Nooit van gehoord.. nieuwe dag zeker?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 20:02 schreef Cobra4 het volgende:
We hebben altijd Koninkrijksdag (15 december) nog.
Nee hoorquote:Op zaterdag 5 mei 2012 20:04 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Nooit van gehoord.. nieuwe dag zeker?
Welke dag was dat dan?quote:Op zondag 6 mei 2012 19:46 schreef Rhalius het volgende:
Het gehele proces kan gevierd worden, ze kunnen altijd de dag aan houden dat Nederland's onafhankelijkheid erkent werd.
quote:Op zondag 6 mei 2012 19:58 schreef Rhalius het volgende:
Als Suriname daadwerkelijk onafhankelijk van ons was dan zouden ze ons geld ook niet meer nodig hebben.
Die komt me bekend voorquote:Op zaterdag 5 mei 2012 20:03 schreef wdn het volgende:
En wanneer werd Nederland volgens jou onafhankelijk?
Voor je een antwoord geeft lees dit even: Waneer (datum) werd Nederland onafhankelijk????
Ik weet het niet zeker, maar ik kan weinig periodes over de afgelopen 2000 jaar roepen dat het huidige Nederland geen onderdeel was van een groter rijk. Althans een politieke machtscentrum is pas op Nederlands grondgebied geweest vanaf de 80 jarige oorlog. En om bevrijd te worden moet je wel eerst een staat geweest zijn lijkt mequote:Op zondag 6 mei 2012 19:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Welke dag was dat dan?
Andere landen vieren een onafhankelijkheidsdag omdat ze dat ooit niet waren. Voor Nederland geldt dat niet. Deze regio is altijd onafhankelijk geweest, op wat periodes van bezettingen na.
Wij zijn juist de onderdrukker van anderen landen geweest die nu een onafhankelijkheidsdag vieren, zoals Suriname z'n onafhankelijkheid van ons viert op 25 november.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:34 schreef Rave_NL het volgende:
Dan pleit ik voor 1 mei! Die dag in 1798 ging namelijk de grondwet van kracht.Goed idee!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een groot zuipfeest
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |