Zolang het maar geen sub is, want die krengen stinken. Btw heb niet echt veel vertrouwen in de Air Farce. Die lui zijn te lui om een fatsoenlijke landing te maken, en we moeten dus elek keer uit een vliegende kist stappenquote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:22 schreef thesystem het volgende:
[..]
hahaha vooral Farce
Maar zonder onze C17's en KC135's kom je niet ver![]()
of je moet op een boot wille dobberen
Dat bedoel ik.quote:
Toen de eerste C17 getest werden en wij de eerste test jumps maakte werd je letterlijk uit de kist gezogen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:25 schreef thesystem het volgende:
Hahahaha, sja....soms kun je niet overal landen
Hopelijk mag ik ook nog eens airdrop school gaan volgen....lijkt me wel gaaf in de C17
hahahaha nice!quote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:26 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Toen de eerste C17 getest werden en wij de eerste test jumps maakte werd je letterlijk uit de kist gezogen.
Dat maakt een huizenhoog verschil of je de deflectors hebt of niet. Lees wel of niet bij de deur kunnen staan. En nog nooit zo'n ding in reverse taxi gezien. Maar kan je wel vertellen dat ook in vlucht ze nu niet bijzonder stil zijn. Maar een beetje militair leert in alle omstandigheden (lawaai) te slapenquote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:28 schreef thesystem het volgende:
[..]
hahahaha nice!
Die deflectors zijn wel nice....maar of je daar veel van merkt als je eruit springt?
Ding maakt wel een tyfus herrie bij reverse taxi
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:20 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Hoe dan ook, lucky bastard. Ik moet namelijk lekker zelf mijn uniformen wassen.
Vorig jaar zo'n kist op RAF Fairford een reverse taxi zien doen direct na de landing. Volgens mij hebben ze het op de KLu dagen ook wel eens gedaan. Wat zijn die deflectors precies?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:31 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Dat maakt een huizenhoog verschil of je de deflectors hebt of niet. Lees wel of niet bij de deur kunnen staan. En nog nooit zo'n ding in reverse taxi gezien. Maar kan je wel vertellen dat ook in vlucht ze nu niet bijzonder stil zijn. Maar een beetje militair leert in alle omstandigheden (lawaai) te slapen
Wat ik hoorde heel eenvoudig. Wel een goede actie.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 14:25 schreef jankaas020 het volgende:
Rabobank zet pinpassen buiten Europa uit
Godver, kan ik weer regelen dat ik kan gaan pinnen in een buitenlandse haven...
Yeah, right...quote:Op zaterdag 5 mei 2012 01:53 schreef Pumatje het volgende:
Geboren..in hun jonge jaren ging alles redelijk op rolletjes, nietsvermoedend wordt zonder verklaring het land binnengevallen. Doden in de familie, 5 jaren angst..woonde je in het noorden verhongerde je bijna.
Blijkt toch steeds weer dat ze een bepaalde macht hebben. Lijkt me niet gezond. zo van "kijk ons eens zielig zijn"quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yeah, right...
Verder zal het me jeuken wie of wat wanneer en waar wil herdenken. En zeker een rechter of eoa schimmige Joodse organisatie heeft zich daar niet mee te bemoeien.
Deflectors zijn een soort van kleppen die voor de troopdoors zitten om de wind die langs je vliegt van je af te 'deflecteren'. Oftewel, die zorgen ervoor dat je de deur kunt openen en er niet maximaal uitgezogen wordt. Tevens beschermen ze je een beetje bij een reverse taxi tegen de uitlaat van die gigantische jet engine....quote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:51 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Vorig jaar zo'n kist op RAF Fairford een reverse taxi zien doen direct na de landing. Volgens mij hebben ze het op de KLu dagen ook wel eens gedaan. Wat zijn die deflectors precies?
Dit.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yeah, right...
Verder zal het me jeuken wie of wat wanneer en waar wil herdenken. En zeker een rechter of eoa schimmige Joodse organisatie heeft zich daar niet mee te bemoeien.
Vind je het dan ook terecht dat dat gedicht niet voorgelezen is? Dat ging over een Nederlandse vrijwilliger aan het Oostfront als ik me niet vergis.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 18:10 schreef Rave_NL het volgende:
Als het nu Waffen SS waren geweest die volledig bewust hun verschrikkelijke werk hebben gedaan waren geweest, of die Nederlandse vrijwilligers, dan nee. Maar nu?
Nee.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 18:15 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Vind je het dan ook terecht dat dat gedicht niet voorgelezen is? Dat ging over een Nederlandse vrijwilliger aan het Oostfront als ik me niet vergis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterker nog, dit is een belangrijk gedicht, niet vanwege de stijl of manier, maar puur om de laatste zin.
"omdat ook hij niet vergeten mag worden".
Als je in een GOEDE parlementaire democratie woont die vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel hebt, dan laat je dit toe zodat men kan zien wat de 'verkeerde' keuze is zodat men de 'goede' kant omarmt, in plaats van de rechterlijke macht de 'goede' kant door de strot te rammen en bij het minste of geringste sein van de 'foute' kant er alles aan doen om het monddood te maken en weg te moffelen.
Men herinnerd de fouten van het verleden, om bewust zijn in het heden, en zich voor te bereiden op de toekomst. Openheid en objectiviteit zijn de belangrijkste middelen om het verleden te ontleden.
Desondanks vind ik het wel een brug te ver om SS'ers en Nederlandse oorlogsvrijwilligers officieel te herdenken. Begrijp me niet verkeerd.
Maar uiteindelijk heelt tijd alle wonden, ook deze. In Den Bosch wordt ook het Wilhelmus aangehaald na de dodenherdenking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |