Ik zou zeggen vanaf dat je AiO bent om het niet te krapjes in te stellen.....quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:34 schreef AldoTheApache het volgende:
wanneer ben je officieel een wetenschapper?
Wellicht als je werkelijk wetenschappelijk onderzoek doet, ruim genomen dan? Ik gooi maar wat opquote:Op woensdag 9 mei 2012 16:34 schreef AldoTheApache het volgende:
Ik deed al jaren voordat ik met mijn promotietraject begon onderzoek... Een phd is een stempel dat bewijst dat je een onderzoek goed hebt voltooid, maar ook zonder dat stempel kan je goed onderzoek doen als wetenschapper.quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik zou zeggen vanaf dat je AiO bent om het niet te krapjes in te stellen.....
Wat hij zegt.quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:48 schreef Felagund het volgende:
Meteoroloog/atmosferisch onderzoeken meldt zich.
Pfff... I can do science me!quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wanneer je een Rus in eigen land hebt weten te overtuigen dat wat Breznjeshovskijakovitz 70 jaar geleden gedaan heeft jouw werk niet totaal irrelevant maakt.quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:34 schreef AldoTheApache het volgende:
zo ver ben ik nog nietquote:Op woensdag 9 mei 2012 16:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Klopt dus ook onderzoekers mogen hier postenquote:Op woensdag 9 mei 2012 16:56 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik deed al jaren voordat ik met mijn promotietraject begon onderzoek... Een phd is een stempel dat bewijst dat je een onderzoek goed hebt voltooid, maar ook zonder dat stempel kan je goed onderzoek doen als wetenschapper.
je bent goed op weg tochquote:
quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:41 schreef Haushofer het volgende:
Hoop ergens dit jaar ook iets van te promoveren. Laatste loden enzo
Sumerizing discussion? De vond ik juist wel leuk, of is dit het laaste onderzoeks hoofdstuk vol met schraapsels, dat is inderdaad kut!quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:08 schreef SuperWeber het volgende:
Het laatste hoofdstuk van je proefschrift schrijven is kut...
Summary hoeft niet door de leescommissie beoordeeld te worden. Die schrijf ik wel als dat allemaal weg is...quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Sumerizing discussion? De vond ik juist wel leuk, of is dit het laaste onderzoeks hoofdstuk vol met schraapsels, dat is inderdaad kut!
quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:17 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Summary hoeft niet door de leescommissie beoordeeld te worden. Die schrijf ik wel als dat allemaal weg is...
quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:48 schreef Felagund het volgende:
Meteoroloog/atmosferisch onderzoeker meldt zich.
Nope, alleen de inleiding + experimentele hoofdstukken. Hier mag je een beetje kiezen tussen summary/summary discussion en daarna uiteraard een vertaling naar het Nederlands...quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]summerizing discussion ook niet? Dat was bij ons juist een essentieel onderdeel. De samenvatting in het nederlands was inderdaad niet aan de commissie onderhevig.
Ik ben op zich ook een sociale wetenschapper, maar dan wel van technologie.quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:06 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik dan ook maar!
Al ben ik vrijwel de enige sociale wetenschapper in het clubje, en past mijn onderwerp zeker niet bij technologie!
Ja dat dacht ik ook, de zogenaamde helecopter view om je project in het veld maar ook daar buiten te definiëren.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:01 schreef speknek het volgende:
Nouja een algemene conclusie hoort er toch wel bij? Of heb je een paper-bundel? De summary komt daarna, en die hoeft er inderdaad niet bij te zitten.
Inderdaad, een rode das, dat kan echt niet!quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:04 schreef speknek het volgende:
Deze kan hier natuurlijk ook niet ontbreken.
[ afbeelding ]
hier doe je een algeheel inleiding/concluderend hoofdstuk als je een paper-bundel hebt. Daarna geen conclusie meer!quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:01 schreef speknek het volgende:
Nouja een algemene conclusie hoort er toch wel bij? Of heb je een paper-bundel? De summary komt daarna, en die hoeft er inderdaad niet bij te zitten.
hier schrijf je een alles omvattnede inleiding. Dus met een inleiding tot het onderwerp, een algemene literatuur review, conclusies die je in het algemeen trekt, policy recommendations en een introductie tot alle papers.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:19 schreef speknek het volgende:
Ik snap het op zich wel, het scheelt werk, maar ik vind dat echt zonde van de vier jaar die je eraan besteed hebt. Een algemene conclusie doe je twee dagen over, en dan heeft je boek tenminste een volwaardig slot.
edit: of ik begrijp je verkeerd, wat is het verschil tussen een concluderend hoofdstuk en een algemene conclusie?
Je introductie is beiden een introductie tot het boekje, maar tegelijkertijd ook een samenvatting. Het is bedoelt zodat als mensen alleen de intro lezen ze de grote lijnen, contributies etc. meenemen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:26 schreef speknek het volgende:
Vind ik wel een beetje raar, je zou toch zeggen dat de papers leiden tot policy recommendations, dat is nou juist hetgene dat jij uniek toevoegt. Maar daar spreekt ongetwijfeld mijn engineering (dit hebben we gebouwd, en dat is beter dan eerst) en empirische (uit het experiment blijkt dit, en dat is bovenop eerst) bias in uit.
Zojuist het proefschrift van een collega gekregen, hij noemt het "summary and perspective" en volgens mij gaat dat stukje bij ons alleen maar langs de promotor. Maar goed, ik zal het nog wel even navragen voor de zekerheid...quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:01 schreef speknek het volgende:
Oh bij werd er op dat stuk juist nog wat commentaar geleverd door de commisie...quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:13 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Zojuist het proefschrift van een collega gekregen, hij noemt het "summary and perspective" en volgens mij gaat dat stukje bij ons alleen maar langs de promotor. Maar goed, ik zal het nog wel even navragen voor de zekerheid...
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:25 schreef SuperWeber het volgende:
Ik ben sinds ik begon aan het laatste hoofdstuk over niets al een beetje inspiratieloos, gelukkig is de rest al af...
Je kunt eindeloos controles etc. uitvoeren, daar ben ik inmiddels wel immuun voor, maar wat een klotehoofdstuk. Waarschijnlijk komen hier tijdens mijn promotie natuurlijk de meeste vragen over...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]Tja dat heb je wel vaker met hoofdstukken over niets, al had ik bij dat hoofdstuk meer het idee
kut dit moet nog en als we nou dat, en hier moet nog controle x, etc.
Klopt maar soms kan 1 kleine controle je hoofdstuk zoveel duidelijker of makkelijker makenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:01 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Je kunt eindeloos controles etc. uitvoeren, daar ben ik inmiddels wel immuun voor, maar wat een klotehoofdstuk. Waarschijnlijk komen hier tijdens mijn promotie natuurlijk de meeste vragen over...
Ja ik vond dat ook het leukste hoofdstuk lekker boven je onderzoek helicopteren, het geeft een soort vrijheid ten opzichte van het hele strake wetenschappelijke deel, je mag ook een beetje speculeren en dat is leukquote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:13 schreef Quoi het volgende:
Bij ons heet dat de general discussion en serieus, ik vond het het tofste hoofdstuk om te schrijven! Eindelijk een beetje discussie vanuit jezelf, de praktijk. Merkte wel dat een stukje afstand nemen tot de stof hielp. Ben toen van mijn persoonlijk budget (waar ik nog veel van had, soort spaarsysteem @ Uni) naar een 'academic retreat' geweest.... Werkte geweldig :-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |