abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111216673
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:30 schreef Marlan het volgende:

[..]

Natuurlijk waren er omstanders, het is een drukbezochte straat. Zoals in bijna alle gevallen, gaat de Nederlandse man of vrouw zijn/haar ogen meteen strak naar de grond richten, net doen alsof ze niks horen, of kijken ze sneaky de andere kant op.

Om naderhand op intenet tekeer te gaan op de kut-Marokkanen.

Dit is de cynische rotwereld waarin jij leeft.
klopt wel ja
pi_111216972
quote:

[..]

Natuurlijk waren er omstanders, het is een drukbezochte straat. Zoals in bijna alle gevallen, gaat de Nederlandse man of vrouw zijn/haar ogen meteen strak naar de grond richten, net doen alsof ze niks horen, of kijken ze sneaky de andere kant op.
Het wil er bij mij niet in dat dat alleen voor de nederlandse man of vrouw geldt. Als het zo'n drukbezochte straat was, waren er ongetwijfeld ook andere nationaliteiten/etnische groepen aanwezig. Wat mij verbaasd, is dat kennelijk niemand de behoefte voelde om de ouders over het wangedrag van hun koters in te lichten. Want dit kan toch niet voor het eerst zijn, dat zij zich misdroegen tov passanten?

Vwb het niet ingrijpen naar die jongens kan ik alleen maar begrip hebben. Hoevaak lopen dat soort conflicten niet gigantisch uit de klauwen? Het begint er al mee, dat er messen getrokken worden (als het niet erger is) en ook het binnen no-time optrommelen van nog veel meer knapen is geen uitzondering. Wat had een willekeurige passerende persoon dan moeten doen volgens jou? Wat had JIJ gedaan als je erbij geweest was?

quote:
Wees blij dat de woede zich op deze relatief ongevaarlijke wijze naar buiten komt. Bedenk ook dat wie de schoen past. Als die schoen jou niet past, waarom maak jij je daar dan druk over?

quote:
Des te meer aanleiding om daar eens wat aan te doen. Waarom blijf jij op je gat zitten? Bewijs door je daden, je gedrag IRL dat jij anders bent en anders wil. Passiviteit is ook een keuze.
pi_111217705
quote:

[..]

zie ook deze reactie op at5.nl:
quote:
@Jack707 reactie 5-5 22.17. Dat zal ik jou eens haarfijn vertellen waarom mensen liever de andere kant op kijken als er een akkefietje met marokkanen is.
Omdat de marokkaanse jochies te laf zijn om het alleen af te handelen, kijk maar in de stad, in het park etc. ze zijn altijd in ploegen. Bij het minste geringste opstootje bellen ze gauw hun vriendjes en dan staan er ineens twintig en die deinzen er niet voor terug om 1 persoon in elkaar te trappen. Daarom is dit bovenstaande artikel ook relevant. Als zo'n gast alleen is kreeg hij waarschijnelijk een pak slaag van deze man, maar nee, weer met z;n vijven tegen een. Als ze alleen zijn loopt de dunne langs hun broekspijpen. Laf, laf, laf.
ik kan me de angst voorstellen en ik zal niet liegen, ik zou vroeger ook gwn voorbijgelopen zijn

maar nu zou ik toch wel die man hebben geholpen dat tuig aan te pakken
ik heb een bloed/pest/schijthekel aan mannen en dan vooral die laffe sukkels in groepjes, die vrouwen mishandelen
en dan nog wel een ZWANGERE vrouw

het. fucking. top. punt. van. lafheid. trieste idioten. ik kan er maar niet genoeg woorden aan vuilmaken.

maar ik kan begrijpen dat een heleboel omstanders gwn door blijven lopen. de angst is nou eenmaal daar.

[ Bericht 0% gewijzigd door .Masturbatron. op 06-05-2012 20:06:42 ]
pi_111217709
quote:

[..]

Dat doen ze ook al als ze langs een groepje Marokkaanse hangjongeren moesten lopen. Dan schijten ze in hun broek want het waren immers Marokkaanse jongeren en die zijn gevaarlijk, en gaan ze daarna op internet tekeer omdat ze hun onderbroek hebben moeten verschonen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_111217753
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:44 schreef stopnaald het volgende:

Het wil er bij mij niet in dat dat alleen voor de nederlandse man of vrouw geldt.
Ja, geldt ook voor Noren kan ik uit ervaring spreken. Het lijkt wel een trend onder Nordische en Germaanse volkeren. Ergens is het wel te begrijpen. We hebben honderden jaren over gedaan om het geweld in ons te temmen en de weg van de rede te nemen. Praten in plaats van er op los te slaan. Nu wordt deze orde verstoord door de influx van immigranten en hun nageslacht die meteen naar geweld grijpen. We zijn verwijderd geraakt van onze gewelddadige aard, daarom kunnen of willen we niet ingrijpen.

quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:44 schreef stopnaald het volgende:Wees blij dat de woede zich op deze relatief ongevaarlijke wijze naar buiten komt. Bedenk ook dat wie de schoen past. Als die schoen jou niet past, waarom maak jij je daar dan druk over?
Ruwanda begon ook zo. Alleen dan op de radio. En had als een genocide als gevolg. Hoewel ik geen fan ben van Marokkaanse of Antilliaanse hangjongeren wens ik geen genocide en dergelijke onzin.

quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:44 schreef stopnaald het volgende:Des te meer aanleiding om daar eens wat aan te doen. Waarom blijf jij op je gat zitten? Bewijs door je daden, je gedrag IRL dat jij anders bent en anders wil. Passiviteit is ook een keuze.
Ken jij mij ofzo?
pi_111218229
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat doen ze ook al als ze langs een groepje Marokkaanse hangjongeren moesten lopen. Dan schijten ze in hun broek want het waren immers Marokkaanse jongeren en die zijn gevaarlijk, en gaan ze daarna op internet tekeer omdat ze hun onderbroek hebben moeten verschonen.
Uitzonderingen daar gelaten, maar de meeste blanke Europeanen zijn echt zo. Ik heb het al een paar keer meegemaakt in de Amsterdam metro of trams. Dronken zwervers die luidruchtig zijn en mensen lopen uit te dagen, blanken mensen lopen meteen bang weg naar een andere ruimte, meeste allochtonen blijven gewoon zitten of schreeuwen wat terug.

Europese blanken zijn een geval apart. Het stinkt er naar stront, ze poepen in hun broek. Deze mensen zijn niet edel of verheven.
pi_111218458
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:58 schreef .Masturbatron. het volgende:

[..]

zie ook deze reactie op at5.nl:

[..]

ik kan me de angst voorstellen en ik zal niet liegen, ik zou vroeger ook gwn voorbijgelopen zijn

maar nu zou ik toch wel die man hebben geholpen dat tuig aan te pakken
ik heb een bloed/pest/schijthekel aan mannen en dan vooral die laffe sukkels in groepjes, die vrouwen mishandelen
en dan nog wel een ZWANGERE vrouw

het. fucking. top. punt. van. lafheid. trieste idioten. ik kan er maar niet genoeg woorden aan vuilmaken.

maar ik kan begrijpen dat een heleboel omstanders gwn door blijven lopen. de angst is nou eenmaal daar.
Kom achter die laptop vandaan, ga de straat op en bescherm alle zwangere vrouwen de in gevaar worden gebracht door al die Marokkanen die onze samenleving aan het wankelen brengen.
Zeur en jammer niet langer, ga nou eens echt iets doen.
pi_111218461
Wat de fuck, wat een stelletje lijers zeg. Leuk voor ze dat ze nog rondlopen; nadat dit voor is gekomen spenderen ze de rest van hun jeugd achter tralies. Lekker.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_111218527
quote:

[..]

Ja!
pi_111218833
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 20:07 schreef Marlan het volgende:

[..]

Uitzonderingen daar gelaten, maar de meeste blanke Europeanen zijn echt zo. Ik heb het al een paar keer meegemaakt in de Amsterdam metro of trams. Dronken zwervers die luidruchtig zijn en mensen lopen uit te dagen, blanken mensen lopen meteen bang weg naar een andere ruimte, meeste allochtonen blijven gewoon zitten of schreeuwen wat terug.

Europese blanken zijn een geval apart. Het stinkt er naar stront, ze poepen in hun broek. Deze mensen zijn niet edel of verheven.
Het is dan ook errug makkelijk een grote bek opzetten als je je kan verschuilen achter je pipa of kniffa, mind you ;)
pi_111219288
Dit noemen we racistisch geweld.

Ik vraag me af waar de veroordelingen van een partij als Groen Links blijven. Tofik Dibi, die zich fanatiek inzet tegen zgn. discriminerend deurbeleid van horeca-ondernemingen. Wat is een discriminerend deurbeleid afgezet tegen racistisch geweld met de dood tot gevolg? Waar blijf je, Dibi? Het is oorverdovend stil aan de overkant. En het heeft er waarschijnlijk mee te maken dat "links" allang verzopen is in hun al jaren vervallen sociaal-maatschappelijke dogma's. Dit is de nieuwe realiteit.
pi_111219334
quote:

[..]

Dat is ook een welvaartsverschijnsel, elke generatie die in welvaart opgroeit is weer wat risicomijdender en banger dan de vorige, en meer naarmate het opgroeimilieu welvarender is. In principe moet dat ook kunnen vind ik, de metro moet ook leuk zijn voor bangige mensen. Alleen leidt die bangigheid mede tot onveiligheid omdat niemand ingrijpt, maar vooral ook tot een gevoel van onveiligheid.

Ik denk dat ik zelf wel een redelijk ontwikkelde antenne heb voor agressieve figuren, en dan zie je ook aan anderen dat ze bang worden voor mensen waarvan ik denk gewoon vervelende pubers of gewoon een lompe hork. Net zoals dat je twintig jaar geleden had dat mensen de politie gingen bellen wanneer er een hardrocker door de straat liep. Als je nou niet naar elke Marokkaan kijkt alsof je laatste uur geslagen heeft dan blijken de meesten ook gewoon vervelende pubers in het ergste geval, en in een gunstig geval kun je er zelfs mee praten of zijn je juist, al dan niet door hun reputatie, erg beleefd.

En ik heb echt wel oog voor agressie, let op straat goed op en voel me zeker niet onkwetsbaar. Het is er alleen heel vaak gewoon niet als je niet op de huidtint en leeftijd afgaat.
pi_111219619
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:59 schreef Marlan het volgende:

[..]

Ja, geldt ook voor Noren kan ik uit ervaring spreken. Het lijkt wel een trend onder Nordische en Germaanse volkeren. Ergens is het wel te begrijpen. We hebben honderden jaren over gedaan om het geweld in ons te temmen en de weg van de rede te nemen. Praten in plaats van er op los te slaan. Nu wordt deze orde verstoord door de influx van immigranten en hun nageslacht die meteen naar geweld grijpen. We zijn verwijderd geraakt van onze gewelddadige aard, daarom kunnen of willen we niet ingrijpen.
Ik begrijp dat jij dat maar niks vind, maarre...wat verwacht jij van mij? Ik, vrouw van 1.55m kan toch écht helemaal niets beginnen tegenover zo'n groep hoor. Wel zou ik de politie bellen, foto's/video maken van de daders/situatie en indien ik de jongens/ouders ken, zou ik een hartig woordje met hen praten. Verder zou ik in 1 op 1 situaties de jongens wel op hun gedrag aanspreken voor zover dat mogelijk is. Veel meer kan niemand vragen/verwachten denk ik.

quote:
[..]

Ruwanda begon ook zo. Alleen dan op de radio. En had als een genocide als gevolg. Hoewel ik geen fan ben van Marokkaanse of Antilliaanse hangjongeren wens ik geen genocide en dergelijke onzin.
Buiten dat ik ook deze vergelijking niet goedkeur. Ik ben het nl. totaal niet met je eens, denk ik niet dat genocide een reële mogelijkheid is.

Ik snap ook niet hoe je hierbij komt. Eenerzijds heb je het erover dat "we verwijderd zijn geraakt van onze gewelddadige aard, daarom kunnen of willen we niet ingrijpen", anderszijds heb je het over "een genocide als gevolg". Ik zou zeggen: maak een keuze. Een beetje zwanger bestaat niet. Het risico op geweldadig ingrijpen is er wel of niet. Zo niet, dan ben je heel erg aan het dramatiseren. Zo ja, dan zou ik heel graag willen weten waarop je die inschatting baseert.

quote:
[..]

Ken jij mij ofzo?
Nee, ik reageer slechts op het beeld dat van jou naar voren komt uit jouw posts/reacties.
pi_111219763
quote:

[..]

Ik hoop dat je zelf in de gaten hebt, hoe verschikkelijk racistisch en misplaatst arrogant je overkomt.
Je kijkt neer op de mensen die weglopen (en dus het conflict vermijden), alsof dat zo verkeerd is.
Vertel mij eens, is het dan iets om trots op te zijn om altijd maar het conflict aan te gaan? En vooral: waarom dan?
pi_111219881
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:48 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Mijn spontane gedachte na het lezen van jouw verhaal: waar is de vader in dit alles?
Jij legt wel heel veel opvoedingsverantwoordelijkheid bij de moeder, maar heeft de vader dan geen verantwoordelijkheid?
:o Echt wel....van welk ras dan ook wmb.

Mijn post was meer richting..... dat moeder wel ruimte zou willen, maar niet krijgt van haar man en zoon. Op welke rang staat moeder. Was een vraag in deze post. Daar schreef ik wat op voort.

Verder mijn complimenten voor je manier van posten :)
pi_111219928
quote:

[..]

Ik ben zo iemand. Ik ben doodsbang voor die marokkaanse hangjongeren hier in de buurt. Dat wordt je namelijk vanzelf wel, als je een paar keer omsingeld, bespuugd, uitgescholden en geslagen/getrapt bent. En nu? Vind je me laf? Heb je nu geen respect meer voor mij? Had ik wat anders moeten doen? Of vind je dat deze jongens zich de ogen uit de kop moeten schamen dat ze het durven opnemen tegen een vrouw van 1.55 m?
pi_111220321
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 20:11 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Kom achter die laptop vandaan, ga de straat op en bescherm alle zwangere vrouwen de in gevaar worden gebracht door al die Marokkanen die onze samenleving aan het wankelen brengen.
Zeur en jammer niet langer, ga nou eens echt iets doen.
ja makkelijker gezegd dan gedaan he :) top man! helemaal goed ^O^ ik trek nu mn jas aan!
pi_111220402
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 20:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is ook een welvaartsverschijnsel, elke generatie die in welvaart opgroeit is weer wat risicomijdender en banger dan de vorige, en meer naarmate het opgroeimilieu welvarender is. In principe moet dat ook kunnen vind ik, de metro moet ook leuk zijn voor bangige mensen. Alleen leidt die bangigheid mede tot onveiligheid omdat niemand ingrijpt, maar vooral ook tot een gevoel van onveiligheid.

Ik denk dat ik zelf wel een redelijk ontwikkelde antenne heb voor agressieve figuren, en dan zie je ook aan anderen dat ze bang worden voor mensen waarvan ik denk gewoon vervelende pubers of gewoon een lompe hork. Net zoals dat je twintig jaar geleden had dat mensen de politie gingen bellen wanneer er een hardrocker door de straat liep. Als je nou niet naar elke Marokkaan kijkt alsof je laatste uur geslagen heeft dan blijken de meesten ook gewoon vervelende pubers in het ergste geval, en in een gunstig geval kun je er zelfs mee praten of zijn je juist, al dan niet door hun reputatie, erg beleefd.

En ik heb echt wel oog voor agressie, let op straat goed op en voel me zeker niet onkwetsbaar. Het is er alleen heel vaak gewoon niet als je niet op de huidtint en leeftijd afgaat.
Ik denk, nee ik weet wel zeker, dat jouw perceptie hevig beïnvloed wordt door het feit dat jij geen potentieel slachtoffer bent en dat jouw beleving op dit punt dus het toppunt van arrogantie is en dat jij geen enkel blijk geeft van enige empathie met de beleving van zwakkeren op dit punt.

Kortom, volstrekt irrelevant.

Ik kan je wel vertellen dat mijn beleving heel anders is, dan wanneer ik met mijn man 1.95 m) samen ben.

En ja, ik ken ook hele beleefde jongeren (waaronder marrokanen). Ik ben nog nooit bang geweest voor hardrockers of punkers en heb nog nooit problemen gehad met emo's, gothics, alto's of andere jongeren subcultuurtjes. De enige groep waar ik (door ervaring) doodsbang van ben zijn de straatratten. En ja, dat zijn veelal marokkanen, hoewel er ook anderen bij zitten. En van welke etnisiteit ze ook zijn, ik heb een bloedhekel aan straatratten.
pi_111220685
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:59 schreef Marlan het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het zijn altijd de achterbuurtkinderen die willen vechten, en die in het algemeen meer risico nemen. Die groeien van jongs af aan op met dat je flink van je af moet bijten, die hebben hun eerste klappen al gehad als ze 8 zijn, al dan niet van hun vader. Die leren daarmee omgaan, als jij elke week klappen van je dronken pa krijgt ben je echt niet meer bang van je klasgenootjes.

In Engeland zie je dus ook een heleboel agressieve figuren wiens familie daar al generaties in diezelfde buurt woont, in de VS heb je white trash en daar moet je ook geen ruzie mee maken, in Noorwegen heb je niet veel van dat soort opgroei-omgevingen en in de randstad wordt een groot deel van dat soort omgevingen uitgemaakt door Marokkanen. Hier in Groningen hebben we niet zoveel Marokkanen, en dan zijn het ook de autochtone koppen met een bepaalde houding waarvoor je uit moet kijken.
  zondag 6 mei 2012 @ 20:50:56 #270
3542 Gia
User under construction
pi_111220782
quote:

Deze mensen zijn niet edel of verheven.
Wie wel dan?
pi_111221100
quote:
7s.gif Op zondag 6 mei 2012 20:34 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

:o Echt wel....van welk ras dan ook wmb.
Oh, oke, dan zijn we het eens.

quote:
Mijn post was meer richting..... dat moeder wel ruimte zou willen, maar niet krijgt van haar man en zoon. Op welke rang staat moeder. Was een vraag in deze post. Daar schreef ik wat op voort.
Tja, ik ben geen marokkaan en heb geen weet van die cultuur. Wat ik wel ken is de chinees/indonesisch/molukse cultuur (overgrootmoeder volbloed chinese, grootvader dus chinees/indonesisch en grootmoeder moluks/indonesisch) en wat al deze culturen met elkaar gemeen hadden, is dat ook daar het machismo hoogtij viert. De man staat veel hoger in de rangorde dan de vrouw. Toch zie je geen hele hordes aziatische adolecente jongens allerlei vrouwen lastigvallen.

Enne....zowel de molukkers, als de indonesiërs uit mijn familie zijn allemaal christenen (protestanten en katholieken) en iedereen die de bijbel ook maar een beetje kent, weet dat ook binnen het christendom de plaats van de vrouw ondergeschikt is aan de man (Korintiërs 2).

Kortom, ik geloof niet zo in die cultuur-troef. Wat ik wél geloof, is in gezinscultuur. Elke groep mensen vormen onherroepelijk een cultuur. Daardoor heeft een gezin (de kleinste en meest voorkomende groep) dus ook een cultuur. Volgens mij heeft de gezinscultuur een hele belangrijke, misschien zelfs wel allerbelangrijkste, rol in het (vormen van de) moraal van de diverse leden. Als zodanig is het gezin, met de ouders voorop, de eerst verantwoordelijke voor het aanleren van fatsoenlijk gedrag en is het gebrek aan fatsoenlijk gedrag derhalve het falen van de ouders.

quote:
Verder mijn complimenten voor je manier van posten :)
Dankjewel.
pi_111221388
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 20:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het zijn altijd de achterbuurtkinderen die willen vechten, en die in het algemeen meer risico nemen. Die groeien van jongs af aan op met dat je flink van je af moet bijten, die hebben hun eerste klappen al gehad als ze 8 zijn, al dan niet van hun vader. Die leren daarmee omgaan, als jij elke week klappen van je dronken pa krijgt ben je echt niet meer bang van je klasgenootjes.

In Engeland zie je dus ook een heleboel agressieve figuren wiens familie daar al generaties in diezelfde buurt woont, in de VS heb je white trash en daar moet je ook geen ruzie mee maken, in Noorwegen heb je niet veel van dat soort opgroei-omgevingen en in de randstad wordt een groot deel van dat soort omgevingen uitgemaakt door Marokkanen. Hier in Groningen hebben we niet zoveel Marokkanen, en dan zijn het ook de autochtone koppen met een bepaalde houding waarvoor je uit moet kijken.
Dat herken ik wel. Verschil alleen is dat Marokkanen (generaliserend, waar ik eigenlijk niet van houd) een bijzonder lafhartige manier van geweld toepassen. Ze elimineren een aantoonbaar zwak individu (in termen van kracht, bijvoorbeeld, een oudere of een meisje) door middel van overklassing met hun aantallen, wapens of toepassing van extreem geweld. Het is vooral zwaar geweld met een extreem lafhartig karakter.
En dat kenmerk zie je veel minder terug bij de sociale achterstandsgroep waar aan jij refereert. Het is zo fascinerend eigenlijk, dat ik er wel op zou willen promoveren. Waarom dat extreme geweld en die extreme lafheid. Waarom juist zij wel, en niet die Texaan, Chinees, Duitser of Braziliaan. Wie op deze wereld vallen er groepsgewijs een bejaarde of zwangere vrouw aan. Of met 50 man een puber met een strandbal.

[ Bericht 1% gewijzigd door Chooselife op 06-05-2012 21:05:51 ]
pi_111221467
quote:

[..]

Lul toch een eind op man. Ik heb al zo vaak geknokt met die gasten, maar als ik dat doe noemen mensen zoals jij mij racist! :D
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_111221522
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 20:44 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik denk, nee ik weet wel zeker, dat jouw perceptie hevig beïnvloed wordt door het feit dat jij geen potentieel slachtoffer bent en dat jouw beleving op dit punt dus het toppunt van arrogantie is en dat jij geen enkel blijk geeft van enige empathie met de beleving van zwakkeren op dit punt.

Kortom, volstrekt irrelevant.

Ik kan je wel vertellen dat mijn beleving heel anders is, dan wanneer ik met mijn man 1.95 m) samen ben.

En ja, ik ken ook hele beleefde jongeren (waaronder marrokanen). Ik ben nog nooit bang geweest voor hardrockers of punkers en heb nog nooit problemen gehad met emo's, gothics, alto's of andere jongeren subcultuurtjes. De enige groep waar ik (door ervaring) doodsbang van ben zijn de straatratten. En ja, dat zijn veelal marokkanen, hoewel er ook anderen bij zitten. En van welke etnisiteit ze ook zijn, ik heb een bloedhekel aan straatratten.
Waar denk je dat ik mijn antenne voor agressie aan te danken heb? Die ontwikkelt zich een stuk sneller als je met straattuig te maken krijgt, dat zijn de voordelen van opgroeien in zo'n beetje de meest criminele gemeente van Nederland, en dat heeft me in mijn studententijd ernstig letsel bespaard ivm de bijzonder autochtone dreiging. Ik was heel laat met boven de 1.70 uitkomen, en daarna heel laat met boven de 75 kilo uitkomen. Vrouwen lullen vaak heel makkelijk van jij bent een man, of een jongen, jij kan je verweren, maar vergeten maar even dat dat je juist tot doelwit maakt van dat soort agressie.

Ik denk trouwens dat ik een van de weinigen hier ben die wel eens echt met een Noord-Afrikaanse jeugdbende te maken heeft gehad. Maar als je de 5 jaar gepasseerd bent hoef je niet meer te leren op manier van vuur = au en lichtgetint = gevaarlijk, maar weet je dat het ene individu het ander niet is.
pi_111221955
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 20:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Genoeg kinderen uit "disfunctionerende gezinnen" die ervoor kiezen om het anders te gaan doen en het vervolgens dus ook anders gaan doen.

Ja, het is waar dat slachtoffers van geweld een grotere kans hebben om zelf dader te worden, maar dat blijft een kwestie van keuze.

Opnieuw geef je wel een (mogelijke) verklaring, maar blijft de werkelijke motivatie achterwege.
En dat komt omdat er maar 1 werkelijke motivatie is, namelijk: men wil het zo (en niet anders).

quote:
Stevie Wonder groeide op in ECHTE armoede. In een échte achterstandswijk. En hij was nog blind ook. Hij koos voor een leven als muzikant. De zusjes Williams leerden tennissen terwijl de kogels letterlijk om hun oren vlogen. En als je het over white trash hebben wilt: Dolly Parsons, maar ook Shania Twain.

Het leven is wat je er van maken wilt. Met inzet, discipline en hard werken is heel veel mogelijk. Het grote voordeel van NL is, dat iedereen hier dezelfde kansen krijgt. Of je ze wilt aanpakken, of dat je te lui en gemakzuchtig bent ligt aan jezelf. Niemand is zo speciaal dat je alles op een gouden schaaltje krijgt aangeboden, tenzij je "van Oranje" heet. Als jouw achternaam anders is, moet je gewoon niet lullen, maar poetsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')