er zullen zeker wel mensen zijn die het er niet mee eens maar ik kan mij in al jouw reacties en uitspraken vindenquote:Op zondag 6 mei 2012 19:05 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dankjewel voor je compliment. Ik ga er bijna van blozen. Maar waarom precies? Waar ben je het wél en waar ben je het níet met mij eens? Ben ik benieuwd naar.
Ik ben een aziatische (en dus kleine) vrouw. Ik geef ook onmiddelijk toe dat ik bepaald geen heldin ben. Ik hou niet van geweld en zou niet weten hoe ik geweld zou moeten gebruiken, maar ik hoop wel een zekere mate van fatsoen te bezitten en dat betekent ook dat ik misstanden en wangedrag niet oogluikend laat gebeuren.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:05 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
ja aanspreken sowieso. als ik daar ter plekke was had ik ze uit elkaar gehaald natuurlijk
maar voor hun opvoeding ben ik niet verantwoordelijk
Dat is een mooie gedachte waar ik persoonlijk al lang niet meer in geloof.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:11 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ik ben een aziatische (en dus kleine) vrouw. Ik geef ook onmiddelijk toe dat ik bepaald geen heldin ben. Ik hou niet van geweld en zou niet weten hoe ik geweld zou moeten gebruiken, maar ik hoop wel een zekere mate van fatsoen te bezitten en dat betekent ook dat ik misstanden en wangedrag niet oogluikend laat gebeuren.
Ik ben niet verantwoordelijk voor hun opvoeding (behalve die van mijn dochter, ik heb geen zoon). Dat is zonder meer waar. Maar ik geloof oprecht in de slogan: de maatschappij dat ben jij. En als zodanig ben ik dus ook verantwoordelijk voor jou. Jij bent OOK onderdeel van onze maatschappij, onze samenleving. Ik weet het, da's best oubollig, maar goed, ik heb nou eenmaal ouderwetse normen (in sommige opzichten dan).
Dat vind ik dan heel erg jammer. Niet alleen voor jou persoonlijk, vanwege de verarming, het cynisme, maar ook voor de samenleving, want hoe je het ook wend of keert, we moeten het wel samen doen.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:16 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Dat is een mooie gedachte waar ik persoonlijk al lang niet meer in geloof.
Omdat voor veel mensen het niets meer betekent dan "ik kijk niet naar jou om, maar ik wil absoluut geen last van je hebben".quote:Op zondag 6 mei 2012 19:18 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dat vind ik dan heel erg jammer. Niet alleen voor jou persoonlijk, vanwege de verarming, het cynisme, maar ook voor de samenleving, want hoe je het ook wend of keert, we moeten het wel samen doen.
Maar vertel me eens, hoe komt het dat je daar niet meer in gelooft? Hoe is dat gekomen en denk je dat dat ooit nog veranderen kan?
Kijk.... dus dan leg je jezelf neer bij de huidige verloedering. Staat je netjes. Dat is ook het verschil in het gegeven dat sommige hier blijven bagatelliseren en anderen gewoon voor hard optreden tegen KUT Marokkanen is (zo was het beter toch, het benoemen?)quote:Op zondag 6 mei 2012 19:16 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Dat is een mooie gedachte waar ik persoonlijk al lang niet meer in geloof.
Natuurlijk waren er omstanders, het is een drukbezochte straat. Zoals in bijna alle gevallen, gaat de Nederlandse man of vrouw zijn/haar ogen meteen strak naar de grond richten, net doen alsof ze niks horen, of kijken ze sneaky de andere kant op.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:23 schreef .Masturbatron. het volgende:
ik weet nog steeds niet of er nou omstanders aanwezig waren bij dit gebeuren of niet
ik had hun nek uitgewrongen
Ik denk dat je uit mijn vorige post redelijk hebt kunnen vaststellen hoe ik daarover denk.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:24 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Omdat voor veel mensen het niets meer betekent dan "ik kijk niet naar jou om, maar ik wil absoluut geen last van je hebben".
klopt wel jaquote:Op zondag 6 mei 2012 19:30 schreef Marlan het volgende:
[..]
Natuurlijk waren er omstanders, het is een drukbezochte straat. Zoals in bijna alle gevallen, gaat de Nederlandse man of vrouw zijn/haar ogen meteen strak naar de grond richten, net doen alsof ze niks horen, of kijken ze sneaky de andere kant op.
Om naderhand op intenet tekeer te gaan op de kut-Marokkanen.
Dit is de cynische rotwereld waarin jij leeft.
Het wil er bij mij niet in dat dat alleen voor de nederlandse man of vrouw geldt. Als het zo'n drukbezochte straat was, waren er ongetwijfeld ook andere nationaliteiten/etnische groepen aanwezig. Wat mij verbaasd, is dat kennelijk niemand de behoefte voelde om de ouders over het wangedrag van hun koters in te lichten. Want dit kan toch niet voor het eerst zijn, dat zij zich misdroegen tov passanten?quote:Op zondag 6 mei 2012 19:30 schreef Marlan het volgende:
[..]
Natuurlijk waren er omstanders, het is een drukbezochte straat. Zoals in bijna alle gevallen, gaat de Nederlandse man of vrouw zijn/haar ogen meteen strak naar de grond richten, net doen alsof ze niks horen, of kijken ze sneaky de andere kant op.
Wees blij dat de woede zich op deze relatief ongevaarlijke wijze naar buiten komt. Bedenk ook dat wie de schoen past. Als die schoen jou niet past, waarom maak jij je daar dan druk over?quote:Om naderhand op intenet tekeer te gaan op de kut-Marokkanen.
Des te meer aanleiding om daar eens wat aan te doen. Waarom blijf jij op je gat zitten? Bewijs door je daden, je gedrag IRL dat jij anders bent en anders wil. Passiviteit is ook een keuze.quote:Dit is de cynische rotwereld waarin jij leeft.
zie ook deze reactie op at5.nl:quote:Op zondag 6 mei 2012 19:30 schreef Marlan het volgende:
[..]
ik kan me de angst voorstellen en ik zal niet liegen, ik zou vroeger ook gwn voorbijgelopen zijnquote:@Jack707 reactie 5-5 22.17. Dat zal ik jou eens haarfijn vertellen waarom mensen liever de andere kant op kijken als er een akkefietje met marokkanen is.
Omdat de marokkaanse jochies te laf zijn om het alleen af te handelen, kijk maar in de stad, in het park etc. ze zijn altijd in ploegen. Bij het minste geringste opstootje bellen ze gauw hun vriendjes en dan staan er ineens twintig en die deinzen er niet voor terug om 1 persoon in elkaar te trappen. Daarom is dit bovenstaande artikel ook relevant. Als zo'n gast alleen is kreeg hij waarschijnelijk een pak slaag van deze man, maar nee, weer met z;n vijven tegen een. Als ze alleen zijn loopt de dunne langs hun broekspijpen. Laf, laf, laf.
Dat doen ze ook al als ze langs een groepje Marokkaanse hangjongeren moesten lopen. Dan schijten ze in hun broek want het waren immers Marokkaanse jongeren en die zijn gevaarlijk, en gaan ze daarna op internet tekeer omdat ze hun onderbroek hebben moeten verschonen.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:30 schreef Marlan het volgende:
[..]
Ja, geldt ook voor Noren kan ik uit ervaring spreken. Het lijkt wel een trend onder Nordische en Germaanse volkeren. Ergens is het wel te begrijpen. We hebben honderden jaren over gedaan om het geweld in ons te temmen en de weg van de rede te nemen. Praten in plaats van er op los te slaan. Nu wordt deze orde verstoord door de influx van immigranten en hun nageslacht die meteen naar geweld grijpen. We zijn verwijderd geraakt van onze gewelddadige aard, daarom kunnen of willen we niet ingrijpen.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:44 schreef stopnaald het volgende:
Het wil er bij mij niet in dat dat alleen voor de nederlandse man of vrouw geldt.
Ruwanda begon ook zo. Alleen dan op de radio. En had als een genocide als gevolg. Hoewel ik geen fan ben van Marokkaanse of Antilliaanse hangjongeren wens ik geen genocide en dergelijke onzin.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:44 schreef stopnaald het volgende:Wees blij dat de woede zich op deze relatief ongevaarlijke wijze naar buiten komt. Bedenk ook dat wie de schoen past. Als die schoen jou niet past, waarom maak jij je daar dan druk over?
Ken jij mij ofzo?quote:Op zondag 6 mei 2012 19:44 schreef stopnaald het volgende:Des te meer aanleiding om daar eens wat aan te doen. Waarom blijf jij op je gat zitten? Bewijs door je daden, je gedrag IRL dat jij anders bent en anders wil. Passiviteit is ook een keuze.
Uitzonderingen daar gelaten, maar de meeste blanke Europeanen zijn echt zo. Ik heb het al een paar keer meegemaakt in de Amsterdam metro of trams. Dronken zwervers die luidruchtig zijn en mensen lopen uit te dagen, blanken mensen lopen meteen bang weg naar een andere ruimte, meeste allochtonen blijven gewoon zitten of schreeuwen wat terug.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat doen ze ook al als ze langs een groepje Marokkaanse hangjongeren moesten lopen. Dan schijten ze in hun broek want het waren immers Marokkaanse jongeren en die zijn gevaarlijk, en gaan ze daarna op internet tekeer omdat ze hun onderbroek hebben moeten verschonen.
Kom achter die laptop vandaan, ga de straat op en bescherm alle zwangere vrouwen de in gevaar worden gebracht door al die Marokkanen die onze samenleving aan het wankelen brengen.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:58 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
zie ook deze reactie op at5.nl:
[..]
ik kan me de angst voorstellen en ik zal niet liegen, ik zou vroeger ook gwn voorbijgelopen zijn
maar nu zou ik toch wel die man hebben geholpen dat tuig aan te pakken
ik heb een bloed/pest/schijthekel aan mannen en dan vooral die laffe sukkels in groepjes, die vrouwen mishandelen
en dan nog wel een ZWANGERE vrouw
het. fucking. top. punt. van. lafheid. trieste idioten. ik kan er maar niet genoeg woorden aan vuilmaken.
maar ik kan begrijpen dat een heleboel omstanders gwn door blijven lopen. de angst is nou eenmaal daar.
Ja!quote:Op zondag 6 mei 2012 19:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat doen ze ook al als ze langs een groepje Marokkaanse hangjongeren moesten lopen. Dan schijten ze in hun broek want het waren immers Marokkaanse jongeren en die zijn gevaarlijk, en gaan ze daarna op internet tekeer omdat ze hun onderbroek hebben moeten verschonen.
Het is dan ook errug makkelijk een grote bek opzetten als je je kan verschuilen achter je pipa of kniffa, mind youquote:Op zondag 6 mei 2012 20:07 schreef Marlan het volgende:
[..]
Uitzonderingen daar gelaten, maar de meeste blanke Europeanen zijn echt zo. Ik heb het al een paar keer meegemaakt in de Amsterdam metro of trams. Dronken zwervers die luidruchtig zijn en mensen lopen uit te dagen, blanken mensen lopen meteen bang weg naar een andere ruimte, meeste allochtonen blijven gewoon zitten of schreeuwen wat terug.
Europese blanken zijn een geval apart. Het stinkt er naar stront, ze poepen in hun broek. Deze mensen zijn niet edel of verheven.
Dat is ook een welvaartsverschijnsel, elke generatie die in welvaart opgroeit is weer wat risicomijdender en banger dan de vorige, en meer naarmate het opgroeimilieu welvarender is. In principe moet dat ook kunnen vind ik, de metro moet ook leuk zijn voor bangige mensen. Alleen leidt die bangigheid mede tot onveiligheid omdat niemand ingrijpt, maar vooral ook tot een gevoel van onveiligheid.quote:Op zondag 6 mei 2012 20:07 schreef Marlan het volgende:
[..]
Uitzonderingen daar gelaten, maar de meeste blanke Europeanen zijn echt zo. Ik heb het al een paar keer meegemaakt in de Amsterdam metro of trams. Dronken zwervers die luidruchtig zijn en mensen lopen uit te dagen, blanken mensen lopen meteen bang weg naar een andere ruimte, meeste allochtonen blijven gewoon zitten of schreeuwen wat terug.
Europese blanken zijn een geval apart. Het stinkt er naar stront, ze poepen in hun broek. Deze mensen zijn niet edel of verheven.
Ik begrijp dat jij dat maar niks vind, maarre...wat verwacht jij van mij? Ik, vrouw van 1.55m kan toch écht helemaal niets beginnen tegenover zo'n groep hoor. Wel zou ik de politie bellen, foto's/video maken van de daders/situatie en indien ik de jongens/ouders ken, zou ik een hartig woordje met hen praten. Verder zou ik in 1 op 1 situaties de jongens wel op hun gedrag aanspreken voor zover dat mogelijk is. Veel meer kan niemand vragen/verwachten denk ik.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:59 schreef Marlan het volgende:
[..]
Ja, geldt ook voor Noren kan ik uit ervaring spreken. Het lijkt wel een trend onder Nordische en Germaanse volkeren. Ergens is het wel te begrijpen. We hebben honderden jaren over gedaan om het geweld in ons te temmen en de weg van de rede te nemen. Praten in plaats van er op los te slaan. Nu wordt deze orde verstoord door de influx van immigranten en hun nageslacht die meteen naar geweld grijpen. We zijn verwijderd geraakt van onze gewelddadige aard, daarom kunnen of willen we niet ingrijpen.
Buiten dat ik ook deze vergelijking niet goedkeur. Ik ben het nl. totaal niet met je eens, denk ik niet dat genocide een reële mogelijkheid is.quote:[..]
Ruwanda begon ook zo. Alleen dan op de radio. En had als een genocide als gevolg. Hoewel ik geen fan ben van Marokkaanse of Antilliaanse hangjongeren wens ik geen genocide en dergelijke onzin.
Nee, ik reageer slechts op het beeld dat van jou naar voren komt uit jouw posts/reacties.quote:[..]
Ken jij mij ofzo?
Ik hoop dat je zelf in de gaten hebt, hoe verschikkelijk racistisch en misplaatst arrogant je overkomt.quote:Op zondag 6 mei 2012 20:07 schreef Marlan het volgende:
[..]
quote:Op zondag 6 mei 2012 15:48 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Mijn spontane gedachte na het lezen van jouw verhaal: waar is de vader in dit alles?
Jij legt wel heel veel opvoedingsverantwoordelijkheid bij de moeder, maar heeft de vader dan geen verantwoordelijkheid?
Ik ben zo iemand. Ik ben doodsbang voor die marokkaanse hangjongeren hier in de buurt. Dat wordt je namelijk vanzelf wel, als je een paar keer omsingeld, bespuugd, uitgescholden en geslagen/getrapt bent. En nu? Vind je me laf? Heb je nu geen respect meer voor mij? Had ik wat anders moeten doen? Of vind je dat deze jongens zich de ogen uit de kop moeten schamen dat ze het durven opnemen tegen een vrouw van 1.55 m?quote:Op zondag 6 mei 2012 19:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
ja makkelijker gezegd dan gedaan hequote:Op zondag 6 mei 2012 20:11 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Kom achter die laptop vandaan, ga de straat op en bescherm alle zwangere vrouwen de in gevaar worden gebracht door al die Marokkanen die onze samenleving aan het wankelen brengen.
Zeur en jammer niet langer, ga nou eens echt iets doen.
Ik denk, nee ik weet wel zeker, dat jouw perceptie hevig beïnvloed wordt door het feit dat jij geen potentieel slachtoffer bent en dat jouw beleving op dit punt dus het toppunt van arrogantie is en dat jij geen enkel blijk geeft van enige empathie met de beleving van zwakkeren op dit punt.quote:Op zondag 6 mei 2012 20:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is ook een welvaartsverschijnsel, elke generatie die in welvaart opgroeit is weer wat risicomijdender en banger dan de vorige, en meer naarmate het opgroeimilieu welvarender is. In principe moet dat ook kunnen vind ik, de metro moet ook leuk zijn voor bangige mensen. Alleen leidt die bangigheid mede tot onveiligheid omdat niemand ingrijpt, maar vooral ook tot een gevoel van onveiligheid.
Ik denk dat ik zelf wel een redelijk ontwikkelde antenne heb voor agressieve figuren, en dan zie je ook aan anderen dat ze bang worden voor mensen waarvan ik denk gewoon vervelende pubers of gewoon een lompe hork. Net zoals dat je twintig jaar geleden had dat mensen de politie gingen bellen wanneer er een hardrocker door de straat liep. Als je nou niet naar elke Marokkaan kijkt alsof je laatste uur geslagen heeft dan blijken de meesten ook gewoon vervelende pubers in het ergste geval, en in een gunstig geval kun je er zelfs mee praten of zijn je juist, al dan niet door hun reputatie, erg beleefd.
En ik heb echt wel oog voor agressie, let op straat goed op en voel me zeker niet onkwetsbaar. Het is er alleen heel vaak gewoon niet als je niet op de huidtint en leeftijd afgaat.
Wat een onzin. Het zijn altijd de achterbuurtkinderen die willen vechten, en die in het algemeen meer risico nemen. Die groeien van jongs af aan op met dat je flink van je af moet bijten, die hebben hun eerste klappen al gehad als ze 8 zijn, al dan niet van hun vader. Die leren daarmee omgaan, als jij elke week klappen van je dronken pa krijgt ben je echt niet meer bang van je klasgenootjes.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:59 schreef Marlan het volgende:
[..]
Ja, geldt ook voor Noren kan ik uit ervaring spreken. Het lijkt wel een trend onder Nordische en Germaanse volkeren. Ergens is het wel te begrijpen. We hebben honderden jaren over gedaan om het geweld in ons te temmen en de weg van de rede te nemen. Praten in plaats van er op los te slaan. Nu wordt deze orde verstoord door de influx van immigranten en hun nageslacht die meteen naar geweld grijpen. We zijn verwijderd geraakt van onze gewelddadige aard, daarom kunnen of willen we niet ingrijpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |