Oh, ik had niet aan de waarborg gedacht. Inderdaad.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:47 schreef Etcetera het volgende:
Strafbaar? Ze zullen het zeer waarschijnlijk gewoon afboeken wanneer ze erachter komen. En je kunt ook gewoon vragen of het te koop is toch...
Dat doet een supermarkt ook als je daar steelt, maar dat maakt het niet minder strafbaar.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:47 schreef Etcetera het volgende:
Strafbaar? Ze zullen het zeer waarschijnlijk gewoon afboeken wanneer ze erachter komen.
Ik vind het eigenlijk al gewoon bizar om het te bedenkenquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat doet een supermarkt ook als je daar steelt, maar dat maakt het niet minder strafbaar.
Ja, dat calculeren ze gewoon al in.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:54 schreef Etcetera het volgende:
Ik vind het eigenlijk al gewoon bizar om het te bedenkenIk heb wel eens wat zeep/shampoo meegenomen uit een hotelkamer, maar daar stond een kaartje bij dat het mocht
In Turkije heeft elk hotel 4-sterren en om nou een halve euro een royale fooi te noemen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:03 schreef Scjvb het volgende:
Wij echter zouden ons nooit of te nimmer iets toeëigenen wat niet rechtmatig van ons is.
Integendeel zelfs, want het personeel van alle 4 sterrenhotels waar wij vorige maand tijdelijk domicilie gekozen hebben kregen van ons een zeer royale fooi. [ afbeelding ]
psst.. ze worden wel gewassen tussendoor..quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:05 schreef Deetch het volgende:
bah een badjas stelen die al door 1548 mensen gedragen is
Een halve euro, hoe kom je daarbij? Denk anders maar aan een slordige 50 tot 100 euro per keer.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:04 schreef Poison_Mushroom het volgende:
[..]
In Turkije heeft elk hotel 4-sterren en om nou een halve euro een royale fooi te noemen.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:13 schreef Prospos het volgende:
Dingen stelen uit een hotel, hoe pauper ben je dan.... En vooral badjassen die al weet niet hoe vaak gewassen zijn.
Nou stoer hoor. En wat voor bijzondere diensten hadden ze volbracht om een dergelijke overdreven fooi te rechtvaardigen?quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:12 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Een halve euro, hoe kom je daarbij? Denk anders maar aan een slordige 50 tot 100 euro per keer.
Op internet kan hij wat gebreken compenseren.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:34 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nou stoer hoor. En wat voor bijzondere diensten hadden ze volbracht om een dergelijke overdreven fooi te rechtvaardigen?
Hehe dat is helegaar niet moeilijk.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:34 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nou stoer hoor. En wat voor bijzondere diensten hadden ze volbracht om een dergelijke overdreven fooi te rechtvaardigen?
Wacht ff.. je had het over 4-sterrenhotels. En dat vind je duur? En dan geef je 50 tot 100 euro fooi per keer (wat "per keer" dan ook moge zijn)?quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:44 schreef Scjvb het volgende:
Hehe dat is helegaar niet moeilijk.Met alom uiterst attent en vriendelijk personeel daar zoals het een duur hotel betaamt. Bovendien speelt gulheid onzerzijds natuurlijk hierbij de hoofdrol.[ afbeelding ]
Heb best vaak in 4-sterrenhotel gezeten maar lang niet altijd badjassen gehad. Ook nog nooit een badjas gestolen. Ik heb m'n eigen badjas. Ik hoef geen badjas die al door tientallen of honderden andere mensen is gedragen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:45 schreef einzeinz het volgende:
Binnenkort ga ik 2 dagen naar Londen. Ik overnacht in een viersterrenhotel (maakt eigenlijk niets uit) daar zal ik beschikken over wasgerief (zeep, washand, handdoek) maar waarschijnlijk ook over een badjas?
In hoeverre is het strafbaar als je die dingen meeneemt naar huis?
Zeepjes nam ik altijd mee, maar die andere zaken vind ik al ver gaan.
Ik geloof dat je het niet helemaal goed begrepen hebt.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wacht ff.. je had het over 4-sterrenhotels. En dat vind je duur? En dan geef je 50 tot 100 euro fooi per keer (wat "per keer" dan ook moge zijn)?
Vent Trol
Obvious troll..quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:04 schreef Scjvb het volgende:
Ik geloof dat je het niet helemaal goed begrepen hebt.Echter niet duur voor ons, maar wel duur in de volksmond en vast ook voor jou.
Wat je wilt. Nog een fijne dag!quote:
Thanks, jij ook!quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:15 schreef Scjvb het volgende:
Wat je wilt. Nog een fijne dag! [ afbeelding ]
Misschien wel leuk om te weten dat een 4*hotel over het algemeen helemaal niet duur hoeft te zijn. Het afgelopen weekend een paar dagen in een dergelijk hotel overnacht aan een luxe winkelstraat in een europese hoofdstad. Inclusief zeer uitgebreid ontbijt, goede kamer en sauna nog geen 110 euro per dag voor twee personen. Een fooi van 50-100 euro is dus nogal buitenproportioneel te noemen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:44 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Hehe dat is helegaar niet moeilijk.Met alom uiterst attent en vriendelijk personeel daar zoals het een duur hotel betaamt. Bovendien speelt gulheid onzerzijds natuurlijk hierbij de Ui hoofdrol.[ afbeelding ]
Gelieve de trollen niet te voeren.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:01 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Misschien wel leuk om te weten dat een 4*hotel over het algemeen helemaal niet duur hoeft te zijn. Het afgelopen weekend een paar dagen in een dergelijk hotel overnacht aan een luxe winkelstraat in een europese hoofdstad. Inclusief zeer uitgebreid ontbijt, goede kamer en sauna nog geen 110 euro per dag voor twee personen. Een fooi van 50-100 euro is dus nogal buitenproportioneel te noemen.
Behalve leuk om te weten weet ik er zelfs alles van. Overigens zijn we in Londen en Parijs geweest, en tevens niet het allergoedkoopst, waar wij helegaar niet hebben overnacht voor een paar dagen maar wel voor langere tijd.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:01 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Misschien wel leuk om te weten dat een 4*hotel over het algemeen helemaal niet duur hoeft te zijn. Het afgelopen weekend een paar dagen in een dergelijk hotel overnacht aan een luxe winkelstraat in een europese hoofdstad. Inclusief zeer uitgebreid ontbijt, goede kamer en sauna nog geen 110 euro per dag voor twee personen. Een fooi van 50-100 euro is dus nogal buitenproportioneel te noemen.
Niks anders dan andere mensen dus.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:20 schreef Scjvb het volgende:
Echter, regelmatig opnieuw 10 of 20 euro aan fooi opgeteld,
Hee, ben je er ook weer? Maar natuurlijk heb je gelijk, het is inderdaad niet interessant voor dit topic wat ik zoal uitgegeven heb enzo.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Niks anders dan andere mensen dus.
En hoe lang jij waar geweest bent, hoeveel jij hebt uitgegeven en wat anderen daarvan zouden kunnen vinden, is totaal niet interessant voor dit topic.
Oké dan.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:14 schreef spijkerbroek het volgende:
Denken dat je met formeel taalgebruik op een forum meer voorstelt(en dan ook nog "discussie's" en "fora's" schrijven)
Anyway, het een sluit het ander niet uit. Het feit dat mensen zeepjes meenemen, wil niet zeggen dat ze geen fooi geven.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:10 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Hee, ben je er ook weer? Maar natuurlijk heb je gelijk, het is inderdaad niet interessant voor dit topic wat ik zoal uitgegeven heb enzo.Echter was de opmerking over die fooi enkel en alleen bedoeld als tegenhanger op de TT. Mensen die inplaats van ergens iets te stelen iemand juist wat geven. Je weet wel.
![]()
Derhalve staat het wat ondergetekende betreft een ieder vrij om daar op te reageren. Vermeldenswaardig is ook dat zoveel topics verzanden in off-topic discussie's op fora's.
Aldus verblijvend. [ afbeelding ]
Deze afbeeldingen zijn hier verder niet van toepassing.quote:
Dat kan je zelf toch wel bedenken? het is je eigendom niet behalve de zeepjes etc kan je meenemen de rest is diefstal... Maar dat zijn ze wel gewend in hotels:) Ik heb zelf ooit een asbak ontvreemd maar toen was ik nog een jong Andreaatje.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:45 schreef einzeinz het volgende:
Binnenkort ga ik 2 dagen naar Londen. Ik overnacht in een viersterrenhotel (maakt eigenlijk niets uit) daar zal ik beschikken over wasgerief (zeep, washand, handdoek) maar waarschijnlijk ook over een badjas?
In hoeverre is het strafbaar als je die dingen meeneemt naar huis?
Zeepjes nam ik altijd mee, maar die andere zaken vind ik al ver gaan.
Na souvenirs:) Maar ik zou vragen of ik een handdoek en of badjas kan kopen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:46 schreef Scjvb het volgende:
Mensen die voldoende geld hebben en dan nóg stelen uit hotels snap ik niet, tenzij ze min of meer kleptomaan zijn.
Dat kan je eventueel doen inderdaad.quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:51 schreef AndreaW het volgende:
[..]
Na souvenirs:) Maar ik zou vragen of ik een handdoek en of badjas kan kopen.
Zeggen ze ja en dan pakken ze eentje van de stapel die net gewassen is zeker!quote:
Helaas wel.quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:55 schreef bobbernaut het volgende:
[..]
Zeggen ze ja en dan pakken ze eentje van de stapel die net gewassen is zeker!
Ja want bij de Wibra kan je dat niet kopenquote:Op woensdag 2 mei 2012 17:51 schreef AndreaW het volgende:
[..]
Na souvenirs:) Maar ik zou vragen of ik een handdoek en of badjas kan kopen.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:12 schreef Dastan het volgende:
Sporttas mee, meteen na binnenkomst de televisie erin proppen, terug naar de balie gaan, klagen dat er geen televisie is, en een nieuwe vragen.
Godverquote:Op woensdag 2 mei 2012 20:12 schreef Dastan het volgende:
Sporttas mee, meteen na binnenkomst de televisie erin proppen, terug naar de balie gaan, klagen dat er geen televisie is, en een nieuwe vragen.
Grappig dat jij alle policies van alle hotels kent, en dat ook nog eens alle hotels zich altijd aan bovenstaande houden.quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:27 schreef luigisix het volgende:
Zeepjes, spons, douchepakje etc zitten bij de prijs in. Een folder of een boekje meenemen mag gewoon. Neem je de informatiemap mee dan zullen ze dat vervelend vinden en misschien noteren in het systeem maar meestal wordt er een nieuwe neergelegd. De slippers mag je meenemen want die worden weggegooid. De badjas zullen ze noteren maar hoogst waarschijnlijk niet chargen van de waarborg.
Als je de halve kamer sloopt wordt je daar zeker over gebeld of gemaild en wordt er van je credit card een naheffing gerekend. Als dit wordt aangetroffen kan je niet ontkennen. De badjas kan je gewoon ontkennen. Het hotel weet niet 100% zeker dat deze er heeft gehangen. Als ze hier over gaan zeuren of je hiervoor kosten in rekening brengen kan je dit ontkennen en dan doen ze verder niets. Idit geldt ook voor een minibar tenzij hiervoor een electronisch telsysteem is ingebouwd)
Dat komt omdat ik al bijna 15 jaar in meerdere ketens heb gewerkt en momenteel zelf een hotel onder mijn beheer heb. Daarnaast kom ik heel vaak in verschillende hotels en maak ik geregeld een praatje met de leidinggevende ter plekkequote:Op donderdag 3 mei 2012 16:31 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Grappig dat jij alle policies van alle hotels kent, en dat ook nog eens alle hotels zich altijd aan bovenstaande houden.
Dan nog.. je kunt niet alle policies van alle hotels kennen. Dus ik zou het allemaal niet zo stellig zeggen zoals jij dat hebt gedaan.quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:33 schreef luigisix het volgende:
Dat komt omdat ik al bijna 15 jaar in meerdere ketens heb gewerkt en momenteel zelf een hotel onder mijn beheer heb. Daarnaast kom ik heel vaak in verschillende hotels en maak ik geregeld een praatje met de leidinggevende ter plekke
Hierover zijn redelijk uniforme regels voor. Hotels zijn voor de schermen heel anders maar achter de schermen lijkt alles behoorlijk veel op elkaar.quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:35 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan nog.. je kunt niet alle policies van alle hotels kennen. Dus ik zou het allemaal niet zo stellig zeggen zoals jij dat hebt gedaan.
En in dat praatje vraag jij uitgebried naar het beleid inzake het meenemen van handoeken, badjassen en zeepjesquote:Op donderdag 3 mei 2012 16:33 schreef luigisix het volgende:
[..]
Dat komt omdat ik al bijna 15 jaar in meerdere ketens heb gewerkt en momenteel zelf een hotel onder mijn beheer heb. Daarnaast kom ik heel vaak in verschillende hotels en maak ik geregeld een praatje met de leidinggevende ter plekke
Tering hee, wat een paupervrienden heb jij. Wie wil er nu in godsnaam handdoeken en badjassen hebben die al door honderden mensen zijn gebruikt en gedragen?quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:02 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb ooit in een, niet nader te vernoemen, vijfsterrenhotel tegenover het Europees parlement 3 dagen gelogeerd, en heb toen enkel de zeepjes meegedaan en de balpen die op het tafeltje lag.
Verder werden ons enorm veel handdoeken aangeboden met het logo van het hotel in alsook in badjassen, vandaar dus mijn vraag.
Nu ga ik naar een viersterrenhotel in Londen en vroeg me dus af of ik dit mocht meenemen?
Ik hoorde kennissen vaak zeggen dat ze pantoffeltjes, badjassen, handdoeken enz. meenamen. Een vriendin had zelfs uit een hotelkamer een kadertje meegenomen (maar die hebben ze aan een flinke prijs aangerekend).
Ik heb ook geen zin om de 250 euro waarborg kwijt te spelen die ik moet betalen bij het inchecken.
Maar meubilair meenemen kan ook niet. In welk hotel verblijf je?quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:02 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb ooit in een, niet nader te vernoemen, vijfsterrenhotel tegenover het Europees parlement 3 dagen gelogeerd, en heb toen enkel de zeepjes meegedaan en de balpen die op het tafeltje lag.
Verder werden ons enorm veel handdoeken aangeboden met het logo van het hotel in alsook in badjassen, vandaar dus mijn vraag.
Nu ga ik naar een viersterrenhotel in Londen en vroeg me dus af of ik dit mocht meenemen?
Ik hoorde kennissen vaak zeggen dat ze pantoffeltjes, badjassen, handdoeken enz. meenamen. Een vriendin had zelfs uit een hotelkamer een kadertje meegenomen (maar die hebben ze aan een flinke prijs aangerekend).
Ik heb ook geen zin om de 250 euro waarborg kwijt te spelen die ik moet betalen bij het inchecken.
Daar komt wel vaak naar voren. Er wordt enorm veel gejat en zeker de minibar komt dan tersprake.quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:03 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
En in dat praatje vraag jij uitgebried naar het beleid inzake het meenemen van handoeken, badjassen en zeepjes
Euh, nee?quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:50 schreef JeMoeder het volgende:
Wordt gewoon gecashed op je CC. Succes met 'stelen'. Het hotel crediteert ongeveer 500% van de gejatte waarde, dus ze worden er alleen maar beter van. Ze jatten dus van jou, jij niet van hen. Neem dus gerust een badjas mee!
Die geef ik dan weer aan JEHOVA getuigen als ze aan de deur komen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:22 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Wat heb jij eigenlijk met de Bijbel?
Niks.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:22 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Wat heb jij eigenlijk met de Bijbel?
[TK] 'Katholieke' spullen t.e.a.b. Hier staat dat je het aan protestanten geeft?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:23 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Die geef ik dan weer aan JEHOVA getuigen als ze aan de deur komen.
Ja dat ruik je dan wel .. wassen en je hebt een perfect exemplaar en semi legaal:)quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:55 schreef bobbernaut het volgende:
[..]
Zeggen ze ja en dan pakken ze eentje van de stapel die net gewassen is zeker!
Ik reis niet in smoezelige hotels, en als het vuil zou zijn 90 graden en schoon en een mooi souvenir.quote:Op donderdag 3 mei 2012 10:23 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ja want bij de Wibra kan je dat niet kopen
Liever een honderdduizend keer gebruikte handdoek of badjas uit een smoezelig hotel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |