Zou tof zijn...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:19 schreef Netsplitter het volgende:
Ik hoop dat iemand een kickstarter gaat doen om een nieuwe Dungeon Keeper te maken.
Tuurlijk gewoon een aggregatie topic voor dit soort alternatieve betaling/financiering van games.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:18 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Moet het alleen via dat kickstarter zijn? Of mogen losse dergelijke initiatieven er ook bij?
http://www.wmdportal.com/projects/cars/ bijvoorbeeld?
Beetje jammer alleen dat het spel al was aangekondigt voor dit geneuzel.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:26 schreef gers het volgende:
http://www.kickstarter.co(...)ion?ref=home_popular
nieuwe carmageddon
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat het spel al was aangekondigt voor dit geneuzel.
quote:
Mits het spel compleet gefund wordt natuurlijkquote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:13 schreef Catkiller het volgende:
Ach, kost je op deze manier wel maar 15 dollar om aan die game te komen dus lijkt mij niet erg dat ze het zo doen toch?
Dan heb je niet heel veel betaald voor kutspel in een mooie doos... Ik denk namelijk dat dit over een tijdje alleen nog maar gaat werken als veel mensen het spel willen en de laagste optie 10 of 15 euro blijft.quote:Op woensdag 9 mei 2012 09:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
Kickstarter![]()
Ik ben benieuwd wanneer die bubbel klapt. Dit kan niet lang goed gaan, want geheid dat er games zijn die tegen gaan vallen. Wat dan?
Dat ziet er eigenlijk belachelijk leuk uitquote:Op donderdag 10 mei 2012 12:12 schreef Nezhi het volgende:
Hebben jullie deze al gezien?
http://www.kickstarter.co(...)tomizable-robots-mmo
Panzer Pets, een MMO van Nederlandsche makelijk. Ziet er erg leuk uit, denk dat ik het ook ga backen maar moet eerst een cc zien te regelen.
Hetzelfde als je een game koopt op XBLA, Steam of PSN die tegenvalt. Dan baal je, shit happens. Maar goed, haterz gonna hatequote:Op woensdag 9 mei 2012 09:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
Kickstarter![]()
Ik ben benieuwd wanneer die bubbel klapt. Dit kan niet lang goed gaan, want geheid dat er games zijn die tegen gaan vallen. Wat dan?
Demo's, trailers, previews, reviews. Genoeg info om vooraf jezelf in te lezen of een game geschikt is of niet. Met Kickstarter heb je dat niet.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:54 schreef Morthill het volgende:
Hetzelfde als je een game koopt op XBLA, Steam of PSN die tegenvalt. Dan baal je, shit happens. Maar goed, haterz gonna hate
Genoeg met beelden van gameplay, muziek, etc. Je weet welke ervaring de ontwikkelaars hebben en genoeg zijn er al even bezig als ze geld vragen. Het is als elke andere bedrijfspitch.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Demo's, trailers, previews, reviews. Genoeg info om vooraf jezelf in te lezen of een game geschikt is of niet. Met Kickstarter heb je dat niet.
Demo's zijn wat mij betreft echt zeldzaam hoor. Een demo voor Skyward Sword had ik wel leuk gevonden, anders had ik niet dik 60 euro uitgegeven aan die kutgame.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Demo's, trailers, previews, reviews. Genoeg info om vooraf jezelf in te lezen of een game geschikt is of niet. Met Kickstarter heb je dat niet.
Met kickstarter sta je veel dichter bij de developers en kan je die eens goed aan de tand voelen over de game. Dat vind ik zelf veel betrouwbaarder dan overhypte reviews en spectaculaire launch-trailers. Bovendien kan je een niveau van inspraak verwachten of afdwingen dat je bij grote gamestudios niet krijgt.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:27 schreef Shakkara het volgende:
[..]
Met kickstarter sta je veel dichter bij de developers en kan je die eens goed aan de tand voelen over de game. Dat vind ik zelf veel betrouwbaarder dan overhypte reviews en spectaculaire launch-trailers. Bovendien kan je een niveau van inspraak verwachten of afdwingen dat je bij grote gamestudios niet krijgt.
Dus, brand maar los, momenteel werk ik aan Panzer Pets, deze dus:
Ohja dat had ik al gezegd dusquote:Op donderdag 10 mei 2012 12:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat ziet er eigenlijk belachelijk leuk uit
Ja, ik vind jullie project dan weer anders dan die 'bekende developers van weleer' die ineens een game willen gaan maken zoals toenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:27 schreef Shakkara het volgende:
[..]
Met kickstarter sta je veel dichter bij de developers en kan je die eens goed aan de tand voelen over de game. Dat vind ik zelf veel betrouwbaarder dan overhypte reviews en spectaculaire launch-trailers. Bovendien kan je een niveau van inspraak verwachten of afdwingen dat je bij grote gamestudios niet krijgt.
Dus, brand maar los, momenteel werk ik aan Panzer Pets, deze dus:
persoonlijk back ik eerder de oudere titels , jeugdsentiment enzoquote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ja, ik vind jullie project dan weer anders dan die 'bekende developers van weleer' die ineens een game willen gaan maken zoals toenMaar zoals je zelf al zegt moeten jullie vechten voor aandacht. Gelukkig zijn er wel sites die er wat mee doen, ben benieuwd wat daaruit komt en wat we nog meer kunnen doen
Er zijn gewoon mensen die die games willen en daar willen ze voor betalen en de developers willen die games dan wel maken. Marktwerking wordt niet simpeler dan dat. Vraag -> aanbod. De games waar mensen geen interesse in hebben halen het niet.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ja, ik vind jullie project dan weer anders dan die 'bekende developers van weleer' die ineens een game willen gaan maken zoals toenMaar zoals je zelf al zegt moeten jullie vechten voor aandacht. Gelukkig zijn er wel sites die er wat mee doen, ben benieuwd wat daaruit komt en wat we nog meer kunnen doen
Dat kan zijn, maar wat vind je dan mis met onze game? Kan me niet voorstellen dat men geen "Pokemon MMO" wil, zoals men het op Massively noemde. Maarja, Massively, Control en FOK! zijn tot nu toe de enige groten die er echt over willen berichten.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:26 schreef Morthill het volgende:
Er zijn gewoon mensen die die games willen en daar willen ze voor betalen en de developers willen die games dan wel maken. Marktwerking wordt niet simpeler dan dat. Vraag -> aanbod. De games waar mensen geen interesse in hebben halen het niet.
Ik zeg alleen dat projecten die het niet halen, niet genoeg mensen aanspreken.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 02:06 schreef Shakkara het volgende:
[..]
Dat kan zijn, maar wat vind je dan mis met onze game? Kan me niet voorstellen dat men geen "Pokemon MMO" wil, zoals men het op Massively noemde. Maarja, Massively, Control en FOK! zijn tot nu toe de enige groten die er echt over willen berichten.
Volgens mij ook heel moeilijk te zeggen; die Friese Diablo kloon geef ik bijvoorbeeld geen enkele kans van slagen... lijkt mij alleen interessant voor Friese Gamers. Panzer Pets daarentegen zou toch genoeg mensen aan moeten spreken lijkt me, maar (zoals bij alle projecten) is exposure krijgen het moeilijkste.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 10:28 schreef Morthill het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat projecten die het niet halen, niet genoeg mensen aanspreken.
Waarom dat is heb ik verder geen oordeel over.
En dat is dan meteen het andere probleem bij veel Kickstartersquote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:14 schreef Morthill het volgende:
Diablo-kloonze falen in hun communicatie als dat het beeld is dat je hebt
Van de Nederlanders hoef je sowieso weinig te verwachten. In de eerste plaats omdat Nederlanders over het algemeen niet graag "zomaar" voor iets betalen en in de tweede plaats omdat een groot deel geen creditcard heeft.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:22 schreef Morthill het volgende:
Ja, ik heb daar gisteren met Triangle over gepraatze hebben zelf ook gemerkt dat het dus allemaal niet werkt zoals ze op voorhand gedacht hadden. Werken nu bijvoorbeeld hard aan een gameplayvideo om beter te kunnen laten zien wat het inhoudt.
Exact de twee argumenten die in dat gesprek ook naar voren kwamenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:55 schreef Shakkara het volgende:
[..]
Van de Nederlanders hoef je sowieso weinig te verwachten. In de eerste plaats omdat Nederlanders over het algemeen niet graag "zomaar" voor iets betalen en in de tweede plaats omdat een groot deel geen creditcard heeft.
Dat ziet er wel gaaf uitquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:52 schreef lizardtattoo het volgende:
http://www.kickstarter.co(...)urphy-project-fedora Tex Murphy
http://www.kickstarter.co(...)s-of-space-que/posts Space Venture
Ze vragen ook maar $15,000quote:What makes Cold Fusion different from any other game?
•An old west motif creates a steampunk inspired dystopic setting.
•Multiple-solution format supports diverse play-styles and replay value, and multiple potential endings dependent on the players choices. These will be REAL separate endings. Not a "different color explosion" ending, and not a "which button you pushed in the last 30 seconds" ending we've seen in some recent games. Who is in your party, who lived and died in your adventure, even what items you decided to bring along will affect your end of game options.
•Enemies will detect and pursue the player, confrontation is not always the best option.
•All enemies are in-map. Combat is a tactical choice and there will be no random encounters. Cold Fusion is a puzzle/mystery game at its core, and random encounters would interrupt the player's thought process.
•Survivalist skills of the player will be tested, poor decisions will result in real, permanent consequences to the player and their party. For example: Using a found whiskey still correctly can yield liquor, however mistakes can create poison or possibly explosions.
•Leveling system is based on equipment and skills growth, not battle experience. This is to encourage the player to scavenge areas and make survival choices.
•Player interactions with NPC's significantly influence gameplay. To do what it takes survive, you will need a silver tongue, fleet foot, deep pockets, or an itchy trigger. The choice is yours.
•Party members are the choice of the leader, but be warned that in this harsh and lawless world, you will not be able to bring everyone with you and situations may force the player to choose between being a friend and being a survivor.
Als dat al zo is, dan gaat het niet de BG-titel dragen denk ik.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 11:23 schreef Rhalius het volgende:
Het is al bekend dat als de Baldur's Gate remakes het goed gaan doen, dat er waarschijnlijk een Baldur's Gate 3 gaat komen.
Dit inderdaad maar ik hoop eigenlijk op goede gamesquote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:01 schreef Gehenna het volgende:
Ben wel benieuwd hoe daadwerkelijk de games uiteindelijk zullen worden, Kickstarter is nu wel een behoorlijke hypemaar als de games gaan tegenvallen zal het wel geleidelijk aan instorten...
Snap ik, dat valt nog erg mee! Kans van 50% dus of je project doorgaat of niet.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:27 schreef lizardtattoo het volgende:
What percent of Kickstarter projects are successfully funded?
A little less than half. Over 20,000 already!
-edit- dit zijn natuurlijk niet alleen de games-projecten maar ook kunst, muziek, dans, theater, film etc
geen verrassingquote:
Niet helemaal... http://www.rockpapershotg(...)m-suede-kickstarter/quote:Op donderdag 31 mei 2012 11:33 schreef lizardtattoo het volgende:
Nog een Al Lowe-project
http://www.kickstarter.co(...)-undercover-exposure
(zijn ontwerp en hij heeft er jaren aan gewerkt maar nu niet meer, kennelijk, maar je kan nog wel een etentje met hem kiezen als reward dus hij is er wel bij betrokken)
geweldig nieuws ben benieuwd naar de nieuwe carmageddonquote:Op donderdag 7 juni 2012 12:18 schreef lizardtattoo het volgende:
450.000 is binnen voor Tex Murphy, nu op naar de stretch goal voor ondertiteling in diverse talen, bekende acteurs etc.
Carmageddon heeft vannacht met 625.000 het einde van de campagne bereikt, dat betekent dat ze ook voor Mac en Linux gaan ontwikkelen.
En anders vind ik het best grappig als ik als NPC in de game zit met een eigen quest of zoquote:Op donderdag 7 juni 2012 13:23 schreef Rhalius het volgende:
Als je je kaarten goed speelt en goede ideëen hebt, kan je tijdens een diner aardig wat invloed uitoefenen op de devs waardoor er mogelijk een paar van jouw ideëen in het spel verwerkt kunnen worden.
quote:A PC RPG with stats, skills, and perks that make a huge difference on your character’s abilities.
-Dozens of characters with branching, reactive dialogue, and randomized events that unfold over months of in-game time – player decisions and the death of loved ones can change relationships drastically.
-Turn-based combat where line-of-sight and noise affect whether you are spotted or not, making for extremely tense encounters.
-Base-building mechanics featuring multiple upgrades, NPC jobs, and item manufacturing.
-Scavenging mechanics that require players to find supplies, weapons, armor, and other items to keep their allies fed and alive.
-A morale system that factors in player success/failure, allies’ faith in the player, and the overall strength of the shelter.
-Crisis Event dialogues that factor in political maneuvering and making difficult choices that affect your whole shelter.
-Reactive AI that responds realistically to combat situations, player commands, and the state of panic from the presence of zombies.
Damn, dat lijkt me idd erg leukquote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]die panzer pets ga ik denk ik nog wel backen, ziet er tof uit
Dan ben je een paar maandjes te laat...quote:
Gemist? Het stond zelfs op Fok!Gamesquote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:27 schreef Morthill het volgende:
http://www.kickstarter.co(...)ole?ref=home_popular
Hoe kunnen we dit gemist hebben
Die gaat het nu nog een keer proberen maar dan via gamebitiousquote:Op donderdag 19 juli 2012 20:05 schreef MPC60 het volgende:
Jammer om te lezen dat panzer pest het niet gehaald heeft.
Ik lees FOK!games niet echtquote:Op zaterdag 21 juli 2012 08:10 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Gemist? Het stond zelfs op Fok!Games
Als ze dan wat vaker communiceren en wat meer laten zien van de game komt het wellicht nog wel van de grondquote:Op zaterdag 21 juli 2012 08:14 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Die gaat het nu nog een keer proberen maar dan via gamebitious
Het gaat toch falen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:27 schreef Morthill het volgende:
http://www.kickstarter.co(...)ole?ref=home_popular
Hoe kunnen we dit gemist hebben
Probably, ja. Ik ga er ook geen geld aan besteden, maar vond het wel een interessant project.quote:
quote:Wow!!! I can't tell you how amazing it feels to have earned the support of so many like minded adventure gaming and sci-fi enthusiasts. You are all truly amazing and I can't wait to start constructing this creation you've all made possible with your generosity and vision. You've voted on Jack Houston with your dollars, and now your support is going to make this idea into a reality.
Thanks to every single backer, and everyone we pick up from here on out!
And now, presenting the very first concept sketch for the second playable character in Jack Houston and the Necronauts...
ah poep... net gemistquote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:37 schreef Morthill het volgende:
en Jack Houston is rond
[..]
[ afbeelding ]
maar als je de bedragen van de backers optelt, kom je maar op $16.713 uit...quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 09:46 schreef Morthill het volgende:
oh mijn God, Leviathan heeft hun kickstarter gewoon gehaaldBijna de helft opgehaald in 3 uur tijd
470 man die samen goed zijn voor 51k, over hoge gemiddelde pledges gesproken.
Misschien is het niet helemaal eerlijk gegaan en is dit toegevoegd door Leviathan zelf om onze centen weg te halen?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 10:50 schreef Gehenna het volgende:
[..]
maar als je de bedragen van de backers optelt, kom je maar op $16.713 uit...
dat zijn er ook maar 433, is de rest dan onzichtbaar oid? of willen die gewoon geen speciale dingen?
das zou op zich een slimme zet zijn, maar wel een beetje dubieus natuurlijk...quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:50 schreef Morthill het volgende:
[..]
Misschien is het niet helemaal eerlijk gegaan en is dit toegevoegd door Leviathan zelf om onze centen weg te halen?
Ja die viel mij ook op. Alleen geen single player campain anders had ik het ook overwogenquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 09:28 schreef Gehenna het volgende:
Weer een leuke:
http://www.kickstarter.co(...)-next-generation-rts
Planetary Annihilation een toffe RTS gebaseerd op de klassieker total annihilation
Erg toffe optie om astroide's te bemannen om deze dan later via een grote raketaandrijving op je vijand af te sturen
Had die een paar dagen geleden al gebacked, ook tegelijk de eerste kickstarter die ik gebackt hebt. Die game klinkt echt awesomequote:Op vrijdag 17 augustus 2012 09:28 schreef Gehenna het volgende:
Weer een leuke:
Planetary Annihilation een toffe RTS gebaseerd op de klassieker total annihilation
Erg toffe optie om astroide's te bemannen om deze dan later via een grote raketaandrijving op je vijand af te sturen
Dan ben je dus genaaid.quote:Warbird Games, an indie games studio in Fort Worth, Texas, is asking for direct donations via its website after a $10k Kickstarter pledge fell through, leaving them short of their target amount.
Earlier this month, the studio raised $64,256 via a successful Kickstarter for Jack Houston and the Necronauts, a classic point and click adventure for the PC with stop-motion animation visuals. However, celebration turned to distress when their largest donor failed to honor a $10,000 pledge.
Op de kickstarter pagina staat dat ze het hebben opgelost.... wel lullig idd van die 10k backerquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:50 schreef Morthill het volgende:
[..]
Dan ben je dus genaaid.
http://www.kickstarter.co(...)/298485?ref=activity
Er staat dat ze doorgaan, maar die 10k toezegging ben je gewoon kwijt natuurlijk.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Op de kickstarter pagina staat dat ze het hebben opgelost.... wel lullig idd van die 10k backer
Ja dat is waar en super lulligquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:58 schreef Morthill het volgende:
[..]
Er staat dat ze doorgaan, maar die 10k toezegging ben je gewoon kwijt natuurlijk.
Ze hebben een miljoen binnenquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 09:28 schreef Gehenna het volgende:
Weer een leuke:
quote:
Deze gaat lekker. Zou sick zijn als ze de 1.8 miljoen halen. Heb een pass van 50 dollar gekocht. In juli lekker gamen!quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 09:28 schreef Gehenna het volgende:
Weer een leuke:
Little Big Adventure 3quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:31 schreef BaajGuardian het volgende:
Snap niet waarom timesplitters niet gekickstart wordt.
Nicequote:Op donderdag 13 september 2012 07:49 schreef Morthill het volgende:
Planetary Annihilation staat op ik 1,8 miljoen! Galactic War komt er dus in
Als ik zag dat SolForge zo'n 25% van de totale bijdrage kreeg in de laatste 24 uur zou ik dat niet te hard zeggen. Gisteren of zo stond het totaal nog maar iets boven de 1,6 miljoen. Twee ton in 1,5 dag is best mogelijk. Populaire games trekken donaties aan.quote:Op donderdag 13 september 2012 07:50 schreef Bart het volgende:
[..]
Nice. Goede muziek zou ook tof zijn, maar zit er denk ik niet in...
Ik hoop het!quote:Op donderdag 13 september 2012 07:51 schreef Morthill het volgende:
[..]
Als ik zag dat SolForge zo'n 25% van de totale bijdrage kreeg in de laatste 24 uur zou ik dat niet te hard zeggen. Gisteren of zo stond het totaal nog maar iets boven de 1,6 miljoen. Twee ton in 1,5 dag is best mogelijk. Populaire games trekken donaties aan.
Ik zie net dat er ook via PayPal kon worden gedoneerd, dus ik ben nu ook backerquote:Op donderdag 13 september 2012 07:49 schreef Morthill het volgende:
Planetary Annihilation staat op ik 1,8 miljoen! Galactic War komt er dus in
*backed*quote:Op zaterdag 15 september 2012 03:33 schreef ChocolateJesus. het volgende:
Project Eternity van Obsidian, met onder anderen Tim Cain (Fallout, Arcanum) Chris Avellone (Fallout 2, Planescape: Torment) en Josh Sawyer (Fallout New Vegas)
Ze vragen er $1.1m voor.
http://www.kickstarter.com/projects/obsidian/project-eternity
Ze zijn al op 14,897 backers en $629,935 op dit moment.
Ja nicequote:Op vrijdag 14 september 2012 08:13 schreef Morthill het volgende:
40,444
backers
$2,021,663
pledged of $900,000 goal
13
hours to go
We krijgen dus een full orchestra voor de soundtrack
Stop verdomme eens met die gave gamesquote:Op zaterdag 15 september 2012 03:33 schreef ChocolateJesus. het volgende:
Project Eternity van Obsidian, met onder anderen Tim Cain (Fallout, Arcanum) Chris Avellone (Fallout 2, Planescape: Torment) en Josh Sawyer (Fallout New Vegas)
Ze vragen er $1.1m voor.
http://www.kickstarter.com/projects/obsidian/project-eternity
Ze zijn al op 14,897 backers en $629,935 op dit moment.
Dat logo is gewoon een ouroborosquote:Op zaterdag 15 september 2012 10:03 schreef Morthill het volgende:
[..]
Stop verdomme eens met die gave gamesik heb niet eeuwig geld.
Trouwens, dat logo is beetje gejat van Wheel of Timeen de map lijkt ook veel op die van WoT.
$805,616
pledged of $1,100,000 goal
Naja, al die fantasy maps lijken dus op elkaarquote:Op zaterdag 15 september 2012 10:50 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dat logo is gewoon een ouroboros
[ afbeelding ]
kaart vond ik persoonlijk nogal op Middle-Earth lijken:
[ afbeelding ]
en uiteindelijk bestaat 50% van de wereld uit loofbos en drakenquote:Op zaterdag 15 september 2012 10:53 schreef Morthill het volgende:
[..]
Naja, al die fantasy maps lijken dus op elkaar
Ondertussen al weer $892,115, gaat lekker zoquote:Op zaterdag 15 september 2012 08:25 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
*backed*
$763,371 op het moment
Denk dat ze voor maandag alvast wat stretch-goals kunnen gaan bedenken.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:53 schreef Pettigrew81 het volgende:
[..]
Ondertussen al weer $892,115, gaat lekker zo
Daar hoop ik ook opquote:Op zaterdag 15 september 2012 13:54 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Denk dat ze voor maandag alvast wat stretch-goals kunnen gaan bedenken.
Hoop op modding-tools
En het eerste miljoen is binnen...quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:53 schreef Pettigrew81 het volgende:
[..]
Ondertussen al weer $892,115, gaat lekker zo
Hier hetzelfdequote:Op zondag 16 september 2012 11:59 schreef Morthill het volgende:
Vind 20 dollar dan ook genoeg voorlopig, krijg ik de game voor en dat is dan een prima prijs.
Idd, als ze de 2.2M bereiken is dat mooi meegenomen, maar ga zelf niet meer doneren dan die 20 dollarquote:Op zondag 16 september 2012 11:59 schreef Morthill het volgende:
Vind 20 dollar dan ook genoeg voorlopig, krijg ik de game voor en dat is dan een prima prijs.
ja klopt, maar aan de andere kant zie ik ook genoeg games die al bijna in beta stadium zijn en die nog even een wat geld nodig zijn voor de laatste lootjes...quote:Op donderdag 20 september 2012 09:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag hoe al deze dingen gerealiseerd gaan worden. Bij de double fine adventure komt nu in de docu naar boven dat het budget toch wel erg krap is.
Er gaat ook ontzettend veel (te veel als je het mij vraagt) geld naar kickstarter en dan ook nog eens heel veel geld naar de goodies die bij de tiers zitten... UIteindelijk zijn dit voor spelletjes niet echt grote bedragen.
Inderdaad dat zijn denk ik de betere optiesquote:Op donderdag 20 september 2012 09:25 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ja klopt, maar aan de andere kant zie ik ook genoeg games die al bijna in beta stadium zijn en die nog even een wat geld nodig zijn voor de laatste lootjes...
ja er is in feite nu nog maar weinig daadwerkelijk gerealiseerd. Het is nog een leuke hype, maar ik ben benieuwd wat er gebeurt als straks blijkt dat veel projecten toch niet uit kunnen...quote:Op donderdag 20 september 2012 09:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Inderdaad dat zijn denk ik de betere optieshet is natuurlijk aan het team te beslissen hoeveel geld ze nodig zijn... Maar ik denk dat er nog wel wat studio's de mist in zullen gaan en niet kunnen waarmaken wat ze voorstellen
Precies of iets heel kleins ... level 1quote:Op donderdag 20 september 2012 09:49 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ja er is in feite nu nog maar weinig daadwerkelijk gerealiseerd. Het is nog een leuke hype, maar ik ben benieuwd wat er gebeurt als straks blijkt dat veel projecten toch niet uit kunnen...
als backer heb je geen poot om op te staan natuurlijk, als een bedrijf uiteindelijk iets onaf uitbrengt, hebben ze alsnog voldaan aan een product toch?
Fout, daar had Kickstarter laatst nog een mooie blogpost over. Iedereen die een project start op KS sluit een contract en gaat de verplichting aan om alle producten ook uit te leveren. Als het project faalt, i.e. het beloofde product komt nooit op de markt, dan kun je naar de rechter stappen.quote:Op donderdag 20 september 2012 10:02 schreef Bart het volgende:
Als ze niets uitbrengen heb je volgens mij ook geen poot om op te staan.
Ja oke, naar de rechter gaan. Dat schiet op om je 20 euro terug te krijgen. In theorie kun je wat doen, in de praktijk ben je je geld gewoon kwijt...quote:Op donderdag 20 september 2012 10:29 schreef Morthill het volgende:
[..]
Fout, daar had Kickstarter laatst nog een mooie blogpost over. Iedereen die een project start op KS sluit een contract en gaat de verplichting aan om alle producten ook uit te leveren. Als het project faalt, i.e. het beloofde product komt nooit op de markt, dan kun je naar de rechter stappen.
Niet dat je daar een fuck aan hebt, want het geld is weg en dus krijg je niks terug. Maar goed, je hebt zelfs twee poten om op te staan
Dat zeg ik tochquote:Op donderdag 20 september 2012 10:30 schreef Bart het volgende:
[..]
Ja oke, naar de rechter gaan. Dat schiet op om je 20 euro terug te krijgen. In theorie kun je wat doen, in de praktijk ben je je geld gewoon kwijt...
Ja, ik toch ookquote:
Het geeft ze wel een idee of iets populair is of niet. Misschien dat ze het daarvoor doen? Plus dat het gratis reclame is. En je kan je community erbij betrekken. En het levert toch weer wat op, meer dan niets...quote:Op donderdag 20 september 2012 10:35 schreef Morthill het volgende:
Ik back een shitload meermaar goed, 15 a 20 dollar is niet al te veel geld, dus als het een keer flopt, so be it. Investeren is altijd een risico, we gaan niet doen of het met Kickstarter anders is.
Maar wat ik dus eerder ook al aangaf, dat Obsidian nu langs komt en een paar miljoen ophaalt is echt niet bijzonder. Daarmee kun je als grote developer nog steeds geen zak. Zeker niet als je de helft daarvan kwijt bent aan goodies.
die wou ik net postenquote:Op woensdag 19 september 2012 22:17 schreef ChocolateJesus. het volgende:
http://www.kickstarter.co(...)n-dig-defend-survive
Deze lijkt ook wel gaaf.
oh myquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:52 schreef 2Happy4U het volgende:
http://www.kickstarter.co(...)-in-the-neighborhood
Dit spel10/10 zou nog eens pledgen
Die comment ookquote:
quote:I pledged a dollar because you made me spill my beer laughing
Ze zijn eindelijk over de ton heen, hoop wel dat ze het gaan halen...quote:Op woensdag 19 september 2012 22:17 schreef ChocolateJesus. het volgende:
http://www.kickstarter.co(...)n-dig-defend-survive
Deze lijkt ook wel gaaf.
Ik zit op 20 op het moment, waarvan de helft bordspellen zo ongeveer, daar zie je wat sneller van.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:17 schreef Morthill het volgende:
Zelfs al zag ik dat, ik ga niet alles wat me leuk lijkt backen, geld is niet ongelimiteerd en ik doe ook wat non-gaming dingen. Voordeel daarvan is wel dat je sneller resultaat ziet bij sommige dingen.
Heb nu 10 projecten, niet allemaal gefinancierd natuurlijk. Maar we blijven niet bezig
twitter:TimOfLegend twitterde op woensdag 03-10-2012 om 18:18:54Brenda and Tom are at it again! Remember, you have to take a drink every time they say "old school rpg!" http://t.co/J41cVVBT reageer retweet
En een toezegging gebrokenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:12 schreef Morthill het volgende:
Ga zelf ook niks geven, maar heb dan ook genoeg gebackt de laatste tijd. Nu maar eens zien wat er allemaal uitkomt
Leek me eerst heel tof maar nu toch niet!quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hier een kickstarter-achtige site speciaal voor games. Is laatst gelanceerd: http://www.gambitious.com/
Nu voor pre-order op Steam. Direct beta speelbaar, 29ste lancering. Dan is ook de 25% korting voorbij (tot aan de holiday sale natuurlijk).quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:27 schreef drumstickNL het volgende:
Iemand hier met Guns of Icarus? Zeker de moeite waard naar mijn mening.
quote:Inspired heavily by the 70's Sci-fi aesthetic, Maia is a colony management simulator where you must keep your colonists safe, fed and happy. Liberally influenced by nineties god games, the game will have a dark sense of humour and more toys to play with than you can shake a Molyneux at.
Fuck yeah, die ga ik backen zodra ik thuis benquote:Op dinsdag 6 november 2012 10:50 schreef Ceased2Be het volgende:
De originele Elite gaat een vervolg krijgen via Kickstarter:
http://www.bbc.co.uk/news/technology-20187897
-edit-
en die is al live:
http://www.kickstarter.co(...)e-dangerous?ref=live
quote:Space can be cold, dark, and lifeless. But not here. Here, in the many universes of Limit Theory, space is luminous, vibrant, and rich with opportunity. Step into an open-world, sandbox universe in which you can explore, trade, pirate, mine, escort, hunt, defend, build, and more.
In brief, Limit Theory is:
•An open-world space simulator / RPG
•A sandbox game : No story, no restrictions.
•Completely procedural : A completely new universe is only a button-click away.
• Infinite : The game universe has no boundary.
• Third-Person or First-Person : Command your ship from within or without.
• Deep and intelligent : Engage in far more than just combat or trading.
• Twitch-Based : Aim and fire weaponry directly, as you would in a shooter.
• Approachable : Intuitive controls and slick interfaces ensure that playing will never feel like a job.
• Strategic : Command an entire fleet when you amass enough cash to purchase more ships.
• Extensively-Customizable : Outfit your ship, fleet, and space stations with whatever equipment you choose.
• Single Player : A universe built just for you, that no one else will ever get to see (unless you choose to share it with them!)
• Beautiful and Atmospheric : Gaze in awe at a universe as diverse, vibrant, and uniquely-atmospheric as your dreams.
Single player EVE?quote:Op woensdag 21 november 2012 02:42 schreef ChocolateJesus. het volgende:
http://www.kickstarter.co(...)e-game/?ref=kicktraq
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met meer procedureel generatie (zelfs de schepen en facties), de mogelijkheid om andere piloten in dienst te nemen en uiteindelijk een soort eigen 'Imperium' op te bouwen, een soort van 'RTS' mode voor wanneer je bevelen wil geven aan je in dienst genomen piloten, landen op planeten, 'Twitch gameplay', een oneindig universum, etc.quote:
You are fucking kidding me, David Braben himself gaat Elite 4 doen na sinds 1996 geen fuck meer op dat gebied gedaan te hebben?quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:50 schreef Ceased2Be het volgende:
De originele Elite gaat een vervolg krijgen via Kickstarter:
http://www.bbc.co.uk/news/technology-20187897
-edit-
en die is al live:
http://www.kickstarter.co(...)e-dangerous?ref=live
Daar gaat mijn voornemen om minder Kickstarters te doen...quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:01 schreef Ceased2Be het volgende:
Opvolger van Plancescape: Torment!!!
http://www.kickstarter.co(...)nt-tides-of-numenera
Yes, nog net een $20 kunnen doen. Zo af en toe 'valt er eentje uit'.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:01 schreef Ceased2Be het volgende:
quote:Op maandag 11 maart 2013 20:59 schreef Ceased2Be het volgende:
Koop de oude op gog, meld je ziek en ga spelen!
Maar serieus? Wat ik briljant vond aan Torment was sowieso het verhaal, het was episch en ontzettend dramatisch en het einde hartverscheurend.quote:
Die heb ik dan nooit gespeeld, heb hem wel op gog aangeschaft maar die staat (met redelijk wat anderen) nog in de back-catalogue.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:17 schreef Morthill het volgende:
Dat heeft Arcanum later succesvol overgenomen
En een van de weinige Steampunk RPG's.. hij stond destijds ook wel op mijn wantlist maar er was zoveel te spelen (en zo'n beperkt budgetquote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:23 schreef Morthill het volgende:
Zonde, prachtige RPG met een goed verhaal, enorm veel keuzevrijheid en veel invloed van hoe je handelt op de verhaallijn. Game staat uiteraard bol van de bugs, want Troika.
3,1 miljoen target is gehaald.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 13:35 schreef Morthill het volgende:
en inmiddels al op dik $2,2 miljoen, benieuwd of de game Project Eternity voorbij gaat streven
Zolang ie maar boven de 3,5 komt.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:01 schreef Ceased2Be het volgende:
quote:Satellite Reign is a real-time, class-based strategy game. You control a team of four agents, each with distinct and unique abilities, collectively battling for control of a fully simulated, living cyberpunk city.
The game world is designed to facilitate emergent gameplay, giving you the tools and freedom to play how you want to play, so you can create strategies and scenarios that not even we had anticipated!
Customise your team with the strength to destroy your enemies head-on, or hack into their facilities to manipulate their infrastructure without them ever knowing you were even there.
Will you take down your enemies with brute-force? Covert espionage and infiltration? Or will you use propaganda to influence the citizens of the city and overthrow the controlling powers?
Satellite Reign will be released on Windows, Mac OS and Linux.
You had me at 'Syndicate'quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:23 schreef Tain het volgende:
http://www.kickstarter.com/projects/5livesstudios/satellite-reign
Van de maker van Syndicate Wars
[..]
Wat is dat?quote:
je weet niet wat een fysieke box is?quote:
Onzin, kaukasiër, Star Citizen. meer dan tien miljoen euroknakkers.quote:Op zaterdag 6 april 2013 17:44 schreef Morthill het volgende:
Bijna $4,2 miljoen voor Torment: Tides of Numenéra. Succesvolste Kickstarter-campagne voor een game ooit.
Neequote:
Nice!quote:
okquote:
quote:
Bedankt in elk geval!quote:
Geen dank! Zo ben ik he, de goedheid zelve.quote:
Je bent een rotzak!quote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:41 schreef Bart het volgende:
[..]
Geen dank! Zo ben ik he, de goedheid zelve.
quote:ABOUT THE GAME Precinct takes players on a police adventure as officer Maxwell Jones in the corrupt town of Fraser Canyon, CA. Starting out as a rookie and then moving up the ranks, players face adrenaline charged scenarios and conduct real police procedures while solving crimes and arresting perpetrators.
Written by Jim Walls and some of today's brightest Hollywood talent, Precinct features a gripping crime story based on true accounts of real police cases. As players clean up the crime ridden streets, the plot thickens with corrupt cops, greedy public officials, and a deadly struggle for control of Fraser Canyon's criminal underground.
Playing in the first person perspective, Precinct's real-time 3D environments and gameplay deliver significant realism to the classic police adventure style Jim is famous for creating. Along with staple elements such as adventure and puzzles, players also encounter intense fast action gameplay sequences that include shootouts, high speed car chases, investigations, foot pursuits, hand-to-hand combat, and more.
Jim is leading an effort to successfully combine original Sierra-style adventure with modern video game technology. The Precinct team is poised to redefine the cop-game genre by making a game that both classic and modern gamers can enjoy.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:32 schreef lizardtattoo het volgende:
Hier ook maar evenL
Twintig jaar na Myst maakt Cyan weer een adventuregame: Obduction.
Je wordt ontvoerd en op een planeet ergens ver weg gedumpt. In de verte zie je een verlaten boerderij.
http://www.kickstarter.com/projects/cyaninc/obduction
Ze vragen 1.1 miljoen en na een dag is er al 300.000 binnen, dus het loopt best lekker
Beide al gebacked en ook deze nog:quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:00 schreef Ceased2Be het volgende:
Mijn laatste:
http://www.kickstarter.com/projects/1964463742/the-mandate
The Mandate, sci-fi co-op RPG thingy
Ik ook dat is denk ik na giana sisters de 2de game die daadwerkelijk komtquote:Op maandag 2 december 2013 16:10 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Net een leuke mail gekregen van Revolution:
Just three days to go until the release of Broken Sword 5 - the Serpent's Curse ! We are delighted to invite you, dear Kickstarter backer, to an exclusive launch-day video chat with the team (some of whom may be drinking a glass of champagne). We would love to hear any thoughts beforehand, and we will be answering questions that you post or ask on the day. We will be talking about our experiences - and thanking you for your wonderful support.
Wel netjes. Ben benieuwd.
En die heeft zijn doelstelling gehaaldquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:00 schreef Ceased2Be het volgende:
Mijn laatste:
http://www.kickstarter.com/projects/1964463742/the-mandate
The Mandate, sci-fi co-op RPG thingy
Treurig.quote:Op woensdag 4 december 2013 10:22 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Zojuist een nieuw woord geleerd: Kicktrolling.
quote:Op woensdag 4 december 2013 10:22 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Zojuist een nieuw woord geleerd: Kicktrolling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |