Inderdaad, maar het gaat erom wat je het eerste ziet.quote:Op maandag 30 april 2012 19:17 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
rechtsom, rechtshandig
maar met een beetje moeite lukt linksom ook wel
quote:Op maandag 30 april 2012 19:17 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
rechtsom, rechtshandig
quote:Op maandag 30 april 2012 19:17 schreef Ziba het volgende:
Rechtsom, rechtshandig. En nu?
Linksom lukt mij niet. Wat is dit.
Mij ook niet. half jaar geleden lukte me het wel nog...quote:Op maandag 30 april 2012 19:17 schreef Ziba het volgende:
Rechtsom, rechtshandig. En nu?
Linksom lukt mij niet. Wat is dit.
onderste helft afdekkenquote:Op maandag 30 april 2012 19:18 schreef rhubarbje het volgende:
Ik zit al de hele tijd te kijken maar ik zie echt niet hoe ze een andere kant op zou kunnen draaien dan linksom?
Op de schaduw letten.quote:Op maandag 30 april 2012 19:18 schreef rhubarbje het volgende:
Ik zit al de hele tijd te kijken maar ik zie echt niet hoe ze een andere kant op zou kunnen draaien dan linksom?
rechtsom, rechtshandig
Focus je op haar voeten.quote:Op maandag 30 april 2012 21:11 schreef Karina het volgende:
Rechtshandig, rechtsom. Andersom lukt me ECHT niet om te zien, gek is dat.
Ik moet wel echt superrechtshandig zijn, het lukt me echt niet (maar ik heb wel wat wijn op, misschien heeft het daar iets mee te makenquote:
Nee, linkshandigquote:Op maandag 30 april 2012 21:29 schreef msnk het volgende:
Linkshandig, linksom. Ben ik nu een pauper?
Ben linkshandig inderdaadquote:Op maandag 30 april 2012 21:30 schreef Karina het volgende:
[..]
Nee, linkshandigOf ben je ook nog een ginger?
quote:Op maandag 30 april 2012 19:54 schreef mergbot het volgende:
fucking raar, ik zag haar eerst linksom en toen ik langer keek rechtsom en kan ik er haar niet meer linksom zien draaien
quote:
rechtsom, rechtshandig
In jouw geval concurreren beide hersenhelften voor de visualisatie van het plaatje. Ik zie het meisje helemaal niet linksom draaien dus is mijn rechterhersenhelft dominant t.o.v. de andere kant.quote:Op maandag 30 april 2012 22:43 schreef Fredo55 het volgende:
Bizar, als je het plaatje voor het eerst bekijk, draait ze eerst 4 seconden linksom om vervolgens de hele tijd rechtsom te draaien.
linkshandig, linksom.quote:Op maandag 30 april 2012 22:23 schreef kilon het volgende:
Nou, na nog langer kijken is mijn conclusie toch echt dat linksom gewoon onmogelijk is. Het maakt niet uit of je nou alleen de voeten ziet of alleen de bovenkant of wat dan ook.
Kortom, iedereen die linksom zegt heeft het fout
LOL.quote:Op maandag 30 april 2012 22:47 schreef Arkai het volgende:
[..]
In jouw geval concurreren beide hersenhelften voor de visualisatie van het plaatje. Ik zie het meisje helemaal niet linksom draaien dus is mijn rechterhersenhelft dominant t.o.v. de andere kant.
LOL.quote:Op maandag 30 april 2012 22:40 schreef Arkai het volgende:
Leuke test. Ik heb inmiddels de achterliggende verklaring opgezocht en mijn gedachten worden overduidelijk gedomineerd door de rechterkant van mijn hersenen. Via een andere online test kom ik uit op 54% rechterzijdige vs 46% linkerzijdige hersenactiviteit maar ook de onderverdeling in subklassen komen goed overeen met mijn denkpatroon. Erg gaaf om dat zo te zien.
Oke cool!quote:Op maandag 30 april 2012 22:47 schreef Arkai het volgende:
[..]
In jouw geval concurreren beide hersenhelften voor de visualisatie van het plaatje. Ik zie het meisje helemaal niet linksom draaien dus is mijn rechterhersenhelft dominant t.o.v. de andere kant.
quote:New study debunks myth about popular optical illusion (Update)
December 21, 2010
New study debunks myth about popular optical illusion
Enlarge
Silhouette Illusion. If the foot touching the ground is perceived to be the left foot, the dancer appears to be spinning clockwise (if seen from above); if it is taken to be the right foot, then she appears to be spinning counterclockwise. Image: Wikipedia.
A psychology professor has found that the way people perceive the Silhouette Illusion, a popular illusion that went viral and has received substantial online attention, has little to do with the viewers' personality, or whether they are left- or right-brained, despite the fact that the illusion is often used to test these attributes in popular e-quizzes.
Niko Troje says that a reported preference for seeing the silhouette spinning clockwise rather than counter-clockwise is dependent upon the angle at which the viewer is seeing the image.
"Our visual system, if it has a choice, seems to prefer the view from above," says Dr. Troje. "It's a perceptual bias. It makes sense to assume that we are looking down onto objects that are located on the ground below us rather than floating in the air above us."
In the Silhouette Illusion, a silhouetted woman is seen spinning on one foot, her leg extended. The appeal of the illusion is in the way the woman is spinning – she can be perceived as spinning clockwise or counter-clockwise.
Dr. Troje and his team found that a view-from-above bias (VFA) is what makes the viewer prone to seeing the silhouette in a certain way, not one's personality or whether the viewer is left- or right-brained. When shown the silhouette illusion, the study's 24 participants most often reported that the woman was spinning counter-clockwise if viewed from above, and clockwise if viewed from below. Thus, the viewing angle causes the difference in perception.
http://phys.org/news/2010(...)ptical-illusion.html
We zijn geïndoctrineerd om te denken dat die vrouw in dat gifje rechtsom draait? Om rechts te schrijven?quote:Op maandag 30 april 2012 19:48 schreef IBAZ het volgende:
Allebei even makkelijk. Toch maar voor rechtsom gekozen omdat dat altijd het eerste is wat je aanneemt, zo geïndoctrineerd als we zijn. (linkshandig).
De klok draait rechtsom. Een schroef indraaien gaat rechtsom. De boormachine draait rechtsom. Handgrepen op die boormachine zijn voorgevormd voor een rechtshandige greep. Wapens ook overigens. Naast de voorgevormde kolf, zit de grendel altijd rechts. Opschakelen in een auto gaat van links naar rechts. De entertoets zit rechts. Het keypad zit rechts van het toetsenbord. Handgrepen van scharen zijn rechts-design. De alarmknoppen in een beveiligd gebouw zitten altijd rechts van de deur en bij beveiligde machines idem. Ik kan nog wel even doorgaan.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:47 schreef MichielPH het volgende:
[..]
We zijn geïndoctrineerd om te denken dat die vrouw in dat gifje rechtsom draait? Om rechts te schrijven?
Als ze draait is ze links, dat dan wel weer.quote:Op woensdag 2 mei 2012 02:36 schreef dustbrain het volgende:
Ze draait helemaal niet. Het is een 2D plaatje dus hoe kun je haar zien draaien?
Gewoon met je vinger over je beeldscherm cirkelen in tegengestelde richting.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:18 schreef Syphixx het volgende:
linkshandig, rechtsom. lukt ni linksom te draaien waar ik ook op focus of hoe hard ik probeer
precies hetzelfde hierzoquote:Op woensdag 2 mei 2012 00:18 schreef Syphixx het volgende:
linkshandig, rechtsom. lukt ni linksom te draaien waar ik ook op focus of hoe hard ik probeer
Dat jij vroeger in een ver verleden met rechts moest schrijven is inderdaad indoctrinatie, de rest van je opsomming is dat niet. Het is niet meer dan gewoonte, waarbij inconsistentie het enkel lastig te gebruiken maakt. Sowieso hebben de draairichting van de vrouw, met welke hand je schrijft en/of dominantie van een hersenhelft niets met elkaar te maken.quote:Op woensdag 2 mei 2012 02:50 schreef IBAZ het volgende:
[..]
De klok draait rechtsom. Een schroef indraaien gaat rechtsom. De boormachine draait rechtsom. Handgrepen op die boormachine zijn voorgevormd voor een rechtshandige greep. Wapens ook overigens. Naast de voorgevormde kolf, zit de grendel altijd rechts. Opschakelen in een auto gaat van links naar rechts. De entertoets zit rechts. Het keypad zit rechts van het toetsenbord. Handgrepen van scharen zijn rechts-design. De alarmknoppen in een beveiligd gebouw zitten altijd rechts van de deur en bij beveiligde machines idem. Ik kan nog wel even doorgaan.
Last but not least. Ik moest vroeger op de lagere school onder dwang rechts schrijven (nu heb ik het over de jaren 60 en het is niet gelukt, maar toch). Alle muziekinstrumenten zijn rechts georïenteerd.
Kijk eens voor de grap waar de knoppen zitten op je TV of andere apparatuur.
Ja, ik zou wel willen stellen dat we als geheel rechts als de normaal beschouwen.Vandaar dat ik niet verbaasd zal zijn dat RECHTS als dominante keuze uit deze poll komt.
Schaduw.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |