Zou tof zijn...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:19 schreef Netsplitter het volgende:
Ik hoop dat iemand een kickstarter gaat doen om een nieuwe Dungeon Keeper te maken.
Tuurlijk gewoon een aggregatie topic voor dit soort alternatieve betaling/financiering van games.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:18 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Moet het alleen via dat kickstarter zijn? Of mogen losse dergelijke initiatieven er ook bij?
http://www.wmdportal.com/projects/cars/ bijvoorbeeld?
Beetje jammer alleen dat het spel al was aangekondigt voor dit geneuzel.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:26 schreef gers het volgende:
http://www.kickstarter.co(...)ion?ref=home_popular
nieuwe carmageddon
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat het spel al was aangekondigt voor dit geneuzel.
quote:
Mits het spel compleet gefund wordt natuurlijkquote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:13 schreef Catkiller het volgende:
Ach, kost je op deze manier wel maar 15 dollar om aan die game te komen dus lijkt mij niet erg dat ze het zo doen toch?
Dan heb je niet heel veel betaald voor kutspel in een mooie doos... Ik denk namelijk dat dit over een tijdje alleen nog maar gaat werken als veel mensen het spel willen en de laagste optie 10 of 15 euro blijft.quote:Op woensdag 9 mei 2012 09:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
Kickstarter![]()
Ik ben benieuwd wanneer die bubbel klapt. Dit kan niet lang goed gaan, want geheid dat er games zijn die tegen gaan vallen. Wat dan?
Dat ziet er eigenlijk belachelijk leuk uitquote:Op donderdag 10 mei 2012 12:12 schreef Nezhi het volgende:
Hebben jullie deze al gezien?
http://www.kickstarter.co(...)tomizable-robots-mmo
Panzer Pets, een MMO van Nederlandsche makelijk. Ziet er erg leuk uit, denk dat ik het ook ga backen maar moet eerst een cc zien te regelen.
Hetzelfde als je een game koopt op XBLA, Steam of PSN die tegenvalt. Dan baal je, shit happens. Maar goed, haterz gonna hatequote:Op woensdag 9 mei 2012 09:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
Kickstarter![]()
Ik ben benieuwd wanneer die bubbel klapt. Dit kan niet lang goed gaan, want geheid dat er games zijn die tegen gaan vallen. Wat dan?
Demo's, trailers, previews, reviews. Genoeg info om vooraf jezelf in te lezen of een game geschikt is of niet. Met Kickstarter heb je dat niet.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:54 schreef Morthill het volgende:
Hetzelfde als je een game koopt op XBLA, Steam of PSN die tegenvalt. Dan baal je, shit happens. Maar goed, haterz gonna hate
Genoeg met beelden van gameplay, muziek, etc. Je weet welke ervaring de ontwikkelaars hebben en genoeg zijn er al even bezig als ze geld vragen. Het is als elke andere bedrijfspitch.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Demo's, trailers, previews, reviews. Genoeg info om vooraf jezelf in te lezen of een game geschikt is of niet. Met Kickstarter heb je dat niet.
Demo's zijn wat mij betreft echt zeldzaam hoor. Een demo voor Skyward Sword had ik wel leuk gevonden, anders had ik niet dik 60 euro uitgegeven aan die kutgame.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Demo's, trailers, previews, reviews. Genoeg info om vooraf jezelf in te lezen of een game geschikt is of niet. Met Kickstarter heb je dat niet.
Met kickstarter sta je veel dichter bij de developers en kan je die eens goed aan de tand voelen over de game. Dat vind ik zelf veel betrouwbaarder dan overhypte reviews en spectaculaire launch-trailers. Bovendien kan je een niveau van inspraak verwachten of afdwingen dat je bij grote gamestudios niet krijgt.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Demo's, trailers, previews, reviews. Genoeg info om vooraf jezelf in te lezen of een game geschikt is of niet. Met Kickstarter heb je dat niet.
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:27 schreef Shakkara het volgende:
[..]
Met kickstarter sta je veel dichter bij de developers en kan je die eens goed aan de tand voelen over de game. Dat vind ik zelf veel betrouwbaarder dan overhypte reviews en spectaculaire launch-trailers. Bovendien kan je een niveau van inspraak verwachten of afdwingen dat je bij grote gamestudios niet krijgt.
Dus, brand maar los, momenteel werk ik aan Panzer Pets, deze dus:
http://www.kickstarter.co(...)tomizable-robots-mmo
Ohja dat had ik al gezegd dusquote:Op donderdag 10 mei 2012 12:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat ziet er eigenlijk belachelijk leuk uit
Ja, ik vind jullie project dan weer anders dan die 'bekende developers van weleer' die ineens een game willen gaan maken zoals toenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:27 schreef Shakkara het volgende:
[..]
Met kickstarter sta je veel dichter bij de developers en kan je die eens goed aan de tand voelen over de game. Dat vind ik zelf veel betrouwbaarder dan overhypte reviews en spectaculaire launch-trailers. Bovendien kan je een niveau van inspraak verwachten of afdwingen dat je bij grote gamestudios niet krijgt.
Dus, brand maar los, momenteel werk ik aan Panzer Pets, deze dus:
http://www.kickstarter.co(...)tomizable-robots-mmo
persoonlijk back ik eerder de oudere titels , jeugdsentiment enzoquote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ja, ik vind jullie project dan weer anders dan die 'bekende developers van weleer' die ineens een game willen gaan maken zoals toenMaar zoals je zelf al zegt moeten jullie vechten voor aandacht. Gelukkig zijn er wel sites die er wat mee doen, ben benieuwd wat daaruit komt en wat we nog meer kunnen doen
Er zijn gewoon mensen die die games willen en daar willen ze voor betalen en de developers willen die games dan wel maken. Marktwerking wordt niet simpeler dan dat. Vraag -> aanbod. De games waar mensen geen interesse in hebben halen het niet.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ja, ik vind jullie project dan weer anders dan die 'bekende developers van weleer' die ineens een game willen gaan maken zoals toenMaar zoals je zelf al zegt moeten jullie vechten voor aandacht. Gelukkig zijn er wel sites die er wat mee doen, ben benieuwd wat daaruit komt en wat we nog meer kunnen doen
Dat kan zijn, maar wat vind je dan mis met onze game? Kan me niet voorstellen dat men geen "Pokemon MMO" wil, zoals men het op Massively noemde. Maarja, Massively, Control en FOK! zijn tot nu toe de enige groten die er echt over willen berichten.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:26 schreef Morthill het volgende:
Er zijn gewoon mensen die die games willen en daar willen ze voor betalen en de developers willen die games dan wel maken. Marktwerking wordt niet simpeler dan dat. Vraag -> aanbod. De games waar mensen geen interesse in hebben halen het niet.
Ik zeg alleen dat projecten die het niet halen, niet genoeg mensen aanspreken.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 02:06 schreef Shakkara het volgende:
[..]
Dat kan zijn, maar wat vind je dan mis met onze game? Kan me niet voorstellen dat men geen "Pokemon MMO" wil, zoals men het op Massively noemde. Maarja, Massively, Control en FOK! zijn tot nu toe de enige groten die er echt over willen berichten.
Volgens mij ook heel moeilijk te zeggen; die Friese Diablo kloon geef ik bijvoorbeeld geen enkele kans van slagen... lijkt mij alleen interessant voor Friese Gamers. Panzer Pets daarentegen zou toch genoeg mensen aan moeten spreken lijkt me, maar (zoals bij alle projecten) is exposure krijgen het moeilijkste.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 10:28 schreef Morthill het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat projecten die het niet halen, niet genoeg mensen aanspreken.
Waarom dat is heb ik verder geen oordeel over.
En dat is dan meteen het andere probleem bij veel Kickstartersquote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:14 schreef Morthill het volgende:
Diablo-kloonze falen in hun communicatie als dat het beeld is dat je hebt
Van de Nederlanders hoef je sowieso weinig te verwachten. In de eerste plaats omdat Nederlanders over het algemeen niet graag "zomaar" voor iets betalen en in de tweede plaats omdat een groot deel geen creditcard heeft.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:22 schreef Morthill het volgende:
Ja, ik heb daar gisteren met Triangle over gepraatze hebben zelf ook gemerkt dat het dus allemaal niet werkt zoals ze op voorhand gedacht hadden. Werken nu bijvoorbeeld hard aan een gameplayvideo om beter te kunnen laten zien wat het inhoudt.
Exact de twee argumenten die in dat gesprek ook naar voren kwamenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:55 schreef Shakkara het volgende:
[..]
Van de Nederlanders hoef je sowieso weinig te verwachten. In de eerste plaats omdat Nederlanders over het algemeen niet graag "zomaar" voor iets betalen en in de tweede plaats omdat een groot deel geen creditcard heeft.
Dat ziet er wel gaaf uitquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:52 schreef lizardtattoo het volgende:
http://www.kickstarter.co(...)urphy-project-fedora Tex Murphy
http://www.kickstarter.co(...)s-of-space-que/posts Space Venture
Ze vragen ook maar $15,000quote:What makes Cold Fusion different from any other game?
•An old west motif creates a steampunk inspired dystopic setting.
•Multiple-solution format supports diverse play-styles and replay value, and multiple potential endings dependent on the players choices. These will be REAL separate endings. Not a "different color explosion" ending, and not a "which button you pushed in the last 30 seconds" ending we've seen in some recent games. Who is in your party, who lived and died in your adventure, even what items you decided to bring along will affect your end of game options.
•Enemies will detect and pursue the player, confrontation is not always the best option.
•All enemies are in-map. Combat is a tactical choice and there will be no random encounters. Cold Fusion is a puzzle/mystery game at its core, and random encounters would interrupt the player's thought process.
•Survivalist skills of the player will be tested, poor decisions will result in real, permanent consequences to the player and their party. For example: Using a found whiskey still correctly can yield liquor, however mistakes can create poison or possibly explosions.
•Leveling system is based on equipment and skills growth, not battle experience. This is to encourage the player to scavenge areas and make survival choices.
•Player interactions with NPC's significantly influence gameplay. To do what it takes survive, you will need a silver tongue, fleet foot, deep pockets, or an itchy trigger. The choice is yours.
•Party members are the choice of the leader, but be warned that in this harsh and lawless world, you will not be able to bring everyone with you and situations may force the player to choose between being a friend and being a survivor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |