Ergens beginnen? Ja, bij de ouders, niet door in geheel amsterdam tijdens lunchtijd snackbarren te sluiten. Of denk je dat daar alleen middelbare scholieren komen?quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:06 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Het is een druppel op een hete plaat, maar men moet toch ergens beginnen?
Nee, het is van de zotte.quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:11 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Het is opzich toch goed dat ze die patatkramen sluiten?
Kinderen denken nog niet aan gezond eten, een beetje controle mag wel...
Alsjeblieft niet. Ik zie Wilders al in het debat weglopen omdat iedereen patat zegt en hij eist dat men friet zegt.quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:15 schreef Piles het volgende:
Misschien wordt het tijd voor een frietpasOf patatpas, wat je wil.
Laten we overal een pasje voor geven....quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:15 schreef Piles het volgende:
Computerverbod thuis dus.quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:02 schreef Karina het volgende:
Wat een onzin: toen ik 30 jaar geledenop school zat kwam ook elke dag de patatkraam langs en gingen we patat halen. Toen waren de kinderen niet te dik (tenminste, de meeste niet). Ze moeten meer bewegen.
Het schijnt te helpen tegen ADHD.quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
Nog even en we krijgen voor geschreven wat we dienen te eten
Nee verplicht sporten, iedereen zal een perfect lichaam hebben anders mogen ze opsodemieterenquote:
Inderdaad, en in de winter zetten ze die melk op de kachelquote:Op donderdag 3 mei 2012 15:03 schreef HSG het volgende:
Ik kom nog uit een tijd dat we melk en fruit kregen op school. Waar zijn die tijden gebleven.
Chips Card.quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:15 schreef Piles het volgende:
Ja die kinderen die de hele dag achter de computer zitten, oh wachtquote:Op donderdag 3 mei 2012 15:21 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen kinderen maar ik zou het wel aan banden leggen. Iemand hier?
Zet er nog wat houten barakken neer en het plaatje is compleetquote:Op donderdag 3 mei 2012 15:16 schreef Casos het volgende:
Gewoon een groot hek om zo'n school, flink veel prikkeldraad erop. Voor 08:30 binnen zijn, anders boete en om 18:00 uur poort weer open. En in de kantine alleen maar konijnenvoer verkopen. Dat zou een goede oplossing zijn.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:59 schreef BasEnAad het volgende:
WAL-GE-LIJK.
De vertrutting en bemoeienis zet door, echt misselijkmakend.
Ligt vaak aan de eetgewoonten thuis. Dat los je niet op door een snackbarverbod op te leggen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:23 schreef Xetran het volgende:
Wel terecht opzich. tegenwoordig zie ik al die blagen om een uur of 12 in de pauze al een patatje halen en langzaam moddervet worden. Maar of je er iets aan moet doen, weet niet.
Waarom zou iemand er iets aan moeten doen? Laat mensen lekker zelf bepalen wat zij wel of niet consumeren.quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:23 schreef Xetran het volgende:
Wel terecht opzich. tegenwoordig zie ik al die blagen om een uur of 12 in de pauze al een patatje halen en langzaam moddervet worden. Maar of je er iets aan moet doen, weet niet.
Lekker kroketje platstampen tussen broodje kaasquote:Op donderdag 3 mei 2012 15:29 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Waarom überhaupt per sé eten kopen op school? Toen ik 14 was, 10 jaar geleden dus, nam ik gewoon brood mee van huis
Ja ik deed ook veel buitenspelen, maar welke leeftijd was dat? tot m'n 13e ofzo (brugklas). Ik heb vaak kinderen gezien die dik worden vanaf hun 13e.quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja die kinderen die de hele dag achter de computer zitten, oh wachtIk zou een slecht voorbeeld zijn
Maar serieus: als ik thuis kwam van school dan speelde ik tot het avondeten buiten, en soms daarna ook nog, dan blijf je vanzelf wel dun en fit. Ik heb ook geen kinderen, maar ik zou wel proberen om ze achter de computer vandaan te krijgen.
Het zou wel helpen als ze in die kantines lekkere gezonde dingen zouden verkopen en niet te duur.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |