quote:
Veel plezier met je tukkie.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:56 schreef MaJo het volgende:
Dammit, heel topic volgeluldIk ga even teruglezen, tot over een half uur
![]()
Je kan je net zo goed niet meer verzekerenquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:06 schreef Nembrionic het volgende:
Ja...fan...tas...tisch
'Eigen risico zorg naar 400 euro'
http://www.nu.nl/geldzake(...)o-zorg-400-euro.html
Inderdaad. Belachelijk gewoon! Ben wel benieuwd naar de premieverhoging.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:07 schreef Bart het volgende:
[..]
Je kan je net zo goed niet meer verzekeren.
Maar dat mag nietquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:07 schreef Bart het volgende:
[..]
Je kan je net zo goed niet meer verzekeren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:12 schreef Bart het volgende:
Aan de andere kant hoeven zorgverzekeraars nu minder uit te keren, dus kunnen de premies omlaag.
Meeste zorgverzekeraars werken overigens zonder winstoogmerk, dus uitgaven en premies worden wel aan elkaar gekoppeldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nou, we zullen het beleven...quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:13 schreef _Ophelia_ het volgende:
Afgelopen jaren zat ik eraan vanwege de onderzoeken en IUI, anders ook nooit...
[..]
Meeste zorgverzekeraars werken overigens zonder winstoogmerk, dus uitgaven en premies worden wel aan elkaar gekoppeld
Neuh. Verplicht verzekeren. Blijf het een beetje gek vinden.quote:
Maar mensen die chronisch ziek zijn wel. Dit is echt een aanslag op hun portemonnee. Ik heb trouwens ook bijna elk jaar m'n eigen risico op.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:11 schreef MadMaster het volgende:
Normaal gesproken haal ik per jaar niet eens die 220 Euro eign risico van nu...
Ik verwacht dat voor dit soort mensen er wel een compensatie komt.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:15 schreef Lotusss het volgende:
Ow shit... .werk zelf op een klantenservice van een zorgverzekeraar... als ik nu al merk hoeveel mensen een betalingsregeling moeten treffen voor die 220 euro....
Je pakt er juist de (chronisch) zieken mee, die vanwege hun ziekte vaak al minder binnenkrijgen per maand!
Ik denk dat er desnoods beter gekozen kan worden voor uitkleden van het pakket, alleen daadwerkelijk noodzakelijke zorg in de verplichte verzekering dan het eigen risico nog meer verhogen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:15 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Neuh. Verplicht verzekeren. Blijf het een beetje gek vinden.
Dat mag je toch hopen. Ik moet het nog zien.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik verwacht dat voor dit soort mensen er wel een compensatie komt...
Dat staat ook in het artikel. Maar dat zal wel weer één of andere kutregeling zijn.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik verwacht dat voor dit soort mensen er wel een compensatie komt.
Alleen, waar ligt de grens?
Het zal wel alleen compensatie voor de minima worden, terwijl dit een bedrag is waar een grote groep volgens mij moeite mee heeft.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nou dat vind ik op zich niet verkeerd hoor. Want als mensen zonder verzekering iets ernstigs krijgen wat ze niet zelf kunnen betalen, dan worden ze echt niet het ziekenhuis uit gegooid. Maar dan zijn die kosten dus voor de samenleving zonder dat de zieke premie betaalt. Verplichte verzekering sta ik daarom wel achter. Iedereen betaalt gewoon zijn deel.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:15 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Neuh. Verplicht verzekeren. Blijf het een beetje gek vinden.
Mensen die het echt niet kunnen betalen krijgen een compensatie van het CAK; echter deze komt achteraf. En dan zitten mensen vaal al met betalingsregelingen of zelfs schulden.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik denk dat die ¤220 niet alleen die schulden veroorzaakt...quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:19 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Mensen die het echt niet kunnen betalen krijgen een compensatie van het CAK; echter deze komt achteraf. En dan zitten mensen vaal al met betalingsregelingen of zelfs schulden.
Wat was er mis met het ziekenfonds?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:19 schreef Bart het volgende:
[..]
Nou dat vind ik op zich niet verkeerd hoor. Want als mensen zonder verzekering iets ernstigs krijgen wat ze niet zelf kunnen betalen, dan worden ze echt niet het ziekenhuis uit gegooid. Maar dan zijn die kosten dus voor de samenleving zonder dat de zieke premie betaalt. Verplichte verzekering sta ik daarom wel achter. Iedereen betaalt gewoon zijn deel.
Jij bent dan ook meer dan chronisch ziek...quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:21 schreef MaJo het volgende:
Ik kreeg vandaag een rekening van de verzekering en heb ook al bijna mijn hele eigen risico verbruikt voor dit jaar
Maar je kunt je afvragen wat daarin moet zitten, een pruik of een rollator is geen direct noodzakelijke medische zorg. (niet lullig bedoeld want ik begrijp hoe belangrijk een pruik kan zijn)quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:19 schreef Bart het volgende:
[..]
Nou dat vind ik op zich niet verkeerd hoor. Want als mensen zonder verzekering iets ernstigs krijgen wat ze niet zelf kunnen betalen, dan worden ze echt niet het ziekenhuis uit gegooid. Maar dan zijn die kosten dus voor de samenleving zonder dat de zieke premie betaalt. Verplichte verzekering sta ik daarom wel achter. Iedereen betaalt gewoon zijn deel.
Vertel mij wat...quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:22 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
... (niet lullig bedoeld want ik begrijp hoe belangrijk een pruik kan zijn)
Met 4 aandoeningen kun je dat wel zeggen jaquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jij bent dan ook meer dan chronisch ziek...
Dat vraag ik me ook vaak af. Dat was zo gek nog niet.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wat was er mis met het ziekenfonds?
Ik zei trouwen een "beetje" vreemd.
Nou ja, heeft weinig zin om daar nog geld naar over te maken. Maar in feite was dat natuurlijk gewoon een verkapte verplichte verzekering. Of de verplichte verzekering is een verkapt ziekenfonds, het is maar net hoe je het bekijktquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wat was er mis met het ziekenfonds?
Dat las ik jaquote:Ik zei trouwen een "beetje" vreemd.
Dat werken via tig verschillende loketjes mogen ze ook afschaffen. Dient geen enkel nutquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:19 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Mensen die het echt niet kunnen betalen krijgen een compensatie van het CAK; echter deze komt achteraf. En dan zitten mensen vaal al met betalingsregelingen of zelfs schulden.
Voor mensen die in de bijstand of WIA zitten is 220 euro in de eerste 3 mnd of ineens af moeten betalen heel erg veel. Vergis je er niet in.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik denk dat die ¤220 niet alleen die schulden veroorzaakt...
wtf? Ik had het toch ook over de verleden tijd?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:23 schreef Bart het volgende:
[..]
Nou ja, heeft weinig zin om daar nog geld naar over te maken.
Ziekenfonds Wikiquote:Maar in feite was dat natuurlijk gewoon een verkapte verplichte verzekering. Of de verplichte verzekering is een verkapt ziekenfonds, het is maar net hoe je het bekijkt.
[..]
Dat las ik ja![]()
.
Dat is inderdaad een eindeloze discussiequote:Op donderdag 3 mei 2012 22:22 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Maar je kunt je afvragen wat daarin moet zitten, een pruik of een rollator is geen direct noodzakelijke medische zorg. (niet lullig bedoeld want ik begrijp hoe belangrijk een pruik kan zijn)
Eens!! En kost ook nog eens geld. Daar kan op bezuinigd worden toch?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:23 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat werken via tig verschillende loketjes mogen ze ook afschaffen. Dient geen enkel nut
ik vind het wel fijn dat het nu komt tegelijk met vakantiegeld en belastingteruggavequote:Op donderdag 3 mei 2012 22:23 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Voor mensen die in de bijstand of WIA zitten is 220 euro in de eerste 3 mnd of ineens af moeten betalen heel erg veel. Vergis je er niet in.
En ook dat mag inkomensafhankelijk gemaakt worden. Ik ken mensen die bij wijze van spreken drie keer modaal verdienen en dan nog ¤ 350 compensatie krijgen o.i.d. hoeft van hen ook niet, maar je krijgt het of je nou wil of nietquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:24 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Eens!! En kost ook nog eens geld. Daar kan op bezuinigd worden toch?
Gaat ook niet zozeer om het bedrag natuurlijk maar om het tarief waar de verzekeraar ze voor inkoopt. Er is nog altijd de mogelijkheid om een standaard, lichtgewicht of special volledig vergoed te krijgen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:27 schreef Lotusss het volgende:
De vergoeding voor een rollator is ook drastisch naar beneden gegaan: van 90 euro in 2011 naar 72 euro in 2012.
Bij jou misschien. Ik ken ook klanten die in januari hun maandelijkse pillen ophalen bij de apotheek en die maand meteen al 220 euro af mogen tikken.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:25 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik vind het wel fijn dat het nu komt tegelijk met vakantiegeld en belastingteruggave
dat is het ook. Alhoewel veel mensen hebben dat geld nodig om andere gaten te dichten.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:25 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik vind het wel fijn dat het nu komt tegelijk met vakantiegeld en belastingteruggave
Dat klopt. Ik niet.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:24 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
wtf? Ik had het toch ook over de verleden tijd?
True. Wrs krijg ik het dit jaar ook voor vorig jaar ivm allergische astma. Hoeft van mij ook niet.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:27 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
En ook dat mag inkomensafhankelijk gemaakt worden. Ik ken mensen die bij wijze van spreken drie keer modaal verdienen en dan nog ¤ 350 compensatie krijgen o.i.d. hoeft van hen ook niet, maar je krijgt het of je nou wil of niet
Dat is zuur ja. Mocht vorige week ook 80 euro dokken bij de apotheekquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:28 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Bij jou misschien. Ik ken ook klanten die in januari hun maandelijkse pillen ophalen bij de apotheek en die maand meteen al 220 euro af mogen tikken.
Wellicht uit de Aanvullende Verzekering (waar men grif voor betaalt), maar uit de Basisverzekering is de maximale vergoeding toch echt 72 euro voor een rollator. Willen ze een gepimpte, ultralight rollator met glittertjes en Ferrari-logo, dan moeten ze de rest toch echt zelf betalen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Gaat ook niet zozeer om het bedrag natuurlijk maar om het tarief waar de verzekeraar ze voor inkoopt. Er is nog altijd de mogelijkheid om een standaard, lichtgewicht of special volledig vergoed te krijgen.
Dan is jouw werkgever een stuk zuiniger dan de mijne. Die 72 zou wel kunnen kloppen voor een standaard rollator, via de gecontraccteerde leverancier dan volledig vergoed. Voor lichtgewicht geldt een hoger tarief, wederom gecontracteerd dan volledig vergoed. Wil je meer of luxer dan betaal je het verschil bij (meer dan wat daadwerkelijk nodig is wordt uiteraard niet vergoed). Een special kost wat hij kost, daar is geen tarief aan te hangen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:31 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Wellicht uit de Aanvullende Verzekering (waar men grif voor betaalt), maar uit de Basisverzekering is de maximale vergoeding toch echt 72 euro voor een rollator. Willen ze een gepimpte, ultralight rollator met glittertjes en Ferrari-logo, dan moeten ze de rest toch echt zelf betalen.
Als het een tegemoetkoming is van het CAK: in principe wel ja.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:33 schreef MaJo het volgende:
Overigens krijg ik ieder jaar geld van een of ander iets vanwege mijn hoge kosten aan medicijnen, ik neem aan dat dit ook geldt voor minima?
Hm, daar voel ik me al een paar jaar niet zo meer thuis... Ik moet de hond uitlaten en naar bed, morgen weer vroeg dag...quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:33 schreef MadMaster het volgende:
Straks gewoon allemaal SP of PvdA stemmen op 12 september en het hele feest gaat niet door!
Prettige avond nog verder!!
Dat was ik toch al van plan!quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:33 schreef MadMaster het volgende:
Straks gewoon allemaal SP of PvdA stemmen op 12 september en het hele feest gaat niet door!
Dan maar 400 euro eigen risico.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:33 schreef MadMaster het volgende:
*zucht*quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:33 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dan is jouw werkgever een stuk zuiniger dan de mijne. Die 72 zou wel kunnen kloppen voor een standaard rollator, via de gecontraccteerde leverancier dan volledig vergoed. Voor lichtgewicht geldt een hoger tarief, wederom gecontracteerd dan volledig vergoed. Wil je meer of luxer dan betaal je het verschil bij. Een special kost wat hij kost, daar is geen tarief aan te hangen.
De vraag is natuurlijk of je voor die 72 euro een basic rollator kan kopen waarmee je uit de voeten kan. Zo ja, dan is het geen probleem natuurlijk.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:37 schreef Lotusss het volgende:
[..]
*zucht*
Prima als jouw werkgever bijlegt en je bij een gecontracteerde zorgverlener meer krijgt voor die 72 euro.
Maar volgens de door de overheid opgestelde regelgeving van de Zorgverzekeringswet is de maximale vergoeding uit de BASISVERZEKERING toch echt 72 euro.
Het CAK inderdaadquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:35 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Als het een tegemoetkoming is van het CAK: in principe wel ja.
Maar lieve schat, in die basisverzekering is ook opgenomen dat mensen voor wie dat nodig is een lichtgewicht of special moeten kunnen krijgen, daar gelden echt hogere tarieven voor.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:37 schreef Lotusss het volgende:
[..]
*zucht*
Prima als jouw werkgever bijlegt en je bij een gecontracteerde zorgverlener meer krijgt voor die 72 euro.
Maar volgens de door de overheid opgestelde regelgeving van de Zorgverzekeringswet is de maximale vergoeding uit de BASISVERZEKERING toch echt 72 euro.
Dat kanquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:39 schreef Bart het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of je voor die 72 euro een basic rollator kan kopen waarmee je uit de voeten kan. Zo ja, dan is het geen probleem natuurlijk.
Mag ik dat morgen op mijn werk even nazoeken? Dat er ergens via de NZA dat tarief is vastgelegd?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
Overigens ben ik heel benieuwd naar de pagina in het besluit zorgverzekeringen waar dat tarief vastgelegd is, want voor zover ik weet is het alleen verplicht voor zorgverzekeraars om die zorg te leveren en is het aan hen om dat zo voordelig mogelijk in te kopen.
En dat is de reden dat ik niet zo blij ben met de liberalisering van die markt. En dat truukje hebben ze dan maar even herhaald bij de tandartsenquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
en is het aan hen om dat zo voordelig mogelijk in te kopen.
Was dat nog niet duidelijk dan?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:46 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Mag ik dat morgen op mijn werk even nazoeken? Dat er ergens via de NZA dat tarief is vastgelegd?
Ben nu ook wel benieuwd. Werk jij ook bij een zorgverzekeraar dan?
Moest jij niet gelijk een heel scala aan bloedtesten hebben?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:47 schreef MaJo het volgende:
Overigens zie ik op die brief van de verzekering dat het eigen risico dit jaar al met 50 euro verhoogd is. Om dan meteen weer 180 er bovenop te gooien vind ik wel erg extreem.
Ik moet trouwens 150 euro dokken voor de onderzoeken van mijn bloed, dat is toch best prijzig
Ja klopt, ze hebben een heleboel gecheckt maar had niet verwacht dat het zo duur zou zijnquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:47 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Moest jij niet gelijk een heel scala aan bloedtesten hebben?
Je hebt trouwens mail
Ook truste voor jouquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:56 schreef Lotusss het volgende:
Anyway, ik ga slapen. Morgen 2e dag cursus...... truste iedereen!
quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ook truste voor jou
Ik ga zo ook mijn bed opzoeken, maar eerst nog een aflevering Game of Thrones
Had ik de tijd en de middelen, dan zou ik naar verzekeraar X gaan. Met heel wat speelgoed...quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:06 schreef Nembrionic het volgende:
Ja...fan...tas...tisch
Dan komen wij je wel bezoeken in TBS kliniek Y.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Had ik de tijd en de middelen, dan zou ik naar verzekeraar X gaan. Met heel wat speelgoed...
Mooi niet, vriend.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:33 schreef MadMaster het volgende:
Errr....moeten we het journaal in de gaten houden de komende tijd?quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Had ik de tijd en de middelen, dan zou ik naar verzekeraar X gaan. Met heel wat speelgoed...
Ik zal mijn plannen niet verder uitleggen, veel beter zo.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:43 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dan komen wij je wel bezoeken in TBS kliniek Y.
Ja, lijkt mij ook.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zal mijn plannen niet verder uitleggen, veel beter zo.
Het komt waarschijnlijk niet eens in het nieuws.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:43 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Errr....moeten we het journaal in de gaten houden de komende tijd?
Die mogen gelijk door naar het gekkenhuis.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:18 schreef Nembrionic het volgende:
Zouden deze bij de HA zijn geweest?
[ afbeelding ]
Zo zit ik niet in elkaar. Ik lijd aan bewijzingsdrang.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:15 schreef wyccie het volgende:
Tip: in plaats van waanideeën te ontwikkelen, jezelf een slachtofferrol toebedelen en wraakacties te bedenken is het veel nuttiger om je energie te gebruiken voor iets positiefs, iets waar je blij van wordt, iets waar geen haat bij komt kijken.
Ben je mod in MEN geworden?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:48 schreef wyccie het volgende:
Ik schat dat ik morgen nog 6 uur nodig heb om het hier toonbaar te maken.
Ah, je eigen huisje dus.quote:
Mijn rommelhok. Soempie verplaatst alle rommel naar boven, ik juist naar beneden (de kelder).quote:
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:08 schreef wyccie het volgende:
[..]
Mijn rommelhok. Soempie verplaatst alle rommel naar boven, ik juist naar beneden (de kelder).
Ben wel blij met het resultaat van vandaag. Eén helft van de kamer is opgeruimd en de vloerbedekking is weer lichtblauw in plaats van grijs. Het lijkt hier twee keer zo groot.
1) dat is een hele normale uitdrukking.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:16 schreef wyccie het volgende:
Wtf, net op het nieuws een stel voetbalsupporters uit Raalte die de trein pakken naar Amsterdam voor de huldiging. Daar zit iemand bij die heel klein is (ik weet niet of je zo iemand nou wel of geen dwerg mag noemen). Hoor je de voice-over zeggen 'Met een mannetje of 30 vertrekken zij richting Amsterdam'.
statistisch gezien maak je toch meer dan 70% van de werkelijke ziektekosten in het laatste aantal jaren van je leven?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:15 schreef wyccie het volgende:
Tip: in plaats van waanideeën te ontwikkelen, jezelf een slachtofferrol toebedelen en wraakacties te bedenken is het veel nuttiger om je energie te gebruiken voor iets positiefs, iets waar je blij van wordt, iets waar geen haat bij komt kijken.
En ik las het net ook van die 400 euro. Ik ben gezegend dat ik aan de andere kant van het ziektespectrum zit. Ik haal eens per half jaar de pil en eens per 2-3 maanden mijn neusspray. De huisarts heb ik in tien jaar maar 3 of 4 keer bezocht, de HAP 1 keer, de allergoloog 1 keer, en ik ben 1 keer bij de KNO-arts onder het mes geweest. Boven mijn eigen risico kom ik dit jaar ook weer niet uit.
Bizar als ik dan weer in de spreekkamer mensen tegenkom met een shitload aan medicijnen.
Kansloos, zelfs terminaal zieke patiënten laten de meest dure, niet bewezen behandelingen uitvoeren in het buitenland in de hoop dat hun leven daarmee verlengd wordt. Zorg waarvan ze vooraf horen dat het niet vergoed wordt maar dan wel achteraf klagen dat er een uitzondering gemaakt moet worden. Wat niet wil zeggen dat ik hen niet kan begrijpen, maar mensen willen echt alles aan behandelingen wat (on)mogelijk is.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 07:28 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
statistisch gezien maak je toch meer dan 70% van de werkelijke ziektekosten in het laatste aantal jaren van je leven?
Zouden we met z'n allen kunnen accepteren dat je niet de beste zorg krijgt/ je een aantal jaren eerder dood gaat als je minder ziektekostenpremie zou hoeven betalen?
Ja, eigen risico 400 EURquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:06 schreef Nembrionic het volgende:
Ja...fan...tas...tisch
ik weet niet wat er nog teveel aan overhead en andere overbodige kosten in de zorg zitten maar dat is denk ik inderdaad een van de redenen waarom de premie elk jaar weer omhoog gaat.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 07:51 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Kansloos, zelfs terminaal zieke patiënten laten de meest dure, niet bewezen behandelingen uitvoeren in het buitenland in de hoop dat hun leven daarmee verlengd wordt. Zorg waarvan ze vooraf horen dat het niet vergoed wordt maar dan wel achteraf klagen dat er een uitzondering gemaakt moet worden. Wat niet wil zeggen dat ik hen niet kan begrijpen, maar mensen willen echt alles aan behandelingen wat (on)mogelijk is.
Ja, daarom had ik er ook niks over gezegd.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 09:47 schreef Diaan73 het volgende:
Ik werd er net even op gewezen dat dit (nog) niet officieel is. Het is iets wat RTL heeft gehoord en in de wereld heeft gebracht. Ik hoop dat het niet waar blijkt te zijn.
Onze kinderen spelen op dit moment zonder jas buiten. Het is hier goed te doenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:05 schreef Diaan73 het volgende:
De buren zitten volgens mij in de achtertuin met hun tweeling van 10 maanden.En het is koud!! (vind ik dan). Ze willen er geen binnenkinderen van maken, maar je kunt ook overdrijven.
Maar die kinderen zijn 10 maanden en zitten in een reisbedje. Bewegen dus niet veel. Het is 13 graden zonder zon en met wind. Brrr.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:14 schreef Mark het volgende:
[..]
Onze kinderen spelen op dit moment zonder jas buiten. Het is hier goed te doen
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:18 schreef Soempie het volgende:
Ik hoor je buren al: nou, die kinderen van Diaan zitten achter de tv en de IPad, tuttuttut.
Hahah inderdaad.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:18 schreef Soempie het volgende:
Ik hoor je buren al: nou, die kinderen van Diaan zitten achter de tv en de IPad, tuttuttut.
We zitten zelf in een achtertuin-verbouwproject, zodat de kinderen deze zomer lekker veel buiten kunnen spelen. Scheelt meteen een hoop zooi binnenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:19 schreef Diaan73 het volgende:
Wij zitten sws veel meer binnen. Ik vind er niet zoveel aan om in de achtertuin te zitten. Dat gaat me snel vervelen.
Hier geen regen, maar het is toch wel fris.quote:
De zooi valt hier gelukkig mee. Lennon is niet zo'n speler... Tenminste niet in z'n eentje. Vindt iPad/Wii/voetballen leuker.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:25 schreef Mark het volgende:
[..]
We zitten zelf in een achtertuin-verbouwproject, zodat de kinderen deze zomer lekker veel buiten kunnen spelen. Scheelt meteen een hoop zooi binnen
Maar wij hebben dan ook een behoorlijk grote achtertuin, dat scheelt.
Ja dat gaat ook beter. Zie ik ook bij mijn neefjes. 7 jaar verschil is best veel. Ook al zijn ze heel gek met elkaar.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:33 schreef Mark het volgende:
Onze kinderen liggen qua leeftijd natuurlijk dichter bij elkaar, dus samenspelen is dan logischer
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:41 schreef Soempie het volgende:
Toen ik klein was speelde ik eigenlijk altijd buiten. En als dat niet kon, dan binnen met lego of ik was aan het tekenen.
Maar vooral aan het buitenspelen heb ik de leukste herinneringen. Lekker onder de sproeiers doorrennen op een giga grasveld van de middelbare school. Daar ook vliegeren, over de daken van de schuurtjes rennen en springenHeel veel fietsen (en dan net doen of ik een prinses op een paard was
)en rolschaatsen. Blikkie trap
En heel veel balspellen, koprollen in het gras en van de kabelbaan in de speeltuin.
![]()
Daarom wilde ik ook per se nu gras in de tuin.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:50 schreef Etcetera het volgende:
Wasmachine, koelkast, diepvries, gasfornuis, stofzuiger, tv gekocht gisteren. in 1,5 uur tijd
De achterdeur staat/kan hier ook gewoon open, maar dat nodigt niet voor ze uit. In ieder geval niet voor Lennon.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:51 schreef Soempie het volgende:
Mijn moeder ging ook niet mee naar buiten trouwens. De achterdeur stond eigenlijk altijd open en ik speelde dan in de tuin en later de omgeving. Was zij bezig met het huishouden of ze stond al 's middags te koken. En dan kwam ik uitgebakken spekblokjes bietsen.En bij de buren aardbeien. En bij oma aan de overkant (oud vrouwtje gewoon) snoepjes of een boterham.
ik neem aan dat je dan wel de nodige korting hebt kunnen krijgen?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:50 schreef Etcetera het volgende:
Wasmachine, koelkast, diepvries, gasfornuis, stofzuiger, tv gekocht gisteren. in 1,5 uur tijd
gelukkig welquote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:11 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
ik neem aan dat je dan wel de nodige korting hebt kunnen krijgen?
De economie doet het weerquote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:50 schreef Etcetera het volgende:
Netjes gedaan.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:50 schreef Etcetera het volgende:
Schooier!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:51 schreef Soempie het volgende:
Mijn moeder ging ook niet mee naar buiten trouwens. De achterdeur stond eigenlijk altijd open en ik speelde dan in de tuin en later de omgeving. Was zij bezig met het huishouden of ze stond al 's middags te koken. En dan kwam ik uitgebakken spekblokjes bietsen.En bij de buren aardbeien. En bij oma aan de overkant (oud vrouwtje gewoon) snoepjes of een boterham.
Dat was inderdaad een betere manier vind ik. Dat was ¤ 250,= geloof ik. Ook minder bewerkelijk denk ik. Van mij mogen ze dat zo weer invoeren.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:55 schreef wyccie het volgende:
[..]
Netjes gedaan.
[..]
Schooier!![]()
Eerder kregen we toch wel eens geld terug als je je Eigen Risico niet had opgemaakt, kan dat niet terugkomen? Ik ontvang graag geld.
dat noemen we toch linksom of rechtsom? / sigaar uit eigen doos?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:55 schreef wyccie het volgende:
Eerder kregen we toch wel eens geld terug als je je Eigen Risico niet had opgemaakt, kan dat niet terugkomen? Ik ontvang graag geld.
Betaalden we toen dan meer premie?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:20 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
dat noemen we toch linksom of rechtsom? / sigaar uit eigen doos?
VOlgens mij viel dat nog wel mee. En ook al is het een sigaar uit eigen doos, iets terugkrijgen is leuker dan dat je bij moet betalen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:23 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
uiteraard. Gratis geld bestaat niet, sorry
dat is uiteraard waar, maar feit blijft dat je het eerst zelf betaald hebtquote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:28 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
VOlgens mij viel dat nog wel mee. En ook al is het een sigaar uit eigen doos, iets terugkrijgen is leuker dan dat je bij moet betalen.
Ja, doe maar.quote:
Feitelijk inderdaad waar. Gevoelsmatig fijner!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:30 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
dat is uiteraard waar, maar feit blijft dat je het eerst zelf betaald hebt
quote:
Ik heb vorige week 3 grote vuilniszakken kleding in de kledingbak voor arme kindjes in de 3e wereld gegooid. En ik ben geeneens een vrouw...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:21 schreef wyccie het volgende:
Ik heb véél te veel kleren. Het past niet meer in de kledingkast. Vrouwen.
Wij zoeken nog een interieursverzorgster...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:39 schreef wyccie het volgende:
Zo'n kledingswapparty, wat LB laatst had, is een goed idee, maar dan moet ik ook een trolley meesleuren. En anders gaat het inderdaad in zo'n container.
Maar de kledingkast heb ik nu eerst even volgepropt, dat zoek ik een andere keer wel uit.
De rest heeft nu de prioriteit. Heb al de jaloezieën en de ramen gedaan. Nu de stoflaag bovenop de kast.
Waarom heb ik niet vaker van die schoonmaakbuien?
Zal ik daarvoor mijn studie vaarwel zeggen? Hmmm.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:56 schreef MadMaster het volgende:
Wij zoeken nog een interieursverzorgster...
Neuh, want de kas/balie op Utrecht sluit over een paar weken. Maar het betekent wel dat ik multi-inzetbaar ben, want we moeten met z'n allen de tent draaiende houden. En het kan geen kwaad om dat stapje extra te zetten... maar het is rommelig, en ik kom niet aan m'n andere werk toe.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:50 schreef wyccie het volgende:
Houdt het behouden van je baan nou in dat je voortaan (meer) kas/balie moet doen?
Zeg gewoon schoonmaakster.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wij zoeken nog een interieursverzorgster...
Ik lees dit nu pas.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:46 schreef wyccie het volgende:
Leuk om te doen: opruimen en foto's en spullen tegenkomen van eeuwen geleden.
Ik zie dat ik de teennagel die is losgeraakt door het beklimmen van de Kilimanjaro heb bewaard.
Bij jou maakt het toch geen reet uit wat iemand schrijft, je reactie is per definitie negatief...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zeg gewoon schoonmaakster.
Eufemismes zijn ook discriminatieve woorden...
De truuk was toch om met azijn te spoelen?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:32 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb beneden de ramen gewassenik betwijfel of het streeploos is
buiten zijn ze echt smerig, dat is wel te zien nu
Ja, lach maar.quote:
Ja, natuurlijk! Zo erg is het niet.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:42 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
goed, in vuilniszakken is 1.
Maar:
zijn het de door je gemeente goedgekeurde vuilniszakken en ga je ze ook daadwerkelijk aan de straat zetten.
sommige mensen zijn in staat die vuilniszakken weer te bewaren....quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:43 schreef wyccie het volgende:
Sorry, MM. Het is gelukkig geen etenstijd.
[..]
Ja, natuurlijk! Zo erg is het niet.
Daar zijn die vuilniszakken te duur voor. Laat de gemeentereiniging maar lekker werken.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:47 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
sommige mensen zijn in staat die vuilniszakken weer te bewaren....
of ammoniak, of een ui bij het water inquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:39 schreef wyccie het volgende:
[..]
De truuk was toch om met azijn te spoelen?
[..]
Nee, maar daarin zat een scene waarbij Theo en Thea onder het bureau van de koninging verstopt zaten met een doosje waarin de teennagels van de koningin zaten. Ze dachten echter dat het cashewnoten waren...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:47 schreef wyccie het volgende:
Er zat geen tenenkaas aan, als dat je geruststelt.
Ik doe altijd ammoniak erbij. En wat afwasmiddel. Werkt goed.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:51 schreef Etcetera het volgende:
[..]
of ammoniak, of een ui bij het water inmaar vind het eerst wel prima nu
Cashewnoten, lekker. Misschien haal ik zo nog een zakje.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:51 schreef MadMaster het volgende:
Nee, maar daarin zat een scene waarbij Theo en Thea onder het bureau van de koninging verstopt zaten met een doosje waarin de teennagels van de koningin zaten. Ze dachten echter dat het cashewnoten waren...
4 minuten oud.quote:Sta je op Eindhoven om naar Boedapest te vliegen stort er een vliegtuig neer..
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:22 schreef MaJo het volgende:
Wow hier doen jullie niet aan 2 minuten stilte maar aan 2,5 uur stilte
Tot 2230 uur werken.quote:Iemand nog leuke plannen voor vanavond? Ik ga bankhangen en misdaadseries kijken
't Leek me niks aan, maar het is nu toch wel grappig.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:59 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
hij wist dat jij van aapjeskijken shows houdt?
Domme lul!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:02 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Bleker is ook kandidaat lijsttrekker CDA
Truequote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:10 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Niets zo veranderlijk als een politicus, of de overtreffende trap daarvan, de CDA politicus. Glijdt zoals de wind waait.
Ja, ik las het net.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:29 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Beastie Boy Adam Yauch (47) overleden
quote:
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:07 schreef LadyBlack het volgende:
Wij hebben ook de dodenherdenking zitten kijken, en ik moest zoals eigenlijk altijd weer huilen toen het wilhelmus werd ingezet
En net die documentaire/film over de krijgsgevangenen gekeken, dat was echt mooi gedaan zeg...
Ik heb twitter en ik wil je helpen maar ik snap niet wat je bedoeltquote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:12 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja, wie van jullie heeft twitter en wil mij ergens bij helpen?
Ik krijg namelijk echt een bombardement aan mailtjes voor een of andere doos die is geretweet, maar dr emailadres verkeerd in heeft gevuld(of hoe het dan maar precies werkt)
Ze heeft blijkbaar bijna hetzelfde emailadres, dus ik krijg steeds mailtjes dat iemand haar in een tweet heeft genoemd.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb twitter en ik wil je helpen maar ik snap niet wat je bedoeltZe heeft iets getweet, dat wordt geretweet, en jij krijgt daar mails over
Dus als ik mensen de waarheid wil vertellen, heet dat ineens verontrustend?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:33 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik lees dit nu pas.
Net als de verontrustende berichten van Ofy...
Waar ga je heen?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:22 schreef Ofyles2 het volgende:
Dan wil ik nog iets verontrustends zeggen: ik ga de komende maanden/jaren op vakantie.
Ik heb haar getweetquote:
Moet je antwoorden: 'Boeiuuuuh"quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:30 schreef MaJo het volgende:
Ik heb haar getweetHet is niet echt het grootste licht trouwens, haar laatste tweet is "pizza eteeeeeh"
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb haar getweetHet is niet echt het grootste licht trouwens, haar laatste tweet is "pizza eteeeeeh"
quote:
Ik ookquote:
Als ik jou was zou ik toch die 2100 aanhouden. Gewoon eten wat je normaal ook doet (of juist meer, als je niet ontbijt) en dan 1x per dag een tussendoortje.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:31 schreef MaJo het volgende:
Ik ben trouwens aan het dieeten, wat vooral inhoudt dat ik minder cola drink en wat minder slechte tussendoortjes neem. Vul ik net voedingscentrum in, heb ik over de dag maar 1500 calorieen binnengekregen in plaats van 2100Is dat nou heel slecht om echt een stuk minder binnen te krijgen of kan dat wel?
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:32 schreef MaJo het volgende:
Ik ookLaat het je weten als ze antwoordt
Maar volgens mij is ze 12 ofzo dus misschien slaapt ze al
Goed bezig!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:31 schreef MaJo het volgende:
Ik ben trouwens aan het dieeten, wat vooral inhoudt dat ik minder cola drink en wat minder slechte tussendoortjes neem. Vul ik net voedingscentrum in, heb ik over de dag maar 1500 calorieen binnengekregen in plaats van 2100Is dat nou heel slecht om echt een stuk minder binnen te krijgen of kan dat wel?
Ik ontbijt normaal niet en wil dat nu wel gaan doen, alleen is dat vandaag er weer bij ingeschotenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:35 schreef wyccie het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik toch die 2100 aanhouden. Gewoon eten wat je normaal ook doet (of juist meer, als je niet ontbijt) en dan 1x per dag een tussendoortje.
Diëten zodat je fitter wordt?
[..]
Dat topic heb ik een tijd gevolgd, ga het weer checkenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:36 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Goed bezig!
Te weinig calorieën is niet handig, omdat je lijf dan in een soort spaarstand schiet, waardoor je niet afvalt. Maar je kunt op allerlei sites uitrekenen wat je ongeveer nodig hebt. Moet je even googlen op BMR, of even de OP van het slanktopic (in mijn actieve topiclijst) lezen.
Ik heb gepostquote:
Dat vind ik niet zo gek. Ik ben geen ochtendmens en in de ochtend krijg ik ook slecht brood naar binnen gewerkt, vooral omdat ik brood toch al niks aan vind.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:39 schreef MaJo het volgende:
Het gekke is alleen dat ik helemaal geen trek heb terwijl ik normaal 's avonds juist ontzettend zin heb om te snacken
Ow, sorry. Ik dacht dat dat spul geen vet bevatte en daarom gezond was. Is er dan een ontbijtkoekvariant zonder suiker?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:51 schreef LadyBlack het volgende:
Geen ontbijtkoek!!! Bomvol suiker waardoor je even later weee minstens zoveel trek hebt!
'S ochtends eten heb ik ook moeite mee, ik heb dan ook nog gewoon geen trekquote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:50 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo gek. Ik ben geen ochtendmens en in de ochtend krijg ik ook slecht brood naar binnen gewerkt, vooral omdat ik brood toch al niks aan vind.
Dingen zoals melk of yoghurt met muesli/cruesli is wel goed te doen. Als je van Brinta houdt is dat ook een optie.
En als je wel graag brood eet: smeer er ook boter op voor de vitamine D.
Wat jij vooral nodig hebt is ritme. Het opstaan en ontbijten moet voor jou routine worden. Opstaan, ontbijten, krantje erbij, douchen.
Gezonde tussendoortjes die ik ken: rijstwafel, ontbijtkoek, komkommers, mueslirepen.
Vetloos klopt wel, maar vet is lang niet het ergste evilquote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:52 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ow, sorry. Ik dacht dat dat spul geen vet bevatte en daarom gezond was. Is er dan een ontbijtkoekvariant zonder suiker?
Ik vind kwark of yoghurt 's ochtends ook echt een uitvindingquote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
'S ochtends eten heb ik ook moeite mee, ik heb dan ook nog gewoon geen trekEn ben ook niet de allergrootste broodfan dus misschien is yoghurt 's ochtends wel wat, dat is ook snel klaar
Op het werk eten we sowieso vaak rijstwafels en eierkoeken als tussendoortje dus dat zit goed. Net als tomaat en komkommer en karnemelk bij de lunch. Maar als ik thuiskom dan ga ik weer aan de cola en de blokjes kaas![]()
Da's gemeen... ik heb dat niet in huisquote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:54 schreef MaJo het volgende:
En ik heb nu maar een kopje koffie met een stroopwafel genomen![]()
Nee, je hebt ook gewoon vetten nodig, klopt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:54 schreef LadyBlack het volgende:
Vetloos klopt wel, maar vet is lang niet het ergste evil![]()
Dat lijkt me zo droog, ik zou er boter op smeren. En ik vind de parelkandijkoek het lekkerst, toch weer dat zoete.quote:Je zou dan volkoren ontbijtkoek zonder suiker moeten hebben, maar dan zit er vast weer aspartaam of dergelijke troep in.
Wel zilvervliesrijst hè.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:02 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja, en ik ben mn avondeten ook gaan aanpassen: minder pasta met roomsaus of gebakken aardappeltjes, en meer rijst met curry, of pasta met tomatensaus. En ik doe geen suiker meer in mn koffie
Ik heb laatst van de internist gehoord dat ik juist witbrood moet eten vanwege mijn spastische darmenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:57 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik vind kwark of yoghurt 's ochtends ook echt een uitvinding
En eierkoeken zijn ook suiker, dus mee uitkijken. Maar cola laten staan is sowieso goed voor je! Beetje voorzichtig met kaas, en opletten dat je alleen volkorenproducten eet, dus geen witbrood.
In het slanktopic zijn ze erg fan van weinig koolhydraten eten, en dan meer groenten en eiwitten. Maar de beste samenvatting staat in die OP
Geen brood? Ben ik juist dol op. Melk drink ik echt met liters (gemiddeld 1,5 liter per dag), yoghurt prima, maar muesli/cruesli vind ik dan weer echt verschrikkelijk. Oh, en ik ben dol op rijst, maar rijstwafels krijg je er bij mij niet in.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:50 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo gek. Ik ben geen ochtendmens en in de ochtend krijg ik ook slecht brood naar binnen gewerkt, vooral omdat ik brood toch al niks aan vind.
Dingen zoals melk of yoghurt met muesli/cruesli is wel goed te doen. Als je van Brinta houdt is dat ook een optie.
En als je wel graag brood eet: smeer er ook boter op voor de vitamine D.
Wat jij vooral nodig hebt is ritme. Het opstaan en ontbijten moet voor jou routine worden. Opstaan, ontbijten, krantje erbij, douchen.
Gezonde tussendoortjes die ik ken: rijstwafel, ontbijtkoek, komkommers, mueslirepen.
Daar zit wel wat in, ik kan in stressperioden ook slecht zwaar volkorenbrood verdragen, maar fijn volkoren gaat meestal wel en anders eet ik inderdaad ff witbrood.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb laatst van de internist gehoord dat ik juist witbrood moet eten vanwege mijn spastische darmenUit nieuw onderzoek is namelijk gebleken dat volkoren brood helemaal niet zo goed is als je PDS hebt terwijl dat jarenlang wel gedacht werd. Dus ik blijf aan het witbrood
En ik doe tegenwoordig een zoetje in mijn koffie
Ik vond het wel fijn om bevestiging te krijgen want ik had altijd al het idee dat ik van volkorenbrood meer aan de shite raaktequote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:11 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Daar zit wel wat in, ik kan in stressperioden ook slecht zwaar volkorenbrood verdragen, maar fijn volkoren gaat meestal wel en anders eet ik inderdaad ff witbrood.
Maar dat is toch bekend!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:13 schreef MaJo het volgende:
Ik vond het wel fijn om bevestiging te krijgen want ik had altijd al het idee dat ik van volkorenbrood meer aan de shite raakte
Oh ja? Wist ik niet. Hoe komt dat?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:14 schreef wyccie het volgende:
Als ik aan het snacken sla, dan vreet ik een zak winegums op.
[..]
Maar dat is toch bekend!![]()
Van wit brood raak je geobstipeerd, van bruin brood ga je zacht poepen.
Dat wel ja maar toch hebben dokters me jarenlang verteld dat ik juist volkorenbrood moest eten omdat dat beter voor me zou zijn maar gelukkig ben ik eigenwijsquote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:14 schreef wyccie het volgende:
Als ik aan het snacken sla, dan vreet ik een zak winegums op.
[..]
Maar dat is toch bekend!![]()
Van wit brood raak je geobstipeerd, van bruin brood ga je zacht poepen.
Komt door die hockeymeisjes die jarenlang "Vezels, vitaminen, mineralen" brulden in reclames.quote:
Ah. Ik eet vrijwel altijd bruin brood. (Behalve met enige regelmaat een wit broodje paling...quote:
In principe is dat ook goed, dan blijven je darmen gestimuleerd. Maar ja, als je steeds maar aan de schijterij bent is dat natuurlijk ook niet de bedoeling.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:15 schreef MaJo het volgende:
Dat wel ja maar toch hebben dokters me jarenlang verteld dat ik juist volkorenbrood moest eten omdat dat beter voor me zou zijn maar gelukkig ben ik eigenwijs
En hoe zit dat met roggebrood? (Roggebrood met oude kaas! Of met katenspek bij erwtensoep!)quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:21 schreef LadyBlack het volgende:
Bruinbrood is niet hetzelfde als volkorenbrood hezitten net zo weinig vezels in als in witbrood.
Minder dan in volkoren, meer dan in wit. Dat zie en proef je ook.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:21 schreef LadyBlack het volgende:
Bruinbrood is niet hetzelfde als volkorenbrood hezitten net zo weinig vezels in als in witbrood.
quote:Bruinbrood is brood dat wordt gebakken van (tarwe)meel. Hierin zit niet alleen het binnenste deel van de graankorrel (zogenaamde meelkern) maar ook een deel van de zemelen en kiemen (buitenkant graankorrel). Het grootste deel van de vitamines, mineralen en voedingsvezels bevindt zich in de buitenste laag van de graankorrel.
Omdat maar een deel van de graankorrel voor de bereiding van bruinbrood wordt gebruikt, bevat bruinbrood minder vitamines, mineralen en voedingsvezels dan volkorenbrood, maar wel weer meer dan witbrood.
Van banaan raak ik dan wel weer dagen verstopt dus dat eet ik nauwelijksquote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:21 schreef wyccie het volgende:
[..]
In principe is dat ook goed, dan blijven je darmen gestimuleerd. Maar ja, als je steeds maar aan de schijterij bent is dat natuurlijk ook niet de bedoeling.
Nog een tip: van banaan ga je hard poepen. Van ananas weer zacht.
Ja! Heerlijk!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:25 schreef wyccie het volgende:
[..]
Niet de Nem-haat-warme-ananas-ananas, maar lekkere, ietwat zure, verse ananas.
Ik ben tegen alle soorten ananasquote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:25 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nu weet ik ook dat er een verschil is tussen bloem en meel.quote:Bloem is alleen het binnenste van de graankorrel. De kiem en zemelen zijn volledig uitgezeefd. Dit is de basis voor witbrood.
Meel is de basis voor bruinbrood. De zemelen en kiem (buitenkant van de korrel) zijn gedeeltelijk uitgezeefd. Daardoor is het brood heel lichtbruin. Bruinbrood bevat meer voedingsvezel (en vitamines en mineralen) dan witbrood.
Ja ik heb ook weer wat geleerdquote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:29 schreef wyccie het volgende:
LB, dat stukje kwam van Voorlichtingsbureau Brood.
Daar staat ook dit op:
[..]
Nu weet ik ook dat er een verschil is tussen bloem en meel.
Truste.quote:
Inflatie op de ananas. Vanaf nu: ananas=11quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:25 schreef wyccie het volgende:
[..]
Bij mij werkt het precies andersomquote:
Ik zat er nog aan te denkenquote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:36 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Inflatie op de ananas. Vanaf nu: ananas=11
De hele dag zo'n beetje thuis maar 's avonds gehavenhapt in Oporto met C+A, C+L, B(+vriendin) en nog wat mensen. 12 in totaal geloof ikquote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bij mij werkt het precies andersom
[..]
Ik zat er nog aan te denken
NemmieWaar was jij vandaag?
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:36 schreef Nembrionic het volgende:
Inflatie op de ananas. Vanaf nu: ananas=11
Jij bent op maandag blij dat je weekend voorbij is, en bent chagrijnig op vrijdag als het weekend in zicht is?quote:
Hier is ook een Oporto.quote:
Klinkt goedquote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:39 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
De hele dag zo'n beetje thuis maar 's avonds gehavenhapt in Oporto met C+A, C+L, B(+vriendin) en nog wat mensen. 12 in totaal geloof ik
En morgen tegels slopen uit het huis van B(+vriendin)
Maar dat is een restaurantquote:
Op maandag ben ik wel fit maar daarna neemt het met de dag afquote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:40 schreef wyccie het volgende:
[..]
[..]
Jij bent op maandag blij dat je weekend voorbij is, en bent chagrijnig op vrijdag als het weekend in zicht is?
[..]
Hier is ook een Oporto.
Dat was het ookquote:
Wil ik ook. Vind het hier voor een studentenstad nog wel prijzig.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:41 schreef Nembrionic het volgende:
Bij ons is het onze stamkroeg waar op vrijdag een goed bord eten voor 7,50 te krijgen is
Maar jij bent halverwege de week toch ook nog een dag extra vrij?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:41 schreef MaJo het volgende:
Op maandag ben ik wel fit maar daarna neemt het met de dag af
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Op maandag ben ik wel fit maar daarna neemt het met de dag af
Kom je toch een keer naar Maassluis? Alhoewel, de trein kost ook watquote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:42 schreef wyccie het volgende:
Wil ik ook. Vind het hier voor een studentenstad nog wel prijzig.
Klinkt goedquote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:42 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat was het ook
Biefstukpuntjes met geitenkaas, patat en salade.
En een fantastisch biertje erbij dat op whiskyvaten gerijpt is.
Ja ik ben woensdag vrij zodat ik de laatste twee dagen ook door kan komenquote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:42 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wil ik ook. Vind het hier voor een studentenstad nog wel prijzig.
[..]
Maar jij bent halverwege de week toch ook nog een dag extra vrij?
Wanneer is je volgende sollicitatieronde?
Zekerquote:
Iew aspergesquote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zeker
En morgen worden het witte asperges met ei, ham en saus.
En eh..ja..bevrijdingsfestival wordt 'm niet echt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |