Daar heb je wel een punt. De kunst is dan ook om het gas terugnemen dan nog enigszins geleidelijk te doen; dus niet simpelweg het gaspedaal compleet loslaten.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar jouw gas terugnemen is een stukje minder in verbruik dan bij een trucker!En wat denk je van de klap op de tandwielen van telkens motor die trekt naar motor die remt?
Haha ik ben beginnend bestuurder dus ik denk dat ik me opwind/verbaas over een hoop dingen die het niet waard zijn.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:06 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Je bent gewoon een echte verkeersklaagster.
Eigenlijk zouden trucks tijdelijk de begrenzer uit moeten kunnen schakelen bij het inhalen (uiteraard onder bepaalde voorwaarden). Heb je het hele probleem met lange inhaalacties ook niet zo erg.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:01 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt. De kunst is dan ook om het gas terugnemen dan nog enigszins geleidelijk te doen; dus niet simpelweg het gaspedaal compleet loslaten.
Qua verbruik; ach, mijn diesel verbruikt toch al 1:10-1:11 bij de 80-90 KM/u, dus dat kleine beetje erbij maakt dan ook niet meer zoveel uit.
Dus dat is het!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Haha ik ben beginnend bestuurder dus ik denk dat ik me opwind/verbaas over een hoop dingen die het niet waard zijn.
Toch klink je als een doorgewinterde leaserijder (niet rottig bedoeld hoor).quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Haha ik ben beginnend bestuurder dus ik denk dat ik me opwind/verbaas over een hoop dingen die het niet waard zijn.
Dat is andersom ook zo hoor.. hier rijden ze ook doodleuk 80 op de teller met hun camper..quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:18 schreef Palomar het volgende:
Ben nu in Zuid-Frankrijk en wat ik hier vooral irritant vind zijn die bumperklevende fransen op smalle bergweggetjes. En dan rij ik al behoorlijk door voor een toerist (zit regelmatig achter anderen die veel langzamer rijden), toch gaan ze 2 meter achter je kleven, alsof ze je het ravijn in willen duwenVermoed dat de nederlandse kentekenplaat als extra stimulans werkt voor ze
In Frankrijk doen ze stierenvechten met gele lappen misschien dat dat iets verklaartquote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:18 schreef Palomar het volgende:
Ben nu in Zuid-Frankrijk en wat ik hier vooral irritant vind zijn die bumperklevende fransen op smalle bergweggetjes. En dan rij ik al behoorlijk door voor een toerist (zit regelmatig achter anderen die veel langzamer rijden), toch gaan ze 2 meter achter je kleven, alsof ze je het ravijn in willen duwenVermoed dat de nederlandse kentekenplaat als extra stimulans werkt voor ze
In Italië doen ze dat ook.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:18 schreef Palomar het volgende:
Ben nu in Zuid-Frankrijk en wat ik hier vooral irritant vind zijn die bumperklevende fransen op smalle bergweggetjes. En dan rij ik al behoorlijk door voor een toerist (zit regelmatig achter anderen die veel langzamer rijden), toch gaan ze 2 meter achter je kleven, alsof ze je het ravijn in willen duwenVermoed dat de nederlandse kentekenplaat als extra stimulans werkt voor ze
Ik heb het water in mijn handen staan bij het idee alleen al van wat jij hier beschrijftquote:Op zaterdag 5 mei 2012 07:19 schreef TR08 het volgende:
[..]
In Frankrijk doen ze stierenvechten met gele lappen misschien dat dat iets verklaart
Zelf vorig jaar in Frankrijk een bijna-dood ervaring gehad. We reden op een weg die een soort hele flauwe schuine T-splitsing bleek te zijn (qua richting van de afslag een soort spoor wissel zeg maar).
De splitsing zelf bleek op de top van een heuvel te liggen. Wij reden met tegen de 100 tegen de heuvel op. Aan de andere kant van de heuvel doet iemand anders dat ook. Onze tegenligger (zo'n veel te grote Renault bestelbus oid) slaat af en steekt onze weghelft over. Dat zie je niet aankomen totdat je bovenop de best steile heuveltop bent en iemand met tegen de 200km/u snelheidsverschil op 3m voor je eigen bumper langs de weg over ziet steken![]()
Na dat moment was het wel even tijd voor een bakje koffie.
Duitsland kan je gewoon gaan rijden. Is een verademing om te rijden vergeleken met hier.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 09:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik heb het water in mijn handen staan bij het idee alleen al van wat jij hier beschrijftHeb je nog geremd of was het voorbij voordat je erg had in wat er gebeurde? Lijkt me sowieso eng, in het buitenland rijden, heb ik ook nog nooit gereden, misschien binnenkort Duitsland.
Ja, tot het moment dat iemand 200+ rijdt en je wilt er langs. Dan duurt het ook lang voordat ze naar rechts gaan, ook zwaar irritant. Ze zijn echt niet heilig daar hoor...quote:Op zaterdag 5 mei 2012 11:38 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Duitsland kan je gewoon gaan rijden. Is een verademing om te rijden vergeleken met hier.
Enige waar je ff rekening mee moet houden is dat daar mensen zijn die 200+ rijden op sommige stukken snelweg, dus heel goed spiegelen voordat je van rijbaan wisselt.
Zo'n klacht kan alleen een Nederlander weer verzinnenquote:Op zaterdag 5 mei 2012 11:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, tot het moment dat iemand 200+ rijdt en je wilt er langs. Dan duurt het ook lang voordat ze naar rechts gaan, ook zwaar irritant. Ze zijn echt niet heilig daar hoor...
Dan mag jij het verschil gaan uitleggen waarom het wel irritant is met 120 en iemand gaat niet naar rechts, en het voor jou blijkbaar niet irritant is als iemand dat met 200+ doet...quote:Op zaterdag 5 mei 2012 11:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo'n klacht kan alleen een Nederlander weer verzinnen
Dat blijkbaar 200+ nog steeds niet snel genoeg is voor jouquote:Op zaterdag 5 mei 2012 11:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan mag jij het verschil gaan uitleggen waarom het wel irritant is met 120 en iemand gaat niet naar rechts, en het voor jou blijkbaar niet irritant is als iemand dat met 200+ doet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |