Ja, dan wel. Maar als ik 125 rijd geef ik alleen extra gas als er iets met zwaailichten aan komt.quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:41 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Nooit? Ook niet als je minder dan 5 km/h verschil hebt met degene die je inhaalt?
Tijdens rijles heb ik geleerd om wat gas bij te geven en de inhaalactie niet langer te laten duren dan nodig is, dat is veiliger.
met 125 duurt dat toch veel te lang.quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:55 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, dan wel. Maar als ik 125 rijd geef ik alleen extra gas als er iets met zwaailichten aan komt.
Ik vind Duitsers echt goede chauffeurs.......... ik rij liever in Duitsland dan in Belgiequote:Op donderdag 3 mei 2012 15:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat groot licht is in eerste instantie niet boos bedoelt, maar waarschuwend: Pas op, ik ga heel hard. Ook geen Duitser die je er boos om zal aankijken wanneer je met 200+ over de linkerbaan hobbelt en groot licht geeft. 99% van de Duitsers gaat keurig naar rechts, laat je door en gaat dan naar links als het mogelijk is allemaal.
Oke.quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:55 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, dan wel. Maar als ik 125 rijd geef ik alleen extra gas als er iets met zwaailichten aan komt.
Me 2..quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:04 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Ik vind Duitsers echt goede chauffeurs.......... ik rij liever in Duitsland dan in Belgie
Ook daar zit gespuis tussen. Als je als NLer niet opschiet krijg je ook een claxon te horen en schieten ze je rechts voorbij....quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:04 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Ik vind Duitsers echt goede chauffeurs.......... ik rij liever in Duitsland dan in Belgie
En zo hoort het ook.quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:10 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ook daar zit gespuis tussen. Als je als NLer niet opschiet krijg je ook een claxon te horen en schieten ze je rechts voorbij....
Je kent me... als een echte hollander rustig cruisend op de middelste baan en dan schieten ze je aan alle kanten voorbij. En terecht.quote:
hoe langzaam rij je dan?quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:02 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Mensen die voorrang afdwingen door op de snelweg hun knipperlicht aan te zetten en dan verwachten dat je ruimte maakt. Ik maak er een sport van om er dan naast te blijven rijden, stelletje idioten
Ik rijd meestal 135km/u, al rijd ik vaak in de spits.quote:
hmm is toch prima.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik rijd meestal 135km/u, al rijd ik vaak in de spits.
Mensen die zich er zonder knipperlicht, of met knipperlicht op het laatste moment met een sneldheidsverschil van +/- 30 km/u voor gooien zijn ook irritant. En ook mensen die anderen er expres niet tussen laten en gaten dichtrijden die er wel waren omdat...nou ja omdat je...eh...dan...um...wint die ander. Ofzo.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:02 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Mensen die voorrang afdwingen door op de snelweg hun knipperlicht aan te zetten en dan verwachten dat je ruimte maakt. Ik maak er een sport van om er dan naast te blijven rijden, stelletje idioten
Dat gat denk ik?quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:27 schreef Bootje84 het volgende:
http://g.co/maps/62ume
Dit is een locatie waar ik dagelijks meerdere keren rij.
Daar is de bocht goed te zien (N222 -> N211) waar je als vrachtwagen gewoon de 2 banen móet gebruiken, anders red je de bocht niet.
Vanaf de andere kant gezien (N211 -> N222) is het ook leuk. Daar proberen automobilisten altijd doodleuk je op het allerlaatste moment nog ff in te halen, om daarna doodleuk 60 te gaan rijden op een 80 km/h weg. Daar zien ze dus dan ook doodleuk 2 grote lampen in hun spiegel
Zag eergisteren nog een auto die in de ankers moest, omdat een vrachtwagenchauffeur de auto op het verdrijvingsvlak geen ruimte gaf. Zal die eikel leren. Niet netjes, wel rechtvaardig.
Oja, nog een ergernis. Mensen die een groot deel van een rij auto's / file inhalen, om op het laatste moment hun auto in een gat te smijten.. Iedereen wacht, wat geeft jou het recht om voor te mogen dringen?
Die is elke keer toevallig nét dicht als ik de kans krijg.. Ik hoop nog een keertje dat ze het net niet redden, en een kofferbak in duiken.quote:
For real? Als er toch een gat isquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:31 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Die is elke keer toevallig nét dicht als ik de kans krijg.. Ik hoop nog een keertje dat ze het net niet redden, en een kofferbak in duiken.
Oke, dus omdat iemand anders wel iets kan/lukt, wat jij niet kunt of jou niet lukt, moeten anderen maar een ongeluk krijgen?quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:31 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Die is elke keer toevallig nét dicht als ik de kans krijg.. Ik hoop nog een keertje dat ze het net niet redden, en een kofferbak in duiken.
Nee, omdat ik netjes achteraan de rij aansluit, verwacht ik dat de rest dat ook doet. Als je in de supermarkt in de rij staat, ga je toch ook niet voordringen? Ik zorg dan gewoon dat er voor me geen ruimte is. 9 van de 10 keer zijn ook dat weer typische leasebakken; VW passat's en audi A4's...quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oke, dus omdat iemand anders wel iets kan/lukt, wat jij niet kunt of jou niet lukt, moeten anderen maar een ongeluk krijgen?
Optimaal benutten van het asfalt, zou iedereen moeten doen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:27 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Nee, omdat ik netjes achteraan de rij aansluit, verwacht ik dat de rest dat ook doet. Als je in de supermarkt in de rij staat, ga je toch ook niet voordringen? Ik zorg dan gewoon dat er voor me geen ruimte is. 9 van de 10 keer zijn ook dat weer typische leasebakken; VW passat's en audi A4's...
Ja dat is ook echt hetzelfdequote:Op donderdag 3 mei 2012 22:27 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Nee, omdat ik netjes achteraan de rij aansluit, verwacht ik dat de rest dat ook doet. Als je in de supermarkt in de rij staat, ga je toch ook niet voordringen? Ik zorg dan gewoon dat er voor me geen ruimte is. 9 van de 10 keer zijn ook dat weer typische leasebakken; VW passat's en audi A4's...
Zo dacht ik aan het begin ook; geeft niet. Later ga je het wel een keer begrijpen, althans; dat hoop ik.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:27 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Als jij hem dicht trapt bij verplicht ritsen kan dat een interessante zaak worden. Je moet mensen ertussen laten bij verplicht ritsen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:31 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat te maken met het brandstof gebruik. Als een vrachtwagen elke keer zijn gas los laat om vervolgens weer gas bij te geven om zo al die massa weer naar voren te trekken lijkt dat mij een redelijke aanslag op je tank.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:12 schreef Tijn het volgende:
Net op de A27 (tweebaans, Vmax 120 km/u) weer eens een vrachtwagen die met 0,1 km/u verschil een andere vrachtwagen inhaalt
Irritant natuurlijk. Maar wat ik me ook afvraag: waarom laat de vrachtwagenchauffeur op de rechterbaan niet even vijf seconden z'n gas los? Natuurlijk heeft hij de situatie niet veroorzaakt, maar hij kan 'em wel oplossen door niet stoīcijns door te trucken, maar gewoon even in te houden. Dan kan de inhalende vrachtwagen ervoor en is iedereen blij.
Ik word ook vrij regelmatig ingehaald door vrachtwagens, die geëikt 90 KM/u rijden, tegenover mijn 90 KM/u op de teller. Dan ga ik meestal even terug naar de 80, lichtsignaaltje als de trucker weer naar rechts kan, bedankje van de trucker, et voila.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:12 schreef Tijn het volgende:
Net op de A27 (tweebaans, Vmax 120 km/u) weer eens een vrachtwagen die met 0,1 km/u verschil een andere vrachtwagen inhaalt
Irritant natuurlijk. Maar wat ik me ook afvraag: waarom laat de vrachtwagenchauffeur op de rechterbaan niet even vijf seconden z'n gas los? Natuurlijk heeft hij de situatie niet veroorzaakt, maar hij kan 'em wel oplossen door niet stoīcijns door te trucken, maar gewoon even in te houden. Dan kan de inhalende vrachtwagen ervoor en is iedereen blij.
Inderdaad, niks moeilijks aan.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:29 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik word ook vrij regelmatig ingehaald door vrachtwagens, die geëikt 90 KM/u rijden, tegenover mijn 90 KM/u op de teller. Dan ga ik meestal even terug naar de 80, lichtsignaaltje als de trucker weer naar rechts kan, bedankje van de trucker, et voila.
Maar jouw gas terugnemen is een stukje minder in verbruik dan bij een trucker!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:29 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik word ook vrij regelmatig ingehaald door vrachtwagens, die geëikt 90 KM/u rijden, tegenover mijn 90 KM/u op de teller. Dan ga ik meestal even terug naar de 80, lichtsignaaltje als de trucker weer naar rechts kan, bedankje van de trucker, et voila.
Als het zó erg is om even wat gas terug te nemen, dan moet je je niet in het verkeer begeven.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar jouw gas terugnemen is een stukje minder in verbruik dan bij een trucker!En wat denk je van de klap op de tandwielen van telkens motor die trekt naar motor die remt?
Ik heb het niet over het verplicht ritsen. Ik heb het over een uitvoegstrook. Optimaal benutten van asfalt is onzin. Het egoïstisch voordringen is het eerder...quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als jij hem dicht trapt bij verplicht ritsen kan dat een interessante zaak worden. Je moet mensen ertussen laten bij verplicht ritsen.
Zolang je het maar niet doet bij een inhaalverbod. Dat gebeurt in dit soort vakantieweken altijd wat vaker valt me op,quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:09 schreef Ridocar het volgende:
Dat trage inhalen wordt in de eerste plaats veroorzaakt door de inhalende truck. Meestal rijdt 'ie al tegen de begrenzer, en dan is inhalen best lastig. De ingehaalde vrachtauto ziet het niet als zijn probleem, dus die gaat niet van het gas. En zoals eerder genoemd kost accellereren veel brandstof.
Ik rij zelf altijd 84, dus de kans dat ik in moet halen is niet bijster groot. En mocht ik toch iets tegenkomen dat langzamer rijdt (meestal luxewagens met een aanhangertje) dan ben ik er zo voorbij,
Zo kan ik het ookquote:Op vrijdag 4 mei 2012 07:54 schreef Ridocar het volgende:
Ik respecteer inhaalverboden altijd. Makkelijk, want ik rij bijna altijd buiten de tijden dat het verbod van kracht is.
Dat doe ik eigenlijk ook altijd met de motor. Zolang je het ook gewoon normaal doet is er niks aan de hand. Kreeg laatst zelfs een duimpje omhoog van een motoragent die daar ook al stondquote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:11 schreef Destastreus het volgende:
Wat is iedereen hier heilig.
Als op een snelweg met drie rijbanen twee vrachtwagens elkaar inhalen en de meest linker rijbaan heeft een rood kruis, pak ik alsnog de linker baan.
Als ik met de motor links rij en voor mij rijden voertuigen die niet naar rechts gaan omdat ongeveer 100 meter voor hun op de rechter baan een vrachtwagen rijdt, worden die ook pertinent rechts ingehaald.
Ik rij met invoegen helemaal door naar het einde tot er staat; ''Vanaf hier ritsen.'' Ja ik gooi hem er tussen als ik geen ruimte krijg van mijn achterligger. Als je er niet tegen kunt dat jij wel ''netjes'' staat te wachten en ik niet moet je óók gebruik maken van het asfalt. Het bord ''Vanaf hier ritsen'' en het asfalt staat en ligt er tenslotte niet voor niets.
Auto's die voor mij rijden en die weten dat ik met een motor achter hun rijd en niet naar rechts gaan, maar hun snelheid verhogen worden ook pertinent rechts ingehaald.
Als een stoplicht op rood staat, rij ik met mijn motor tussen het verkeer door om zo voor aan de rij te staan. Niet eens zozeer vanwege mijn veiligheid, want die bouw ik ook in als ik een auto inhaal en ik ga stil staan, maar meer vanwege het vlot door kunnen rijden.
Nee ik troll niet. Ja ik ben eerlijk. Nee het doet niets met de aankomst tijd. Ja het rijdt lekker door. Mocht je nou een ontzettende hekel aan mij hebben;[ afbeelding ]
Ik rijd daar regelmatig en ik begrijp oprecht niet hoe je de doorstroming daar verbetert als je mensen belemmerd om door te rijden op de linkerstrook.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 05:27 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het verplicht ritsen. Ik heb het over een uitvoegstrook. Optimaal benutten van asfalt is onzin. Het egoïstisch voordringen is het eerder...
Oja, en met ritsen ben ik nooit moeilijk. Ik geef gerust een paar auto's de ruimte. Het gaat me dan ook vooral om hóe het gaat. Als je als een malloot aan komt sjezen om hem daarna er tussen te smijten als je net 200 meter hebt zitten scheuren, mag je het uitzoeken. Achteraan aansluiten
Op de oprit van de A13 vanaf de A4 (Thv Ypenburgh is dat geloof ik)
Je hebt dan 2 banen die, voordat je gaat invoegen, halveert naar 1. De rij aan de rechterkant loopt dan snel vol. Er zijn dan altijd mensen die proberen om 200 meter aan auto's in te halen. Een paar auto's mogen er langs, maar daarna ga ik mensen helpen met de opvoeding en zet ik mijn vrachtwagen in het midden. De meeste automobilisten snappen het uiteindelijk wel, omdat ik de doorstroming positief beïnvloed. De mensen die het niet snappen mogen lekker wachten
Nee, alleen een waarschuwing toen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 08:36 schreef Nagelschaartje het volgende:
Op Blik op de weg heeft een vrachtwagen dat trucje eens geprobeerd uit te halen bij een video-auto. Weet niet meer zeker of die chauffeur er ook een bekeuring voor kreeg.
Door de linkerbaan te blokkeren, stroomt het geleidelijk door, in plaats van elke keer te moeten remmen omdat er vanaf achteraan een idioot voor komt dringen. Daardoor stopt het even, maar stroomt het daarna wel doorquote:Op vrijdag 4 mei 2012 08:36 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik rijd daar regelmatig en ik begrijp oprecht niet hoe je de doorstromiyng daar verbetert als je mensen belemmerd om door te rijden op de linkerstrook.
Ik sluit daar meestal gewoon rechts aan, omdat ik altijd onderweg ben naar huis en dus geen haast heb. Ik heb het echter ook wel eens gezien, dat de rechterstrook vol stond tot het kruispunt dat ervoor zit, terwijl de linkerstrook helemaal leeg was. Toen ben ik dus de linkerstrook opgegaan, kon bijna tot het eind doorrijden op leeg asfalt en daarna netjes ertussen gezet in een ruimte die er al was tussen twee andere auto's, dus niemand werd gehinderd. Waarom zouden ze daar anders twee rijstroken hebben?
Ik ben het er trouwens mee eens dat daar een hoop malloten rijden die pas op het allerlaatst invoegen en nog net een autootje extra naar voren willen. Maar als zij daar gelukkig van worden, moeten ze dat lekker doen, de invoegstrook stagneert toch wel door de file op de a13. Ik vind het zelf vervelender als jij daar een beetje dirigent gaat zitten spelen. Als je het verkeer wilt regelen, heb je het verkeerde beroep gekozen. Is ook verboden he? Op Blik op de weg heeft een vrachtwagen dat trucje eens geprobeerd uit te halen bij een video-auto. Weet niet meer zeker of die chauffeur er ook een bekeuring voor kreeg.
Wat ik daar doe is heel langzaam oprijden zodat er vanzelf een gat voor me ontstaat. Dat gat kunnen andere automobilisten gebruiken als ze er tussen willen. Als ze dat niet doen (want ik geef toe dat ze vaak genoeg er voorbij rijden om nog een auto verder te kunnen), heb ik wel ruimte om rustig door te tuffen waardoor ik daar zelden hoef te remmen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 09:15 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Door de linkerbaan te blokkeren, stroomt het geleidelijk door, in plaats van elke keer te moeten remmen omdat er vanaf achteraan een idioot voor komt dringen. Daardoor stopt het even, maar stroomt het daarna wel door
Oja, ik doe het trouwens niet altijd, alleen als het muurvast staat en 50 meter voor het invoegen.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 05:27 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
maar daarna ga ik mensen helpen met de opvoeding en zet ik mijn vrachtwagen in het midden. De meeste automobilisten snappen het uiteindelijk wel, omdat ik de doorstroming positief beïnvloed. De mensen die het niet snappen mogen lekker wachten
Wat irritant.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 05:27 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het verplicht ritsen. Ik heb het over een uitvoegstrook. Optimaal benutten van asfalt is onzin. Het egoïstisch voordringen is het eerder...
Oja, en met ritsen ben ik nooit moeilijk. Ik geef gerust een paar auto's de ruimte. Het gaat me dan ook vooral om hóe het gaat. Als je als een malloot aan komt sjezen om hem daarna er tussen te smijten als je net 200 meter hebt zitten scheuren, mag je het uitzoeken. Achteraan aansluiten
Op de oprit van de A13 vanaf de A4 (Thv Ypenburgh is dat geloof ik)
Je hebt dan 2 banen die, voordat je gaat invoegen, halveert naar 1. De rij aan de rechterkant loopt dan snel vol. Er zijn dan altijd mensen die proberen om 200 meter aan auto's in te halen. Een paar auto's mogen er langs, maar daarna ga ik mensen helpen met de opvoeding en zet ik mijn vrachtwagen in het midden. De meeste automobilisten snappen het uiteindelijk wel, omdat ik de doorstroming positief beïnvloed. De mensen die het niet snappen mogen lekker wachten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |