abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111143699
Deeltje twee is hier te vinden
Deeltje drie is hier te vinden
Deeltje vier is hier te vinden
Deeltje vijf is hier te vinden
Deeltje zes is hier te vinden
Deeltje zeven is hier te vinden

Afijn, we irriteren ons nogal. Bumperklevers (voor en achter), langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang gevende mensen.

Let's go!

[ Bericht 11% gewijzigd door Mwanatabu op 04-05-2012 22:13:40 ]
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_111143715
Aaah ik gooide m alweer dicht :o
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_111143845
zelfs dat overkomt je vaak :P
pi_111145343
Haha misschien roep ik het inderdaad over mezelf af. :P
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:18:08 #5
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_111146145
Vroem!
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  Spellchecker vrijdag 4 mei 2012 @ 22:01:57 #6
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_111148761
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 00:50 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar jouw gas terugnemen is een stukje minder in verbruik dan bij een trucker! ;) En wat denk je van de klap op de tandwielen van telkens motor die trekt naar motor die remt?
Daar heb je wel een punt. De kunst is dan ook om het gas terugnemen dan nog enigszins geleidelijk te doen; dus niet simpelweg het gaspedaal compleet loslaten.

Qua verbruik; ach, mijn diesel verbruikt toch al 1:10-1:11 bij de 80-90 KM/u, dus dat kleine beetje erbij maakt dan ook niet meer zoveel uit.
Tevens -purist.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:06:38 #7
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_111149024
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:37 schreef Mwanatabu het volgende:
Aaah ik gooide m alweer dicht :o
Je bent gewoon een echte verkeersklaagster :D .
pi_111149694
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:06 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Je bent gewoon een echte verkeersklaagster :D .
Haha ik ben beginnend bestuurder dus ik denk dat ik me opwind/verbaas over een hoop dingen die het niet waard zijn. :')
pi_111149747
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:01 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt. De kunst is dan ook om het gas terugnemen dan nog enigszins geleidelijk te doen; dus niet simpelweg het gaspedaal compleet loslaten.

Qua verbruik; ach, mijn diesel verbruikt toch al 1:10-1:11 bij de 80-90 KM/u, dus dat kleine beetje erbij maakt dan ook niet meer zoveel uit.
Eigenlijk zouden trucks tijdelijk de begrenzer uit moeten kunnen schakelen bij het inhalen (uiteraard onder bepaalde voorwaarden). Heb je het hele probleem met lange inhaalacties ook niet zo erg.
  FOK!fotograaf vrijdag 4 mei 2012 @ 22:44:21 #10
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_111151429
Irritant: Iemand die, op de linkerbaan, 5 meter achter je blijft. Laat je je gas wat los, doen zij het ook, ga je wat gas bijgeven, doen zij het ook. Uiteindelijk maar even goed het gaspedaal ingetrapt (gelijktijdig met de snelheidsverhoging op de weg) en weggereden.
En binnendoor het laatste stuk (1,2 km) een Audi A4, met bijbehorend petje, die, terwijl ik al 60 reed waar je 50 mocht, consequent op mijn trekhaak hing. Na iedere splitsing ging ik 5 km/h minder snel rijden (uiteindelijk 40+ op de teller), de rotonde met kruipsnelheid nemen... En natuurlijk, een keer je gas te hard intrappen waardoor je even dicht op iemand rijdt kan gebeuren, maar het hele stuk dicht op iemand rijden is gewoon kleven.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_111151556
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Haha ik ben beginnend bestuurder dus ik denk dat ik me opwind/verbaas over een hoop dingen die het niet waard zijn. :')
Dus dat is het! :P
pi_111151928
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Toch klink je als een doorgewinterde leaserijder (niet rottig bedoeld hoor).
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 00:04:19 #13
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_111155384
Zonder irritaties een rondje randstad gedaan vandaag. Vanochtend vanuit 't Gooi over Utrecht naar Schiedam, daarna naar Scheveningen en 's avonds via Amsterdam weer terug en dat allemaal zonder enig oponthoud :7

Vakantie FTW B-)
pi_111155930
Ben nu in Zuid-Frankrijk en wat ik hier vooral irritant vind zijn die bumperklevende fransen op smalle bergweggetjes. En dan rij ik al behoorlijk door voor een toerist (zit regelmatig achter anderen die veel langzamer rijden), toch gaan ze 2 meter achter je kleven, alsof ze je het ravijn in willen duwen :') Vermoed dat de nederlandse kentekenplaat als extra stimulans werkt voor ze :P
  zaterdag 5 mei 2012 @ 05:41:01 #15
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_111160575
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:18 schreef Palomar het volgende:
Ben nu in Zuid-Frankrijk en wat ik hier vooral irritant vind zijn die bumperklevende fransen op smalle bergweggetjes. En dan rij ik al behoorlijk door voor een toerist (zit regelmatig achter anderen die veel langzamer rijden), toch gaan ze 2 meter achter je kleven, alsof ze je het ravijn in willen duwen :') Vermoed dat de nederlandse kentekenplaat als extra stimulans werkt voor ze :P
Dat is andersom ook zo hoor.. hier rijden ze ook doodleuk 80 op de teller met hun camper.. :r
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  zaterdag 5 mei 2012 @ 07:19:58 #16
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_111160672
quote:
In Frankrijk doen ze stierenvechten met gele lappen misschien dat dat iets verklaart :')

Zelf vorig jaar in Frankrijk een bijna-dood ervaring gehad. We reden op een weg die een soort hele flauwe schuine T-splitsing bleek te zijn (qua richting van de afslag een soort spoor wissel zeg maar).

De splitsing zelf bleek op de top van een heuvel te liggen. Wij reden met tegen de 100 tegen de heuvel op. Aan de andere kant van de heuvel doet iemand anders dat ook. Onze tegenligger (zo'n veel te grote Renault bestelbus oid) slaat af en steekt onze weghelft over. Dat zie je niet aankomen totdat je bovenop de best steile heuveltop bent en iemand met tegen de 200km/u snelheidsverschil op 3m voor je eigen bumper langs de weg over ziet steken :X
Na dat moment was het wel even tijd voor een bakje koffie.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 08:11:06 #17
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_111160847
quote:
In Italië doen ze dat ook.
Zolang het bij jou goed gaat zal het bij hen ook wel goed gaan schijnen ze te denken, nou heb ik per toeval een nogal onderschat autootje, en dan kan je de opkruipers nog wel eens verrassen.
Maar dat doe ik maar niet meer als moeder de vrouw er naast zait.
pi_111161302
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 07:19 schreef TR08 het volgende:

[..]

In Frankrijk doen ze stierenvechten met gele lappen misschien dat dat iets verklaart :')

Zelf vorig jaar in Frankrijk een bijna-dood ervaring gehad. We reden op een weg die een soort hele flauwe schuine T-splitsing bleek te zijn (qua richting van de afslag een soort spoor wissel zeg maar).

De splitsing zelf bleek op de top van een heuvel te liggen. Wij reden met tegen de 100 tegen de heuvel op. Aan de andere kant van de heuvel doet iemand anders dat ook. Onze tegenligger (zo'n veel te grote Renault bestelbus oid) slaat af en steekt onze weghelft over. Dat zie je niet aankomen totdat je bovenop de best steile heuveltop bent en iemand met tegen de 200km/u snelheidsverschil op 3m voor je eigen bumper langs de weg over ziet steken :X
Na dat moment was het wel even tijd voor een bakje koffie.
Ik heb het water in mijn handen staan bij het idee alleen al van wat jij hier beschrijft :o Heb je nog geremd of was het voorbij voordat je erg had in wat er gebeurde? Lijkt me sowieso eng, in het buitenland rijden, heb ik ook nog nooit gereden, misschien binnenkort Duitsland.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 09:29:15 #19
14320 TR08
pi_111161352
Het was voorbij voordat we er erg in hadden. Remmen was gewoon niet aan de orde. :%

In Duitsland kun je goed rijden trouwens...is in mijn beleving altijd veiliger dan bij ons. Ook als je 160 op de snelweg rijdt. Mensen kijken beter uit, houden meer afstand en geven elkaar meer ruimte.

Autobahn moet je tegen die tijd maar eens proberen. Tot 160km/u is de duitse autosnelweg heel relaxed, daarboven wordt het wat harder werken.

Over de grens gewoon onthouden dat je op de buitenwegen 100 mag en op de snelweg even kijken of er een limiet is en zo ja, welke.

Over rijden in Duitsland hoef je je kortom geen enkele zorgen te maken. In Belgie en bij ons is het gevaarlijker dan daar.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 10:41:06 #20
14320 TR08
pi_111162181
Lang lang geleden nog een andere mooie:

Ik kom uit een discotheek en loop langs een bus waarvan achteraan de motorkap open is. Die klep steekt mooi op ooghoogte zo'n 1.5-2m uit. Je kunt er op wachten dat hij daarmee iemand van de sokken maait, helemaal als je moet lopen draaien/keren op een parkeerplein vol met zatte mensen.

Dus ik naar voren gelopen en die chauffeur uitgelegd dat zijn motorklep achter open staat. Hij meteen zo van "flikker op" en "moet ik je soms op je bek slaan" o|O

Heb even vol gehouden dat hij gewoon echt even moest gaan kijken omdat die klep echt los stond. Iemand naast me beaamt mijn verhaal. Nog aangeboden te blijven staan zodat hij kon slaan als de klep dicht bleek. Maar nee. Op gegeven moment zag het er zo sterk uit dat hij eerst zou gaan slaan (en alsnog niet kijken) dat ik maar weg gegaan ben.
Ik hoop maar dat hij niemand geraakt heeft. :')
pi_111163034
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 09:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik heb het water in mijn handen staan bij het idee alleen al van wat jij hier beschrijft :o Heb je nog geremd of was het voorbij voordat je erg had in wat er gebeurde? Lijkt me sowieso eng, in het buitenland rijden, heb ik ook nog nooit gereden, misschien binnenkort Duitsland.
Duitsland kan je gewoon gaan rijden. Is een verademing om te rijden vergeleken met hier.
Enige waar je ff rekening mee moet houden is dat daar mensen zijn die 200+ rijden op sommige stukken snelweg, dus heel goed spiegelen voordat je van rijbaan wisselt.
pi_111163234
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 11:38 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Duitsland kan je gewoon gaan rijden. Is een verademing om te rijden vergeleken met hier.
Enige waar je ff rekening mee moet houden is dat daar mensen zijn die 200+ rijden op sommige stukken snelweg, dus heel goed spiegelen voordat je van rijbaan wisselt.
Ja, tot het moment dat iemand 200+ rijdt en je wilt er langs. Dan duurt het ook lang voordat ze naar rechts gaan, ook zwaar irritant. Ze zijn echt niet heilig daar hoor...
  zaterdag 5 mei 2012 @ 11:53:37 #23
12221 Tijn