Pff ik sta echt te kijken van al die verhalen waarbij dat zo lang duurt joh, echt klotequote:Op woensdag 16 mei 2012 17:24 schreef Poppejans het volgende:
ah van Olivia, nu weet ik 't! Moest effe nadenken wie je ook alweer was!
Van harte!![]()
![]()
Ik wil oohoook, maar zelfde als Marijevdh; nog steeds geen menstruatie na bijna 6 maanden pilloos![]()
Marije, ik had het 3 jaar geleden exact hetzelfde en ben toen doorverwezen naar de gyn, daar is bij mij bij de eerste afspraak meteen een inwendige echo gemaakt en bloed afgenomen; er kwamen helemaal geen bijzonderheden uit...
Ik mocht toen 3 maanden daarna weerkomen om te starten met verdere onderzoeken (dan zou ik 1 jaar gestopt zijn met anticonceptie), maar ben toen ineens zwanger geraakt, zonder dus een menstruatie vooraf te hebben gehad.
Toch moet er toch IETS zijn wat niet (helemaal) goed functioneert!
ik wil verdorie zekerheid, dus ook ik stap maar weer naar de dokter.Volgende maand maak ik een afspraak om weer een doorverwijzing te krijgen
Ja daar is geen beginnen aan. En om nou maandenlang om de dag te seksen klinkt mss heel leuk maar is in de praktijk niet echt haalbaarquote:Op woensdag 16 mei 2012 17:54 schreef Poppejans het volgende:
Dat laatste hoop ik ook heel hardmaar het is echt irritant, gewoon geen idee hebben wanneer een eventuele eisprong is.. ovulatietesten gaan wel heeeel snel op als ik die echt elke dag maandenlang zou gebruiken
Idem! Moet ik echt niet aan denken...quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:08 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ja daar is geen beginnen aan. En om nou maandenlang om de dag te seksen klinkt mss heel leuk maar is in de praktijk niet echt haalbaarBij mij dan
Hmmm, irritant joh, dat je weer zo lang moet wachten. Goed dat je richting HA stapt... hopelijk wordt je niet afgescheept met dat je Wolf toch ook zomaar hebt gekregen..quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:54 schreef Poppejans het volgende:
Dat laatste hoop ik ook heel hardmaar het is echt irritant, gewoon geen idee hebben wanneer een eventuele eisprong is.. ovulatietesten gaan wel heeeel snel op als ik die echt elke dag maandenlang zou gebruiken
Apart zeg. Waarop word je dan precies geprikt? Ik had toen een inwendige echo en bloedprikken en dat was 's middags, kon gewoon meteen door. Niks nuchter moeten zijn. Bij mij werd getest op verschillende hormonen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:47 schreef Marijevdh het volgende:
Poppejans: irritant dat je nu ook weer zo lang moet wachten! Verstandig om inderdaad een doorverwijzing te vragen. Ben benieuwd of er dit keer hetzelfde bij je uitkomt!
Wel super dat het de vorige keer zonder ongesteldheid is gelukt om zwanger te wordenGeeft mij ook weer wat hoop
Ik baal even. Vond het toch een stap om bloedonderzoek te laten doen. Dus vandaag toch maar daar heen om te laten prikken...blijkt dat ik er nuchter voor moest zijn. Dus geen eten vanaf 8 uur er voor! Diegene wilde mij ook echt niet prikken, terwijl mijn huisarts toch echt had gezegd dat ik niet nuchter er voor hoefde te zijn? Huisarts belt me nog terug om te zeggen of dit nou wel of niet moest.
Nu kan ik dus pas volgende week woensdag weer, omdat eerder niet lukt met mijn werk
Sparkling: je hoeft je helemaal geen zeikerd te voelen. Het lijkt me al best een stap om weer te beginnen na een miskraam. En dan wil je gewoon weer kunnen proberen in plaats van dit stomme gedoe. Helemaal logisch dat je ongeduldig bent.
L0t: super dat het is doorgezet! Hopelijk een goede nieuwe ronde!
Hier hetzelfdequote:Op woensdag 16 mei 2012 23:38 schreef Chanty het volgende:
[..]
Apart zeg. Waarop word je dan precies geprikt? Ik had toen een inwendige echo en bloedprikken en dat was 's middags, kon gewoon meteen door. Niks nuchter moeten zijn. Bij mij werd getest op verschillende hormonen.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:55 schreef .Sparkling. het volgende:
Vandaag precies 8 weken na de miskraam en al ruim 3 maanden geleden dat we hoorden dat het mis was. Bizar! Ik wil ook weer een tweede streepje! Met alleen een menstruatie zou ik al blij zijn..
quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:08 schreef L0t.. het volgende:
Ja daar is geen beginnen aan. En om nou maandenlang om de dag te seksen klinkt mss heel leuk maar is in de praktijk niet echt haalbaarBij mij dan
quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:47 schreef Marijevdh het volgende:
Ik baal even. Vond het toch een stap om bloedonderzoek te laten doen. Dus vandaag toch maar daar heen om te laten prikken...blijkt dat ik er nuchter voor moest zijn. Dus geen eten vanaf 8 uur er voor! Diegene wilde mij ook echt niet prikken, terwijl mijn huisarts toch echt had gezegd dat ik niet nuchter er voor hoefde te zijn? Huisarts belt me nog terug om te zeggen of dit nou wel of niet moest.
Nu kan ik dus pas volgende week woensdag weer, omdat eerder niet lukt met mijn werk
Korte LF kan een probleem geven met de innesteling, begrijp ik het dan goed?quote:Op donderdag 17 mei 2012 09:25 schreef happyme28 het volgende:
Hier inmiddels bijna een jaar bezig, wel een regelmatige cyclus maar een erg korte LF, tussen de 5-10 dagen dus dat schiet ook niet op. Al was mijn LF nooit langer dan 12 hoor maar minder dan 8 is wel lastig. Nu 3 dagen na mijn eisprong dus hopen dat denog een week wegblijven.
Ja precies, dan breekt het baarmoederslijmvlies eerder af dan dat het eitje is ingenesteld en er voldoende hormoren zijn om het baarmoederslijmvlies in tact te houden.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:09 schreef Fieder het volgende:
Korte LF kan een probleem geven met de innesteling, begrijp ik het dan goed?
LF is Luteale Fase, de fase vanaf je eisprong tot je menstruatie (of zwangerschap natuurlijk).quote:
quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:13 schreef Chanty het volgende:
En de volgende die zwanger is in de kennissenkring....
En de vrouw op de cursus die ik volg is ook zwanger. Het achtervolgt me echt
Heel herkenbaar...quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:36 schreef Shandaly het volgende:
(en ik ben stiekum een beetje bang dat ik helemaal niet blij ga durven zijn als ik straks toch een keer twee streepjes pies...)
Voor de geboorte van Daan zijn wel de standaard tests bijquote:Op donderdag 17 mei 2012 15:35 schreef L0t.. het volgende:
Happyme pfff een jaar al weer bijnaHeb je er al eens naar laten kijken bij de huisarts? Is er wel eens een progesterongehalte bij je geprikt? Nouja wel hoopvol dat het in ieder geval al een keer is gelukt, het kán dus in ieder geval wel
.
Ga ik ook proberenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:11 schreef _aurum_ het volgende:
Probeer het een beetje los te laten Marije. Klinkt moeilijk en de beste stuurlui staan aan wal natuurlijk, maar het schiet niks op als je humeur er onder lijdt. Waarmee ik niet zeg dat je niet af en toe een rotdag/avond mag hebben
Ik probeer het ook van de positieve kant te bekijken, 50 jaar geleden had je gewoon dikke pech gehad omdat niemand de kennis had om je te helpen.
Je krijgt nu je checkups en dat is iig een stap in de goede richting om inzicht te krijgen in hoe je lichaam functioneert. Stap voor stap
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |