abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111009988
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 03:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik citeer nogmaals:

[..]

Het gaat dus om slachtoffers van oorlogssituaties en vredesoperaties. Dus niet om slachtoffers van een systematische uitroeiing, dus niet om homofielen, gehandicapten en joden.

Waarom laat iemand toe dat het CIDI zich hiermee bemoeit??
er waren ook nederlandse joden dit dat. suffie. kusje :*
pi_111010738
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:07 schreef NorthernStar het volgende:

het enige bijzondere aan joden is imo dat ze absoluut geen kritiek kunnen verdragen.
kom zeg.... jij moet beter weten dat dit een generalisatie is.
Er is zeer wel een andere bijzonderheid wbt Joodse Nederlanders. Die werden voor 72% vermoord nog niet zo lang geleden. 100.000 mensen.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:46:09 #43
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_111011843
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:07 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Als je een behoefte hebt je speciaal te voelen moet je natuurlijk op zoek naar bevestiging. Voortdurend overal mensen zien die een speciale hekel aan jou hebben is zo'n uiting daarvan.
Als ik me jouw oeuvre goed voor de geest kan halen, vermoedde je inmenging van de Mossad in de aanslagen van elf september, de aanslagen in Mombay, enz; en allemaal op tamelijk gewrongen wijze. Ik ben niet joods, maar ik zou voor minder een hekel aan iemand krijgen. Misschien moet je eens ophouden overal zionistische samenzweringen te ontwaren, ze vinden het in Iran ook niet leuk om beschuldigd te worden van het ontwikkelen van kernwapens.

quote:
En ondanks dat je overal mensen ziet die onderscheid op basis van afkomst maken ben je uiteraard wel volledig blind voor een zinsnede als "een nazaat van een oorlogsmisdadiger." Daar kun je immers niks aan ontlenen. Nee, wie daar kritiek op heeft, dat is de intolerante antisemiet! En zo is het kringetje weer rond.
O, ben ik je afgevallen omdat je daar kritiek op had? Laat mij de bewuste passage eens zien.
Wat zou ik trouwens aan die zinsnede moeten ontlenen?

quote:
Ik heb weinig zin om mee te gaan in jou op de persoon te spelen, dus laat het bij dit; het enige bijzondere aan joden is imo dat ze absoluut geen kritiek kunnen verdragen. De rest zit in jouw hoofd. Succes ermee, het lijkt mij een erg zwaar leven.
Goed zo. Daar ging het immers om, dat joden geen kritiek kunnen verdragen, daaraan was de hele discussie gewijd.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_111012046
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

kom zeg.... jij moet beter weten dat dit een generalisatie is.
Er is zeer wel een andere bijzonderheid wbt Joodse Nederlanders. Die werden voor 72% vermoord nog niet zo lang geleden. 100.000 mensen.
da's wel geschiedenis inmiddels. om ze daarom bijzonder te noemen gaat me wat ver :')
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:58:25 #45
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_111012701
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

da's wel geschiedenis inmiddels.
Er loopt nog steeds een handvol Nederlandse overlevenden van de Shaoh rond, anders.
pi_111013101
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

da's wel geschiedenis inmiddels. om ze daarom bijzonder te noemen gaat me wat ver :')
Nou moe.... een zeker etnische groepuit Nederland werd bijna geheel vermoord nog niet zo lang geleden.
Dat is wel een bijzonderheid in de Nederlandse geschiedenis en in de geschiedenis van deze groep.
Yip.. gelukkig dat het geschiedenis is... en gelukkig dat men dat herdenken wilt.
pi_111013229
-

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 01-05-2012 22:50:33 ]
pi_111013556
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nou moe.... een zeker etnische groepuit Nederland werd bijna geheel vermoord nog niet zo lang geleden.
Dat is wel een bijzonderheid in de Nederlandse geschiedenis en in de geschiedenis van deze groep.
Yip.. gelukkig dat het geschiedenis is... en gelukkig dat men dat herdenken wilt.
ben ik met je eens.
pi_111013631
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij ook...
ga naar ONZ
---------------------------------->>>> die kant uit
Jawohl, einz zwei!
pi_111018087
Hmmm, ik heb er even over nagedacht en ben er persoonlijk niet voor dat het gedicht voorgedragen wordt.

Natuurlijk maken mensen verkeerde keuzes en vallen er in een oorlog aan beide kanten slachtoffers alleen is er wel een verschil. Wanneer je de keuze maakt om voor de kant van de agressor te kiezen waarbij het doel is om een mensen op basis van afkomst, geaardheid of wat dan ook uit te roeien dan geniet je een andere positie waardoor het in de huidige setting niet past om hier expliciet aandacht aan te geven. Zeker gezien het feit dat de gedachten voornamelijk uitgaan naar de slachtoffers van WOII.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2012 22:32:27 ]
pi_111018315
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:30 schreef Tem het volgende:
Hmmm, ik heb er even over nagedacht en ben er persoonlijk niet voor dat het gedicht voorgedragen wordt.

Natuurlijk maken mensen verkeerde keuzes en vallen er in een oorlog aan beide kanten slachtoffers alleen is er wel een verschil. Wanneer je de keuze maakt om voor de kant van de agressor te kiezen waarbij het doel is om een mensen op basis van afkomst, geaardheid of wat dan ook uit te roeien dan geniet je een andere positie waardoor het in de huidige setting niet past om hier expliciet aandacht aan te geven. Zeker gezien het feit dat de gedachten voornamelijk uitgaan naar de slachtoffers van WOII.
Is niet iedereen slachtoffer van de WOII?
pi_111018681
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Is niet iedereen slachtoffer van de WOII?
Nee, ik voel mij bijvoorbeeld geen slachtoffer.
pi_111022939
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 11:44 schreef Teslynd het volgende:
Meningsuiiting heb jij het over. Afdwingen heeft Kees het over.
Inderdaad. Afdwingen via morele chantage. Het Auschwitzcomite dreigde te boycotten, terwijl ze zelf een eigen herdenking hebben.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111023067
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 10:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die systematische uitroeiing valt onder het begrip oorlogssituatie. Het is maar net hoe men het formuleert
Onzin. Je kunt heel goed oorlog voeren zonder uit te roeien en uitroeien zonder oorlog te voeren. De Eerste Wereldoorlog was een duidelijk voorbeeld van oolog voeren zonder uit te roeien.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111023278
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

er waren ook nederlandse joden dit dat. suffie. kusje :*
Oh ja schat?
Wat was het aandeel Nederlandse joden in de slachtoffers van krijgshandelingen en/of oorlogsmisdaden?
Ik durf te wedden dat dat aandeel kleiner was dan dat van Nederlandse SS'ers dat sneuvelde aan het oostfront.
pi_111023295
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh ja schat?
Wat was het aandeel Nederlandse joden in de slachtoffers van krijgshandelingen en/of oorlogsmisdaden?
Ik durf te wedden dat dat aandeel kleiner was dan dat van Nederlandse SS'ers dat sneuvelde aan het oostfront.
Kees, jouw avatar heeft dikke tieten. Groetjens, Sam. :W
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:10:15 #57
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_111023303
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Onzin. Je kunt heel goed oorlog voeren zonder uit te roeien en uitroeien zonder oorlog te voeren. De Eerste Wereldoorlog was een duidelijk voorbeeld van oolog voeren zonder uit te roeien.
Tijdens de Eerste Wereldoorlog is er een misdaad bedreven waarvoor het woord genocide is bedacht.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_111023407
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja.
Maar dat wordt niet herdacht op 4 mei.

En overigens hebben de joden zelf aardig bijgedragen aan dat hoge percentage.
En niet zo lang geleden? Gebruik dat argument maar niet in Israel!
pi_111023454
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:10 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Kees, jouw avatar heeft dikke tieten. Groetjens, Sam. :W
Mwa, dik? Een grote C, een kleine D zoals ze zelf ooit zei. En ze zijn wel heel mooi rond.
pi_111023503
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:10 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Tijdens de Eerste Wereldoorlog is er een misdaad bedreven waarvoor het woord genocide is bedacht.
Je bedoelt de genocide op de Armenen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')