quote:Op zaterdag 17 maart 2012 14:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hoi! Het gaat om mij. Kreeg het topic niet geopend vandaar de pm naar de mods.
Ik moet nog:quote:Hoi allemaal!
Lang verhaal kort: we staan op het punt om te scheiden. Ik wil niet de hele achtergrond uit de doeken doen hier, als je meer uitleg wil mag je me altijd pm-men voor meer informatie. In het kort komt het er op neer dat ik een complete inboedel (van bestek tot wasmachine) bij elkaar zal moeten sprokkelen zodra ik een eigen huisje krijg.
Als er iemand iets over heeft, kan ik het goed gebruiken! Ik heb geen inkomen, moet dus bijstand aanvragen dus ik kan er weinig tot niks voor geven helaas.
Ik woon in Assen. ( ga daar ook een huisje zoeken
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:28 schreef _Ingrid_ het volgende:
Update: De zaken zijn veranderd. Ik mag het gasfornuis en de wasmachine mee.
Morgen of overmorgen hoop ik een brief van actium te ontvangen of telefoon te krijgen! Duim duim!
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:43 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Zo is het ongeveer wel ja. Tis alleen maar omdat hij nu ineens een vriendin heeft waarmee
hij gaat samenwonen dat ik het meekrijg zonder gezeur.
Ik zet dit nu zo neer, omdat hij er elders op fok ook over praat, datingtopic etc
quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:04 schreef _Ingrid_ het volgende:
Helaas is het niet DE woning geworden.
Wel diegene waarvan je een slaapkamer moet maken van de eetkamer zeg maar.
Morgen nog een keer bezichtigen. En dan beslissen Als ik het niet neem,
ben ik de urgentie kwijt.Dan moet ik hier blijven en moet Djeez eruit en met zn
vriendin een huisje huren via de particuliere sector.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:39 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
1. Ze zeggen dat ze verliefd zijn, toekomst gaan opbouwen etc.
Ze woont ook met haar ex in 1 huis. En ze gaan zeker weten samenwonen.
2. Ze werkt fulltime.
[..]
Ik heb ( iig niet bewust) gereageerd. Ik denk dat ik gehackt ben of de laptop stond
nog aan toen ik naar de wc ging en hij heeft op reageren gedrukt. Hij ontkent.
Ik heb wel bij de bouwmarkt een vouwdeur gezien, wat misschien zou kunnen.
En wat betreft eetkamer, dat hoort dan bij de woonkamer in he. Dus dan zou ik
de eettafel gewoon in de kamer erbij moeten zetten. Word wel krapjes,
maar even opmeten vanmiddag dan.Ik vind het idd moeilijk de kinderen uit
de vertrouwde omgeving te halen. Juist omdat ze er direct in gaat.
Het is al verwarrend genoeg. Dan hadden ze alles hetzelfde als ze bij
hem zijn. Nu zal dat niet zo zijn. Ik ben ook bang dat ze de tuin erg gaan missen.
Ze spelen er vaak in. Op het balkon kun je nu eenmaal minder doen.
Misschien klinkt het heel raar voor jullie, maar ik kan het niet beter uitleggen.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:28 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Helaas niet!
We zijn er net geweest. Tis echt wel een leuk huis hoor, valt wel wat van te maken.
Er vlak achter is een moskee, daar is een oud afgetrapt speeltuintje. De man daar
gaf toestemming voor gebruik, maar waarschuwde voor de veiligheid.
En ze bidden 5x per dag, dan moet het wel stil/rustig zijn. Das het enige speeltuinachtige
in de buurt. Zit nu bij mijn ouders, ff emoties los gelaten. Goed nadenken nu wat het
beste is voor de kinderen.
Er gaan veel dingen veranderen, als de liefde er eenmaal echt is voor jullie nieuwe thuisquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:47 schreef _Ingrid_ het volgende:
Het is nu zeker dat ik het huisje neem! Het blijft eng, maar het komt zeker goed!
Gelukkig betaald Djeez het gedeelte laminaat wat ik kan overnemen en de (dure!) verduisteringsrol gordijnen , ook nog een gewone, luxaflex in de douche en op de trap zit vloerbedekking.
Omdat het andere gedeelte mijn slaapkamer wordt, is de woonkamer dus kleiner.
Moet maar goed kijken en meten wat ik er kwijt kan. Er zit aardig wat inbouwkasten in.
Dus kijken of ik een eigen kast mee neem of een aangeboden kast/dressoir.
Een stuk overloop gaat eruit, die wordt nagekeken op asbest en zondig verwijderd
en vervangen.
Moet er echt een deur in? Mijn harpdocente heeft ook een aantal jaar redelijk klein moeten wonen met 2 kindjes in een flatje, had haar slaapkamer aan de woonkamer zitten. Bij de deuropening had ze een gordijnrails met een lang gordijn hangen, zag er ook leuk uit en haalt de kijk ook weg. Kijk eens bij de Xenos bij de pre-fab gordijnen, zijn niet duur en kan een handige oplossing zijnquote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:18 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ohoh ik ben bang dat het heel moeilijk gaat worden om een deur te fabriceren.![]()
Hij is 225 hoog en 163 breed.
Maar dat is vrij simpel aan te maken hoor, je neemt gewoon 2 grote planken verft deze in een leuk kleurtje 6 scharnieren en je hebt 2 openslaande deuren.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:25 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hier nog 2 foto´s voor het idee.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar kun je vloerkleden over heen leggenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:30 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nee, vloer is zwaar beschadigd in woon en mijn slaapkamer.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:31 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Daar kun je vloerkleden over heen leggen
Mijn vloer is echt op sommige plekken zwaar beschadigd [travertin] en op doe plekken staat wel een kast een plant of juist een vloerkleedquote:
En wat komt daar voor terug in de plaats? Want dat kan erg kostbaar zijn om dat te vervangen en eerlijk denk niet dat zoiets het belangrijkste van allemaal isquote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:35 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ja weet ik, maar hij ging het er al uithalen, lagen ook stukken los. In de kinderslaapkamers en keuken blijft het wel liggen.
Ik zou het even overwegen, is het écht heel erg? Met leuke kleden en planten kom je misschien al eem heel end en kun je geld wegleggen voor iets anders.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:35 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ja weet ik, maar hij ging het er al uithalen, lagen ook stukken los. In de kinderslaapkamers en keuken blijft het wel liggen.
Ziet er toch best aardig uit.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:25 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hier nog 2 foto´s voor het idee. Vanuit de slaapkamer gezien
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En anders op zoek gaan naar het merk laminaat wat er nu inligt en de beschadigde delen vervangen met nieuwe delen. Middagje werkquote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:40 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik zou het even overwegen, is het écht heel erg? Met leuke kleden en planten kom je misschien al eem heel end en kun je geld wegleggen voor iets anders.
De foto's zien er netjes uit moet ik zeggen.
Ben er stiekem jaloers opquote:
Ik vind het er echt mooi uitzien, zou ook vragen of hij die vloer laat liggen, kleden en planten erop en het ziet er keurig uit. Toch?quote:
Ik ga het uitzoeken!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:39 schreef frederik het volgende:
Misschien dat het prijzig is, maar is een kunststof schuifdeur niets? Die zijn vaak wel op maat te maken.
Nou zonde dus... Djeez wil dat dan wel betalen?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:44 schreef _Ingrid_ het volgende:
Het is er al uit, hij was al bezig.
En wat betreft kosten, ik betaal het niet iig, want nog geen inkomen. Djeez betaald het, dus overleggen wat het beste is.
Ok op die manierquote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:50 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dat was mijn voorwaarde dat ik het huis neem. Vloer en deurconstructie.
Klinkt interessant!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:01 schreef vamperotica het volgende:
En zo'n kastdeursysteemachtig iets? Een rails ( boven en onder denk ik) met een "deur" met aan de boven en onder kant een soort wieltjes?
Zoiets bedoelde ik eigenlijk ook in vouwdeur constructie. Ik weet dat mijn opa en oma op die manier een woonkamer van slaapkamer hebben gescheiden in het verleden.quote:
Is ook handig ja! Bij de bouwmarkt was ik met mijn zusje geweest voor een harmonicadeur. Maar t zijn zulke bagger afmetingen, tis allemaal te laag of te kort.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:37 schreef Brighteyes het volgende:
Een andere optie is een vouwdeur, zoals deze: http://www.deurtotaalmarkt.nl/c216/cando-kastdeuren.aspx
Die nemen minder plek in.
Vanaf de woonkamerkant gezien links, is iig ruimte zat.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:33 schreef Brighteyes het volgende:
Maar het lijkt erop dat er aan de zijkant, links van de deur niet heel veel plek is voor een schuifdeur.
Ik denk dat de simpelste oplossing nu iets van twee heel ruim over elkaar vallende dikke velours gordijnen is. Niet geheel geluidsdicht, maar dat is een deur meestal toch ook niet echt.
Das nog een goed idee!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:45 schreef Vicky het volgende:
te laag/kort is op te lossen door er een extra balk tussen te zetten en die dan te verven..
Zit daar ook de thermostaat? Of is die te verplaatsen?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:46 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Vanaf de woonkamerkant gezien links, is iig ruimte zat.
Eeeh weet ik zo niet. Goede vraag!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:49 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Zit daar ook de thermostaat? Of is die te verplaatsen?
Dat rondje op de muur?quote:
Plus dat je die precies in de opening kunt plaatsen natuurlijk en niet een stuk muur "kwijt" bent...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
Zal wel niet. pfff wordt nog lastig dan. Misschien dan wat Vicky zei met een balk dat een vouwdeur wel past.
Dat heb ik ook.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:31 schreef frederik het volgende:
[..]
Zoiets bedoelde ik eigenlijk ook in vouwdeur constructie. Ik weet dat mijn opa en oma op die manier een woonkamer van slaapkamer hebben gescheiden in het verleden.
Stom idee misschien, maar als je nou deze in die brede deuropening verankert aan het kozijn, dan is je deuropening nog maar 83 cm breed?? De ruimte erboven opvullen met een extra plaatje triplex...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:18 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ohoh ik ben bang dat het heel moeilijk gaat worden om een deur te fabriceren.![]()
Hij is 225 hoog en 163 breed.
Ik mag hopen dat je wel al een uitkering of iets dergelijks hebt aangevraagd?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:44 schreef _Ingrid_ het volgende:
Het is er al uit, hij was al bezig.
En wat betreft kosten, ik betaal het niet iig, want nog geen inkomen. Djeez betaald het, dus overleggen wat het beste is.
Nee, dat kan pas als ik me bij de gemeente op het nieuwe adres kan inschrijven.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:53 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je wel al een uitkering of iets dergelijks hebt aangevraagd?
Anders zit je dadelijk met dubbele lasten tot de scheiding echt defenitief geregeld is...
Wat betreft die deur. Heeft die daar ooit wel gezeten of weet je dat niet? Nu is het een toog, precies zoals ik het ook heb in mijn huisje.
Rare opmerking trouwens dat 'Djeez betaalt'. Ook al heb jij zelf geen inkomen, op dit moment is alles wat van Djeez is, automatisch voor de helft van jou. Schulden, bezittingen, enz. Totdat de scheiding erdoorheen is*.
*tenzij jullie op huwelijkse voorwaarden getrouwd bent.
Oh, god.. Dus je moet ook Djeez nog lief aankijken om je gewone dagelijkse boodschappen te kunnen doen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Nee, dat kan pas als ik me bij de gemeente op het nieuwe adres kan inschrijven.
En geen idee of er een deur heeft gezeten ooit.
En je hebt gelijk, maar het loon komt op zijn rekening, ik kan daar niet bij.
Mijn idee geen goed idee? Of wordt er over heen gelezen?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:09 schreef Ireth het volgende:
[..]
Stom idee misschien, maar als je nou deze in die brede deuropening verankert aan het kozijn, dan is je deuropening nog maar 83 cm breed?? De ruimte erboven opvullen met een extra plaatje triplex...
Deze dus
Ik klikte op de prijzen per ongeluk... Auwquote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:01 schreef frederik het volgende:
Misschien een optie om eens te kijken als deur (zo iets bedoelde ik van midddag) : http://www.louverdrape.nl/index-50.html
Mij idee werd ook overheen gelezen dus...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:03 schreef Ireth het volgende:
[..]
Mijn idee geen goed idee? Of wordt er over heen gelezen?
Gaan we ons samen afgewezen zitten voelenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:04 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Ik klikte op de prijzen per ongeluk... Auw
[..]
Mij idee werd ook overheen gelezen dus...
Ja!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:12 schreef Ireth het volgende:
[..]
Gaan we ons samen afgewezen zitten voelen
Die is te verplaatsen.. no problem!!!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
Zal wel niet. pfff wordt nog lastig dan. Misschien dan wat Vicky zei met een balk dat een vouwdeur wel past.
Houd ik in gedachten!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:09 schreef Ireth het volgende:
[..]
Stom idee misschien, maar als je nou deze in die brede deuropening verankert aan het kozijn, dan is je deuropening nog maar 83 cm breed?? De ruimte erboven opvullen met een extra plaatje triplex...
Deze dus
Lief! En jammer idd!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:11 schreef Rucky het volgende:
Ik baal er wel een beetje van dat we zo'n eind uit elkaar wonen want ik had je zo komen helpen.
Ervaring mee?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:24 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
Die is te verplaatsen.. no problem!!!
Ik sluit niets uit en van afstand kan ik je ook met sommige dingen helpen.quote:
Losse badkamer met losse wc. Voor het eerst de wasmachine op de badkamer.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:26 schreef YskaFredriksson het volgende:
Haa er komt nog een vraag bij me op :p is het een badkamer met wc of een losse badkamer met een aparte wc?
Aaah nou dan maar een wat knallendere badmat voor mevrouw.. Roze of blauw :p hoogpolig of laagpolig? Jaaa er worden hier de vragen gesteld hoor haha!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:29 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Losse badkamer met losse wc. Voor het eerst de wasmachine op de badkamer.
Ik zat idd ook al aan Kim en haar favo kleur te denken. Ja haal maar van de lijstquote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:47 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim is iig gek op blauw! Mij maakt het neitK uit! Dus bad en wc mat kunnen van de lijst af in de OP?!
Top! het klinkt/staat zo stom dat ik zulke dingen niet eens zelf kan kopen. Maar goed, tis nu eenmaal ff zo.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:50 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Ik zat idd ook al aan Kim en haar favo kleur te denken. Ja haal maar van de lijsten ik regel ook wel even een bezem en motblik en veger voor je
Hoef je je helemaal niet voor te schamen. Je begint weer vanaf nul, dus je kunt alles gebruiken toch?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:52 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Top! het klinkt/staat zo stom dat ik zulke dingen niet eens zelf kan kopen. Maar goed, tis nu eenmaal ff zo.
Joh en ik schaf het voor een fractie van de prijs aanquote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:52 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Top! het klinkt/staat zo stom dat ik zulke dingen niet eens zelf kan kopen. Maar goed, tis nu eenmaal ff zo.
Daar is toch dit hele topic om begonnenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:52 schreef _Ingrid_ het volgende:
indirect...quote:
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:46 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, want je urgentie verliezen, daar schiet je veel mee op
dat dus..quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:46 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, want je urgentie verliezen, daar schiet je veel mee op
Even om te checken of ik het snap, maar heeft Djees nou met je account zitten spelen en heb jij daardoor nu een probleem??quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:45 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nou geeft hij gewoon toe dat hij wel bij mijn account kan bij de woningbouw. GRRRR! Maarja, kan niks bewijzen.
En een vloer + muur of zelfs een gordijn gaat hem niet worden ben ik bang. Die lul geeft het geld niet.
dus ik twijfel of ik wel zal tekenen dinsdag.
Een beetje wel ja, want anders had ik nog op andere, wellicht gewone eengezinswoningen kunnen reageren.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:48 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Even om te checken of ik het snap, maar heeft Djees nou met je account zitten spelen en heb jij daardoor nu een probleem??
Is ook zo. moet hier weg, dan maar op kale vloer.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:50 schreef Vicky het volgende:
maar waarom teken je dan niet gewoon voor dat huisje..
Opbouwen van een huisje hoeft niet in een keer, dat kan je ook in fases doen en daarbij.. je moet ERGENS beginnen!!
In that case: moven en rap een beetjequote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:50 schreef _Ingrid_ het volgende:
Een beetje wel ja, want anders had ik nog op andere, wellicht gewone eengezinswoningen kunnen reageren.
of gratisoptehalen ofzoietsquote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:53 schreef dolfina-chica het volgende:
hou marktplaats in de gaten ingrid... des noods 2dehands laminaat...
quote:
Die 'lul' heeft het te geven zolang jullie getrouwd zijn! De helft van wat jullie hebben is van jou. Als je wilt kan je de halve inboedel meenemen! Sta op je strepen Ingrid!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:45 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nou geeft hij gewoon toe dat hij wel bij mijn account kan bij de woningbouw. GRRRR! Maarja, kan niks bewijzen.
En een vloer + muur of zelfs een gordijn gaat hem niet worden ben ik bang. Die lul geeft het geld niet.
dus ik twijfel of ik wel zal tekenen dinsdag.
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:04 schreef Ireth het volgende:
[..]
Die 'lul' heeft het te geven zolang jullie getrouwd zijn! De helft van wat jullie hebben is van jou. Als je wilt kan je de halve inboedel meenemen! Sta op je strepen Ingrid!
AMENquote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:04 schreef Ireth het volgende:
[..]
Die 'lul' heeft het te geven zolang jullie getrouwd zijn! De helft van wat jullie hebben is van jou. Als je wilt kan je de halve inboedel meenemen! Sta op je strepen Ingrid!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |