Ik heb het net helemaal gelezen. Beetje lullig verhaal. Normaalgesproken zou ik zeggen, vette pech, maar aangezien er een BSA dreigt vind ik het wel wat overdreven als het
aantoonbaar een misverstand is.
Ik heb een tijd geleden ook wel soortgelijke missers gehad. Zo zou ik een eindverslag editen en inleveren. Deze zou ik per mail krijgen, maar die verscheen nooit. Bleek te groot om gemaild te worden

kwam ik de volgende dag achter. Was een beetje suf, ik had geen telefoon (tja, het was in '00 ) en ze konden me dus niet bereiken. Mailtjes, altijd inclusief attachment, kwamen nooit aan. Het ergste was nog dat de kerel die mij probeerde te mailen
letterlijk in de flat naast me woonde, ook daar kwam ik later achter. Zijn we overigens gewoon mee weggekomen.
Een andere keer miste ik een eindpresentatie. Compleet verslapen

de wekker heeft een uur lopen loeien, ik werd wakker toen deze ophield. ( Huh, wat is het stil opeens....WTF->PANIEK ) Ik kwam dus een half uur te laat, ze waren net klaar. Ter verdediging, ik was de vorige dag van 9 uur 's ochtends tot 6 uur 's nachts bezig om de software te verbeteren en dacht dat ik beter ff een powernap tot 8 uur kon doen aangezien ik totaal uitgeput was

Was uiteindelijk ook geen probleem.
Beide keren waren er verzachtende omstandigheden, maar eigenlijk gewoon een faalactie van mij.
Ik vind dat je tot ongeveer ~20 jaar best wel domme fouten mag maken, maar daarna moet het een keer ophouden. Ik ben eigenlijk ook geen fan van BSA's in het algemeen, men schuift grote verantwoordelijkheden af op jongetjes en meisjes die dat nog nauwelijks aankunnen. We hebben het hier over carrières van ~40 jaar en schulden van tienduizenden euro's die bepaald worden door een combinatie van compleet arbitraire regeltjes en grotendeels minderjarige studenten.
Studenten moeten nauwer begeleid worden. Ik ken wel tientallen voorbeelden van zwaar falende studenten, bijna altijd is het een kwestie van discipline, die mensen kunnen echt wel wat. Al die studenten die wegglippen en misschien nooit een fatsoenlijk diploma halen kost de BV Nederland geld. Docenten moeten gewoon op de man af vragen waarom zij denken dat ze een vak niet gehaald hebben en hoe ze dat willen verbeteren. Hou ze vervolgens daar aan. Lopen ze de boel voor te liegen of houden ze zich structureel niet aan afspraken, alleen dan moet je met een BSA gaan zwaaien.
Maar ach, wat weet ik er van...