Inderdaad. TS, is het niet gewoon zo dat je lelijk gevonden wordt?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 00:59 schreef Plantagehouder het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat jongens ook zo redeneren met het hele lang studeer/klaploper verhaal.
Nee, niet echt. Anders zouden laagopgeleide mannen me niet nog steeds willen... Maar voor hoogopgeleide mannen is dit echt een probleem.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Inderdaad. TS, is het niet gewoon zo dat je lelijk gevonden wordt?
Nouja je kan wel naief zijn, maar voor veel mensen werkt het toch zo in de wereld. Mijn vrienden herkennen ook het verhaal dat je iemand gaat zoeken met hetzelfde opleidingsniveau enzo omdat je eenzelfde toekomst dan voor ogen hebt.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:03 schreef motorbloempje het volgende:
is dit serieus?
Zo ja: ik denk dat je je 'stigma' niet de schuld van je vrijgezel zijn moet geven. Eerder je gewenste arrogantie en oppervlakkigheid. Met je 'dan moet ik het weer uitmaken omdat ik dan in waarde en status gestegen ben'. Vind 't eerder knap waardeloos.
Wat ben jij een simpel ding zegquote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:03 schreef Mishu het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Anders zouden laagopgeleide mannen me niet nog steeds willen... Maar voor hoogopgeleide mannen is dit echt een probleem.
qua persoonlijkheid ben ik meer een MTS mens, met een beetje OU en een vleugje basisschoolquote:Op dinsdag 1 mei 2012 00:55 schreef Mishu het volgende:
Toch bleef het knagen dat ik uiteindelijk een HBO zou afronden, waar ik echt een WO mens ben qua persoonlijkheid.
Hoe staat de AEX van de liefde vandaag? Met drie punten gezakt hoor ik?quote:Ik zou het dan uit moeten maken zodra ik mijn studie heb afgerond en ik opeens in status en marktwaarde stijg.
Correct, je dient eerst level 70 te halen. Of 39 studiepunten. Of 30000 euro spaargeld. Dacht ik.quote:Ik heb een behoefte om nu iets op te bouwen met iemand maar dat kan nog niet omdat ik achterloop.
Welja, want als je in een niet-werkomgeving bent dan bezig je natuurlijk nog steeds werk-termen. Want dat staat lekker interessantquote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:09 schreef Mishu het volgende:
En termen als marktwaarde e.d. komen omdat ik vaak moet analyseren voor mijn studie met dat soort termen
Tuurlijk. Maar de illusie hebben dat je alle eigenschappen in iemand gaat vinden die je zoekt is een mooie... Illusie.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:12 schreef Mishu het volgende:
Nouja uiterlijk telt toch ook mee in hoe aantrekkelijk je bent als partner. Ja dat is oppervlakkig maar het telt wel mee.
Een uiterlijk hebben is wel handig inderdaad.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:12 schreef Mishu het volgende:
Nouja uiterlijk telt toch ook mee in hoe aantrekkelijk je bent als partner. Ja dat is oppervlakkig maar het telt wel mee.
Zozo, I am impressedquote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:09 schreef Mishu het volgende:
En termen als marktwaarde e.d. komen omdat ik vaak moet analyseren voor mijn studie met dat soort termen
Uiterlijk + innerlijk ja. Maar je bent in beginsel geïnteresseerd in het uiterlijk. Laten we eerlijk zijn, in beginsel stap je niet op iemand af omdat je wil weten of hij/zij jou de stelling van Pythagoras kan uitleggen, maar omdat je hem of haar gewoon aantrekkelijk vindt.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:12 schreef Mishu het volgende:
Jij ziet vriendjes als koopwaar ofzo?quote:. Ik zou het dan uit moeten maken zodra ik mijn studie heb afgerond en ik opeens in status en marktwaarde stijg.
Ik ben eerlijk gezegd niet op zoek naar iemand die slechts een trophy wife wilt... Daar ben ik denk ik wat te mondig voorquote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:20 schreef Puntenjager het volgende:
TS, als je een vent was geweest, dan had je misschien nog een punt in de verte. Echter je bent een vrouw => lekker wezen = geneukt worden. Daarvoor maakt het het echt niet uit of je tokkie bent of op je 21ste cum laude bent afgstudeerd. Sterker nog, een niet TE goed 'cv' helpt je eerder als vrouw.
Eerlijk gezegd vind ik opleiding wel een factor, maar het is niet het doorslaggevende factor.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:20 schreef Puntenjager het volgende:
TS, als je een vent was geweest, dan had je misschien nog een punt in de verte. Echter je bent een vrouw => lekker wezen = geneukt worden. Daarvoor maakt het het echt niet uit of je tokkie bent of op je 21ste cum laude bent afgstudeerd. Sterker nog, een niet TE goed 'cv' helpt je eerder als vrouw.
Maar je zoekt wel een trophy man?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:22 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk gezegd niet op zoek naar iemand die slechts een trophy wife wilt... Daar ben ik denk ik wat te mondig voor
Een trophy wife moet vooral lekker zijn. Ik denk dat 't 'm daar aan schort. Overigens, een trophy wife is niet gelijk aan 'geneukt worden' he.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:22 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk gezegd niet op zoek naar iemand die slechts een trophy wife wilt... Daar ben ik denk ik wat te mondig voor
Iets is geen trophy als je het zelf ook bent. De basis is altijd je eigen prestaties, je moet niet op de prestaties van een ander leunen.quote:
Hoe kom je daar nou weer bij? Ik heb wel gewoon een vriendin. Dat heeft iedere Fokker toch? Ik wil gewoon eens een keer een triootje doen en daarom nodig ik TS uitquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
Je doet alsof je iemand gaat dumpen als jij klaar bent met je opleiding omdat je ''markt waarde gestegen is''quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:25 schreef Mishu het volgende:
[..]
Iets is geen trophy als je het zelf ook bent. De basis is altijd je eigen prestaties, je moet niet op de prestaties van een ander leunen.
Ik moet die intelligentie eerst nog bewijzen...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een trophy wife moet vooral lekker zijn. Ik denk dat 't 'm daar aan schort. Overigens, een trophy wife is niet gelijk aan 'geneukt worden' he.
Jij stelt dat de wat intelligentere mannen je niet willen. Dus je bent niet lekker genoeg om de arrogantie te compenseren, en je bent ook niet intelligent genoeg blijkbaar voor mannen om verder te kijken dan je uiterlijk. Ik weet niet hoor. Ik blijf er toch bij dat je jezelf schromelijk overschat.
aha, gelijkwaardig en evenredig als jezelf. Je mag dus niet verliefd worden op een lagere of hogere klasse. Dat mag, dat recht heb je. Of het ook zo gaat uitpakken is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:25 schreef Mishu het volgende:
[..]
Iets is geen trophy als je het zelf ook bent. De basis is altijd je eigen prestaties, je moet niet op de prestaties van een ander leunen.
Dat bewijs je niet met een papiertje.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:27 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik moet die intelligentie eerst nog bewijzen...
Ooow, mannen wachten even om te kijken of jij je papiertje wel haalt, en zo niet, 'nope, niet intelligent genoeg'?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:27 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik moet die intelligentie eerst nog bewijzen...
Nee, ik niet. Maar ik heb het wel zien gebeuren in mijn omgeving. Omdat de ene persoon dan het gevoel had dat de ander niet begreep waar zij of hij mee bezig was.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:26 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je doet alsof je iemand gaat dumpen als jij klaar bent met je opleiding omdat je ''markt waarde gestegen is''
Dat is niet normaal hoor?
Heeft niks met een papiertje te maken.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:34 schreef Mishu het volgende:
[..]
Nee, ik niet. Maar ik heb het wel zien gebeuren in mijn omgeving. Omdat de ene persoon dan het gevoel had dat de ander niet begreep waar zij of hij mee bezig was.
Opleiding levert status. Daar zijn heel veel wetenschappers het over eens. Maatschappijleer boek 1.
Maar status is niet zaligmakend. Ik denk dat je een over het paard getilde muts bent die niet kan handelen dat mannen je gewoon niet boeiend genoeg vinden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:34 schreef Mishu het volgende:
[..]
Nee, ik niet. Maar ik heb het wel zien gebeuren in mijn omgeving. Omdat de ene persoon dan het gevoel had dat de ander niet begreep waar zij of hij mee bezig was.
Opleiding levert status. Daar zijn heel veel wetenschappers het over eens. Maatschappijleer boek 1.
Voor de waarde van de gemiddelde vrouw zijn dat toch echt bijzaken. Een vrouw kan geen status ontlenen aan haar hoge(re) opleiding. En al zeker niet in relationele of seksistische sferen bij andere hoogopgeleide mannen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:34 schreef Mishu het volgende:
[..]
Zo een OP zoals jij schreef daar valt best wat informatie uit te halen over hoe jij over dingen denkt.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:36 schreef Mishu het volgende:
[..]
Dat is gewoon een domme diskwalificatie want je kent me niet eens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
Ik krijg helaas wel soms dergelijke opmerkingen. Omdat veel mensen denken dat het normaal is om 1 studie te kiezen en deze in 4 jaar af te ronden en klaar is Kees. In de echte wereld werkt het niet altijd zo.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:34 schreef Picchia het volgende:
Je bent nog lang geen langstudeerder. Op je 23e is het nog heel normaal om te studeren en er is niemand die daar een zier om geeft. Rutte studeerde zeven jaar. Verhagen 11 jaar. Dat is langstuderen.
Hebben die mensen zelf wel een studie afgerond?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:39 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik krijg helaas wel soms dergelijke opmerkingen. Omdat veel mensen denken dat het normaal is om 1 studie te kiezen en deze in 4 jaar af te ronden en klaar is Kees. In de echte wereld werkt het niet altijd zo.
Vaak MBO of HBO. Dat is toch anders. Ik heb soms het idee dat je op het WO veel sneller studievertraging oploopt. Bij mijn HBO opleiding haalde iedereen zijn p in 1 jaar, al dan niet met wat hulp van bovenaf. Maar bij de WO-opleidingen haalde maar 20% in 1 keer zijn p.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:40 schreef Picchia het volgende:
[..]
Hebben die mensen zelf wel een studie afgerond?
Dat is eigenlijk ook zo en het is niet iets waar je je voor moet schamen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:44 schreef Mishu het volgende:
Ik heb soms het idee dat je op het WO veel sneller studievertraging oploopt.
Ja, dat klopt, als je boven je niveau studeert gaat 't allemaal wat trager ja.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:44 schreef Mishu het volgende:
[..]
Vaak MBO of HBO. Dat is toch anders. Ik heb soms het idee dat je op het WO veel sneller studievertraging oploopt.
Op het HBO wisselen veel studenten wel een keer van opleiding hoor. Dat komt omdat de middelbare school niet aansluit. Bij InHolland is het zelfs 28%.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:44 schreef Mishu het volgende:
[..]
Vaak MBO of HBO. Dat is toch anders. Ik heb soms het idee dat je op het WO veel sneller studievertraging oploopt.
So what? Who cares? Laat die eierstokken lekker rinkelen. Kan jou het schelen. Beter dan je laten nemen door Hendrik-Jan en dan thuis op de bank zitten met je dikke buik en je afgeronde rechtenstudie met de vraag van is dit het dan?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:44 schreef Mishu het volgende:
[..]
Vaak MBO of HBO. Dat is toch anders. Ik heb soms het idee dat je op het WO veel sneller studievertraging oploopt. Bij mijn HBO opleiding haalde iedereen zijn p in 1 jaar, al dan niet met wat hulp van bovenaf. Maar bij de WO-opleidingen haalde maar 20% in 1 keer zijn p.
In haar wereld draait het alleen om een papiertje met wat letters erop ofzo.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:50 schreef Picchia het volgende:
[..]
Persoonlijke aanvallen getuigen niet van niveau hè.
En jij bent niet onaardig als je het uitmaakt met een lager opgeleide kerel op het moment dat je een handtekening onder je bul zet?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:49 schreef Mishu het volgende:
[..]
En jij bent gewoon een onaardige, weinig inlevende eikel. Jij bent niet degene die zich hier kwetsbaar opstelt door iets te delen.
+1 jaar voor TS.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:50 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
In haar wereld draait het alleen om een papiertje met wat letters erop ofzo.
Ik ben bang dat je wel eens gelijk kunt hebben, Moroccan Chick. Haar probleem is alleen dat ze zelf niet voldoet aan de eisen die ze stelt. Best humor eigenlijk...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:46 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Kweenie of 't aan mij ligt maar TS komt over als een best wel materialistische en op status-geilende biatch
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
Is het dat wat je raakt dan? Dat je zo reageert. Het was puur hypothetisch.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:51 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
En jij bent niet onaardig als je het uitmaakt met een lager opgeleide kerel op het moment dat je een handtekening onder je bul zet?
Jij deelt niks. Jij stelt min of meer dat als jij straks je papiertje hebt, je je te goed voelt voor een groot gedeelte van de mannelijke bevolking. Das heel wat anders dan je 'diepste zielsroerselen' delenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:49 schreef Mishu het volgende:
[..]
En jij bent gewoon een onaardige, weinig inlevende eikel. Jij bent niet degene die zich hier kwetsbaar opstelt door iets te delen.
Commentaar leveren is makkelijker dan je diepste zielsroerselen delen.
Dat is niet hypothetisch. Als je jouw OP leest is dat nou precies een actie die je zou doen. Moet je nu niet ineens terugkrabbelenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:53 schreef Mishu het volgende:
[..]
Is het dat wat je raakt dan? Dat je zo reageert. Het was puur hypothetisch.
Echt, TS, de rillingen lopen over mijn rug... Dit is toch niet de basis voor een relatie!?? Of woon je in India ofzo. Wij hebben hier de verlichting gehad in het Westen. En we zijn zo welvarend dat we onze partners kunnen kiezen op basis van liefde!! Gebruik je intellect om dat in te zien.quote:En ik merk het zelf ook, ik ben 23 en ik ga de andere sekse ook steeds meer beoordelen op burgerlijke waarden als opleidingsniveau, inkomen etc. En romantiek speelt daarbij steeds minder een rol omdat dat niet slim is.
Intelligente mensenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:07 schreef Picchia het volgende:
Ik vind dit allemaal behoorlijk onduidelijk worden. Kan iemand de verschillende niveaus even inzichtelijk maken?
Ik vind bouwvakkers meestal niet zo aantrekkelijk door wat ze uitstralen. Ik val op rustige lieve jongens, niet op schreeuwlelijks.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:10 schreef Das-Phantom het volgende:
Hey maar TS, wat nou als je verliefd zou worden op een of andere bouwvakker, sluit je je dan af voor je eigen gevoelens omdat het niveau teveel afwijkt?
Hoe werkt zoiets?
Ja, want een bouwvakker is per definitie een schreeuwlelijk natuurlijkquote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:12 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik vind bouwvakkers meestal niet zo aantrekkelijk door wat ze uitstralen. Ik val op rustige lieve jongens, niet op schreeuwlelijks.
Nu stigmatiseer je zelf toch ook behoorlijk hoor.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:12 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik vind bouwvakkers meestal niet zo aantrekkelijk door wat ze uitstralen. Ik val op rustige lieve jongens, niet op schreeuwlelijks.
Ken je oh oh cherso? Vaak zijn domme aso's al van veraf te spotten. Nerds spot je ook van een afstand. Maar er zijn uitzonderingen waarbij een Sterretje een filosoof blijkt te zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:12 schreef Metalfrost het volgende:
Hoe kun je van tevoren weten wat het niveau van iemand is, als je in de eerste instantie nog geen gesprek met degene hebt gevoerd?
bouwvakkers, timmerlieden en schilders daargelaten
Over 't paard getilde wijven spot je ook snel...och kijk!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:14 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ken je oh oh cherso? Vaak zijn domme aso's al van veraf te spotten. Nerds spot je ook van een afstand. Maar er zijn uitzonderingen waarbij een Sterretje een filosoof blijkt te zijn.
Daar ben ik me van bewust, het is ook een ingewikkeld iets. Ik zeg niet dat ik het antwoord weet, daarom vraag ik om hulp / de visie van anderen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:14 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Nu stigmatiseer je zelf toch ook behoorlijk hoor.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:13 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hey, je valt op mijDikke lolSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik voel iets moois opbloeien. O wacht, TS is tot het inzicht gekomen dat je je niet door romantiek en liefde moet laten leiden...I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
Ja maar het probleem is dat ik mezelf nog niet hoogopgeleid voel.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:17 schreef jcdragon het volgende:
Nog een tip voor TS. Via relatie sites wordt er meestal een match gemaakt. Je kan als criteria ook opleidingsnivo en interesses opgeven. Dus dan kom je toch wel aan de man.
En toch heb je last van dít stigma.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:19 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ja maar het probleem is dat ik mezelf nog niet hoogopgeleid voel.
Je volgt toch al een wo opleiding. Hoe lang duurt het nog voordat je afgestudeerd bent ?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:19 schreef Mishu het volgende:
[..]
O, alsjeblieft zegquote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:19 schreef Mishu het volgende:
[..]
Mij lijkt het me ook wel leuk om interessante discussies te kunnen voeren. Of om slimme kindjes te krijgen enzo. Sorry, maar ik ben er best trots op dat ik slim ben en kan vaak ook beter opschieten met slimme mensen, zo lijkt het.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:18 schreef Das-Phantom het volgende:
Hmmmmm liefde en begrip van iemand lijkt me veel fijner in een relatie dan een of andere discussie voeren over een of andere deeltjesversneller in Zwitserland.
Immers daar heb je je collega's of studiegenoten al voor.
En dan krijg je een kindje met het down syndroom wat dan?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:21 schreef Mishu het volgende:
[..]
Mij lijkt het me ook wel leuk om interessante discussies te kunnen voeren. Of om slimme kindjes te krijgen enzo. Sorry, maar ik ben er best trots op dat ik slim ben en kan vaak ook beter opschieten met slimme mensen, zo lijkt het.
1,5 jaar.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:20 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Je volgt toch al een wo opleiding. Hoe lang duurt het nog voordat je afgestudeerd bent ?
Je HBO heb je toch al ?
Daar kan je tegenwoordig op testen. Maar als mijn kind vmbo zou doen dan zou ik net zo veel van hem houden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:22 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
En dan krijg je een kindje met het down syndroom wat dan?
Nou, na 1,5 jaar heb je je papiertje. Dan ga je een leuke job krijgen in je vakgebied. Waarschijnlijk ontmoet je dan de man van je dromen en ga je trouwen en een huis kopen.quote:
Ok. Is goedquote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:24 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Nou, na 1,5 jaar heb je je papiertje. Dan ga je een leuke job krijgen in je vakgebied. Waarschijnlijk ontmoet je dan de man van je dromen en ga je trouwen en een huis kopen.
Happy ending
Dan zoek je iemand die wat ouder is en veel levenservaring heeft, hierdoor wijzer is, en je elke dag kan voorzien met heuglijke nieuwe gezegdes. Zodat je daar slimmer van wordt. Wijzer.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:21 schreef Mishu het volgende:
[..]
Mij lijkt het me ook wel leuk om interessante discussies te kunnen voeren. Of om slimme kindjes te krijgen enzo. Sorry, maar ik ben er best trots op dat ik slim ben en kan vaak ook beter opschieten met slimme mensen, zo lijkt het.
Een onderdeel van aantrekkingskracht is voor mij dat je met iemand leuke inhoudelijke gesprekken kan voeren. Tot nu toe zijn dat voor mij met terugwerkende kracht altijd HBO of WO meisjes geweest. Of ze nou nog bezig waren met die studie, al lang studeerden of al klaar waren, is voor mij nooit een wegende factor geweest. Denk dat naast de fysieke aantrekkingskracht je op mentaal vlak op een lijn moet liggen met elkaar, en dat laatste lijkt mij dan geheel onafhankelijk van de studieduur. Ik den dus dat jij het accent legt op een factor die in de praktijk een minimale rol speelt in iemands partnerkeuze.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:19 schreef Mishu het volgende:
[..]
Wijsheid is saai. Ik wil liever zelf dingen ontdekken. Niet dat iemand mij alle geheimen van het leven al kan vertellen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:26 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dan zoek je iemand die wat ouder is en veel levenservaring heeft, hierdoor wijzer is, en je elke dag kan voorzien met heuglijke nieuwe gezegdes. Zodat je daar slimmer van wordt. Wijzer.
misschien kap je dan met het openen van zulk soort kuttopics
En je hebt nog veel te ontdekken...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:28 schreef Mishu het volgende:
[..]
Wijsheid is saai. Ik wil liever zelf dingen ontdekken. Niet dat iemand mij alle geheimen van het leven al kan vertellen.
Als je even puur theoretisch dan wel praktisch kijkt naar wat het beste scenario om deze door jou gestelde doelen te realiseren denk je dan echt echt dat opleidingsniveau en intelligentie van de partner de doorslaggevende factoren zullen zijn?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:21 schreef Mishu het volgende:
[..]
Omdat je hoofd boven het maaiveld uitsteken slecht is in Nederland jeweetzquote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:34 schreef Picchia het volgende:
Waarom pushen jullie haar om een domme ezel te daten?
Dat is toch nergens voor nodig?![]()
Volgens mij snap jij niet bepaald wat mensen je duidelijk proberen te maken.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:39 schreef Mishu het volgende:
[..]
Omdat je hoofd boven het maaiveld uitsteken slecht is in Nederland jeweetz
Domme mensen zijn de shit. Ofzo..
Omdat je een WO opleiding doet... Nee krijg altijd de kriebels als ik dat hoor.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:39 schreef Mishu het volgende:
[..]
Omdat je hoofd boven het maaiveld uitsteken slecht is in Nederland jeweetz
Domme mensen zijn de shit. Ofzo..
Ja WO is eng... Goddamn, are you for real?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:41 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Omdat je een WO opleiding doet... Nee krijg altijd de kriebels als ik dat hoor.
Nee het feit dat je het als zo geweldig ziet wat denk je van een kleine ondernemer die keihard met alle risico's van dien een eigen bedrijf op poten zet alsof zo iemand niet zijn of haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:45 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ja WO is eng... Goddamn, are you for real?
Van goede komaf hoeft niet echt. Wil ook weer niet een superrijk bekakt iemand.. Gewoon normaal slim.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:47 schreef LavenderTown het volgende:
Alleen de lagere kringen hechten zoveel waarde aan een WO opleiding. Universiteiten lopen over van de domme huppelkutjes, pretentieuze Hendrik-Jans, turbonerds, hipsters, stoffige kutjes en ander gespuis. Het is illusie voor arme boeren. Een valse belofte op een elitair bestaan. Als de TS zich echt wil begeven tussen de fijngemanierde, welbespraakte en intelligente mannen van goede komaf dan moet ze haar reet verhuizen naar Harvard University.
Maar dat heeft niet zozeer met het volgen van WO te maken,quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:50 schreef Mishu het volgende:
[..]
Van goede komaf hoeft niet echt. Wil ook weer niet een superrijk bekakt iemand.. Gewoon normaal slim.
Nee maar zou het wel leuk vinden als iemand zou weten hoe wetenschappelijk onderzoek in elkaar steekt. Toch wel een soort passie van mij.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:54 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
Maar dat heeft niet zozeer met het volgen van WO te maken,
Dat kan met een hbo'er toch ook prima?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:56 schreef Mishu het volgende:
[..]
Nee maar zou het wel leuk vinden als iemand zou weten hoe wetenschappelijk onderzoek in elkaar steekt. Toch wel een soort passie van mij.
Dan ga je naar een kroeg waar veel studenten komen. Tip: heel Utrecht. Hoef je geen opleiding voor te volgen. De man in kwestie ook niet, want kijk eens in het subforum op FOK!. Genoeg mannen die het leuk vinden om in hun vrije tijd te leren over wetenschap.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:56 schreef Mishu het volgende:
[..]
Nee maar zou het wel leuk vinden als iemand zou weten hoe wetenschappelijk onderzoek in elkaar steekt. Toch wel een soort passie van mij.
Nee. Laatst nog een meisje gesproken dat een halfjaar vertraging heeft omdat ze geen stageplek kon krijgen. Veel wannabe artsen moeten eerst werkervaring op doen voor ze een opleidingsplek krijgen, wat voor plek dan ook, laat staan het specialismen dat ze graag willen. Om chirurg te worden moet je zelfs eerst promoveren om nog kans te maken.quote:
Er zijn een aantal mensen in dit topic die slim zijn en daar kun je zo te zien voor geen meter mee opschieten. Verder zijn al die reacties van jouw ook niet bijzonder slim te noemen.. Mensen beledigen, menselijke gevoelens aanzien als fking papiertjes. en als jij een opleiding alleen als intelligentie/slimheid rekent, ja dan gaat het toch echt niet werken voor jou op een universiteit.. Het is te hopen voor je dat je er goed uitziet, want anders heb ik weinig hoop voor je...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:21 schreef Mishu het volgende:
[..]
Dat hoor je steeds vaker, tegenwoordig..Net als in de middeleeuwen trouwt geld tegenwoordig met geld. Ook studeren wordt steeds minder toegankelijk voor mensen met een smalle beurs, waardoor je dus steeds meer een financiele elite krijgt.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:08 schreef Mishu het volgende:
[..]
Nouja je kan wel naief zijn, maar voor veel mensen werkt het toch zo in de wereld. Mijn vrienden herkennen ook het verhaal dat je iemand gaat zoeken met hetzelfde opleidingsniveau enzo omdat je eenzelfde toekomst dan voor ogen hebt.
Als echtpaar in de bijstand zul je bijv. niet een leuk huis kunnen kopen. En je gezamenlijk inkomen bepaalt later voor een groot deel hoe makkelijk je het hebt. Ook is het een stukje gedeelde achtergrond wat je kan delen.
Het is toch wel heel toevallig dat hoogopgeleiden elkaar opzoeken en dat er zelfs een aparte datingsite voor is.
Ja maar jij bent gewoon verliefd. Wacht maar tot je afstudeert.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:02 schreef Fera het volgende:
Het opleidingsniveau doet er niet toe, het is karakter dat telt. Natuurlijk, ik vind lompe, domme aso's ook niet aantrekkelijk, maar ik denk dat het eerder is omdat ze aso zijn dan dom. Bovendien zegt je opleidingsniveau niets over je intelligentie. Zat mensen waarbij me de mond open valt als ze zeggen een hbo diploma te hebben, maar ook zat mensen die slimmer zijn dan wat ze gestudeerd hebben.
Mijn vriend bijvoorbeeld. Op de havo waren ze zo enthousiast over hem dat ze hem bijna smeekten er vwo achteraan te doen. Hij wilde dat niet, had andere plannen, kwam zelfs van het vmbo af.
Hij is nu fitnessinstructeur, een opleiding op MBO niveau, terwijl ik en anderen weten dat er veel meer in zit. Maar moet hij dan per se verder studeren? Hij is helemaal op zijn plek waar hij nu is. Hij is geweldig in menselijk contact, heeft veel interesse in sport en kan zich helemaal uitleven in zijn werk. Het voelt niet eens als werk voor hem, zegt hij. Hij komt zelfs in aanmerking voor promotie, om leiding te geven aan het team van instructeurs.
Niet om per se op te scheppen over mijn vriend (), maar als je iemand als hem tegen zou komen: Welbespraakt, intelligent, enz, zou je dan afknappen omdat hij een opleiding op mbo niveau heeft gedaan? Wat zegt zo'n papiertje nu helemaal? Dat geldt ook voor jezelf, TS. Dat papiertje is alleen van waarde bij een sollicitatiegesprek en de start van je werkende leven. De rest heeft allemaal met jou als persoon te maken. Dus kap met dat onzinnige 'stigma' (beetje een over-de-top term voor zoiets, vind je niet?) en maak je niet zo druk. Jij komt heus wel een vent (of vrouw) tegen waarmee je gelukkig wordt. En als je geluk hebt, zijn dingen als geld of status niet meer belangrijk.
Maar dan zou een man met een academische opleiding het juist niet zo erg moeten vinden dat je een paar jaar langer studeert.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:44 schreef Mishu het volgende:
[..]
Vaak MBO of HBO. Dat is toch anders. Ik heb soms het idee dat je op het WO veel sneller studievertraging oploopt. Bij mijn HBO opleiding haalde iedereen zijn p in 1 jaar, al dan niet met wat hulp van bovenaf. Maar bij de WO-opleidingen haalde maar 20% in 1 keer zijn p.
Oh studeert TS die dingen? Dan zou ze om te beginnen een reeële kijk moeten hebben op intermenselijke relaties en maatschappelijke verhoudingen. (Waarom heeft TS die niet? ) En op het feit dat er in academische kringen inderdaad weleens neer wordt gekeken op de 'softe' studies.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:15 schreef netflanders het volgende:
Allereerst: je studeert politicologie, en hebt maatschappelijke hatseflats gestudeerd. Deze studies staan niet bekend om hun enorme wetenschappelijke inhoud, moeilijkheid, status en prestige.
Hear hear.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:15 schreef netflanders het volgende:
Allereerst: je studeert politicologie, en hebt maatschappelijke hatseflats gestudeerd. Deze studies staan niet bekend om hun enorme wetenschappelijke inhoud, moeilijkheid, status en prestige.
Ten tweede - intelligentie valt niet af te lezen van een papiertje. Mijn vriend en ik hebben beide een doctoraat. Onze beste vrienden zijn een buschauffeur en twee verpleegkundigen, waarvan een verpleegkunde is gaan doen na het behalen van zijn master biomedische wetenschappen. De buschauffeur heeft niet eens een mavo-diploma, maar een bredere algemene en academische ontwikkeling dan verreweg de meeste afgestudeerden die ik ken. Een autodidact in hard en nieren die doet waar hij zin in heeft zonder zich zorgen te maken over zijn status.
Intelligentie is weten dat je niets weet, en vooral dat een drang naar status binnen de maatschappij voorkomt uit onze evolutionaire voorgeschiedenis. Ontgroei dat, want jezelf in alles willen meten en waarderen ten opzichte van anderen brengt je nergens.
Het verbaast mij dat je 23 bent. Dit soort verhalen verwacht ik van onzekere 17-jarige vwo-ers.
Ik vind het wel meevallen qua langstudeerder, hoor? En eerlijk gezegd, als er nog steeds voortgang in de studie zit, dan is er toch niks aan de hand?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 00:55 schreef Mishu het volgende:
Maar voordat dit zover is heb ik te maken met een stigma, namelijk dat van langstudeerder. En dat beperkt mij heel erg in mijn liefdesleven momenteel.
(...)
Gezien mijn situatie is het enorm goed wat ik aan het doen ben, haal enorm goede cijfers enzo en haal al mijn vakken. Ik probeer me daar op te focussen maar het is soms zo moeilijk...
Ben ik niet met je eens. Anders geformuleerd lees ik in de OP, dat op een of andere manier het liefdesleven niet wil slagen. Daar kun je best mee in je maag zitten.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ik heb steeds de neiging om een lemming te openen met als titel 'last van een stoma'.
Wat een non-probleem, dit..
Ik weet dat een stoma je relatiekansen wel een stukje verminderdquote:Op woensdag 2 mei 2012 13:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ik heb steeds de neiging om een lemming te openen met als titel 'last van een stoma'.
Wat een non-probleem, dit..
En toen kwam je ineens die superaantrekkelijke MBOer tegen, ging al je ratio de deur uit, en werden jullie samen gelukkig.....quote:Op dinsdag 1 mei 2012 00:55 schreef Mishu het volgende:
Als langstudeerder heb je het stigma op je dat je uiteindelijk nooit een studie zult afronden omdat je een eeuwige twijfelaar bent, een faler. Ook speelt mee dat mensen bang zijn voor een eventuele studieschuld, waardoor je een minder aantrekkelijke levenspartner zou zijn. Alhoewel dat bij mij niet zo is, kleeft dit toch aan mij wat heel frustrerend is.
En ik merk het zelf ook, ik ben 23 en ik ga de andere sekse ook steeds meer beoordelen op burgerlijke waarden als opleidingsniveau, inkomen etc. En romantiek speelt daarbij steeds minder een rol omdat dat niet slim is.
Maar ondertussen blijf ik dan wel single omdat ik, nu, geen aantrekkelijke partner ben. Ik moet dan eerst 'bewijzen' dat ik op WO niveau ga eindigen. En nu dan iemand daten die laaggeschoold is zie ik ook niet zitten omdat ik later samen lekker hoogopgeleid wil wezen in mijn supercoole koopwoning. Ik zou het dan uit moeten maken zodra ik mijn studie heb afgerond en ik opeens in status en marktwaarde stijg.
Een enorm ingewikkelde situatie dus. Ik heb een behoefte om nu iets op te bouwen met iemand maar dat kan nog niet omdat ik achterloop. Ondertussen voel ik me soms best eenzaam, en al helemaal zo in mijn eentje deze persoonlijke strijd aan het leveren ben (studeer nu meer dan nominaal om zsm af te studeren).
De kutopmerkingen en haha kijk mij nou ik ga wel goed en de anderen blijven achter praatjes heb ik ook wel gehad eerlijk gezegdKijk mij eens succesvol zijn *kots*
versus dit:quote:Maar ondertussen blijf ik dan wel single omdat ik, nu, geen aantrekkelijke partner ben. Ik moet dan eerst 'bewijzen' dat ik op WO niveau ga eindigen. En nu dan iemand daten die laaggeschoold is zie ik ook niet zitten omdat ik later samen lekker hoogopgeleid wil wezen in mijn supercoole koopwoning. Ik zou het dan uit moeten maken zodra ik mijn studie heb afgerond en ik opeens in status en marktwaarde stijg.
Nogal lachwekkend... (iets met een pot en een ketel)quote:De kutopmerkingen en haha kijk mij nou ik ga wel goed en de anderen blijven achter praatjes heb ik ook wel gehad eerlijk gezegdKijk mij eens succesvol zijn *kots*
Wat een vernietigende opmerkingen richting TS. Trouwens vind ik het nergens op slaan dat TS een stigma heeft.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 03:07 schreef Hidefinition het volgende:
[..]
Er zijn een aantal mensen in dit topic die slim zijn en daar kun je zo te zien voor geen meter mee opschieten. Verder zijn al die reacties van jouw ook niet bijzonder slim te noemen.. Mensen beledigen, menselijke gevoelens aanzien als fking papiertjes. en als jij een opleiding alleen als intelligentie/slimheid rekent, ja dan gaat het toch echt niet werken voor jou op een universiteit.. Het is te hopen voor je dat je er goed uitziet, want anders heb ik weinig hoop voor je...
En hoe weet je dat? Of het je gewoon zin om een lekkere vernietigende opmerking te maken richting TS?quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:27 schreef tonyfaileronie het volgende:
Geloof me , het lang studeren is wel je allerlaatste probleem.
'En ik merk het zelf ook, ik ben 23 en ik ga de andere sekse ook steeds meer beoordelen op burgerlijke waarden als opleidingsniveau, inkomen etc. En romantiek speelt daarbij steeds minder een rol omdat dat niet slim is. '
en
'waar ik echt een WO mens ben qua persoonlijkheid'
Ten eerste ->
En ten tweede , nee dat ben je niet.
bullshit. de meest belangrijke factor voor het kunnen behalen van een studie is doorzettingsvermogen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:29 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Wat een vernietigende opmerkingen richting TS. Trouwens vind ik het nergens op slaan dat TS een stigma heeft.
Maar dat gezeur over opleiding en intelligentie elke keer. Wat een rondgebazel hier. Feit is en blijft dat hoogopgeleide mensen over het algemeen intelligenter zijn.
Het lijkt me vrij duidelijk dat de TS nog nooit echt verliefd is geweest.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:57 schreef kikkerbril het volgende:
Dus conclusie: Seks, lust, liefde, aantrekkingskracht speelt allemaal geen rol meer maar het gaat om burgerlijke waarden als: Opleiding en inkomen?
Je denkt nu in hokjesquote:Op woensdag 2 mei 2012 15:08 schreef Mishu het volgende:
Ik vind/vond de reacties ook wat raar. Zeker gezien ik door MBO-ers ook vaak genoeg ben bestempeld als 'nerd' of 'praktisch niet capabel' alleen maar omdat ik VWO gedaan heb. Wie denkt er dan in hokjes?
De discussie wordt nu bepaald door negativiteit. Er zitten ook serieuze reacties bij. Wat vind je daar van?quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:08 schreef Mishu het volgende:
Ik vind/vond de reacties ook wat raar. Zeker gezien ik door MBO-ers ook vaak genoeg ben bestempeld als 'nerd' of 'praktisch niet capabel' alleen maar omdat ik VWO gedaan heb. Wie denkt er dan in hokjes?
Daar had ik wel wat aan. Maar het is moeilijk om daar op verder te gaan met al die offtopic ruis er tussendoor.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:10 schreef Hallmark het volgende:
[..]
De discussie wordt nu bepaald door negativiteit. Er zitten ook serieuze reacties bij. Wat vind je daar van?
Nou nou nou.... Kwestie van filteren, zeker hier.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:10 schreef Mishu het volgende:
Verder bewijst dit topic maar weer eens dat MBO-ers domme impulsieve mensen zijn die alleen maar goed zijn in andere mensen kleineren ipv een intelligent gesprek voeren over iets.
Ik snap je vrije val van WO naar HBO nu wel beter. Kom eens uit je enge, stigmahokje.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:10 schreef Mishu het volgende:
Verder bewijst dit topic maar weer eens dat MBO-ers domme impulsieve mensen zijn die alleen maar goed zijn in andere mensen kleineren ipv een intelligent gesprek voeren over iets.
Is de werkelijke vraag niet waarom jij je zo bezig houdt met wat anderen van je (zouden) vinden ipv op een leuke manier jouw eigen leven te leiden?quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:08 schreef Mishu het volgende:
Je houdt die bewijsdrang zelf in leven, dat begrijp je toch wel? En ook dat mechanisme heeft pas kracht wanneer jij dat het geeft.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:14 schreef AMDB het volgende:
Weer zo'n topic met de 'hokjes'-dooddoener. Accepteer nou eens dat het gewoon even iets gemakkelijker discussieert.
Overigens herken ik het verhaal van TS wel licht, ook begonnen op universiteit, toen hbo en nu weer universiteit. Ware het niet dat ik officieel geen langstudeerder word en een relatie heb. Herken vooral de bewijsdrang en dat ik vaak liever vrienden heb die ook hoogopgeleid zijn. Niet omdat ik per sé lageropgeleiden dom vind, het is meer een soort mechanisme. Wel een beetje elitair, dat geef ik toe.
OK, mijn vraag: wat heb je gedaan qua dating activiteiten so far? En waarom heb je het gevoel dat het niet lukte vanwege je studie-tempo?quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:12 schreef Mishu het volgende:
[..]
Daar had ik wel wat aan. Maar het is moeilijk om daar op verder te gaan met al die offtopic ruis er tussendoor.
Klopt. Heb er persoonlijk dan ook geen problemen mee, vind het prima zoquote:Op woensdag 2 mei 2012 15:15 schreef Canillas het volgende:
[..]
Je houdt die bewijsdrang zelf in leven, dat begrijp je toch wel? En ook dat mechanisme heeft pas kracht wanneer jij dat het geeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |