abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:24:29 #1
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_111370562
quote:
De rechtbank in Den Haag heeft bepaald dat ook UPC, KPN, Tele2, T-Mobile en Telfort torrentsite The Pirate Bay moeten blokkeren. Ziggo en Xs4all werden daar eerder al toe gedwongen. De providers willen niet blokkeren, maar moeten nu wel.

De providers moeten er nu voor zorgen dat hun klanten niet meer bij de torrentsite kunnen komen. Stichting Brein spande een kort geding aan waarin het dat eiste en de rechter heeft de copyrightwaakhond nu gelijk gegeven.

De providers moeten tien dagen na betekening van het vonnis een tweetal ip-adressen en een twintigtal hostnames blokkeren, waaronder ThePirateBay.org, maar ook PirateBay.se en DePiraatBaai.be.

Stichting Brein krijgt niet het recht om nieuwe ip-adressen en hostnames aan de lijst toe te voegen. In de zaak tegen Ziggo en Xs4all kreeg de stichting dat wel: het mocht nieuwe ip-adressen en domeinnamen die naar The Pirate Bay verwezen op de lijst zetten, waarna Ziggo en Xs4all die moesten blokkeren. Volgens de nu aangeklaagde providers is dat problematisch en daar gaat de rechter in mee.

Tim Kuik van Stichting Brein is blij met de uitspraak "Het is een goed vonnis. We zijn het nog aan het lezen, later komen we met een uitgebreide reactie", zegt hij tegenover Tweakers.net.

De providers kunnen nog in beroep tegen de beslissing en zullen dat vermoedelijk ook doen; de providers hebben zich altijd fel verzet tegen een blokkade. Deze heeft volgens hen nadelige gevolgen, omdat de infrastructuur niet zou zijn ontworpen om ip-adressen en domeinnamen te blokkeren.

Bovendien is een blokkade volgens de providers eenvoudig te omzeilen; advocaat Remy Chavannes van Tele2 demonstreerde in de rechtbank hoe bijvoorbeeld een vpn-verbinding, de Wordpress-plug-in Repress of Opera Turbo kan worden gebruikt om ondanks een blokkade de torrentsite te bereiken.

De pas aangenomen wettelijke netneutraliteit heeft overigens geen gevolgen voor het blokkeren van websites door de rechtbank; er is een uitzondering gemaakt voor gerechtelijke bevelen.

De auteursrechtorganisatie Brein voert al jaren namens de entertainmentindustrie een juridische strijd tegen platforms waarop muziek en films worden uitgewisseld. Eerder probeerde het The Pirate Bay aan te pakken in een rechtstreekse rechtszaak. Hoewel die zaak werd gewonnen, bleef The Pirate Bay in de lucht. Daarop besloot Brein het te proberen via de internetproviders.
Bron: http://tweakers.net/nieuw(...)e-bay-blokkeren.html

Nou op naar de volgende site om te downloaden.
Maar er is toch laatst een wet netneutraliteit aangenomen?
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:27:32 #2
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_111370678
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:24 schreef De_Dakgoot het volgende:

Zie je eigen bericht :)
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:28:10 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_111370709
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:24 schreef De_Dakgoot het volgende:
Lees de OP ff :')
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:29:34 #4
321038 feeling_sinister
ABC-Always Be Closing
pi_111370757
Lekker belangrijk, er zijn zoveel alternatieven.
"Do you still smoke a lot of pot?" "Oh, every day. But not a lot."
"Our first assignment is a documentary. They're like real movies but with ugly people."
"Well, I gotta go learn a bunch of people's names before I fire them."
pi_111370769
Ik snap de heisa sowieso niet, er zijn zat andere goede sites te vinden met hetzelfde aanbod als TPB. Deze actie was natuurlijk wel te verwachten, gezien ze gewoon TPB weg willen hebben, niet enkel bij 1 provider.
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:31:19 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_111370811
quote:
14s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:29 schreef LompeHork het volgende:
Ik snap de heisa sowieso niet, er zijn zat andere goede sites te vinden met hetzelfde aanbod als TPB. Deze actie was natuurlijk wel te verwachten, gezien ze gewoon TPB weg willen hebben, niet enkel bij 1 provider.
Raar argument, die andere sites kunnen net zo goed aangepakt worden tot er geen optie meer is.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_111370983
Het aanbod is wel degelijk slechter geworden sinds mininova en nu piratebay de nek om zijn gedraaid. Mooie overwinning voor Brein maar een slecht verhaal voor het internet.
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:41:30 #8
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_111371176
Die rechtbank daar in Den Haag, bestaat dat uit een stel rechters met een extra chromosoom ofzo?
pi_111371228
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:35 schreef Cracka-ass het volgende:
Het aanbod is wel degelijk slechter geworden sinds mininova en nu piratebay de nek om zijn gedraaid. Mooie overwinning voor Brein maar een slecht verhaal voor het internet.
Want? Het internet functioneert hier prima verder.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_111371253
Hier moeten we ons gewoon tegen blijven verzetten. Tuurlijk het is maar één van de vele torrentsites, maar voor je het weet volgen de andere ook en dan zitten we in een wereld met volledige internetcensuur.
woensdag 8 september 2010 20:32 schreef Lurk_Kloon het volgende:[/b]
Hoe word je een gewaardeerd user op fok?
Ik word nooit gequete enzo... ;( ;( ;( ;(
pi_111371334
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:43 schreef Baalhaar het volgende:
Hier moeten we ons gewoon tegen blijven verzetten. Tuurlijk het is maar één van de vele torrentsites, maar voor je het weet volgen de andere ook en dan zitten we in een wereld met volledige internetcensuur.
En dat allemaal dankzij de Piracy is theft-mythe.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_111371348
quote:
Ja man. Omdat in Nederland twee providers en in Engeland één Piratebay blokkeren is Piratebay de nek om gedraaid.. Lul toch niet zo dom.

http://www.fucktimkuik.org/
pi_111371355
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:43 schreef Baalhaar het volgende:
Ah, gaan we weer. Hoe is het ontmoedigen van diefstal, want the Piratebay staat ramvol commerciële software waar het downloaden van zeker niet legaal is, censuur?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:46:40 #14
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_111371359
quote:
het aanbod is niet weg hoor. :') Tis juist groter dan ooit.
Ook mede dankzij Brein die door constant op TPB zit te pissen mensen nieuwsgierig maakt wat TPB nou eigenlijk is.
En daarnaast zijn er 10tallen alternatieven om TPB te bereiken.

Missie Brein: Gefaald :)
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_111371619
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:42 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Want? Het internet functioneert hier prima verder.
Je begrijpt toch ook wel dat een eerste stap naar censuur geen goede is?

quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:46 schreef TonyVermicelli het volgende:

[..]

Ja man. Omdat in Nederland twee providers en in Engeland één Piratebay blokkeren is Piratebay de nek om gedraaid.. Lul toch niet zo dom.

http://www.fucktimkuik.org/
Ik zeg dat het moeilijker is om goede torrents te vinden op een gemakkelijk manier. Dat lijkt me lastig te ontkennen.

quote:
14s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:46 schreef wise het volgende:

[..]

het aanbod is niet weg hoor. :') Tis juist groter dan ooit.
Ook mede dankzij Brein die door constant op TPB zit te pissen mensen nieuwsgierig maakt wat TPB nou eigenlijk is.
En daarnaast zijn er 10tallen alternatieven om TPB te bereiken.

Missie Brein: Gefaald :)
Het is ook mogelijk om in China mijn lunch te halen. Het is alleen weinig gemakkelijk, dat is wat ik zeg. Een gemiddelde ex-piratebay gebruiker moet simpelweg meer moeite doen om snel torrents binnen te trekken.

Dat Brein bezig is met een kansloze missie snap ik ook wel natuurlijk.
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:54:14 #16
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_111371654
HACK BREIN! Tyfusleijers!
pi_111371718
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:46 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ah, gaan we weer. Hoe is het ontmoedigen van diefstal, want the Piratebay staat ramvol commerciële software waar het downloaden van zeker niet legaal is, censuur?
Noem jij het ''ontmoedigen'' wanneer een site gewoon compleet geblokkeerd wordt?
pi_111371765
quote:
De heisa is om het feit dat de vrijheid om op internet naar elk adres te gaan dat je zelf wilt in het gevaar is. Zodra providers censuur moeten toepassen is het einde zoek.
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:58:11 #19
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_111371790
quote:

[..]

Ach, het ziet er leuker uit dan de waarheid: Mensen willen gewoon lekker gratis parasiteren op het werk van ontwikkelaars en artiesten.

Maar da's niet zo sexy natuurlijk, dus doen ze liever alsof het ze om de Mensenrechten en VRIJHEID VAN MENINGSUITING gaat. Onzin natuurlijk, maar bij de gierige downloaders gaat het erin als zoete koek.
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:58:54 #20
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_111371835
quote:

[..]

Vergelijk het met het verplichten van autofabrikanten om hun auto`s te begrenzen op 50km/u omdat er mensen zijn die te hard rijden.
pi_111371867
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:58 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ach, het ziet er leuker uit dan de waarheid: Mensen willen gewoon lekker gratis parasiteren op het werk van ontwikkelaars en artiesten.

Maar da's niet zo sexy natuurlijk, dus doen ze liever alsof het ze om de Mensenrechten en VRIJHEID VAN MENINGSUITING gaat. Onzin natuurlijk, maar bij de gierige downloaders gaat het erin als zoete koek.
ThePirateBay is een symptoom, niets meer en niets minder. Beperkingen op Internet leggen is slechts het begin van een totale dictatuur :)
pi_111371870
quote:

[..]

En binnekort heb jij geen usericon meer omdat Saab de host van jouw icoontje heeft laten blokkeren. :')
pi_111371889
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:59 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

En binnekort heb jij geen usericon meer omdat Saab de host van jouw icoontje heeft laten blokkeren. :')
Door alle internetproviders :)
pi_111371894
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:31 schreef eleusis het volgende:

[..]

Raar argument, die andere sites kunnen net zo goed aangepakt worden tot er geen optie meer is.
Er staat altijd wel iemand op om iets nieuws te hosten, ik zie daar dus geen probleem in. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De heisa is om het feit dat de vrijheid om op internet naar elk adres te gaan dat je zelf wilt in het gevaar is. Zodra providers censuur moeten toepassen is het einde zoek.
Dat zal wel meevallen, het gaat enkel om torrentsites. Daarnaast zijn er zat alternatieven om toch sites te bezoeken die worden geblokkeerd door providers.
quote:

[..]

En dit.
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:01:35 #26
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_111371920
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

ThePirateBay is een symptoom, niets meer en niets minder. Beperkingen op Internet leggen is slechts het begin van een totale dictatuur :)
Uh-huh. En zodra we dieven in de cel gooien is het het begin van een militaire junta die willekeurig burgers opsluiten als die iets verkeerds zeggen.
pi_111372007
Geen goede zaak. Beetje hetzelfde idee als de markt maar verbieden omdat er gestolen waar verkocht kan worden.

Als dit doorgaat krijg je gewoon dat mensen een particulier "alternatief" internet gaan opzetten waar de overheid niet bij kan.
pi_111372021
quote:
14s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:00 schreef LompeHork het volgende:

Dat zal wel meevallen, het gaat enkel om torrentsites. Daarnaast zijn er zat alternatieven om toch sites te bezoeken die worden geblokkeerd door providers.
Denken dat het 'slechts' om torrentsites zal gaan is dom. Dit gerechtelijk bevel zet de deur open om *elke* ongewenste site te blokkeren. BREIN is al een keer op hun bek gegaan toen ze een lijst van mirrors aanleverde waar een paar normale sites op stonden.
pi_111372033
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:01 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Uh-huh. En zodra we dieven in de cel gooien is het het begin van een militaire junta die willekeurig burgers opsluiten als die iets verkeerds zeggen.
Dus je hebt geen bezwaar als we a la China achter een grote firewall terecht gaan komen?
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:05:20 #30
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_111372048
quote:
4s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:03 schreef gogosweden het volgende:
Geen goede zaak. Beetje hetzelfde idee als de markt maar verbieden omdat er gestolen waar verkocht kan worden.

Als er een markt is waar 95% van de aangeboden waar illegaal is, kan je er donder op zeggen dat die gesloten wordt hoor. En niemand die de mensenrechten er dan met de haren bijsleept.
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:06:09 #31
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_111372073
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus je hebt geen bezwaar als we a la China achter een grote firewall terecht gaan komen?
Daar heb ik uiteraard wel bezwaar tegen. Ik vind het alleen onzin om te denken dat we die kant opgaan met dit vonnis.
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:06:16 #32
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_111372079
*O* thepiratebay word nu populairder dan ooit te voren goed bezig Brein!!!! *O*
http://bit-che.nl.softonic.com/
^O^
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_111372091
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Denken dat het 'slechts' om torrentsites zal gaan is dom. Dit gerechtelijk bevel zet de deur open om *elke* ongewenste site te blokkeren. BREIN is al een keer op hun bek gegaan toen ze een lijst van mirrors aanleverde waar een paar normale sites op stonden.
Ik heb het niet over de toekomst, ik heb het over het heden. Verwachten dat enkel Ziggo en Xs4all TPB moeten blokkeren is dom.
Daarnaast gaf ik al aan dat er genoeg alternatieven zijn om die sites alsnog te bezoeken.
pi_111372121
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:06 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Daar heb ik uiteraard wel bezwaar tegen. Ik vind het alleen onzin om te denken dat we die kant opgaan met dit vonnis.
Dan snap je overduidelijk niet dat we al deze kant op gaan met de ACTA wet en stichtingen a la BREIN.
pi_111372153
quote:
14s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:06 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de toekomst, ik heb het over het heden. Verwachten dat enkel Ziggo en Xs4all TPB moeten blokkeren is dom.
Daarnaast gaf ik al aan dat er genoeg alternatieven zijn om die sites alsnog te bezoeken.
Nogmaals, TPB kan me gestolen worden. Wat me veel meer zorgen maakt is de macht die een idioot als rechter aan prutsers zoals BREIN kan geven. Lees en huiver: https://blog.xs4all.nl/20(...)n-houtje-vonnis-aan/
pi_111372237
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nogmaals, TPB kan me gestolen worden. Wat me veel meer zorgen maakt is de macht die een idioot als rechter aan prutsers zoals BREIN kan geven. Lees en huiver: https://blog.xs4all.nl/20(...)n-houtje-vonnis-aan/
Eens. Dat staat buiten kijf.
pi_111372271
Daarnaast raad ik iedereen aan om het verloop van de implementatie van de Chinese Firewall te lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_censorship_in_the_People's_Republic_of_China

Hier zie je goed hoe zoiets in zijn werk gaat.
pi_111372315
quote:

[..]

Nee joh, dit is een goede zaak.
Je ziet het echt verkeerd. :')
pi_111372372
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:11 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Nee joh, dit is een goede zaak.
Je ziet het echt verkeerd. :')
PiratenPartij heeft ook een mooi stuk over de ACTA en SOPA wetten:

http://depiratenpartij.wo(...)oet-weten-over-acta/

Gewoon bedrijven die straks de macht hebben websites uit de lucht te kunnen halen. Zie je het voor je?
pi_111372392
Ook nadat het duidelijk is geworden dat het geen nut heeft? "Onderzoek: blokkade The Pirate Bay heeft geen effect".

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2012 12:15:02 ]
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:15:49 #41
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_111372460
Lekker belangrijk zolang er nog genoeg omwegen en alternatieven mogelijk zijn :)

Brein :')
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:16:29 #42
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_111372496
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:15 schreef Revolution-NL het volgende:
Lekker belangrijk zolang er nog genoeg omwegen en alternatieven mogelijk zijn :)

Brein :')
idd we houden Brein gewoon lekker bezig.. :)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:16:41 #43
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_111372505
quote:
15s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

PiratenPartij heeft ook een mooi stuk over de ACTA en SOPA wetten:

http://depiratenpartij.wo(...)oet-weten-over-acta/

Gewoon bedrijven die straks de macht hebben websites uit de lucht te kunnen halen. Zie je het voor je?
Het is sowieso een trent die je de laatste ziet dat bedrijven steeds meer macht krijgen in het publieke domein.

Een zeer kwalijke zaak.
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:24:43 #44
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_111372789
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_111373299
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:55 schreef Baalhaar het volgende:

[..]

Noem jij het ''ontmoedigen'' wanneer een site gewoon compleet geblokkeerd wordt?
Ja, en in het kader van de vigerende wetgeving ook het enige wat een rechter kán doen. Iets anders zou een vorm van klassejustitie zijn, op bananenrepubliek niveau. Puur op procedureel niveau juich ik deze beslissing dan ook toe.

Elke persoon die met droge ogen kan verdedigen dat the piratebay iets anders is dan een sodom en gomorra van mensen die willens en wetens copyright/auteursrechtelijk materiaal verspreiden krijgt van mij een standbeeld. Ga er es heen, kijk es naar de stats, en dan praten we verder. De meest actieve downloads in alle categorieën zijn of strafbaar in de ons omringende landen (muziek/films) of ook hier strafbaar, bijvoorbeeld in het geval van software. De meest actieve software download die ik de laatste keer zag was een windows 7 installatie met keygen godbeterd. :X

Dat doet niks af aan het zwaar achterhaalde en scheefgegroeide businessmodel van de content industrie, waar ook ik me mateloos aan stoor, maar om op basis daarvan de wet maar met voeten te moeten gaan treden, vind ik een compleet verkeerd signaal. Wat ik trouwens al ~10 jaar roep. Ik zie mijn voorspelling van toen, dat de consument met het ongebreideld downloaden en hun zelf aangemeten geuzen mentaliteit, vakkundig de eigen glazen aan het ingooien is, bewaarheid worden.

De wetmakers worden door het stupide kortzichtige gedrag van de consument met de rug tegen de muur geduwd, en zullen ten alle tijde favorabel kijken naar de groep die de wet níet met voeten treedt.

Sowieso zijn de meeste reacties zwaar hypocriet, men wil zwaardere straffen en meer recht/tucht op straat, maar als het om henzelf gaat is diezelfde rechterlijke- en handhavende macht ineens de grote boeman. :N
pi_111373443
quote:
Als de piratebay eenmaal niet meer bezocht kan worden, volgen de rest van de sites zo.
pi_111373576
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:44 schreef doxtase het volgende:

[..]

Als de piratebay eenmaal niet meer bezocht kan worden, volgen de rest van de sites zo.
Neem even de moeite om de rest ook te lezen. Er zijn ook zat middelen om toch op die sites te komen.
pi_111374140
Het is niet moeilijk te omzeilen.

Best wel kansloos, dit verbod.
pi_111374274
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:02 schreef MaGNeT het volgende:

Dit dus. Ik snap enkele reacties hierboven en de daarbij behorende ophef in de media ook echt niet.
Als je kennis van internet een beetje meer is dan 'Google is internet' dan zijn er legio mogelijkheden om gewoon toegang te blijven houden tot TPB.

Dat stichting BREIN Is gewoon een zielig hoopje stront die nu denken dat ze met dit verbod het heft in handen hebben. :6
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:08:31 #50
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_111374367
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:02 schreef MaGNeT het volgende:

Niet moeilijk nee, maar...
http://tweakers.net/nieuw(...)rate-bay-proxys.html
Mogelijk wel verboden.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_111374493
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:08 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Mogelijk wel verboden.
Ook dan is er niks aan de hand.
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:13:17 #52
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_111374552
Vraag me af, ik zit bij Concepts ICT.
Krijg ik dan ook de blokkade?
Want die zie ik er eigenlijk niet in terug.
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:18:03 #53
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_111374705
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:40 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ja, en in het kader van de vigerende wetgeving ook het enige wat een rechter kán doen. Iets anders zou een vorm van klassejustitie zijn, op bananenrepubliek niveau. Puur op procedureel niveau juich ik deze beslissing dan ook toe.

Elke persoon die met droge ogen kan verdedigen dat the piratebay iets anders is dan een sodom en gomorra van mensen die willens en wetens copyright/auteursrechtelijk materiaal verspreiden krijgt van mij een standbeeld. Ga er es heen, kijk es naar de stats, en dan praten we verder. De meest actieve downloads in alle categorieën zijn of strafbaar in de ons omringende landen (muziek/films) of ook hier strafbaar, bijvoorbeeld in het geval van software. De meest actieve software download die ik de laatste keer zag was een windows 7 installatie met keygen godbeterd. :X

Dat doet niks af aan het zwaar achterhaalde en scheefgegroeide businessmodel van de content industrie, waar ook ik me mateloos aan stoor, maar om op basis daarvan de wet maar met voeten te moeten gaan treden, vind ik een compleet verkeerd signaal. Wat ik trouwens al ~10 jaar roep. Ik zie mijn voorspelling van toen, dat de consument met het ongebreideld downloaden en hun zelf aangemeten geuzen mentaliteit, vakkundig de eigen glazen aan het ingooien is, bewaarheid worden.

De wetmakers worden door het stupide kortzichtige gedrag van de consument met de rug tegen de muur geduwd, en zullen ten alle tijde favorabel kijken naar de groep die de wet níet met voeten treedt.

Sowieso zijn de meeste reacties zwaar hypocriet, men wil zwaardere straffen en meer recht/tucht op straat, maar als het om henzelf gaat is diezelfde rechterlijke- en handhavende macht ineens de grote boeman. :N
En je bent ook voor ACTA?
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:25:25 #54
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_111374959
Diefstal is diefstal.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_111375041
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:08 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Mogelijk wel verboden.
Goh, censuur. Hoe verrassend.
pi_111375178
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:18 schreef Killaht het volgende:

[..]

En je bent ook voor ACTA?
Voor Nederland wel ja, aangezien het niks, nada, noppes, zou veranderen aan onze copyright wetgeving. Het ACTA verdrag stelt namelijk dat een land wat het ratificeert een adequate copyright wetgeving, en handhaving dient te hebben, en het zegt niks inhoudelijks over die wetgeving of handhaving. Lees het maar eens door, de link staat wel op de EU site, en ook wel op Tweakers etc. (en ook wel in 1 van mijn eerdere reacties in het ACTA topic) Ik ben van mening dat een kenniseconomie zonder adequate en faire copyright- en auteurswetgeving een bloedende wond zonder verband is, die zal doodbloeden.

En dat verdrag ging over heel wat meer dan de muziek en films die zoals gebruikelijk weer de krantenkoppen kregen, het besloeg ook chemische- en medicijnpatenten, en technologische patenten, waar we als BV Nederland veel geld aan verdienen, denk aan ASML, Akzo-Nobel en Philips.

Maar goed, nuancering en inhoud is niet echt aan je besteed, gezien deze oneliner-reactie op mijn post, waar ik duidelijk mijn ergernis en walging over de handelswijze van de content industrie benoem. ;)
pi_111375228
Valt makkelijk te omzeilen.
Ура для россии
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:33:49 #58
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_111375261
quote:

[..]

Dit is nou niet bepaald waar.
Ik download veel, toegegeven.
Maar voornamelijk omdat series die ik volg pas een half jaar later in NL uitgegeven worden, als ze er al komen.
Dus dan is downloaden de beste optie helaas.

Daarnaast, ik ben zelf ook bezig om een game te ontwikkelen.
Als deze ook gepirate wordt dan is het jammer, maar ik ga mensen daar niet om achter hun broek aan zitten.
Ik zie het eerder als gratis publiciteit, ik heb veel games gekocht na ze eerst gepirate te hebben.

Dus denk goed na voor je dingen zegt.
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:40:23 #59
168739 Red_85
'echt wel'
pi_111375466
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:33 schreef lipjes het volgende:

[..]

Maar voornamelijk omdat series die ik volg pas een half jaar later in NL uitgegeven worden, als ze er al komen.

Als deze ook gepirate wordt dan is het jammer, maar ik ga mensen daar niet om achter hun broek aan zitten.
Ik zie het eerder als gratis publiciteit, ik heb veel games gekocht na ze eerst gepirate te hebben.

Hoeveel cd's ik wel niet origineel heb gekocht nadat ik liedjes gedownload had, wil je niet weten. En dan nog de concerten erbij geteld....
series ook.
Downloaden heb mij alleen maar gekost, dus de entertainment industrie opgeleverd .
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_111375501
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:33 schreef lipjes het volgende:

[..]

En wat nou als het een game zou zijn, die tientallen manjaren en ettelijke miljoenen euro's aan investering van je bedrijf had gekost? Het zou toch getuigen van slechte bedrijfsvoering als je daar niet enige actie tegen zou nemen, of niet? Dat sommige uitgevers vervolgens weer uitschieten met hun draconische DRM maatregelen is dan weer een ander verhaal.

Ik ben en blijf van mening dat beide partijen elkaar door steeds extremere acties en de daaropvolgende reacties, in de hoek drijven. En dan kan een scheidsrechter, in dit geval een overheid, niks anders doen dan terugvallen op de regels, de wetgeving dus. En dan zijn we waar we nu in dit topic over praten. ;)
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:48:58 #61
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_111375784
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:41 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En wat nou als het een game zou zijn, die tientallen manjaren en ettelijke miljoenen euro's aan investering van je bedrijf had gekost? Het zou toch getuigen van slechte bedrijfsvoering als je daar niet enige actie tegen zou nemen, of niet? Dat sommige uitgevers vervolgens weer uitschieten met hun draconische DRM maatregelen is dan weer een ander verhaal.

Ik ben en blijf van mening dat beide partijen elkaar door steeds extremere acties en de daaropvolgende reacties, in de hoek drijven. En dan kan een scheidsrechter, in dit geval een overheid, niks anders doen dan terugvallen op de regels, de wetgeving dus. En dan zijn we waar we nu in dit topic over praten. ;)
Als je sowieso al 10tallen manjaren aan een game heb gespendeerd dan moet je toch eens voor een ander vak gaan kiezen.
Toegegeven, een game maak je niet zomaar in een paar maandjes, en een goede game al zeker niet in een jaar.
Dus wat mij betreft moet het bedrijf dan eerst eens bij zichzelf gaan kijken ipv bij anderen.
Volgens mij is nog steeds niet bewezen dat elke gepirate game ook een sale zou zijn.
Dit is ook niet te bewijzen, iedereen is anders.

Maar ik denk ook dat het veel zal helpen om eens 10 euro van die prijs af te schrapen, en de games iets langer te maken.
Ik betrap me eigen erop dat ik meer indie-titles koop dan big-titles.
Voornamelijk omdat indie developers langere games maken voor een lagere prijs, die vaak ook nog eens leuker zijn.
pi_111375874
quote:

[..]

Het is vrij simpel; elke beveiliging is te omzeilen. Dat bedrijven zoals Sony blijven parasiteren op een verouderd business model en hun klanten zelfs opzadelen met rootkits teneinde dat model vol te houden geeft aan dat Sony gewoonweg dood zou moeten gaan in plaats van vrij baan te geven. Het is onwerkelijk dat een bedrijf dat op deze achterlijke manier blijft opereren nog steeds kan blijven bestaan.
pi_111386537
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoeveel cd's ik wel niet origineel heb gekocht nadat ik liedjes gedownload had, wil je niet weten. En dan nog de concerten erbij geteld....
series ook.
Downloaden heb mij alleen maar gekost, dus de entertainment industrie opgeleverd .
Eens.
Ik heb hier minimaal 350Gb aan MP3's en 1Tb aan films op de harddisks.
Maar ondertussen ook een collectie van ruim 450 originele CD's.
pi_111387256
quote:
14s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:33 schreef Woestijnvos het volgende:
Valt makkelijk te omzeilen.
Daar gaat het natuurlijk niet om.
pi_111387277
quote:
9s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:45 schreef Specularium het volgende:

[..]

Daar gaat het natuurlijk niet om.
Klopt. Het gaat om het feit dat een willekeurige stichting in Nederland het internet kan censureren.
  donderdag 10 mei 2012 @ 18:54:18 #66
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_111387603
quote:

[..]

Damn... Als dat allemaal klopt is het wel heel creepy ja :{
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 10 mei 2012 @ 18:58:02 #67
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111387757
Censuur is legaal?

quote:
de providers moeten er nu voor zorgen dat hun klanten niet meer bij de torrentsite kunnen komen.
  donderdag 10 mei 2012 @ 19:01:34 #68
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_111387890
quote:

TPB is een infrastructuur om bestanden te delen. Dat sommige gebruikers bestanden delen die door derden als "illegaal" worden bestempeld, zegt niets over TPB.

Waar is mijn standbeeld? :)
quote:
Dat doet niks af aan het zwaar achterhaalde en scheefgegroeide businessmodel van de content industrie, waar ook ik me mateloos aan stoor, maar om op basis daarvan de wet maar met voeten te moeten gaan treden, vind ik een compleet verkeerd signaal.
Nee. Je bestrijdt slechte wetten niet door je er netjes aan te houden. Als niemand drugs gebruikt is een drugsverbod geen probleem. Mensen gebruiken wel drugs wat aan toont dat de wetgeving een probleem is.

Auteursrechten en copywrong, zeker in de huidige internet-tijd zijn een probleem. Dat bestrijd je niet door de huidige wetten voor zoete koek te slikken. Dat bestrijd je o.a. door burgerlijke ongehoorzaamheid.

Democratie is meer dan alleen stemmen. Democratie is vechten voor je rechten en je vrijheden. En daarbij vallen klappen en slachtoffers. Zie de Arabische Lente, zie Occupy.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 10 mei 2012 @ 19:02:33 #69
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111387933
quote:

[..]

Ga je dan elke particulier aanklagen die jouw spel download of ga je achter het bedrijf dat jouw spullen steelt en in HUN spel stopt?
  donderdag 10 mei 2012 @ 19:10:36 #70
pi_111388254
quote:
13s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:58 schreef Life2.0 het volgende:
Censuur is legaal?

[..]

Ze moeten dus alle proxy's, VPN's en TOR afsluiten voor hun klanten? :D
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 10 mei 2012 @ 19:17:03 #71
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111388511
quote:

[..]

jij snapt het niet, jij mag niet meedoen :W
  donderdag 10 mei 2012 @ 19:17:43 #72
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111388537
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 19:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

alle klanten in het gevang gooien op brood en water
  donderdag 10 mei 2012 @ 19:27:01 #73
241662 Jian
Well, well, well
pi_111388959
Deze nieuwe uitspraak is natuurlijk onbelangrijk en een logisch gevolg van het vonnis aangaande xs4all en Ziggo. De rechter kon hier op dit moment moeilijk de eis van Brein afwijzen natuurlijk. Gewoon wat iedereen kon verwachten op dit moment.
Het wachten is gewoon op de uitspraak in hoger beroep!
pi_111390068
quote:

[..]

Dit. Vervelend dat TPB geblokkeerd wordt, maar met de vrijheid van meningsuiting heeft het niets te maken.
pi_111391049
Tering BREIN!!! :( :( |:(
pi_111391540
Het is niet zo vreemd, wel een beetje naïef.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_111456541
quote:

[..]

Moet het weer zo geschreven worden dat er geen touw aan vast te knopen is? Enfin. Ik blijf erbij dat TBP slechts een legaal platform is, het zijn de gebruikers ervan die er illegale content op posten.
pi_111456691
quote:

[..]

Weet je ook waarom de filmindustrie van de VS in Hollywood is en niet aan de oostkust waar iedereen woont?

Het antwoord tot je over software begint heb je zelf al gegeven:
quote:
Elke persoon die met droge ogen kan verdedigen dat the Hollywood iets anders is dan een sodom en gomorra van mensen die willens en wetens copyright/auteursrechtelijk materiaal verspreiden krijgt van mij een standbeeld. Ga er es heen, kijk es naar de stats, en dan praten we verder. De meest actieve downloads in alle categorieën zijn of strafbaar in de ons omringende landen (muziek/films) of ook hier strafbaar, bijvoorbeeld in het geval van software. De meest actieve software download die ik de laatste keer zag was een windows 7 installatie met keygen godbeterd. :X
Helemaal geen medelijden met die lui.
pi_111459557
quote:
Judge Chris Hensen, who ordered the Dutch Pirate Party to censor all links to The Pirate Bay recently (something Techdirt calls Censorship Crazy), appears to have quite a bit of dirt in his baggage.

This morning, @Kanarieman pointed me to an article of my own from 2010: just under two years ago, another very strange case went down in the Netherlands. The same judge, Chris Hensen, ordered that talking about file names was legally the same thing as distributing the actual files so named, and ordered the discussion forum FTD shut down. Yes, a discussion forum distributing no files was ordered to be shut down.

At its time, this case was decried as a blatant violation of free speech (but, alas, actually confirms that you can’t have the copyright monopoly and free speech at the same time).

However, something odd appeared in the aftermath. A brochure was discovered, where the plaintiff’s representative in the case – a professor Visser – offered commercial courses in anti-piracy, together with the judge, Chris Hensen. The plaintiff and judge were running a commercial enterprise together, one that had a direct bearing on the subject matter of the case.

Let me take that once more, for this is truly mind-boggling: not only was the plaintiff and judge personally and closely acquainted, the plaintiff in a controversial copyright monopoly case was running a commercial anti-piracy outfit together with the judge in the case. Money was involved. Commercial interest was involved. The judge was, as it appears from this brochure for the quite expensive course, getting money. Shortly after the case. In a directly related matter together with the plaintiff. That makes the judge not only corrupt, but textbook corrupt.

(UPDATE: @LeHoax explains, “It’s not just any course they do together, it’s part of the Dutch bar association’s official training program for lawyers.” This is relevant to the context, of course, and mitigates the situation somewhat, but doesn’t detract from the fact that plaintiff and judge were together in a commercial venture on the direct subject matter – the plaintiff’s side, piraterijbestrijding (fighting piracy), is clearly readable in the brochure.)

This judge, this corrupt judge Chris Hensen, is the exact same judge Chris Hensen that has now banned links to the Pirate Bay from a political party, another equally crazy whackdown on fundamental freedoms of speech. But seeing this background, things fall better into place: the judge Chris Hensen was corrupted to begin with, and has been since at least 2010.

I can’t help feeling that this is getting ridiculous. From the IPRED champion in the European Parliament who was married to the Vivendi chairman, to the lead police investigator in The Pirate Bay case who got a job with Warner Brothers (a plaintiff) immediately on finishing the investigation, to the judge in the Pirate Bay case who was a member of the plaintiff’s pro-copyright organization, and now this – can’t the copyright industry fight for the monopoly ideas on their own merits, without needing biased, prejudiced, and corrupted officials?

(Footnote: before somebody points out that this would be libel or slander against the corrupt judge Chris Hensen, I am a licensed journalist in the Kingdom of Sweden, making this site run under constitutional Freedom-of-Press laws (Swedish: utgivningsbevis). This kind of whistleblowing against corrupt officials is what those laws were made for.)
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  zaterdag 12 mei 2012 @ 15:02:25 #80
pi_111459689
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:58 schreef switchboy het volgende:

[..]

:9~
  zaterdag 12 mei 2012 @ 15:02:33 #81
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111459694
go figure..
pi_111462455
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 19:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Kunnen ze net zo goed gelijk offline gaan want dat lukt ze niet :D
pi_111462469
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:58 schreef switchboy het volgende:

[..]

Dit zou een mooie rel kunnen worden.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 16:33:05 #84
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_111462520
Maar zo als gewoonlijk iedereen loopt maar te zeggen dat we illegaal bezig zijn...en dat het niet goed is dat we het doen ...

oke daar kan ik wel wat voor vinden..

Maar hoe zit het dan met de legale troep wat je tegenwoordig krijgt.
Games die half af zijn... door middel van DLC aangevuld moeten worden.
Games die je niet meer kan spelen als je Internet wegvalt , of als de server weer eens off gaat.

Films die je een uur eerder aan moet zetten voor dat je eindelijk eens in het menu komt omdat brein zijn propaganda filmpjes eerst moet laten zien.

( terwijl ik de DVD zelf gekocht heb en dus niet illegaal bezig.)

En zo kan ik nog wel even door gaan.

Ik heb zelf ook voor 90% van me software gekocht en dan nog een 5 % open source en daar na eens af een toe eens een download tussen door ..
maar dat doe ik meer om dat het vaak sneller verkrijgbaar is of ik het gewoon wil testen.
games , programma's en muziek , films die ik goed vind koop ik toch wel ...
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zaterdag 12 mei 2012 @ 17:00:42 #85
pi_111463327
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 16:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Kunnen ze net zo goed gelijk offline gaan want dat lukt ze niet :D
Het is hetzelfde als het verbieden van de bus en de fiets omdat sommige mensen in hun auto te hard rijden. :')
pi_111464617
Wie heeft die corrupte rechter Chris Hensen aangesteld om deze zaak te mogen behandelen en krijgt dit verhaal nog een staartje? Of zien we het allemaal maar met lede ogen aan hoe onze vrijheden worden afgenomen door corrupte rechters met banden in de entertainmentindustrie die kennelijk van twee walletjes mogen eten?
pi_111465209
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 17:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wie heeft die corrupte rechter Chris Hensen aangesteld om deze zaak te mogen behandelen en krijgt dit verhaal nog een staartje? Of zien we het allemaal maar met lede ogen aan hoe onze vrijheden worden afgenomen door corrupte rechters met banden in de entertainmentindustrie die kennelijk van twee walletjes mogen eten?
- vervallen -

[ Bericht 17% gewijzigd door TheFreshPrince op 12-05-2012 18:22:10 ]
pi_111465234
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 17:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zolang dit nieuws alleen op torrentfreak en geenstijl blijft gaat er niks gebeuren. Als het ANP dit oppikt of het op een andere manier zijn weg vindt naar grotere nieuws sites is het een begin. Als het het nieuws haalt heb je kans dat er hier en daar wat vragen gesteld gaan worden.
Vooralsnog ben ik bang dat TF en Geenstijl in dit geval schreeuwers in de woestijn zijn. Misschien dat een post op de FP wat bijdraagt.
pi_111465320
quote:
Update 1 klopt niet hij behandelde de zaak van afgelopen donderdag wel degelijk PP vs Brein

http://tweakimg.net/files/upload/document2012-05-10-104818.pdf laatste pagina
pi_111465549
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 18:12 schreef switchboy het volgende:

[..]

Update 1 klopt niet hij behandelde de zaak van afgelopen donderdag wel degelijk PP vs Brein

http://tweakimg.net/files/upload/document2012-05-10-104818.pdf laatste pagina
Je hebt gelijk.
Snap niet hoe die update dan op de bron van dat artikel kwam.

Het is inmiddels aangepast.

Deze rechter was echter niet betrokken bij de uitspraak tegen UPC, KPN, Tele2 en T-Mobile, zo lijkt het. Dus daar zit dan nog iets vaags.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 12-05-2012 18:42:02 ]
pi_111466934
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 18:20 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.
Snap niet hoe die update dan op de bron van dat artikel kwam.

Het is inmiddels aangepast.

Deze rechter was echter niet betrokken bij de uitspraak tegen UPC, KPN, Tele2 en T-Mobile, zo lijkt het. Dus daar zit dan nog iets vaags.
Dat was P.H. Blok, verricht als nevenfunctie redacteurswerk voor de uitgevers Kluwer en Sdu. Het lijkt me dat hij voor wat betreft auteursrechten een behoorlijk belang heeft.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 21:07:14 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_111471997
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 16:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dit zou een mooie rel kunnen worden.
Denk je? Dat betrokken rechter wel heel erg de schijn tegen had was met het FTD verhaal (Oerlemans etc.) ook bekend, maar dat is nooit tot een rel gekomen.

quote:
Relatie rechter en advocaat

Naast het vonnis is er ook enige ophef over het feit dat de rechter samen met de advocaat van Eyeworks, Dirk Visser, verschillende cursussen heeft gegeven, onder meer ten tijde van de zitting en de uitspraak.

Deze informatie is echter niet nieuw en was voor FTD ook geen aanleiding om de rechter te wraken, vertelt ICT-jurist Arnoud Engelfriet, die FTD bijstaat in hun zaak. Bij wraking wordt nader bekeken of de rechter wel onafhankelijk en onpartijdig is. "Het is besproken maar het was niet voldoende om de rechter te wraken. Dat is een erg zwaar middel. Het is wel heel opmerkelijk, maar ik vind dat een beetje kinnesinne om daar nu achteraf over te beginnen."

Klein, gezellig wereldje

Andere juristen bevestigen desgevraagd dat het moeilijk is elkaar te ontlopen in de Nederlandse auteursrechtenwereld. Het is zeer gebruikelijk dat advocaten, rechters en experts elkaar treffen op diners, congressen, redacties en cursussen. "Je moet er als rechter wel voorzichtig mee zijn en elke schijn van partijdigheid vermijden. Het kan ook te gezellig worden. Maar het wraken van een rechter is een grote stap," aldus een jurist.
  zondag 13 mei 2012 @ 10:54:38 #93
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_111485057
Brein daagt ZeelandNet om The Pirate Bay ook te blokkeren

Brein heeft ZeelandNet voor de rechter gedaagd. De stichting wil dat de provider, net als zeven andere grote providers, klanten de toegang tot The Pirate Bay ontzegt. Tot nu toe weigert ZeelandNet te blokkeren. De rechtszaak begint in juni.

ZeelandNet heeft zich tot nu toe op het standpunt gesteld dat het alleen na het ontvangen van een gerechtelijk bevel tot een blokkade van The Pirate Bay overgaat. Daar blijkt de donderdag door Brein gewonnen rechtszaak niets aan veranderd te hebben. De isp weigert vrijwillig te blokkeren en is nu door Brein gedaagd, meldt Omroep Zeeland.

De rechtszaak zou in juni beginnen en zal naar verwachting enkele maanden duren. Na de uitspraken in de twee eerdere zaken, tegen eerst Ziggo en Xs4all en daarna tegen KPN, UPC, T-Mobile, Tele2 en Telfort, lijkt de kans groot dat ook ZeelandNet uiteindelijk tot een blokkade zal moeten overgaan. Waarschijnlijk gaat Brein met de uitspraak van donderdag in de hand bij alle Nederlandse providers die nog niet blokkeren langs, met een sommatie om de toegang tot de torrentsite ongedaan te maken.

Donderdag besliste de rechter dat UPC, KPN, Tele2, T-Mobile en Telfort binnen tien dagen twee ip-adressen en twintig hostnames van The Pirate Bay moeten blokkeren, waaronder ThePirateBay.org, PirateBay.se en DePiraatBaai.be. Doen ze dit niet dan krijgen ze een boete van 10.000 euro per dag, met een maximum van 250.000 euro.

Tweakers
  zondag 13 mei 2012 @ 11:03:26 #94
132605 kawotski
Il Dottore
pi_111485235
Willen ze wat bereiken moeten ze het hele internet gaan verbieden. Stelletje mongolen dat het zijn, ook de rechters trouwens, die moeten ook beter weten. Als iets illegaal is beste Brein spoort u eerst de dader op en breng die naar de rechtbank, dan nemen we uw zaak in behandeling.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_111488107
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 11:03 schreef kawotski het volgende:
Willen ze wat bereiken moeten ze het hele internet gaan verbieden. Stelletje mongolen dat het zijn, ook de rechters trouwens, die moeten ook beter weten. Als iets illegaal is beste Brein spoort u eerst de dader op en breng die naar de rechtbank, dan nemen we uw zaak in behandeling.
TPB is al veroordeeld door de rechtbank in Nederland.
pi_111507343
Zijn er, behalve XS4ALL en Ziggo al providers die de Pirate Bay nu blokkeren?

UPC hier nog niet.
  zondag 13 mei 2012 @ 20:56:56 #97
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_111507616
Zolang ze achter public trackers aan blijven vliegen heb ik er geen last van
pi_111564551
Voor de geinteresseerden, deze was volgens mij hier niet eerder gepost:
http://falkvinge.net/wp-content/uploads/2010/06/109694747.jpg

Bron afbeelding en het al eerder geposte bericht: http://falkvinge.net/2012(...)found-to-be-corrupt/
  dinsdag 15 mei 2012 @ 07:41:37 #99
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_111567447
Ik neem aan dat tot de uitspraak in hoger beroep dient The Piratebay bereikbaar blijft?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_111583929
:')! Beetje sites als the pirate bay blokkeren.
Kunnen we lekker met z'n allen op tor de anonimiteit in. Heeft hier misschien niks mee te maken.... maar dan lopen we straks daar weer over te huilen. :')!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')