Wow! Super goed nieuws! Ik ben blij voor je!!quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:56 schreef kklone het volgende:
Dank jullie, Gia en Fratz. Het heeft geholpen, ik kreeg goed nieuws te horen: geen enkele twijfel, geen afwijkingen op de foto.
Succes alvast (en sterkte, want zelfs controles zijn spannend).quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:55 schreef TC_Artemis het volgende:
5 feb controle.. schildlklier doet een beetje pijn maar denk niet dat het iets ernstigs zal zijn.
Ik ben echt hyperalert, elke dag check ik al mn klieren en bij elk pijntje word ik echt paraquote:Op donderdag 31 januari 2013 16:56 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Succes alvast (en sterkte, want zelfs controles zijn spannend).
Ja ik werk maar 3 dagen 6 uurtjes nu hoor, merk dat het vermoeiend is maar goed te doenquote:Op donderdag 31 januari 2013 17:58 schreef MarMar het volgende:
Zolang je maar een beetje op jezelf past TC! Als je je prima voelt, geen reden om je thuis te zitten vervelen idd
Sterkte de 5e!
Dat lijkt mij een vraag voor de arts.quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:11 schreef MarMar het volgende:
Pa heeft het gesprek met de oncoloog vandaag gehad.. hij is nu uberhaupt nog te zwak om de chemo in te gaan.
Als ze het wel doen, dan gaat de chemo 6 maanden duren, maar levensverlengend zal het niet zijn.
Het zou dan puur gaan om de kwaliteit van leven iets te verbeteren.
Ik vraag me af hoe een chemokuur dat kan doen eigenlijk, gezien hoe ziek je daarvan kan worden
Marinekapsel, is wel baas.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:17 schreef Gia het volgende:
Ik had 14 mei de laatste kuur en eind augustus een marinekapsel, stekeltjes, dus.
Net voor de kerst kon ik het in model laten knippen.
Dus, het duurt wel even.
Het eerste haar is net babydons, zo zacht, maar na een paar keer knippen en/of een kleurspoelinkje wordt het weer normaler.
Wens je vader maar veel sterkte, en jij ook, natuurlijk.
Och, het lijkt nu op Julie Andrews in 'the sound of music', maar dan donker mahonie.quote:
quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, het lijkt nu op Julie Andrews in 'the sound of music', maar dan donker mahonie.
Nog even doorsparen, haha.
Key word: kan.. niet iedereen wordt heel ziek van de chemo, hoewel 't allemaal wel bijwerkingen heeft, wisselen die heel erg, een hoop hangt af van de soort chemo (we praten vaak over 'chemotherapie' alsof het 1 behandeling is, maar er zijn heel veel middelen) en zelfs als je dezelfde middelen geeft reageerd lang biet iedereen er hetzelfde op. Als het de kanker op een vitaal punt kan terugdringen, zou je vader er mogelijk langer mee uit de voeten kunnen, bijvoorbeeld minder pijn kunnen hebben of nog een tijd langer goed kunnen eten ofzo... maar dat zijn zomaar voorbeelden die ik bedenk als algemene uitleg, ik weet niet wat hier het geval is. Ik zou het zeker aan de arts vragen, wat de verwachtingen zijn met en zonder behandeling.quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:11 schreef MarMar het volgende:
Pa heeft het gesprek met de oncoloog vandaag gehad.. hij is nu uberhaupt nog te zwak om de chemo in te gaan.
Als ze het wel doen, dan gaat de chemo 6 maanden duren, maar levensverlengend zal het niet zijn.
Het zou dan puur gaan om de kwaliteit van leven iets te verbeteren.
Ik vraag me af hoe een chemokuur dat kan doen eigenlijk, gezien hoe ziek je daarvan kan worden
Dat hoop ik ook voor Fratz!quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:32 schreef MarMar het volgende:
Hopelijk blijft het zo voor je Fratz![]()
En Lucky, uit de waan halen.. zou dat uberhaupt kunnen of moeten? Misschien is dat wel het enige waar hij zich nu aan vast houdt.. soms hebben mensen een waan nodig om zelfs dat stukje wat ze nog wel hebben vol te kunnen houden denk ik.
Via mijn werk kom ik ook veel in aanraking met oncologische patienten en dit is iets wat me altijd verbaast. Van alle mensen die ik spreek kiest zeker 90% voor een levensverlengende behandeling maar bijna niemand doet dit echt voor zichzelf maar in veel gevallen voor bijv de kinderen. Ik snap dit heel goed maar aan de andere kant (en hierin kan ik alleen voor mezelf spreken) vind ik dit ook egoistisch vanuit de kinderen. In sommige gevallen vraag ik het me werkelijk af of het nog erger kan buiten dat zijn er ook verschillende mensen voor wie het zelf ook echt niet meer hoeft.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:25 schreef Gia het volgende:
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken, maar als ik voor de keuze kwam te staan van weer dezelfde chemokuren voor 6 maanden extra, dan denk ik dat ik pas.
Maar goed, daar sta ik nu niet voor, dus kan best zijn dat ik dan ook denk: misschien ontdekken ze in die 6 maanden wel net HET geneesmiddel, en doe ik het toch.
Ik vond het vreselijk. Ben nog steeds niet de oude qua energie en kracht.
Er valt altijd iets te relativeren, zoals wij net deden met je marine kapsel.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:14 schreef Gia het volgende:
Er is niet veel te relativeren aan kanker. Je hebt het ineens en dan moet je door die hel.
Sommigen overleven, anderen sterven. Soms na verloop van tijd, soms heel snel, zoals bij Loedertje. Het blijft een beladen onderwerp.
Dat ben ik het met je eens, om te willen dat iemand langer lijdt, zodat jij diegene langer bij je kan houden, is behoorlijk egoistisch.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:04 schreef ArteSuave het volgende:
[..]
Via mijn werk kom ik ook veel in aanraking met oncologische patienten en dit is iets wat me altijd verbaast. Van alle mensen die ik spreek kiest zeker 90% voor een levensverlengende behandeling maar bijna niemand doet dit echt voor zichzelf maar in veel gevallen voor bijv de kinderen. Ik snap dit heel goed maar aan de andere kant (en hierin kan ik alleen voor mezelf spreken) vind ik dit ook egoistisch vanuit de kinderen. In sommige gevallen vraag ik het me werkelijk af of het nog erger kan buiten dat zijn er ook verschillende mensen voor wie het zelf ook echt niet meer hoeft.
Persoonlijk vind ik dat er een verschil is tussen vechten en vechten waarin je af moet wegen, ook als familie wat nog wel en niet menselijk is om door te maken. Weet uit ervaring dat dit de moeilijkste keus is die men kan maken voor een dierbare
Dat is dan wel aan de mensen zelf.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er valt altijd iets te relativeren, zoals wij net deden met je marine kapsel.
Dat spreekt voor zich, ik kan niet voor iemand dingen relativeren.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:17 schreef MarMar het volgende:
[..]
Dat is dan wel aan de mensen zelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |