Uh-huh. En zodra we dieven in de cel gooien is het het begin van een militaire junta die willekeurig burgers opsluiten als die iets verkeerds zeggen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
ThePirateBay is een symptoom, niets meer en niets minder. Beperkingen op Internet leggen is slechts het begin van een totale dictatuur
Denken dat het 'slechts' om torrentsites zal gaan is dom. Dit gerechtelijk bevel zet de deur open om *elke* ongewenste site te blokkeren. BREIN is al een keer op hun bek gegaan toen ze een lijst van mirrors aanleverde waar een paar normale sites op stonden.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:00 schreef LompeHork het volgende:
Dat zal wel meevallen, het gaat enkel om torrentsites. Daarnaast zijn er zat alternatieven om toch sites te bezoeken die worden geblokkeerd door providers.
Dus je hebt geen bezwaar als we a la China achter een grote firewall terecht gaan komen?quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:01 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Uh-huh. En zodra we dieven in de cel gooien is het het begin van een militaire junta die willekeurig burgers opsluiten als die iets verkeerds zeggen.
Als er een markt is waar 95% van de aangeboden waar illegaal is, kan je er donder op zeggen dat die gesloten wordt hoor. En niemand die de mensenrechten er dan met de haren bijsleept.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:03 schreef gogosweden het volgende:
Geen goede zaak. Beetje hetzelfde idee als de markt maar verbieden omdat er gestolen waar verkocht kan worden.
Daar heb ik uiteraard wel bezwaar tegen. Ik vind het alleen onzin om te denken dat we die kant opgaan met dit vonnis.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je hebt geen bezwaar als we a la China achter een grote firewall terecht gaan komen?
Ik heb het niet over de toekomst, ik heb het over het heden. Verwachten dat enkel Ziggo en Xs4all TPB moeten blokkeren is dom.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Denken dat het 'slechts' om torrentsites zal gaan is dom. Dit gerechtelijk bevel zet de deur open om *elke* ongewenste site te blokkeren. BREIN is al een keer op hun bek gegaan toen ze een lijst van mirrors aanleverde waar een paar normale sites op stonden.
Dan snap je overduidelijk niet dat we al deze kant op gaan met de ACTA wet en stichtingen a la BREIN.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:06 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Daar heb ik uiteraard wel bezwaar tegen. Ik vind het alleen onzin om te denken dat we die kant opgaan met dit vonnis.
Nogmaals, TPB kan me gestolen worden. Wat me veel meer zorgen maakt is de macht die een idioot als rechter aan prutsers zoals BREIN kan geven. Lees en huiver: https://blog.xs4all.nl/20(...)n-houtje-vonnis-aan/quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:06 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de toekomst, ik heb het over het heden. Verwachten dat enkel Ziggo en Xs4all TPB moeten blokkeren is dom.
Daarnaast gaf ik al aan dat er genoeg alternatieven zijn om die sites alsnog te bezoeken.
Eens. Dat staat buiten kijf.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nogmaals, TPB kan me gestolen worden. Wat me veel meer zorgen maakt is de macht die een idioot als rechter aan prutsers zoals BREIN kan geven. Lees en huiver: https://blog.xs4all.nl/20(...)n-houtje-vonnis-aan/
Nee joh, dit is een goede zaak.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nogmaals, TPB kan me gestolen worden. Wat me veel meer zorgen maakt is de macht die een idioot als rechter aan prutsers zoals BREIN kan geven. Lees en huiver: https://blog.xs4all.nl/20(...)n-houtje-vonnis-aan/
PiratenPartij heeft ook een mooi stuk over de ACTA en SOPA wetten:quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:11 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Nee joh, dit is een goede zaak.
Je ziet het echt verkeerd.
idd we houden Brein gewoon lekker bezig..quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:15 schreef Revolution-NL het volgende:
Lekker belangrijk zolang er nog genoeg omwegen en alternatieven mogelijk zijn
Brein
Het is sowieso een trent die je de laatste ziet dat bedrijven steeds meer macht krijgen in het publieke domein.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
PiratenPartij heeft ook een mooi stuk over de ACTA en SOPA wetten:
http://depiratenpartij.wo(...)oet-weten-over-acta/
Gewoon bedrijven die straks de macht hebben websites uit de lucht te kunnen halen. Zie je het voor je?
Ja, en in het kader van de vigerende wetgeving ook het enige wat een rechter kán doen. Iets anders zou een vorm van klassejustitie zijn, op bananenrepubliek niveau. Puur op procedureel niveau juich ik deze beslissing dan ook toe.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:55 schreef Baalhaar het volgende:
[..]
Noem jij het ''ontmoedigen'' wanneer een site gewoon compleet geblokkeerd wordt?
Als de piratebay eenmaal niet meer bezocht kan worden, volgen de rest van de sites zo.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:29 schreef LompeHork het volgende:
Ik snap de heisa sowieso niet, er zijn zat andere goede sites te vinden met hetzelfde aanbod als TPB. Deze actie was natuurlijk wel te verwachten, gezien ze gewoon TPB weg willen hebben, niet enkel bij 1 provider.
Neem even de moeite om de rest ook te lezen. Er zijn ook zat middelen om toch op die sites te komen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:44 schreef doxtase het volgende:
[..]
Als de piratebay eenmaal niet meer bezocht kan worden, volgen de rest van de sites zo.
Dit dus. Ik snap enkele reacties hierboven en de daarbij behorende ophef in de media ook echt niet.quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:02 schreef MaGNeT het volgende:
Het is niet moeilijk te omzeilen.
Best wel kansloos, dit verbod.
Niet moeilijk nee, maar...quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:02 schreef MaGNeT het volgende:
Het is niet moeilijk te omzeilen.
Best wel kansloos, dit verbod.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |