Goed. Zit nu op 45kg split jerk. Snatch en clean jerk ben ik nog aan het oefenen, is nog niet optimaal vanwege korte hip-flexors. Maar we blijven er aan werken.quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:11 schreef mister_popcorn het volgende:
Hoe gaat het met je oly lifts eigenlijk?
quote:
Same here. Gaat me niet zo zeer om het ''builden van een body'' of ''fit zijn''. Maar om functionele kracht. Dat mijn lichaam er door in vorm komt is mooi meegenomen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:52 schreef bascross het volgende:
[..]
Dus hier zitten alleen mensen die 10kg willen curlen met 50cm armen? Ik wil zelf buff en sterk worden. Volgens mij ben ik niet de enige in dit topic die dat wil.
Het is trouwens gewichtheffen.
Scherpquote:Op donderdag 3 mei 2012 16:09 schreef kidkash19 het volgende:
Ligt er denk ik meer aan wat ze gebruiken.....
QFTquote:
Goeien linkquote:Op donderdag 3 mei 2012 17:09 schreef Mascini het volgende:
Frank Yang interview? JA
http://www.muscle-base.com/frank-yang-interview-by-muscle-base/
Een van de meest interessante bodybuilders die er is. Ongelovelijk hoeveel rare dingen hij zegt en zooooo grappig. Vooral het Tom Cruise filmpje op het eind even kijken
Ik gebruik vanaf nu geen Noxipro meer! Dit is levensgevaarlijk!quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:43 schreef 16meter het volgende:
Geranamine wordt verboden in de VS. Nederland zal dan wel snel volgen.
http://www.kmbc.com/health/30989154/detail.html
PWO supps inslaan, nu nog het kan!
Typfoutenquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:30 schreef Push. het volgende:
http://www.mdyshop.nl/group/1/krachtsport/115/droog-trainen/5/0/
Handig voor de zomer.. Maakt gelijk zo'n hele site ongeloofwaardig, jammer.
Klopt. Altijd gedacht dat MDoubleYou wel een redelijk goed merk was.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:33 schreef Weissman het volgende:
[..]
Typfouten![]()
Wat een kutsiteVet inruilen voor spieren
![]()
the horror
Thnx bra. Verwar de clean jerk en de split jerk niet. clean jerk ga ik proberen, heb tot nu toe alleen maar split jerks gedaan. op een enkele keer na dan.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:44 schreef Push. het volgende:
[..]
Klopt. Altijd gedacht dat MDoubleYou wel een redelijk goed merk was.
Respect overigens dat je oly lifts doet. De power clean & jerk is vrij simpel aan te leren, misschien dat je die eerst kunt doen voordat je overstapt op de reguliere clean & jerk?
Split jerk is het 'tweede gedeelte' van de clean & jerk, om het zo maar te zeggen, of vergis ik me?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:47 schreef Weissman het volgende:
[..]
Thnx bra. Verwar de clean jerk en de split jerk niet. clean jerk ga ik proberen, heb tot nu toe alleen maar split jerks gedaan. op een enkele keer na dan.
push press doet al veel opbouwen. OHS gaat steeds beter. ik geef het tijd.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:22 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ja maar dat is nou juist het punt.
Je moet je benen zo goed als gestrekt hebben, je hamstring en onderrug moet het werk doen.
Niet door je benen zakken want dan ga je weer je andere spieren trainen.
Ook als je dit plaatje ziet...als je de in dit geval de dumbells langs je schenen wilt doen moet je of veel kracht in je armen zetten om tegen de zwaartekracht te werken of een bolle rug zodat je armen langs je benen gaan.
Je benen moet je zo goed als recht houden.
[ afbeelding ]
Wat jij doet is de normale, dan klopt het idd dat het langs je schenen gaat.
Hier heb je ook ruimte zitten tussen de stang en benen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze niet maar dan zie je dat de armen niet recht naar beneden gaan maar helemaal naar achter... marja als je 120kg aan hebt hangen gaat dat niet echt lukken lijkt me.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je ziet eigenlijk 2 soorten.. langs en met ruimte ertussen.
Je zou zeggen dat met ruimte tussen makkelijker is omdat je mee gaat met de zwaartekracht.. maar ik weet niet of 1 van de 2 goed of slecht is...Hebben mensen hier nog een mening over?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eeehh wat doet deze er nou tussen?
Ja, dat is wat ik bedoelde.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:01 schreef Weissman het volgende:
Clean gedeelte gaat goed. Heeel soms komt mijn linkerhiel een stukje omhoog.
Split jerk is met 1 been naar voren en naar achteren. (geen idee hoe ik het anders moet uitleggen) (zie UI)
Bij een gewone ''jerk'' hou je je benen bij elkaar.
Tweede is dus een ''split jerk''
quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:02 schreef SunTzu het volgende:
Dat olympic weightlifting, deed ik ook toen ik 15 max maar 70kg. In beide van mijn gyms hebben ze eigenlijk niet van die gewichten + vloer dat je het zo kan neergooien
Zelfde probleem hier. Gelukkig nog maar drie maanden voordat ik een andere sportschool uit kan zoeken.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:03 schreef Weissman het volgende:
Ik kan het helaas ook niet neer smijten, laat het rustig weer terug zakken. Wel jammer.
Maar ik heb het al een paar keer gevraagd aan de eigenaar en hij heeft beloofd. Als ze er na een tijdje nog niet zijn smijt ik ze gew neer. Kutgym is het eigenlijk ook
Ik ging er vanuit dat je de clean jerk van het filmpje dat ik postte ging doen, vandaar dat ik dus adviseerde om de split jerk en de power clean als losse oefeningen te benaderen, en ze daarna 'te koppelen'. Wat clean je op het moment? Ik vind persoonlijk de clean en jerk met split jerk fijner dan de clean en jerk met push press. Ben geen fan van de push press.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:11 schreef Weissman het volgende:
Ik heb geen idee hoe kampioenschappen in elkaar zitten, eerlijk gezegd
Netjes. Volledige snatch is trouwens verrot moeilijk. Hoop voor je dat er mensen in je sportschool zijn die er verstand van hebbenquote:Op donderdag 3 mei 2012 23:19 schreef Weissman het volgende:
Split jerk heeft ook mijn voorkeur. Momenteel 45kg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |