quote:
Veel plezier met je tukkie.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:56 schreef MaJo het volgende:
Dammit, heel topic volgeluldIk ga even teruglezen, tot over een half uur
![]()
Je kan je net zo goed niet meer verzekerenquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:06 schreef Nembrionic het volgende:
Ja...fan...tas...tisch
'Eigen risico zorg naar 400 euro'
http://www.nu.nl/geldzake(...)o-zorg-400-euro.html
Inderdaad. Belachelijk gewoon! Ben wel benieuwd naar de premieverhoging.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:07 schreef Bart het volgende:
[..]
Je kan je net zo goed niet meer verzekeren.
Maar dat mag nietquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:07 schreef Bart het volgende:
[..]
Je kan je net zo goed niet meer verzekeren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:12 schreef Bart het volgende:
Aan de andere kant hoeven zorgverzekeraars nu minder uit te keren, dus kunnen de premies omlaag.
Meeste zorgverzekeraars werken overigens zonder winstoogmerk, dus uitgaven en premies worden wel aan elkaar gekoppeldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nou, we zullen het beleven...quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:13 schreef _Ophelia_ het volgende:
Afgelopen jaren zat ik eraan vanwege de onderzoeken en IUI, anders ook nooit...
[..]
Meeste zorgverzekeraars werken overigens zonder winstoogmerk, dus uitgaven en premies worden wel aan elkaar gekoppeld
Neuh. Verplicht verzekeren. Blijf het een beetje gek vinden.quote:
Maar mensen die chronisch ziek zijn wel. Dit is echt een aanslag op hun portemonnee. Ik heb trouwens ook bijna elk jaar m'n eigen risico op.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:11 schreef MadMaster het volgende:
Normaal gesproken haal ik per jaar niet eens die 220 Euro eign risico van nu...
Ik verwacht dat voor dit soort mensen er wel een compensatie komt.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:15 schreef Lotusss het volgende:
Ow shit... .werk zelf op een klantenservice van een zorgverzekeraar... als ik nu al merk hoeveel mensen een betalingsregeling moeten treffen voor die 220 euro....
Je pakt er juist de (chronisch) zieken mee, die vanwege hun ziekte vaak al minder binnenkrijgen per maand!
Ik denk dat er desnoods beter gekozen kan worden voor uitkleden van het pakket, alleen daadwerkelijk noodzakelijke zorg in de verplichte verzekering dan het eigen risico nog meer verhogen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:15 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Neuh. Verplicht verzekeren. Blijf het een beetje gek vinden.
Dat mag je toch hopen. Ik moet het nog zien.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik verwacht dat voor dit soort mensen er wel een compensatie komt...
Dat staat ook in het artikel. Maar dat zal wel weer één of andere kutregeling zijn.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik verwacht dat voor dit soort mensen er wel een compensatie komt.
Alleen, waar ligt de grens?
Het zal wel alleen compensatie voor de minima worden, terwijl dit een bedrag is waar een grote groep volgens mij moeite mee heeft.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nou dat vind ik op zich niet verkeerd hoor. Want als mensen zonder verzekering iets ernstigs krijgen wat ze niet zelf kunnen betalen, dan worden ze echt niet het ziekenhuis uit gegooid. Maar dan zijn die kosten dus voor de samenleving zonder dat de zieke premie betaalt. Verplichte verzekering sta ik daarom wel achter. Iedereen betaalt gewoon zijn deel.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:15 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Neuh. Verplicht verzekeren. Blijf het een beetje gek vinden.
Mensen die het echt niet kunnen betalen krijgen een compensatie van het CAK; echter deze komt achteraf. En dan zitten mensen vaal al met betalingsregelingen of zelfs schulden.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik denk dat die ¤220 niet alleen die schulden veroorzaakt...quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:19 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Mensen die het echt niet kunnen betalen krijgen een compensatie van het CAK; echter deze komt achteraf. En dan zitten mensen vaal al met betalingsregelingen of zelfs schulden.
Wat was er mis met het ziekenfonds?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:19 schreef Bart het volgende:
[..]
Nou dat vind ik op zich niet verkeerd hoor. Want als mensen zonder verzekering iets ernstigs krijgen wat ze niet zelf kunnen betalen, dan worden ze echt niet het ziekenhuis uit gegooid. Maar dan zijn die kosten dus voor de samenleving zonder dat de zieke premie betaalt. Verplichte verzekering sta ik daarom wel achter. Iedereen betaalt gewoon zijn deel.
Jij bent dan ook meer dan chronisch ziek...quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:21 schreef MaJo het volgende:
Ik kreeg vandaag een rekening van de verzekering en heb ook al bijna mijn hele eigen risico verbruikt voor dit jaar
Maar je kunt je afvragen wat daarin moet zitten, een pruik of een rollator is geen direct noodzakelijke medische zorg. (niet lullig bedoeld want ik begrijp hoe belangrijk een pruik kan zijn)quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:19 schreef Bart het volgende:
[..]
Nou dat vind ik op zich niet verkeerd hoor. Want als mensen zonder verzekering iets ernstigs krijgen wat ze niet zelf kunnen betalen, dan worden ze echt niet het ziekenhuis uit gegooid. Maar dan zijn die kosten dus voor de samenleving zonder dat de zieke premie betaalt. Verplichte verzekering sta ik daarom wel achter. Iedereen betaalt gewoon zijn deel.
Vertel mij wat...quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:22 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
... (niet lullig bedoeld want ik begrijp hoe belangrijk een pruik kan zijn)
Met 4 aandoeningen kun je dat wel zeggen jaquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jij bent dan ook meer dan chronisch ziek...
Dat vraag ik me ook vaak af. Dat was zo gek nog niet.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wat was er mis met het ziekenfonds?
Ik zei trouwen een "beetje" vreemd.
Nou ja, heeft weinig zin om daar nog geld naar over te maken. Maar in feite was dat natuurlijk gewoon een verkapte verplichte verzekering. Of de verplichte verzekering is een verkapt ziekenfonds, het is maar net hoe je het bekijktquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wat was er mis met het ziekenfonds?
Dat las ik jaquote:Ik zei trouwen een "beetje" vreemd.
Dat werken via tig verschillende loketjes mogen ze ook afschaffen. Dient geen enkel nutquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:19 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Mensen die het echt niet kunnen betalen krijgen een compensatie van het CAK; echter deze komt achteraf. En dan zitten mensen vaal al met betalingsregelingen of zelfs schulden.
Voor mensen die in de bijstand of WIA zitten is 220 euro in de eerste 3 mnd of ineens af moeten betalen heel erg veel. Vergis je er niet in.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik denk dat die ¤220 niet alleen die schulden veroorzaakt...
wtf? Ik had het toch ook over de verleden tijd?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:23 schreef Bart het volgende:
[..]
Nou ja, heeft weinig zin om daar nog geld naar over te maken.
Ziekenfonds Wikiquote:Maar in feite was dat natuurlijk gewoon een verkapte verplichte verzekering. Of de verplichte verzekering is een verkapt ziekenfonds, het is maar net hoe je het bekijkt.
[..]
Dat las ik ja![]()
.
Dat is inderdaad een eindeloze discussiequote:Op donderdag 3 mei 2012 22:22 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Maar je kunt je afvragen wat daarin moet zitten, een pruik of een rollator is geen direct noodzakelijke medische zorg. (niet lullig bedoeld want ik begrijp hoe belangrijk een pruik kan zijn)
Eens!! En kost ook nog eens geld. Daar kan op bezuinigd worden toch?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:23 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat werken via tig verschillende loketjes mogen ze ook afschaffen. Dient geen enkel nut
ik vind het wel fijn dat het nu komt tegelijk met vakantiegeld en belastingteruggavequote:Op donderdag 3 mei 2012 22:23 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Voor mensen die in de bijstand of WIA zitten is 220 euro in de eerste 3 mnd of ineens af moeten betalen heel erg veel. Vergis je er niet in.
En ook dat mag inkomensafhankelijk gemaakt worden. Ik ken mensen die bij wijze van spreken drie keer modaal verdienen en dan nog ¤ 350 compensatie krijgen o.i.d. hoeft van hen ook niet, maar je krijgt het of je nou wil of nietquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:24 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Eens!! En kost ook nog eens geld. Daar kan op bezuinigd worden toch?
Gaat ook niet zozeer om het bedrag natuurlijk maar om het tarief waar de verzekeraar ze voor inkoopt. Er is nog altijd de mogelijkheid om een standaard, lichtgewicht of special volledig vergoed te krijgen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:27 schreef Lotusss het volgende:
De vergoeding voor een rollator is ook drastisch naar beneden gegaan: van 90 euro in 2011 naar 72 euro in 2012.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |