abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 13:11:32 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111286098
Ik las net dat er een kickstarter campaign is voor een remake van _O_ battle chess _O_

http://www.kickstarter.com/projects/1354795482/battle-chess

nou wou ik dit ergens kwijt maar lijkt me een heel topic alleen voor battle chess een beetje too much daarom een topic om alle kickstarters kwijt te kunnen

Voor de mensen die het niet weten kickstarter is een bedrijfje dat mensen projecten laat backen en als het richtbedrag door de backers bijeen is gebracht dan wordt het spel/boek/muziek wat dan ook, ge'fund'...

Nou is dit GAM dus gaan we het over de games hebben het begon bij de kickstarter voor een nieuw adventure spel van tim shafer maar inmiddels zijn er nogal wat meer.

Ik heb dit gekopieerd van een ander forum :

Projects (unordered, Possible TODO: Insert Start / End Date):
* 2012-04-04 -- Jane Jensen's Pinkerton Road: "A Year of Adventure" -- Chosen Game Concept: Moebius
* 2012-04-05 -- Ravaged
* 2012-04-10 -- Republique by Camouflaj + Logan
* 2012-04-17 -- Grim Dawn

Projects in Danger:
* 2012-04-10 -UF (by 227k, 4 days left)- Republique by Camouflaj + Logan

New Project Entries:
* 2012-04-21 -- Legends of Eisenwald
* 2012-05-01 -- Cross of the Dutchman (Prototype)
* 2012-05-01 -- SKYJACKER (Background Literature: ABYSS LIGHTS - Frozen Stars)
* 2012-05-02 -- Battle Chess
* 2012-05-03 -- Drifter: A Space Trading Game

Finished Projects (unordered, Possible TODO: Insert Start / End Date / Running Status / Final Amount):
* 2012-02-09 -- Double Fine Adventure -- (2012-02-09 - 2012-03-13)
* 2012-02-28 -- FTL: Faster Than Light
* 2012-03-03 -- Takedown (formerly Crowdsourced Hardcore Tactical Shooter) (Prototype)
* 2012-03-13 -- Wasteland 2 -- Pre-Order via Paypal if you missed the End of the Pledge Drive
* 2012-03-19 -- The Banner Saga
* 2012-03-30 -- The Dead Linger
* 2012-04-02 -- Make Leisure Suit Larry come again!
* 2012-04-04 -- Shadowrun Returns
* 2012-04-06 -- Yogventures! (by the Yogscast)
* 2012-04-07 -- Echoes of Eternia. A modern take on a classic design.

To be Launched / Unclear Status:
* TexMurphy
* CraftStudio - Real-time collaborative game-making. (Until April 29 2012)
* Autumn Moon (A Vampyre Story, Ghost Pirates of Vooju Island)
* Dead State The Zombie Survival RPG

Dat zijn er nogal wat dacht ik zo inclusief een nederlands initiatief, cross of the dutchman
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Forum Admin dinsdag 8 mei 2012 @ 13:18:58 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_111286336
Moet het alleen via dat kickstarter zijn? Of mogen losse dergelijke initiatieven er ook bij?
http://www.wmdportal.com/projects/cars/ bijvoorbeeld?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 8 mei 2012 @ 13:19:49 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111286367
Ik hoop dat iemand een kickstarter gaat doen om een nieuwe Dungeon Keeper te maken. _O_
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 15:56:21 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111292369
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:19 schreef Netsplitter het volgende:
Ik hoop dat iemand een kickstarter gaat doen om een nieuwe Dungeon Keeper te maken. _O_
Zou tof zijn...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 15:57:12 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111292414
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:18 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Moet het alleen via dat kickstarter zijn? Of mogen losse dergelijke initiatieven er ook bij?
http://www.wmdportal.com/projects/cars/ bijvoorbeeld?
Tuurlijk gewoon een aggregatie topic voor dit soort alternatieve betaling/financiering van games.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 16:44:03 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111294371
En daar is dan de x-wing follow-up http://www.kickstarter.co(...)tarlight-inceptiontm

gaat hard zo :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_111311890
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_111312018
Het wordt echt een hype.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 8 mei 2012 @ 22:32:13 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111312235
quote:
Beetje jammer alleen dat het spel al was aangekondigt voor dit geneuzel.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 23:13:47 #10
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_111314631
Ach, kost je op deze manier wel maar 15 dollar om aan die game te komen dus lijkt mij niet erg dat ze het zo doen toch?
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 09:53:11 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111324203
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:32 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Beetje jammer alleen dat het spel al was aangekondigt voor dit geneuzel.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:28 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Het wordt echt een hype.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 09:54:11 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111324238
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:13 schreef Catkiller het volgende:
Ach, kost je op deze manier wel maar 15 dollar om aan die game te komen dus lijkt mij niet erg dat ze het zo doen toch?
Mits het spel compleet gefund wordt natuurlijk :D trouwens die carmageddon goodies zien er best goed uit en zijn het geld ook wel waard. Dus opzich niks mis mee om het via kickstarter te doen :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 9 mei 2012 @ 09:54:38 #13
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_111324249
Kickstarter :')

Ik ben benieuwd wanneer die bubbel klapt. Dit kan niet lang goed gaan, want geheid dat er games zijn die tegen gaan vallen. Wat dan?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 10:54:40 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111325894
quote:
19s.gif Op woensdag 9 mei 2012 09:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
Kickstarter :')

Ik ben benieuwd wanneer die bubbel klapt. Dit kan niet lang goed gaan, want geheid dat er games zijn die tegen gaan vallen. Wat dan?
Dan heb je niet heel veel betaald voor kutspel in een mooie doos... Ik denk namelijk dat dit over een tijdje alleen nog maar gaat werken als veel mensen het spel willen en de laagste optie 10 of 15 euro blijft.

Wat ik trouwens wel ontzettend 'kwalijk' vind aan dit geheel is de hoeveelheid geld die aan de strijkstokken van kickstarter en amazon blijven hangen (beide 5%) dat is dus 10% bij een gemiddelde kickstarter van zeg 300000 gaat er dus al 30000 sowieso van af, als er dan ook nog heel veel mensen de duurdere cadeautjes willen zal er ook een hele hap af gaan voor de productie van die cadeautjes. M.a.w. zo heel lucratief is dat kickstarter niet eens en de makers van het spel zullen altijd nog afhankelijk zijn van de verkoop na de kickstarter... en ik vraag me af of dat met spellen als een double fine adventure gaat gebeuren, adventure liefhebbers zullen wel gewoon gebackt hebben...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 10:56:21 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111325951
Trouwens deze leegloop merk je ook bij de humble bundles de eerste was erg tof de tweede al minder leuk ook kwa inhoud, en nu wordt ik gemiddeld niet meer warm of koud van wat voor bundle dan ook...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 11:04:17 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111326239
Wel geweldig filmpje trouwens bij carmageddon :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_111372353
Hebben jullie deze al gezien?
http://www.kickstarter.co(...)tomizable-robots-mmo
Panzer Pets, een MMO van Nederlandsche makelij. Ziet er erg leuk uit, denk dat ik het ook ga backen maar moet eerst een cc zien te regelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nezhi op 11-05-2012 18:55:25 ]
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 12:16:09 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111372481
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:12 schreef Nezhi het volgende:
Hebben jullie deze al gezien?
http://www.kickstarter.co(...)tomizable-robots-mmo
Panzer Pets, een MMO van Nederlandsche makelijk. Ziet er erg leuk uit, denk dat ik het ook ga backen maar moet eerst een cc zien te regelen.
Dat ziet er eigenlijk belachelijk leuk uit :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_111430517
Mensen, ga Call of the Dutchman eens backen, een Nederlandse game verdient de steun natuurlijk :Y

Anders komt gave shit zoals multiplayer en voice-overs op zijn hoogst via DLC


quote:
19s.gif Op woensdag 9 mei 2012 09:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
Kickstarter :')

Ik ben benieuwd wanneer die bubbel klapt. Dit kan niet lang goed gaan, want geheid dat er games zijn die tegen gaan vallen. Wat dan?
Hetzelfde als je een game koopt op XBLA, Steam of PSN die tegenvalt. Dan baal je, shit happens. Maar goed, haterz gonna hate :)
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  vrijdag 11 mei 2012 @ 19:44:17 #20
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_111432658
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 18:54 schreef Morthill het volgende:

Hetzelfde als je een game koopt op XBLA, Steam of PSN die tegenvalt. Dan baal je, shit happens. Maar goed, haterz gonna hate :)
Demo's, trailers, previews, reviews. Genoeg info om vooraf jezelf in te lezen of een game geschikt is of niet. Met Kickstarter heb je dat niet.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_111433618
quote:
19s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 19:44 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Demo's, trailers, previews, reviews. Genoeg info om vooraf jezelf in te lezen of een game geschikt is of niet. Met Kickstarter heb je dat niet.
Genoeg met beelden van gameplay, muziek, etc. Je weet welke ervaring de ontwikkelaars hebben en genoeg zijn er al even bezig als ze geld vragen. Het is als elke andere bedrijfspitch.

Investeren draagt altijd een risico met zich mee. Dat heeft niet voorkomen dat we in een kapitalistische samenleving zitten. Bedrijven stoppen immers ook niet met investeren, omdat een paar investeringen niet goed uitpakken. Net zoals mensen niet stoppen met loten kopen, terwijl ze daar gegarandeerd een grotere kans op verlies hebben dan winst.

Zonder Kickstarter of soortgelijke initiatieven zullen veel soorten games (en alles wat daar verder nog gecreëerd wordt) nooit het levenslicht zien. Het is de perfecte manier om te zorgen dat fans van genres of concepten waar publishers geen interesse in hebben toch aan hun trekken kunnen komen.

Als het beste tegenargument is dat het mis kan gaan, dan heeft het absoluut toekomst. De hype die er nu heerst zal snel weer bijtrekken als mensen zien dat er maar weinig projecten het grote geld krijgen. Maar ik heb geen fatsoenlijk argument gehoord tegen de toekomst van Kickstarter.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  vrijdag 11 mei 2012 @ 20:02:55 #22
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_111433686
quote:
19s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 19:44 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Demo's, trailers, previews, reviews. Genoeg info om vooraf jezelf in te lezen of een game geschikt is of niet. Met Kickstarter heb je dat niet.
Demo's zijn wat mij betreft echt zeldzaam hoor. Een demo voor Skyward Sword had ik wel leuk gevonden, anders had ik niet dik 60 euro uitgegeven aan die kutgame. :r

Kickstarter is duidelijk overhyped maar het kan wel nut hebben.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
pi_111433876
En alsof reviews zo betrouwbaar zijn, previews helemaal. Dat zijn vaak alleen de positieve kanten van een game. Ik heb ze daar van Gamekings letterlijk over horen zeggen dat ze niet negatief willen zijn in die fase.

Er zijn weinig sites die daarin nog nuttig en betrouwbaar zijn.

Trailers zeggen evenmin een zak. Daar heeft de ontwikkelaar volledige controle over. Het zijn manieren om games te hypen, te pichten. Meer niet. Een trailer garandeert net zomin een goede game als een praatje van de ontwikkelaar dat doet, het bevat hooguit wat visueel spektakel.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  vrijdag 11 mei 2012 @ 20:27:50 #24
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_111435113
quote:
19s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 19:44 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Demo's, trailers, previews, reviews. Genoeg info om vooraf jezelf in te lezen of een game geschikt is of niet. Met Kickstarter heb je dat niet.
Met kickstarter sta je veel dichter bij de developers en kan je die eens goed aan de tand voelen over de game. Dat vind ik zelf veel betrouwbaarder dan overhypte reviews en spectaculaire launch-trailers. Bovendien kan je een niveau van inspraak verwachten of afdwingen dat je bij grote gamestudios niet krijgt.

Dus, brand maar los, momenteel werk ik aan Panzer Pets, deze dus:
http://www.kickstarter.co(...)tomizable-robots-mmo
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
  Moderator vrijdag 11 mei 2012 @ 20:34:35 #25
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111435483
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:27 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Met kickstarter sta je veel dichter bij de developers en kan je die eens goed aan de tand voelen over de game. Dat vind ik zelf veel betrouwbaarder dan overhypte reviews en spectaculaire launch-trailers. Bovendien kan je een niveau van inspraak verwachten of afdwingen dat je bij grote gamestudios niet krijgt.

Dus, brand maar los, momenteel werk ik aan Panzer Pets, deze dus:
http://www.kickstarter.co(...)tomizable-robots-mmo
_O_ die panzer pets ga ik denk ik nog wel backen, ziet er tof uit :D

quote:
2s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat ziet er eigenlijk belachelijk leuk uit :D
Ohja dat had ik al gezegd dus :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 11 mei 2012 @ 20:59:15 #26
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_111436932
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:27 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Met kickstarter sta je veel dichter bij de developers en kan je die eens goed aan de tand voelen over de game. Dat vind ik zelf veel betrouwbaarder dan overhypte reviews en spectaculaire launch-trailers. Bovendien kan je een niveau van inspraak verwachten of afdwingen dat je bij grote gamestudios niet krijgt.

Dus, brand maar los, momenteel werk ik aan Panzer Pets, deze dus:
http://www.kickstarter.co(...)tomizable-robots-mmo
Ja, ik vind jullie project dan weer anders dan die 'bekende developers van weleer' die ineens een game willen gaan maken zoals toen :') Maar zoals je zelf al zegt moeten jullie vechten voor aandacht. Gelukkig zijn er wel sites die er wat mee doen, ben benieuwd wat daaruit komt en wat we nog meer kunnen doen :)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_111437881
quote:
19s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:59 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ja, ik vind jullie project dan weer anders dan die 'bekende developers van weleer' die ineens een game willen gaan maken zoals toen :') Maar zoals je zelf al zegt moeten jullie vechten voor aandacht. Gelukkig zijn er wel sites die er wat mee doen, ben benieuwd wat daaruit komt en wat we nog meer kunnen doen :)
persoonlijk back ik eerder de oudere titels , jeugdsentiment enzo :')
Puur om de rede dat het games waren die in mijn herinnering vet waren.
De nieuwe titels zeggen mij helemaal niks, denk dat andere ook zo denken.
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_111444394
quote:
19s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:59 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ja, ik vind jullie project dan weer anders dan die 'bekende developers van weleer' die ineens een game willen gaan maken zoals toen :') Maar zoals je zelf al zegt moeten jullie vechten voor aandacht. Gelukkig zijn er wel sites die er wat mee doen, ben benieuwd wat daaruit komt en wat we nog meer kunnen doen :)
Er zijn gewoon mensen die die games willen en daar willen ze voor betalen en de developers willen die games dan wel maken. Marktwerking wordt niet simpeler dan dat. Vraag -> aanbod. De games waar mensen geen interesse in hebben halen het niet.

[ Bericht 18% gewijzigd door Morthill op 11-05-2012 23:36:10 ]
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  zaterdag 12 mei 2012 @ 02:06:13 #29
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_111449635
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:26 schreef Morthill het volgende:
Er zijn gewoon mensen die die games willen en daar willen ze voor betalen en de developers willen die games dan wel maken. Marktwerking wordt niet simpeler dan dat. Vraag -> aanbod. De games waar mensen geen interesse in hebben halen het niet.
Dat kan zijn, maar wat vind je dan mis met onze game? Kan me niet voorstellen dat men geen "Pokemon MMO" wil, zoals men het op Massively noemde. Maarja, Massively, Control en FOK! zijn tot nu toe de enige groten die er echt over willen berichten.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_111452245
Ziet eruit als mijn type spel (maar ben dan ook al een backer ;) )
Heb de link bij wat mensen van IGN gedumpt, eens kijken of ze het nog oppikken.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_111453068
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 02:06 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Dat kan zijn, maar wat vind je dan mis met onze game? Kan me niet voorstellen dat men geen "Pokemon MMO" wil, zoals men het op Massively noemde. Maarja, Massively, Control en FOK! zijn tot nu toe de enige groten die er echt over willen berichten.
Ik zeg alleen dat projecten die het niet halen, niet genoeg mensen aanspreken.

Waarom dat is heb ik verder geen oordeel over.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_111453575
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 10:28 schreef Morthill het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat projecten die het niet halen, niet genoeg mensen aanspreken.

Waarom dat is heb ik verder geen oordeel over.
Volgens mij ook heel moeilijk te zeggen; die Friese Diablo kloon geef ik bijvoorbeeld geen enkele kans van slagen... lijkt mij alleen interessant voor Friese Gamers. Panzer Pets daarentegen zou toch genoeg mensen aan moeten spreken lijkt me, maar (zoals bij alle projecten) is exposure krijgen het moeilijkste.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_111453729
Diablo-kloon :D ze falen in hun communicatie als dat het beeld is dat je hebt
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_111453793
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 11:14 schreef Morthill het volgende:
Diablo-kloon :D ze falen in hun communicatie als dat het beeld is dat je hebt
En dat is dan meteen het andere probleem bij veel Kickstarters ;)
okay, eens goed doorgelezen en concept klinkt wel grappig... aan de andere kant trekt het me nog steeds niet.

Deze bijv: http://www.kickstarter.com/projects/bodsix/map-monsters

Ik ken de game-designer hiervan van (o.a.) Magic the Gathering en King of Tokyo, maar ze krijgen maar niet uitgelegd wat het 'spel' nu in houdt en hebben de Goal niet gehaald.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_111453899
Ja, ik heb daar gisteren met Triangle over gepraat :) ze hebben zelf ook gemerkt dat het dus allemaal niet werkt zoals ze op voorhand gedacht hadden. Werken nu bijvoorbeeld hard aan een gameplayvideo om beter te kunnen laten zien wat het inhoudt.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  zaterdag 12 mei 2012 @ 11:55:40 #36
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_111454748
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 11:22 schreef Morthill het volgende:
Ja, ik heb daar gisteren met Triangle over gepraat :) ze hebben zelf ook gemerkt dat het dus allemaal niet werkt zoals ze op voorhand gedacht hadden. Werken nu bijvoorbeeld hard aan een gameplayvideo om beter te kunnen laten zien wat het inhoudt.
Van de Nederlanders hoef je sowieso weinig te verwachten. In de eerste plaats omdat Nederlanders over het algemeen niet graag "zomaar" voor iets betalen en in de tweede plaats omdat een groot deel geen creditcard heeft.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_111455468
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 11:55 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Van de Nederlanders hoef je sowieso weinig te verwachten. In de eerste plaats omdat Nederlanders over het algemeen niet graag "zomaar" voor iets betalen en in de tweede plaats omdat een groot deel geen creditcard heeft.
Exact de twee argumenten die in dat gesprek ook naar voren kwamen :D
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_111568183
Lijkt er niet op dat de Nederlandse projecten het gaan halen. Panzer op iets meer dan 6k en Cross op iets meer dan 8k. Terwijl je het toch vooral van de eerste dagen moet hebben. Maar misschien gebeurt er nog een wonder.

Voor wie nog meer wil weten over die projecten:

Interview over Panzer

algemeen bericht, maar wat info over Cross

Ben het niet eens met de instelling van Gamundo dat Kickstarter er is voor onbekende mensen. Het gaat om goede ideeën waar op een andere manier geen geld voor op te halen is. Dat zie je ook bij een hoop andere projecten. Mensen die al best wat succes hebben gehad, maar gewoon niet de investering kunnen opbrengen. Projecten als die van Double Fine of Wasteland zijn ook niet te financieren zonder Kickstarter. Dan kun je wel klagen dat zij al het geld ophalen, maar ze maken gewoon goed gebruik van mogelijkheden. Er is een enorme vraag naar dat soort games, en dit is de enige manier om ze op de markt te krijgen.

Kickstarter financiert 10.000+ projecten in een jaar, dat zijn echt niet alleen de bekende projecten.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  dinsdag 15 mei 2012 @ 09:53:34 #39
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_111569556
Communication is key... de panzer pets kickstarter pagina laat niet echt veel activiteit zien terwijl een Jane Jensen bijv. dagelijks minimaal 1 update plaatst en Q&A's aangaat met fans.

Map Monsters is een mooi voorbeeld van hoe het niet moet; gerenommeerde game-designer, maar de eerste 2 weken nagenoeg geen updates waardoor het leek alsof het dood was. De video die erbij zat gaf nagenoeg geen uitleg over het spel en mensen moesten maar gissen waarin ze investeerden. Bij PP is het een stuk duidelijker, maar wat meer updates zou geen kwaad kunnen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_111569630
Ik zag dat "Cross of the Dutchman" een DRM systeem krijgt?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_111569681
CotD wordt zeer waarschijnlijk aangeboden via Steam en Apple Appstore. Dat kun je als DRM zien ja.

En wat Ceased ook zegt. De NL'se projecten geven je ook weinig info. CotD heeft nu een video over het boek en de auteur, maar denk niet dat mensen dat echt heel erg boeit. Dan konden ze beter beelden laten zien van wat ze dit weekend deden.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  dinsdag 15 mei 2012 @ 10:52:45 #42
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_111571332
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  dinsdag 15 mei 2012 @ 10:59:54 #43
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_111571580
Gelukkig kan ik daar met een goedkopere tier wegkomen ipv bij Jane J.'s project :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_111572013
quote:
Dat ziet er wel gaaf uit :)

Misschien als CotD het niet haalt dat in mijn plegde over ga zetten naar een van die games.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_111631884
Deze klinkt ook wel leuk. Ben benieuwd.
http://www.kickstarter.co(...)m-a-post-apocalyptic

quote:
What makes Cold Fusion different from any other game?
•An old west motif creates a steampunk inspired dystopic setting.
•Multiple-solution format supports diverse play-styles and replay value, and multiple potential endings dependent on the players choices. These will be REAL separate endings. Not a "different color explosion" ending, and not a "which button you pushed in the last 30 seconds" ending we've seen in some recent games. Who is in your party, who lived and died in your adventure, even what items you decided to bring along will affect your end of game options.
•Enemies will detect and pursue the player, confrontation is not always the best option.
•All enemies are in-map. Combat is a tactical choice and there will be no random encounters. Cold Fusion is a puzzle/mystery game at its core, and random encounters would interrupt the player's thought process.
•Survivalist skills of the player will be tested, poor decisions will result in real, permanent consequences to the player and their party. For example: Using a found whiskey still correctly can yield liquor, however mistakes can create poison or possibly explosions.
•Leveling system is based on equipment and skills growth, not battle experience. This is to encourage the player to scavenge areas and make survival choices.
•Player interactions with NPC's significantly influence gameplay. To do what it takes survive, you will need a silver tongue, fleet foot, deep pockets, or an itchy trigger. The choice is yours.
•Party members are the choice of the leader, but be warned that in this harsh and lawless world, you will not be able to bring everyone with you and situations may force the player to choose between being a friend and being a survivor.
Ze vragen ook maar $15,000

Het is wel raar om ineens weer zoveel spellen te hebben om echt heel erg naar uit te kijken. Ik vergeet vast nog een paar spellen, maar ik kijk onder anderen uit naar Wasteland 2, Xenonauts, Drifter, Shadowrun Returns, FTL: Faster Than Light, Dead State (gaan binnenkort een kickstarter beginnen) en wellicht dus ook dit spel.
Oh en Panzer Pets klinkt ook leuk. Ben benieuwd op ze het gaan halen..

[ Bericht 3% gewijzigd door ChocolateJesus. op 16-05-2012 17:46:51 ]
Bacon pancakes, makin' bacon pancakes. Take some bacon and I'll put it in a pancake.
pi_111657544
Mjah, het ziet er dan ook uit alsof het gemaakt is met RPG Maker ;) Er gaat altijd veel tijd en geld zitten in design van de wereld, hier zal dat dus wat minder zijn.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_111685549
Ze zouden Dungeon Keeper hier eens mee moeten aanpakken..

Wel met dezelfde classic fantasy stijl, nog steeds lekker grimmig en duister,, niet cartoony en kinderlijk zoals de meeste fantasy games van de laatste jaren.

Gewoon hetzelfde als het origineel, maar dan in volledig 3D en met betere animaties, mischien zelfs finishers.

Mischien wat beperkte manieren om je creatures aan te passen.. voor een beetje variatie.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  donderdag 17 mei 2012 @ 22:50:18 #48
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_111686169
Mooie ontwikkeling dit. Hopelijk gaat dit soort rommel alle 'vroeger waren games beter'-zeikerds bezig houden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 18 mei 2012 @ 11:23:30 #49
368515 Rhalius
Verteller
pi_111698054
Het kan evengoed het begin van een revival zijn van een succesvolle oude serie.

Het is al bekend dat als de Baldur's Gate remakes het goed gaan doen, dat er waarschijnlijk een Baldur's Gate 3 gaat komen.

Probleem is dan alleen er een goede developer voor te vinden, Bioware wil niet meer met Atari werken. Niet dat ik nog op Bioware reken om een topgame te maken.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  Moderator vrijdag 18 mei 2012 @ 13:20:42 #50
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111701658
Baldurs gate is tof, maar ik vind planescape torment nog toffer die heb ik nog origineel liggen

Ik krijg baldurs gate nog niet aan de praat op mijn pandora maar als dat lukt dan ga ik ze zeker proberen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')