Ik ken de Dave Tate voor en na, en ook al is hij op 8% gespierd as fuck, je ziet er niet van dat hij een van de sterkste mensen op de planeet is, en dus ook de bodybuilders (die groter zijn) eruit tilt.quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:43 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet maar het doel is anders en ook het eetpatroon zal anders zijn (zeg ik als iemand die een paar Powerlifters kent, wat zij eten is niet normaal)
Maar kijk eens naar Dave Tate voor en na
Is dit plaatje nu echt serieus? Of zijn enkel die laatste twee kolommen geshopped? Ik kan een figuur met silliness, madness en death moeilijk serieus nemenquote:Op donderdag 3 mei 2012 17:38 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik ken de Dave Tate voor en na, en ook al is hij op 8% gespierd as fuck, je ziet er niet van dat hij een van de sterkste mensen op de planeet is, en dus ook de bodybuilders (die groter zijn) eruit tilt. Het is vooral (en waarschijnlijk) een kwestie van, zoals ik al zei, myoplasmic en sarcoplasmic spiermassa:
[ afbeelding ]
Maar hoe werkt dat dan als je bijvoorbeeld een programma als SS combineert met tweemaal flinke endurance training in de week? Heft dat elkaar als het ware op?quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:38 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik ken de Dave Tate voor en na, en ook al is hij op 8% gespierd as fuck, je ziet er niet van dat hij een van de sterkste mensen op de planeet is, en dus ook de bodybuilders (die groter zijn) eruit tilt.
Het is vooral (en waarschijnlijk) een kwestie van, zoals ik al zei, myoplasmic en sarcoplasmic spiermassa. Myoplasmic spierweefsel is echt functioneel spierweefsel (zorgt voor meer kracht), sacroplasmic spiermassa is vooral volume. Welke je vooral aanmaakt is afhankelijk van hoe je traint. De manier waarop powerlifters trainen focust op myoplasmic, bodybuilders focussen op sarcoplasmic. Dat gezegd hebbende zie je in het volgende plaatje ook dat er een redelijke overlap is, maar dus ook een dominante.
[ afbeelding ]
Zie hiervoor -edit-quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:43 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Maar hoe werkt dat dan als je bijvoorbeeld een programma als SS combineert met tweemaal flinke endurance training in de week? Heft dat elkaar als het ware op?
http://www.springerlink.com/content/uufl8l50ctpe5971/quote:S(strength)) and C(combined) groups demonstrated similar increases (P < 0.0167) in 1RM squat (23% and 22%) and bench press (18% for both groups), in maximal isometric knee extension torque (12% and 7%), in maximal vertical jump (6% and 9%), and in fat-free mass (3% and 5%). E(endurance) training did not induce changes in any of these variables
quote:After the 21-week training period increases of 21% (p<0.001) and 22% (p<0.001), and of 22% (p<0.001) and 21% (p<0.001) took place in the 1RM load and maximal isometric force in S and SE, respectively. Increases of 26% (p<0.05) and 29% (p<0.001) occurred in the maximum iEMG of the VL in S and SE, respectively. The CSA of the QF increased throughout the length of the QF (from 4/15 to 12/15 L f) both in S (p<0.050.001) and SE (p<0.010.001). The mean fibre areas of types I, IIa and IIb increased after the training both in S (p<0.05 and 0.01) and SE (p<0.05 and p<0.01).
Als je op 1-10% RM zit, dan ben je uiteraard cardio aan het doen, dus slaat 'silliness' e.d. nergens op, meer voor de gein daar neer gezet.quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:41 schreef Seam het volgende:
[..]
Is dit plaatje nu echt serieus? Of zijn enkel die laatste twee kolommen geshopped? Ik kan een figuur met silliness, madness en death moeilijk serieus nemen
quote:Op donderdag 3 mei 2012 18:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Waarom doen wij zo moeilijk om eten terwijl deze gast werkelijk van alles naar binnen werkt (lees: contests) en hij alsnog redelijk buffed is.
http://www.youtube.com/user/furiouspete123?ob=0
Jezus, wat zou dat met je bloedsuikerspiegel doen?quote:
Interessant, wist niet zoveel over gelatine:quote:Op donderdag 3 mei 2012 18:30 schreef VASND het volgende:
[..]
Jezus, wat zou dat met je bloedsuikerspiegel doen?
quote:Gelatin is a protein product produced by partial hydrolysis of collagen extracted from skin, bones, cartilage, ligaments, etc. [...] Although gelatin is 98–99% protein by dry weight, the body cannot readily use it. Gelatin is notable for its exceptionally low nutritional value. The approximate amino acid composition of gelatin is: glycine 21 %, proline 12 %, hydroxyproline 12 %, glutamic acid 10 %, alanine 9 %, arginine 8%, aspartic acid 6 %, lysine 4 %, serine 4 %, leucine 3 %, valine 2 %, phenylalanine 2 %, threonine 2 %, isoleucine 1 %,hydroxylysine 1 %, methionine and histidine <1% and tyrosine < 0.5 %. These values vary, especially the minor constituents, depending on the source of the raw material and processing technique(3).
In fact, gelatin was once thought of to be a cure to world hunger. However, due to its poor nutritional value (excluding the protein content), this idea never quite took off.
Gelatin is unusually high in the non-essential amino acids glycine and proline, (i.e., those produced by the human body), while lacking certain essential amino acids (i.e., those not produced by the human body). Gelatin is one of the few foods that cause a net loss of protein if eaten exclusively. It contains no tryptophan and is deficient in isoleucine, threonine, and methionine. Several people died of malnutrition in the 1970s while on popular 'liquid protein' diets.
Niet dood aan insuline maar aan kanker, ook leukquote:Op donderdag 3 mei 2012 18:40 schreef VASND het volgende:
^grappig. 99% proteïne en dan toch je netto ratio's kapot maken.
Doh zal trouwens wel een sugarfree variant zijn.
SPOILER: Nog meer rippetoe gedoeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door Zith op 03-05-2012 19:28:59 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
Jongen die ik ken traint er, volgens mij best redelijk en nog aardig goedkoop. Zover ik weet hebben ze gewoon een squat-rack e.d..quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:21 schreef Jahr00n het volgende:
Weet iemand hoe de sportvoorzieningen van de TU Eindhoven zijn?
Train er zelf ook soms. Squatrek idd, 3x benchpressinstallaties etc. Goede gym gewoon.quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:21 schreef Jahr00n het volgende:
Weet iemand hoe de sportvoorzieningen van de TU Eindhoven zijn?
nee niemand.quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:08 schreef Drommeldaris het volgende:
Is er iemand die het SL-schema volgt?
FAIL!quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:10 schreef 1517 het volgende:
Bodybuiding heeft niks met kracht te maken.
Powerlifting heeft niks met power te maken.
Olympic weightlifting
Moi, maar zit eraan te denken om een split schema te nemen. Of eea op aan te passen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:08 schreef Drommeldaris het volgende:
Yesquote:Op donderdag 3 mei 2012 19:08 schreef Drommeldaris het volgende:
quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:08 schreef Drommeldaris het volgende:
Is er iemand die het SLSS-schema volgt?
quote:
Goed. Zit nu op 45kg split jerk. Snatch en clean jerk ben ik nog aan het oefenen, is nog niet optimaal vanwege korte hip-flexors. Maar we blijven er aan werken.quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:11 schreef mister_popcorn het volgende:
Hoe gaat het met je oly lifts eigenlijk?
quote:
Same here. Gaat me niet zo zeer om het ''builden van een body'' of ''fit zijn''. Maar om functionele kracht. Dat mijn lichaam er door in vorm komt is mooi meegenomen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:52 schreef bascross het volgende:
[..]
Dus hier zitten alleen mensen die 10kg willen curlen met 50cm armen? Ik wil zelf buff en sterk worden. Volgens mij ben ik niet de enige in dit topic die dat wil.
Het is trouwens gewichtheffen.
Scherpquote:Op donderdag 3 mei 2012 16:09 schreef kidkash19 het volgende:
Ligt er denk ik meer aan wat ze gebruiken.....
QFTquote:
Goeien linkquote:Op donderdag 3 mei 2012 17:09 schreef Mascini het volgende:
Frank Yang interview? JA
http://www.muscle-base.com/frank-yang-interview-by-muscle-base/
Een van de meest interessante bodybuilders die er is. Ongelovelijk hoeveel rare dingen hij zegt en zooooo grappig. Vooral het Tom Cruise filmpje op het eind even kijken
Ik gebruik vanaf nu geen Noxipro meer! Dit is levensgevaarlijk!quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:43 schreef 16meter het volgende:
Geranamine wordt verboden in de VS. Nederland zal dan wel snel volgen.
http://www.kmbc.com/health/30989154/detail.html
PWO supps inslaan, nu nog het kan!
Typfoutenquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:30 schreef Push. het volgende:
http://www.mdyshop.nl/group/1/krachtsport/115/droog-trainen/5/0/
Handig voor de zomer.. Maakt gelijk zo'n hele site ongeloofwaardig, jammer.
Klopt. Altijd gedacht dat MDoubleYou wel een redelijk goed merk was.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:33 schreef Weissman het volgende:
[..]
Typfouten![]()
Wat een kutsiteVet inruilen voor spieren
![]()
the horror
Thnx bra. Verwar de clean jerk en de split jerk niet. clean jerk ga ik proberen, heb tot nu toe alleen maar split jerks gedaan. op een enkele keer na dan.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:44 schreef Push. het volgende:
[..]
Klopt. Altijd gedacht dat MDoubleYou wel een redelijk goed merk was.
Respect overigens dat je oly lifts doet. De power clean & jerk is vrij simpel aan te leren, misschien dat je die eerst kunt doen voordat je overstapt op de reguliere clean & jerk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |