Dus omdat mensen een verkeerde cq gekleurde aanname hebben......... wordt een ander voor racist uitgemaakt? Beetje domme mensen. Zeker als je Nederlanders die andere Nederlanders benoemen gaat uitmaken voor racist, dan spoor je al helemaal nietquote:Op zondag 6 mei 2012 12:57 schreef gupje86 het volgende:
[..]
zodra je het over die "bepaalde groep" hebt vinden mensen het racistisch, omdat mensen er zelf al vanuit gaan dat je het over buitenlandse nederlanders hebt, en niet over jongeren in het algemeen
Het erge is dat je waarschijnlijk denkt iets slims te zeggen.quote:Op zondag 6 mei 2012 13:49 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Dus omdat mensen een verkeerde cq gekleurde aanname hebben......... wordt een ander voor racist uitgemaakt? Beetje domme mensen. Zeker als je Nederlanders die andere Nederlanders benoemen gaat uitmaken voor racist, dan spoor je al helemaal niet
kan mij geen kloot schelen wie de trappen gaf, als je in een sukkeltjesgroep rondhangt en mensen lastigvalt kan je voor mijn part allemaal doodvallenquote:Op zondag 6 mei 2012 13:52 schreef Knipoogje het volgende:
Ik zal even de genuanceerde/logische samenvatting geven:
* De vrouw was Marokkaans. De daders zullen dus zelf waarschijnlijk Marokkaans zijn (ze werd immers uitgescholden voor negerhoer, een blanke zal een dergelijk koppeltje niet zo benoemen)
* De verdachten blijven verdachten en zijn terecht vrijgelaten tot duidelijk is hoe en wat.
* Of de baby idd door het geweld is overleden is lastig te bewijzen. En wie de trappen gaf enzo helemaal. Zeker in ons rechtssysteem is het lastig als ze allemaal naar elkaar gaan wijzen.
ik vind juist dat de ouders kei en keihard aangepakt moeten worden. jouw kinderen, jouw verantwoordelijkheid. verder ben ik het volledig met je eensquote:Op zaterdag 5 mei 2012 18:54 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ha, het is discriminatie wanneer het hun uitkomt. Niet meer en niet minder. Deze jongens behoor je hard aan te pakken. Alleen de ouders moet je buiten beschouwing laten. Vooral moeders hebben vaak verdriet als de politie weer op de stoep staat. Daarom stel ik voor om de ouders wat te sparen.
Maar als ik het voor het zeggen had. Afijn, ze zien een vrouw liever niet met een man van andere komaf lopen. Waarom? Omdat hun hersenkronkels niets ander zien dan een Marokkaanse vrouw en een bruine man. Het hele plaatje zien ze niet. En daarop vallen ze de vrouw lastig. Met fatale gevolgen voor het ongeboren kindje.
Tuurlijk, van mij mogen ze ook afgeschoten worden als honden. Scheelt een hoop geld. Maar ja, rechtsstaat he. Daar mag de onderbuik geen rol spelen. Gelukkig maar overigens.quote:Op zondag 6 mei 2012 14:00 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
kan mij geen kloot schelen wie de trappen gaf, als je in een sukkeltjesgroep rondhangt en mensen lastigvalt kan je voor mijn part allemaal doodvallen
kuddegedrag![]()
quote:Op zondag 6 mei 2012 14:00 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
kan mij geen kloot schelen wie de trappen gaf, als je in een sukkeltjesgroep rondhangt en mensen lastigvalt kan je voor mijn part allemaal doodvallen
kuddegedrag![]()
quote:Op zondag 6 mei 2012 14:03 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
ik vind juist dat de ouders juist kei en keihard aangepakt moeten worden. verder ben ik het volledig met je eens
Als je op Fok en daarbuiten allerlei nieuwsberichten naspeurt op waarschijnlijke betrokkenheid van Marokken en daar dan als een vlieg op de stront op afduikt om eens lekker af te geven op Marokkanen in het algemeen terwijl je geen enkele interesse toont in door autochtonen gepleegd geweld o.i.d. dan ben je wel een racist lijkt me. De aangeboren groepskenmerken zijn dan immers waar je je op richt en waar je een oordeel aan verbindt.quote:
Dat is dus wat ze niet doen. Benoem het maar eens echt, ipv laf van achter je toetsenbord allerlei lelijks te roepen over één aangeboren groepskenmerk, het Marokkaan zijn in het algemeen. En er dan allerlei dingen bij gaan verzinnen om die hele groep zwart te maken, dan ben je een onderkruipsel.quote:Als je de dingen durft te benoemen?
Bepaal de groep dan....quote:Als je ziet dat een bepaalde groep mensen altijd voor problemen zorgt??
Het een sluit het ander niet uit. Daarnaast is het niet vreemd onder racisten om dan van eentje uit een groep die ze toevallig kennen iets te roepen in de trant van 'maar deze is wel ok....', vast wel, maar vele anderen ook. Iedereen is een individu en verantwoordelijk voor zijn eigen daden, niet voor die van anderen waarmee die een uiterlijk kenmerk deelt.quote:Als je een teringhekel hebt aan Marokkaans straattuig (en dat zijn er nogal veel) maar ondertussen zelf een buitenlandse vriendin hebt, ben je dan racist??
Eerlijk gezegd vermoed ik dat dat is om die racistische Hagenees met straatvrees die schuimbekkend de markt verlaat omdat er vrouwen met hoofddoekjes rondlopen je dat idee heeft willen geven en je dat idee wel bevalt. Het idee dat iemand wel weet waar hij over praat en gewoon niet bij elke Marokkaan die hij tegenkomt in de kramp schiet en in zijn broek schijt en dat dan ook blijkt dat je niet bang voor hen hoefde te zijn past niet in je straatje, maar dat is wensdenken.quote:Waarom krijg ik het idee dat jij ergens in de polder woont?
Bedankt voor je openhartige reactie. En ja, een harde aanpak zou op zijn plaats zijn, maar helaas gebeurd dat hier in NL te weinig en te laat.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 18:54 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ha, het is discriminatie wanneer het hun uitkomt. Niet meer en niet minder. Deze jongens behoor je hard aan te pakken. Alleen de ouders moet je buiten beschouwing laten. Vooral moeders hebben vaak verdriet als de politie weer op de stoep staat. Daarom stel ik voor om de ouders wat te sparen.
Maar als ik het voor het zeggen had. Afijn, ze zien een vrouw liever niet met een man van andere komaf lopen. Waarom? Omdat hun hersenkronkels niets ander zien dan een Marokkaanse vrouw en een bruine man. Het hele plaatje zien ze niet. En daarop vallen ze de vrouw lastig. Met fatale gevolgen voor het ongeboren kindje.
Ik vind dit een hele mooie typering van ze. Als ik het zo lees, dan is het vooral een kwestie van laf groepsgedrag. Wat ik niet begrijp is wat ze ermee (hun gedrag/aggressie tov die vrouw) denken/wensen te bereiken.quote:Op zondag 6 mei 2012 00:56 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik kan met een grote zekerheid zeggen dat de Marokkanen begonnen met schelden en dat de man er op een gegeven moment wat van zei. Dat pikten die hyena's niet en van het een kwam het ander. Op een gegeven moment waren ze met elkaar in de clinch. Aangezien hyena's met meerderen zijn, en in dit geval ook, vielen ze de jonge vrouw aan. Om het verhaal compleet te maken was ze ook zwanger. Het resultaat weten we.
Zo is het misschien, zelf denk ik 'heel waarschijnlijk', gegaan.
Ik vind jouw reactie zeer stuitend en de vergelijking die je trekt met abortus ontzettend "fout" (waarbij ik het woord fout geheel in de context van deze week gebruik).quote:Op zondag 6 mei 2012 06:10 schreef Marlan het volgende:
[..]
Een kind wordt daarentegen wel als een rechtspersoon beschouwd. Als jij een kind doodt (en verkracht), staan daar wel consequenties tegenover. Als het aan mij lag zou je zelfs de electrische stoel krijgen, dat ter zijde.
Foetus had geen keuze nee. Dus iedereen die hier zo verontwaardigd loopt te doen en loopt te gillen over babymoord is niks anders dan een hypocriet, aangezien de Nederlandse wet een foetus niet als een individu met rechten beschouwd. Bovendien zitten diezelfde mensen vaak abortussen op te hemelen als zijnde westerse verworvenheden en vrijheden, dat maakt de zaak alleen maar erger.
Je kunt dus hooguit spreken van een ongeautoriseerde abortus in dit geval, als het te bewijzen is.
Neemt natuurlijk niet weg dat verdachten bestraft worden voor de gepleegde feiten. Gezien de lichte verwondingen is openlijke geweldpleging het hoogst haalbare.
Maar er is toch iemand (ooit) verantwoordelijk (geweest) voor die opvoeding of zie ik dat verkeerd?quote:Op zondag 6 mei 2012 09:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mijn zus is al jaren getrouwd met een Antilliaanse man. Ze lopen zonder problemen over straat en gaan minimaal 1 keer per jaar naar Marokko. Nooit enig probleem gehad. En zo ken ik meerdere gemengde huwelijken (met bijv. een NL man). Het probleem in deze zaak zit gewoon bij de straatratten zelf. Die kennen geen enkele vorm van empathie, opvoeding of ratio. En dat zijn dezelfde lieden die zich op dergelijke fora als Marokko.nl begeven of rondom coffeeshops hangen. De gemiddelde Marokkaan zal het een worst wezen met wie jij al of niet zal trouwen.
Respect.quote:Op zondag 6 mei 2012 09:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een drollerig excuus. Volstrekt niet mee eens. Ik ben het zat om te horen dat hun ouders buiten beschouwing gelaten moeten worden. Deze ouders moeten er met hun haren bijgesleept worden bedoel je. Het zijn namelijk doorgaans tokkie-ouders die voor dit soort tokkie-kinderen zorgen. Vaak is pa buiten beeld en trekt een uitkering, ma zit de hele dag thuis niets te doen. Als je hun vraagt naar wat hun kinderen voor opleiding of werk doen, krijg je 0 op het request. Ze interesseren zich totaal niet wat er zich buiten hun huis afspeelt. De jongeren maken daar gretig gebruik van door thuis alleen maar ja en amen te zeggen, maar ondertussen dienen die ouders wel beter te weten. En dat doe je dus niet door hen buiten beschouwing te laten. Indien het minderjarige betreft dienen ze sowieso voor alle geleden schade op te draaien. Wonen ze nog thuis, dan moeten de ouders actief betrokken worden bij het reclasseringsproces. Dat ze verdriet hebben als hun kind wat misdaan heeft, tja - dan had je het maar beter moeten opvoeden. Als jouw ouders en mijn ouders het kunnen, wat maakt dan dat deze ouders dat niet kunnen? Nogmaals slap excuus dus.
Je hebt in rationele zin volkomen gelijk. Hij is niet verantwoordelijk voor die andere vijf. Dat snapt elk mens nog wel of heb je hier iemand zien roepen om zijn hoofd of zo?quote:Op zondag 6 mei 2012 09:52 schreef niet_links het volgende:
[..]
Waarom zou je ervoor moeten schamen dat je Marokkaan bent, jij gaat toch niet zwangere vrouwen schoppen. Dat je begrijpt waarom het gebeurd geeft meer aan dat je weet dat er veel fout zit bij "bepaalde" Marokkanen.
Ik loop me ook niet constant te schamen als er weer een buitenlander (ja ik ben nu buitenlander hier waar ik woon) wat geks gedaan heeft bij een Thai. Veroordeel gewoon elke actie ongeacht wie het zijn.
Mijn spontane gedachte na het lezen van jouw verhaal: waar is de vader in dit alles?quote:Op zondag 6 mei 2012 11:57 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Dit kun je eenvoudig weg niet menen.
Ik ben ervan overtuigd dat geen enkele moeder, welk ras ook, ooit zulk nieuws van haar zonen wil horen, daar zijn de Marokkaanse moeders echt geen uitzondering in.
Natuurlijk behoren de ouders betrokken te worden bij het misdragen van hun kinderen.
Ooit vernam ik dat wanneer een Marokkaanse jongen 12 jaar is, deze boven zijn moeder staat en zij niet veel meer te zeggen heeft over het gedrag van haar zoon....is dit zo? Of anders, hoe is de rolverdeling in een Marokkaans gezin?
Om moeder geen tranen te bezorgen is het roer om bij het opvoeden of meer begeleiden van hun pubers allereerst dat wat nodig is, moeders zijn er niet alleen voor de liefheid, moeders hebben de plicht hun kinderen goed op te voeden tenminste tot hun 18e naar de normen en waarden van de samenleving waarin haar gezin leeft. Maar daar moet moeder wel de ruimte/mogelijkheid voor krijgen natuurlijk.
[..]
En dit.
-----------------
De rol van de Marokkaanse vrouw is ondergeschikt aan haar mannelijke soortgenoten terwijl de samenleving waarin deze vrouw leeft deze verschillen niet erkent en rekening mee zal houden . waardoor moeder met de nek wordt aangekeken en gezien als een mislukte opvoedster,......maar mochten deze moeders van hun partner eigenlijk wel naar buiten?
(nee echt, ik heb te doen met deze Marokkaanse moeders, ze kunnen ook vaak geen kant op)
[..]
Toen was de geboorte nog niet opgang gekomen, w.s. zijn ze naar huis gestuurd in afwachting van hun rechtzaak.
Ik had ook liever gezien dat ze rechtstreeks naar het Pieterbaan doorgestuurd waren voor geestelijke beoordeling en inschatting hoe hoog de kans op recidive is. Maar helaas.
Zal w.s. wel iets met hun rechten te maken hebben. "de rechten van het criminele mens"
Waarom ontsporen zij dan en wat kunnen we daar aan doen?quote:Op zondag 6 mei 2012 13:03 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Zo simpel is de wereld niet vriend. Genoeg ontspoorde gasten die wel degelijk een fatsoenlijke opvoeding hebben genoten.
Kan zoveel redenen hebbenquote:Op zondag 6 mei 2012 15:53 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Waarom ontsporen zij dan en wat kunnen we daar aan doen?
De gedachte aan Joran zou geen seconde bij me opkomen. De gedachte me er expliciet tegen uit te spreken ook niet.quote:Op zondag 6 mei 2012 15:44 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Je hebt in rationele zin volkomen gelijk. Hij is niet verantwoordelijk voor die andere vijf. Dat snapt elk mens nog wel of heb je hier iemand zien roepen om zijn hoofd of zo?
Maar Jellereppe heeft in emotionele zin gelijk. Hij distantieert zich van dit wangedrag, zoals elk fatsoenlijk mens zou doen. Omdat hij uit dezelfde etnische groep komt, geeft dit zijn standpunt extra gewicht. En ik persoonlijk waardeer zijn gebaar zeer. JUIST omdat het niet hoeft en anoniem is (niemand weet wie Jellereppe IRL is).
Overigens schaam ik me diep over Joran van der Sloot zijn daden. Daar doe ik helemaal niet moeilijk over. En mocht ik ooit in Peru of Aruba of VS zijn, dan zou ik ook niet aarzelen om mijn schaamte en afkeer duidelijk te maken.
ze gaan waarschijnlijk met de verkeerde mensen om, dat is in principe eigen keusquote:Op zondag 6 mei 2012 15:53 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Waarom ontsporen zij dan en wat kunnen we daar aan doen?
Zie jij de wereld echt zo simplistisch? Dan heb je nog een heel zwaar en frustrerend leven voor de boeg.quote:Op zondag 6 mei 2012 15:34 schreef .Masturbatron. het volgende:
de ouders sparen? nee nee nee absoluut nee. nogmaals jouw kinderen, jouw verantwoordelijkheid. als jij kinderen in de wereld brengt moet je ze maar goed opvoeden. mijn moeder zou wel raad met mij weten als ik zoiets durfde te flikken
Je had ook god weet wat voor psychische problemen kunnen ontwikkelen en alsnog zo eindigen, Hadden we je moeder dan moeten straffen?quote:Op zondag 6 mei 2012 16:03 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
ze gaan waarschijnlijk met de verkeerde mensen om, dat is in principe eigen keus
ik had zelf ook zo kunnen eindigen maar ik wist wel beter en ging gwn niet met zulke sukkels om
quote:Op zondag 6 mei 2012 16:09 schreef .Masturbatron. het volgende:
dat lijkt me hier niet het probleem. iedereen heeft een ander standpunt. ikzelf leg de wortel van het probleem bij de cultuur en religie waarin ze worden opgevoed
Dit geeft dus heel fraai het verschil tussen ons aan....quote:Op zondag 6 mei 2012 16:03 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
De gedachte aan Joran zou geen seconde bij me opkomen. De gedachte me er expliciet tegen uit te spreken ook niet.
Wat heb ik met die gozer te maken?
ja jij bent zeker de alwetendequote:Op zondag 6 mei 2012 16:11 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Je hebt geen kut verstand van zaken man, flikker toch op alsjeblieft.
Dus al die straatratten hebben psychische problemen? En die zijn van dusdanige aard dat het hun een excuus verschaft om zich ongestraf zo te misdragen? Bedoel je dat soms?quote:Op zondag 6 mei 2012 16:05 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Je had ook god weet wat voor psychische problemen kunnen ontwikkelen en alsnog zo eindigen, Hadden we je moeder dan moeten straffen?
volgens mij zijn psychische problemen wel het laatste wat hier een rol speelt...eerder zijn het sociale problemen...maar dat spreekt voor zichquote:Op zondag 6 mei 2012 16:05 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Je had ook god weet wat voor psychische problemen kunnen ontwikkelen en alsnog zo eindigen, Hadden we je moeder dan moeten straffen?
Aangezien ik zelf toch een jaar of 6, 7 in een groep heb meegelopen waar verschillende lieden de krant van hebben gehaald (met naam en toenaam) de laatste jaren durf ik wel te stellen dat ik een beetje weet hoe dingen soms werken.quote:Op zondag 6 mei 2012 16:12 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ach toe, geef er eens een paar? Of kun je het alleen bij onliners houden?
Nee, maar ik spreek over wat ik wel weet.quote:
Zijnde?quote:Op zondag 6 mei 2012 16:13 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dit geeft dus heel fraai het verschil tussen ons aan....
Nee dat verzin je geheel zelf.quote:Op zondag 6 mei 2012 16:15 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dus al die straatratten hebben psychische problemen? En die zijn van dusdanige aard dat het hun een excuus verschaft om zich ongestraf zo te misdragen? Bedoel je dat soms?
En dit baseer je op...?quote:Op zondag 6 mei 2012 16:19 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
volgens mij zijn psychische problemen wel het laatste wat hier een rol speelt...eerder zijn het sociale problemen...maar dat spreekt voor zich
Wat is precies het verschil tussen psychische en sociale problemen? Sociale problemen kunnen geen psychische oorzaak hebben, of andersom?quote:Op zondag 6 mei 2012 16:19 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
volgens mij zijn psychische problemen wel het laatste wat hier een rol speelt...eerder zijn het sociale problemen...maar dat spreekt voor zich
Hoho, commentaar geven op de beslissingen van de onfeilbare rechters maakt jou tot een veel groter gevaar dan deze vrouwentrappers.quote:Op zondag 6 mei 2012 11:21 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]als de rechtbank dit leest, fock jou. serieus.
![]()
wat een softcore shitland is nederland toch altijd
Het zijn ook net mensen.quote:Op zondag 6 mei 2012 16:26 schreef .Masturbatron. het volgende:
één woord: kuddegedrag![]()
herd mentality, nog een mooier woord![]()
mwah ach ik was in een lekkere bui vanochtend!quote:Op zondag 6 mei 2012 16:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoho, commentaar geven op de beslissingen van de onfeilbare rechters maakt jou tot een veel groter gevaar dan deze vrouwentrappers.
Dit.quote:Op zondag 6 mei 2012 12:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Een ieder die regelmatig met Marokkanen te maken heeft kan nou niet echt verbaast zijn over hun racisme jegens alles wat niet-Marokkaan/moslim is.
quote:Op zondag 6 mei 2012 16:28 schreef .Masturbatron. het volgende:
kuddegedrag niet als in met zn allen koninginnedag vieren
kuddegedrag als in bendes en groepjes![]()
![]()
![]()
het woord alleen al
stelletje laffe honden
de hond doet blaf en de rest komt eraan
quote:
Leer mij de ouders van deze lieden kennen. Uitzonderingen daargelaten, maar de meeste ouders hebben geen enkele inhoudelijke betrokkenheid bij de opvoeding van hun koters. Dat heeft ook te maken met de beperkte sociale controle die wij hier kennen in Nederland - iets wat in Marokko geheel anders is. Als je daar dit soort zaken flikt dan hang je de volgende de dag zelf aan de hoogste boom. Die ouders kunnen niet omgaan met dat verschil (en dat is wat mij betreft te wijten aan een vorm van incompetentie, aangezien er genoeg ouders aan te wijzen zijn die wél met dat verschil om kunnen gaan).quote:Op zondag 6 mei 2012 13:03 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Zo simpel is de wereld niet vriend. Genoeg ontspoorde gasten die wel degelijk een fatsoenlijke opvoeding hebben genoten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |