maar je integriteit staat veel minder op het spel. Het doel heiligt daarom de middelen. Wat interesseert het mij nou wat die kutdocenten op het hbo van mij denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')